انباز
از عزیزانی که در این جلسۀ معارف قرآن و عترت و توسل و دعا شرکت کردند، صمیمانه تشکر می کنم. خداوند از همۀ ما به بهترین شکل و با نیت خالص قبول فرماید.
ان شاء الله فردا فایل ویدیویی ذخیره شده از لایو امروز را، هم به شکل تصویری و هم صوتی، با حجم کمتر، در کانال انباز ایتا و تلگرام بارگذاری خواهم کرد.
ضمنا همانطور که عرض کردم، اگر سؤالی باشه میتونید به آیدی زیر بفرستید تا در پایان هر جلسه، چند دقیقه ای درباره شون گفتگو کنیم:
@Sajjaddinparast60
هدایت شده از کلک خیال انگیز
دلتنگِ کودکی ام
یادش بخیر....
قهر می کردیم تا قیامت
و لحظه ای بعد قیامت می شد
@Glorious_poem
زدی، بستی، شکستی، سوختی، انداختی، رفتی
جوابت چیست فردای قیامت دادخواهان را؟!
#عارف_شیرازی
انباز
از عزیزانی که در این جلسۀ معارف قرآن و عترت و توسل و دعا شرکت کردند، صمیمانه تشکر می کنم. خداوند از
بابت فراموشی و غفلت از وعده ای که داده بودم عذرخواهم. البته سفری که داشتم هم در این تأخیر، بی اثر نبود.
امروز خواستم فایل ویدیویی را دانلود و ذخیره کنم که دیدم گویا وقتش گذشته و دیگر گزینۀ ذخیره ندارد.
البته فایل صوتی جلسه موجود است و ان شاء الله بعد از ویرایش، در کانال بارگذاری خواهد شد.
هدایت شده از حدیثنا
📃مرامنامه (مانیفست) دوستی و رفاقت!
🌿…عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ الْحَلَبِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ:
🍃«لَا تَكُونُ الصَّدَاقَةُ إِلَّا بِحُدُودِهَا فَمَنْ كَانَتْ فِيهِ هَذِهِ الْحُدُودُ أَوْ شَيْءٌ مِنْهَا فَانْسُبْهُ إِلَى الصَّدَاقَةِ وَ مَنْ لَمْ يَكُنْ فِيهِ شَيْءٌ مِنْهَا فَلَا تَنْسُبْهُ إِلَى شَيْءٍ مِنَ الصَّدَاقَةِ فَأَوَّلُهَا أَنْ تَكُونَ سَرِيرَتُهُ وَ عَلَانِيَتُهُ لَكَ وَاحِدَةً وَ الثَّانِي أَنْ يَرَى زَيْنَكَ زَيْنَهُ وَ شَيْنَكَ شَيْنَهُ وَ الثَّالِثَةُ أَنْ لَا تُغَيِّرَهُ عَلَيْكَ وِلَايَةٌ وَ لَا مَالٌ وَ الرَّابِعَةُ أَنْ لَا يَمْنَعَكَ شَيْئاً تَنَالُهُ مَقْدُرَتُهُ وَ الْخَامِسَةُ وَ هِيَ تَجْمَعُ هَذِهِ الْخِصَالَ أَنْ لَا يُسْلِمَكَ عِنْدَ النَّكَبَاتِ.»
📚الكافي، ج۲، ص۶۳۹
🔶از امام صادق (علیهالسلام) نقل شده است:
🔸«دوستی (میان دو نفر) وجود ندارد، مگر با وجود شروط دوستی.
🔸پس کسی که (همهی) این شروط یا بعضی از آنها در او باشد، میتوانی به او نسبت دوستی دهی
🔸و کسی که هیچیک از این شروط در او نبود، او را به هیچ حدی از دوستی نسبت نده.
👈اولین شرط دوستی این است که: پنهان و پیدایش برایت یکی باشد.
👈دوم اینکه: زیباییهای تو را زیباییهای خود بداند و عیبهای تو را عیبهای خودش.
👈سوم اینکه: (رسیدنش به) مقام و مال، رفتارش (با تو) را تغییر ندهد.
👈چهارم اینکه: چیزی (کاری) که توان (انجام)اش را دارد، از تو دریغ نکند.
👈پنجمین شرط که همه این شروط را در خود جمع کرده، این است که: هنگام مصیبتها (گرفتاریها) تو را رها نکند.»
#امام_صادق_علیه_السلام #همنشین #همنشینی_با_خوبان #همنشینی_با_بدان #دوست #دوستی #ریا #دو_رویی #یک_رنگی #دلسوزی #عیب #عیوب_دیگران #مقام #مال #تواضع #تکبر #کمک_به_دیگران #حدیث
💠 جرعهای از احادیث کمترشنیدهشده اهلبیت ﴿علیهمالسلام﴾ در «حـدیـثـنـا»:
💠 @hadithona
💠 @hadithona
هدایت شده از روضه هفتگی سخنران آقای دین پرست
ان شاءالله پنجشنبه ساعت 11 تا 11 و نیم قبل از ظهر،
سخنرانی و روضه است
لطفا دوستان و فامیل رو هم دعوت کنید.
۱۴۰۳۰۶۱۴ شهادت امام رضا ع سخنرانی منزل آقای قلعه.mp3
8.5M
#سخنرانی_فارسی
شهادت امام رضا علیه السلام
موضوع:
✅ محاسن کلام ائمه
✅ بخش کوچکی از حدیث امام رضا علیه السلام درباره امام و امامت منصوب از طرف خدا
✅ نسبت این ویژگیها با مسائل عینی ما در زندگی (پاسخگویی)
#تربیت_سیاسی
۱۴ شهریور ۱۴۰۳
قم
هدایت شده از کلک خیال انگیز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ناامید از در لطف تو کجا شاید رفت؟
تاب قهر تو نیاریم خدایا ، زنهار
فعلهایی که ز ما دیدی و نپسندیدی
به خداوندی خود پرده بپوش ای ستار
#سعدی
@Glorious_poem
زندهیاد:
#استاد_اکبر_عالمی
"یاستّارالعیوب" 🙏
انباز
ناامید از در لطف تو کجا شاید رفت؟ تاب قهر تو نیاریم خدایا ، زنهار فعلهایی که ز ما دیدی و نپسندیدی ب
از نظر کارکردگرایی،
معتقدم در میان تمام گناهان،
سه گناه، مهمتر از همهاند:
1. استصغار گناه (کوچک شمردن گناهان)
2. امن از مکر خدا (اینکه خیالمان راحت باشد خدا عذابمان نخواهد کرد)
3. یأس و ناامیدی از رحمت خدا
اگر این مثلث را خوب تصور کنیم، میبینیم هیچ راهی و هیچ چارهای جز افتادن در آغوش خدا و پناه بردن به لطف و کرم او و دل سپردن به برنامۀ او نداریم.
https://eitaa.com/anbaz60/1666
هدایت شده از جرعهای از دریا
💠 ما پناهِ پناه آورندگان هستیم...
محمد بن حسن گوید: برای امام حسن عسکری (صلوات الله علیه) نامهای نوشتم و به ایشان در مورد فقرم و دست تنگی ام شکایت کردم؛ ولی در عین حال، با خود میگفتم که مگر امام صادق (علیهالسلام) نفرمودهاند:
▫️«فقر همراه ما، بهتر است از بینیازی در کنار دشمنان ما و مرگ همراه ما، بهتر از زندگی در کنار دشمنان ماست»؟
📜 «فَرَجَعَ الْجَوَابُ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَخُصُّ أَوْلِيَاءَنَا إِذَا تَكَاثَفَتْ ذُنُوبُهُمْ بِالْفَقْرِ وَ قَدْ يَعْفُو عَنْ كَثِيرٍ مِنْهُمْ وَ هُوَ كَمَا حَدَّثَتْكَ نَفْسُكَ الْفَقْرُ مَعَنَا خَيْرٌ مِنَ الْغِنَى مَعَ عَدُوِّنَا وَ نَحْنُ كَهْفُ مَنِ الْتَجَأَ إِلَيْنَا وَ نُورٌ لِمَنِ اسْتَضَاءَ بِنَا وَ عِصْمَةٌ لِمَنِ اعْتَصَمَ بِنَا مَنْ أَحَبَّنَا كَانَ مَعَنَا فِي السَّنَامِ الْأَعْلَى وَ مَنِ انْحَرَفَ عَنَّا مَالَ إِلَى النَّار.»
▪️امام عسکری (علیهالسلام) در جواب نامه نوشتند:
«خداوند، دوستان و موالیان ما را با فقر امتحان میکند و اگر گناهانشان زیاد شد، در اثر فقر گناهانشان را پاک نموده و از بسیاری از آنها میگذرد؛ و این همان است که با خودت حدیث کردی که فقر با ما اهلبیت از ثروتمندی در کنار دشمنان ما بهتر است؛ ما پناهگاهیم برای کسی که به ما پناه آورد؛ و نور هدایتیم برای کسی که خواهان نور و بصیرت از ما باشد؛ و نگهبانیم برای کسی که به ما تمسّک جوید؛ پس هرکس ما را دوست بدارد، با ما در درجات والای بهشت خواهد بود؛ و هر آنکه از ما جدا شود، به سوی آتش جهنّم رهسپار خواهد شد».
📚 مناقب آلابیطالب ع (ابن شهر آشوب)؛ ج۴، ص۴۳۵؛ كشف الغمّة؛ ج۳، ص۲۱۱
@joreeiaazdarya
هدایت شده از پژوهشهای تاریخ اسلام
📜اگر شهید نشویم، می میریم
🔹️بنابر نقل مرحوم کلینی، وقتی امیرالمؤمنین قرار بر جنگ با غوغاسالاران جمل گذاشت، خطبه ای خواند و ضمن آن، به این اشاره کرد که از مرگ گزیر و گریزی نیست. اگر فرد در صحنه جنگ شهید نشود، به هرحال خواهد مرد؛ چه بهتر که با بهترین مرگ یعنی شهادت از دنیا برود.
🔺️أيها الناس إن الموت لا يفوته المقيم ولا يعجزه الهارب ليس عن الموت محيد ولا محيص. من لم يُقتَل مات؛ إن أفضل الموت القتل والذي نفس علي بيده لألف ضربة بالسيف أهون من موتة واحدة على الفراش.
📚الکافی: 5، 54.
🏠 @chsiqs
﷽
نهج البلاغه، خطبه 29
و من خطبة له ع بعد غارة الضحاك بن قيس صاحب معاوية على الحاجّ بعد قصة الحكمين
از خطبههاى آن حضرت است پس از برنامه حكمين و تاخت و تاز ضحّاك بن قيس
و فيها يستنهض أصحابه لما حدث في الأطراف
در اين خطبه نیروهایش را به قیام در برابر ظلمهایی که در گوشه و کنار قلمرو حكومتش پدید آمده ترغيب میفرماید:
أَيُّهَا النَّاسُ
الْمُجْتَمِعَةُ أَبْدَانُهُمْ
الْمُخْتَلِفَةُ أَهْوَاؤُهُمْ
اى مردمى كه بدنهاتان با هم،
و خواستههاتان مختلف است!
كَلَامُكُمْ يُوهِي الصُّمَّ الصِّلَابَ
وَ فِعْلُكُمْ يُطْمِعُ فِيكُمُ الْأَعْدَاءَ
كلامتان سنگ سخت را مىشكند،
اما عملتان دشمن را نسبت به شما به طمع مىاندازد.
تَقُولُونَ فِي الْمَجَالِسِ كَيْتَ وَ كَيْتَ
فَإِذَا جَاءَ الْقِتَالُ قُلْتُمْ حِيدِي حَيَادِ
در محافل خود، لاف مىزنيد و گزاف میگویید،
اما به وقت جنگ فرياد مىكنيد: اى جنگ از ما دور شو!
مَا عَزَّتْ دَعْوَةُ مَنْ دَعَاكُمْ
وَ لَا اسْتَرَاحَ قَلْبُ مَنْ قَاسَاكُمْ
دعوت كسى كه شما را بخواند ارزش نيابد،
و قلب آن كه رنج شما را تحمل كند آسايش ندارد.
أَعَالِيلُ بِأَضَالِيلَ
وَ سَأَلْتُمُونِي التَّطْوِيلَ
دِفَاعَ ذِي الدَّيْنِ الْمَطُولِ
بهانههاى دور از منطق مىآوريد،
و از من میخواهید یکسره کردن کار را به تأخیر بیندازم،
همانند بدهكارى كه بىدليل از طلبكار، مهلت میخواهد.
لَا يَمْنَعُ الضَّيْمَ الذَّلِيلُ
وَ لَا يُدْرَكُ الْحَقُّ إِلَّا بِالْجِدِّ
ذليل و ترسو ستم را از خود باز نمىدارد،
و حق بدون پشتکار و کوشش کافی به دست نمىآيد.
أَيَّ دَارٍ بَعْدَ دَارِكُمْ تَمْنَعُونَ
وَ مَعَ أَيِّ إِمَامٍ بَعْدِي تُقَاتِلُونَ
اگر از خانۀ خود دفاع نکنید، دست دشمن را از كدام خانه میتوانید دور كنيد؟!
و اگر فرماندهی مرا نپذیرید، دیگر همراه كدام پيشوا میتوانید بجنگيد؟
الْمَغْرُورُ -وَ اللَّهِ- مَنْ غَرَرْتُمُوهُ
به خدا قسم فريبخورده كسى است كه شما او را فريب دادهايد،
وَ مَنْ فَازَ بِكُمْ فَقَدْ فَازَ -وَ اللَّهِ- بِالسَّهْمِ الْأَخْيَبِ
و آن كه شما بهره او شويد -به خدا قسم- به تير قرعهاى كه سهمى ندارد و خالی است، دست يافته،
وَ مَنْ رَمَى بِكُمْ فَقَدْ رَمَى بِأَفْوَقَ نَاصِلٍ
و آن كه به كمك شما تير انداخت، تيرى بىدندانه و پيكان پرتاب كرد.
أَصْبَحْتُ -وَ اللَّهِ- لَا أُصَدِّقُ قَوْلَكُمْ
وَ لَا أَطْمَعُ فِي نَصْرِكُمْ
وَ لَا أُوعِدُ الْعَدُوَّ بِكُمْ
به خدا سوگند نه گفته شما را باور مىكنم،
و نه طمعى به يارى شما دارم،
و نه دشمن را از شما مىترسانم.
مَا بَالُكُمْ
مَا دَوَاؤُكُمْ
مَا طِبُّكُمْ
شما را چه شده؟
دواى دردتان چيست؟
و راه علاجتان كدام است؟
الْقَوْمُ رِجَالٌ أَمْثَالُكُمْ
دشمن هم مانند شماست.
أَ قَوْلًا بِغَيْرِ عِلْمٍ (عَمَلٍ نخ)
وَ غَفْلةً مِنْ غَيْرِ وَرَعٍ
وَ طَمَعاً فِي غَيْرِ حَق
چرا سخنی بدون دانش (عمل)؟!
و غفلتی بدون پرهیز از بدی؟!
و طمعی در غير حق و بدون استحقاق؟!
(با استفاده از ترجمه حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان)
https://eitaa.com/anbaz60/1671
#فلسطین
#لبنان
#ضاحیه
«سایت انتخاب»
#محمد_بهمدی، کارگر تعمیرات معدن و از نجاتیافتگان انفجار معدن طبس، درباره وضعیت فعلی معدن طبس و میزان کشتهها:
معدن سراسر مشکل دارد، باید ایرادات فنی معدن را بگیرند تا جوانان مردم کشته نشوند. ایمنی معدن ضعیف است. از هفته قبل از حادثه در هنگام تعویض نیروها استادکار به پیمانکار گفته که اینجا گاز دارد و نیروها را داخل نفرستید، اما پیمانکار، نیروها را تهدید به اخراج کرد و کارگران مجبور شدند داخل بروند.
معدن هرچه کشته داده بیرون آورده اند و دیگر کسی زیر آوار نیست. طبق آنچه اخبار اعلام کرده ۵۵ نفر کشته اعلام کردهاند، البته کسی که مردهها را میشست، عدد بالاتری را میگفت.
وی درباره برخی اخبار مبنی بر دریافت ۲۰ میلیون پول از بازماندگان برای انتقال جنازه بیان کرد:
من خبری از دریافت پول از بازماندگان ندارم. من وقتی معدن تخریب شد به بیمارستان برده شدم و هزینه درمان هم با خودم بوده است. البته من بیمه بودم. من هنوز مشکل تنفسی دارم و همین الان هم در مسیر بیمارستان هستم.
#نوباغی یکی دیگر از کارگران نجاتیافته معدن:
جلوی معدن را بستهاند و کارها تمام شده است. درباره دریافت پول بابت انتقال جنازهها نشنیدم پولی داده شده باشد.
من ۵ جنازه بیرون آوردم و با آمبولانس منتقل کردیم. پول آمبولانس هم نگرفتند.
#معدن
#کارگر
انباز
«سایت انتخاب» #محمد_بهمدی، کارگر تعمیرات معدن و از نجاتیافتگان انفجار معدن طبس، درباره وضعیت فعلی
از امام عدل و امیر مؤمنان (ارواحنا فداه) روایت است:
... أَخَذَ اللَّهُ تَعَالَى عَلَى الْعُلَمَاءِ أَنْ لَا يَقِرُّوا عَلَى كِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَبِ مَظْلُومٍ ...؛
... خدای متعال از عالمان پیمان گرفته که بر شکمبارگی هیچ ستمگری و بر گرسنگی هیچ ستمدیدهای سکوت نکنند ...
(معانی الأخبار، ص 362؛ نهج البلاغه، خطبه 3 -شقشقیه-)
چنین مواقعی، از جمله مواقع اصلیِ لزوم ورود #علمای_دین و #دانشمندان_مرتبط به متن ماجرا است، خصوصا آنها که یا تریبونهایی فراگیر و یا منصبی در حکومت دارند؛ طبعا هر چه منصب و تریبون نافذتر، وظیفه سنگینتر.
📌 هم باید به جد پیگیری شود که خبر ناامنی وضعیت این معدن و سایر معادن چقدر درست است؟
📌 هم لازم است برای اطمینان یافتن و اطمینان دادن به افکار عمومی از صحت گزارشهایی که مسئولان میدهند، خود این علما و دانشمندان یا نمایندگان معتمدشان حضوری جدی و مؤثر داشته باشند و با کارگران و خانوادههایشان گفتگو کنند؛
چه در رسیدگیهای اجرایی و دولتی، چه قضائی و جزائی.
📌 طبیعتا حضور جدی و مؤثر و رسانهای نمایندگان شخص #رهبر_انقلاب و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور (خصوصا نمایندۀ ولی فقیه در استان خراسان جنوبی)، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نیز اساتید دانشگاهی که رشتۀ آنها به معدن و آسیبهای آن مرتبط است، بیش از سایر علما و دانشمندان ضرورت دارد.
اگر کسی درباره منکَر بودن کمحجابی یا بیحجابی، یا در احتمال تأثیر امر و نهی یا در صحت ورود حکومت و حوزههای علمیه در این زمینه تردیدی دارد،
هیچ کسی درباره ضرورت ورود نهادهای حکومتی و دینی به مسئلۀ آسیبهای معادن و حقوق کارگران، هیچ شکی ندارد، جز آنها که منافعشان به خطر میافتد، که بگذار بیفتد.
https://eitaa.com/anbaz60/1673
#معدن
#کارگر
——
پ.ن:
خوشبختانه دو مطلب زیر در سایت پایگاه مجازی نماز جمعه (وابسته به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه) دیده می شود:
https://namazjomeh.ir/showContent?contentId=17652
https://namazjomeh.ir/showContent?contentId=17691
ضمن تشکر از این نهاد محترم، امیدوارم با تقویت و پیگیری جدی و عملی چنین رویکردی مواجه شویم.
دعا در غیبت امام زمان ارواحنا فداه:
«اَللَّهُمَّ إِنَّا نَسْأَلُكَ أَنْ تَأْذَنَ لِوَلِيِّكَ
فِي إِظْهَارِ عَدْلِكَ فِي عِبَادِكَ
وَ قَتْلِ أَعْدَائِكَ فِي بِلاَدِكَ
حَتَّى لاَ تَدَعَ لِلْجَوْرِ يَا رَبِّ دِعَامَةً إِلاَّ قَصَمْتَهَا
وَ لاَ بَقِيَّةً إِلاَّ أَفْنَيْتَهَا
وَ لاَ قُوَّةً إِلاَّ أَوْهَنْتَهَا
وَ لاَ رُكْناً إِلاَّ هَدَمْتَهُ [هَدَدْتَهُ]
وَ لاَ حَدّاً إِلاَّ فَلَلْتَهُ
وَ لاَ سِلاَحاً إِلاَّ أَكْلَلْتَهُ
وَ لاَ رَايَةً إِلاَّ نَكَّسْتَهَا
وَ لاَ شُجَاعاً إِلاَّ قَتَلْتَهُ
وَ لاَ جَيْشاً إِلاَّ خَذَلْتَهُ
وَ ارْمِهِمْ يَا رَبِّ بِحَجَرِكَ اَلدَّامِغِ
وَ اِضْرِبْهُمْ بِسَيْفِكَ اَلْقَاطِعِ
وَ بَأْسِكَ اَلَّذِي لاَ تَرُدُّهُ عَنِ اَلْقَوْمِ اَلْمُجْرِمِينَ
وَ عَذِّبْ أَعْدَاءَكَ وَ أَعْدَاءَ دِينِكَ وَ أَعْدَاءَ رَسُولِكَ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
بِيَدِ وَلِيِّكَ وَ أَيْدِي عِبَادِكَ اَلْمُؤْمِنِينَ»
#فلسطین
#لبنان
#ضاحیه
يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱسۡتَعِينُواْ بِٱلصَّبۡرِ وَٱلصَّلَوٰةِۚ إِنَّ ٱللهَ مَعَ ٱلصَّـٰبِرِينَ (١٥٣)
اى كسانى كه ايمان آوردهايد! از صبر و نماز [در همۀ امور زندگى] يارى جوييد؛ زيرا خدا با صابران است
وَلَا تَقُولُواْ لِمَن يُقۡتَلُ فِي سَبِيلِ ٱللهِ أَمۡوَٰتُۢۚ بَلۡ أَحۡيَآءࣱ وَلَٰكِن لَّا تَشۡعُرُونَ (١٥٤)
و به آنكه در راه خدا كشته مىشود مرده نگوييد، بلكه چنین کسانی زندهاند، ولى شما درك نمى كنيد
وَلَنَبۡلُوَنَّكُم بِشَيۡءࣲ مِّنَ ٱلۡخَوۡفِ وَٱلۡجُوعِ وَنَقۡصࣲ مِّنَ ٱلۡأَمۡوَٰلِ وَٱلۡأَنفُسِ وَٱلثَّمَرَٰتِۗ وَبَشِّرِ ٱلصَّـٰبِرِينَ (١٥٥)
و بى ترديد شما را به چيزى اندك از ترس و گرسنگى و كاهش بخشى از اموال و كسان و محصولات [نباتى يا ثمرات باغ زندگى از زن و فرزند] آزمايش مىكنيم و صبركنندگان را بشارت ده
ٱلَّذِينَ إِذَآ أَصَٰبَتۡهُم مُّصِيبَةࣱ قَالُوٓاْ إِنَّا لِلهِ وَإِنَّآ إِلَيۡهِ رَٰجِعُونَ (١٥٦)
همان كسانى كه چون بلا و آسيبى به آنان رسد گويند: ما مملوك خداييم و يقيناً به سوى او بازمىگرديم
أُوْلَـٰٓئِكَ عَلَيۡهِمۡ صَلَوَٰتࣱ مِّن رَّبِّهِمۡ وَرَحۡمَةࣱۖ وَأُوْلَـٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡمُهۡتَدُونَ (١٥٧)
آنانند كه درودها و رحمتى از سوى پروردگارشان بر آنان است و آنانند كه هدايت يافتهاند
صدق الله العلی العظیم
#فلسطین
#لبنان
#ضاحیه
#سید_حسن_نصرالله
رضوان الله علیه
هدایت شده از شعر هیأت
🌷تقدیم به شهید والامقام
#سیدحسن_نصرالله
چه دارد میشود؟ ای داد از این پاییز! نصرالله!
خودت تکذیب کن اخبار را! برخیز! نصرالله!
خبر، از انفجار قلبها و خانهها دادند
خبر، بمب است و ویران کرده ما را نیز، نصرالله!
پسِ آن دودها ما «جاءَ نصرالله» میگفتیم
که ما را جز قنوتی نیست دستآویز، نصرالله!
لبی وا کن جهان ماندهست دلتنگ رجزهایت
مپرس از کاسهٔ صبری که شد لبریز، نصرالله!
بگو از مرکز فرماندهی -از آسمان- با ما
چه خواهی کرد با اهریمن خونریز، نصرالله
حسین آمد به بالین تو این ساعت گوارایت
تو و دیدار یار و گریهٔ یکریز، نصرالله
خودت را سالها مجبور قید زیستن کردی!
چه شد یکسو نهادی جامهٔ پرهیز، نصرالله!
از این پس، ضاحیه در حاشیه هرگز نخواهد ماند
که قلب ماست بیروت شهادتخیز، نصرالله!
📝 #میلاد_عرفانپور
✅ @ShereHeyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقایسۀ وضعیت اقتصادی فعلی با حدود 20 سال پیش
هرچند برای قدردانی از انقلاب 57 باید به فجایع دوران پهلوی توجه کنیم،
اما برای ارزیابی وضعیت فعلی حکومت جمهوری اسلامی ایران، دوران مقایسۀ آن با پهلوی تمام شده است،
و حتی مقایسه با کشورهای دیگر هم لزوما منطقی نیست.
ج.ا را باید با ج.ا مقایسه کرد
تا نقش دولتها و هر مسئولی معلوم شود.
به تعبیر رهبر انقلاب خطاب به دولت آقای روحانی: «4 سال مهلت کمی نیست».
اینها فرصتهای مهمی برای خودارزیابی ما به عنوان بدنۀ حامی جمهوری اسلامی نیز به حساب میآیند.
چنین مطالبی را #سیاهنمایی نبینیم!
#آسیبشناسی بخش مهمی از #جهاد_تبیین است.
——
پ.ن:
بسیار روشن است که صرف گران شدن اجناس، تعیینکنندۀ وضعیت اقتصادی کشور نیست،
بلکه مؤلفههای دیگری همچون قدرت خرید هم مؤثر است.
https://eitaa.com/anbaz60/1678
هدایت شده از امین صابری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#یکم_کتاب_بخونیم۱
‼️امام وقت نشناس ‼️
📔 کتاب صراط
✏️ شیخ_علی_صفایی_حائری
|امین صابری|
#پایان_نامه
دانشجویان عزیز و محترم!
لطفا حتما موضوع پایاننامههاتونو خودتون انتخاب کنید!
هم به خودتون رحم کنید هم به راهنما و مشاور و داور، و بازم به خودتون رحم کنید!
باور کنید، اگر پایاننامه ننویسید، خیلی بهتر از اینه که اعصابتون خرد بشه.
پیدا کردن و انتخاب موضوع پژوهشی، یک فرآیند خیلی روشن علمی داره.
اگر کسی با این روش پیش بره، اما بازم به موضوعی نرسه، معناش اینه که هنوز به حدی آموزش ندیده که بتونه پایاننامه بنویسه؛ خلاص!
یعنی یا باید باز هم آموزش ببینه، یا عطاشو به لقاش ببخشه.
اگر هم بتونه یه مسئلۀ خوب پیدا کنه، معناش اینه که در بقیۀ مراحل پژوهش هم مشکل خاصی نخواهد داشت و کار اصلی استاد راهنما و مشاور، و حتی داور، معرفی یک سری منابع و بارش فکری و طراحی و تنظیم بهتر مطالب خواهد بود.
شاید مبالغه نباشه اگه بگیم انتخاب موضوع، بیش از 50 درصد کار پژوهشی است (بعضی از اساتید، بیشتر از اینم میگن).
پایاننامه در واقع، نامهای است که مینویسیم تا اثبات کنه دورۀ آموزش تمام شده و میتونیم بر اساس آموزشهایی که دیدهایم، مسئلههایی رو کشف و حل کنیم.
اما گاهی استاد، مسئلۀ آمادهای رو در اختیار دانشجو میذاره که این بندهخدا حتی نمیتونه متوجه بشه منظور از این مسئله چیه،
و نمیتونه براش یک صفحه بیان مسئله بنویسه.
چنین کسی چطور ممکنه خودش مسئلهای رو کشف کنه؟ چه رسد به حل مسئله!
اگر هم بتونه پایاننامهای بنویسه و نمره و مدرکی هم بگیره،
چیزی جز خاطرات سمّی برای خودش نساخته.
بله، متوجهم که گاهی زندگی بر اساس توزیع حقوق و مزایا با ملاک مدرک میچرخه؛
اما چی میشه گفت؟
وقتی ساختار حکمرانی، در نظام توزیع ثروت، به مدرک تحصیلی اصالت میده (اونم در بازار متورم اقتصادی و فرهنگ متورم اجتماعی)،
و از طرف دیگر هم در فضای آموزشی، کمّیّتگرایی (به معنای عامّ) حرف اول رو میزنه و کیفیّت خیلی راحت فدا میشه،
خیلی طبیعیه که منع تقلب در امتحان و پایاننامه، راه به جایی نمیبره،
و صدالبته تنها کسی که این وسط یقهش گیره، دانشجو است.
اگر اینجور چیزا هم بیاد تو سبد عدالتخواهی، تحلیلهای اجتماعی هم تغییر میکنند.
——
پ.ن: منظورم از دانشجو، هر کسی است که به نوشتن پایاننامه مبتلا است.
——
#روش_تحقیق
#عدالت_آموزشی
#عدالت
https://eitaa.com/anbaz60/1680
May 11
حکایت
دیگر گفت: «هر که را خُلق با خَلق، نه نیکوست، پوست بر بدن، زندان اوست، و چنان از وجود خود در تنگنایی افتاده که زندان در جَنبِ آن نزهتگاهیست گشاده....»
کسی که با همه کس خوی بد به کار بَرَد
همیشه در کفِ صد غصه، مُمتَحَن دانَش!
مرو به شحنه که: «زندان مقام او گردان!»
که پوست بر تن بدخویِ اوست، زندانش...
#عبدالرحمن_جامی
#بهارستان، روضه نخستین، به مقدمه و تصحیح و تعلیقات #هادی_اکبرزاده، تهران: روزنه، ص ۵۲
💠 خوبان پارسیگو
https://t.me/khoobaneparsigoo/11262