eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ میکرورسانه حکمرانی فرهنگی 💯 اولین میکرورسانه حکمرانی وسیاستگذاری فرهنگی کشور 🗂 جهت به تولیدات کلیک نمائید 📲باما همراه باشید. ایتا | بله | تلگرام ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
🖥 دسترسی سریع به تولیدات رسانه‌ای 🗂 پرونده ها و محصولات 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔻 معرفی مجموعه 📋 🏷 دعوت به همکاری 🏷 بیانیه ماموریتی حکمرانی فرهنگی 🏷 گزارش عملکرد | سال ۱۴۰۲ 🏷 گزارش عملکرد | سال ۱۴۰۱ 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔻معرفی زیرمجموعه های حکمرانی فرهنگی🖇 🏷 میکرورسانه | کنشگری «ارائه راهکار برای مسئله های انقلاب اسلامی » 🏷 میکرورسانه | منادی «مرکز آموزش هوش مصنوعی» 🏷 میکرورسانه | ژورسان «روایتگری شناختی رسانه» 🏷 گروه رسانه | اندیشه ورزان حکمرانی «محفل همفکری در باب مسائل کلان فرهنگی» 🏷 گروه رسانه | ایده پردازی فرهنگی «ایده پردازی پیرامون سوالات کنشگران میدانی» 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔻پرونده های ویژه | «۳۴ پرونده»🗃 🏷 چالش حکمرانی فرهنگی 🏷 مسائل عرصه کلان فرهنگ 🏷 پرداخت به مسائل فرهنگی 🏷 درنگی در موضوعات فرهنگی 🏷 معرفی نظام هشتگ کانال 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔻فراخوان های ارسال اثر | «۱۱فراخوان» 📨 🏷 فراخوان | اثرسنجی فرهنگی 🏷 فراخوان | مدیریت بر کتاب 🏷 فراخوان | پدیدارشناسی سلبریتی 🏷 فراخوان | ذائقه شناسی نسل زِد 🏷 فراخوان | بررسی و نقد روانشناسی 🏷 فراخوان | الزامات سیاستگذاری جنسی 🏷 فراخوان | بررسی ظرفیت های جام جهانی 🏷 فراخوان | نقد و آسیب شناسی طرح ولایت 🏷 فراخوان | الگوی زنجیره‌سازی صنایع فرهنگی 🏷 فراخوان | بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی 🏷 فراخوان | بررسی استارتاپ های فرهنگی 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔻تولیدات پژوهشی📚 🏷 اطلس فرهنگی کشور 🏷 نبرد تمدنی ایران و آمریکا 🏷 انیمه، ابزار حکمرانی ژاپن 🏷 آزمون الهی حلقه های میانی 🏷 حکمرانی مردمی در تولید محتوا 🏷 طرح درس نوآوری فرهنگی_اجتماعی 🏷 آرایش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 🏷 حمایت و انگیزه سازی در حوزه فرهنگ 🏷 شیوه نوین برگزاری پویش های مجازی 🏷 روش های طرح نویسی درمسایل فرهنگی 🏷 شبکه سازی چیستی فرایند ها و روش ها 🏷 روش استخراج نظام فکری رهبران انقلاب 🏷 جریان خلاقیت فرهنگی و اجتماعی در کشور 🏷 قالب شناسی محصولات فرهنگی و رسانه ای 🏷 مقاومت زایی سازمان ها در بازسازی فرهنگی 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔺میکرورسانه حکمرانی فرهنگی🔻 مرکز گفتمان سازی مسائل فرهنگی🇮🇷 ایتا | بله | تلگرام 📪 آدرس تولیدات 👈🏼 ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
اینفوگرافیک آرایش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی.pdf
8.47M
🔺نبرد تمدنی ایران و آمریکا🔻 🔹در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه 📍ویرایش دوم ♨️در این پژوهش موارد ذیل را مشاهده خواهید کرد: ۱. آرایش شبکه فرهنگی انقلاب اسلامی ۲. آرایش جبهه فرهنگی ایالت متحده آمریکا 🔸شش شرکت آمریکایی مالک ۱۵۰۰ روزنامه، ۱۱۰۰ مجله، ۹۰۰۰ شبکه‌ی رادیویی، ۱۵۰۰ شبکه‌ی تلویزیونی، ۲۴۰۰ نشریه و کلی صنایع مختلف در حوزه فرهنگ،هنر و رسانه می باشد. 🔹هدف از طراحی این نقشه ، بدست آوردن دیدجامع از نبرد تمدنی با غرب بالخصوص آمریکا در عرصه فرهنگ،هنر و رسانه می باشد. 🔸برروی عناوین در صفحه دوم کلیک نمائید(با رایانه هایپرلینک ها فعال می باشد) 🔹جهت مشاهده تفصیل اطلس فرهنگی کشور کلیک نمائید ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
مجتبی فرهنگ (محقق و نویسنده ی مسائل فرهنگ بنیان) (مدیر میکرورسانه حکمرانی فرهنگی) ادرس کانال:👇 https://eitaa.com/mogtaba_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷وقتی عظمت اصابتِ موشک هایِ سپاه را انسان نگاه میکند، اشک در چشمانش حلقه میزند. نبرد تاریخی بین شیعیان مهدی موعود(عج) و قوم یهود به نقطه ای در تاریخ رسیده است که تا کنون سابقه نداشته است 🇮🇷کار تولیدی میکرورسانه کنشگری جهت الهام گرفتن در جهت کنشگری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این ایام قابل استفاده است👇 https://eitaa.com/Activism_ideas/7364 https://eitaa.com/Activism_ideas/7365 ˇˇ🇵🇸@mogtaba_farhang🇵🇸ˇˇ
کمیسیون فرهنگی مجلس.pdf
331.9K
🔸بررسی انتقادی به عملکردچهارساله کمیسیون فرهنگی مجلس ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
-379707645_-1893956264.mp3
46.57M
روایتی متفاوت از فعالیت‌های علمی فرهنگی اجتماعی معاونت اول دولت به روایت دکتر حامد ملک زاده معاون فرهنگی معاون اول ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بانک_اطلاعاتی_مؤسسه‌های_سینمایی_ایران.pdf
6.12M
🔸بانک اطلاعاتی مؤسسه‌های سینمایی ایران ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
💠بانک جامع اطلاعات خیریه ها وسمن ها 🔸موسسات نیکوکاری و خیریه در سراسر کشور جهت مشاهده کلیک نمائید 🔸موسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد ایران جهت مشاهده کلیک نمائید 🔸بانک اطلاعاتی موسسات مردم نهاد جهت مشاهده کلیک نمائید ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
کمیسیون فرهنگی مجلس3.pdf
1.11M
💢کمیسیون فرهنگی ♨️وظایف، اختیارات و اولویتهای پیشنهادی ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارزیابی فرهنگی طرح های اقتصادی 🖋مجتبی فرهنگ ●بخش مورد مغفول در ارزیابی های فرهنگی، ارزیابی فرهنگی طرح های اقتصادی است. نگاه ما در این باره بیشتر متمرکز بر ارزیابی فرهنگی طرح های فرهنگی بوده است و در ارزیابی طرح های اقتصادی با رویکرد اجتماعی، بیشتر نگاه بر روی ارزیابی های محیط زیستی منعطف بوده است. ●به تاکید مقام معظم رهبری در این راستا برنامه ملی نظام نامه پیوست فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است. آنچیزی که در این راستا مشاهده می شود ضعف و کمبود موسسات و شخصیت های متخصص در این راستا می باشد که بایستی برای آن چاره اندیشید. ●در قبل از اجرای طرح های اقتصادی نیازمندیم با شناسایی مولفه های مورد نیاز، اثرگذاری های طرح را قبل از اجرا برآورد کنیم؛ شاخص هایی همچون: ظرافت های زبانی سنت های مردمی نقاط تحریک کننده مردم نگرش های مردم منطقه تبعات اجتماعی و فرهنگی آنتروپولوژی مردم منطقه واکنش های اجتماعی جامعه اسطوره ها، آرزوها، و الگوهای مردمی ●مؤسسه بین المللی ارزیابی تأثیر، ارزیابی تأثیر اجتماعی را به این صورت تعریف مینماید: «ارزیابی تأثیر اجتماعی شامل فرآیندهای تحلیل پایش و مدیریت پیامدهای خواسته و ناخواسته اجتماعی چه مثبت و چه منفی طرحهای مداخله خط مشی ها، طرحها، برنامه ها، پروژه ها و هرگونه فرآیند تغییر توسط این مداخله ها میباشد و هدف اصلی آن ایجاد محیط انسانی پایدارتر و برابر است». ●اهمیت این مطالعات تا آنجاست که حتی بانک جهانی برای اعطای تسهیلات مالی به کشورها جهت انجام طرحهای توسعه ای انجام پژوهشهای تحلیل و ارزیابی اجتماعی را ضروری معرفی نموده است. ●یک پژوهش ارزیابی تأثیر اجتماعی سعی دارد به سؤالاتی برای هر طرح و اقدام توسعه ای پاسخ دهد به عنوان مثال انواع تأثیرات (اولیه، ثانویه و انباشتی این طرح برای ذینفعان و مردم درگیر در این طرح کدام اند؟ این اقدام چه پیامدهای منفی در بردارد؟ کدامیک از آنها قابل اجتناب اند؟ آیا اجتماعی که این پیامدها بر آن تحمیل شده از وقوع آنها در اثر اجرای طرح مطلع بودهاند؟ آیا برای مواجهه با این تأثیرات آماده شده اند؟ آیا گزینه های دیگری نیز وجود داشت که پیامدهای کمتری در برداشته باشد؟ آیا این مردم در تصمیم گیری درباره این اقدام سهمی داشتند؟ چگونه می توانستند در این تصمیم گیریها دخیل شوند؟. ●برای ارزیابی این شاخص ها نیازمند تشکیل تیم تحلیلگر فرهنگی در دولایه می باشد: لایه اول متخصصین میان رشته ای است که با سررشته داشتن از علوم جامعه شناسی، اقتصاد، مدیریت صنایع، روانشناسی شبکه از نظرات و نکات مطرح شود. لایه دوم بازوان اقتصادی طرح می باشد که مدیران، برنامه ریزان، مجریان و افراد متاثر نظرات احتمالی خود را در این رابطه بیان می کنند ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
بانک محققین پیوست فرهنگی.pdf
3.86M
📥بانک محققین متخصص پیوست فرهنگی ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
هدایت شده از 🇵🇸🇱🇧کنشگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹سبد کنشگری حجاب ♨️حجاب، از میدان تا حاکمیت ⭕️سال ۱۴۰۳ دارای موقعیت مهمی برای مسئله حجاب در جمهوری اسلامی است. ⚠️ته نشینِ جنبش زن، زندگی، آزادی در حال اجتماعی سازی بی حجابی و گسترش آن هستند! ♻️این فتنه و غفلت را بایستی با حرکت های مردمی و حاکمیتی مهار کرد. 🔰مجموعه کنشگری با بررسی ۳۰۰۰ محتوا، سبد عملیاتی و تبیینی را در حوزه حجاب فراهم کرده است که کنشگران در این حوزه را از جهت محتوا و ایده بی نیاز میکند. 🔻برای استفاده از این سبد، دو اقدام را میتوانید انجام دهید: الف) هشتگ را در کانال دنبال کنید و حدود ۳۰۰ محتوای فاخر را مشاهده کنید. ب) به اطلس بانوی انقلابی (کلیک کنید) مراجعه کنید و نظام موضوعات حجاب را از آنجا انتخاب کنید. 💠پیشنهادمون اینه که به تلگرام یا ایتا کانال کنشگری مراجعه کنید. 🌷کنشگر مسئله باشید 🌿ˇˇ@Activism_ideasˇˇ🌿
🏷بسترهای مرسوم شبکه سازی 🖋مجتبی فرهنگ ●اتصال اشخاص و مجموعه ها به یکدیگر جهت هم افزایی از طریق مختلفی می توان به سرانجام رساند. در این بخش می خواهیم «گونه های مرسوم» شبکه سازی که به موفقیت ها و یا شکست هایی منجر شده است را مرور کنیم. ●رویدادها و جشنواره ها از روش های مرسوم شبکه سازی مجموعه ها و اشخاص، برگزاری رویداد و یا جشنواره است. هرساله با فراخوان های سراسری توسط ارگان های مختلف، سعی می شود با برپایی غرفه و پاویون های متنوع، افراد به معرفی خود و ارتباط گیری بپردازند. اشخاصی که با ارائه محصولات و اقدامات خود در قالب کاتالوگ، بروشور، استند و کلی بخش های مختلف میخواهند با شناخت از یکدیگر به هم متصل شوند.مصلی تهران شاهد برگزاری چنین مراسم های زیادی می باشد که عموما توسط وزارت خانه مربوطه این برنامه ها انجام می شود. هنوز درباره اثرگذاری این گونه از اقدام، گزارشی منتشر نشده است! ●کافه ها فضای طیف سیاسی اصلاح طلبان غالبا برای شبکه سازی افراد و بخش های مجموعه های خود با ایجاد زیرساخت های شهری در نقاط خوب شهری توانسته است لجنه هایی را برای دورهمی افراد فراهم کند. این روش برخلاف مدل قبلی در دسترس تر می باشد و برای متکفل کافه ها نیز دارای درآمدزایی های بالایی می باشد. عموم کافه ها در کشور دارای فضای روشنفکری و تا حدود قابل توجهی غیرهمسو می باشد فی المثل کافه های اطراف دانشگاه تهران براساس مشاهدات فقط دو مورد دارای فضای مذهبی می باشد! ●سامانه ها و پایگاه های مجازی راحت ترین الگوی برای شبکه سازی، ایجاد اطلاعات و شناسنامه از اشخاص و مجموعه ها می باشد. ستادهایی که ملاحضات حفاظتی نداشته باشد با نشر این داده ها علاوه بر شفافیت اطلاعات، بدنبال شبکه سازی نیز می باشند. آنچه که معلوم است این روش شاید کم موثرترین روش برای شبکه سازی می باشد. تلاش هایی همچون «اپلکیشن هم افزا» ، «اطلس فرهنگی کشور» دارای تفاوت هایی با سایر کارهای موجود باشد. ●نهادهای دغدغه مند بیش از نوزده مجموعه در کشور، دغدغه شبکه سازی را دارند. ان چیز که مشخص است غالب شبکه سازی هایی که توسط نهادهای موجود صورت گرفته است، به شکست منجر شده است! علت این امر را بایستی در نبود روح اشتراک گذاری و اخوت ایمانی و نداشتن الگوی آزموده شده برای شبکه سازی باید یافت! البته در این بین این مجموعه ها توانسته اند به موفقیت هایی نائل شوند اما در مقایسه با نهادهای حاکمیتی موجود که به صورت رقابت های غیرسازنده، اقدامات جزیره ای انجام میدهند رو به جلو می باشند. ●راهیان استان گاهی برای شناسایی بخش ها و لایه های شبکه، نیاز به سفرهای شناسایی از طریق پیش قراولی و ارتباط با نمایندگان استانی می باشد. حضور در استان ها و ارتباط گیری با مجموعه های هابِ مردمی جهت ارتباط چهره به چهره می تواند دایره شبکه سازی را افزایش دهد. مشقت های این نوع از سفرها برایم بسیار سخت بود اما برکات زیادی نیز برای فرد می تواند داشته باشد. تجربه مدرسه حرکت یک روش جهاد گونه از سفر چندماه در استان های کشور می باشد که باید به دوستان خدا قوت گفت. ●دورهمی ها دعوت از دوستان و همکاران در یک میهمانی برای صرف پذیرایی و آشنا شدن با یکدیگر یکی از روش های شبکه سازی است. افطاری های اقای علی_اکبر یکی از گونه های شبکه سازی اشخاص است که مشاهده کردم. هر شخص با معرفی سه دقیقه از مجموعه خود و نیازهایی که دارد به هم متصل می شدند آنچه که در رشته قلم به میان گذاشته شد، شاید الگوی اثربخش شبکه سازی نباشد! اما در حال حاضر الگوهای شبکه سازی مرسوم کشوری، این روش ها می باشد. ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
💡آیا بیت رهبری نیاز به سخنگوی رسمی ندارد❓ صفحه ۱ از ۲ ✅مقدمه: رهبر انقلاب تنها مقام عالیرتبه ای است که اقلا سالی چند نوبت خود را در معرض پرسش جوانان دانشجو وطلبه و اساتید قرار می دهد. این سخن ایشان را باید بر تارک جمهوری اسلامی نوشت که: ✔️"نباید از آزادی ترسید واز مناظره گریخت ونقد وانتقاد را به کالای قاچاق و امر تشریفاتی تبدیل کرد"(۱٦بهمن۸۱). اما واضح است نقد وانتقاد درست مبتنی بر اخبار راست و شفاف است. بسیاری از پرسشهای متعرض به حوزه رهبری مبتنی بر اتفاقاتی است که ابعاد آن حتی برای نخبگان هم روشن نیست. پس هم آن نقدها در فضای ابهام می زاید و هم دفاع از سوی مدافعان "مِن٘ عندی" می شود! از اینرو بنظر میرسد بیش وپیش از مطالبه پاسخگویی نهاد رهبری -که هراز چند گاهی از سوی برخی طرح می شود- باید از لزوم شفاف شدن وقایع مربوط به ایشان سخن بگوییم. به تقریب بسیاری از سؤالات و ابهامات و انتقادات با این روشنگری و شفافیت از اساس حل میشود. یک سخنگوی رسمی برای بیت رهبری میتواند جای ده ها مرکز پاسخگویی به شبهات پیرامون ولی فقیه را بگیرد. ✅ برخی از دلایل این نیاز: 1️⃣ در امور مهمه و فضاهای فتنه گون اخبار مربوط به تدابیر ایشان می تواند زودتر جامعه را آرام کند. پس از قریب ۱۰سال تازه اخباری از برخوردهای آزادمنشانه و بزرگوارانه ایشان با موثرین فتنه٨٨ دارد خاطره گوئی می شود؛ در حالیکه انعکاس این اخبار در آن روزهای پرالتهاب، قطعا لازم تر و موثرتر در آرامش جامعه بود. نمونه ها بسیارند فقط از باب مثال: 🔅دیدار آقای موسوی در۲۴خرداد با رهبری و دستور رهبری بر رفع فیلتر سایتهای مربوط به ایشان جهت راهبری معترضان به روشهای قانونی(که البته ایشان جور دیگر استفاده می کند)! https://www.farsnews.com/13971022000117 🔅آیا اگر مداخله سریع و فوری ایشان درباره منع بازداشت معترضان ۱٨تیر٨٨ در زندان کهریزک -که توسط دبیر شورای امنیتی وقت به دادستان وقت ابلاغ میشود- همان روزها(نه مرداد ماه وپس از فاش شدن کهریزک وفوت برخی بازداشت شدگان)به اطلاع عموم میرسید؛ آن اتهامات برای نظام پدید می آمد؟! آیا موج فتنه ازادعای تقلب، به کهریزک وحواشی اش منتقل می شد؟! دیدیم با کار رسانه ای دشمن انگشت اتهام سوی رهبری معظم آمد وایشان در اذهان برخی خطاکار جلوه داده شد. 🔆 امیرالمومنین(ع)به مالک اشتر زمانش در منشور حکومت داری اش به همه مالک اشترها می نویسد:"هرگاه مردم [یا بخشی از آنها]گمان ستمکاری تو برَند، آشکارا عذر خویش رابرآنان عرضه کن وبا بیان عذر خویش، بدگمانی آنان را از خود برگردان"(نامه ۵۳). بسیاری از جلسات و پیامهای آن روزها عذرهای موجه بلکه حجت های رهبری بر فتنه خواهان بود که حالا دارد کم کم خاطره گوئی می شود! 2️⃣اینکه برخی اعضاء بیت نظرات و مداخلاتی دارند که پای رهبری نوشته میشود، سالیانی است در مجلس و برخی شوراهای عالی و...شنیده می شود. برخی معتمدین رهبری حتی آنها را نظر رهبری نمی دانند! برای نمونه: 🔅آیت الله اراکی -منصوب رهبری در سازمان تقریب- می گوید:"ممکن است افرادی در دفتر مقام معظم رهبری وجود داشته باشند که به ذوق وسلیقه خودشان عمل کنند(!)گاهی خیال می کنند ذوق وسلیقه ای که دارند همان است که آقا گفته، یعنی اشتباه در تطبیق می کنند. آقا آنچنان که آنها خیال می کنند، نفرموده اند. گاهی هم با اینکه می دانند که آقا برخلاف آنها گفته اند، اما مصلحت آقا را در چیزی می دانند که خود آقا نفرموده(!)" http://fna.ir/da636v 🔅آقای ضرغامی هم از یکی از معاونان بیت برای مداخله در نصب دبیر شورای انقلاب فرهنگی گله کرد https://www.mashreghnews.ir/news/925332 🔅یکی از رؤسای سابق صدا وسیما از درخواست بیت برای تعطیلی برنامه ۹۰گفت! http://www.jahannews.com/video/699556 🔅نامه نگاری های اخیر برخی فعالین جبهه فرهنگی انقلاب، مبتنی بر این ادعاست که معاونی از بیت و جمعی خاص، متصدی نصب رئیس صداوسیما وبالتبع سیاستهای آنند! ودر مقابل مدافعین بعلت عدم وضوح مساله مورد ادعا، خوبی آدمها و اعتماد ۳۰ساله رهبری را به پاسخ می برند! ⬅️نمی خواهم ادعا کنم اینها ومثل اینها درست یا خطا گفته اند، اماشاید اینها نمونه های خوبی برای لزوم سخنگویی رسمی وبیان شفاف نظر بیت وحضرت آقا باشد. توجه داشته باشیم راه حل چیدن آدمهای یک دست در بیت نیست؛ غیر جناحی بودن بیت وحضور دیدگاههای مختلف در آن یک حُسن هم هست؛ مشروط به اینکه هرنظری از آنها پای رهبری نظام نرود؛واین با یک سخنگویی رسمی شدنی است. ⏬ادامه متن در بخش دوم
💡آیا بیت رهبری نیاز به سخنگوی رسمی ندارد❓ صفحه ۲ از ۲ 3️⃣ غیر از مهملبافی های مضحک برخی رسانه ها درباره نزدیکان رهبری، هراز چندگاهی خبرهاو شایعاتی درباره بیت روی زبانها می افتد که مبهم ماندنش، بسیار مضرّ به اعتقاد عمومی جامعه نسبت به رکن اصلی نظام می باشد. 🔅سالیانی سهمی از فروش هرخودرو یا سهمی از شهریه هر دانشجوی دانشگاه آزاد برای رهبری ادعا میشد! که نزد بیت ارزش تکذیب نداشت یا تکذیب تاریخ٘ گذشته می گرفت! این سالها در فضای بالارفتن ارزهای خارجی خبرهایی از گرفتن مبالغ بالای ارز دولتی توسط بیت توسط اتاق بازرگانی تهران، رسانه ای می شود! http://tccim.ir/economic/FullDoc.aspx?nid=439&itm=2 کسی که در کف خیابان با عامه ارتباط دارد واز طرح دستی های رسانه های معاند واثرش بر عامه خبر دارد، می داند عدم توضیح وشفافیت در این امور یا تکذیبهای تاریخ گذشته، با باورهای عمومی نسبت به اسلامی ترین چیز نظام چه می کند! 4️⃣ شایعات وشبهاتی درباره قول وفعل شخصی افراد اصلی وکلیدی بیت در جامعه نیز گاه ابهاماتی می آفریند که بی نیاز از توضیح نیست. نهادهای قانونی دیگر(مثل شورای نگهبان وسپاه و...)هم در این قبیل امور از طریق سخنگو آن قول یا فعل را تکذیب یا به حساب گوینده می گذارند ونهاد قانونی را از آن مبرا می کنند(که مجال ذکر نمونه ها نیست) 🔅 حرف وحدیثها بر سر سمتهای آقازاده یکی از ارکان بیت -که توسط خودی ها ومعتمدین طرح میشود-هنوز محتاج توضیح شفاف است http://yon.ir/FOxGF 🔅 سخنان موهن مأمور ویژه رهبری درباره معاون اول حتی اگر منطقا به حساب شخصیت حقوقی بیت و حضرت آقا نرود، متأسفانه در عرف عام به حساب آن می رود! https://www.khabarfoori.com/detail/206826 ❓آیا نمونه اول واقعیت دارد؟ واقعا رانتی بوده است یا جنگ رسانه ای است؟ ❓در نمونه دوم آیا اینگونه ادبیات مورد تأیید رهبری است؟ آیا مبرا نکردن رهبر عزیز انقلاب وبیت از این ادبیات(نه الزاما از آن فرد)، فرهنگ قالتاق پروری را باب نمی کند؟ جوانان انقلابی مطالبه گر را از فرهنگ اسلامی مورد تاکید رهبری دور نمی کند؟! ⬅️واضح است شأن این مثالها، آن نیست که رهبری خود در بیانات تذکری دهد یا حتی بیت بیانیه دهد؛ اما درصورت بودن سخنگو و جلسات مکرر با اصحاب رسانه در فرآیندی طبیعی وعادی مورد پرسش واقع میشود و جواب درخور میگیرد. 5️⃣ حواشی برخی احکام وحوادث که غیر مستقیم به رهبری وبیت ربط پیدا می کند. مثلا: 🔅 مسئول نهاد رهبری در دانشگاهها -که خود منصوب ایشان است- از تحت فشار قرار گرفتن یکی از اساتیدی که در نشست رمضانی با رهبری سخن انتقادی گفته، سخن می گوید http://kayhan.ir/fa/news/165284 🔅 دادگاهی متهم را ملزم به مطالعه اجباری و رونویسی برخی آثار رهبری می کند! https://www.farsnews.com/13971220000482 ظاهرا در هیچ یک از نمونه ها بیت مستقیما دخالتی نداشته است؛ در نمونه دوم وقتی دفتر نشر آثار حضرت آقا درباره حکم دادگاه موضع گرفته وآنرا بدسلیقگی می خواند واعلام می دارد:" انتشار آثار مرتبط با رهبر معظم انقلاب برای آشنایی با رأی واندیشه ونیز زندگی وسیره اخلاقی واجتماعی معظم له است وبکار گیری آن بعنوان مجازات یک مجرم بدسلیقگی و مغایر بااثربخشی وروح کار فرهنگی است"؛ چنین موضعی موجب سربلندی مدافعان ولایت میشود. بعکس نمونه اول-بفرض صحت- حتی اگر بی ارتباط با بیت باشد موجب سرافکندگی سینه چاکان ولایت میشود چراکه این حسینیه باید مأمن پناهجویان ومنتقدان باشد وآزادی پس از بیانشان نیز تأمین باشد. چنین حرکاتی مسلّماً با اخلاق نقدپرور و مخالف پذیر رهبری ناسازگار است اما آیا در مرتبه اول، محکوم کردن(مثل نمونه دوم)و در مرتبه بعد، پیگیری وحل کردن وخاطر جامعه را آسوده کردن وظیفه بیت نیست؟ وآیا انجام این وظایف وخبررسانی اش، یک سخنگوی رسمی والبته زبده نمی خواهد؟ آیا ارزش چنین کاری از مثل نشریه حزب الله-که باز بخشی از بیت است ونه الزاما مُرّ فرمایش آقا- کمتر است؟ از سایر مداخلات ریز ودرشت ادعائی کم فایده تر است؟! 🔆 در حجاب شدن ولیّ امر فقط به دیده نشدن وحرف نزدنش با جامعه نیست؛ به مبهم وپنهان شدن جوانب وحواشی امورش هم هست لذا امیرالمومنین(ع) به مالک های خود نوشت:"هرگز خود را برای مدتی طولانی از مردم پوشیده مدار، که در پرده ماندن، گونه ای از تنگی وسبب بی خبری از امور است"(نامه۵۳) 📝محسن قنبریان۹۸/۶/۲۶ ☑️ @m_ghanbarian
📣فراخوان فرصتی برای اثرگذاری و یادگیری 💯مجموعه حکمرانی فرهنگی در نظر دارد جهت تکمیل کادر خود، از فعالین متخصص برای حضور دعوت به همکاری نماید. 📣محورهای همکاری: ▪️شخصیت پژوهشی و عملیاتی ▪️خلاق ایده پرداز و دست به قلم ▪️توانمند در حوزه طراحی عملیات و محتوا ▪️ آشنا با مسائل فرهنگی، هنری و رسانه ای 🔸ویژگی های حتمی: ▫️ساکن در تهران ▫️دارای کارت پایان خدمت ▫️استقرار به صورت ساعت کاری روزانه ▫️محدوده سنی بین 22 الی 27 سال ▫️دارای تجربه در سازمان های فرهنگی ⬅️فرآیند جذب: 🔺ارسال رزومه در لینک پرس لاین 🔺پس از اتمام زمان فراخوان، از متقاضیان با بیشترین امتیاز جهت مصاحبه دعوت به عمل می آید. 🔺دوره آزمایشی به مدت سه ماه میباشد، در این شرایط افراد در قالب پروژه ها مورد سنجش قرارمیگیرند. 🔺پس از دوره آزمایشی با داوطلبانی که بیشترین امتیاز را اخذ کنند، قرارداد منعقد خواهد شد. 🔴 متقاضیان گرامی؛ خواهشمند است حداکثر تا هفت اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، نسبت تکمیل فرم، اقدام نمایند. 🌐https://survey.porsline.ir/s/wi8GQbN 🆔@cultural_governance
📊بررسی وضعیت فرهنگی کشور براساس آمایش های فرهنگی کشور 🖍منبع داده های زیر روزنامه جام جم می باشد 🆔 @Cultural_governance
مقصد نوروز.pdf
909K
▫️ایرانی ها در نوروز امسال بیشتر کجا رفتند؟ 🆔 @Cultural_governance