eitaa logo
انباز
273 دنبال‌کننده
402 عکس
79 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شورش علیه سیاست پنهان: زبان ساده‌ و صریح مظلومیت ۱. در این چند لحظه‌ی رسانه‌ای، پدری پیر و داغ‌دیده و به‌ظاهر بیسواد، زبان سرخ به گفتن حقیقتی تلخ باز کرد که همچون شعله‌ای سوزان به دامان آدم‌های پشت پرده‌ی سیاست خواهد افتاد. یک «اتفاق ساختارشکنانه» و «حادثه‌ی نو» که موج افشاگری برپا خواهد کرد. همین چند دقیقه که در قاب رسانه‌ی رسمی قرار داشته، «طوفان‌المستضعفان» به راه خواهد انداخت و به جان ماکیاولیسم چپ و راست خواهد افتاد. ۲. آن مظلومی که صدایش به جایی نرسد، چه کند جز آنکه از «فرصت رسانه‌ای-رسمی» برای حق ازدست‌رفته‌ی خویش بهره بگیرد. بدنه‌ی انقلاب اسلامی و حامیان بی‌ادعای رهبر انقلاب، اینانند نه کاخ‌نشینان و مفت‌خواران چپ و راست. قدرت انقلاب، اینانند نه قدرت‌‌مداران لابی‌گر و هرزه‌صفت در چپ و راست. نباید لال و نظاره‌گر بود، بلکه باید حق مهجور را طلبید و دست‌های آلوده‌ی پشت‌پرده را عیان کرد. ۳. این «صدای عدالت» است که می‌شنوید؛ صدایی گرفته و زخم‌خورده که چاره‌ای جز فریاد شدن ندارد.‌ در مقابلش، اراذل سیاسی چپ و راست که جان می‌دهند و قدرت نمی‌دهند. این صدای پدر شهیدی است که از «سفره‌ی انقلاب»، حتی اندکی برنداشته است اما از «محکمه‌ی انقلاب»، تقاص خون شهید مظلومش را می‌طلبد. پیرمرد گچ‌کار کوخ‌نشین، در مقابل پیرمردهای سیاست‌باز کاخ‌نشین شوریده است. ۴. و دیگر این‌که، آقاوحید جلیلی، آزمون عدالت‌خواهی تو، همراهی‌ات با این «قطعه‌ی مظلوم رسانه‌ای» است. 🖊 مهدی جمشیدی https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان صریح پدر شهید روح الله عجمیان درباره اعمال نفوذ علی اکبر ولایتی در پروند قضایی قاتلان فرزندش و ترک برنامه زنده @Sabeti
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔻 احترام پدر شهید واجب؛ اما، آیا شما معتقد هستید هر چه پدر شهید گفت و یا هر کاری کرد درسته؟!! 🔹 اگر پاسخ شما بله هست، پس شما مرید و مقلد آیت‌الله منتظری هستید چرا که ایشان نیز پدر شهید هست و در قاعده فکری شما، حرف و عملش درست است... پ.ن.۱: دهها خانواده شهید(اعم از پدر، مادر، خواهر، برادر، پسر و دختر شهید) را میتوان شاهد مثال آورد که برخی از مواضع‌شان خلاف واقع هست و یا دقیقا منطبق بر واقعیت نیست. امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند حق را بشناس تا بر اساس حق، اشخاص را بشناسیم. معیار حق است نه افراد پ.ن.۲: اینکه عده ای صحبتهای پدر شهید عجمیان را کرده اند و فریاد وامصیبتا سر داده اند و ادعاهای غیر دقیق ایشان را حق مطلق وانمود میکنند و ... نشان ارادت آنها به خانواده شهدا نیست. در پیش است و عده ای در حال پیاده سازی خود هستند. ✍ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب @s_a_razavi
مطالب بالا را بازنشر کردم تا یک مطلب طلبگی درباره‌اش بنویسم، نه برای تایید یا تکذیبش. ان شاء الله به‌زودی...
انباز
🔻 احترام پدر شهید واجب؛ اما، آیا شما معتقد هستید هر چه پدر شهید گفت و یا هر کاری کرد درسته؟!! 🔹 اگر
اعرف الحق تعرف اهله حق را -با معیارهای واقع‌بینانه- بشناس، که در این صورت خواهی دانست چه کسی اهل حق است و چه کسی اهل باطل. سخنان پدر شهید روح الله عجمیان درباره اعمال نفوذ علی اکبر ولایتی در پروند قضایی قاتلان فرزندش، صدای به‌اصطلاح انقلابی‌ها را هم بر ضد آقای و درآورده است، اصلاح‌طلب و ضدانقلاب که جای خود دارد؛ و البته این، اولین بار نیست و علی القاعده آخرین هم نخواهد بود. اما به تجربه روشن است که این برخوردها به راحتی می‌گذرند و آب از آب تکان نمی‌خورَد، انگار نه شاهی آمده و نه شاهی رفته؛ چرا که افشاگری‌های مهمتر از این هم، حتی نسبت به افرادی کم‌نفوذتر از آقای ولایتی بوده، ولی کسانی که باید تا حل نهایی و اعلام خبرش خواب از چشمان‌شان می‌پرید، همچنان نگران چیزهای دیگری بودند (که بهتر است بگذاریم و بگذریم). البته از حق نگذریم که اینگونه افشاگری‌ها در ساختار کنونی، یک اثر بسیار مهم دارند و آن، انباشت بیشتر قدرت برای اصحاب قدرت است، که در اثر تبرئه و بلکه تقویت آنها در عرصه سیاست پدید می‌آید. اما بنده مطالب آقایان حمید رسایی و مهدی جمشیدی و امیرحسین ثابتی و سید احمد رضوی را در اینجا بازنشر کردم تا چند سؤال مهم را بپرسم که احتمالا می‌توانند بینش و اقدامات سیاسی ما را اصلاح یا تقویت کنند: 1. چرا عدۀ قابل توجهی از افرادِ حتی رسانه‌ای، چنین ادعائی را می‌پذیرند، در حالی که هیچ دادگاهی آن را تأیید نکرده است؟ (خصوصا که در چنین مواردی مرسوم است که تکذیبیه‌هایی از طرف افراد و مراکز رسمی صادر شود.) اگر قرار باشد چنین ادعاهایی را باور کنیم، چرا باید ادعاهای مخالفان خودمان را باور نکنیم؟ (می‌خواستم چند تا مثال خیلی زنده بزنم که از خیرش گذشتم؛ بهتر است اینجا بماند. 🤐😶) مدافعان نظام، همواره این اشکال را بر ضد منتقدان و مخالفان و براندازان مطرح می‌کنند که اگر سواد رسانه ای داشتند، اخبار ساختگی و دروغین دشمنان نظام و مردم ایران را باور نمی‌کردند و تحت تأثیر تبلیغات گستردۀ بوق‌های توخالی قرار نمی‌گرفتند؛ که البته اصل این اشکال هم درست است. اما دست کم از رسانه چی‌های این جریان (همچون حمید رسایی و مهدی جمشیدی و امیرحسین ثابتی و ...) انتظار می‌رود بگویند با کدام معیاری سخنان آقای عجمیان را باور کرده اند و گاهی مطالب تندی بر ضد آقای ولایتی و امثال او نوشته اند؟ اگر هم فکر می‌کنید سخنان پدر شهید عجمیان، اعتبار ویژه ای دارد، چون مستقیما با این مسئله درگیر است و جرأت کرده در چنین صحنه ای با این صراحت سخن بگوید، وجدان شما را به مواردی ارجاع می‌دهم که از این جهت دقیقا مشابه همین موردند، ولی آنها را باور نمی‌کنید، چون مخالف مشی سیاسی یا فرهنگی شما است. (مثال هم نمی‌زنم 🤐😶) 2. اگر فرض کنیم واقعا آقای ولایتی برای رفع حکم اعدام و قصاص چند متهم اعمال نفوذ کرده است، مگر هر اعمال نفوذی بد و خلاف حق و عدل است؟ به عنوان مثال، اگر شخص رهبر انقلاب یا آقای صادق لاریجانی یا هر فقیه عادلی، آقای ولایتی را قانع کند که حکم قصاص درباره این افراد، نامشروع است و باید جلوی آن گرفته شود، وظیفه آقای ولایتی چیست؟ مگر نه این است که بزرگان دین و جامعه، همواره از نفوذ خود در بدنۀ حکمرانان برای کاهش ظلم به مردم و درد ایشان بهره برده اند؟ بنابراین اگر مدافعان آقای عجمیان و معترض به آقای ولایتی، فکر می‌کنند حکم غیر قابل تبدیل متهمان پرونده اعدام است، باید ادلۀ حقوقی خود را منتشر کنند، نه اینکه خیال کنند هر اعمال نفوذی حتما خلاف عدل است، یا در مسند قاضی القضاتی سخن بگویند و یا خود را معیار حق بدانند و حق را تابع خود. ادامه: https://eitaa.com/anbaz60/1357
انباز
🔻 احترام پدر شهید واجب؛ اما، آیا شما معتقد هستید هر چه پدر شهید گفت و یا هر کاری کرد درسته؟!! 🔹 اگر
ادامه از: https://eitaa.com/anbaz60/1356 3. کسانی که باور می‌کنند آقای ولایتی توان چنین نفوذی دارد، فکر می‌کنند آن را از کجا کسب کرده است؟ آیا علتی جز حضور در هستۀ سخت نظام جمهوری اسلامی ایران و انتساب و بلکه حمایت رهبر انقلاب را برای چنین حدی از نفوذ سراغ دارید؟ اگر چنین نیست، به نظر شما علت واقعی آن چیست؟ (علتی که ضریب نفوذش از چنین انتساب و انتصابی بالاتر است!) اما اگر هم فکر می‌کنید امثال ولایتی از سرِ همین روابط پایدار با مراکز قدرت و حکومت، چنین نفوذی دارند، و هم سخنان آقای عجمیان را باور می‌کنید، لازمه جمع این دو چیست، جز اینکه نظامِ و رهبری، مافیاساز و سلطه‌پرورند!!! آن وقت پاسخ عزیزان انقلابی ولایی دوآتشه و مدافعان همیشگی از نظام (که البته غالبا حتی تعریف روشنی از نظام هم ندارند و من هم عمدا از این واژۀ کش‌سان استفاده می‌کنم) به این دو سؤال چه خواهد بود: یک: چرا اعتراض شان را متوجه نظام و رهبری نمی‌کنند و در صف منتقدان نظام و رهبری قرار نمی‌گیرند (دست کم درباره مقرب‌پروری)؟ دو: چطور می‌توانند هم سخنان این پدر شهید را عمیقا باور کنند (طوری که از حیثیت سیاسی خودشان برایش هزینه کنند) و هم -همچنان- مدافع سرسخت نظام (؟) و رهبری باشند؟ البته در مواجهه با چنین پرسشی، زیاد شنیده ام که می‌گویند «باید از ظرفیت رسانه‌ای در چنین مواقعی استفاده کنیم تا اتفاقا رهبری را از محاصرۀ حلقۀ چنین آدم‌های نابه‌کاری نجات دهیم». باشد، اصلا فرض کنید قبول کردیم که اینها نابه‌کارند، اما لطفا بفرمایید «چطور ممکن است رهبر انقلاب (طبق چنین ادعای ناروایی) بعد از 45 سال از انقلاب و بعد از 34 سال از رهبری خود نتوانسته باشد بیت و دفتر خودش را تصفیه کند؛ چه از چند عنصر نامطلوب و چه از یک جریان مافیایی بسیار نزدیک به خودش؟! این را هم در نظر بگیرید که همین رهبر ، همواره صراحتا معتقد بوده و هست که دولت ایران باید بتوانند حمله و محاصرۀ همه‌جانبۀ بین المللی بر ضد ملت ایران را بشکنند، بدون اینکه ذره ای از مبانی و راهبردها و حتی برخی از تکنیک‌ها کوتاه بیاییم؛ تکنیک‌هایی مثل حجاب قانونی و مسابقه ندادن ورزش‌کاران ما با غاصبان اسرائیلی. شما اگر راهی برای حل این «یک بام و دو هوا» دارید استفاده می‌کنم. 4. آقای رضوی می‌گوید «اگر شما معتقدید هر چه پدر شهید گفت و یا هر کاری کرد درست است، پس شما مرید و مقلد آیت‌الله منتظری هستید؛ چرا که ایشان نیز پدر شهید هست و در قاعده فکری شما، حرف و عملش درست است». بله، اگر کسی بگوید پدر شهید گفت و انجام داد درست است، قطعا باطل می‌گوید و این مخصوص معصومان (علیهم السلام) است. اما در کنار این مطلب، خوب است به دو نکته دیگر هم توجه کنیم: یک: این امر، مخصوص یا نیست، بلکه شاملۀ می‌شود، حتی کسی که ممکن است خود آقای رضوی هم او را معصوم و معیار حق و باطل بداند. 5. آقای رضوی به درستی می‌گوید: « در پیش است و عده‌ای در حال پیاده‌سازی خود هستند». البته نه پازل تبلیغاتی داشتن جرم است و نه خود آقای رضوی و همین سخنش از دایرۀ پازل تبلیغاتی داشتن خارج است. اما به نظرم اگر دو سال پیش هم چنین حادثه‌ای پیش می‌آمد، باز هم امثال آقای رسائی و ثابتی و جمشیدی و ... چنین واکنشی نشان می‌دادند. لذا معلوم نیست گره زدن چنین موضع گیری‌هایی به مقطع خاص انتخابات، ناشی از واقعیتی در میدان سیاست است یا از نگرانی آقای رضوی نسبت به بردوباخت در انتخابات. اما مسئله اصلی برای بنده آن قسمت ماجرا است که بارها دیده ام اهل سیاست چطور می‌توانند نظر دیگران را با راست و دروغ و راست‌های گزینشی به نفع دیدگاه خودشان تغییر دهند. پس مهم این است که در اینگونه موارد، فریب هیچ کسی را نخوریم، نه از مدافعان آقای ولایتی و نه از منتقدانش. نهایتا: بنده شخصا یکی از مهمترین آفات ج.ا.ا را حکومت روابط به جای ضوابط و شایسته‌سالاری می‌دانم و سخنم در اینجا صرفا دفاع یا رد آقایان عجمیان و ولایتی و حمید رسایی و ثابتی و جمشیدی و رضوی و ... نبود، بلکه مسائلی را بیان کردم که اگر در آنها تأمل کنیم، ✅ معیارهای درست تشخیص حق و باطل را بهتر و بیشتر به دست می‌آوریم ✅ و می‌توانیم پشت پرده‌های چنین حوادثی را بهتر درک کنیم ✅ و از نظر معرفتی، دینی، اخلاقی و اجتماعی، مسئولیت تصمیم‌های درست و اشتباه خود را بر عهده بگیریم ✅ و از تضاد قضاوت‌های خودمان در خود نپیچیم. و علی الله التکلان
هدایت شده از مهدي عاملي [کانال]
‌ چهره‌سینین طراوتی طاقت آلیب بهاردن ‌
🔺نظر کارشناسی این موضوع بسیار خطرناک است. منجر به آسیب های اجتماعی جدی و فروپاشی خیلی از خانواده ها می شود. الان ما در کلینیک مدل های فرازناشویی داخل میهمانی داریم! حالا دو روز دیگر خانه و آپارتمان مشترک هم داشته باشند. آن هم در یک مملکت که چفت و بست اخلاق و تعهد از هم دررفته است. https://t.me/Haghighatznu/8623
انباز
🔺نظر کارشناسی این موضوع بسیار خطرناک است. منجر به آسیب های اجتماعی جدی و فروپاشی خیلی از خانواده ها
کسانی که ازدواج در سن پایین و فرزندآوری زیاد را تبلیغ می‌کنند، چه فکری برای آسیب‌های ناشی از فقر اقتصادی کرده‌اند؟ ____ شکی ندارم که هر دو مورد (ازدواج در سن پایین و فرزندآوری زیاد) ذاتا مطلوبند، اما جامعه بر پایه واقعیات می‌چرخد، نه فقط ذاتیات.
نقش خدا در مشکلات ما.mp3
4.24M
پاسخ به سؤال یکی از دانش‌آموزان دبیرستان علامه طباطبایی سیرجان: نقش خدا در مشکلات ما چیست؟ آیا مشکلات ما را هم خدا خواسته و به صلاحمان است؟ یا مشکلات ما نتیجۀ اشتباه انسانی است و خدا دخالتی ندارد؟ نتیجه‌ی تربیتی پاسخ به این سؤالات چیست؟ https://eitaa.com/anbaz60/1363
خواهم چو خاک، پست‌شدن زیرِ پایِ دوست آوَخ از این هوایِ بلندم که در سَر است
🟣 به خَموشی نَشَوَد رازِ مَحَبَّت مَستور چه زَنی مُهر بَر آن نامه که مَضمون پیداست؟! https://t.me/talar_ayne/1373
روی دلی چو غنچه ز بلبل ندیده‌ام نقش مراد از آینه‌ی گل ندیده‌ام آن صید تشنه‌ام که در این دشت آتشین آبی به‌غیر تیغ تغافل ندیده‌ام در باغ اگر چه چشم چو شبنم گشوده‌ام از شرم عندلیب رخ گل ندیده‌ام زان زنده مانده‌ام که هنوز از حجاب عشق رخسار یار را به تأمل ندیده‌ام مرد مصاف در همه جا یافت می‌شود در هیچ عرصه مرد تحمل ندیده‌ام با خصم در مقام تلافی از آن نی‌ام کز تیغ انتقام تعلل ندیده‌ام قانع به بوی پیرهن از وصل گل شده است عاشق به سیرْچشمیِ بلبل ندیده‌ام دوری ز یار -صائب!- و خامش نشسته‌ای عاشق به این شکیب و تحمل ندیده‌ام بیت پنجم: شعر مناسب تقیه
هدایت شده از حکمت بالغه
🔸 محفل فقاهت | نشست چهارم مناسبات متقابل زبان‌شناسی و اصول فقه چیست؟ با حضور استاد معزز حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا قائمی‌نیا @manaatt @hekmatebaleghe
چو می‌گیری به‌جرم باده‌نوشی مِی‌گساران را چرا ای محتسب، یک بار ساغر را نمی‌گیری؟ میرزا محمدطاهر https://t.me/delelaal/2577 یه شعر سیاسیه میگه اگه سلطان ارز و سکه رو میگیرید، چرا مسئولانی رو که راه سلطان شدنو به روی دیگران باز میکنن نمیگیرید؟ (البته اگه نمیگیرید) از طرفی هم میگه همه‌ش گیر به افراد فاسد نده یه بارم سیستمو درست کن.
🔰در ادامه همایش های واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه، مؤسسه امام هادی «علیه السلام» برگزار می کند: ▫️ده شب در محضر الکافی 🎙 اساتید بزرگوار: آیت الله قائینی وحجج اسلام: محمد تقی سبحانی، عبدالهادی مسعودی، سید محمد کاظم طباطبائی،سید علیرضا حسینی شیرازی، علی راد، احسان سرخه ای، ابوالفضل حافظیان، جمال الدین حیدری فطرت 📌۱۰ جلسه ؛ از شنبه تا چهارشنبه از ۱۱ آذر ماه الی ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲    🕰 ساعت ۱۸:۱۵ مهلت ثبت نام تا سه شنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ 👇👇 لینک ثبت نام 👇👇 https://survey.porsline.ir/s/uedjmj5 ❖ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ❖ مؤسسه علمی فرهنگی امام هادی علیه السلام با همکاری انجمن حدیث حوزه علمیه قم 👇 راه های ارتباطی  👇 02537725225-7 @emamhadi_qom
🔻خود شکستن 📝سیدعطاءالله مهاجرانی 🔸بگذارید برایتان داستانی بگویم که هر وقت به یادم می‌آید، دلم می‌لرزد و برای شیخ بهلول دعا می‌کنم که خداوند درجات عالی او را متعالی بگرداند. شئونات را به وقت ضرورت و کشیدن مهار نفس، زیر پا انداخته بود. 🔸معمولأ چنین داستانی را نبایست روایت کرد. اما این داستان برای همیشه به یادتان می‌ماند. 🔸در آستانه صد سالگی بود. در منزل یکی از اعیان متدین شيراز که خانه‌اش همیشه محفل عالمان و در دوران انقلاب در خدمت انقلاب بود، اهل اصطلاح بود و با اهل علم نشست و برخاست و مؤانست داشت، محفلی به افتخار حضور شیخ بهلول آراسته بودند. شیخ بهلول پوستی و استخوانی بود، مردی که خلاصه خود بود! با چشمانی سرشار از زندگی و شور که  بارقه تیزهوشی از آن می‌تابید، و طنین صدا و لهجه‌ای که گویی روستایی خراسانی در صحرایی دور دست اما آشنا با شما حرف می‌زند. وقتی با او دست می‌دادی، سرپنجه استخوانی اش محکم بود. مثل گیره ای قایم دست را نگاه می‌داشت. در چشمانت نگاه می‌کرد و مکث می‌کرد. مرا معرفی کردند: «ایشان نماینده شیرازند!» گفت: «بِچه جانم! نماینده اخلاص باش، الخلاص فی الاخلاص!» این تعبیر مرا با خودش برده بود. 🔸نشستیم. جمعی حدود پانزده تا بیست نفره، مرحوم آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی امام جمعه شيراز هم بود. گفتگوهایی و از هر دری سخنی. ناگاه صدای ناخوشایندی به گوش رسید! زود چند نفر که نزدیک‌تر به بهلول بودند، به نوجوان ده دوازده ساله ای  که  در گوشه‌ای نشسته بود، نگاه تند ملامت آمیزی کردند، که یعنی ماجرا از ایشان است. بهلول برخاست. به طرف نوجوان که چهره‌اش قرمز شده بود رفت. دو زانو جلوی نوجوان نشست خم شد صورت و دست نوجوان را بوسید، گفت: «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. إنّ النفس لَامّارة بالسوء الا ما رحم ربّی، آقایان عزیز من نزدیک صد سالمه، مریض هم هستم، این صدای ناخوشایند از من بود. از همه شما معذرت می‌خواهم. از این نوجوان صد بار معذرت می‌خواهم که نگاه شما او را شرمنده کرد و چهره‌اش سرخ شد و سرش را پایین انداخت.» چه مجلسی شد! بغض‌هایی که ترکید و آيت‌الله حائری که سر بر زانو نهاده بود و با صدای بلند گریه می‌کرد.  🔸در راه که برمی‌گشتیم، اقای حائری سکوت کرده بود. سکوتی سنگین، من هم در بهت و سکوت بودم. ناگاه رو به من کرد و گفت: «شیخ بهلول در خاکسار کردن نَفْسش بی رحم است. برای همین به او عنایت شده است. چیزهایی به او داده‌اند که به هر کسی نمی دهند.» زمزمه کرد: نه در اختر حرکت بود و نه در قطب سکون گر نبودی به زمین خاک نشینانی چند 📌برگرفته از: روزنامه اطلاعات، یکشنبه ۲۸ أبان ماه ۱۴۰۲ https://t.me/ayine_ensani/427 https://t.me/dralihaeri/348
می‌گوید: https://t.me/ghabl_enghelab/3130 🔺اسلامی صدر (فرماندار قزوین) پیگیر زمین‌خواری دادگستری بود. پرونده‌اش بصورت اتفاقی رفت زیر دست یکی از قضاتی که دقیقا در همان منطقه زمین گرفته بود. حالا پرونده‌اش به دیوان رفته است. بین ۴۲ شعبه دوباره خیلی اتفاقی دقیقا در شعبه‌ای افتاد که رئیس وقت دادگستری قزوین در آن شعبه قاضی است. 🔺‏در پرونده زمین‌های دادگستری در ‎ متهم اصلی و فردی که مورد سؤال بود جناب آقای جمال انصاری رئیس وقت دادگستری استان قزوین بود. حالا پرونده مهمترین معترض زمین‌خواری در هفت سنگان به دیوان رفته و جمال انصاری به‌عنوان معاون شعبه ۳۱ دیوانعالی قرار است به این پرونده رسیدگی کند. 🔺‏ما البته می‌دانیم همه اینها اتفاقی است ولی برخورد اینقدر لخت و عور هم دیگر خیلی در ذوق می‌زند. این اتفاقات در مملکتی که دستگاه قضایی‌اش زیر نظر مجتهدین است و مدعی عدل علی ع است دارد در تاریخ ضبط می‌شود. کاش حداقل قدری حفظ ظاهر کنید. تمام. ⁉️ اما سؤالی که مثل همیشه پابرجاست: آیا مسئولان کشور در سلسله‌مراتب مدیریتی احساس وظیفه نمی‌کنند پاسخ روشنی به چنین ادعاهایی بدهند؟ تا کی باید چنین مطالبی روح و روان ملت را زخمی کنند و فقط مشمول مرور زمان شوند؟ روحانیان تریبون‌دار و مخصوصا امام‌جمعه‌ها چه نسبتی با تبیین و دست‌کم با مطالبه‌گری شفافیت چنین اموری دارند؟ جهاد تبیین این است که با اسناد کافی به میدان رسانه بیایند و افکار عمومی را قانع کنند که حرف وحید اشتری دروغ است، نه اینکه ساختار ق.ق چنین فساد و ظلم عظیمی را برمی‌تابد. وظیفه‌ی چنین جهاد و بیانی اولا و ذاتا متوجه خود مسئولان است، و اگر مدیران رده‌پایین انجام ندهند، تا بالاترین سطوح مدیریتی تکلیفِ بیان دارند تا شخص رؤسای قوا (هر کدام از جهاتی) و تا شخص رهبری که رئیس ق.ق را نصب می‌کند و (به نظرِ عقبه تئوریک نظام جمهوری اسلامی) "مشروعیت نظام از ولی فقیه است". بدون حل این مسائل، نمی‌توان دل‌خوش بود به اموری مثلِ: بگوبخندهای صمیمانه مسئولان با مردم و توصیه دانش‌آموزان به نمازشب و مستندهای غیررسمی و اقتدار موشکی و طوفان‌الاقصی و ... --- صدق الله العلی العظیم: وَلَقَدْ جَاءَهُم مِّنَ الْأَنبَاءِ مَا فِيهِ مُزْدَجَرٌ بی‌تردید ﺍﺯ ﺧﺒﺮﻫﺎی مهم، آنچه بتواند انسان را از خطا ﺑﺎﺯﺩﺍرد به سوی آنان آمده‌است. (٤) حِكْمَةٌ بَالِغَةٌ فَمَا تُغْنِ النُّذُرُ این‌همه، حکمتی ﺭﺳﺎﺳﺖ، ولی ﻫﺸﺪﺍﺭﻫﺎ سودی نمی‌بخشند. (٥) (سوره قمر) https://eitaa.com/anbaz60/1375
می‌گوید: «ولایت علی ابن ابی طالب ضروری اسلام نیست، یعنی اگر بگویی علی ولایت ندارد از اسلام خارج نیستی، اما اگر بگویید حجاب جزو اسلام نیست، از اسلام خارجید. حجاب ضروری دین است»؛ بعدا می گوید «اگر منجر به انکار توحید و نبوت شود». لینک در تلگرام: https://t.me/AbdiMedia/39734 با آن یکی کاری ندارم که می‌گوید «فقها الف‌بای فلسفه را بیاموزند، بعدا بیایند با من بحث کنند» (با آن زبان بدن متبخترانه). اما تو که به خیالت سخن دین را می‌گویی، به عقل خودت نرسید که چنین مقایسه‌ای میان و ، ممکن است نادرست یا دست‌کم برایت هزینه‌بر باشد؟! تازه تو که رسانه‌ایِ این قوم و قبیله حساب می‌شوی؟! اگر اطلاعات مربوط به این مطالب را نداری، می‌توانی در آن لحظه نسبت به این مسئله سکوت کنی و علمش را به اهلش واگذار کنی. از انجام این کار هم عاجز و ناتوانی؟ تازه بعد از ماجرا هم توجیه و لفت و لیس می‌کنی؟! الحق که گرفتار یأجوج و مأجوج ناگواری هستیم. این وقت‌ها به یاد جمله معروفی می‌افتم که گویا از دکتر شریعتی است: «بدترین تخریب کسی، دفاع بد از او است.» خدایا دینت را از دست بسیاری از خادمان به دین نجات بده! https://eitaa.com/anbaz60/1376
● فاطمه و منصوره! پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله» فرمودند: به جبرئیل گفتم: ای حبیب من جبرئیل! چرا فاطمه در آسمان «منصوره» و در زمین «فاطمه» نامیده شده است: جبرئیل گفت: ▪️ «سُمِّيَتْ فِي الْأَرْضِ فَاطِمَةَ لِأَنَّهَا فَطَمَتْ‏ شِيعَتَهَا مِنَ النَّارِ وَ فُطِمَ أَعْدَاؤُهَا عَنْ حُبِّهَا و هِيَ فِي السَّمَاءِ الْمَنْصُورَةُ وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ‏ عَزَّ وَ جَلَّ «يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشاءُ» يَعْنِي نَصْرَ فَاطِمَةَ لِمُحِبِّيهَا» ▪️ او بدین سبب در زمین فاطمه نامیده شده، که شیعیان خود را از جهنم رهایی می‏‌بخشد، و دشمنانش از محبت وی بی‏‌بهره خواهند بود، و در آسمان بدین جهت منصوره است که خداوند فرموده: «در آن روز (قیامت) مؤمنان به‌جهت یاری خدا که هر فردی را بخواهد یاری دهد خرسند می‏‌شوند»؛ منظور از این یاری همان نصرتی است که فاطمه به دوست‌داران خویش خواهد کرد. 📚 معاني الأخبار؛ ص396 @zanjani_net
انباز
● فاطمه و منصوره! پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله» فرمودند: به جبرئیل گفتم: ای حبیب من جبرئیل! چرا
سؤالاتی برای تأمل در روایت زیر: 🔅 «
سُمِّيَتْ فِي الْأَرْضِ فَاطِمَةَ لِأَنَّهَا فَطَمَتْ‏ شِيعَتَهَا مِنَ النَّارِ وَ فُطِمَ أَعْدَاؤُهَا عَنْ حُبِّهَا و هِيَ فِي السَّمَاءِ الْمَنْصُورَةُ وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ «... يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ * بِنَصْرِ اللهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشاءُ ...» (روم 4و5) يَعْنِي نَصْرَ فَاطِمَةَ لِمُحِبِّيهَا
» https://eitaa.com/zanjani_net/2089 1. چرا در وجه تسمیۀ حضرت زهرا (سلام الله علیها) به ، دوگانۀ «بریده شدن از آتش» و «بریده شدن از محبت حضرت زهرا» آمده است، نه دوگانۀ «بریده شدن از آتش» و «گرفتار شدن در آتش»؟ 2. چرا در وجه تسمیه به ، یاری کردن حضرت زهرا به محبینش آمده، که با صفت «ناصره» (یاری‌گر) هماهنگ است، نه «منصوره» (یاری‌شده)؟ 3. چرا برای یاری کردن حضرت زهرا(س)، آیه‌ای مورد استناد قرار گرفته که یاری کردن خدا را آورده است؟ 4. اضافۀ «نصر الله» در آیه، اضافه مصدر به فاعل است یا به مفعولٌ‌به؟ 5. چرا آیه می‌فرماید «خدا هر کسی را که بخواهد یاری می‌کند»، نه مثلا «خدا مؤمنان را یاری می‌کند»؟ 6. چرا روایت، نام را مربوط به زمین و نام را مربوط به آسمان می‌داند؟ https://eitaa.com/anbaz60/1378
💵 فساد 💵 نه فتنه است حریف وطن به آسانی نه غرب و شرق، نه داعش، نه دشمن جانی نه پهلوی، نه "من‌وتو" نه فرقه‌ی رجوی نه ماهواره و موسیقی و غزل‌خوانی نه بی‌حجاب رساند خلل به رکن عفاف نه روسری‌ست فقط شرط پاک‌دامانی نه برگزاری کنسرت دین دهد بر باد نه پایکوبی و سوت و کف خیابانی نه ما موافق فسقیم یا مخالف زهد فغان ز زهد عیان و ز فسق پنهانی! نمازخوان نکند هیچ بی‌نمازی را هزار رشته‌ی تسبیح و مُهر پیشانی به جای این همه تدبیرها بیندیشید به اختلاس و ریا و فساد دیوانی حقوقِ مالِ زِکف‌دادگان و کارگران اگر ادا نشود، وای بر مسلمانی! اساس ملک به عدل است و گر جز این باشد بدین روال نماند چنان که می‌دانی بدین روال، فغان خیزد از در و دیوار اگرچه پر شود از آیه‌های قرآنی خلاصه آفت این انقلاب دانی چیست؟ فساد! آن که کشد ملک را به ویرانی! ✍️افشین علا 🌱کانال رسمی افشین علا 🌱 https://t.me/afshinala/3051
🛑📸خلاقیت یک معلم 🙂 https://eitaa.com/Qomonline/105311 قم‌آنلاین