🔴در ایام انتخابات؛ فصل بهار سیاست ایران چکار کنیم؟
📝 حسین مهدی زاده
1️⃣ از 2️⃣
واضح است که ایام انتخابات برای باشگاه مشاغل وابسته به رای مردم، فصل کار و کوشش و فصل درو کردن محصول است. اما بارها دیده ایم که بزرگترها می گویند که انتخابات روز مردم است. همین دو سال پیش، وقتی رهبر انقلاب پای صندوق رای آمدند، فرمودند که «روز انتخابات، روز ملّت ایران است. امروز میداندار و صحنهگردان اصلی مردمند.»
❓یادم هست که در آن ایام فکر می کردم که آیا در ایام انتخابات من چه میدان داری جدیدی را تجربه می کنم؟من که شغلم از جنس قدرت سیاسی نیست و در نظام اداری کشور کار نمی کنم، چنین تصوری از بودن در انتخابات دارم؟به عنوان یک انسان تحصیل کرده حوزه و متعلق به دانش های انسانی و فرهنگی، آیا واقعا در این روز و ایام بیشتر احساس میدان داری می کنم؟
✅ ایام انتخابات، ما یک دستگاه عظیم مشارکت اجتماعی شکل میگیرد برای تعیین تکیف آن بخش از نظام مدیریت و دیوان کشور که باید با تفاهم ملت انتخاب شوند. از این جهت یک انسان روستایی هم مجبور است به پست ریاست جمهوری و نماینده مجلس و خبرگان رهبری و... فکر کند. به این ترتیب، در این ایام مردم آگاهی های اجتماعی و سیاسی و کلان خود را انبارگردانی کنند و از آنها یک گردگیری مختصر می کنند چرا که این ایام هوا برای فکر سیاسی و اجتماعی بهاری و مساعد است!
اما با خودم حساب می کردم که واقعا کسی مثل من در طول سال، از طریق حسابهای کاربری فضای مجازی، از طریق جلسات کارشناسی که دعوت می شوم، از طریق نظراتی که از من دیده می شود، بر نهاد حکمرانی بیشتر اثر می گذارد تا این یک ماه فشرده و پر استرس و پر شعار؟
اگر حال شما هم در این یک ماه مثل من است، پس اشتغال شما هم از جنس فرهنگ و دانش های انسانی و اجتماعی است و این یک مشکل طبیعی در میان ماست! فرهنگ و علم، اموری آرام و کند هستند و انتخابات، پدیده ای تند و پرسرعت و دفعی؛ و ما را چکار با این پدیده شلوغ!
البته بخشی از علوم انسانی مدرن که تکنیک های برندسازی سیاسی و بازاریابی رای و جنگ های روانی و مدیریت ناخودآگاه مردم را آموخته اند، در این ایام سرشان خیلی هم شلوغ است. اما بقیه ما در ایام انتخابات احساس غریبی می کنیم! جامعه عجله دارد و حوصله شنیدن ندارد و باید با یک توییت و یک شعار و یک هیجان، کار را تمام کرد و ما اینکاره نیستیم!
⁉️ پس در ایام انتخابات هیچ ماهی خاصی نیست که ما برای خودمان آن را بگیریم؟ یعنی کاری باشد که کارآیی و ثمره اصلی اش هم برای خود ما و ماموریت فرهنگی و طلبگی و علمی ما باشد؟
✅ پاسخ من همان چیزی است که در بالا نوشتم: این فصل، به اندازه ای که مجبور می شوند چند کلمه با هم درباره سیاست صحبت کنند، به همین اندازه مجبور می شوند به آن فکر کنند و این یعنی هوای اندیشه سیاسی صاف و مساعد است و اگر پروازی بخواهد رخ بدهد، در همین روزها باید باشد.
من در انتخابات خبرگان 94 که چند نفر از اساتیدم کاندیدای خبرگان بودند، برای اولین بار و به سختی دست از غریبی کردن برداشتم و در صحنه رقابت، همراه یکی از اساتیدم یک ماه حاضر شدم. خیلی سخت بود و روزی دوباره خسته می شدم و تصمیم می گرفتم که برگردم به کتابخانه، اما مقاومت کردم تا آخر این صحنه را ببینم.
انتخابات آرام و کم حاشیه خبرگان، صحنه آشتی من با این فناوری اجتماعی بود و ترسم از آن ریخت!
اینگونه بود که به مرور سوال بالا در من متولد شد که من هم می خواهم از این یک ماه سودی ببرم و برای کارهای خودم چیزی جمع کنم. من نیاز به رای و شهرت و رابطه بازی که ابزار دست سیاست مدار است ندارم، پس این یک ماه چه فایده ای برای من دارد؟
اولین بار در انتخابات 1400 به این موضوع، با جرات فکر کردم که من چه نقشی می توانم در انتخابات داشته باشم، در حالی که این دفعه دیگر من هیچ کاره هستم؟
🔆 توجه به #رویای_اجتماعی_در_بازاریابی_سیاسی در همین ایام برایم جلب توجه کرد، چارچوب مفهومی که در این دو سال و اندی پس از انتخابات 1400 در باره اش بسیار خوانده ام و سر صبر چیزهایی پیدا کردم که هیچ وقت فکرش را هم نمی کردم! اصلا فکرش را نمی کردم که این کلمه ساده و ظاهرا غیر علمی تا این حد در حکمت عملی و علوم اجتماعی ریشه و عقبه و بنیان داشته باشد! به نحوی که از سپیده دمان شکل گیری حکمت عملی بر سر اهیمت آن، منازعات جدی و بنیادینی در جریان بوده و هنوز هم هست!
لینک قسمت دوم یادداشت:
https://eitaa.com/social_theory/2138
🆔 @social_theory
🇮🇷@ayaresoleymani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ از 3⃣
این ویدئو ساده، اولین ارائه من از مساله رویای اجتماعی ذیل جایگاه آن در بازاریابی سیاسی بود که سال 1400 در حساب اینستاگرام منتشر کردم.
🆔 @social_theory
🇮🇷@ayaresoleymani
❓ وحدت یا خلوص؟!
(برای آنها که میخواهند مساله مشکل حل کنند؛ نه ساده انگاران!)
《یک سؤال دیگر این است که بعضیها میگویند وحدت، بعضیها میگویند خلوص؛ شما چه میگوئید؟ من میگویم هر دو.
خلوص که شما مطرح میکنید -که ما بایست از فرصت استفاده کنیم و حالا که غربال شد، یک عدهای را که ناخالصی دارند، از دائره خارج کنیم- چیزی نیست که با دعوا و کشمکش و گریبان این و آن را گرفتن و با حرکت تند و فشارآلود به وجود بیاید؛ خلوص در یک مجموعه که اینجوری حاصل نمیشود؛ ما به این، مأمور هم نیستیم.
در صدر اسلام، خوب، با پیغمبر اکرم یک عده بودند؛ سلمان بود، اباذر بود، ابىّبنکعب بود، عمار بود، کی بود، کی بود؛ اینها درجهی اول و خالصترینها بودند؛ عدهای دیگر از اینها یک مقداری متوسطتر بودند؛ یک عدهای بودند که گاهی اوقات پیغمبر حتّی به اینها تشر هم میزد. اگر فرض کنید پیغمبر در همان جامعهی چند هزار نفری -که کار #خالص_سازی خیلی آسانتر بود از یک جامعهی هفتاد میلیونی کشور ما- میخواست خالصسازی کند، چه کار میکرد؟ چی برایش میماند؟ آن که یک گناهی کرده، باید میرفت؛ آن که یک تشری شنفته، باید میرفت؛ آن که در یک وقتی که نباید از پیغمبر اجازهی مرخصی بگیرد، اجازهی مرخصی گرفته، باید میرفت؛ آن که زکاتش را یک خرده دیر داده، باید میرفت؛ خوب، کسی نمیماند.
امروز هم همین جور است. اینجوری نیست که شما بیائید افراد ضعافالایمان را از دائره خارج کنید، به بهانهی اینکه میخواهیم خالص کنیم؛ نه، شما هرچه میتوانید، دائرهی خلّصین را توسعه بدهید؛ کاری کنید که افراد خالصی که میتوانند جامعهی شما را خالص کنند، در جامعه بیشتر شوند؛ این خوب است.
از خودتان شروع کنید؛ دور و بر خودتان، خانوادهی خودتان، دوستان خودتان، تشکل خودتان، بیرون از تشکل خودتان. هرچه میتوانید، در حوزهی نفوذ تشکل خود، برای بالا آوردن میزان خلوصهای فردی و جمعی تلاش کنید؛ که نتیجهی آن، خلوص روزافزون جامعهی شما خواهد شد. راه خالص کردن این است.
وحدت هم که ما گفتیم - که بعد سؤالات دیگری هم در این زمینه شده - منظور من اتحاد بر مبنای اصول است.
بنابراین وحدت با کیست؟
با آن کسی که این اصول را قبول دارد. به همان اندازهای که اصول را قبول دارند، به همان اندازه ما با هم مرتبط و متصلیم؛ این میشود ولایت بین مؤمنین.
آن کسی که اصول را قبول ندارد، نشان میدهد که اصول را قبول ندارد یا تصریح میکند که اصول را قبول ندارد، او قهراً از این دائره خارج است.
بنابراین با این تفصیل و توضیحی که عرض شد، هم طرفدار وحدتیم، هم طرفدار خلوصیم》.
(۸۹/۵/۳۱رهبر انقلاب اسلامی)
* برای بیشتر تعمق کردن:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/4852
https://eitaa.com/m_ghanbarian/4853
https://eitaa.com/m_ghanbarian/4856
☑️ @m_ghanbarian
🇮🇷@ayaresoleymani
💢 نامسأله گی کاندیدای مجتهد!
(مجتهدِ نظری یا جامعِ عملی خلوص و وحدت؟!)
❓آیا #مساله_واقعی میدان ریاست جمهوری۱۴۰۳، مجتهدِ فقه نظام بودن یا نبودن است؟!
یا خلأ کسی که بتواند #جامع نیروهای درون نظام در راستای جمع بین دوگانه سخت: وحدت و خلوص۱ باشد؟! که نه دولت را سهامی و چندپاره کند و به نام وحدت، راهبری در مسیر انقلاب و آرمانهایش را گم کند و نه صرفا با خلوص گرایی توان و مقبولیت کار با بخشی از نیروهای انقلاب -به زعمش خالص تر- را داشته و به #امر_ملی ضربه بزند!
اینها (مجتهدِ فقه نظام / جامع ظرفیت ها و فعلیت های نظام) دو حد وسط متفاوتند و هریک به سمتی می برند.
حتی اگر "از قضا" بر یک معمم بنشینند اما "لزوما" شرط دومی، معمم بودن نیست.
می توانم درک کنم که طرح کنندگان این پیشنهاد، حتی رئیس جمهور شهید را دیده اند که جمع کننده بوده اما نسخه های دیگری هم به او در اقتصاد و... تحمیل شده است لذا در اینباره از او بیشتر را خواسته اند.
❗️ بنظر حقیر -اقلا در مقطع کنونی- دومی مساله ماست و نباید با صورت اولی صورت بندی شود!
حتی اگر منصب ریاست جمهوری -به تعبیر رهبر انقلاب- جای مطهری ها باشد، اقلا در مقطع کنونی آیین نامه شورای نگهبان نه او را، که حتی رجایی و خامنه ایِ سال۶۰ را هم طبق ضوابطش تایید صلاحیت نمی کند! فعلا -درست یا غلط- قرار است بروکراسی از خود ارتزاق کند و نصاب های اجرایی و بروکرات بودن بر مطهری بودن چربیده است.
از آنسو، مجتهدان فقه نظام -که حتی کارنامه اجرایی هم داشته باشند- فقط اگر جامع آن ظرفیت ها و فعلیت ها شوند، مفیدند نه صرفا مجتهد فقه نظام بودن!(پس از حد وسط اصلی سخن بگوییم نه عوارض دیگر)
ای بسا صاحب نظر شدن در عرصه ای از نظامات -بخصوص وقتی به کلمه #اجتهاد_شرعی هم تیک بخورد- راه بر نظرات دیگر که بسا در همان مسیر انقلاب و آرمان هایش، صائب تر یا کارآمدترند ببندد و مخل به جهت جامع بودن گردد!
وای اگر یافته های اجتهادی فقه نظامشان مثلا "جمهوریت" اش کمتر از استاندارد امام و قانون اساسی باشد! یا مثلا در مساله اساسی کشور -یعنی "اقتصاد"- فقه نظامش به بار ننشسته باشد!
آنوقت قاتق نان، قاتل جان میشود!
اینکه الان چند مجتهد فقه نظام داریم که در "همه مسائل اساسی کشور" مطابق با استانداردهای قانون اساسی به نظام رسیده و شخصیت اجرایی مورد تایید شورای نگهبان هم داشته باشد را بیشتر از قبیل "قصد و عدم وقوع" می بینم!
بهشتی در این مقیاس -به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی- تکرار نشده است! ۲
نمی دانم چرا بجای خواستن رئیس جمهوری که قانون اساسی را #متناظر_و_بدون_تنازل اجرا کند دائم دنبال اختراع چرخی هستیم که در فرآیند حکمرانی از مجامع تصمیم سازی متعددی باید بگذرد و به یک فرد منحصر نیست؟!
اما آن نگرانی که برخی، جامع کامل بین وحدت و خلوص نبوده یا نیستند؛ هم دغدغه درست و بجایی است که البته حلش منحصر به مجتهد فقه نظام نیست.
جمع کننده ای مثل #رئیس_جمهور_شهید به شرط اطلاع کامل از مکتب و رویکردهای اساسی انقلاب و قانون اساسی به اقتصاد و فرهنگ و سیاست، هم می تواند "خلوص انقلابی" را حفاظت و هم به سمت وحدت و "ملی ماندن امر ملی" راهبری کند.
بگردیم همچین کسی را بیابیم یا با تغییر رویه ها -ولو به شکل نسبی- بسازیم!
هنوز به حسب نظر سنجی ها میزان مشارکت زیر۵۰٪ است!۳
"امر ملی" با حماسه ملی رقم می خورد؛ "حماسه ملی" ، "رقابتِ" جمع کننده های نیروها و ظرفیت های کشور را می خواهد.
...........................
۱. ر.ک: رهبر انقلاب اسلامی۸۹/۵/۳۱
۲. https://eitaa.com/m_ghanbarian/4170
۳. https://eitaa.com/rushdisu/1797
* این یادداشت له یا علیه هیچ کاندید معلوم یا احتمالی نوشته نشده است.
#انتخابات
📝 محسن قنبریان ۱۲خرداد۱۴۰۳
☑️ @m_ghanbarian
🇮🇷@ayaresoleymani
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
✔️ وقتی رو کسی حساس میشم، به جای این که مکرر دربارهاش حرف بزنم، ترجیح میدم دربارهاش مطالعه کنم و به حرفاش گوش بدم. بعدش اگر لازم بود، حرکتی بزنم.
الان دارم گفتگوی ویژه خبری با آقای #پزشکیان میبینم.
۱. هنوز تو حال و هوای مجلس و قانوننویسی است.
۲. معتقده ما قانون داریم و الان باید آدم پیدا کنیم تا اجرا کنه. بخاطر همین هیچ برنامه خاصی ارائه نداد.
۳. شاید بیشتر از خیلیها دم از زمین ماندن فرمان حضرت آقا زد.
۴. احساس میکنم خودش هم از تایید صلاحیتش غافلگیر شده و بخاطر همین دستش از برنامه خالی است.
۵. بسیار عوامانه و با مثالهای دم دستی بحثش را جلو میبرد. برداشتم این بود که جامعه هدفش مردم هستند نه نخبگان.
۶. دایره ذهنی واژگانش وسیع و بازی با واژگانش چندان جذاب نیست. بخاطر همین فکر میکنم هنوز نخبگان و لیدرهای فکری درجه یک چپها اطرافش نیستند.
۷. امروز و دیروز صدها کلیپ از او در طول چندین سال دیدم. دایره آیات و روایاتی که حفظ است وسیع نیست اما همان قدر که بلد است حتی واژگانش را هم شکافته و حفظ است.
۸. سه مرتبه گفت قرار نیست حرف جدیدی بزنم و برنامه جدیدی بیارم. حتی گفت که من برنامه دولت ها که قبلا نوشته شده را اجرا میکنم.
👈 تمام شد. پزشکیان در گفتگوی خبری مورخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ همین بود. حداقل امشب همین بود که مختصرا عرض کردم. چیز خاصی در چنته نداشت. اما هر چه دلت بخواهد به زبان مردم و عوام حرف میزد و بخاطر محاسن سپید و صداقتی که احساس میشد در لحن و کلامش دارد، حریف ضعیفی به نظر نمیرسد.
#انتخابات
✍ کانال #حدادپور_جهرمی
@Mohamadrezahadadpour
#انتخابات
#شماره هفده
برخی تصور و تصویری که از رییسجمهور دارند، تصویری است که باید برای #معاون_اول داشته باشند!
بخش بزرگی از بار اجرایی در دولت بر دوش معاون اول و وزراست است. رئیسجمهور باید اجرا را بفهمد و #نگاه_راهبردی_و_عمیق به مسئلهها داشته باشد، #نقشه_راه را ترسیم کند، اما لزوماً مجری نیست!
وقتی صحبت از قوه مجریه و دستگاه اجرایی کشور میکنیم، از یک بدنه به هم پیوسته صحبت میکنیم که رییسجمهور در بالاترین نقطه باید دارای یک فهم عمیق از #مبانی_انقلاب، یک فهم راهبردی از چشمانداز و آینده کشور و توان بالا برای به حرکت در آوردن بدنه دولت داشته باشد.
دولت مغز، قلب و دست و پا نیاز دارد. مهم است فهم کنیم هر کس در چه نقشی قرار دارد ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از نسیم آرامش (مرکزتحقیقات وآموزش همدان)
به کی رای بدیم
✅️ شخصی از امام صادق (ع) پرسید:
بین دو حاکم در تردیدم؟
✅️ امام فرمود: عادل،صادق،فقیه و باتقواترین را انتخاب کن.
✅️ شخص :اگر به تشخیص نرسیدم؟
امام فرمود: ببین افراد متدین به کدام مایلند.
✅️ شخص گفت: اگر نفهمیدم؟
امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند،
او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر، آنها را خشمگین میکند، او را برگزین👌
منبع : اصول کافی جلد 1ص 68
هدایت شده از ﷽✍... اشارت*
هدایت شده از روزنـــه ی سـیاست
وقتی ۱۰ دقیقه ابتدایی شروع میزگردهای انتخاباتی رو با آیات شریفه قرآن و روایات و پند های اخلاقی نهج البلاغه شروع کنی، یه جایی خدا عملکرد شما رو مورد امتحان قرار میده که مخاطب ببینه آیا شما واقعا حرف و عملکردتون یکی هست یا نه!
#ومکرو_مکرالله
#میثمعلی
🅹🅾🅸🅽 🅸🅽↷
@rozaneye_siasat
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 وقتی مشاور دکتر پزشکیان که اصولا باید در کنار نامزد انتخاباتی حرکت کند اینهمه خود را کنشگر مستقل می یابد، صرفا به خاطر عصبانیت شخصی نیست بلکه به این دلیل است که هیچ ساختار و محور و گرانیگاهی را بر نمی تابد و هر زمان که تحلیلش و یا مصالح شخصی اش اقتضا بکند به زیر میز میزند و ابزار گفتگو را به صورت کسی می کوبد که در سایه او بالا آمده است.
🔹 این طلیعه همان بحرانی است که بخش خودبنیاد جریان اصلاحطلب قرار است بر سر پزشکیان بیاورند و اگر ایشان رییس جمهور شود همین ها که قرار است در سایه او وزیر و وکیل شوند، محوریت رییس جمهور را و فراتر از آن، محوریت مصالح کشور را فراموش خواهند کرد و ابزار گفتگو و تعامل روشمند را به صورت جمهوری اسلامی خواهند کوبید.
🔸 خاطرمان هست که همین جریان خودبنیاد از سال دوم دولت اصلاحات، شعار عبور از خاتمی سر دادند و همین رفتار محمد فاضلی نشان میدهد که هیچ تغییری نکرده اند و مجددا همین بلا را سر منتخب جمهور خواهند آورد. جریان اصلاحات باید این بخش خودبنیادِ خود متشکر خود را مدیریت کند وگرنه روند ناکامی هایش تداوم خواهد یافت. / عزیز نجف پور
@Fars_plus
هدایت شده از کمیته روحانیت ستاد دکتر قالیباف استان همدان
🔰کوشکی: حرکت فاضلی یک رفتار انتحاری طراحی شده برای جلب رای آشوبگران ۱۴۰۱ بود
🔹 بر خلاف تصور خیلی ها،اقدام کمیاب مشاور پزشکیان (پرتاب میکروفن و...)نه عصبانیتی لحظه ای بود و نه بی ادبی و گستاخیِ یک اصلاح طلبِ میز از دست داده!
🔹این حرکت، یک سناریوی تبلیغاتی برای جلب توجه آشوبگران و هنجارشکنان ۱۴۰۱ و ترغیب آنها به دادن رای به نفع پزشکیان بود!
🔹اصلاح طلبان به خوبی می دانند که بدنه و پایگاه اجتماعی آنها(که در آشوبهای ۱۴۰۱ مرتکب هنجار شکنی و عبور از خطوط قرمز امنیتی و اخلاقی شده و در پی سرنگونی!!نظام بودند) با روشهای تبلیغاتی عادی پای صندوقهای رای نخواهند آمد و آرای مورد نیاز پزشکیان را جبران نخواهند کرد! آن هم در حالی که این انتخابات، آخرین فرصت جریان"ورشکسته اصلاحات"، برای باقی ماندن در قدرت و برخورداری از منافع آن است و در صورت شکست پزشکیان، فاتحه این جریان خوانده شده و حیات سیاسی آن خاتمه خواهد یافت.( آن هم توسط انتخابات و رای مردم!)
🔹در این وضعیت اورژانسی، اتاق عملیات روانی اصلاحات و اساتید جنگ روانی آن، چاره کار را در حرکتی انتحاری دیدند!حرکتی که طراحان آن امیدوارند منجر به کسب آرای آشوبگران و خشونت طلبان ۱۴۰۱ شود و کمبود رای جریان اصلاحات در هشتم تیرماه را جبران کند!
▪️حمایت آقای "عباد" از این اقدام انتحاری، برای اهل فن، یک دنیا معنی دارد!
🇮🇷 بیانیه کارگروه مردمی عیار سلیمانی در رابطه با انتخاب نامزد اصلح؛ هفتم تیرماه ۱۴۰۳ شمسی
🔻اکنون در این شرایط حساس تاریخی در ایران، منطقه و جهان، مردم ایران در معرض امتحانی بزرگ قرار دارند؛ امتحانی که در آن، این مردم عزیز دست به انتخابی بزرگ خواهند زد؛ انتخابی که سرنوشت چند دههی آیندهی آنان را رقم زده و تاثیرات شگرفی در منطقه و جهان خواهد گذاشت.
🔻امروز امت جبههی مقاومت به خودآگاهی و خودباوری رسیده و چهرهی واقعی و غیرانسانی استکبار جهانی نیز بر همگان آشکار شده و در برابر جبههی مقاومت به زانو درآمده و ذلیل گشته است!
🔻حال، مردم ایران در مسیر انتخابی بزرگ قرار دارند انتخابی که دو سر بیشتر ندارد که یکسر آن عزت و پیروزی است و سر دیگر آن ذلت و التماس و شکست در برابر استکباری است که آخرین نفس های خود را میکشد!
🔻این انتخاب، انتخاب بین دو نوع نگاه است؛ نگاهی که به استعدادهای ایران و ایرانی در دستیابی این ملت به قلههای پیشرفت و عدالت، باور دارد و نگاهی که از استعدادهای عظیم ایران و ایرانی غافل بوده و شیطان بزرگ قبلهی آمال و آرزوهای اوست!
🔻این انتخاب، انتخابی بین دو سرنوشت است؛ سرنوشتی که در آن ایرانِ قوی، زمینه را برای اعادهی امانت الهی و ظهور حضرت حجت(عج) فراهم میسازد و یا سرنوشتی که در آن بر اساس سنت الهی، امانت خدا به امتی دیگر سپرده خواهد شد!
🔻اکنون کوچکترین تعللی در انتخاب اصلح و انتخاب مسیر عزت و پیشرفت ، حسرتی تاریخی را نصیب مردم ایران خواهد کرد!
💠 با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری و همچنین ضرورت انتخاب اصلح و با پیروی از شاخصههای مدنظر ایشان و نیز بررسیهای انجام شده در زمینهی باورها، ایدهها، برنامهها و توان راهبری، مدیریت و اجرای نامزدهای محترم ریاست جمهوری در شرایط حساس و تاریخی کنونی، کارگروه مردمی عیار سلیمانی، جناب آقای دکتر سعید جلیلی را اصلح تشخیص داده و مردم عزیز را در ابتدا به مشارکت حداکثری و سپس به حمایت از نامزد اصلح دعوت مینماید.
به حول و قوهی الهی مردم عزیز ایران از این امتحان سخت نیز سربلند بیرون خواهد آمد.
والعاقبه للمتقین
کارگروه مردمی عیار سلیمانی؛ هفتم تیرماه ۱۴۰۳ شمسی
#عیار_سلیمانی
#مردم_بصیر
#انتخاب_صحیح
#الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
#انتخابات_ریاست_جمهوری
#نامزد_اصلح
#علم_و_عقلانیت
🇮🇷@ayaresoleymani