eitaa logo
پایگاه جریان‌شناسی اسباط
709 دنبال‌کننده
594 عکس
30 ویدیو
3 فایل
"اسباط"، پایگاه تخصصی جریان‌شناسی حوزه و روحانیت، وابسته به موسسه مطالعات راهبردی بعثت 💻 asbaat.ir 🔸 eitaa.com/asbaat_ir 📷 www.instagram.com/asbaat_ir 💠 @Asbaatadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 2️⃣1️⃣ پاسخِ پرسش دوازدهم اسباط/ بخش 2 ◀️ ادامه پاسخ مخاطبان گرامی اسباط به پرسش دوازدهم: 6️⃣ یک طلبه بلند شد و به این آقای و که امروز هم معلوم نیست با کیست؟ حرفی زد، ببینید دوستان و هم مسلکان این دفتر چگونه به آب و آتیش می‌زنند، برادر عزیز هرکس در حوزه، سخنی بزند متهم به می‌شود با همین بهانه هم می‌خواهند روح کنش‌گری را در بکشند. 7️⃣ هفته‌ای نیست که در و نکوداشت و برگزار نشود، پیشنهاد می‌کنم کنگره‌ای به این نام برگزار کنید «کنش‌گری و نقش تخریبی معمّمین و در آن». 8️⃣ خوشبختانه ابتکار عمل در برخورد کنشی به دست بدنه‌ی حوزه است و متأسفانه در مسئولین و بزرگان حوزه این مسئله دیده نمی‌شود، متأسفانه خواص در حوزه از و فضلا در لبیک‌گویی و درک درست از بیانات رهبری جلوتر هستند. 9️⃣ حوزه‌های علمیه خصوصاً کنشی عمل می‌کند ولی نمی‌دانیم چرا و مراکز حوزوی که نان نظام را هم می‌خورند، تبدیل به ترمز کنش‌گری شده‌اند، را فراموش کردید همین آقایان چه بر سر طلاب انقلابی آورده و می‌آورند. 🔟 و ملت ایران، سرنوشت‌سازی روبروی خود دارند، طلاب و فضلای انقلابی باید در دو ماه مانده به انتخابات کنشی عمل کنند والا مجبور خواهند شد سال‌های سال واکنشی عمل کنند، مجلس به دست و مرعوبین بیافتد، ده‌ها تصویب می‌شود که باید دنبال آن دوید، این دو ماه را باید دوید تا مجبور نشویم یک دهه بدویم. ادامه دارد ... 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 بررسی شخصیت #سید_مهدی_هاشمی/ بخش 10 🔺 انحرافات فکری پس از انقلاب 🔟 «سند دهم» 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 بررسی شخصیت / بخش 10 🔺 انحرافات فکری پس از انقلاب 🔟 «سند دهم» 🔸 با فرا رسیدن ۷۶ و حضور گسترده مردم در انتخابات ، جریان منحرف مهدی هاشمی با سوءاستفاده از فضای بوجود آمده بار دیگر بر آن شد مسئله واهی عدم پشتیبانی مردم از و عقب‌نشینی آنان از مواضع اصولی انقلاب اسلامی را تبلیغ و القاء نمایند. 🔸 به دنبال برخورد قانونی به ریاست جناب حجت‌الاسلام والمسلمین ؛ رئیس جمهور محترم نسبت به ایجاد محدودیت برای آقای ، باند تبهکار مهدی هاشمی همگام با اهداف استکبار جهانی دست به فعالیت‌های پسند همچون ، ، ، آشوب در زده و همزمان و ، همسو با این باند تبهکار سعی در گسترده‌تر کردن فعالیت‌های ضدانقلابی و کشاندن آن به شهر را داشتند که این توطئه با پیام به مردم استان اصفهان و حضور گسترده آنان در صحنه خنثی گردید. 🔸 در بخش از پیام مقام معظم رهبری به مردم شهیدپرور استان اصفهان که در تاریخ 24 اردیبهشت 1377 صادر گردید آمده است: «اکنون چندی است دستگاه استكبار و عوامل آنان با این گمان باطل که ملت ایران از اسلام و هدف‌های امام كبير خود روی برگردانده، به توطئه‌هائی دست زده و عوامل خود را در همه جا فعال کرده است. 🔹 در استان اصفهان بقایای منافقین و باند تبهکار مهدی هاشمی معدوم به فعالیت‌های اسرائیل‌پسند روی آورده‌اند و با اغفال برخی ساده‌دلان، موجب آزار و مزاحمت برای مردم عزیز و شریف نجف‌آباد که اخلاص و فداکاری آنان زبانزد همه است شده‌اند و برای دوستان آمریکائی و خود خوراک تبلیغاتی فراهم می کنند. 🔹 شما مردم قهرمان اصفهان بخصوص فرزندان عزیز بسیجی‌ام و سایر جوانان متعهد و آگاه اجازه ندهید بقایای آن که دل عزیز را خون کردند، بار دیگر مجال فتنه‌گری پیدا کنند. و می‌دانم که اجازه نخواهید داد. 🔹 همچنین مردم شهیدپرور و عزیز نجف‌آباد، نگذارند که افتخاراتشان در دوران انقلاب و سال‌های جنگ تحمیلی، بدست عناصر معلوم الحال مخدوش گردد و می‌دانم که نخواهند گذاشت.» ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4885 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 #جریان_مخالف_دخالت_دین_در_سیاست/ بخش 11 📝 #یادداشت|حزب #کارگزاران 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 / بخش 11 📝 |حزب 🔺 تشکلی موسوم به کارگزاران، محصول آقای علی اکبر و تحت مدیریت ایشان می‌باشد. برخی دلایل اساسی شکل‌گیری کارگزاران سازندگی را در ماهیت قدرت طلبانه جریان جستجو می‌کنند. 🔺 غالب روشنفکران جویای قدرت، مبنای نظریه خود را بر این اساس قرار دادند که برای تحقق اهداف مورد نظر می‌بایست در پی تصاحب قدرت بود. به گفته جانشین دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی: 🔸 «حزب کارگزاران برای به دست گرفتن قدرت تشکیل شده است. یعنی حزب تشکیل نشده که و برگزار کند یا باشد که به رسیدگی کند. 🔸 کارگزاران مثل هر حزبی که در دنیا به وجود می‌آید، یک ایده‌هایی دارد و برای پیاده کردن آن ایده‌ها هم ابزارهایی را احتیاج دارد که آن ابزارها، ابزارهای قدرت است یعنی در واقع قدرت را می‌گیرد.» 🔺 این رویکرد روشنفکرانه کارگزاران به مقوله قدرت، الزاما با ماهیت غیر دینی نیز همراه بوده است. در این رویکرد، دین امری فردی و دارای ساحتی غیر اجتماعی و غیر سیاسی تلقی شده است به همین دلیل در مرامنامه حزب کارگزاران نیز بحثی از مشاهده نمی‌شود. 🔺 این تشکل خود را جریانی مستقل از چپ و راست می‌داند و هدف خود را برقراری آرامش، امنیت و در کشور عنوان می‌کند. 🔺 آنچه کارگزاران سازندگی را به عنوان یک جریان روشنفکری دینی برجسته می‌سازد، رویکرد آنان به ویژه در استراتژی فرهنگی است. 🔺 پذیرش و مبانی فکری آن از جمله اعتقاد به و و و عدم حساسیت در برابر کم رنگ شدن ارزش‌های دینی در جامعه، از نمادهای فرهنگ لیبرالیستی این جریان بوده است. 🔺 این استراتژی فرهنگی را می‌توان در عملکرد وزارت ارشاد در دوره مسئولیت آقای عطاء الله که مسئولیت و دبیری کمیته فرهنگی کارگزاران سازندگی را نیز برعهده داشت مشاهده کرد، به طوری که در این دوره شبهات و تحریفات دینی در جامعه اسلامی رشد بی سابقه‌ای یافت. ✍️ حجت الاسلام محمد ملک‌زاده 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=2141 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
📌 2️⃣1️⃣ پاسخِ پرسش دوازدهم اسباط/ بخش 3 و پایانی ◀️ ادامه پاسخ مخاطبان گرامی اسباط به پرسش دوازدهم: 1️⃣1️⃣ به نظر من منظور از کنشی عمل کردن پرداختن به مسائل است، مثل ، همراهی با نظام، تلاش برای ساختاری حوزه، حفظ حرمت بزرگان، نه مساول جزئی. 🔸 متأسفانه بعضی از طلاب کنشی عمل می‌کنند اما در مسائل جزیی آنجایی که باید کنشی عمل کنند غایب هستند روی این موضوع کار کنید، ایده بدهید. 2️⃣1️⃣ بهتر است شما در کانالتان اول کنش و واکنش را برای برخی طلبه‌ها توضیح دهید، چهل سال از انقلاب گذشته برخی در فضایی دارند درس می‌خوانند که تعریف این دو واژه را هم بلد نیستند. 🔸 حداقل یک الف و لامی سرش بیاورید تا بعضی از این هم ترغیب پیدا کنند به دنبال معنای آن باشند. خدا عاقبت حوزه را با برخی مارهای خوش خط و خال ختم به خیر کند. باید می‌نوشتید «اَلکُنش فی الحوزه العلمیه»!!! 3️⃣1️⃣ تجمع حماسی طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به همراه بسیاری از بزرگان در نقد و نفی پس از تصویب آن در ، در مدرسه یکی از بزرگترین تجمع‌های حوزیان در قبل و بعد از انقلاب در ابن مدرسه بود که نشان از حوزیان داشت. 🔸 امروز این حرکت، حرکت کنشی حوزه محسوب می‌شود، حرکتی که دولت را مجبور کرد و معاون سیاسی خود در قم که جزو معممین بودند را کنار بزند، این کنار زدن ثابت کرد هم نتوانست با سرکار گذاشتن دو معمم در قم بتواند نفوذ خود را در حوزه افزایش بدهد و این دو معممِ طرفدار برجام بتوانند حرفی برای گفتن در قم و به ویژه در بین حوزویان داشته باشند. 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 جریان‌شناسی #موسسه_تنظیم_و_نشر_آثار_حضرت_امام(ره)/ بخش 12 💠 شیخِ اصلاحاتِ اصفهان مدیر پژوهشکده 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 جریان‌شناسی (ره)/ بخش 12 💠 شیخِ اصلاحاتِ اصفهان مدیر پژوهشکده 🔺 در پشت صحنه‌ی تحولات سیاسی اصفهان در دهه‌ی شصت حضوری فعال داشت. وی از نوجوانی با رفیق شفیق بود و از قبل از انقلاب به همراه عبدالله نوری در تهیه مطالب خطبه‌های نماز جمعه دخالت داشت. 🔺 عباسعلی روحانی خود بعدها امام جمعه موقت اصفهان شد. در آن زمان جریان معدوم در اصفهان مسلط بود و حلقه مدیریتی عباسعلی روحانی و و عبدالله نوری تکمیل کننده این جریان در اصفهان بودند. 🔺 از زمان تأسیس حزب منحله «» به مدت دو دوره عباسعلی روحانی که از ارادتمندان حسینعلی بود عضو شورای مرکزی این حزب شده و هم‌زمان ریاست شورای منطقه اصفهان را برعهده داشت. 🔺 به گفته دبیر شورای جبهه مشارکت اصفهان، عباسعلی روحانی از ابتدای انقلاب همواره نقشی کارساز در سازماندهی و برنامه‌ریزی جریان خط انقلابی تندرو و بعدها اصفهان بازی کرده است و با درایت این شیخ، اصلاح‌طلبان اصفهان توانسته‌اند از گردنه‌های پر پیچ و خم سیاست عبور کنند. 🔺 عباسعلی روحانی با نشستن در جایگاه مدیریت (ره) تناقض دیگری را رقم زده است؛ وی از مریدان منتظری بوده و هست و در مصاحبه‌ها از وی به عنوان حضرت آیت الله العظمی یاد می‌کند و به او ارادت دارد[۱۴] و حال آنکه تقابل جریان منتظری و شخص منتظری با حضرت امام و اندیشه‌های امام راحل در تاریخ ثبت شده و در خاطره‌ها ماندگار است و فصل تلخی از ناجوانمردی و ظلم به حضرت امام و نظام جمهوری اسلامی رقم خورده است. 🔺 بدیهی است حضور چنین افرادی در مجموعه مدیران موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام، جهت‌گیری فکری و اندیشه‌ای موسسه را از اهداف اولیه تغییر داده و ضربه‌های جبران ناپذیری به اندیشه‌ها و آرمان‌های حضرت امام وارد کرده است و این خطر وجود دارد که اندیشه‌های حضرت امام(ره) با قرائت این افراد به نسل‌های بعدی منتقل گردد. ادامه دارد … ✍️ پژوهشگر اسباط 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4824 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
💠 خاطره جالب آیت الله #نوری_همدانی از آخرین دیدار با حاج #قاسم_سلیمانی 🔺 حاج قاسم سلیمانی مکرر در دفتر ما رفت و آمد داشت، در آخرین دیدار بعد از ملاقات رسمی گفتند که همه بیرون بروند من با شما کاری خصوصی دارم، بنده و ایشان در اتاق ماندیم. 🔺 حاج قاسم از کیف کفنش را آورد و به بنده گفت که کفن من را امضا کنید و نام خود را بنویسید و ما هم امضا کردیم، بعد هم گفت می خواهم به عنوان خداحافظی چند رکعت نماز پشت سر شما بخوانم. 🔺 بعد از دیدار بنده از ایمان و بصیرت ایشان منقلب شدم و عشق و علاقه به جهاد و شهادت داشت، در زمان خداحافظی سردار سلیمانی را در آغوش گرفتم و آیه" مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا" را قرائت کردم و با چشمان اشک بار خداحافظی کردیم. 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #کلیپ| کفنش را آورد تا من امضا کنم 🔹️ خاطره آیت الله #سبحانی از شهید حاج #قاسم_سلیمانی 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
💢 فتوای تحریم حضور نظامیان در عراق صادر شد 🔺 آیت‌الله « » از مراجع تقلید شعیان عراق ترور سردار و ابو مهدی المهندس را محکوم کرد. 🔺 این مرجع تقلید، شهادت دو فرمانده مقاومت را به تسلیت گفت و تأکید کرد این اقدامات آمریکا باعث شکست محور مقاومت و عقب‌نشینی آن نخواهد شد. 🔺 آیت‌الله حائری اعلام کرد:‌ باقی‌ماندن نیروهای آمریکا و متحدان آن در حرام است و باید تلاش‌های جدی برای حفاظت کشورمان و کرامت آن داشته باشیم. 🔺 آیت‌الله حائری از همه نیروهای و غیور و نیروهای عشائر عراق و علمای این کشور خواست برای مقابله با دشمن کاملاً آماده باشند. 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 جریان‌شناسی #دفتر_تبلیغات_اسلامی_حوزه_علمیه_قم/ بخش 18 💠 پشتوانه #مالی دفتر تبلیغات 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 جریان‌شناسی / بخش 18 💠 پشتوانه دفتر تبلیغات 🔺 دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همانطور که از نامش پیدا است نهادی کاملا بوده است لذا از همان ابتدای تأسيس تا سال 73 ردیف بودجه‌ای مستقل در نظام بودجه‌ای کشور نداشته است، البته این بدان معنی نبود که دولت هیچ کمکی به آن مجموعه نمی کرد بلکه به گفته دولت هرسال مبلغ معتنابهی به دفتر كمك می‎كرد و از آنجایی که امثال این نهادها با آن گسترش فعالیتی که دارند، نمی‌توانند بدون داشتن پشتوانه مالی از عهده مخارج و هزینه‎کردها برآیند، لازم است هزینه‎هایشان را از جایی تأمین می کردند. 🔺 به طور مشخص در این بازه زمانی (از تأسیس دفتر تبلیغات تا سال 1373) دفتر منابع مالی خویش را از سه راه تأمین می‌کرد: 1. مساعدت‌های حضرت امام (ره)؛ 2. اموال مصادره‌ای از و رژیم شاه؛ 3. انتقال بخشی از اموال به دفتر تبلیغات که یکی از آن اموال در ارومیه بود. 1️⃣ مساعدت حضرت امام (ره) 🔺 همانطور که گذشت برخی از فضلا با تشکیل جلسات و تدوین اساسنامه که تا حدودی مقبول حضرت امام(ره) واقع شد، دفتر تبلیغات را راه‎اندازی کردند. در زمینه تأمین مالی دفتر تبلیغات در همان اوایل کار در مصاحبه‌ای با مجله حوزه ش178 گفت: 🔸 «بار اول امام وقتی کمد را باز کرد، آن موقع بیست تومنی و ده تومنی بود. یک گونی پول همین طور ریخت بیرون. خود امام تشریف بردند آوردند. من و آقای تبریزی این پولها را ریختیم توی گونی. شمردیم پنج میلیون و خرد های بود.» نیز آن مبلغ را در حساب قرار داد. 🔺 بعد از گذشت مدتی آن دریافتی از حضرت امام(ره) تمام می‎شود که به ناچار اعضای دفتر آقای را خدمت امام می‎فرستند تا مبلغی پول برای هزینه‎های دفتر دریافت کند. 🔺 وی خدمت (ره) شرفیاب می‎شود و درخواست اعضاء مبنی بر مساعدت مالی را مطرح می‎کند که حضرت امام (ره) به ؛ مسئول دفترشان دستور می‎دهند که مبلغی را در اختیار دفتر تبلیغات قرار دهد. ادامه دارد ... ✍️ پژوهشگر اسباط 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔖 بررسی شخصیت #هادی_غفاری/ بخش 4 🔰 همیشه تندرو 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔖 بررسی شخصیت / بخش 4 🔰 همیشه تندرو 🔸 در ابتدای انقلاب، مواضع غفاری بسیار تند بود آن­قدر که در بیان حقایق به هیچ گروه و حزبی توجه نمی­‌کرد و فقط خط امام را در نظر می‌گرفت. 🔸 هادی غفاری قبل از آغاز خطبه­‌های نماز جمعه ۲۹ دی ۱۳۵۸ طی سخنانی از این که ­‌ها، نامزد را از لیست نامزدها حذف نکرده است، انتقاد کرد. موسوی خوئینی­‌ها در آن زمان نماینده تام­الاختیار امام در تائید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری بود. 🔸 هادی غفاری در این باره گفته بود: «این سازمان در رفراندوم قانون اساسی شرکت نکرده و به آن رأی نداده است پس نامزد آن چگونه می­‌تواند مسئولیت اجرای را عهده‌­دار شود.» 🔸 هادی غفاری در مجلس نيز کارنامه پر تنشی داشت. یکی از موارد برخورد خشونت­‌آمیز ایشان در مجلس، ماجرای حمله به صباغیان و معین‌­فر از نیروهای ملی – مذهبی است. معین­‌فر در مصاحبه با روزنامه ابتکار، شماره ۲۷۸۸ مورخ ۱۵ دی ماه ۱۳۹۲ داستان این حمله را این طور بازگو می­‌کند: 🔹 «حضار جلسه ملاحظه کردند که حدود ۱۰ نفر از نمایندگان محترم بر سر آقای صباغیان ریختند و با ضربات مشت و لگد ما را مضروب و مصدوم کردند. خصوصا حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای هادی غفاری با خارج ساختن کفش از پای خود و کوفتن­‌های مرتب بر سر و صورت و بدن اینجانب گوی سبقت را از دیگران ربودند. ایشان همچنین فحش­‌های عرضی و ناموسی زن، مادر و خواهر نثار من کردند که مستوجب حد است.» 🔸 بداخلاقی هادی غفاری را با نیروهای انقلاب در مجلس در خاطره روز ۲۴ آبان سال ۶۶ چنین عنوان می‌­کند: «ظهر به مجلس برگشتم. معلوم شد در جلسه علنی بر سر انتخاب نماینده مجلس در شورای سرپرستی صدا و سیما، درگیری به وجود آمده و آقای [محمد] و آقای هادی غفاری درگیر شده‌­اند و به هم اهانت کرده­‌اند.» 🔸 وی در خاطره روز ۱ دی سال ۱۳۶۴ نیز درباره هادی غفاری می­‌نویسد: «در تنفس، مسأله پرخاش آقایان [هادی] غفاری و [صادق] خلخالی به آقای ­ای مطرح گردید.» 🔸 خاطره روز ۵ مرداد سال ۱۳۶۵ نیز دوباره درباره نحوه تعامل غفاری با نمایندگان است: «آقای نیک‌روش از برخورد آقای هادی غفاری [نماینده تهران] شکایت آورد.» ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4815 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
📸 #عکس_نوشته| جهاد دری از درهای بهشت 💠 #شهید_مطهری (ره): همانا #جهاد دری از درهای #بهشت است، دری است كه‏ خداوند اين در بهشتی را به روی همه كس نگشوده است. هر فردی لياقت ندارد كه باب الجهاد به رويش گشوده شود، هر فردی‏ شايستگی مجاهد بودن ندارد، خداوند اين در را به روی دوستان خاص خويش‏ گشوده است، #مجاهدين بالاترند از اينكه بگوئيم مساوی با اولياء الله‏ هستند مجاهدين مساوی با " خاصة اولياء الله " می‏باشند. #کتاب_الجهاد #شهادت #ایثار #اخلاص #بهشت #سردار_سلیمانی 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔖 #احزاب_و_گروه_های_متاثر_از_لیبرالیسم/ بخش 6 🔰 #سازمان_مجاهدین_انقلاب_اسلامی_ایران/ قسمت ششم 💠 بهزاد نبوی: من از #آمريكا می‌ترسم 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔖 / بخش 6 🔰 / قسمت ششم 💠 بهزاد نبوی: من از می‌ترسم 🔸 نام در برخی از شرکت‌های اقتصادی پر درآمد نیز مشاهده می‌شود. برای مثال، ریاست هیأت ‌مدیره‌ شرکت «پتروپارس» و عضویت در هیأت‌مدیره‌ شرکت‌های «مس سرچشمه»، «مپنا» و «فرآب» می‌توان اشاره کرد. 🔸 شاید همین وابستگی‌ها باعث شد نبوی که روزی خود را دشمن معرفی می‌کرد، صراحتاً‌ به ترس خود از آمریکا اعتراف کند و بگوید: «هیچ منطق و عقل سلیمی‌حکم نمی‌کند که یک کشور جهان ‌سومی ‌(حتی اگر همه‌ی ملت پشتیبان حکومتش باشند و همه‌ی این ملت مسلح) به جنگ نظامی با آمریکا، ابرقدرت جهان روند. 🔻 در واقع خدا و تاریخ، سردمداران ملتی که آن کشور را به جنگ با ابرقدرت جهان بکشانند، نخواهد بخشید.‌ این سخنان را که می‌گویم، شاید جبهه بگیرند که فلانی از آمریکا می‌ترسد، بله به خاطر کشورم، مردمم و انقلابم، از آمریکای تا بن دندان مسلح می‌ترسم.» 🔸 او در مصاحبه دیگری نیز بر این ترس خود تأکید کرده و می‌گوید: مسلّم است که ! کیست که از یک آمریکایی تا بن دندان مسلح که در عراق خود را چنین شان داد و هیچ احترامی ‌برای استقلال دولت‌ها قائل نیست، نترسد! بله، من می‌ترسم، ظاهراً آمریکایی‌ها هر کاری که بتوانند می‌کنند، یا حتی افکار عمومی غرب هم اهمیت ندارد. 🔸 شاید همین ترس باعث شد، وی با گروهی دیگر از نمایندگان افراطی ، به رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) نامه بنویسند و نوشیدن را به ایشان پیشنهاد دهند. نبوی همچنین مسئول مذاکرات در خصوص پرونده گروگان‌های آمریکا بود. 🔸 عده‌ای معتقدند که نبوی به خاطر اهمال و یا مسائل دیگر نتوانسته است حقوق کشور را احقاق کند و به زیان کشور عمل کرده است. در دوره نمایندگی در مجلس ششم نیز از فعالان راه‌اندازی تحصن و سناریوی استعفای ۱۳۹ تن از نمایندگان بود. 🔸 او در مقابله با نظام تا آنجا جلو رفت که گفت: «در صورت رد لوایح خاتمی، تکلیف را باید روشن کرد؛‌ این‌که مردم حکومت اسلامی را می‌خواهند یا جمهوری مردم‌سالار را.» ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=1829 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔖 #ائتلاف_های_سیاسی در جمهوری اسلامی ایران/ بخش 7 🔰 تقسیم‌بندی اختلاف گروه‌ها در #مشروطه 🔺 نتیجه اینکه پس از گذشت چند ماه از اعلام حکومت مشروطه، با شکل­‌گیری و گسترش گروه‌­بندی­‌های جدید، اختلافات و گسست‌­هایی در سه سطح، شامل: 1️⃣ میان روحانیون مشروطه­‌خواه با #روشنفکران_عرف_‌گرا و #سکولار بر سر مفاهیم و اصول مشروطه 2️⃣ میان خود مشروطه­‌خواهان سکولار 3️⃣ بین روحانیون مشروطه­‌خواه که این اختلافات به تدریج در #مجلس_شورای_ملی نیز انعکاس یافت. 🔺 از این روی انقلاب مشروطه بر اثر بی­‌ثباتی برآمده از جابه­‌جایی سریع ائتلاف­‌ها و فشار و مداخله­‌ی خارجی در داخل کشور، به شکست انجامید. 🔺 ائتلاف­‌های شگل­‌گرفته در انقلاب مشروطه، شکننده و مدام در حال تغییر بودند. آن چنان که به هم چسباندن طیف ائتلاف­‌ها از نظر سیاسی و ایدئولوژیکی دشوار می­‌نمود. 🔺 بر همین اساس در سطح رهبری انقلاب مشروطه و در میان #روحانیت شکاف ایجاد شد. نهایتا با گسستن ائتلاف­‌ها و شکل­‌گیری کشمکش­‌ها، #محمدعلی_شاه نیز در تیر ۱۲۸۷ش #مجلس را به #توپ_بست و انجمن­‌ها و گردهمایی­‌های عمومی و حتی عزاداری­‌ها را ممنوع اعلام کرد. 🔺 همچنین مجلس شورای ملی را منحل و سران مشروطه­‌خواه را یا کشت و یا زندانی نمود و تهران نیز از سوی #سلطنت_طلبان اشغال شد. مجموعه­‌ی این اقدامات، منجر به آغاز مرحله­‌ای شد که اصطلاحا از آن به دوران #استبداد_صغیر یاد می­‌شود. ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4795 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰یادمان نرود: 🔸#حاج_قاسم، شهید #وحدت بود ... 🔹سالها خون دل خورد برای وحدت مسلمانان، شیعه و سنی، #عرب و عجم، کُرد و فارس ... 🔸شهادتش هم منشأ وحدت مثال زدنی میان طیف های مختلف شد، از ایران بگیر تا #عراق و #سوریه و لبنان ... 🔹همه یک صدا، یک فریاد شده‌اند: 💢 #مرگ_بر_امریکا ... 🔸نگذاریم کوته نظران، این #وحدت را نشانه روند ... 🔹امروز فقط ، وقتِ زدن پوز #آمریکا است! 🔹حال که اینگونه متحد شده ایم، باید فقط به یک چیز فکر کنیم: 💢 #انتقام_سخت! 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 بررسی جریان‌های مختلف #حوزه_علمیه_قم/ بخش 11 🎙 #مصاحبه| دشمن بسترهای نفوذ را شناسایی می‌کند 🔺#حجت_الاسلام_والمسلمین_غفاری‌فر: 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 بررسی جریان‌های مختلف / بخش 11 🎙 | دشمن بسترهای نفوذ را شناسایی می‌کند 🔺: 🔸 این جریان‌هایی که از بیرون برای می‌آیند و وقتی می‌خواهند بیایند آن جریانات را شناسایی می‌کنند، آن‌ها که اهل اندیشه هستند، با اندیشه با آن‌ها کنار می‌آیند، حالا یا اندیشه این طرف یا اندیشه است. آن‌ها که اهل رفاه هستند با رفاه با آن‌ها کنار می‌آیند، آن‌ها که اهل قدرت هستند، با قدرت با آن‌ها کنار می‌آیند. 🔸 شما داستان را یک بار مرور کنید، این‌که دیگر پنهان نیست، چون‌ که لو رفته است واقعاً با زبان تخریبی هم نمی‌خواهم بگویم؛ رئیس مجلس وقت که بعداً شد، آن موقع دست ارتباط با محرومین زیاد داشت؛ در بحث حساب صد امام بود، اموال مجهول‌المالک بود، آنجا نقش داشت؛ رئیس مجلس بود؛ آقای جزایری سیصد میلیون پول نقد به ایشان داد که دستش باز باشد برای مردمی که پیش او می‌آیند. 🔸 یا وقتی‌که خدمت فلان بزرگوار در آن بوستان رفت، آن بنده خدا اصلاً اهل این کارها نبود، ولی برای او مؤسسه قرآنی زد. برای فلان فرد برجسته حوزه علمیه قم که از خادمان نظام هست و در دستگاه نظام بود و از موجهین است و از اول انقلاب خانه‌ای که در مسیر خیابان ساحلی دارد، هنوز هم همان خانه را دارد، برای ایشان یک زد. همچنین برای فلان آقا سفر کیش درست کرد، برای یکی دیگر سفر کربلا درست کرد. 🔸 پس بسترهای اجتماعی یا فکری و یا اخلاقی است، یا قدرت است، یا ثروت است، یا شهوت است، وقتی این بسترها هست، هم خود آدم‌های دارای این زمینه برای شقه‌شقه کردن انقلاب دندان تیز می‌کنند، هم اینکه دشمن هم وجود دارد. ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4841 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
💠 علما و روحانیون در برابر #رژیم_پهلوی/ بخش نخست 🔰 روحانیون و تغییر رژیم 🔺 با وجود سرخوردگی‌های ناشی از حوادث پس از #مشروطه و انزوا و گوشه­‌گیری بسیاری از علما در مدت پنج سالی که از کودتای ۱۲۹۹ تا تغییر سلطنت #قاجار به #پهلوی به طول انجامید، روحانیون نقش مهمی در امور سیاسی و اجتماعی داشتند. 🔺 در این ایام اوضاع و احوال سیاسی ایران به تقویت قدرت نظامیان و بویژه نیروهای #قزاق منتج شد. #رضاخان به عنوان وزیر جنگ به سرکوبی نیروهای مرکز گریز پرداخت و توانست از این نظر موافقان بسیاری را برای خود دست و پا کند. 🔺 صعود رضاخان به قدرت همراه با حمایت نظامیان، دو جناح عمده در میان نیروهای سیاسی داخلی به وجود آورد، که اختلاف اصلی و اساسی انها در مورد سرنوشت حکومت قاجار بود. 🔺 يك جناح به منظور نابودی سلطنت قاجار، تحت ریاست و پشتیبانی رضاخان که پس از وزارت جنگ به نخست وزیری رسیده بود، طرح جمهوری را پیش کشیدند. 🔺 جناح دیگر به پیشوایی #سید_حسن_مدرس ضمن تاکید بر محاسن رضاخان در پست وزارت جنگ، از سلطنت قاجار و شخص #احمدشاه حمایت می­‌کردند. 🔺 در این میان روحانیون از اتفاق آرا و یکپارچگی و وحدت نظر سیاسی برخوردار نبودند و روحانیون سیاسی بازمانده از دوران مشروطه با وجود تلاش‌های پراکنده نتوانستند به گونه­‌ای موثر از احمدشاه حمایت کنند. ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4925 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 6️⃣ #محسن_غرویان/ بخش هشتم 🔰 تساوی ارث و دیه زن و مرد، تفاوت استنباط یا تعدد قرائت؟!!! 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔖 | روحانیون در گذر زمان 6️⃣ / بخش هشتم 🔰 تساوی ارث و دیه زن و مرد، تفاوت استنباط یا تعدد قرائت؟!!! 🔺 بخش چهارم مصاحبه غرویان با : 🔹 خبرنگار: جناب غرویان استنباطهای متفاوت در واقع نشان از دارد. برای نزدیک کردن این قرائت‌های متفاوف چه باید کرد؟ 🔸غرویان: در جواب این سؤال باید بگویم که در اینجا بحث از سنت، کتاب و احادیث نیست همان طور که گفتید بحث از تفاوت است. 🔸 فقهای ما در مورد اخبار و احادیث دو تا کار باید انجام دهند: 1️⃣ بحث سندی است که به طور مثال این خبر از امام صادق، سندش درست است یا نه؛ 2️⃣ دیگر آنکه یک بحث دلالی هم لازم است. بعد از اینکه سند آن را متواتر اعلام کردیم بحث دلالت و مدلول بودن آن حدیث و خبر بسیار مهم است. 🔸 یعنی از مفهوم این حدیث امروزه چه مدلولی و چه معنایی را می‌توان استنباط کرد. اینجا بحث قرائت‌های مختلف پیش می‌آید. تعداد قرائت‌ها امروزه یک امر واضح و جدی است و در بین خود فقها و مجتهدین نیز وجود دارد. 🔸 آیت الله صانعی در مورد تساوی ارث زن و مرد می گوید از «لذکر مثل هذا الاثنین» [البته طرز نگارش صحیح آیه «لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنْثَيَيْنِ» است] که اکثر فقها با توجه به این آیه می‌گویند که ارث زن نصف ارث مرد است، ایشان می‌گوید من این آیه را دیده‌ام. 🔸 من برداشتم با برداشت شما متفاوت است و آیه دیگری هم در قرآن داریم که می‌گوید «اعدلوا هو اقرب للتقوی» ایشان می‌گوید این آیه را در کنار آن آیه می‌گذارم و نتیجه می‌گیرم که زن و مرد با هم برابر است. 🔸 در مورد هم که آیه نداریم و بر اساس روایات چنین استنباط شده است در اینجا می‌خواهم بگویم اگر عالم دینی آگاه به شرایط زمان و مکان باشد زن را در جامعه امروز دنیا و جامعه خودمان در نظر بگیرند فتوایش عوض می‌شود. 🔸 ولی اگر فقیه و مجتهد چشمش را بر واقعیات روز ببندد، جمود به خرج دهد و تجمد کند در مورد مشکلات روز نظراتی می دهد که پاسخگوی مشکلات روز جامعه نیست. ادامه دارد ... ✍️ پژوهشگر اسباط 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892