4️⃣
اما تحریف بخش سوم، عجیبتر و تأسفبرانگیزتر است. شیخ عباس قمی در ادامه، نقلی درباره عمر بن خطاب میآورد که اتفاقا درباره تکریم ایرانیان توسط امیر مؤمنان (علیه السلام) است. اما مترجم، با تحریفی آشکار، آن را هم به شکل ادامۀ کلام امام صادق (علیه السلام) ترجمه میکند و چنین نسبت میدهد:
❌
«ایرانیها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشان را به فروش رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت».
💡
این در حالی است که ادامه مطلب در سفینة البحار چنین است:
«سوء رأي الثاني في الأعاجم:
مناقب ابن شهرآشوب: لمّا ورد بسبي الفرس إلى المدينة أراد الثاني أن يبيع النساء وأن يجعل الرجال عبيد العرب، وعزم على أن يحمل العليل والضعيف والشيخ الكبير في الطواف وحول البيت على ظهورهم.
فقال أميرالمؤمنين عليه السلام: إنَّ النبي صلى الله عليه و آله قال: أكرموا كريم قوم وإن خالفوكم، وهؤلاء الفرس حكماء كرماء، فقد ألقوا إلينا السلام، ورغبوا في الإسلام، وقد أعتقت منهم لوجه اللَّه حقّي وحقّ بني هاشم- الخ.»
ترجمه صحیح عبارت:
«نظر زشت خلیفۀ دوم درباره غیر عربها:
ابن شهرآشوب در کتاب مناقب مینویسد:
زمانی که اسرای ایرانی را به مدینه وارد کردند، خلیفه دوم خواست زنان آنها را بفروشد و مردانشان را بردگان عرب قرار دهد. همچنین تصمیم داشت در هنگام طواف بر دور کعبه، افراد معلول و ناتوان و پیر عرب را بر پشت عجمها سوار کند.
اما امیر مؤمنان (علیه السلام) فرمود: همانا پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: انسانهای ارزشمند و کریم از هر قومی را تکریم کنید و بزرگ بدارید، هر چند با شما مخالفت کنند. این ایرانیان، انسانهایی حکیم و کریم (باارزش)اند و تسلیم ما و به اسلام علاقهمند شدهاند. من حق خودم و حق بنی هاشم را به خاطر جلب رضای خدا، از گردن آنها برداشتم. (کنایه از اینکه هیچ بنی هاشمی حقی بر گردن ایرانیان ندارد).»
🔹
در ادامه شیخ عباس قمی عنوان دیگری را ذکر میکند:
«استدعاء المنصور قوماً من الأعاجم، لقتل مولانا الصّادق عليه السلام، وإكرامهم للإمام، وسجودهم له؛ منصور دوانیقی از گروهی از عجم ها خواست که امام صادق علیه السلام را بکشند، اما آنها امام را بزرگ داشتند و به او سجده کردند. (شاید سجده کنایه از اطاعت باشد).»
📛
بنابراین در این تصویر، با افرادی جاهل یا معاند مواجهیم که حتی فضائل اهل بیت در مواجهه با ایرانیان را هم معکوس جلوه میدهند، تا ایتام آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) را بفریبند.
✅🔍❓
همه ما در همه احوال، محتاج ارتباط با افراد صادق و امینی هستیم که تلاش علمی کردهاند و میتوانیم دین خود را از ایشان بگیریم و مشکلات دینیمان را از ایشان بپرسیم.
1.mp3
18.44M
#روش_تحقیق 1
معطوف به پایاننامهنویسی در رشته تفسیر قرآن کریم
مهارتهای انتخاب موضوع و طرح تفصیلی
دوشنبه 14000608
حوزه علمیه الزهراء (خواهران ارومیه، تخصصی تفسیر سطح 3)
دین پرست
2.mp3
33.71M
#روش_تحقیق 2
معطوف به پایاننامهنویسی در رشته تفسیر قرآن کریم
مهارتهای انتخاب موضوع و طرح تفصیلی
دوشنبه 14000608
حوزه علمیه الزهراء (خواهران ارومیه، تخصصی تفسیر سطح 3)
دین پرست
پیام #استاد_محمد_رضا_حکیمی بعد از خودداری از حضور و دریافت جایزه جشنواره فارابی
"فباسمه الحکیم
اطلاع یافتم که به عنوان یکی از برگزیدگان #جشنواره_فارابی انتخاب شدهام. ضمن سپاسگزاری از اظهار لطف داوران، به استحضار میرساند که اینجانب در جشنوارهها حضور نمییابد. در جشنواره اخیر نیز حضور نیافته و جایزهای دریافت نکرده است.
همانگونه که پیشتر هم یادآور شدهام، بار دیگر تاکید میکنم که تا هنگامی که در جامعه ما #فقر و #محرومیت مرئی ونامرئی بیداد میکند، برگزاری چنین جشنوارههایی، از نظر اینجانب در اولویت نیست.
در این جشنواره از فاضلان و استادانی، به نام خدمت 50 ساله به #علوم_انسانی تجلیل شده است.
#پرسش این است آیا این علوم برای ثبت در کتابها و در #دنیای_ذهنیت است یا برای خدمت به انسان و حفظ #حقوق_انسان و پاسداری از #کرامت_انسان است در واقعیت خارجی و عینیت؟
نصاب #مقام_انسان در معیشت و زندگی به منظور #رشد_متعالی، رسیدن به اقامه «#قسط_قرآنی» در حیات اقتصادی است (لیقوم الناس بالقسط) و برخوردار بودن انسانها از حیثیت و کرامت و آزادی در #حیات_اجتماعی و سیاسی (ولقد کر منا بنی آدم).
آری، باید بکوشیم تا جامعه ما چنان نباشد که دربارهاش بتوان گفت: «از دو مفهوم #انسان و #انسانیت، اولی در کوچهها سرگردان است و دومی در کتابها»!
محمدرضا حکیمی...."
#قسط_قرآنی
#رشد_متعالی
#عدالت_اجتماعی
#مقام_انسانیت
#علوم_انسانی
#رسالت_علوم_انسانی
#استاد_محمد_رضا_حکیمی
https://t.me/publiclawthoughts/11705
https://www.instagram.com/p/CS563lfDFEQ/?utm_medium=share_sheet
1 فلسفه حرکت امام حسین- طرح مسئله.mp3
8.95M
فلسفه حرکت #امام_حسین (علیه السلام) که منجر به شهادت آن حضرت شد چیست؟
جلسه اول: طرح مسئله
مخاطب: جمعی از جوانان عزیز (طلاب، دانشجویان و دانش آموزان) در شهر #ارومیه
زمان: 2 محرم 1443
#گفتگو به زبان #ترکی
#دین_پرست
2 فلسفه حرکت امام حسین- پاسخ.mp3
10.76M
فلسفه حرکت #امام_حسین (علیه السلام) که منجر به شهادت آن حضرت شد چیست؟
جلسه دوم: پاسخ
مخاطب: جمعی از عزاداران سید الشهداء در شهر #ارومیه (خواهران و برادران، از طیفهای مختلف)
زمان: 10 محرم 1443
#سخنرانی به زبان #ترکی
#دین_پرست
انباز
فلسفه حرکت #امام_حسین (علیه السلام) که منجر به شهادت آن حضرت شد چیست؟ جلسه اول: طرح مسئله مخاطب: جمع
52.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا أَنْزَلْناهُ في لَيْلَةٍ مُبارَكَةٍ إِنَّا كُنَّا مُنْذِرينَ (دخان 3)
مقارن با شبهای قدر کلیپی از آقای دکتر #اقبالی_نسب منتشر شد که توصیه میکرد در شبهای قدر دنبال قدرت بیشتر باشیم و اعمالی را انجام دهیم که با ویژگیهای روانشناختی ما متناسب است. این صحبتها هم مطالب خوب و مفید داشت و هم مطالب نادرست.
در همان ایام، نقدهای متنوعی بر این مطالب منتشر شد که بنده هم در عرایض بعدی، از آنها استفاده میکنم و از زحمات اندیشمندان محترم تشکر میکنم.
هر چند مدت زیادی از شبهای قدر امسال و بیان آن مطالب گذشته، اما امیدوارم مطالبی که عرض خواهم کرد برای سالهای آینده و گفتگوهایی از این دست (که شاید پیش آید) مفید باشد. ضمن اینکه گویا آقای دکتر اقبالی نسب هواداران خاصی دارد و ممکن است کلیپهای دیگری هم از ایشان در دسترس هموطنان گرامی قرار بگیرد. بنابراین توضیح این مطالب میتواند برای مواجهه بهتر با این دست سخنان کمک کند.
ادامه دارد...
https://eitaa.com/anbaz60/651
1. شب قدر، شب نزول ملائکه و گشوده شدن درهای آسمان، و اتصال با #عالم_غیب است که سازوکار ارتباط با آن عالم و حقیقت این شب، باید از سوی کسی باشد که با آن عالم آشنا است.
بنابراین نسخه اعمال این شب را باید #اهل_بیت_نبوت تعیین کنند که عالم به این امورند، نه افرادی که راهی به آن عالم و اسرار غیب ندارند.
پیامبر اکرم و ائمه (علیهم السلام) کیفیت ارتباط با خدا و چگونگی ادب حضور در محضر خدای مهربان در این شبها را تعلیم دادهاند و آنچه عالم ربانی شیخ عباس قمی (ره) در مفاتیح ذکر کرده، از همین احادیث است.
البته ممکن است جمعآوری محدث قمی نواقص یا اشکالاتی داشته باشد، اما وقتی به منابع حدیثی نگاه میکنیم، چیزی که از اساس متفاوت با همین فضای مفاتیح الجنان باشد نمییابیم.
2. دعاهایی که از اهل بیت (علیهم السلام) رسیده، سرشار از معارف نابیاند که انسان را سرشار از لطف و محبت خدا و سرمستی و عشق و نشاط و اشک شوق میکند.
3. تقاضای بخشش گناه و نجات از آتش (که در جوشن کبیر صدبار تکرار شده و در دعاهای فراوان دیگر به صورت روزانه در طول عمر آمده)، با توجه به این واقعیت است که خدای حکیم، چه امکانات گستردهای (در درون و بیرون) به ما داده و ما چقدر از آنها استفاده درست میکنیم. اگر تصور دقیقی از این ماجرا داشته باشیم، طبیعی است که #احساس_خاک_بر_سری هم پیدا کنیم. البته این احساس هیچ منافاتی با نشاط عمل ندارد، بلکه وقتی از خدای منان و حکیم و رحیم میخواهیم ما را ببخشد، در واقع میخواهیم ناتوانی ما را خودش جبران کند و دستمان را بگیرد، آن هم با علم و قدرت و رحمت و حکمت بیکرانش.
ضمن اینکه از آموزههای دیگر دین این است که اگر واقعا توبه کردیم، باید مطمئن باشیم که خدا میآمرزد. پس دیگر نباید خیال کنیم احساس خاک بر سری، یک احساس متوقف کننده و ضد نشاط است.
4. در نگاه اولیای الهی، اعمالی چون تفکر و مذاکره علم هم در هر زمانی (البته اگر مسیر زندگی انسان را روشن کند) از مهمترین عبادات است. محدث قمی هم به تبعیت از شیخ صدوق، افضل اعمال شبهای قدر را مذاکره علم میداند. البته برخی از محققان توضیح دادهاند که مراد از #مذاکره_علم در اصطلاح اهل حدیث، حدیثخوانی و حدیثفهمی است، و امتیاز اساسی احادیث اهل بیت (علیهم السلام) این است که مسیر زندگی انسان را روشن و زیبا میکنند.
5. #قدر، در زبان عربی به معنای #اندازه است و شب قدر، طبق روایات، شب تقدیر و تعیین سرنوشت یکسالهی امورات عالم و انسانها است، نه شب قدرت. البته این دو معنا با هم بیرابطه نیستند؛ چرا که اگر تقدیر و سرنوشت بهتری برای انسان رقم بخورد، قدرت حقیقی انسان هم بیشتر میشود. اما در معنای واژهها نباید معنای مورد قبول اهل زبان و کاربردهای آیات قرآن و روایات را کنار بگذاریم و معنای بدون پشتوانه ای ذکر کنیم.
6. ذکر اعمال این شب و دیگر دعاها در کتبی مثل مفاتیح الجنان و اقبال الاعمال و ... به این معنا نیست که همه افراد، همه اعمال را انجام دهند، بلکه افراد به اندازه ظرفیت خودشان از دریای معارف نهفته در دعاها بهره میبرند. بنابراین لازم است هر کسی ضعفها و قوتها و زمینههای خودش را بشناسد تا بتواند ارتباطی سالم و سازنده با خدای حکیم را رقم بزند.
یک مثال جالب نکتهای است که از مرحوم حجت الاسلام شیخ اسماعیل صاحب الزمانی (از علمای ربانی و مجتهدان بهنام شهر ارومیه در سالهای 1273 تا 1354 ه.ش) نقل میکنند. ایشان در شبهای قدر، همان اول شب اعمال را به جا میآورد و پس از مدتی دعا و قرائت قرآن و نماز و عبادت، میخوابید. وقتی میپرسیدند که چرا تمام شب را بیدار نمیمانید، میفرمود: «کیفیت نماز صبح، مهمتر از احیاء و اعمال شب قدر است. اگر کل شب را بیدار بمانم، در نماز صبح، بیحال میشوم».
همچنین باید توجه کنیم که وقتی اهل بیت (علیهم السلام) کارهایی مثل گوش دادن به موسیقی و آواز را مسیری برای نزدیک شدن به خدا و رشد معنوی معرفی نکردهاند، به این سادگی نمیتوان چنین توصیهای کرد. هر چند اینجا بحثهای دیگری هم مطرح است و شاید به صورت استثنائی کسی پیدا شود که مثلا با آهنگ مرغ سحر یا شبانگاهان و ... رشدی پیدا کند، که البته همینجا هم اگر با معنا و موسیقی دعا و قرآن ارتباط خوبی برقرار کنیم، شاید کافی باشد.
ادامه دارد...
7. یکی از مشکلاتی که باعث میشود میل و رغبت چندانی به اعمال عبادی شب قدر و مانند آن نیابیم، این است که آداب دعا و عبادت را رعایت نمیکنیم. به عنوان مثال دو مورد از آداب را عرض میکنم:
مثال اول: در حدیث آمده مثلا سوره عنکبوت یا دعای جوشن کبیر را در شب قدر بخوانید. ما هم خودمان را مکلف میکنیم که مثلا یک ساعت بنشینیم پای دعا و قرآن و تقریبا هیچ چیزی نمیفهمیم. در حالی که:
اولا میتوانیم با یک برنامهریزی و تقدیر درست، در طول سال با معانی این سورهها و دعاها به خوبی آشنا شویم و در شب قدر، آنها را با توجه به معنایشان بخوانیم.
ثانیا حتی اگر در طول سال چنین توفیقی نداشتیم، لازم نیست که شب قدر حتما متن عربی قرآن و دعا را بخوانیم. بلکه میتوانیم (و بلکه اصولا باید) یک ترجمه خوب پیدا کنیم و ترجمهشان را بخوانیم و بفهمیم چه میخوانیم.
مثال دوم: حداکثر زمان لازم برای عمل «قرآن به سر گرفتن» حدود 6 دقیقه است (که ایشان هم توضیح خوبی درباره این عمل میدهند و برخی از علمای ربانی هم گفتهاند که علاوه بر احترام به قرآن، نمادی از نفوذ معارف قرآن در ذهن ما است، با همراهی در ذیل شفاعت و معارف انسانساز اهل بیت نبوت علیهم السلام). اما معمولا در مراسمات عمومی، مجری برنامه وقتی به بعضی از معصومین میرسد، شروع میکند به مرثیه و روضهخوانی و نیم ساعت یا بیشتر وقت میگیرد.
از طرفی دیگر خیلی از افراد تصور میکنند در زمان روضهخوانی نباید قرآن را از روی سرشان بردارند و دستشان خسته میشود و گردنش درد میگیرد.
در حالی که:
اولا میتوان ابتدا این عمل را به جا آورد و بعدا روضه و توسل داشت؛
و ثانیا هیچ لزومی ندارد در کل این زمان قرآن را روی سر نگه داشت.
همانطور که لزومی ندارد وقتی ذکر امام زمان (بالحجة) میشود، سر پا بایستیم. بلکه فقط در صورتی که یکی از اسماء آن حضرت (قائم) ذکر شود، مستحب است سر پا شویم. البته اگر کسی به علت ذکر اسامی دیگر آن حضرت بایستد، اشکالی ندارد.
خلاصه کلام اینکه اگر کسی دینشناس باشد (یعنی هم از نظر علمی و هم عملی، روش فهم قرآن و حدیث را بشناسد، مثل مرحوم محدث قمی) متوجه میشود که اعمال ذکر شده در مفاتیح، از بهترین راهها است که سرنوشت خوبی را برای خود رقم بزنیم.
خدایا ما را در سالهای بعد هم مهمان فیض شبهای قدر بفرما!
🌹
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهترین و جامعترین پاسخ به جماعت مدعی عدالتطلبی که هر از گاهی با نیش و کنایه دلسوزان انقلاب از جمله رهبر انقلاب را مورد خطاب قرار میدهند و اخیرا دلسوز افغانستان شدهاند و دست نظام اسلامی را آغشته به خون پنجشیر میدانند، این دیالوگ ماندگار سریال مختار است. جماعت به ظاهر دلسوز که هیچگاه ضرورتهای زمانه خود را نشناختند و با توییتهای صد من یه غاز، همصدا با جماعت آن طرف آب شدند.
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
انباز
بهترین و جامعترین پاسخ به جماعت مدعی عدالتطلبی که هر از گاهی با نیش و کنایه دلسوزان انقلاب از جمله
هم جناب آقای رسایی و هم همه ما
اگر دلیل روشنی درباره مسائل افغانستان و پنجشیر داریم،
باید به بیان همان اکتفا کنیم،
و الا کسی نه از من تقلید میکند نه از آقای رسایی که فتوا بدهیم یا فتوا بشکنیم.
اگر هم در این مسائل کسی از دیگری تقلید کند،
باید بر اساس آموزههای دینی و عقلائی بیاموزد که اینجا جای تقلید نیست؛
بلکه جای آن است که اگر حق را میدانیم، بگوییم.
اگر هم حقیقت بر ما پنهان است، توقف و سکوت، رمز نجات در دنیا و آخرت خواهد بود.
اما ارائه تحلیل و پرسشگری در قلمرو دانستهها، حق (و شاید وظیفه) هر کسی است.
از منع این حق چه سودی به چه کسی میرسد؟
اگر هم کسی درباره افغانستان سؤالی و نقدی از رهبر انقلاب دارد، بهترین روش، برخورد حکیمانهای است که از خود ایشان انتظار میرود، نه منتفی دانستن حق پرسش و نقد.
#افغانستان
#پنجشیر
#حمید_رسایی
سلام علیکم
صوتهای #مباحث_تفسیری سال گذشته، در کانال مدرسه فقهی حضرت قائم (عج) در پیامرسان «بله» نیز بارگذاری شده است و امکان دانلود وجود دارد.
ادامۀ این فایلهای صوتی در همان کانال با آدرس زیر در پیامرسان #بله بارگذاری میشود:
https://ble.ir/qoran1399
خواندن متن خانم زهرا اخوان صراف درباره مرحوم آیت الله سید محمدسعید #حکیم مفید است، خصوصا برای دینپژوهان و قرآنپژوهان:
https://www.dinonline.com/35485/%d9%85%d8%b1%d8%ac%d8%b9-%d8%aa%d9%82%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%da%a9%d9%87-%d9%85%d8%b7%d9%84%d9%82%d8%a7%d9%8b-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d9%be%d8%b0%db%8c/
انباز
بهترین و جامعترین پاسخ به جماعت مدعی عدالتطلبی که هر از گاهی با نیش و کنایه دلسوزان انقلاب از جمله
لیست مطالبِ @Sajjaddinparast60 درباره وحدت و تقریب (از ابعاد مختلف) تا کنون:
ملاکهای تقریب (وحدت در اختلاف و اختلاف در وحدت)
وحدت و تقریب با چه کسی و با چه معیاری؟
مبناشناسی تقریب، مقدم بر آسیبشناسی مجمع جهانی تقریب
وحدت در ایام انقلاب یا وحدت انقلابی؟ (یا اینجا)
حقانیت، ملاک وحدت و تقریب است.
دشمنشناسی آری، دشمنیسازی نه
وحدت حوزه و دانشگاه
ضرورت تقریب برای مسلمانان مقیم کشورهای غیر اسلامی
الغدیر و وحدت اسلامی (شهید مطهری) (در 4 بخش)
https://eitaa.com/anbaz60/659
هدایت شده از محسن قنبریان
35.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✊ نماز جمعه؛ تریبون اصیل عدالتخواهی
برنامه #جهان_آرا ۲۰شهریور۱۴۰۰
🔻برش چهارم
3⃣ خطبه ها:
• تنها واجبی که "سخنرانی" رکن آن است و معلوم است این سخنرانی مهم است.
• روایات صحیح السند از لزوم گفتن مصالح و آفات جامعه در این سخنرانی می گوید و اینکه باید آخرین کلام "ان الله یامر بالعدل و الاحسان" باشد۱؛ یعنی عدالتخواهی در متن این خطبه هاست.
• حذر دادن امام خمینی از دستهای خائنی که خطبه های صدر اسلام را بی محتوا کرد!
-"این عمار"؛ عمار امام جمعه عدالتخواه در دوره خلیفه دوم بود که در عهد خلیفه سوم (و عزلش از امام جمعه گی) در خانه عثمان سر عدالت کتک خورد و دندنه اش شکست!
• یا امام جمعه های خوب برای گفتمان سازی انتخاب نمیشود یا تولید محتوای احتمالی ستاد درش این حرفها نیست!
-حضرت آقا فرق ما با کشورهای اسلامی را این می خواند که خطبه از روی نوشته های ارسالی خوانده نمی شود و جوشش و نبوغ امام جمعه است! خودش متن خطبه ها را از امام نمی گرفت. بسیاری از ائمه جمعه اگر مقام معظم رهبری سخنرانی نکند نمی دانند این هفته چه بگویند!
• عدالتخواهی در سه سطح باید در خطبه ها بیاید:
-سطح گفتمان سازی(نه صرفاً تکرار کلمه عدالت)
-سطح مساله پژوهی
-ورود موردی در موارد حوزه استحفاظی
۱. وسائل الشیعه ج۷ص۳۴۲و۳۴۳
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
میتوانید صوت مباحث «کارگاه بازنگری در فرهنگسازی پوشش اسلامی زنان، بر اساس قرآن کریم» را در کانال تلگرامی «انباز» ملاحظه بفرمایید.
در این جلسات گفتگو از منطق قرآن درباره #حجاب زنان در #جامعه_ایمانی است و اینکه #تربیت، قطعا نسبت به اقدامات رایج برای ترویج حجاب، اولویت (یعنی اهمیت و فوریت) دارد.
منطق الهی در همه احکام (به طور عام) و در احکام اجتماعی (به طور خاص) به گونه ای است که عقل و عاقلان را قانع میکند.
#پوشش_اسلامی_زنان
#تفسیر_تربیتی
#تفسیر_موضوعی
#تفسیر_تنزیلی
#تفسیر_به_ترتیب_نزول_قرآن
مدرّس: #سجاد_دین_پرستی_صالح
مکان: حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی
زمان: 6 و 7 شهریور 1400
تعداد جلسات: 12 جلسه
مدت گفتگوها: تقریبا 13 ساعت
https://t.me/anbaz60/786
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗽دشمن داریم...!
• چرا جامعه تشنه کلیپ های دو سه دقیقه ای بهشتی و مطهری است؟!
• آزادی را کم می کنیم، چون دشمن داریم!
• جمهوریت را محدود می کنیم چون دشمن داریم!
•دشمن هم دقیقاً همین را می خواهد!
دشمن از هیچ چیز به اندازه این نفع نمی برد که جمهوری اسلامی را تبدیل کند به طالبان!
حجت الاسلام قنبریان
باتشکر از جنبش عَلَم #بسیج_مشکوه
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای استمرار امدادرسانی به پناهجوایان افغانستانی در مرز، دعوت میکنم تا ضمن مشارکت در پویش #طرفدار_ملت_افغانستانیم این پیام را بازنشر بدهید.
👇👇👇
مؤسسه خیریه جوانه های همت و تلاش توانا
🔹شماره کارت
5041-7270-2121-2129
🔹شماره شبا
IR720700001000226741063004
https://t.me/RoohullahRazavi/2845
https://t.me/falaakhon/3493
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدسیت حکومتها در گرو کمیت و کیفیت #عدالتگستری، از جمله #عدالت و #اعتدال در #پاسخگویی_مسئولان در قبال آحاد #مردم است.
اما عناوین اعتباری و اسامی و مناصب و ادعاها، گرهی از کار قدسیت باز نمیکنند، بلکه خود، گرهاند.
انباز
قدسیت حکومتها در گرو کمیت و کیفیت #عدالتگستری، از جمله #عدالت و #اعتدال در #پاسخگویی_مسئولان در قب
✳️ #جمهوری_اسلامی و #عبرت از حکومتهای مذهبی نامشروع
🖋
#سلمان_کدیور
....
🔷 در تاریخ اسلام، بیشتر حکومتها چه در حجاز (اموی و عباسی) چه در آندلس تا عثمانی ترکیه و صفوی ایران و اخیرا همین بغل گوشمان تالوان، داعیه دینداری داشتهاند.
در تاریخ مسیحیت قبل از رنسانس نیز، حکومتها به نیابت از مسیح شکل میگرفتند و به شرع مسیحیت رفتار میکردند.
🔷تمام این حکومتها با بوم و عقاید و مذاهب مختلف، در یک امر با هم شباهت داشتند و آن قدسیتبخشی و قدسیسازی به نظام حکومتی بوده است.
در این حکومتها، #حاکم، اميرالمؤمنين و خلیفة الله و ظل الله و نماینده مسیح در زمین و... خوانده میشد و #مردم چیزی جز رعیت به حساب نمیآمد.
رعیت در ذیل این قدسیت سیاسی، جز اطاعت تکلیف دیگری نداشتند؛ چرا که به آنان آموخته بودند اطاعت از حکومت، اطاعت از خدا و اعتراض بر او، جسارت به ملکوت است.
🔷 اما در تاریخ حکومتی دینی شکل گرفت که نه تنها خودش را در لفافههای قدسی نمیپیچید، بلکه از هر فرصتی برای قدسیتزدایی از خودش بهره میبرد.
گویند رئیس آن حکومت بر منبر میرفت و میگفت، ای مردم بر امور و افعال من نظارت کنید و اگر دیدید از حکومت برای خودم خشتی بر خشتی گذاشتهام، بدانید من خائنم.
جایی به مشاوران و نزدیکانش هشدار میداد که با من چون ستمگران از روی سالوس و چاپلوسی حرف نزنید و مرا آشکار و نهان نصیحت کنید؛ چرا که من خودم را از گناه مبرّا نمیدانم.
دخترش را دید که گردنبندی نو به گردن آویخته و چون دریافت آن را از بیت المال به #امانت برده به او هشدار داد که اگر آن را برای خودت تصاحب کرده بودی، دستت را قطع میکردم.
💠 او که بود؟ علی (ع) بود. کسی که مشروعیت حکومتش را از پیامبر و او از خداوند گرفته بود و وجودش سراسر قدسیت و ملکوت بود، اما اینچنین در مقام حاکم، حجاب و پردههای قدسیت را کناری میزد و خود را در دریای تودهها میافکند و از آنان برای نظارت بر خویش استمداد میطلبید.
او از دین و مقام قدسی مشروعش، هیچگاه برای اثبات حتی حقانیتش بهره نبرد.
🔷 حالا تمام آن حکومتها در معرض قضاوت تاریخ قرار گرفتهاند. امویها و عباسیها و عثمانیها و صفویها و... رفته و پوسیده و فراموش شدهاند، اما حکومت علوی علی(ع) بر تارک وجدان بشر همچنان زنده است.
و این درسی است برای جمهوری اسلامی، که سرنوشت حکومتهای مذهبی نامشروع را آینه عبرت خویش سازد و برای افعال و اعمالش از دین سپری نسازد؛
چرا که وقتی حکومتی خود را مقدس و قدسی میشمرد، مردم تمام خطا و ستم و رفتار او را ابتدا به پای همان دین مینویسند و بدنامی حاکمان، ابتدا دین خدا را بدنام و مردم را تباه میکند.
https://t.me/falaakhon/3494
هدایت شده از ستاد تفسیر قرآن کریم قم
هفدهمین دوره یکساله
#مهارتهای_بیان_تفسیر
تحت اشراف حجت الاسلام قرائتی زیدعزه
مهلت ثبت نام: پایان شهریور ماه
ستاد تفسیر قرآن کریم قم
@stq114
🔻فرمانده لشکر به فرماندهان گردانها و گروهانها چه دستورالعملی را بخشنامه می کرد؟ مدیریت جهادی این بود.
🆔 https://t.me/rahimpour/1448