eitaa logo
بُت شناسی
2هزار دنبال‌کننده
370 عکس
294 ویدیو
22 فایل
🖎نقد و آگاهی در زمینه فِرق انحرافی از ثقلین، نقد تصوف و غلات، نقد مخربین اعتقادی شیعه. بدون خط قرمز در چهارچوب ثقلین instageram.com/botshenasi↩ ❎برای حمایت از کانال خارج نشید.❎
مشاهده در ایتا
دانلود
| نقدی بر رفتار ما در مجالس معصومین سلام الله علیهم اگر بخواهیم نگاهی دقیق داشته باشیم باید نقدی بر رفتار خودمان در مجالس اباعبدالله علیه السلام داشته باشیم. دیده شده هزاران بار مادحین فریاد کشیدند اقای مستمع عزیز، لطفاً گوشی خود را در جیبت بگذار! وسط شور و سینه زنی و روضه فرقی ندارد، شاید دوستی هوس کند که گوشی خود را در بیاورد تا فیلم برداری کند! مجلس حالش بهم میریزد و حواس ها پرت میشود، مهم نیست، مهم این است آن دوست عزیز هوس فیلم برداری کرده است. کربلا میروند که این گوشی از دستشان نمی افتد! وسط روضه انگار نه انگار ذکر مصیبت اهل بیت علیهم السلام میکند، گوشی را از جیب خارج میکند و فیلم برداری! اول از همه اینکار بی ادبی بزرگی به ساحت قدس مجلس اباعبدالله علیه السلام است. زیرا مجالس اباعبدالله علیه السلام مساوی با حضور در مقابل آن حضرت است. دوم در محضر حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و صاحب الزمان روحی فداه هستی. سوم اگر یک نفر حواسش از حال روضه و سینه زنی پرت شود به گردن شما هست. قبل از اینکه وارد مجلس اباعبدالله علیه السلام بشوی لطفا تلفن همراهت را خاموش کن. دو ساعت خود را از بند فضایِ مجازی و دنیا رها کن و دل به روضه بده. اگر کسی دیدید در مجلس گوشی خود را درآورد و خواست فیلم برداری کند، با لسانی محترم و زیبا از او خواهش کنید که این کار را نکند. اگر دیدید فایده ای ندارد، گوشیها را درب ورودی مجلس تحویل خدام جلسات بدهید مانند کفشداری ها بعد از اتمام مجلس تحویلش دهید. لطفا به ساحت قدس معصومین و مجلس اباعبدالله علیه السلام بی احترامی نکنید. @BotShenasi
| قدر دان روضه باشیم. نمیدانیم که روضهء اباعبدالله علیه السلام چه شان و منزلتی دارد. چون ما بر سر سفرهء آماده نشسته ایم بسیار راحت و برحسب عادت روضه برگزار میکنیم و مشرف به جلسات روضه میشویم. اگر ما هم برای برپایی جلسهء روضه سختی میکشیدیم یا مخفیانه روضه به پا میداشتیم این جلسات را به روی چشم خودمان میگذاشتیم. اما متاسفانه ما بسیار بی تفاوت و برحسب عادت به روضه نگاه میکنیم. هیچ سعادتی در دنیا و آخر بالاتر از شهادت در رکاب اباعبدالله علیه السلام نیست. شهدایی که خداوند آن ها را صفوه الله قرار داد و مثل و مانند ندارند. از حضرت حبیب بن مظاهر علیه السلام در عالم رویا پرسیده شد ایا دوست دارید دوباره به این دنیا بازگردید؟ فرمودند: بله! عرض کردند به چه منظور دوست دارید؟ فرمودند: دوست دارم یک بار دیگر به این دنیا برگردم و در جلسات روضه شرکت کنم! چه شان و منزلتی این جلسات دارد که شهید تکه تکه شده در آغوش امام حسین علیه السلام با آن شان و منزلت دوست دارد در آن شرکت کند؟ کمی تفکر لازم است، این جلسات چه اکسیری است؟ @BotShenasi
| مدافعان حقوق دیگران!! همین که اول محرم میشود سیل دفاع از حقوق پاکبانان عزیز، بیماران، فقرا، نماز صبح، حس انسان دوستی، و.... آغاز میشود.‌ تمام این سخنان هم در همین دهه اول آغاز میشود، غروب عاشورا دوستان محترم سکوت میکنند، پنج روز مانده به اربعین دوباره شروع به صحبت میکنند تا روز اربعین، سپس اول ربیع ظاهر میشوند و مدافع شادی میشوند! این دسته انسان نماها اصولاً مرض دارند. این افراد به دنبال پاسخ به سوال خود نیستند. فقط دوستان دارند صحبتی کرده باشند. یازده ماه سال به برکت خداوند متعال لال است، اول محرم میشود امام حسین علیه السلام او را شفا میدهد که حرف بزند. حالا همین شخص اگر در مواقع دیگر سال بگویی آشغال در خیابان نریز، میگوید: پول میگیرند که خیابان را تمیز کنند! (خداشاهد است چنین افرادی را دیدم!) اگر عروسی فامیلش باشد تا صبح کل شهر از سر و صدا آنها خواب به چشمشان نمی آید! اگر تذکری هم به او بدهند میگوید همین که هست! تا به حال محض رضایِ خدا یک هزار تومانی به یک فقیر کمک نکرده است، اما مدعی و مدافع کمک به فقرا میشود! هنوز فرهنگ ندارد که درب بیمارستان بوق نزند! اما مدافع مریضها میشود! در طول عمرش یک رکعت نماز نخوانده است، اما می آید نماز را در مقابل عزاداری قرار میدهد! هنوز نمیداند شرط قبولی نماز چه امری است! حکایت عجیبی است که انسان نماها همیشه به دنبال اظهار فضل هستند، اما وقتی دهانشان باز میشود انسان بیشتر به خالی بودن جمجمه آنها پی میرود! با این افراد بحث نکنید، چون دنبال پاسخ سوال خود نیست، تنها چند سخن را هر سال تکرار میکند! کار خود را بکنید. گوش به حرفهای مجانی ندهید! @BotShenasi
| محرم ماه چیست؟ " لطفا با دقت مطالعه و نشر شود" از دیرباز ماه محرم را ماه عزاداریِ امام حسین علیه السلام میدانند. محرم ماه تک بُعدیِ عزاداری نیست. ماه محرم دو بُعد دارد، که یک بُعد آن وظیفه مستمعین و مادحین است‌ و یک بُعد آن‌ وظیفه وعاظ است. وظیفه مادحین و مستمعین عزاداری و ناله و بکا است. وظیفه وعاظ در ماه محرم که ماه امیرالمومنین علیه السلام است دفاع از ولایت است. یعنی وعاظ جز این دو ماه مردم را پیدا نمیکنند که برای آنها به طور جامع و کامل صحبت کنند پس باید به بهترین نحو استفاده کرده و روی منابر در این دو ماه از ولایت و امامت بگویند، رفع شبهات کنند و اصول عقاید بگویند. جوانان شیعه را مسلط بر این مسئله کنند. منبری که روی آن دفاع از ولایت امیرالمومنین علیه السلام نشود، چوب است. منبری، منبر است که از امیرالمومنین علیه السلام گفته شود، این فرمایش امام سجاد علیه السلام در مجلس یزید است، وقتی منبریِ یزید داشت حرفهای صد من یک غاز میگفت، حضرت ساکت بودند، وقتی جسارت بر امیرالمومنین علیه السلام کرد، حضرت بر او ترش رویی کرد و آن منبری از هیبت صدای حضرت از روی منبر پایین پرید، حضرت رو به یزید فرمود: میگذاری من بر روی این چوب ها بنشینم و سخنی بگویم که هم خداوند راضی باشد و هم مفید برای این مردم باشد؟ آن حضرت وقتی روی منبر رفت و خطبه خواندند، و این خطبه میلیارد ها معارف در آن نهفته است، وسراسر دفاع از امیرالمومنین علیه السلام کردند، فرمود حالا این منبراست.خطبه حضرت وظایف وعاظ را مشخص کرده است، فضائل و مناقب و اثبات ولایت امیرالمومنین علیه السلام و مطاعن دشمنان اهل بیت علیهم السلام! وقتی در سخنرانی این دو عمل انجام شد شما روی منبر رفتی، در غیر این صورت چوب است! محرم دلیل ابقا و حیات غدیر است. سخنران با دلیل برهان بدون دخالت دادن عواطف و احساسات و تعصب باید بطلان سقیفه را اثبات کند. مستمعین با سینه زنی و زنجیرزنی و ناله و بکا میگوید لعنت بر....‌! وعاظ باید هر جوان شیعه را از نظر معلومات مسلح کند تا هم در عقایدش استوار باشد هم بتواند از مذهبش دفاع کند! وظیفه مبلغین معلوم است و آنهم تبلیغ غدیر است. روی منبر هم از مرید و مراد نگویید اینها مایه نجات نیست، مایه نجات و علت عدم گمراهی ثقلین است. محرم و عاشورا یعنی دفاع از غدیر! محرم ماه امامت است‌. محرم یعنی بطلان سقیفه، غدیر روز ولایت است، محرم و صفر هم ولایت است هم برائت! وقتی عزاداری میکنیم یعنی ما غدیری هستیم، مردم به نحو احسن وظیفه خود را انجام میدهند، آیا شما وعاظ وظیفه خود را به نحو احسن انجام میدهید؟ محرم یعنی غدیریم، سقیفه ای نیستم! @botshenasi
| عاشورا جنگ سقیفه و غدیر اقای پناهیان در کلیپی که به تازگی در فضای مجازی پخش شده عنوان کرده اند: " عاشورا تجلی وحدت شیعه و سنی هست، خیلی از اصحاب امام حسین علیه السلام اصلا شیعه نبودند! مثل جناب حر و زهیر علیهم السلام" در ابطال این سخن همین بس که نشان میدهد صاحب سخن منویات سیاسی و عدم مطالعه خودش را به رخ کشیده است. ایشان از برگ درخت هم اتحاد شیعه و سنی را استنباط میکند چه برسد به عاشورا! اگر کسی سخنان بین اصحاب اباعبدالله علیه السلام و لشگریان شام و کوفه را مطالعه کند کامل پی میبرد که جنگ میان سقیفه و غدیر است! دو مثال برای روشن شدن قضیه این است که اصحاب اباعبدالله علیه السلام مداوم از امیرالمومنین علیه السلام دفاع میکردند. مثال اول: به امام حسین علیه السلام گفتند: تو را میکشیم به بغض پدرت! مثال دوم: نافع بن هلال الجملی علیه السلام در روز عاشورا می جنگید و می خواند: "أنا الْجَمَلِيّ، أنا عَلَى دين علي" (منم جملیّ، منم به دین علیّ) مزاحم بن حریث -لعنه الله_ به جنگ او شتافت و گفت: "انا علی دین عثمان" (منم بر دین عثمان) نافع بن هلال پاسخ داد: "انت علی دین شیطان" (تو بر دین شیطانی)؛ پس به سوی او شتافت و به خاک هلاکش انداخت. قال هشام بن مُحَمَّد، عن أبي مخنف، قَالَ: حَدَّثَنِي يَحْيَى بْنُ هانئ بن عروة، أن نافع بن هلال كَانَ يقاتل يَوْمَئِذٍ وَ هُوَ يقول: أنا الْجَمَلِيّ، أنا عَلَى دين علي. قَالَ: فخرج إِلَيْهِ رجل يقال لَهُ مزاحم بن حريث، فَقَالَ: أنا عَلَى دين عُثْمَان، فَقَالَ لَهُ: أنت عَلَى دين شيطان، ثم حمل عليه فقتله. (تاريخ الطبري، ج۵، ص۴۳۵) پس چگونه از جنگی که یک طرف سقیفه و یک طرف غدیر است استنباط تجلی وحدت میکنند؟ از جناب زهیر و حر علیهم السلام نام بردند که شیعه نبودند، اما کتب را باز نمیکنند و مطالعه کنند، که جناب زهیر و حر علیهم السلام با اعتقادات شیعی به شهادت رسیدند، توبه کردند. جناب وهب علیه السلام هم مسلمان نبود ایا به دین نصرانیت شهید شد؟ این استدلال مضحک چیست دیگر؟ چرا برای مقاصد سیاسی و دنیوی، دین مردم را به بازی میگیرید؟ چرا دین را دست آویز میکنید؟ روی منبر امام حسین علیه السلام مردم را به گمراهی دعوت میکنید؟ @BotShenasi
🌱پنج‌ شنبه سیاه ! ۲۸ صفر شهادت رسول الله صلی الله علیه و اله است. شهادتی که اصلا برای آن تلاشی نمیشود‌. و ما شیعیان کم کاری عجیبی داریم برای احیاء این شهادت. و خیلی از بچه شیعه ها با شنیدن نام شهادت چشمانشان چهار تا میشود. چرا باید اینگونه باشد.؟ شهادت اشرف مخلوقات و سید الانبیا علیهم السلام اینگونه غریب باشد ؟ چرا برای احیاء این شهادت کاری انجام نمیشود ؟ بعد از زهری که ابوبکر و عمر از آن زن یهودی خریداری کردند و عایشه و حفصه با همکاری یکدیگر به رسول خدا صلی الله علیه و اله خورانیدن و حضرت در بستر افتاد. امر کردند که کاغذ و قلم بیاورند تا چیزی بنویسند که مردم تا قیامت مردم گمراه نشوند. اما عمر بن خطاب باب توهین و جسارت به معصومین را فتح کرد و گفت : این مرد هذیان میگوید! برای این مصیبت جان بدهیم کم است توهین به سید المرسلین میشود و بچه شیعه نمیداند! اگر مانند باقی شهادت ها ما برای این شهادت به سر و سینه میزدیم اینگونه غریب نمی ماند! و در محضر خدا و حجت خدا تقصیر داریم! امسال باید ۲۸ صفر سراسر ایران یک پارچه وا محمدا شود ! تا دنیا بداند چه شده است‌. مصیبت توهین به رسول خدا صلی الله علیه و اله پدر عاشورا است‌. او را هذیان گو خواندن که بعد عده ای بیایند و پسرش را خارجی بخوانند‌. اقامه شهادت برای آن حضرت کم از عاشورا نیست به سر و سینه بزنید و فریاد بزنید یا اهل العالم عایشه و حفصه با پدرانشان پیغمبر را کشتند. این شهادت برگ رسوایی سقیفه و عاشورا است. در حق رسول خدا کم کاری نکنید که همه مسئولیم‌ https://telegram.me/joinchat/CMkeQTz5AQlyH1hDCEKzbw
امام رضا علیه الاف تحیه و الثناء میفرمایند: عبدالعزیز می‏گوید در ایامی که حضرت رضا علیه السلام به مرو آمده بودند، خدمت ایشان رفتم و عرضه داشتم مردم پیرامون امامت اختلاف دارند امام رضا علیه السلام سخنان مبسوطی فرموده و فرمودند: همانا امامت، زمام دین و مایه نظام مسلمین و صلاح دنیا و عزّت مؤمنین است. همانا امامت ریشه یا نمو اسلام و شاخه بلند آن است. کامل شدن نماز و زکات و روزه و حجّ و جهاد و بسیار شدن غنیمت و صدقات و اجرای حدود و احکام و نگهداری مرزها و اطراف به وسیله امام است. امام است که حلال خدا را حلال و حرام او را حرام می‏ کند و حدود خدا را به پا می‏ دارد و از دین خدا دفاع می‏کند و با حکمت و اندرز و حجّتِ رسا، مردم را به طریق پروردگارش دعوت می‏نماید. کافی، ج 1، ص 200. شهادت شمس الشموس، انیس نفوس، ولی نعمت مردم ایران، اعلی حضرت همایونی، سلطان علی بن موسی الرضا علیه الاف التحیة و الثنا را خدمت ولی عصر ارواحنا فداه تسلیت عرض مینماییم. @BotShenasi
حذیفه عرض کرد: یا امیرالمؤمنین! میخواهم این نام ها را از شما بشنوم. حضرت فرمود: از آن اسامی اینهاست: ۱- روز استراحت مؤمنان، زیرا از شر آن منافق استراحت یافتند، ۲- روز زایل شدن كرب و غم است، ۳- روز غدیر دوم است،  ۴- روز تخفیف گناهان شیعیان است،  ۵- روز اختیار نیکو برای مؤمنان است، ۶- روز برداشتن قلم از شیعیان است، ۷- روز برهم شكستن بنای كفر و عدوان است،  ۸- روز عافیت است،  ۹- روز بركت است،  ۱۰- روز طلب خونهای مؤمنان است،  ۱۱- روز عید بزرگ خدا است،  ۱۲- روز مستجاب شدن دعا است،  ۱۳- روز موقف اعظم است،  ۱۴- روز وفای به عهد و شرط است،  ۱۵- روز كندن جامه‌ی سیاه است، ۱۶- روز ندامت ظالم است،  ۱۷- روز شكسته شدن شوكت مخالفان است،  ۱۸- روز نفی هموم است،  ۱۹- روز فتح است،  ۲۰- روز عرضه‌ی اعمال كافران است،  ۲۱- روز ظهور قدرت خدا است،  ۲۲- روز عفو از گناه شیعیان است،  ۲۳- روز فرج شیعیان است،  ۲۴- روز توبه است،  ۲۵- روز انابه بسوی خدا است،  ۲۶- روز زكات بزرگ است،  ۲۷- روز فطر دوم است،  ۲۸- روز اندوه یاغیان است،  ۲۹- روز گره خوردن آب دهان در گلوی مخالفان است،  ۳۰- روز خشنودی مؤمنان است،  ۳۱- روز عید اهل بیت است،  ۳۲- روز ظفر یافتن بنی اسرائیل بر فرعون است،  ۳۳- روز مقبول شدن اعمال شیعیان است،  ۳۴- روز پیش فرستادن صدقات است،  ۳۵- روز زیارتی مثوبات است،  ۳۶- روز قتل منافق است،  ۳۷- روز وقت معلوم است،  ۳۸- روز سرور اهل بیت است،  ۳۹- روز مشهود است،  ۴۰- روز قهر بر دشمن است،  ۴۱- روز خراب شدن بنیان ضلالت است،  ۴۲- روزی كه ظالم انگشت ندامت به دندان می‌گیرد،  ۴۳- روز تنبیه است،  ۴۴- روز شرف است،  ۴۵- روز خنک شدن دل‌های مؤمنان است،  ۴۶- روز شهادت است،  ۴۷- روز درگذشتن از گناهان مؤمنان است،  ۴۸- روز تازگی بوستان اهل ایمان است،  ۴۹- روز شیرینی كام اهل ایمان است،  ۵۰- روز خوشی دل‌های مؤمنان است،  ۵۱- روز برطرف شدن پادشاهی منافقان است،  ۵۲- روز توفیق اهل ایمان است،  ۵۳- روز رهایی مؤمنان از شر كافران است،  ۵۴- روز مانور اهل ایمان(مظاهره) است،  ۵۵- روز به خود بالیدن(مفاخره) است ،  ۵۶- روز قبول اعمال است،  ۵۷- روز تبجیل و تعظیم است،  ۵۸- روز نحله و عطاء است،  ۵۹- روز شكر حق تعالی است،  ۶۰- روز یاری مظلومان است،  ۶۱- روز زیارت كردن مؤمنان است،  ۶۲-  روز محبّت كردن به ایشان است،  ۶۳- روز رسیدن به رحمت‌های الهی است،  ۶۴- روز پاک گردانیدن اعمال است،  ۶۵- روز فاش كردن رازها است،  ۶۶- روز برطرف شدن بدعت‌ها است،  ۶۷- روز ترک گناهان كبیره است،  ۶۸- روز ندا کردن به حق است،  ۶۹- روز عبادت است،  ۷۰- روز موعظه و اندرز است، ۷۱- روز نصیحت و پَند است، ۷۲- روز انقیاد پیشوایان دین است. حذیفه گوید: سپس از خدمت امیرالمؤمنین علیه السلام برخاستم و گفتم اگر در نیابم از افعال خیر و آنچه امید ثواب از آن دارم مگر محبت این روز و دانستن فضیلت این روز، هر آینه منتهای آرزوی من خواهد بود. پس محمد و یحیی راویان این حدیث گفتند: چون این حدیث را از احمد بن اسحاق شنیدیم، هر یک برخاسته و سر او را بوسیدیم و گفتیم: حمد و شکر می‌کنیم خداوندی را که برانگیخت تو را از برای ما تا فضیلت این روز را به ما برسانی. پس به خانه‌های خود برگشتیم و این روز را عید گرفتیم‏. در آخر علامه مجلسی می‌نویسد: صاحب کتاب زوائد الفوائد (رضی الدین بن طاووس) گفته است: این حدیث را از خط علی بن محمد بن علی رحمة الله علیه نوشتم و در کتب دیگر تتبع کردم، روایات دیگری که موافق این روایت باشد، یافتم به این روایت اعتماد نمودم. سزاوار است شیعیان این روز را تعظیم نمایند و در این روز اظهار سرور و شادی کنند. زاد المعاد مرحوم علامه مجلسی رضوان الله علیه، اعمال ماه ربیع الأول. @BotShenasi
بسم الله الرحمن الرحیم رفع قلم در روز عید الزهراء و عید التبری به چه معنی است!؟ یکی از مسائلی که از قدیم الأیام همواره مورد سؤال و ابهام و بعضأ مورد سوء برداشت و سوء استفاده و حتی در بعضی موارد موجبات متهم گردیدن مؤمنین و محبین حضرت زهرا «سلام الله علیها» در امر مقدّس برپائی عید الزهرا و عید التبری میگردیده این نکته بوده است که با استناد به این قسمت از روایت احمد ابن اسحاق از امام عسکری «علیه السلام» از پدر بزرگوارش امام هادی «علیه السلام» که خداوند متعال میفرماید: «... يَا مُحَمَّدُ وَ أَمَرْتُ الْكِرَامَ الْكَاتِبِينَ أَنْ يَرْفَعُوا الْقَلَمَ عَنِ الْخَلْقِ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ وَ لَا يَكْتُبُونَ شَيْئاً مِنْ خَطَايَاهُمْ كَرَامَةً لَكَ وَ لِوَصِيِّک...» «...به خاطر کرامت و حرمت این روز و به احترام تو ( ای رسول خدا ) و احترام وصیّ تو، ملائک نویسندهء اعمال را امر نمودم تا سه روز در آن ایام قلم از کردار و رفتار بندگان برگیرند و چیزی از خطاهای آنان را به حساب نیاورند...». این شبهه مطرح میگردد که یا باید از این حدیث صرف نظر نموده و خود را از مطالب بسیار ارزشمند و منحصر به فرد این روایت محروم نمائیم و یا باید طبق برداشتی که بعضی از نا آگاهان از این روایت ارائه میدهند، قائل به جواز ارتکاب هرگونه معصیت و گناه کبیره ای به بهانهء رفع قلم گردیم. در حالی که هرگز نمیتوان با این توجیه سطحی و ظاهر بینانه مجوز صدور معصیت و تشویق و تحریص بر گناه را حتی برای یک لحظه صادر نمود تا چه رسد به سه روز که میتواند بزرگ ترین فسق و فجورها در آن اتفاق بیفتد. بلکه حقیقت امر این است که این مطلب، منحصر به این مورد نبوده بلکه ما در موارد دیگری نیز در شریعت مقدس نظیر این معنی را داریم. مانند امور ذیل: ۱- آنجا که خداوند متعال دربارهء بندگانی که از گناهان و معاصی کبیره اجتناب می ورزند، میفرماید: «الَّذِينَ يَجْتَنِبُونَ كَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ إِلَّا اللَّمَمَ إِنَّ رَبَّكَ وَاسِعُ الْمَغْفِرَةِ...».( سوره نجم: ۳۲) كسانى كه از گناهان بزرگ و زشتي ها اجتناب مى‌كنند، جز آنكه گناهى كوچک از آنها سر زند، بدانند كه آمرزش پروردگار تو وسيع است. حال با نظر به این آیه شریفه و با توجیهی که بعضی در ایام عید الزهرا و عید التبری میکنند آیا میتوان گفت: که این آیه شریفه مجوّزی است برای ارتکاب گناهان صغیره در تمام طول سال!؟ ۲- و یا از قبیل آنچه در باب بکاء و گریه و تباکی در مجالس عزاء حضرت سید الشهداء «علیه السلام» وارد گردیده که: « من بکی أو أبکی أو تباکی للحسین وجبت له الجنّة ». آیا میتواند مجوّزی گردد که مرتکب هر معصیت و فسق و فجوری گردیم و سپس در مجلس حضرت سید الشهداء «علیه السلام» مورد بخشش قرار بگیریم!؟ ۳- و یا نظیر آنچه در آیات قرآن کریم دربارهء توبه به بندگان گنهکار بشارت داده شده که: « وَالَّذِينَ عَمِلُوا السَّيِّئَاتِ ثُمَّ تَابُوا مِنْ بَعْدِهَا وَآمَنُوا إِنَّ رَبَّكَ مِنْ بَعْدِهَا لَغَفُورٌ رَحِيمٌ». ( سوره اعراف: ۱۵۳ ). آنان كه مرتكب كارهاى بد شدند، آنگاه توبه كردند و ايمان آوردند، بدانند كه پروردگار تو پس از توبه، آمرزنده و مهربان است. آیا میتواند مجوّزی برای آسودگی در ارتکاب معاصی به بهانه توبه باشد!؟ ۴- و یا آنچه که درباره شفاعت انبیاء و أئمه طاهرین «علیهم السلام» و بعضی از بندگان صالح خداوند متعال که از ضروریات دین ما و تصریحات قرآن کریم میباشد، آیا میتواند مجوّزی برای ارتکاب معصیت گردد!؟ و دلائل دیگری که ما متعرض آنان نشدیم... پس باید گفت که این روایت ناظر به این معناست که اگر انسان با جهل و بدون آگاهی و از سر قصور نه تقصیر و بر اساس لغزش های طبیعی که منجر به ارتکاب بعضی از معاصی میگردد، خداوند متعال از روی لطف و کرم خویش با دیدهء عفو و اغماض به آنها نگریسته و مشمول عفو و بخشش خویش قرار میدهد. و در ایام عید الزهراء و عید التبری نیز که ایام احیاء اصل اصیل و رکن رکین شریعت مقدس، یعنی امر تبری میباشد، اگر مؤمنین و مؤمنات در اثر اظهار فرح و سرور مضاعفی که در این ایام به آنها دست میدهد بعضی از لغزش ها و یا خطاها به طور ناخواسته از آنها سر بزند مورد رفع قلم قرار میگیرد. به خلاف کسی که از روی اعتماد به این قسمت از روایت جرأت بیشتر بر معصیت را برای خود جائز دانسته و از هر قبیح و سیئه ای پروا نداشته باشد، بلکه بر خلاف رضایت حضرت زهرا «سلام الله علیها» است، که نه تنها او را شاد نگردانیده ایم بلکه از گناه و معصیت، قلب او را نیز جریحه دار ساخته ایم. @botshenasi
| اساس دین چیست؟ اساس دین اسلام چیست؟ اسلام بر چه استوار است؟ اکمال دین اسلام بر چه پایه ای استوار شده است؟ این سوالاتی است که در ذهن می آید و انسان به دنبال پاسخ آن است‌. اساس دین را باید در کلام معصوم جستجو کرد. باید در تفحص کرد و یافت که این دین بر چه اساسی استوار است. کمال دین در ایات قران به روز غدیر است. روزی که ولایت امیراامومنین علیه السلام اعلام شد و مردم با حضرت بیعت کردند. ولایت یک پایه دین است اما به تنهایی کامل کننده دین نیست. بلکه مکملی دارد. باید به کلام حجت الله رجوع کرد و مکمل ولایت را پیدا کرد. حجت الله به جز ولایت اکمال دین را در مسئله ای دیگر میداند. امام رضا علیه السلام فرمود: کمال دین ولایت ما و برائت از دشمنان ما است. برائت از غیر خدا و اهل بیت علیهم السلام پایه های دین و اساس دین و دلیل اکمال اسلام است. باید در تک تک مسائل اعتقادی به امری تولی و به غیر آن تبری داشت. باید تولی به خدا داشت و برائت از بت و غیر آن. باید به اسلام تولی داشت و از یهود و نصارا برائت! باید رو به کعبه نماز خواند و از غیر کعبه برائت! باید به معاد تولی داشت و از منکرین معاد برائت. باید بر دوازده امام معصوم تولی داشت و از غیر آنها برائت. برائت در تک تک اعتقادات و دستورات اسلام جاری است. در هر مسئله ای برائت را منکر شوی اساس اسلام را منکر شده اید.‌ باید در دل دوستی خدا و دوستان خدا را پرورش داد و بیزاری از دشمنان خدا و دشمن دوستان خدا را دو برابر پرورش داد.‌ اگر برائت نداشته باشی. دین نخواهی داشت. @botShenasi
| ایا معصومین امر به فحاشی کردند؟ یک نکته ای که در ایام فرحه الزهرا سلام الله علیها بر روی آن مانور میدهند این نکته است که باید انواع فحش رکیک را به دشمنان معصومین داد. اینکه دشمنان معصومین پست ترین و خبیث ترین هستند شکی نیست. فحاشی هم که در جامعه به وفور دیده میشود‌. بحث ما اینجا استفاده از الفاظ رکیک هست که ایا امر معصومین است یا خیر؟ اینکه اقایی بالای منبر رود و بگوید معصوم فحش داده است و جَو دهد که نشد دلیل علمی. حتی دیدم بعضی کانالهای مجهول الحال یک سری مطلب منتشر کردند که معصومین فحش رکیک دادند. این کانالها که استفراغ آمد نیوزهای مخالف معصومین را همواره نوش جان میکنند و دردشان، درد سیاسی است نه دین. چون نمیدانند معصوم یعنی چه؟ این خزعبلات را نشر میدهند. الان یک نفر چند تا فحش ناموسی بدهد مردم میگویند چه آدم بی عفت کلامی! ایا معصوم که منزه از هر زشتی و رجسی است می اید و کلماتی که مساوی با عدم عفت کلام است به کار ببرد؟ آن هم معصوم که کلامش وحی است؟ یعنی خداوند فحش خواهر و مادر میدهد؟ سب که در روایات ما آمده است کاملا محتوای مشخص دارد و چهارچوب آن مشخص است. یک نکته که میگویند معصومین فرمودند: به اهل بدعت تهمت بزنید! یا این عزیزان نمیدانند روایت چیست؟ یا امام معصوم را هم مثل خود فرض کردند. به عمر و ابابکر مثلا چه تهمتی بزنیم؟ تهمت زنا؟ لواط؟ دزدی؟ چه تهمتی؟ ان کلام روایت یعنی آن ها را مبهوت کنید! ان شاء الله تک تک روایات این جماعت جاعل حدیث را بررسی میکنیم و تقدیم دوستان میکنیم. @BotShenasi
| آیا معصومین امر به فحاشی کردند؟ یک کانال مجهول الحال و الهویت که هیچگونه پل ارتباطی با اعضای خویش ندارد. متنی را با عنوان برخی روایات فحش رکیک و صریح و علنی اهل بیت علیهم السلام به مفسدین و غاصبین منتشر کرده است. که این متن نشان میدهد صرفاً یک کپی پیست بوده و شخص نامبرده که منکر حجاب است و خود جز مفسدین است یک عدد از این مطالب را به چشم ندیده است. با بررسی تک تک کلمات متن این شخص، نشان میدهیم این شخص یا بیسواد است، و بدون آگاهی با کپی از کانالهای دیگر این مطلب را منتشر کرده یا مزدور است و قصدش جسارت به ساحت قدس معصومین علیهم السلام است. امیرالمؤمنین به عمروعاص فرمودند: یابن النابغه أنت طلیق دبرک أیام عمرک ای پسر نابغه تو در روزگار زندگی ات آزاد شده ماتحتت هستی الغدیر 3\2942 این ترجمه کاملا هدف دار و برای رسیدن به مقصود است. اولا تو آزاد شده پشتت هستی فحش رکیک نیست. دُبُر هم به معنای پشت است. این مصداق سب است که ریشه در واقعیت و کنایه دار است. امیرالمؤمنین به خالد بن ولید ملعون فرمودند: الذی یقتلنی أضیق أستا منک ای خالد کسی مرا میکشد که سوراخ ماتحتش از تو تنگ تر است (یعنی خالد خیلی لواط داده) احتجاج ج 1ص89و 90، بحار ج 30ص1453 باز هم ترجمه هدف دار است در حالی که این هم فحش رکیک نیست و ترجمه صحیح این جمله "امیرالمومنین عليه السّلام فرمود: اى بى مادر دروغ گفتى، آنكه توان اين كار را دارد حلقه استش از تو تنگتر است!" امیرالمؤمنین در نامه ای به عبدالله بن قیس فرمودند: یابن الحائک یا عاض أیر ابیک . ای پسر کسی که آلت پدرش را گاز می گرفت. بحار 32\81 (دقت شود حتی در نامه که نوشتار است و بین عموم پخش می شود حضرت فحش می دهند به دشمنشان) این روایت سند ندارد و مصدر آن نامشخص است. و از نظر سندی اعتبار ندارد. با توجه به توضیحات علامه در بخشی دیگر از بحار الانوار این جمله نسبت به امیرالمومنین علیه السلام داده شده آن هم توسط ابن اثیر، چگونه به خود جرات داده این جملات را با قاطعیت و بدون تحقیق به معصومین نسبت میدهند برای ما جای تعجب است. رسول خدا درباره معاویه ملعون فرمودند: رب یوم لأمتی من معاویه ذی الأستاه چه روز هایی در پیش است برای امت من از دست معاویه ماتحت گشاد نهج الحق علامه حلی 310 بحار 33\2155 بیسوادی این شخص وقتی مشخص میشود که این جمله را اصلا ندیده زیرا این جمله در پاورقی آمده و از کتب اهل سنت! روی ابن أبی الحدید فی أواسط شرح المختار: ۵۶ من نهج البلاغة من شرحه: ج ۱، ص ۷۹۳، ط بیروت قال: أتیت مسجد رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و الناس یقولون: نعوذ بالله من غضب اللّه و غضب رسوله. فقلت: ما هذا؟ قالوا: معاویة قام الساعة فأخذ بید أبی سفیان فخرجا من المسجد فقال رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله: لعن اللّه التابع و المتبوع ربّ یوم لامتی من معاویة ذی الاستاه! سبحان الله که کلمات سنی ها را به معصومین نسبت میدهند و سینه ستبر میکنند که معصومین فحاشی کردند! وای بر شما جماعت نادان. رسول خدا فرمودند: من تعزی بعزاء الجاهلیه فأعضوه بهن أبیه مرحوم مجلسی در توضیح حدییث نوشته: ای قولوا له أعضض بأیر أبیک یعنی هر کس به دوران جاهلیت خود افتخار کرد به او بگویید برو آلت پدرت را گاز بگیر. بحار 32ص916 سبحان الله از حماقت این جماعت که کلام یک عالم سنی را به سید المرسلین نسبت میدهند و شرح میدهند. هر کس بر معصومین دروغ ببندد نشمینگاهش در آتش است. اما وقتی به بحار رجوع میکنیم میبینیم: أقول: الأیر الذکر و قال ابن الأثیر فی النهایة و فیه من تعزی بعزاء الجاهلیة فأعضوه بهن أبیه و لا تکنوا. أی فقولوا له اعضض بأیر أبیک و لا تکنوا بالأیر عن الهن تنکیرا له و تأدیبا. و أیضا قال فی مادة أیر فی حدیث علی علیه السلام من یطل أیر أبیه ینطق به. هذا مثل ضربه أی من کثرت إخوته اشتد ظهره بهم انتهی. ابن اثیر در النهایه آورده است: «من تعزّی بعزاء الجاهلیة فأعضوه بِهَن أبیه و لاتکنوا»: «هر کس به شیوه جاهلیت عزاداری کند بگویید آلت پدرش را به دندان بگیرد و به کنایه نگویید» یعنی به او بگویید: «آلت پدرت را به دندان بگیر» و به جای «الهن» به کنایه «الأیر» نگویید تا بداند کارش زشت است و ادب شود. و همچنین در مورد ماده «أیر»، در حدیثی از امام علی علیه السلام است که می‌فرماید: «مَن یطل ایر ابیه ینطق به» این ضرب المثلی است در مورد کسی که برادرانش زیاد باشند پشت وی به آنان گرم گردد. و شاید در اینجا معنا این است که وی به سنت پدر کافر خود متمسک شده و جهالت و عصبیت و عیوب و قلت اعوان و انصار و پَستی همواره همراه اوست. از کی شما کلام ابن اثیر را به رسول خدا نسبت میدهید؟ شاید پیامبرتان ابن اثیر است. و کلام ابن اثیر را سر لوحه خود قرار دادید. در حالی کاین حدیث هم که ذکر شده از کتب اهل سنت است. چگونه دست مایه شما برای ترویج دروغ کردید؟ @BotShenasi
| ایا معصومین امر به فحاشی کردند؟ در ادامه بررسی متن ارائه شده و دروغ های بسته شده بر معصومین علیهم السلام تعدادی دیگر از روایات را بررسی میکنیم. امیرالمؤمنین درباره مروان حکم فرمودند: لو بایعنی بکفه لغدر بسبته اگر او با دستش با من بیعت کند با ماتحتش بیعتش را می شکند نهج البلاغه خ 737 ترجمه هدف دار و مغرضانه انجام شده در حالی که ترجمه صحیح نشیمن گاه است و این به هیچ وجه فحش رکیک نیست. امام حسین سلام الله علیه مردم نامرد زمان خود را چنین نفرین کردند : خداوندا بعد از من کسی را به آنها مسلط کن که آنقدر خار و ذلیل شوند اذل من فرام الأمه یعنی از پارچه خون حیض کنیزان هم پست تر شوند مقتل قمقام زخار 245 موسوعه کلمات امام حسین سلام الله علیه 6009 این روایت هم به هیچ وجه فحش رکیک نیست. و امام نفرین کردند، از کجای روایت استنباط فحش رکیک کردند برای ما جای تعجب دارد. امیرالمؤمنین به معاویه فرمودند: یا من یطل ایر أبیه ینتطق به ای کسی که آلت پدرت را می کشیدی و روغن می زدی بحار 32\91 حدیث ضعیف و بدون منبع اصلی است. در بحار الانوار هم فقط به ابی مخنف اشاره شده و روات دیگر حدیث نامشخص است! امیرالمؤمنین درباره أشعث و طرفداران او فرمودند: هؤلاء الضیاطره اینها ماتحت گشاد هستند بحار 34\319 ترجمه ای کاملا مغرضانه! در حالی که معنی جمله این نیست بلکه مَنْ یَعْذِرُنِی عَنْ هَؤُلَاءِ الضَّیَاطِرَةِ، یُقْبِلُ أَحَدُهُمْ یَتَقَلَّبُ عَلَی حَشَایَاهُ، اینها انسانهای بی خاصیتی اند که از شب تا نزدیک ظهر می‌خوابند ولی در مقابل موالی تلاش گرند و از صبح زود به کسب و کار می‌روند، و به این خاطر است که به جائی رسیده و سرمایه ایی دارند. حال این شخص به من می‌گوید اینها را بیرون کن و اموالشان را به ما بده. حضرت آقا امام صادق صلوات الله علیه: صهاک کنیز عبدالمطلب بود و صاحب عقب (باسن) گنده بود انَتْ صُهَاكُ جَارِيَةً لِعَبْدِ الْمُطَّلِبِ، وَ كَانَتْ ذَاتَ عَجُزٍ بحار الأنوار (ط - بيروت)ج‏31ص: 100 باز هم ترجمه مغرضانه و هدف دار! ذکر اسنادی به امام صادق علیه السلام می‌رسد که گفت: صهاک کنیز عبدالمطلب بود و زنی سنگین سرین بود و شترچرانی می‌کرد و حبشی بود و میل به ازدواج داشت. لازم به ذکر است اکثر روایات که مطرح کردند سند ندارد و ضعیف است! بلکه فقط در جهت تخریب وجه قدسی معصومین علیهم السلام، اقدام به نشر کردند. @BotShenasi
کلام مهدی مسائلی در مورد المان بانه و نصب نام خلفای غاصب. ⚡️دیکتاتوری مذهبی چند روزی عده‌ای تصاویر نصب نمادی را در شهر بانه منتشر می‌کنند که در آن نام خداوند، پیامبر و خلفای چهارگانه مورد احترام اهل‌سنت وجود دارد. این افراد فریاد وااسلاما سر می‌دهند که چرا این اتفاق در کشور شیعه ایران روی داده است؟ آیا بر این گونه اعتراضات غیر از دیکتاتوری مذهبی نامی دیگر می‌توان نهاد؟! شهر بانه در کردستان، شهری است کاملاً سنی‌نشین و شیعه بومی در آنجا اصلا وجود ندارد، آیا در چنین شهری نیز اهل‌سنت نباید باورهای مذهبی خویش را اظهار کنند؟! در شهرهای سنی‌نشین از گذشته تا حال مرسوم بوده است که نام‌گذاری مساجد، خیابان‌ها طبق باورهای مذهبی اهل‌سنت انجام می‌شده‌ است ‌و کسی نیز این موضوع را توهین به تشیع یا دامن زدن به اختلاف مذهبی تلقی نمی‌کرده است، ولی حالا چه شده که عده‌ای ذره‌بین دست گرفته‌اند و با رصد اقدامات درون مذهبی اهل‌سنت، خواستار ایجاد محدودیت برای آنها در شهر و کاشانه و محله خودشان هستند؟ کاری به وحدت اسلامی نداریم آیا چنین اقداماتی با تعایش و زندگی مسالمت‌آمیز مذاهب اسلامی هم‌خوانی دارد؟ واقعا این افراد چرا محدودیتهای وهابیت برای شیعه را در عربستان محکوم می‌کنند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام علوی تهرانی: با روش غلط نتیجه درست نمیگیریم. مجالس تبری را از ما گرفتند. آب در آسیاب دشمن نریزیم. @BotShenasi
| اکثریت باید عقاید خود را بگوید. تصاویری که از المان شهر بانه در شبکه های اجتماعی پخش شد و نام خلفای غاصب در شهر بانه نصب شد. همراه با سر و صداهایی بود. خودشیرین همیشه در صحنه باز دست به قلم برد و سخنانی مضحک به خورد جامعه داد https://t.me/botshenasi/6275 استدلال اول مسائلی این است که چون شهر بانه در کردستان، شهری سنی است و آنجا شیعه بومی ندارد، پس در آن شهر باید باور های اهل سنت رواج داشته باشد. اهل سنت حق دارند باورهای خویش را اظهار کنند. : سخن آنقدر آبکی است که حتی مخاطبین او هم این حرف را مضحک میداند.‌ اگر مبنایِ شما را بپذیریم پس باید در شهر کاشان که همه شیعه هستند و اهل سنتی نیست، درب حرم حضرت ابولولو باز شود. ایا باید در شهر شیعی باورهای مذهبی اظهار نشود ؟ در ابعادی بزرگتر کثرت مردم ایران شیعه هستند، ایا نباید باورهای مذهبی خود را جار بزنند؟ پس این اولین نکته است که به ذهن خطور میکند، اصل این است هر حرکتی از سوی از نهادهای نظام انجام‌ شد حتی با استدلال آبکی توجیه شود. در شهر بانه شیعیان زندگی میکنند، وقتی این افراد در شهر تردد میکنند و نام غاصبین حق اهل بیت را میبینند احساساتشان تحریک میشود و آنها را لعن‌ میکنند. بعد سنی ها، شیعه ها را میکُشند، پس خون شیعیان به گردن شهرداری است. مسائلی اینگونه اعتراضات را دیکتاتوری مذهبی خوانده است و گفته این رسم است که در مناطق اهل سنت اسامی خیابان ها و مساجد طبق باور اهل سنت گذاشته میشود. و کسی این را توهین و دست زدن به اختلاف های مذهبی نمیداند. پس چرا میخواهید محدودیت ایجاد کنید و زندگی مسالمت آمیز را نفی کنید! : توضیح دادیم شیعیان با دیدن این اسامی تحریک شده و لعن میکنند و باعث کشتار دیگر شیعیان میشوند. اما طبق معمول باید به ذهن حقیر و کوچک امثال مسائلی ها یاداوری کنیم.‌ اینجا ایران است، اکثریت شیعه هستند، مذهب رسمی کشور شیعه اثنی عشری است. مذهب اهل سنت در این کشور فرعی هم حساب نمیشود. در هیچ کجا رسم نام گذاریِ خیابانها و مساجد نیست. وقتی سخن از زندگی مسالمت آمیز میکنیم باید در نظر داشته باشیم باید آنها خود را همرنگ اکثریت کنند و اکثریت هم شیعه هستند.‌ ما هم طبق مبنایِ زندگی مسالمت آمیز و اظهار عقیده در مناطق بومی خواستار بازگشایی حرم حضرت ابولولو هستیم. چون باور و اعتقاد ما است. چطور به بهانه تحریک احساسات اهل سنت درب یک مقبرهء مورد احترام شیعیان و علما بسته میشود، اما اعتراض به المان یک شهر میشود دیکتاتوری مذهبی؟ چطور یک شیعه بخواهد محسنیه برپا کند انواع تهمت و هجمه بر او میشود؟ چرا آنجا مدافع زندگی مسالمت آمیز و اظهار اعتقاد را بیان نمیکنید؟ باز هم یک نکته به ذهن خطور میکند آنهم توجیه عملکرد نهاد های نظام ! @BotShenasi
| رسول خدا صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله: اَلرّوحُ وَ الرّاحَةُ وَ الفَلَجُ وَ الفَلاحُ وَ النَّجاحُ وَ البَرَكَةُ وَ العَفوُ وَ العافيَةُ وَ المُعافاةُ وَ البُشرى وَ النَّصرَةُ وَ الرِّضا وَ القُربُ وَ القَرابَةُ وَ النَّصر وَ الظَّـفَرُ وَ التَّمكينُ وَ السُّروُر وَ المَحَبَّةُ مِنَ اللّه‏ِ تَبارَكَ وَ تَعالى عَلى مَن اَحَبَّ عَلىَّ بنَ اَبى طالِبٍ عليه‏السلام وَ والاهُ وَ ائتَمَّ بِهِ وَ اَقَرَّ بِفَضلِهِ وَ تَوَلَّى الأَوصياءَ مِن بَعدِهِ وَ حَقٌ عَلَىَّ اَن اُدخِلَهُم فى شَفاعَتى وَ حَقٌ عَلى رَبّى اَن يَستَجيبَ لى فيهِم وَ هُم اَتباعى وَ مَن تَبِعَنى فَاِنَّهُ مِنّى؛ آسايش و راحتى، كاميابى و رستگارى و پيروزى، بركت و گذشت و تندرستى و عافيت، بشارت و خرّمى و رضايتمندى، قرب و خويشاوندى، يارى و پيروزى و توانمندى، شادى و محبّت، از سوى خداى متعال، بر كسى باد كه على بن ابى طالب را دوست بدارد، ولايت او را بپذيرد، به او اقتدا كند، به برترى او اقرار نمايد، و امامانِ پس از او را به ولايت بپذيرد. بر من است كه آنان را در شفاعتم وارد كنم. بر پروردگار من است كه خواسته مرا درباره آنان اجابت كند. آنان پيروان من هستند و هر كه از من پيروى كند، از من است. بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 27، ص 92 @BotShenasi
🗯 محبت حضرت خدیجه سلام الله علیها به امیرالمومنین علیه السلام 🔻فَلَمَّا تَزَوَّجَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله خَدِیجَةَ أَخْبَرَهَا بِوَجْدِهَا بِعَلِیٍّ علیه السلام وَ مَحَبَّتِهِ فَکَانَتْ تَسْتَزِیدُهُ وَ تُزَیِّنُهُ وَ تُحَلِّیهِ وَ تُلْبِسُهُ وَ تُرْسِلُهُ مَعَ وَلَائِدِهَا وَ یَحْمِلُهُ خَدَمُهَا فَیَقُولُ النَّاسُ هَذَا أَخُو مُحَمَّدٍ وَ أَحَبُّ الْخَلْقِ إِلَیْهِ وَ قُرَّةُ عَیْنِ خَدِیجَةَ وَ مَنِ اشْتَمَلَتِ السَّعَادَةُ عَلَیْهِ وَ کَانَتْ أَلْطَافُ خَدِیجَةَ تُطْرِقُ مَنْزِلَ أَبِی طَالِبٍ لَیْلًا وَ نَهَاراً وَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً 🔸چون پیامبر صَلی الله علیهِ و آله با خدیجه ازدواج کرد او را از شدّت محبتش به علی آگاه کرد پس آن بانو بر محبت خود نسبت به علی می‌افزود و پیراسته و آراسته اش می‌کرد و جامه‌های نیکویش را می‌پوشاند و او را با کنیزکانش بیرون می‌فرستاد و خدمت کارانش او را حمل می‌کردند. مردم می‌گفتند: این برادر محمّد و محبوب ترین کس نزد او و نور چشم خدیجه و کسی است که تمام خوشبختی برای وی فراهم گشته است. در این حال الطاف خدیجه پیوسته و شبانه روز و صبح و شام روانه خانه ابوطالب می‌گشت   📚بحارالانوار،جلد ۳۵، صفحه۴۳ @BotShenasi
| امام رضا علیه السلام : مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّة کسی که او (حضرت معصومه) را زیارت کند در حالی که آگاه به حقش باشد بهشت برای اوست. بحار الانوار(ط-بیروت) ج48 ، ص317 امام جواد علیه السلام : مَنْ زَارَ عَمَّتِي بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّة کسی که عمه ام (حضرت معصومه) را در قم زیارت کند بهشت برای اوست بحار الانوار(ط-بیروت) ج48 ، ص316‏ @BotShenasi
| پيامبر صلى ا‏لله‏ عليه ‏و ‏آله : بى اُنذِرتُم وَ بِعَلىِّ بنِ أبى طالِبِ اهْتَدَيتُم... وَ بِالْحَسَنِ اُعْطيتُمُ الإْحسانُ وَ بِالْحُسَينِ تَسعَدونَ وَ بِهِ تَشقونَ ألا وَ إنَّ الْحُسَينَ بابٌ مِن أبوابِ الْجَنَّةِ مَن عاداهُ حَرَّمَ اللّه‏ُ عَلَيهِ ريحَ الْجَنَّةِ؛ به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى ‏يابيد و به وسيله حسن احسان مى‏ شويد و به وسيله حسين خوشبخت مى ‏گرديد و بدون او بدبخت. بدانيد كه حسين درى از درهاى بهشت است، هر كس با او دشمنى كند، خداوند بوى بهشت را بر او حرام مى ‏كند. البرهان فی تفسیر القرآن ، ج3 ، ص232 @BotShenasi
| سدیر صیرفی گفت: از حضرت صادق علیه السّلام شنیدم می‌فرماید: به پیامبر-درود خدا بر او و بر خاندانش-خبر وفاتش داده شد درحالی که تندرست بود و دردی نداشت-حضرت فرمود: آن را روح الامین آورد-پس حضرت برای نماز جماعت ندا داده و مهاجرین و انصار را به برداشتن سلاح فرمان داد. مردم گرد آمدند. پیامبر-درود خدا بر او و بر خاندانش-بر منبر رفت و به آنان وفاتش را خبر داده، سپس فرمود: من خدای را بر والی پس از خودم بر این امّت یادآوری می‌کنم تا بر جماعت مسلمین بی رحمی نکند. پس بزرگشان را بزرگ بدارد و به ضعیفشان رحم کند و عالمشان را تعظیم کند و به آنان زیان نرساند تا خوار شوند و نیازمندشان نکند تا کافرشان گرداند. و در را برایشان نبندد تا توانمندشان ناتوان را بخورد و در اعزام نیرو (به جبهه‌ها و مرزها) سختگیری ننماید (که اگر همه را اعزام نماید) نسل امّتم قطع شود. سپس فرمود: من رساندم و نصیحت کردم، پس شاهد باشید. و حضرت صادق علیه السّلام فرمود: این سخن پایانی رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-بر منبر بود. کافی_ جلد دوم _حدیث چهارم_باب حق امام بر مردم @BotShenasi