eitaa logo
عصر زنان
3.2هزار دنبال‌کننده
454 عکس
148 ویدیو
14 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
| ▪️تشریح لایحه ارتقاء امنیت زنان توسط رئیس فراکسیون زنان مجلس ♦️ پیگیری قانونی حمایت از زنان در برابر سوءرفتارها پس از فراز و نشیب فراوان بالاخره در هفته گذشته به نتیجه رسید. «فاطمه قاسم‌پور»، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، طی یک گفتگو با روزنامه ایران به شرح و بسط این لایحه پرداخته است: 🔹 برای بررسی و اصلاح نسخه دولت چند پرسش جدی و مهم داشتیم که باید به آنها پاسخ می‌دادیم؛ به عنوان نمونه اینکه کدام جنس از سوءرفتارها فوریت قانونگذاری دارد؟ بله، در مورد برخی مسائل مانند ازدواج اجباری اجماع وجود دارد؛ هیچ عقل سلیمی و دین و شرع این اجازه را نمی‌دهد. یا در خصوص تأمین امنیت زنان در فضای اشتغال همه اتفاق‌نظر دارند ولی در مورد برخی موارد جای ابهام وجود داشت. 🔸 چالش بعدی، مداخله در حوزه خانواده است که چگونه این مداخله صورت بگیرد که بتواند از لحاظ فرهنگی، دینی و اجتماعی مؤثر واقع شود. 🔹 بحث زیست‌بوم‌ها هم اهمیت دارد؛ آیا در استان خوزستان می‌توان همان گونه عمل کرد که در استان تهران عمل می‌شود؟ یا حتی مواجهه با این مسأله در مناطق مختلف خود یک شهر هم یکسان است؟ 🔸 در لایحه بجز پیشگیری، حمایت و مداخله، حل مسأله برایمان مهم بود؛ 🖇 متن کامل گفتگو 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🛑 کرسی نظریه پردازی علمی «فلسفه تفاوت‌های طبیعی زن و مرد از دیدگاه شهید مطهری» 🟢 با حضور: 🔺 دکتر حسین بستان 🔺 دکتر محمدحسین طالبی 🔺 دکتر زهرا شریف ▪️ دبیر علمی: آقای محمدباقر خراسانی 📆 زمان: چهارشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ⏱ ساعت: ۱۶:۳۰ 📍مکان: قم، خیابان ۱۹ دی، کوچه ۱۰، کوچه ۲، مجمع عالی حکمت اسلامی 📡 پخش زنده به صورت مجازی: 🌐 https://hekmateislami.com/?p=14228 @hekmateislami 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ♦️ ابتکار عتبه مقدسه حسینیه در مراسم جشن تکلیف که چادرگذاری بر سر دختران تازه مکلف توسط نماینده‌ی آیت الله سیستانی انجام گرفت، می‌تواند گام تربیتی مهمی در رابطه با شروع آشنایی دختران با مقوله‌ی حجاب باشد. 🖇 ادامه مطلب 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| ▪️حرکتی نو در جشن تکلیف دختران ♦️ «به گزارش آستان قدس حسینی، در ایام میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، جشن تکلیف دختران تازه مکلف شده برگزار گردید. در این جشن ابتکاری تازه اتفاق افتاد و آن، مراسم چادرگذاری بر سر نوگلان تازه‌مکلف شده توسط نماینده آیت الله سیستانی در کربلا بود.» 🔹 برگزاری جشن تکلیف برای دختران تازه مکلف شده، گامی اولیه و ابتدایی در راستای ترسیم جایگاه والا و مهم زن در اسلام ناب محمدی می‌باشد. حرکتی مفرح و زیبا که آغازی برای آموزش احکام مترقی اسلامی به نوگلان تازه مکلف شده است. ابتکار عتبه مقدسه حسینیه در مراسم جشن تکلیف که چادرگذاری بر سر دختران تازه مکلف توسط نماینده‌ی آیت الله سیستانی انجام گرفت، می‌تواند گام تربیتی مهمی در رابطه با شروع آشنایی دختران با مقوله‌ی حجاب باشد. 🔸 اگرچه یک گزینه‌ی مطلوب هم آن بود که چادرگذاری توسط پدران دختران انجام بشود؛ همانطور که مادران الگوی زنانگی برای دختران خود هستند، پدران نیز برای آنکه دخترشان در دوران بزرگسالی تبدیل به زنی مستقل، دارای اعتماد به نفس بالا و عزت نفس بالا بشوند نیاز است رابطه‌ی عاطفی پدر_دختری را تقویت کرده و اصطلاحا از آن به عنوان پس‌اندازی قابل توجه در امر تربیت دختر استفاده نمایند. 🔹 نکته‌ی مهم دیگر آنکه از آنجا که بیشتر روانشناسان و مشاوران خانواده تاکید دارند، برای در امان ماندن دختران از دام شیادان نیاز است پدران، دختر خود را لبریز از محبت نمایند؛ لذا حرکت زیبای چادرگذاری اگر به‌وسیله‌ی پدر دختر در مراسم جشن تکلیف رقم بخورد می‌تواند تبدیل به خاطره‌ای شیرین برای دختر گردد به طوری که محبت پدری را از صمیم قلب احساس نموده و وجودش آماده‌ی پذیرش تعالیم دینی گردد. همچنین در این امر از سوی دختران احساس تعهدی نسبت به پدران شکل می‌گیرد که هر روز با رؤیت پدر یادآوری می‌شود و به تثبیت آن کمک می‌کند. 🔸 باید به خاطر داشت زمانی‌که دختران به این اطمینان برسند که مورد محبت قلبی، افتخار و خیرخواهی پدرشان هستند، مسیر تربیت برای والدین هموارتر می‌گردد. این اطمینان به واسطه‌ی بروز محبت پدر نسبت به دختر خود می‌تواند حاصل شود. جشن تکلیف، هدایای مرتبط با آن خصوصا هدیه‌ی حجاب به دختر از جانب پدر می‌تواند جلوه‌ای از بروز محبت پدر به دختر و اطمینان دختر از دوست داشته شدن توسط پدر خود گردد. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🔶 زنی که حجاب را تبدیل به یک روز جهانی کرد 🔸 نظمه خان در خاطراتش می‌گوید: بعد از حملات ۱۱ سپتامبر، حجابم با واکنش‌های زیادی روبرو شد. برای پایان دادن به این تبعیض، تصمیم به راه‌اندازی یک جنبش جهانی به نام روز جهانی حجاب کردم که در کمال ناباوری با استقبال زیادی مواجه شد. او برای رهایی از انتقادات و فشارهای روحی و تصحیح باورهای غلط از چهره‌ی زن محجبه‌ی مسلمان، از زنان دیگر خواست تا یک روز از سال را با تجربه‌ی «زندگی با حجاب» سپری کنند. در این پویش چندین زن آمریکایی غیرمسلمان برای درک احساس زن مسلمان، به مدت یک‌روز از حجاب استفاده کردند که در پایان دیدگاه آنان به‌طورکلی در مورد پوشش اسلامی تغییر کرد.  🖇 متن کامل نوشتار در مجله مجازی واو 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| ▪️مرگ تدریجی یک رویا ♦️ به گزارش فرانس۲۴ «زنان مسنّ سوئدی با پوشیدن کلاه قرمز، هر پنجشنبه در مقابل پارلمان تجمع کرده و به تبعیضات وارده از سوی نظام بازنشستگی این کشور به زنان اعتراض می‌کنند. آنان با شعار «زنان مسن به پول بیشتری نیاز دارند!» از شکاف جنسیتی ۲۸درصدیِ درآمد میان زنان و مردان خبر می‌دهند؛ این درحالی است که کشور سوئد به عنوان تجلی رویای برابری فمینیسم‌ها خوانده می‌شود. نکته‌ی دیگر آنکه طبق قوانین کار در سوئد، زنانی که شاغل در مشاغل سخت و تمام‌وقت هستند یا از کودکان مراقبت می‌کنند، برای دریافت یک مستمری باید مدت زمان بیشتری شاغل بمانند که همین امر سبب افزایش نابرابری ها و شکاف اقتصادی زنان می‌شود؛ این درحالی است که طبق گزارش‌های بین المللی (OECD) بالاترین میزان نیروی‌کار مسن در جهان را دارد و زنان با میانگین سنی ۶۴.۹ سال، تنها یک سال زودتر از مردان (۶۵.۸) بازنشسته می‌شوند.» 🖇 لینک خبر 🔹سوئد کشوری است که تجلی رویای برابری فمینیسم سوسیالیسم و آرمانشهر فمینیستم اگزیستانسیالیسم محسوب می‌شود؛ اما با بررسی کامل گزارش‌های ارائه شده از کنش اقتصادی_اجتماعی زنان در سوئد، چنین بدست می‌آید که زنان تنها در سنوات خدمت عمومی و خدمت در انواع مشاغل حتی مشاغل یدی و سخت با مردان برابرند! ولی در نهایت آنچه به عنوان مزد تمام شده به زنان تعلق می‌گیرد، نسبت به مردان ۲۸٪ کمتر است! 🔸 جالب‌تر آنکه مشاغلی که به پرستاری و مراقبت از کودک مرتبط می‌شود و از نوع مشاغل زنانه محسوب می‌شود در نظام سوسیالیستی، چنان پست و حقیر شمرده می‌شوند که برای دریافت همان مستمری کم، زنان می‌بایست اضافه‌تر از سن معمول بازنشستگی در آن حرفه خدمت کنند! 🔹 به راستی چرا نظام سوسیالیستی نتوانسته است عدالتی را که به زنان وعده نموده بود محقق کند؟! چرا نسبت به کاهش دغدغه‌های زنان به دلیل سیستم نابرابر خود، علیرغم آنکه آرمانش برابری است حرکتی مثبت انجام نمی‌دهد و برخی از مشاغل زنانه را دون‌مایه‌تر از دیگر مشاغل به حساب می‌آورد؟! 🔸 چنین به نظر می‌رسد که نظام فکری فمینیسم نیاز به بازنگری جدی بر مفاهیمی چون «عدالت» ، «برابری»، «زن» ، «اشتغال» و «شأن انسانی» دارد تا بتواند خطاهای اندیشه‌گانی خود و به تبع آن ساختارهای اشتباه آرمانشهر متجلی خود «سوئد» را بازسازی نماید. ساختارهایی که درحال حاضر حتی به نفع زن در ابعاد زیست اجتماعی و اقتصادی‌اش نیستند! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| ▪️امنیت و حمایت از زنان در مدار قانون ✍🏼| دکتر مهدیه شادمانی 🔹 با ظهور اسلام حق حیات و کرامت به زن بازگشت و به او شخصیت والای انسانی بخشید. در حقیقت اسلام احیاگر حقوق زنان در تاریخ است و به مردان اجازه هیچ‌گونه تعدی و آزار را نسبت به همسر نداده است. براساس آموزه‌های اسلامی زن مخلوق لطیف خداست که باید با او با ملایمت و نرمی برخورد نمود. در کتاب «تفسیرالکبیر» نوشته شده به دستور پیامبراکرم هیچ مردی اجازه کتک زدن همسر خود را نداشت و اگر مردی دچار چنین خطایی می‌شد، همسر اجازه قصاص داشت، یعنی می‌توانست همسر خود را تنبیه کند. 🔸 رهبر معظم انقلاب نیز با نگاه دینی بارها به عدم ظلم به زنان در خانواده توجه داشتند؛ چنانچه در تاریخ ۱۳۷۶/۷/۳۰ اشاره دارند: «حرکت در جهت احقاق حقوق زنان در جوامع اسلامی و در جامعه ما حتما باید انجام بگیرد، منتها بر مبنای اسلامی و با هدف اسلامی. یک عده نگویند که این چه نهضتی است، این چه حرکتی است، مگر زن در جامعه ما چه کم دارد؟! متاسفانه ممکن است بعضی اینگونه فکر کنند این ظاهربینی است. زن در همه جوامع از جمله در جامعه ما گرفتار ستم و دچار کمبودهایی است که بر او تحمیل می‌شود.» 🔹 همچنین در بخش دیگری از همین سخنرانی اشاره دارند که: «یک نکته دیگر که باید مورد توجه باشد، دفاع اخلاقی و قانونی از زن به خصوص داخل خانواده است. دفاع قانونی با اصلاح قوانین همانطور که گفته شد و ایجاد قوانین لازم و دفاع اخلاقی با طرح این مسأله و مواجهه با کسانی که این را درست نمی‌فهمند و زن را در خانه مستخدمِ مورد ستم مرد، بدون تمکّن از خودسازی معنوی تلقی و این‌گونه عمل می‌کنند، باید با این فکر با قوت و شدت مقابله شود، البته به شکل کاملا منطقی و عقلانی.» 🔸 علیرغم نگاه جامع اسلام به تکریم زن و مطالبه رهبر انقلاب و توجه به فراهم آمدن تمهیدات لازم جهت احقاق حقوق زنان، اما شاهد بعضی خلأها در قوانین حوزه زنان هستیم؛ الگوهای رفتاری نادرست، زیرساخت‌های ذهنی غیرمطلوب، کلی‌گویی و عدم تصریح در برخی شاخص‌های قانونی از جمله دلایلی بوده که عزم جدی دولت‌مردان دولت دهم و برنامه‌ریزان امر قضا را از دهه ۹۰ به سوی اصلاح قانون و ایجاد امنیت قضایی برای بانوان سوق داده است و در نهایت بعد از ۱۲ سال شاهد تصویب لایحه ارتقای امنیت زنان هستیم. در این لایحه سعی شده با اتخاذ دیدگاه واقع‌نگر، ارجحیت نگاه اجتماعی بر رویکرد قضایی، توجه به مبانی فقهی و افزایش ضمانت اجرای قانون موردنظر باشد. 🔹 ازجمله نوآوری‌های حقوقی و قضایی این لایحه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ▫️جرم‌انگاری ارسال بدون رضایت پیام، تصویر، نماد یا محتوای مستهجن و مبتذل به زنان: ماده ۳۰ ▫️تشدید مجازات مرتکبین جرم علیه زنان در شرایط و موقعیت‌های خاص: ماده ۴۱ ▫️تشدید مجازات مرتکبین جرم علیه زنان کم‌توان ذهنی یا جسمی: ماده ۴۰ ▫️جرم.انگاری طرح سوالات و تحقیقات غیرمرتبط و غیرموثر مغایر با حریم خصوصی زنان در مراجعه به نهادهای قضایی و غیرقضایی: ماده ۳۹ ▫️جرم‌انگاری درخواست یا پیشنهاد رابطه نامشروع با زن و تشدید مجازات این جرم در محیط‌های کاری: ماده ۳۲ ▫️مجازات شوهری که همسر خود را ازخانه اخراج یا مانع ورودش به خانه شود: ماده ۳۳ ▫️جرم‌انگاری اجبار زن به ازدواج یا طلاق توسط هرکسی ازجمله ولی، قیم و... : ماده ۳۴ ▫️مجازات زوجی که علم به ازدواج اجباری زن با خود دارد: ماده ۳۴ 🔸 اما علیرغم سالها جلسات کارشناسی، پژوهش‌های علمی و نظر نخبگانی، برخی با بیان نقدهای کلی، روح حاکم بر مواد این لایحه را متأثر از ترجمه متون و ضمائم سند ۲۰۳۰ و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانسته و ایرادهایی از قبیل خلأ رویکرد خانواده‌محور، رسوخ مبانی جنسیت‌گرایی، استفاده افراطی از ابزار کیفری، بهره‌گیری از عدالت عرفی نه عقلی، زمینه‌سازی قانونی برای نفوذ جریان‌های فمنیسیتی عنوان کرده و یا این لایحه را تدوین‌شده در دولت دوازدهم با نگاه غربی و محوریت اومانیسم اسلامی می‌دانند. 🔹 اما در مورد یکی از شبهاتی که در خصوص آغاز تدوین لایحه ایراد می‌کنند و آن را منتسبت به دولت اعتدال می‌دانند، باید آغاز طرح لایحه را منتسب به دولت دهم دانست، اما پس از دولت دهم نیز این لایحه در پنج فصل و ۹۰ ماده از طرف مرکز امور زنان و خانواده دولت یازدهم تکمیل شد، سپس این لایحه به قوه قضائیه ارجاع شد، لایحه پس از چندمدت مسکوت ماندن در زمان آیت الله لاریجانی، در دوران ریاست رئیسی بر قوه قضائیه، کمیسیونی با حضور کارشناسان معاونت حقوقی قوه قضائیه و نمایندگانی از معاونت امور زنان ریاست جمهوری، وزارت دادگستری، ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و جمعی از اساتید دانشگاه تشکیل شد و لایحه از جهات مختلف مورد بررسی قرار گرفت. 🖇 ادامه دارد... 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔹 بسترهای گسترش ناهنجاری در حوزه حجاب: 1⃣ بسترهای اجتماعی 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 📍اشاره: ❇️ در بهمن و اسفند برگزار گردید. در این رویداد 24 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه به ارائه نظرات خود در این زمینه پرداختند. محورهای اصلی در سه حوزه طبقه‌بندی شد: 🔻 بسترها و زمینه‌های گسترش ناهنجاری در حوزه حجاب 🔻 الزامات و ملاحظات حکمرانی حجاب 🔻 راهکارها و راهبردهای مقابله با ناهنجاری حجاب ❇️ اسناد پشتیبان این اینفوگرافی ها در قالب حدود 600 صفحه است که بايد در جلسات تخصصی به گفتگو از آن‌ها پرداخت. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔@fekrefarda 🆔@D_gofteman 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| ▪️امنیت و حمایت از زنان در مدار قانون ✍🏼| دکتر مهدیه شادمانی 🔹برای اثبات اصلاحات قوه قضائیه بر لایحه نیز باید به نقل قولی از «طیبه سیاوشی»، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس قبل اشاره کرد که به نقل از «خدائیان» معاون حقوقی قوه قضائیه گفته بود: «۴۱ ماده از ۹۲ ماده این لایحه حذف شده است، علت حذف این مواد هم موازی بودن آنها با مواد قانون مجازات اسلامی و آئین دادگستری کیفری از سوی قوه قضائیه اعلام شده». 🔸 همچنین در مجلس یازدهم نیز اصلاحات مثبتی از جمله تقویت رویکرد حل مسأله، کاهش مفاد جرم‌انگاری لایحه، تقویت رویکرد ترمیمی، جایگزینی هوشمندانه واژه خشونت در لایحه با مفهوم سوءرفتار و مبتنی کردن آن بر مبنای فقهی و قانونی و تبدیل زن حمایت‌پذیر از کنشگری منفعل در تأمین امنیت زنان به کنشگری فعال و پیشگیری از سوءرفتار، ایجاد تکلیف برای شورای پیشگیری از وقوع جرم جهت ارائه پیشنهادهای اصلاحی و مشارکت در فرایند تدوین پیش‌نویس قوانین و همچنین رفع خلأ قانونی در مواردی که قتل رخ داده و به دلایلی قصاص رخ نمی‌دهد، از جمله اصلاحات مثبت مجلس کنونی می‌باشد. 🔹 برخی مخالفان نیز در خصوص ماده‌ای که در مورد خروج زنان از کشور است و شوهران آنها مانع از خروج شده‌اند، نقدهایی داشته و برچسب فمنیستی بودن را به این لایحه زده‌اند؛ اما باید ایراد کرد: اولا موارد ضرورت خروج زنان از کشور باید توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری مشخص شود. تعداد زنانی هم که ضرورت خروج از کشور شامل حالشان می‌شود فراوانی ندارد. درضمن خروج مثلا زنان ورزشکار و یا کسانی که در نشست‌های علمی شرکت می‌کنند، می‌تواند دستاورد مثبتی برای جمهوری اسلامی محسوب شود. همچنین دادگاه قبل از صدور مجوز دلایل همسر را هم می‌شنود و اگر غیرموجه باشد اجازه خروج را به زن نمی‌دهد، یعنی شروط متعددی گذاشته شده تا اگر ضرورت داشت، خانم بتواند از این فرصت برای خودش و کشور استفاده کند و اصلا نگاه فمنیستی وجود نداشته. 🔸 در باب جرم‌انگاری افراطی نیز باید اذعان داشت در اصلاحات صورت‌گرفته توسط قوه قضاییه و همچنین مجلس کنونی، قانون‌گذاری کیفری در مرحله آخر مورد توجه بوده و روش‌های غیر کیفری که کمتر جنبه‌ی آمرانه دارند ارجح بوده است. 🔹 به هرحال این لایحه تلاش کرده تا نگاه جامعی به موضوع زنان با اولویت در پیشگیری از جرم و جنبه‌های حمایتی داشته باشد و بخشی از مشکلات زنان را کاهش دهد اما قطعا نمی‌توان ادعا کرد که بدون ضعف و کاستی است. 🔸 بنابراین باید درجهت اشاعه فرهنگ نقدپذیری، تحمل نظر مخالفان و ظرفیت‌سازی برای کمال و اصلاح اقدام نمود و می‌توان با برگزاری نشست‌های علمی و مناظره و مدیریت مبتنی بر دیانت و خرد در یک چرخه صحیح نقد منطقی با هدف ارائه راه حل‌های تکمیلی برای تقویت لایحه گام برداشت و به سوالات و نقدهای موجود در خصوص لایحه پاسخ داد تا برای همگان تبیین گردد آیا به واقع این لایحه بر محور اومانیسم اسلامی، قرائت انسان‌مدارانه و مرجعیت عقل بشری تنظیم شده است؟ آیا تدوین کنندگان در مسأله‌شناسی دچار اشتباه شده اند؟ آیا توجه به اسناد بالادستی ملی از جمله سیاست‌های کلی جمعیت، سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری و منشور حقوق و مسئولیت‌های زنان در نظام اسلامی از سوی تدوین کنندگان مغفول بوده است؟ 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 فیلتر زیبایی، فیلترینگ عزت نفس ♦️ در رقابت به راه افتاده جهت زیباجلوه نمودن، دختران زیادی در کانون توجهات و لایک‌ها قرار نمی‌گیرند، لذا این شکست به کاهش قابل توجه عزت نفس در دختران می‌انجامد. 🖇 ادامه مطلب 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 فیلتر زیبایی، فیلترینگ عزت نفس ♦️ «به گزارش phys.org فیلتر جدید پلتفرم تیک‌تاک ویژگی‌های فیزیکی را به طوری بهبود می‌بخشد که تشخیص استفاده از فیلتر توسط کاربران دشوار می‌شود. این گزارش از تأثیر مخرب فیلتر بر عزت نفس کاربران، خصوصاً دختران می‌گوید. طی بررسی‌های انجام شده، استفاده از فیلتر در پسران به‌خاطر سرگرمی است درحالی که دختران برای زیباتر جلوه نمودن و در نهایت برای کسب لایک و تحسین استفاده می‌کنند؛ این به دلیل آن است که دختران برای داشتن آراستگی‌های زنانه در بهترین حالت، از الگوهای ترند شده در شبکه‌های اجتماعی تقلید می‌کنند. برای مثال؛ لب‌های بزرگ و پوست‌های عجیب!» 🖇 لینک خبر 🔹 در گزارش ارائه شده در راستای بررسی آسیب‌های سوء فیلترهای زیبایی بر دختران، صرفاً به پلتفرم‌ تیک‌تاک بسنده شده است. درحالی که در پلتفرم‌هایی چون اینستاگرام و اسنپ‌چت نیز همین آسیب‌ها وجود دارد و در بازه‌ی زمانی بیشتری نسبت به تیک تاک، فیلترهای زیبایی را ارائه نموده‌اند. از این رو این پلتفرم‌ها در بازتولید ایده‌آل‌گرایی زیبایی در دختران و تشدید رقابت در زیباجلوه‌کردن برای کسب لایک و فالور بیشتر که در میان دختران تبدیل به پدیده‌ای غالب شده است، در این ماجرا سهیم هستند و چه بسا سهم قابل توجهی دارند که متاسفانه گزارش با جهت‌گیری سیاسی که ایالات متحده آمریکا این‌روزها علیه تیک تاک به راه انداخته است سعی در سانسور تمام ابعاد مسئله دارد! 🔸 در رقابت به راه افتاده جهت زیباجلوه نمودن، دختران زیادی در کانون توجهات و لایک‌ها قرار نمی‌گیرند، لذا این شکست به کاهش قابل توجه عزت نفس در دختران می‌انجامد. از طرفی دخترانی که موفق به کسب بیشترین لایک‌ها و تحسین‌ها شده‌اند به سمت و سوی گرداب خودپسندی هدایت می‌شوند، به طوری که حتی خود را به دلیل کسب توجهات فراوان واجد صلاحیت در راستای تجویز دارو، تجویز سبک زندگی، اظهار نظرهای نادرست و هیجانی در رابطه با کلان‌مسائل تخصصی جامعه می‌دانند! که نمود بارز این مسئله در کنشگری بسیاری از اینفلوئنسرها دیده می‌شود. 🔹 اما دخترانی که در جهت کسب توجهات شکست خورده‌اند در مواجهه با این شکست یا در ورطه‌ی افسردگی غرق می‌شوند که این به دلیل خودکم بینی ناشی از تخریب عزت نفس‌شان است و یا در راستای کسب توجهات، لایک‌ها و تحسین‌ها با انجام اعمال جراحی گوناگون در جهت زیباتر دیده شدن خود گام برمی‌دارند. 🔸 اینکه در عصر ۲۱‌ام کماکان تکثر زیبایی زنان نادیده انگاشته می‌شود و زنان به واسطه‌ی تکنولوژی‌ های به روز به ورطه‌ی خودشی انگاری افتاده‌اند، ممکن است به دلیل سود کلانی باشد که نظام سرمایه‌داری از مصرف تولیدات خود به جیب میزند! بار اصلی تامین این سود نیز بر دوش زنان است؛ باری که برنگرش، احساس و دارایی‌ زنان سوار شده است. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🍃 بدرود ای بزرگترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا 🍃 بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها 🍃 بدرود ای یاری‌گر ما که در برابر شیطان یاری‌مان دادی 🍃 بدرود ای که هنوز فرا نرسیده از آمدنت شادمان بودیم و هنوز رخت برنبسته از رفتنت اندوهناک «فرازهایی از دعای وداع ماه رمضان از امام سجاد علیه‌السلام» 🌹🍃 مبارک و مهنّا باشد عید سعید فطر به همهٔ مخاطبین فرهیخته عصرزنان 🍃🌹 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
پادکست تخصصی ۴.mp3
35.49M
📻 چرا ما در روایت خودمان ناتوانیم؟! 🎙 ارائه: دکتر محمدتقی کرمی ♦️ جمهوری اسلامی در عرصه‌هایی دارای فصاحت است و در حوزه‌هایی نیز دچار وضعیت بی‌زبانی یا لکنت است. ♦️ امروز می‌خواهیم بدانیم؛ 📌 لکنت یا موقعیت بی‌زبانی به چه وضعیتی گفته می‌شود! 📌 چه عواملی سبب ایجاد وضعیت بی‌زبانی می‌شود؟ 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه زنان گذشت؛ 🔻 به خانواده‌ها و همسرانتان از جانب من سلام برسانید| رهبر معظم انقلاب 🖇 اینجا بخوانید 🔻 راه اندازی اطلس جامع زنان و خانواده در آینده| معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری 🖇 اینجا بخوانید 🔻 نکات قابل تامل در رابطه با فمینیسم | دکتر فرشته روح افزا 🖇 اینجا بخوانید 🔻 نت فیلیکس و آموزش‌هایی پیرامون جنسیت‌های جدید به کودکان | مریم اردویی 🖇 اینجا بخوانید 🔻 سرنوشت عجیب یک رفراندوم در انگلیس | سیده راضیه حسینی 🖇 اینجا بخوانید 🔻 القای کاهش دین‌باوری؛ مغالطه‌ای برای تشویش اذهان عمومی| آمنه عسکری منفرد 🖇 اینجا بخوانید 🔻 تهران ۳۱ فروردین میزبان محفل بزرگ بانوان قرآنی جهان اسلام است | گروه خیرات حسان 🖇 اینجا بخوانید 🔻 ۶۵۰۰ تجاوز در بیمارستان‌های انگلیس طی ۳ سال!!| دیلی میل 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🗞 چرا دروغ می‌گویند؟! ♦️ فاجعه‌ای که فرهنگ همجنس‌بازی در مدارس غرب، برای کودکان زیر ده سال رقم می‌زند! 🖇 ادامه مطلب 🎥 برشی از مستند فوق‌العاده what is a woman 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 چرا دروغ می‌گویند؟! ♦️ «برشی از مستند what is a woman این روزها در گروه‌های اجتماعی درحال بازنشر است. برشی که تمدن رو به افول غرب در فرهنگ جنسی را به نمایش می‌گذارد و مدخل اصلی این پدیده را در نظریه‌‌های «کینزی» و «جان مانی» می‌داند. نظریه‌هایی که اگرچه طبق ادعای این جامعه‌شناس و روانشناس برگرفته از نتایج آزمایش‌های انجام شده‌شان بود اما قیاس آنچه نتایج آزمایش تلقی می‌شود با اظهارات داوران علمی آزمایش‌ متضاد است!» 🔹 نکته‌ی حائز اهمیت این است که در برخی از نظرات جامعه‌شناسان و روانشناسان غربی، نظریاتی وجود دارد که به پشتوانه‌ی آزمایش‌های انجام شده مطرح می‌شوند و این درحالی‌ست که بعضاً دروغ‌پردازی و ساخته‌ی ذهن آن نظریه‌پرداز بوده است!! 🔸 نکته‌ی تأسف آور دیگر اینکه، چرا سیاست‌گذاران غربی در راهبردهای سیاسیت‌گذاری برای کشورهای خود و همچنین طرح‌های بین‌المللی از نظریات ضعیف و پراشکالی چون نظریه‌ی کینزی و جان مانی استفاده می‌کنند؟! 🔹 در میان انبوه نظریات فمینیستی نیز نظریاتی برپایه‌ی دیتاهای غیرحرفه‌ای و دروغ‌سازی وجود دارند که به تشدید انحرافات جنسی چون LGBTQ ها در راستای نظریات برساخت‌گرایانۀ جنسیت و انتخابی بودن جنسیت منجر می‌شوند. 🔸 آنچه جای تأمل دارد این است که دروغ‌پردازی‌های برخی نظریه‌پردازان بی‌مسئولیت چون کینزی و جان مانی همیشه پنهان نمی‌ماند و جامعه‌ی علمی، مردم و مستندسازان نادرست بودن این نظریات و تباهی به بار آمده از آن را برای جامعه‌ی خود به تصویر می‌کشند. 🔹 لازم به ذکر است که کمپین‌ها و اعتراضات این روزهای بسیاری از والدین به آموزش‌های جنسی در غرب، ناشی از آگاهی پی‌بردن به نادرست بودن نظریات حاکم بر تنظیم فرهنگ جنسی در این کشورهاست. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از عصر زنان
🛑 "عصر زنان" یک پایگاه تحلیلی است که سعی دارد به صورت تخصصی به مباحث زنان بپردازد. از این رو عصر زنان در عین حال که رویکرد مشخصی دارد و موضع خود را در نسبت با مسائل مختلف حوزه‌ی زنان و خانواده حفظ می‌کند از نظرات مختلف استقبال کرده، و نقد و نظر تخصصی شما، در رابطه با محتواهای تولیدی یا بازنشر شده از این کانال را بر اساس اولویت زمانی و قوت نظری منتشر خواهد کرد. شما می‌توانید انتقادات تخصصی خود را در قالب یادداشت به ادمین کانال، و آیدی مندرج در بیو ارسال فرمایید. از توجه شما سپاسگزاریم🌱
هدایت شده از فکرت
🗂 🔘مطالب خواندنی فکرت در فروردین 1402: 🔹 یادداشت|بازگشت به جهان فرهنگی مسجد، سید محمدتقی موسوی کراماتی خواندن مطلب 🔹گفتگو|متصدیان شعار «عصر حیرت» به دنبال انزوا و انفعال جبهه حق هستند، سید سجاد ایزدهی خواندن مطلب 🔹 یادداشت|فرصتی برای امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، محمد ملک‌زاده خواندن مطلب 🔹 یادداشت|رهاوردِ رفراندوم، حامد نیکونهاد خواندن مطلب 🔹 یادداشت|بدون قرار قبلی؛ از هویت ایرانی اسلامی تا دیگریِ تجدد، حوریه بزرگی خواندن مطلب 🔹 گفتگو|بازگشت ناقص انسان پسامدرن به معنویت،حمیدرضا مظاهری سیف خواندن مطلب 🔹 یادداشت|جسارت هنرمندانه یا رهاورد زیست ناموزون؟!، سید مهدی موسوی خواندن مطلب 🔹 گفتگو| معنویت سکولار؛ بازتاب بنیادهای تجدد و رهایی از متافیزیک، حامد شیواپور خواندن مطلب 🔹 یادداشت|انقلاب اسلامی؛ مصاف معنویت دینی با معنویت سکولار، محمد جعفری خواندن مطلب 🔹 یادداشت|خودتحقیری در پروژه معنویتِ ملکیان، جواد گلی خواندن مطلب 🔹یادداشت|گذشته‌ی سیاه غاصب، محمدصادق خرسند خواندن مطلب 🔹یادداشت|«شبهه کاهش دینداری در ایران» و نقدی بر عباس عبدی، مهدی عامری خواندن مطلب 🔹گزارش|مسعود دیانی؛ رسانه‌ای برای اندیشه و حیات فکری جامعه خواندن مطلب 🔹گفتگو| از انحراف تاریخی معنویت سکولار تا معنویت‌سازی مدرن، مجتبی فلاحتی خواندن مطلب 🔹گفتگو| قرائت غلط از اخلاق به دین‌گریزی می‌انجامد، رضا برنجکار خواندن مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️@Fekrat_Net
| 🗞 اکرام زن حلقه مفقوده نظریه Gender justices ♦️مادامی که در نظریات عدالت جنسیتی غرب از حق اکرام و احترام انسانی برای زن، نظریه پردازی و چشم‌اندازی جدی به میان نیامده است نمی‌توان حقوق زن را احقاق نمود! 🖇 ادامه مطلب 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 اکرام زن حلقه مفقوده نظریه Gender justices ♦️ «به نقل از forbes.com زنان سیاست‌مدار باید بیشتر از مردان با آزار و اذیت‌ها و خشونت دست و پنجه نرم کنند. تعدادی از زنان سیاست‌مدار غربی که با خشونت‌ها و آزار گسترده به واسطه رده سیاسی‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند بدین شرح است؛ ▫️«میشل وو» شهردار بوستون به هدف برتری‌طلبان سفیدپوست مبدل شده است. ▫️«پرامیلا جایپال»، نماینده کنگره از واشنگتن توسط مردی با اسلحه بیرون از خانه اش تحت تعقیب قرار گرفت. ▫️«الکساندریا اوکاسیو کورتز»، نماینده نیویورک، روزانه تعداد نجومی تهدیدات را دریافت می‌کند. براساس پایگاه داده ملی آمریکا، سیاست برای زنان در ایالات متحده به طور فزاینده‌ای خطرناک شده است، جایی که آنها سه برابر بیشتر از همکاران مرد خود مورد هدف قرار می‌گیرند.» 🖇 لینک گزارش 🔹 در ادبیات نظری فمینیسم، عدالت جنسیتی (Gender justices) تفسیر به برابری در دسترسی و بهره‌ورداری از فرصت‌ها و امکانات، برای تمام جنسیت‌ها اعم از مرد و زن شده است. حال آنکه نکته‌ی مهمی در این نظریه مغفول مانده است و آن «تامین کرامت زن» به عنوان یک انسان است. این درحالی‌ست که اکرام و احترام به شخصیت انسانی هر جنس به عنوان اولین حقوق انسانی محسوب می‌شود ((و محققاً ما به فرزندان آدم کرامت دادیم و آنها را به مرکب برّ و بحر سوار کردیم و از هر غذاى پاکیزه روزیشان کردیم و آنان را بر بسیارى از مخلوقات خود برترى بخشیدیم. اسراء/۷۰)). 🔸 لذا مادامی که در نظریات عدالت جنسیتی غرب از حق اکرام و احترام انسانی برای زن، نظریه پردازی و چشم‌اندازی جدی به میان نیامده است نمی‌توان حقوق زن را احقاق نمود! 🔹 برای اثبات این مدعا به خبری که در ابتدا پرداخت شد بار دیگر توجه کنید؛ «چرا زنان سیاست‌مدار آمریکایی علیرغم برخوردار بودن از برابری در دسترسی و بهره‌ورداری از امکانات و فرصت‌ها با مردان، بیشترین خشونت‌ها و تهدیدها را تجربه می‌کنند تا جایی که «سوزان کالینز» سناتور آمریکایی در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز جمله‌ی پربازدید و بحث برانگیزی در رابطه با آزارها و خشونت‌های فراوان وارده به زنان سیاست‌مدار چنین می‌گوید: «من تعجب نمی‌کنم اگر یک سناتور یا یکی از اعضای مجلس کشته شود!» 🔸سطح و رده سیاسی زنان نیز عامل بازدارنده در مواجهه با خشونت نیست، به گونه‌ای که حتی نانسی پلوسی رئیس سنای آمریکا هدف خشونت مهاجمی که او را تهدید به شکستن زانوهایش نموده بود، قرار گرفت و خانه‌اش مورد هجوم این فرد واقع شد، که در اثر این حمله همسر او شدیداً مجروح گردید! 🔹 چنین به نظر می‌رسد که نیمه‌ی پنهان و مهم برقراری عدالت جنسیتی ایجاد و تضمین حفظ حق اکرام و احترام انسانی برای زنان است. چگونه زن پلیس، زن سیاست‌مدار، زن عابر و هر زنی در هر کسوت و مکنتی می‌تواند به عدالت جنسیتی دست یابد درحالی که حق اولیه‌ی انسانی او مورد پذیرش و به رسمیت شناخته نشده است؟! 🔹 یکی از ساحات بنیادینی که در مواجهه‌ی اسلام با غرب در مسئله‌ی زن وجود دارد در این است. اسلام به کرات و در وجوه متعدد در تلاش تمام قد برای ترسیم پر مایه‌ اکرام و احترام زن است، و حق اولیه‌ی انسانی او را ترسیم می‌کند. حقی که پیش فرضی برای دست‌یابی به سایر حقوق اوست. این حق در تفاوت‌های حقوقی زن و مرد در نظام حقوقی اسلام، پیش‌فرضی است که در راستای تضمین حفظ کرامت زنان خواهد بود. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔹 بسترهای گسترش ناهنجاری در حوزه حجاب: 2⃣ بسترهای مفهومی و نظری 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 📍اشاره: ❇️ در بهمن و اسفند برگزار گردید. در این رویداد 24 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه به ارائه نظرات خود در این زمینه پرداختند. محورهای اصلی در سه حوزه طبقه‌بندی شد: 🔻 بسترها و زمینه‌های گسترش ناهنجاری در حوزه حجاب 🔻 الزامات و ملاحظات حکمرانی حجاب 🔻 راهکارها و راهبردهای مقابله با ناهنجاری حجاب ♻️ در این سلسله اینفوگرافی ها به معرفی بسترهای گسترش ناهنجاری در حوزه حجاب می‌پردازیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔@fekrefarda 🆔@D_gofteman 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 آزارجنسی زنان در آکادمی‌های موسیقی طبیعی است! ♦️ آنچه در رابطه با آزارجنسی زنان محل تامل بسیار دارد این است که علیرغم جرم‌انگاری‌های انجام شده آزارجنسی، این مسئله کماکان در جامعه رواج دارد، و در اشکال متفاوت و سازمان یافته پدیدار می‌شود. 🖇 ادامه مطلب 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 آزار جنسی زنان در آکادمی‌های موسیقی طبیعی است! ♦️ «به گزارش آژانس خبری تلگراف، «دبورا آنتس» مدیر اجرایی انجمن مستقل موسیقی‌دانان انگلیس در اظهارات خود، آزار جنسی را عملی طبیعی و دیرینه در موسیقی دانست! او در جلسه استماع کمیته زنان و برابری، مسئله‌ی آزارجنسی در موسیقی را چنین تشریح کرد: هنوز هم به زنان گفته می‌شود اگر می‌خواهید پیشرفت کنید، باید با فردی بخوابید که در حرفه شما تاثیر دارد! چه در صنعت پاپ باشد چه دنیای کلاسیک، شما در موقعیت‌های مختلف مردان را صاحب قدرت می‌بینید.» 🖇 لینک خبر 🔹 آزار و اذیت جنسی گستره‌ی موسعی دارد، از تکه کلام‌های جنسی و نگاه‌های خیره‌ی آزاردهنده تا تجاوز جنسی. تجاوز جنسی نیز خود از روش‌های متعددی پدیدار می‌شود که یکی از آن روش‌ها ارعاب و اجبار می‌باشد. آنچه در رابطه با آزارجنسی زنان محل تامل بسیار دارد این است که علیرغم جرم‌انگاری‌های انجام شده آزارجنسی، این مسئله کماکان در جامعه رواج دارد، و در اشکال متفاوت و سازمان یافته پدیدار می‌شود. 🔸 شاید یکی از علل دنباله‌دار بودن آزارجنسی زنان در غرب، ریشه در انگاره‌ی "جنس دوم" بودن زنان دانست؛ انگاره‌ای که زن را حتی در مقوله‌ی هنر که ظرافت انسانی‌اش غیرقابل انکار است، او را به شی‌ء واره‌ای تبدیل می‌کند که سطحی نازل‌تر از شأن انسانی دارد. نهادینگی این انگاره سبب بروز جسارت به زنان توسط مردان در عمل می‌شود، عملی که آزار جنسی را درپی دارد. 🔹 برای چاره‌جویی در مواجهه با آزارجنسی زنان صرف قوانین و برابری جنسیتی در توزیع قدرت کافی نیست. شما در خبر اصلی مشاهده نمودید که خانم "آنتس" به عنوان یک مدیر در عرصه‌ی موسیقی گزارش آزارجنسی زنان در آکادمی‌های موسیقی را می‌دهد و مدیریت او بازهم نتوانسته است به تنهایی مانع و یا کاهنده‌‌ای در مواجهه با آزار جنسی زنان در حوزه مدیریتش گردد! این مسئله نشانگر آن است که ریشه‌ی مسئله حل نشده است. ریشه‌ای که همان انگاره‌‌ی جنس دوم دیده شدن زنان در جامعه و از نگاه مردان است. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️چند جمله‌ای در باب لایحه‌ای که بالاخره به ایستگاه آخر رسید ✍🏼 | مهدیه پیروانی، پژوهشگر حوزه زنان 🔹در روزهایی که بسیاری از جهان متحد شده‌اند که تصویر یک حاکمیت ضدزن و غیرانسانی از جمهوری اسلامی برسازند، در روزهایی که اوج کنش انقلابی برخی از ما در توییت و هشتگ‌زدن خلاصه شده، در روزهایی که یک متر زمینِ سقف‌دار خدا با قیمت‌های نجومی معامله می‌شود، در روزهایی که هر کسی که هنوز دل در گرو «آن» انقلاب دارد، تلاش می‌کند در «این» وضعیت قدمی برای ایجاد امید و برساختن یک «مای» جمعی بردارد، در روزهایی که دشمن روی شکاف‌ها ایستاده و ما نیز هر از گاهی از سر نادانی آب به آسیابش می‌ریزیم و خوراک برای رسانه‌های لجن‌پراکن فراهم می‌کنیم، برخی تلاش‌ها و اهدافشان را در فضای مجازی تعریف نکرده‌اند و هنوز کف خیابان هستند؛ آن هم نه جهت «انتشار» اخبار مثبت و امیدبخش، بلکه جهت «تولید» اتفاقات خوب. 🔹تصویب کلیات لایحه در هفته گذشته، در این مقطع زمانی و پس از 12 سال فراز و نشیب‌های مختلف، از آن دست کارهای جهادی بود که این ظرفیت را داشت که بمب خبری شود، یک تنه در مقابل تمام لجن‌پراکنی‌ها بیایستد، واقعیت انقلاب اسلامی را بار دیگر به رخ جهان بکشد و موجی از امید و انگیزه را در میان ایرانیان راه بیاندازد. لایحه‌ای که برای بند بندش بارها نظرات کارشناسی با مواضع مختلف فکری احصا شده، مورد اصلاح قرار گرفته، با مسائل واقعیِ کف میدان -آن هم نه محدود به شهر تهران، بلکه میدانی به وسعت ایران با تمام تکثرها و مسائل و آسیب‌ها_ پیوند خورده، در تدوینش از سیاسی‌کاری پرهیز شده و تلاش شده قدمی باشد در حفظ کرامت زنانِ این سرزمین؛ همان‌ها که از دامشان مرد به معراج می‌رود. 🔹در واقع اشتباه بزرگی است اگر تحلیل‌مان از شعارِ «مهار تورم و رشد تولید» به مسائل اقتصادی تقلیل یابد. اگر بینشی کلان و جامع به شعار امسال رهبری داشته باشیم، باید بدانیم که آن‌چه لازم است مهار شود نه تنها تورم اقتصادی، بلکه تورمِ اخبار بد و ناکارآمدی و رساندن جامعه به نقطه جوش است، و آن‌چه باید رشد کند نه تنها آمارهای اقتصادی بلکه میزان اعتماد نهادی مردم، سرمایه اجتماعی دولت و سیاست‌هایی است که تجربه زندگی روزمره افراد را بهبود می‌بخشند. *واقعیت این است که هر کجای دنیا چنین لایحه مبارکی تصویب می‌شد، سیاست‌های حاکمیتی اقتضا می‌کرد که اخبار و جزئیات چنین دستاوردی، تا ماه‌ها صدر اخبار رسانه‌ها باشد و رسانه‌های جمعی و اجتماعی روزها و ساعت‌های متمادی به آن بپردازند و ببالند* و آن را در حافظه جمعی تبدیل به یک نقطه عطف ملی کنند. 🔹با همه این بی‌سیاستی‌ها در عرصه‌های خرد و کلان، پربیراه نیست اگر بگوییم همین دستاورد برای مجلس یازدهم بس که لایحه‌ای را به سرانجام رساند که به برخی بی‌عدالتی‌ها و ظلم‌ها پایان می‌دهد و شأن و منزلت را به زن مسلمانِ ایرانی باز می‌گرداند؛ منزلتی که زمینه‌ساز تحکیم خانواده و برآمدن خانواده‌ای است که محل رشد و شکوفایی اعضایش خواهد بود. ان‌شالله. 📬 مطلب از: کانال زن فردا 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|