eitaa logo
عیار سلیمانی
118 دنبال‌کننده
32 عکس
21 ویدیو
2 فایل
کارگروه مردمی عیار سلیمانی
مشاهده در ایتا
دانلود
66.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 | ویدئو 🎙 | حاج منصور ارضی مصلی تهران/ وداع با شهید مظلوم آیت‌الله دکتر رئیسی و شهدای خدمت @hajmansourarzi 🇮🇷🥀@ayaresoleymani
هدایت شده از ایتا توییت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رییس جمهوری انتخاب کنید که برادرش را بعد از شهادتش بشناسید نه هنگام اختلاس و دستگیری... ➺ @Twitter_eita [عضویت]
📢 رهبر انقلاب در پیام افتتاحیه مجلس دوازدهم، ضمن تشکر از نمایندگان، هیئت رئیسه و رئیس پرتلاش مجلس پیشین: آرامش‌بخش، امیدآفرین، برانگیزاننده‌ همّتها و دعوت‌کننده به همدلی در محیط عمومی کشور باشید یکی از خصوصیّات شهیدان پرواز اردیبهشت، رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود 📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، پیامی صادر کردند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح امروز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمّدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین افتتاحیه دوره جدید مجلس شورای اسلامی قرائت شد، به شرح زیر است: ✏️ بسم الله الرّحمن الرّحیم و الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد المصطفی و آله الطّاهرین سیّما بقیّةالله فی الارضین. ✏️ اکنون که دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی مانند همیشه در موعد مقرّر و بی‌تأخیر آغاز میشود، جبهه‌ی خشوع به درگاه خداوند عزیز و حکیم میسایم و استمرار و استحکام مردم‌سالاری دینی را که هدیه‌ی بزرگ الهی به ملّت ایران است، سپاس میگویم. ✏️ هر مجلس جدید میتواند درخششی تازه در افق روشن کشور پدید آورد و بر امید و انگیزه‌ی ملّت بیفزاید. ترکیب نمایندگان تازه‌نفَس با منتخبان کارآزموده و مجرّب، این پیام را میرساند که خانه‌ی ملّت، با بهره‌گیری از اختیاراتش در قانون اساسی و با التزام به مسئولیّت سنگینش در جمع ارکان کشور، خواهد توانست روزآمدی و نوآوری را با پختگی و سنجیدگی همراه کند و قانونگذاری و نظارت را از تلاطم و آشفتگی و نیز از رکود و سکون دور نگه دارد. ✏️ بی‌شک، تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و نیز رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در داخل قوّه‌ی مقنّنه، به تحقّق همه‌ی ویژگی‌های یک مجلسِ تراز کمک خواهد کرد و یاد نیک نمایندگان را ماندگار خواهد ساخت. ✏️ نکته‌ای که همواره بر آن تأکید میکنم آن است که مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده‌ی همّتها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد. در خود مجلس نیز مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است. ✏️ نکته‌ی دیگر درباره‌ی سوگند نمایندگی است. این سوگند، نمایشی و تشریفاتی نیست؛ سوگندی حقیقی و مسئولیّت‌زا است که در دنیا و آخرت گریبان‌گیر خواهد بود. نمایندگان محترم، ناگزیر باید در همه‌ی مدّت نمایندگی، بندبندِ این سوگند شرعی را در پیش چشم داشته باشند و پایبندی به آن را معیار قضاوت درباره‌ی عملکرد خویش بدانند. ✏️ نکته‌ی بعدی مربوط به التزامات اخلاقی است. سبک زندگی اسلامی که بخش مهمّی از آن را فضایل اخلاقی تشکیل میدهد، در عرصه‌ی چالشهای سیاسی و رقابتهای مشروع، اهمّیّت بیشتر می‌یابد. در اینجا است که کیمیای تقوا و گذشت و انصاف و صداقت و مسئولیّت‌پذیری و کار بی‌منّت، قیمت اصلی خود را آشکار میسازد. شهیدان پرواز اردیبهشت -که اکنون سراسر کشور داغدار آنها است- یکی از خصوصیّاتشان رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود. مراقبت از خویش در این زمینه را باید جدّی گرفت. ✏️ نکته‌ی آخر یادآوریِ این حقیقت است که هر یک از نمایندگان مجلس، نماینده‌ی همه‌ی ملّت ایران است؛ این بدان معنی است که کار اصلی نماینده تأمین منافع ملّی است. پیگیری مسائل حوزه‌ی انتخابیّه باید در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور انجام گیرد و از تصویب طرحهای آبادانی به صورت افراطی و بیرون از حدّ طاقت بودجه‌ی عمرانی پرهیز شود. ✏️ برادران و خواهران گرامی! کار با نیّت خدمت به مردم، عمل صالح و حسنه‌ی مأجور الهی است و خدای شاکر علیم، در دنیا و آخرت به آن پاداش خواهد داد. جذب دلهای مردم و سپاس بی‌دریغ آنان یکی از پاداشهای الهی در دنیا است و تشییع چندین‌میلیونی رئیس‌جمهور فقید و همراهان عزیزش نمونه‌ای از این پاداش الهی است. مردم وفادار و هوشیار در شهرهای مختلف، با گل‌باران و اشک‌باران این پیکرهای پاک، یاد شهیدان دهه‌ی ۶۰ را برای نسل جدید کشور زنده کردند و در عمل، به هزاران دروغ و تهمت و شایعه پاسخ دادند. رحمت و درود خدا بر آنان! ✏️ در پایان لازم میدانم از نمایندگان محترم دوره‌ی یازدهم، بویژه رئیس پُرتلاش و هیئت‌رئیسه‌ی فعّال آن، تشکّر کنم. والسّلام‌علیکم‌ورحمةالله سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۳/۳/۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir 🇮🇷🥀@ayaresoleymani
با سلام و عرض تسلیت ایام به مناسبت عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، و قیام خونین پانزدهم خردادماه ۱۳۴۲ در ادامه مباحثی در رابطه با انتخابات از منظر صاحب نظران تقدیم می‌گردد 🇮🇷@ayaresoleymani
4.45M
🔸️اداره این عالم (چه کل آن چه جزء کوچکی از آن) بدون نصرت الهی امکان پذیر نخواهد بود. اینکه چه کسی رئیس جمهور این کشور شیعه باشد قطعا برای خدا و خلیفه خدا (ولی عصر (عج)) مهم است! خداوند اراده خود را به دل اولیائش و مردم مومن و اهل ولا و اهل جمعه و جماعت، می اندازد. ........................ ✅ پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام صفری افلاکی 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️ 🇮🇷@ayaresoleymani
🔴برای ایران چهارم؛ برای رویای سه هزارساله ی سرزمین میانه 🖌حسین مهدیزاده 1⃣ از 2⃣ 🔻 اسم ملتی است که در تاریخ بشر شکل گرفته است و به این ایران، ایران بزرگ یا بقول اروپایی ها پرشیا یا همان و یا حتی شهر خالی می گفتند. زند (قبیله) ها و ویس (دهکده) های زیادی که بین هزار تا چند هزار سال قبل از این، در سرزمین های ایران بزرگ زندگی میکردند، حدود 2500 سال قبل، نمی دانیم که به چه دلیلی، سرجمع پذیرفتند که به جای اینکه هر کدام یک شهر باشند، یک واحد یکپارچه باشند و هر کدام از این مدنیت ها، شهربانی و درون آن قدرت مرکزی باشند! 🔻من هنوز متوجه نشدم که چرا این مدنیت ها با هم شدند!؟ البته می فهمم که هیچ وقت زور برای یکپارچگی به این طولانی و عمق که برای ایرانیت رخ داده است کافی نیست، چه اینکه وقتی پس از 200 سال مقدونی این نظام را متلاشی کرد، این مردم بین هفتصد تا هزار سال دوباره تلاش کردند تا دوباره در دوره یکپارچه شوند و البته اینبار این طرح از درون شکست خورد چرا که فرهنگ ایرانی دوره میانه برای وحدت بخشی کم مایه بود. 🔻اما برویم سراغ سوالهای اصلی تر؛ ایران از کجا تا کجاست؟ وقتی می گوییم ایران، می دانید ایران کجاست و به کجا اَنیران گفته میشده؟ خیلی خلاصه جواب می دهم، ایران، از جلگه های رود سند شروع میشده و بعد در سرزمین های بین پنج دریای عمان، خزر، سیاه، مدیترانه و سرخ عمق پیدا می کرده و تا شمال آفریقا، یعنی مصر و جلگه رود نیل هم ادامه پیدا می کرده. 🔅ما تا به امروز سه بار ایران ساخته ایم: 1⃣ایران اول به پایتختی زاگرس تا شوش تا مدائن تاسیس شد. 2⃣ایران دوم یا همان ایران معروف به دوره میانه، ایرانی است که پس از حمله اسکندر هزار سال تلاش کرد تا مجددا همه این جغرافیای آرزومند را دور هم جمع کند، این تلاش به نخبگی و ممکن شد و بود که پایتخت فرهنگی ما شد. پس از شکست این تلاش، شاهنامه و باقی مانده از این دوره را به نظم درآورد. یادتان هست که شاهنامه فردوسی که دشمن اصلی رستم بود کجا بود؟ بله! . توران همان آسیای میانه است که مشکل ما ایرانیان با آنها این است که هستند. دیو و دئوس و ذئوس از یک ریشه هستند و ما با آن بت پرستی که در شرق و غرب عالم در جریان بود مخالف بودیم. البته توران در دور سومی که مردم این منطقه یک دست شدند به ما پیوست! 🔻اما یک دقتی کنید که این ایران بزرگ اسمش چیست؟ آیا هنوز هم هویت مشترکی دارد؟ اروپایی های استثمارگر، که خود را نقطه پرگار عالم می دانستند، همه ما را خاور یعنی شرق نامیدند و آمریکا را باختر و غرب. اما اگر به جغرافیای انسانی کره زمین نگاه کنید، واقعیت این است که دقیقا این منطقه ای که از آن حرف زدیم، «سرزمین های میانه» جغرافیای انسانی است! 🔻اینجا میانه شرق و غرب است، اینجا میانه شمال و جنوب است! اینجا تنها یک اسم دارد: ، بدون هیچ پسوند و پیشوندی! به یک معنای استعاری، همینها هستند که وسط هستند و زندگی شرق و غرب و شمال و جنوب! و اگر شاهد صادق و باشیم، می توانیم راوی درستی ها و ارزشمندی های همه طرفین برای همدیگر باشیم. می توانیم واسطه شویم تا همه با هم مراوده و تعامل و معامله خیرخواهانه کنند! 🔻اینجا تنها جایی است که اگر قبول کند و و نگاه درستی را انتخاب کند، می تواند رابطه شرق و غرب و شمال و جنوب عالم را تراز کند. اینجا جایی است که می تواند آن تعادلی را که عدل است و منافع کسی را بر دیگری ترجیح نمی دهد، را به جهانیان معرفی کند. بقیه اگر بخواهند هم چنین باشند! بقیه خودشان یک کفه ترازو هستند و کی، کفه می تواند تراز بشود؟ چه شرق و چه غرب، اگر بخواهند نقش تراز را بازی کنند، منافع شان را تحمیل خواهند کرد. 3⃣ اگر خوب دقت کنید ایران بزرگ، همین سرزمین میانه و وسط، در دور سوم نامش شده است جهان اسلام! اگر از کلیت این سرزمین سوال کنید، باید به کلیت جغرافیای آن نگاه کنید. این کلیت بیش از هزار و چهارصد سال است که اسمش سرزمین اسلام است و شدیدا هم فرهنگ اسلام را پذیرفته! تازه اسلام، توران را هم مسلمان کرده! چقدر ما ایرانیان با تورانیانِ «دیوپرست» جنگیدیم و موفق نشدیم و نشد که نشد! می دانید که ما ایرانیان، تازی ها را جزء خودمان می دانستیم، و پس از اینکه فرّه ایزدی را از دست داد، تازی هایمان به قدرت رسیدند، اما توران، دیگری و دشمن ما بود. مشکل توران بود! اما دور سوم و در دور اسلام توران و حتی شبه جزیره هم راه درست و جای خود را پیدا کردند و به این یکپارچگی بزرگ پیوستند! 📌 لینک قسمت دوم: https://eitaa.com/social_theory/2454 🆔 @social_theory 🇮🇷@ayaresoleymani
🔴برای ایران چهارم؛ برای رویای سه هزارساله ی سرزمین میانه 🖌حسین مهدیزاده 2⃣ از 2⃣ 🔻شوربختانه، اسلام به دست افتاد؛ معنایی از جنس همان چیزی که ما ایرانیان آن را غلط و ظلم یافته بودیم و به خاطر همین نیز از دل کنده بودیم و دروازه شهرهایمان را به سوی تازی هایمان باز کرده بودیم و شاید داستان پناه بردن از جمشیدی که فره ایزدی را از دست داده، به شاه تازی، استعاره همین تجربه تلخ تاریخی باشد. 🔻ما ساکنین سرزمین های شرقی تر که پهلوانان -عناصر فرهنگی دوران دوم- در میان ما بودند، با خلافت سر ناسازگاری گذاشتیم و کم کم راه پیامبر اسلام را برگزیدیم! بقیه سرزمینها اما، کم کم ایران را فراموش کردند، مرکزی ها و غربی ها، حتی عرب شدند! شام و مصر را نگاه کنید! اینها برای خودشان هویت تمدنی در دوران باستان داشتند، اما حالا عرب هستند و استیلای خلافت را پذیرفتند، چنانچه سابقا در مقابل ها هم مقاومت نکرده بودند و تسلیم شده بودند! 4⃣حالا بعد از دو هزار و پانصد سال از شروع ایران و هزار و چهارصد و پنجاه سال از اسلام، یک ، یک اسلام دیگری، یک کورسویی از رفتار مشترک بین ساکنین سرزمین های میانه دوباره در حال رخ نمایان کردن است. این بار، این احیاء، زنده به افکار و ایده سیاسی و اجتماعی و مجاهدت و پهلوانی و ایثار همین طرفداران اهلبیت است که می خواهند به سبک ولایت و فتوت و اخوت -البته با نسخه و نقشه و طرح و شریعتی که از اهلبیت یاد گرفته اند، در یکی از پیچیده ترین دوران های جامعه پردازی تاریخ بشر، دوباره را احیا کنند و روایت مشترکی برای این مردم از هم گسیخته و ناامید و به استثمار رفته توسط غربیان و شرقیان ایجاد کنند! لابد می پرسید با کدام شواهدی دفعتاً چنین ادعای غریب می کنی؟! چون دارم با این دو چشم کوچکم چیزهای بزرگ و باور نکردنی می بینم! می بینم که یک خراسانی و سیستانی و سِندی، به فرمان یک زاگرسی برای نجات کنعانیهای اسیر شده به دست صلیبی ها در بیت مقدِس، در کنار مدیترانه، جهاد می کنند! یک کارمانیایی، برای نجات بین النهرینی ها در بغداد کشته می شود! یک یمنی از باب المندب، برای نجات مسلمانان بیت مقدِس، تجارت غرب و شرق را به گرو میگیرد، بلکه در اقیانوس هند، کشتی رومی های صلیبی را با موشک غرق میکند! 🔻و امروز هم از شبه قاره هند، تا توران تا قفقاز تا کنار مدیترانه، برای شهادت پارت و پارس و ماد عزای عمومی اعلام کرده اند! 🔻 این نشانه های غریب، نشانه های چیست اگر نشانه های احیاء چهارم نیست!؟ اینها نشانه های و احیاء نیست! کسانی که چنین می گویند، آگاهانه دروغ می گویند تا حقیقت مخفی شود! اینها رویاشان ایرانی تر نیست از آنهایی که را می پرستند و انتخاب هزار و چهارصد سال اخیر ایرانیان و ساکنین سرزمین میانه را «انتخابی در پرانتز» معرفی می کنند؟ اینها ایرانی تر نیستند از کسانی که در سرزمین‌های میانه، سودای غربی شدن و شرقی شدن دارند و فرش قرمز زیر پای آنها پهن می کنند و در مقابل، ساتراپی های ایران و ایالت های اسلامی را با نژادپرستانه ترین تعابیر، عقب مانده و دشمن خطاب می کنند و با آنها رفاقت نمیکنند؟! دشمن بودن آنها واضح نیست؟! 🔆ایران چهارم، اینبار با مشارکت همه شهربانی هایش، در حال تولد است! همان «بعثت الاسلام من جدیدٍ»! همان «امت وسط»! همان «سرزمین های افسانه ای میانه»! همانی که هنوز فقط می دانیم که با مقاومت و «نه شرقی، نه غربی» در حال آغاز شدن است! اینها نشانه های غریب یک تولد نیست؟! 📌 لینک قسمت اول https://eitaa.com/social_theory/2453 🆔 @social_theory 🇮🇷@ayaresoleymani
6- ساجدیان.mp3
4.93M
🔸نشست‌های ایران آینده🔸 دولت فردا و الگوی سیاست ورزی شهید 🎙حمید ساجدیان 📍دولت کارآمد و ضرورت نیروی سوم ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a 🇮🇷@ayaresoleymani
🔴در ایام انتخابات؛ فصل بهار سیاست ایران چکار کنیم؟ 📝 حسین مهدی زاده 1️⃣ از 2️⃣ واضح است که ایام انتخابات برای باشگاه مشاغل وابسته به رای مردم، فصل کار و کوشش و فصل درو کردن محصول است. اما بارها دیده ایم که بزرگترها می گویند که انتخابات روز مردم است. همین دو سال پیش، وقتی رهبر انقلاب پای صندوق رای آمدند، فرمودند که «روز انتخابات، روز ملّت ایران است. امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردمند.» ❓یادم هست که در آن ایام فکر می کردم که آیا در ایام انتخابات من چه میدان داری جدیدی را تجربه می کنم؟من که شغلم از جنس قدرت سیاسی نیست و در نظام اداری کشور کار نمی کنم، چنین تصوری از بودن در انتخابات دارم؟به عنوان یک انسان تحصیل کرده حوزه و متعلق به دانش های انسانی و فرهنگی، آیا واقعا در این روز و ایام بیشتر احساس میدان داری می کنم؟ ✅ ایام انتخابات، ما یک دستگاه عظیم مشارکت اجتماعی شکل میگیرد برای تعیین تکیف آن بخش از نظام مدیریت و دیوان کشور که باید با تفاهم ملت انتخاب شوند. از این جهت یک انسان روستایی هم مجبور است به پست ریاست جمهوری و نماینده مجلس و خبرگان رهبری و... فکر کند. به این ترتیب، در این ایام مردم آگاهی های اجتماعی و سیاسی و کلان خود را انبارگردانی کنند و از آنها یک گردگیری مختصر می کنند چرا که این ایام هوا برای فکر سیاسی و اجتماعی بهاری و مساعد است! اما با خودم حساب می کردم که واقعا کسی مثل من در طول سال، از طریق حسابهای کاربری فضای مجازی، از طریق جلسات کارشناسی که دعوت می شوم، از طریق نظراتی که از من دیده می شود، بر نهاد حکمرانی بیشتر اثر می گذارد تا این یک ماه فشرده و پر استرس و پر شعار؟ اگر حال شما هم در این یک ماه مثل من است، پس اشتغال شما هم از جنس فرهنگ و دانش های انسانی و اجتماعی است و این یک مشکل طبیعی در میان ماست! فرهنگ و علم، اموری آرام و کند هستند و انتخابات، پدیده ای تند و پرسرعت و دفعی؛ و ما را چکار با این پدیده شلوغ! البته بخشی از علوم انسانی مدرن که تکنیک های برندسازی سیاسی و بازاریابی رای و جنگ های روانی و مدیریت ناخودآگاه مردم را آموخته اند، در این ایام سرشان خیلی هم شلوغ است. اما بقیه ما در ایام انتخابات احساس غریبی می کنیم! جامعه عجله دارد و حوصله شنیدن ندارد و باید با یک توییت و یک شعار و یک هیجان، کار را تمام کرد و ما اینکاره نیستیم! ⁉️ پس در ایام انتخابات هیچ ماهی خاصی نیست که ما برای خودمان آن را بگیریم؟ یعنی کاری باشد که کارآیی و ثمره اصلی اش هم برای خود ما و ماموریت فرهنگی و طلبگی و علمی ما باشد؟ ✅ پاسخ من همان چیزی است که در بالا نوشتم: این فصل، به اندازه ای که مجبور می شوند چند کلمه با هم درباره سیاست صحبت کنند، به همین اندازه مجبور می شوند به آن فکر کنند و این یعنی هوای اندیشه سیاسی صاف و مساعد است و اگر پروازی بخواهد رخ بدهد، در همین روزها باید باشد. من در انتخابات خبرگان 94 که چند نفر از اساتیدم کاندیدای خبرگان بودند، برای اولین بار و به سختی دست از غریبی کردن برداشتم و در صحنه رقابت، همراه یکی از اساتیدم یک ماه حاضر شدم. خیلی سخت بود و روزی دوباره خسته می شدم و تصمیم می گرفتم که برگردم به کتابخانه، اما مقاومت کردم تا آخر این صحنه را ببینم. انتخابات آرام و کم حاشیه خبرگان، صحنه آشتی من با این فناوری اجتماعی بود و ترسم از آن ریخت! اینگونه بود که به مرور سوال بالا در من متولد شد که من هم می خواهم از این یک ماه سودی ببرم و برای کارهای خودم چیزی جمع کنم. من نیاز به رای و شهرت و رابطه بازی که ابزار دست سیاست مدار است ندارم، پس این یک ماه چه فایده ای برای من دارد؟ اولین بار در انتخابات 1400 به این موضوع، با جرات فکر کردم که من چه نقشی می توانم در انتخابات داشته باشم، در حالی که این دفعه دیگر من هیچ کاره هستم؟ 🔆 توجه به در همین ایام برایم جلب توجه کرد، چارچوب مفهومی که در این دو سال و اندی پس از انتخابات 1400 در باره اش بسیار خوانده ام و سر صبر چیزهایی پیدا کردم که هیچ وقت فکرش را هم نمی کردم! اصلا فکرش را نمی کردم که این کلمه ساده و ظاهرا غیر علمی تا این حد در حکمت عملی و علوم اجتماعی ریشه و عقبه و بنیان داشته باشد! به نحوی که از سپیده دمان شکل گیری حکمت عملی بر سر اهیمت آن، منازعات جدی و بنیادینی در جریان بوده و هنوز هم هست! لینک قسمت دوم یادداشت: https://eitaa.com/social_theory/2138 🆔 @social_theory 🇮🇷@ayaresoleymani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ از 3⃣ این ویدئو ساده، اولین ارائه من از مساله رویای اجتماعی ذیل جایگاه آن در بازاریابی سیاسی بود که سال 1400 در حساب اینستاگرام منتشر کردم. 🆔 @social_theory 🇮🇷@ayaresoleymani
وحدت یا خلوص؟! (برای آنها که میخواهند مساله مشکل حل کنند؛ نه ساده انگاران!)  《یک سؤال دیگر این است که بعضیها میگویند وحدت، بعضیها میگویند خلوص؛ شما چه میگوئید؟ من میگویم هر دو. خلوص که شما مطرح میکنید -که ما بایست از فرصت استفاده کنیم و حالا که غربال شد، یک عده‌ای را که ناخالصی دارند، از دائره خارج کنیم- چیزی نیست که با دعوا و کشمکش و گریبان این و آن را گرفتن و با حرکت تند و فشارآلود به وجود بیاید؛ خلوص در یک مجموعه که اینجوری حاصل نمیشود؛ ما به این، مأمور هم نیستیم. در صدر اسلام، خوب، با پیغمبر اکرم یک عده بودند؛ سلمان بود، اباذر بود، ابىّ‌بن‌کعب بود، عمار بود، کی بود، کی بود؛ اینها درجه‌ی اول و خالص‌ترینها بودند؛ عده‌ای دیگر از اینها یک مقداری متوسطتر بودند؛ یک عده‌ای بودند که گاهی اوقات پیغمبر حتّی به اینها تشر هم میزد. اگر فرض کنید پیغمبر در همان جامعه‌ی چند هزار نفری -که کار خیلی آسانتر بود از یک جامعه‌ی هفتاد میلیونی کشور ما- میخواست خالص‌سازی کند، چه کار میکرد؟ چی برایش میماند؟ آن که یک گناهی کرده، باید میرفت؛ آن که یک تشری شنفته، باید میرفت؛ آن که در یک وقتی که نباید از پیغمبر اجازه‌ی مرخصی بگیرد، اجازه‌ی مرخصی گرفته، باید میرفت؛ آن که زکاتش را یک خرده دیر داده، باید میرفت؛ خوب، کسی نمی‌ماند. امروز هم همین جور است. اینجوری نیست که شما بیائید افراد ضعاف‌الایمان را از دائره خارج کنید، به بهانه‌ی اینکه میخواهیم خالص کنیم؛ نه، شما هرچه میتوانید، دائره‌ی خلّصین را توسعه بدهید؛ کاری کنید که افراد خالصی که میتوانند جامعه‌ی شما را خالص کنند، در جامعه بیشتر شوند؛ این خوب است. از خودتان شروع کنید؛ دور و بر خودتان، خانواده‌ی خودتان، دوستان خودتان، تشکل خودتان، بیرون از تشکل خودتان. هرچه میتوانید، در حوزه‌ی نفوذ تشکل خود، برای بالا آوردن میزان خلوصهای فردی و جمعی تلاش کنید؛ که نتیجه‌ی آن، خلوص روزافزون جامعه‌ی شما خواهد شد. راه خالص کردن این است.  وحدت هم که ما گفتیم - که بعد سؤالات دیگری هم در این زمینه شده - منظور من اتحاد بر مبنای اصول است. بنابراین وحدت با کیست؟ با آن کسی که این اصول را قبول دارد. به همان اندازه‌ای که اصول را قبول دارند، به همان اندازه ما با هم مرتبط و متصلیم؛ این میشود ولایت بین مؤمنین. آن کسی که اصول را قبول ندارد، نشان میدهد که اصول را قبول ندارد یا تصریح میکند که اصول را قبول ندارد، او قهراً از این دائره خارج است. بنابراین با این تفصیل و توضیحی که عرض شد، هم طرفدار وحدتیم، هم طرفدار خلوصیم》. (۸۹/۵/۳۱رهبر انقلاب اسلامی) * برای بیشتر تعمق کردن: https://eitaa.com/m_ghanbarian/4852 https://eitaa.com/m_ghanbarian/4853 https://eitaa.com/m_ghanbarian/4856 ☑️ @m_ghanbarian 🇮🇷@ayaresoleymani
💢 نامسأله گی کاندیدای مجتهد! (مجتهدِ نظری یا جامعِ عملی خلوص و وحدت؟!) ❓آیا میدان ریاست جمهوری۱۴۰۳، مجتهدِ فقه نظام بودن یا نبودن است؟! یا خلأ کسی که بتواند نیروهای درون نظام در راستای جمع بین دوگانه سخت: وحدت و خلوص۱ باشد؟! که نه دولت را سهامی و چندپاره کند و به نام وحدت، راهبری در مسیر انقلاب و آرمانهایش را گم کند و نه صرفا با خلوص گرایی توان و مقبولیت کار با بخشی از نیروهای انقلاب -به زعمش خالص تر- را داشته و به ضربه بزند! اینها (مجتهدِ فقه نظام / جامع ظرفیت ها و فعلیت های نظام) دو حد وسط متفاوتند و هریک به سمتی می برند. حتی اگر "از قضا" بر یک معمم بنشینند اما "لزوما" شرط دومی، معمم بودن نیست. می توانم درک کنم که طرح کنندگان این پیشنهاد، حتی رئیس جمهور شهید را دیده اند که جمع کننده بوده اما نسخه های دیگری هم به او در اقتصاد و... تحمیل شده است لذا در اینباره از او بیشتر را خواسته اند. ❗️ بنظر حقیر -اقلا در مقطع کنونی- دومی مساله ماست و نباید با صورت اولی صورت بندی شود! حتی اگر منصب ریاست جمهوری -به تعبیر رهبر انقلاب- جای مطهری ها باشد، اقلا در مقطع کنونی آیین نامه شورای نگهبان نه او را، که حتی رجایی و خامنه ایِ سال۶۰ را هم طبق ضوابطش تایید صلاحیت نمی کند! فعلا -درست یا غلط- قرار است بروکراسی از خود ارتزاق کند و نصاب های اجرایی و بروکرات بودن بر مطهری بودن چربیده است. از آنسو، مجتهدان فقه نظام -که حتی کارنامه اجرایی هم داشته باشند- فقط اگر جامع آن ظرفیت ها و فعلیت ها شوند، مفیدند نه صرفا مجتهد فقه نظام بودن!(پس از حد وسط اصلی سخن بگوییم نه عوارض دیگر) ای بسا صاحب نظر شدن در عرصه ای از نظامات -بخصوص وقتی به کلمه هم تیک بخورد- راه بر نظرات دیگر که بسا در همان مسیر انقلاب و آرمان هایش، صائب تر یا کارآمدترند ببندد و مخل به جهت جامع بودن گردد! وای اگر یافته های اجتهادی فقه نظامشان مثلا "جمهوریت" اش کمتر از استاندارد امام و قانون اساسی باشد! یا مثلا در مساله اساسی کشور -یعنی "اقتصاد"- فقه نظامش به بار ننشسته باشد! آنوقت قاتق نان، قاتل جان میشود! اینکه الان چند مجتهد فقه نظام داریم که در "همه مسائل اساسی کشور" مطابق با استانداردهای قانون اساسی به نظام رسیده و شخصیت اجرایی مورد تایید شورای نگهبان هم داشته باشد را بیشتر از قبیل "قصد و عدم وقوع" می بینم! بهشتی در این مقیاس -به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی- تکرار نشده است! ۲ نمی دانم چرا بجای خواستن رئیس جمهوری که قانون اساسی را اجرا کند دائم دنبال اختراع چرخی هستیم که در فرآیند حکمرانی از مجامع تصمیم سازی متعددی باید بگذرد و به یک فرد منحصر نیست؟! اما آن نگرانی که برخی، جامع کامل بین وحدت و خلوص نبوده یا نیستند؛ هم دغدغه درست و بجایی است که البته حلش منحصر به مجتهد فقه نظام نیست. جمع کننده ای مثل به شرط اطلاع کامل از مکتب و رویکردهای اساسی انقلاب و قانون اساسی به اقتصاد و فرهنگ و سیاست، هم می تواند "خلوص انقلابی" را حفاظت و هم به سمت وحدت و "ملی ماندن امر ملی" راهبری کند. بگردیم همچین کسی را بیابیم یا با تغییر رویه ها -ولو به شکل نسبی- بسازیم! هنوز به حسب نظر سنجی ها میزان مشارکت زیر۵۰٪ است!۳ "امر ملی" با حماسه ملی رقم می خورد؛ "حماسه ملی" ، "رقابتِ" جمع کننده های نیروها و ظرفیت های کشور را می خواهد. ........................... ۱. ر.ک: رهبر انقلاب اسلامی۸۹/۵/۳۱ ۲. https://eitaa.com/m_ghanbarian/4170 ۳. https://eitaa.com/rushdisu/1797 * این یادداشت له یا علیه هیچ کاندید معلوم یا احتمالی نوشته نشده است. 📝 محسن قنبریان ۱۲خرداد۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian 🇮🇷@ayaresoleymani
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
✔️ وقتی رو کسی حساس میشم، به جای این که مکرر درباره‌اش حرف بزنم، ترجیح میدم درباره‌اش مطالعه کنم و به حرفاش گوش بدم. بعدش اگر لازم بود، حرکتی بزنم. الان دارم گفتگوی ویژه خبری با آقای می‌بینم. ۱. هنوز تو حال و هوای مجلس و قانون‌نویسی است. ۲. معتقده ما قانون داریم و الان باید آدم پیدا کنیم تا اجرا کنه. بخاطر همین هیچ برنامه خاصی ارائه نداد. ۳. شاید بیشتر از خیلی‌ها دم از زمین ماندن فرمان حضرت آقا زد. ۴. احساس می‌کنم خودش هم از تایید صلاحیتش غافلگیر شده و بخاطر همین دستش از برنامه خالی است. ۵. بسیار عوامانه و با مثال‌های دم دستی بحثش را جلو میبرد. برداشتم این بود که جامعه هدفش مردم هستند نه نخبگان. ۶. دایره ذهنی واژگانش وسیع و بازی با واژگانش چندان جذاب نیست. بخاطر همین فکر میکنم هنوز نخبگان و لیدرهای فکری درجه یک چپ‌ها اطرافش نیستند. ۷. امروز و دیروز صدها کلیپ از او در طول چندین سال دیدم. دایره آیات و روایاتی که حفظ است وسیع نیست اما همان قدر که بلد است حتی واژگانش را هم شکافته و حفظ است. ۸. سه مرتبه گفت قرار نیست حرف جدیدی بزنم و برنامه جدیدی بیارم. حتی گفت که من برنامه دولت ها که قبلا نوشته شده را اجرا میکنم. 👈 تمام شد. پزشکیان در گفتگوی خبری مورخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ همین بود. حداقل امشب همین بود که مختصرا عرض کردم. چیز خاصی در چنته نداشت. اما هر چه دلت بخواهد به زبان مردم و عوام حرف می‌زد و بخاطر محاسن سپید و صداقتی که احساس می‌شد در لحن و کلامش دارد، حریف ضعیفی به نظر نمی‌رسد. ✍ کانال @Mohamadrezahadadpour
هفده برخی تصور و تصویری که از رییس‌جمهور دارند، تصویری است که باید برای داشته باشند! بخش بزرگی از بار اجرایی در دولت بر دوش معاون اول و وزراست است. رئیس‌جمهور باید اجرا را بفهمد و به مسئله‌ها داشته باشد، را ترسیم کند، اما لزوماً مجری نیست! وقتی صحبت از قوه مجریه و دستگاه اجرایی کشور می‌کنیم، از یک بدنه به هم پیوسته صحبت می‌کنیم که رییس‌جمهور در بالاترین نقطه باید دارای یک فهم عمیق از ، یک فهم راهبردی از چشم‌انداز و آینده کشور و توان بالا برای به حرکت در آوردن بدنه دولت داشته باشد. دولت مغز، قلب و دست و پا نیاز دارد. مهم است فهم کنیم هر کس در چه نقشی قرار دارد ... 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
به کی رای بدیم ✅️ شخصی از امام صادق (ع) پرسید: بین دو حاکم در تردیدم؟ ✅️ امام فرمود: عادل،صادق،فقیه و باتقواترین را انتخاب کن. ✅️ شخص :اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمود: ببین افراد متدین به کدام مایلند. ✅️ شخص گفت: اگر نفهمیدم؟ امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر، آنها را خشمگین میکند، او را برگزین👌 منبع : اصول کافی جلد 1ص 68
هدایت شده از ﷽✍... اشارت*
اگر می‌خواهید از درستی یا نادرستی اظهار نظرها وادعاهای مطرح شده توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اخیر، مطلع شوید در کانال به آدرس زیر عضو شوید: 👇 🆔 @drfact ==================== 🔺کاری از اندیشکده معتبر و راهبردی : 🆔 @soada_ir
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
دولت سوم روحانی به روایت تصویر! @Drsalaam
هدایت شده از روزنـــه ی سـیاست
وقتی ۱۰ دقیقه ابتدایی شروع میزگرد‌های انتخاباتی رو با آیات شریفه قرآن و روایات و پند های اخلاقی نهج البلاغه شروع کنی، یه جایی خدا عملکرد شما رو مورد امتحان قرار میده که مخاطب ببینه آیا شما واقعا حرف و عملکردتون یکی هست یا نه! 🅹🅾🅸🅽 🅸🅽↷ @rozaneye_siasat
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 وقتی مشاور دکتر پزشکیان که اصولا باید در کنار نامزد انتخاباتی حرکت کند اینهمه خود را کنشگر مستقل می یابد، صرفا به خاطر عصبانیت شخصی نیست بلکه به این دلیل است که هیچ ساختار و محور و گرانیگاهی را بر نمی تابد و هر زمان که تحلیلش و یا مصالح شخصی اش اقتضا بکند به زیر میز میزند و ابزار گفتگو را به صورت کسی می کوبد که در سایه او بالا آمده است. 🔹 این طلیعه همان بحرانی است که بخش خودبنیاد جریان اصلاحطلب قرار است بر سر پزشکیان بیاورند و اگر ایشان رییس جمهور شود همین ها که قرار است در سایه او وزیر و وکیل شوند، محوریت رییس جمهور را و فراتر از آن، محوریت مصالح کشور را فراموش خواهند کرد و ابزار گفتگو و تعامل روشمند را به صورت جمهوری اسلامی خواهند کوبید. 🔸 خاطرمان هست که همین جریان خودبنیاد از سال دوم دولت اصلاحات، شعار عبور از خاتمی سر دادند و همین رفتار محمد فاضلی نشان میدهد که هیچ تغییری نکرده اند و مجددا همین بلا را سر منتخب جمهور خواهند آورد. جریان اصلاحات باید این بخش خودبنیادِ خود متشکر خود را مدیریت کند وگرنه روند ناکامی هایش تداوم خواهد یافت. / عزیز نجف پور @Fars_plus
هدایت شده از کمیته روحانیت ستاد دکتر قالیباف استان همدان
🔰کوشکی: حرکت فاضلی یک رفتار انتحاری طراحی شده برای جلب رای آشوبگران ۱۴۰۱ بود 🔹 بر خلاف تصور خیلی ها،اقدام کمیاب مشاور پزشکیان (پرتاب میکروفن و...)نه عصبانیتی لحظه ای بود و نه بی ادبی و گستاخیِ یک اصلاح طلبِ میز از دست داده! 🔹این حرکت، یک سناریوی تبلیغاتی برای جلب توجه آشوبگران و هنجارشکنان ۱۴۰۱ و ترغیب آنها به دادن رای به نفع پزشکیان بود! 🔹اصلاح طلبان به خوبی می دانند که بدنه و پایگاه اجتماعی آنها(که در آشوبهای ۱۴۰۱ مرتکب هنجار شکنی و عبور از خطوط قرمز امنیتی و اخلاقی شده و در پی سرنگونی!!نظام بودند) با روشهای تبلیغاتی عادی پای صندوقهای رای نخواهند آمد و آرای مورد نیاز پزشکیان را جبران نخواهند کرد! آن هم در حالی که این انتخابات، آخرین فرصت جریان"ورشکسته اصلاحات"، برای باقی ماندن در قدرت و برخورداری از منافع آن است و در صورت شکست پزشکیان، فاتحه این جریان خوانده شده و حیات سیاسی آن خاتمه خواهد یافت.( آن هم توسط انتخابات و رای مردم!) 🔹در این وضعیت اورژانسی، اتاق عملیات روانی اصلاحات و اساتید جنگ روانی آن، چاره کار را در حرکتی انتحاری دیدند!حرکتی که طراحان آن امیدوارند منجر به کسب آرای آشوبگران و خشونت طلبان ۱۴۰۱ شود و کمبود رای جریان اصلاحات در هشتم تیرماه را جبران کند! ▪️حمایت آقای "عباد" از این اقدام انتحاری، برای اهل فن، یک دنیا معنی دارد!
🇮🇷 بیانیه کارگروه مردمی عیار سلیمانی در رابطه با انتخاب نامزد اصلح؛ هفتم تیرماه ۱۴۰۳ شمسی 🔻اکنون در این شرایط حساس تاریخی در ایران، منطقه و جهان، مردم ایران در معرض امتحانی بزرگ قرار دارند؛ امتحانی که در آن، این مردم عزیز دست به انتخابی بزرگ خواهند زد؛ انتخابی که سرنوشت چند دهه‌ی آینده‌ی آنان را رقم زده و تاثیرات شگرفی در منطقه و جهان خواهد گذاشت. 🔻امروز امت جبهه‌ی مقاومت به خودآگاهی و خودباوری رسیده و چهره‌ی واقعی و غیرانسانی استکبار جهانی نیز بر همگان آشکار شده و در برابر جبهه‌ی مقاومت به زانو درآمده و ذلیل گشته است! 🔻حال، مردم ایران در مسیر انتخابی بزرگ قرار دارند انتخابی که دو سر بیشتر ندارد که یکسر آن عزت و پیروزی است و سر دیگر آن ذلت و التماس و شکست در برابر استکباری است که آخرین نفس ‌های خود را می‌کشد! 🔻این انتخاب، انتخاب بین دو نوع نگاه است؛ نگاهی که به استعدادهای ایران و ایرانی در دستیابی این ملت به قله‌های پیشرفت و عدالت، باور دارد و نگاهی که از استعدادهای عظیم ایران و ایرانی غافل بوده و شیطان بزرگ قبله‌ی آمال و آرزوهای اوست! 🔻این انتخاب، انتخابی بین دو سرنوشت است؛ سرنوشتی که در آن ایرانِ قوی‌، زمینه را برای اعاده‌ی امانت الهی و ظهور حضرت حجت(عج) فراهم می‌سازد و یا سرنوشتی که در آن بر اساس سنت الهی، امانت خدا به امتی دیگر سپرده خواهد شد! 🔻اکنون کوچکترین تعللی در انتخاب اصلح و انتخاب مسیر عزت و پیشرفت ، حسرتی تاریخی را نصیب مردم ایران خواهد کرد! 💠 با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری و همچنین ضرورت انتخاب اصلح و با پیروی از شاخصه‌های مدنظر ایشان و نیز بررسی‌های انجام شده در زمینه‌ی باورها، ایده‌ها، برنامه‌ها و توان راهبری، مدیریت و اجرای نامزدهای محترم ریاست جمهوری در شرایط حساس و تاریخی کنونی، کارگروه مردمی عیار سلیمانی، جناب آقای دکتر سعید جلیلی را اصلح تشخیص داده و مردم عزیز را در ابتدا به مشارکت حداکثری و سپس به حمایت از نامزد اصلح دعوت می‌نماید. به حول و قوه‌ی الهی مردم عزیز ایران از این امتحان سخت نیز سربلند بیرون خواهد آمد. والعاقبه للمتقین کارگروه مردمی عیار سلیمانی؛ هفتم تیرماه ۱۴۰۳ شمسی 🇮🇷@ayaresoleymani