eitaa logo
دارالسلام
105 دنبال‌کننده
87 عکس
38 ویدیو
2 فایل
دارالسلام جایی است که سلامت و صلح در کنار هم معنا می‌شوند، برای هر این دو باید از زمین تدبیر گذشت، همان که سیاست می نامندش .این یک کانال شخصی و یادداشت ها همه تراوشات ذهنی قابل نقد نویسنده است . مجید احمدی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛وقتی جریانات سیاسی درگیر یکدیگرند و هیچ جا جز شاخ و شانه کشیدن برای یکدیگر را نمیبینند، این گونه به قلمرومان کرده و ما را شکار میکند . ⚜ @darossalamm
🔆 بهار و باران، هدیه مهربانترین پدر عالم . ⚜ @darossalamm
💠چه حسن پایانی شد برای سالی که گذشت ، و چه مطلع پربرکتی بر آغاز سال نو است سالی که با میلاد والاترین انسان مقارن شد، ع، ابرمردی كه تمامى ابعاد وجودى او منحصر به وجود مقدس خود اوست، هیچكس و با هیچ تعریفى امكان تبیین و ترسیم قله‌هاى بى‌تكرار عظمت او را ندارد، و از علی چه میتوان گفت وقتی رسول اكرم (ص) در وصف اش این گونه میفرماید : «یَا عَلِیُّ مَا عَرَفَ اللَّهَ حَقَّ مَعْرِفَتِهِ غَیْرِی وَ غَیْرُكَ ، وَ مَا عَرَفَكَ حَقَّ مَعْرِفَتِكَ غَیْرُ اللَّهِ وَ غَیْرِى» یعنی «ای علی، خداوند متعال را نشناخت به حقیقت شناختش جز من و تو، و تو را نشناخت آن گونه که حق شناخت توست، به جز خدا و من». و ما که تکلیفمان در زمانه و زندگی تبعیت و الگو گیری از علی ع است ، دلخوش به محبت اوییم، و هر چند مقام‌ محب با شیعه بسیار متفاوت است اما رجاء ما به همین عشق است،اصلا وقتی میخوانیم : "یا من ارجوء لکل خیر" گوشه ذهنمان دستان بسیط پدری مهربان و مقتدر مجسم میشود که در ماه میلادش، بهترین خیر را نصیب محبانش میکند ... و مگر این مُلک و این خاک جز به اعتبار محبت اهل بیت (ع) میتوانست در قرن‌ها تهاجم آشکار و پنهان شیاطین این گونه پابرجا بماند؟ 🌿و چقدر امید آفرین است وقتی میبینی هر چه می گذرد عمق "شناخت و فهم تمدنی" نسبت به حقیقت مکتب علوی در نسل های جوان جامعه که متولی تحقق هستند بیش از پیش ،اشکار میشود ، گامی که باید با اتکا به بزرگانی که چهل سال پیش این راه را با پیر خود آغاز کرده اند -و هنوز در راه مانده اند- ادامه یابد، راهی که از آغاز شد و هنوز هم صدای نعلین حضرت الله (ره) در کوچه های نجف شنیده میشود؛ کوچه های که حالا هر سال من و تو در ایام اربعین در آن با آرامش -مثل راه رفتن در کوچه باغ خانه پدری- قدم میزنیم. 🌿و آخرین سطرهای نوشته ام در سال ۹۷ را با این‌ جمله "امید آفرین و تکلیف زا" از امیر عاشقان عالم به پایان میبرم ،آن زمانی که مولا از جنگ سخت صفین بازمیگشت و در راه به او خبر درگذشت یکی از دوستانش در کوفه را دادند ، و حضرت پس از اظهار تالم به آرامی فرمودند: وَ كَانَ مِنْ أَحَبِّ النَّاسِ إِلَيْهِ لَوْ أَحَبَّنِي جَبَلٌ لَتَهَافَتَ. اگر كوهى مرا دوست داشته باشد تكه تكه شده فرو میريزد... و یا علی مگر قلب های ما از کوهِ خارا کمتر است که باران محبتت ، یارای شستن فراز و نشیب های پر تکرار آن را نداشته باشد؟ ۹۷/۱۲/۲۹ ⚜@darossalamm
🕯مروری کوتاه بر برخی رفتارهای سیاسی حضرت زینب س (۹۷/۱/۱- شب شهادت حضرت زینب س) @darossalamm
🕯مروری کوتاه بر برخی رفتارهای سیاسی حضرت زینب س - شماره ۱ (۹۷/۱/۱- شب شهادت حضرت زینب س) 💠یکی از ابعاد وجود با عظمت حضرت زینب س که کمتر به آن پرداخته شده تبیین اندیشه و عمل سیاسی اوست ، در نوشته کوتاه ذیل برخی از رفتارهای سیاسی ایشان در قالب چند محور جمع بندی و ارائه می شود: ◀️ ۱- صبر سیاسی : یکی از ویژگی هایی است که نه صرفاً در چارچوب اخلاق سیاسی اسلامی بلکه حتی بزرگان مکاتب سیاسی مدرن نظیر ها بازیگران سیاست را بدان‌توصیه میکنند. صبر س مدلی از "صبر فعال و هدفمند" بود که دشمن را به عقب کشاند حَذلَم راوی موثق تاریخ، در توصیف روز ورود اهل بیت ع به آن با آن شرایط مسموم تبلیغات، می‌گوید: " آن روز به زینب کبری س می نگریستم ،هرگز زنی را همچون او سخنور ندیده ام ،گویا از زبان علی ع سخن می‌گفت.وقتی به مردم اشاره کرد که ساکت شوید نفس ها برید و زنگ شتر ها آرام شد" . این صبر تشکیلاتی در کوچک و بزرگ قافله اسراء به شکل بی نظیری وجود داشت چنانکه چند نفر از این قافله به دلیل همراهی با دستورات و سفارشات عقیله بنی هاشم س از دنیا رفتند اما حاضر به همراهی با دستگاه ظلم بنی امیه نشدند . ◀️ ۲- عقلانیت انقلابی : اوج عقلانیت زینب کبری س را در می‌توان دید این مدیریت را در سه مقطع پیش از عاشورا ، روز عاشورا و دوره اسارت میتوان تحلیل کرد،تحلیل محتوی صحبت و مخاطبه ایشان با سه لایه: توده مردم،نخبگان جامعه و یزید و حاکمان ؛ اوج زنی است که در علوی آموخته بود چگونه شجاعت و بصیرت و بلاغت و عطوفت و حیای زنانه را کنار هم به نمایش بگذارد و این ویژگی ها وقتی در یک فعال سیاسی توامان وجود داشته باشد از او بازیگری می سازد که رقیب در مواجهه با این پیچیدگی‌ها، تدبیرش به سختی کند می شود 💠ادامه دارد .... @darossalamm 💠آدرس در اینستاگرام: https://www.instagram.com/darossalamm
💠 نگاهی اجمالی به برخی روشهای سیاسی حضرت زینب س - شماره دوم ۲/۱/۹۸ @darossalamm
🕯 نگاهی اجمالی به برخی روشهای سیاسی حضرت زینب س - شماره دوم ۹۷/۱/۳ 💎 ۳- عاطفه انگیزی : زینب کبری اسوه بهره گیری از عاطفه پاک انسانی است که می تواند در ساخت فرهنگی و هنری الگو سازی شود . قدرت تبلیغ را افزایش داده و امکان اثرگذاری بر قلبها و ذهن ها را صد چندان می کند؛ در دوره ای که یک زن هیچ ابزاری مادی برای بیان و تبلیغ سیاسی و فرهنگی ندارد "عاطفه انگیزی با رعایت چارچوب های شرعی" یعنی فهم و به کارگیری ؛ مویه های ایشان در روز عاشورا ،تحلیل محتوی سخنان به ظاهر عاطفی وی در قتلگاه ، خطبه های وی درمجلس عبیدالله و یزید و در مواجهه با افراد و رخدادها در مسیر کاروان اسراء نشان میدهد ایشان استدلال منطقی خود را در پوششی عاطفی به مخاطب بیان کرده ، روشی موثر در تبلیغ که نهایتاً باعث ایجاد موجی از بدبینی و ابراز شرمندگی در بین لشکر دشمن شد و بسیاری از آنها در همان زمان به ابراز انزجار از همراهی با پرداختند؛ همین و موثر بود که وقت خروج کاروان اسرا از کوفه جمعی از زنان را علی‌رغم ممانعت همسرانشان با اشک و تکبیر به بدرقه کاروان کشاند . 💎 ۴- رد مبانی مشروعیت حکومت : حضرت زینب س در همان زمانی که هر خواهر داغداری با دیدن سر بریده برادر و پسرانش قدرت تکلم را از دست میدهد با بیان دلایل قرآنی و تاریخی ، مبانی مشروعیت بنی امیه را زیر سوال برده و با بیان مولفه های خود و خانواده‌اش ،ابتکار عمل در کلام و اقدام را به دست گرفت ؛ چنانکه پس از شنیدن خطبه زینب کبری او از مشاورانش می خواهد کرد که با ایشان‌چه کند و مشاورانش که مستاصل شده بودند پیشنهاد قتل حضرت زینب س و ع را دادند که به دلیل ایجاد فضای روانی نامناسب یزید از این اقدام صرفنظر کرد. نکته مهم آنکه پس از قتل خلیفه سوم جریان‌های مدعی پیروی از سنت و مخالفت با ولایت علی بن ابیطالب ع ، مدام بر این مسئله تکیه داشتند که و برای حل اختلافات و اداره جامعه کفایت می کند و شاید از این رو بود که در همه خطبه‌ها و پاسخ های مستدل زینب کبری به فراخور موضوع از آیات قرآن استفاده شده است. ✏️ روز شهادت عقیله بنی هاشم س @darossalamm 💠آدرس در اینستاگرام: https://www.instagram.com/darossalamm
🔅تربیت سیاسی محور سیاستگذاری مهدوی. 🆔 @darossalamm
💎 تربیت سیاسی محور سیاستگذاری مهدوی فرصت بسیار مغتنمی است برای توجه به مفهوم در عصر غیبت؛مفهومی که با کمی تسامح در اینجا از آن به یاد میکنیم. 💠 انسان از منظر قرآن کریم موجودی تربیت پذیر و مختار است و همین دامنه تربیت پذیری است که انسان را مُخَیر می کند ، به مقام قاب قوسین یا به جایگاهی پایین تر از حیوانات برسد و همین دامنه اختیار فردی ، برای یک نیز وجود دارد. "خداوند هیچگاه نعمتی را که به قومی ارزانی داشته تغییر نمی‌دهد مگر آنان آنچه در دل دارند را تغییر دهند و خدا شنوای دانا است" -انفال ۵۳ - و بر اساس همین سنت الهی است که در یک جامعه زمانی تشکیل میشود که "مردم" آن را واقعا بخواهند و برای تحقق آن تلاش کنند و این یعنی حکومت اسلامی بدون خواست و کوشش و تلاش عملی مردم محقق نمی‌شود؛ و این کوشش و تلاش بدون تربیت سیاسی و اجتماعی ممکن نیست ؛ از این رو باید "تربیت سیاسی مبتنی بر انتظار" در متن نظام تعلیم و تربیت خانواده و جامعه به شکل بنیادین مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن شود. 💠 تربیت سیاسی در پرتو انتظار یعنی کسب آمادگی و رشد در همه عرصه هایی که بتوان با آن به انتظاری فعال در عرصه فردی ، خانوادگی، جامعه و جهان رسید محصول این تربیت و جامعه پذیری باید انسانی : معتقد به عقلانیت انقلابی، عالم، امیدوار، خستگی‌ناپذیر، آرمانی، نقاد، صبور ، صاحب بصیرت عقلانی و تفکر خردمندانه ،دارای اعتماد به نفس بالا، صاحب مهارت و قدرت عملی ، ظلم ستیز و حق طلب ، وحدت گرا و مسئولیت پذیر در تشکیلات و جامعه ،مشتاق به مشارکت آگاهانه سیاسی و قدرت تبلیغ باشد. ❓ تربیت سیاسی سخت ترین سطح از تربیت است و انقلاب اسلامی به مثابه یکی از بزرگ ترین انقلاب های دینی در مسیر برای تحقق در چهل ساله دوم کاملا نیازمند توجه جدی و سریع به سیاستگذاری جهت انتقال به نسل سوم و چهارم است، در این مسیر خانواده، نهادهای رسمی آموزشی و نهادهای متکثر غیر رسمی آموزشی، مساجد و هیات های مذهبی، احزاب ،اصناف و گروه های فرهنگی و رسانه های رسمی و مجازی چقدر با چنین دغدغه ای فاصله دارند ؟ ✏️ ۳۱فروردین ۹۸ - شب نیمه شعبان ⚜ @darossalamm 👈آدرس در اینستاگرام: https://www.instagram.com/darossalamm
#دارالسلام 🆔 @darossalamm
هدایت شده از احمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎"خدای این طرف اروند خدای آن سوی اروند نیز هست" ⚜ 🔆 @darossalamm
🔆خدای اروند ، خدای آن سوی اقیانوس آتلانتیک شمالی . 💎"خدای این طرف اروند خدای آن سوی اروند نیز هست" این جمله را فرمانده دسته ای از خیل فرماندهان بی نام و بی ستاره در یکی از شب های عملیات گفت و با همین استدلال توحیدی آن اندک تردید و ترس نیز شکست و همه آنهایی که شب، خود را به دست خدای اروند سپردند در آن سوی اروند صبح گاه باورشان نبود که چگونه از این موانع گذشته اند؛ آن روزها گویا دست یافتنی تر از امروز بود حتی از آن روزهایی که خداوند خیلی راحت! با کلیم الله حرف می‌زد و طنازانه بهانه گیری های بنی اسرائیل را پاسخ میداد هم ، خدا این قدر دست یافتنی نبود که اگر بود و باورش کرده بودند، وقتی ع دریا را شکافت باز بهانه نمی آوردند که اول خودت وارد شو . 🔅 یکی از روزهایی بود که ارتفاع خداوند در نقطه ای از جغرافیا به نام آن‌قدر کم شد که وقتی روح خدا گفت "خرمشهر را خدا آزاد کرد" کسی این بیان را مبالغه و شعار تلقی نکرد "و نحن اقرب الیه من حبل الورید" . 💎 خدای اروند هنوز هم با ماست: - در در همان قایق های کوچک عاشورا وقتی دارید با غولهای آهنی مستکبران سلفی میگیرید - در شکستن تحریم - در باز کردن مجدد درب کارخانه های بسته شده - در بازاری که گرانی و تورم نفس مستضعفین را بریده اما ایمانشان را نه - در شعله‌های امید که در سینه نسل دوم و سوم هنوز خاموش نشده 💎 یادمان نرود اگر امروز سناتور آمریکایی مثل ده‌ها سیاستمدار نسبتا عاقل سرزمین یانکی‌ها می‌رود پشت دوربین و با التماس از مردمش می خواهد که "نگذارید چند احمق مثل باعث جنگ با ایران شوند و اگر بشوند نه تنها نسل ما که فرزندان و فرزندانِ فرزندان ما را جنگ با ایران به نابودی می کشاند" این یعنی: هنوز خدای خرمشهر خدای اروند خدای آن طرف اقیانوس آتلانتیک شمالی و آرام نیز هست و خواهد بود، قلب ها و اراده ها دست اوست چه کسی گفته خدا با کسی عهد اخوت نمی بندد؟ او خدای عهد بستن و نشکستن است ؛ اگر ما کمی و فقط کمی بر عهد خود باقی بمانیم . 🖋۵شنبه -سوم خرداد ۹۸ @darossalamm
نگاهی نو به انتخابات های صنفی در نظام سلامت از منظر تئوری تحلیل #ذی_نفعان با تاکید بر انتخابات #نظام_پرستاری . 🔆 #دارالسلام ⚜@darossalamm
✏️ نگاهی نو به مطالبات و انتخابات جامعه پرستاری با روش " تحلیل ذینفعان" . ✴️ جمعه ۲۱ تیر ایران که حالا شناسنامه اش، از صد سال گذشته، پنجمین دوره مهم‌ترین سمن خود یعنی را تجربه خواهد کرد. پیش از این و در چند یادداشت قبل به نحوه پیگیری مطالبات پرستاری ، به ویژه قانون پرداخته شد، و سه پیشنهاد جهت افزایش سطح عمل در این خصوص ارائه گردید؛ در اینجا طی دو شماره جایگاه نقش آفرینان در با الگوگیری از روش به صورت (Stakeholder Analysis)ذکر می گردد.شاید فارغ از هیاهو های معمولِ شب انتخابات بتوان کاندیداهای موجود را سنجیده و بر اساس این گونه نگاه های علمی نامشان را به صندوق انداخت . ❇️ ذینفعان کسانی هستند که می توانند روی یک فعالیت تاثیر داشته و یا به صورت مستقیم و غیر مستقیم از آن فعالیت، تاثیر بگیرند؛ تحلیل ذینفعان برای یک بسته سیاستی و یا یک مسئله نظیر انتخابات صنفی می تواند شامل این مرحله باشد: ۱- تعیین گروه ها و افراد مرتبط با آن مسئله . ۲- ارزیابی منابع سیاسی هر یک و نقش آنان در ساختار سیاسی و تعیین قدرت آن برای حل مسائل اصلی‌. ۳ - مشخص کردن وضعیت و جایگاه فعلی آنان در ارتباط با سیاست پیشنهاد شده و منافع نهفته آنان . برای آن که این موضوع واضح تر شود می توان بخشی از جایگاه نقش آفرینان را در نسبت با دو مسئله فرضی در جامعه پرستاری مطابق تصویر شماره ۱ ترسیم و جایگاه برخی نقش‌آفرینان فرضی را بر این اساس با روش تحلیل سوابق و مواضع ثبت نمود . زمانی که تحلیل ذی نفعان کامل و درک شفافی از افراد ،گرو ها و دستگاه های مرتبط و قدرت و جایگاه آنان حاصل شد ،میتوان راهبردهای سیاسی برای تقویت شانس پذیرفته شدن اقدام مد نظر را تدوین‌ کرد. فراموش نکنید دستیابی به اطلاعات پایا (Reliable) و قابل اعتماد درباره جایگاه و قدرت نقش آفرینان ،کار بسیار پیچیده ای است. نقش آفرینان ممکن است به شکل گمراه کننده ای به مخفی نمودن نقش و یا بزرگ‌ نمایی قدرت خود تلاش کنند تا بتوانند تاثیر بیشتری بر روندها و مذاکرات داشته باشند. بررسی دقیق سوابق، گرایشات اجتماعی و سیاسی، عملکردها ،بیانیه ها، و شناخت منافع مالی و رقابت ها و فشارهای پنهان و ده ها مولفه دیگر میتواند نهایتا ما را در فهم دقیق تر جایگاه و قدرت اصلی ذینفعان کمک کند. 💠توضیح مجدد: همانطور که در ذیل جدول نوشته ام ، برای تحلیل ،باید در یک جدول فقط یک سیاست یا موضوع انتخاب و ذی نفعان آن مشخص گرد تا امکان تحلیل وجود داشته باشد و آخر اینکه نام بازیگران و موضوعات سیاستی در بالا فقط یک‌ مثال از بین ده ها موضوع جاری در جانعه پرستاری و نظام سلامت است. ✍ادامه دارد... - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ @darossalamm
نتایج انتخابات هیات مدیره تهران و .... #دارالسلام @darossalamm
💠 چند دقیقه پیش شمارش آرا انتخابات هیات مدیره و حوزه های تابعه تمام شد، و اعضا هیات نظارت و ستاد اجرایی که بنده هم نمایندگی در آن را داشتم ، بعد از مدتها کار مستمر ستاد انتخابات در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این ساعات شب ساختمان حافظ را ترک کردند . 👈نتیجه انتخابات نشان دهنده چرخش کامل آرا پرستاران تهران و اقبال آنها به لیستی است که در آن نمایندگانی از دانشگاه های علوم‌ پزشکی، دانشگاه آزاد ، و نیروهای مسلح به چشم ‌ میخورد ، بدون شک در لیست های دیگر نیز چهره های منصف، فعال ، متخصص و با صداقت کم نبودند، اما باید اعتراف کرد که هیچ گاه نمی تواند به صورت کامل شایسته سالاری را محقق کند اما به هر صورت شیوه ای است که از دیرباز مورد توافق عموم مردم با انواع مکاتب بوده است. 👈امیدوارم شنبه بعد از انتخابات ، شنبه وفاق ، همدلی و هم افزایی کلیه فعالین صنفی در جامعه پرستاری باشد، تحقق این امر نیازمند اراده همه آنهای است که نامشان به عنوان‌ پیروز انتخابات اعلام شد و آنهایی که حائز اکثریت نشدند. . 👈تحلیل علمی و بی تعصب این انتخابات پس از تایید نهایی نتایج سایر هیات مدیره های کشور، میتواند در مسیر نظام سلامت مورد توجه متولیان این حوزه و نیز آنهایی که به مطالعات اجتماعی و سیاسی و فعالیت های صنفی در حوزه بهداشت و درمان علاقمند هستند، قرار گیرد . فراموش نکنیم امری به شدت است ، و این حقیقت که مورد اذعان اندیشمندان حوزه سیاستگذاری است، به انتخابات های صنفی به ویژه در کلان شهرها سرایت میکند، اینکه از ۳۳۰۰۰ نفر از خانواده پرستاری واجد رای دادن در تهران ، فقط کمتر از ۵ درصد آنها یعنی حدود ۱۶۶۱ نفر رای دادند ، یکی از مولفه های کمَی این تحلیل میتواند باشد. ⭕️جا دارد در اینجا از زحمات اقای دکتر حیدری در هیات نظارت کشور ، دکتر میزبان جانشین هیات نظارت و خواهر گرامی دکتر عظیمی در ستاد انتخابات تهران، جناب آقای عباسی مقدم رییس هیات نظارت تهران ، آقای دکتر میر هاشمی جانشین هیات اجرایی تشکر کنم . @darossalamm
هدایت شده از احمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ۳۱ سال بعد از قطعنامه ، روی عرشه کشتی . ادامه در متن زیر👇 @darossalamm
⚠️ ۳۱ سال پس از قطعنامهِ جام زهر، روی عرشه کشتی انگلیس . 💠 ۲۹ تیر سال ۶۶ سالگرد صدور پذیرش ۵۹۸ شورای امنیت است، قطعنامه ای که ایران آن را در ۲۷ تیر ۶۷ پذیرفت و طولانی ترین جنگ قرن بیستم را "ظاهرا" در شرایطی پایان داد که ایران از بیش از ۱۰ کشور جهان اسیر گرفته بود، اینکه هنوز جا دارد تا ابعاد پذیرش قطعنامه توسط حضرت ره مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، موضوع این یادداشت نیست، که قطعا اوج مظلومیت و ناخشنودی صاحب بزرگترین انقلاب قرون گذشته را میشود در همین فرازهای نامه او خطاب به مسئولین وقت درک کرد : .... شما عزیزان از هر کس بهتر می‌دانید که این تصمیم برای من چون کشنده‌است ولی راضی به رضای خداوند متعال هستم و برای صیانت از دین او و حفاظت از جمهوری اسلامی ایران اگر آبرویی داشته باشم خرج می‌کنم، خداوندا ما برای دین تو قیام کردیم و برای دین تو جنگیدیم و برای حفظ دین تو آتش‌بس را قبول می‌کنیم… . 💠 خیلی ها تا آن روز با آنکه پیروزی انقلاب را در عین‌ناباوری دیده بودند، فروپاشی یک ابر قدرت را در هیبت متحیرانه نظاره کرده بودند باز هم باورشان نبود که سالها بعد ایران ، بتواند اقدام آمریکا و انگلیس را با اقدامی از جنس خودشان مقابله به مثل کند. اما ۳۱ سال بعد در سالگرد پذیرش قطعنامه خیلی ها به این یقین رسیده اند که قصه تکرار نخواهد شد ، و تحقیر چند صد ساله ایران که ابتدا با انحطاط آغازش کردند ؛ در چهل و یکمین سالِ انقلاب ، رفتارهای تهاجمی و تخاصمی را مقابله به مثل میکند و این گونه موازنه قدرت را در منطقه و جهان به هم میریزد . برای هر ایرانی با هر اعتقادی یکی از اصول بایسته رفتاری است ، شاید هیچ کشوری مستقیم و با واسطه به اندازه ، عزت ملی ما را در ادوار قبل مخدوش نکرد، آنچه در ماجرای توقیف ۲ نفتکش متعلق به این کشور رخ داد، اتفاقی نادر در گستره تاریخ ۳۰۰ ساله اخیر و رخدادی غرور انگیز و متکی بر اصول عقلانیت دینی است. در فیلم بالا بخشی از صحنه پیاده شدن نیروهای ویژه بر عرشه کشتی انگلیس را تماشا کنید . این فیلم را باید به خیر شهدای عزت و اقتدار ایران زمین تقدیم کرد از : تا شهید 💠 ۲۹ #۹۸ @darossalamm
هدایت شده از احمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ بسط اندیشه امام جواد ع توسط ایرانیان. ⚫️ هنگامی که خدعه بنی عباس در زهرِ شقاوت و حسادت شعله ور شد و بر جسم مطهر امام جواد ع اثر .... @darossalamm
⚜ بسط اندیشه امام جواد ع توسط ایرانیان. ⚫️ هنگامی که خدعه بنی عباس در زهرِ شقاوت و حسادت شعله ور شد و بر جسم مطهر امام جواد ع اثر کرد ، قاتله و چندی دیگر از اطرافیانش بر بستر او هلهله و شادی کردند ، و تاریخ گزارش نکرده است که در پی این شهادت ،قیامی در جایی از جغرافیای جهان اسلام بر پا شده ، و یا بزرگی از علمای اسلام به عدالت طلبی صدایی بلند کرده باشد؛ هر چند باید به این حقیقت تاریخی نیز دقت نمود که نهمین پیشوای شیعیان امامی مذهب را نه تنها در ۲۵ سالگی جسمانی نمودند، بلکه اغلب آثار او در سیره و کلام را نابود کردند، در آن دوران بار که تشخیص حق از باطل بسیار سخت بود، نقش شیعیان آزاد مردِ بسیار برجسته است ، انقلابیون دانشمندی نظیر: حر ابن عثمانی همدانی ، احمد بن محمد بن عیسی ملقب به ، ابراهیم بن محمد همدانی و ده ها تن از ایرانیانی که گوهر اندیشه و امامان همام، را از جزمیت فکر و جبریت منطق و جابریت اراده دیگر مکاتب رایج آن روزگار ، تمیز میدادند، و نامشان از سر در گم شده است. 💎 عنصر حق طلبی و ایرانیان باعث شد که حضرت ، صحابه امین امام‌ جواد ع ، را برای نشر احادیث و اهل بیت ع انتخاب کند . 💠 اصلی ترین شاخص ، دفاع از دین خداست ، ملت ایران ۴۰ سال است که این پرچم را با تحمل همه سختی ها و خطاها ، با اتکا به شور و شعور منبعث از معصومین علیهم السلام در اهتزاز نگاه داشته اند ؛ پرچمی که روز به روز دایره مدافعان اش در دنیای خسته از مکاتب غیر دینی ، فراخ تر و فربه تر میشود . ✏️ جمعه ۱۱ #۹۸ - روز شهادت امام محمد بن علی بن موسی الرضا ع @darossalamm آدرس در اینستاگرام: https://www.instagram.com/p/B0qXwLYFWZY/?igshid=160mskmjcwjg8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند "تئوریسین خشونت" روایتی از زندگی و اندیشه مرحوم #احمد_فردید . ⚜#دارالسلام ⚜ @darossalamm
🖋گزارشی کوتاه از رونمایی مستند تئوریسین خشونت 🎥« » تازه ترین محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است که امروز عصر رونمایی شد؛ این که به کارگردانی دوست عزیز جناب آقای و همکاری پژوهشی برادر با اخلاقم آقای تهیه شد، ، میکوشد برش های کوتاهی از منظومه اندیشه فیلسوف معاصر ، را در کادر دوربین ، جادوانه کند. 🔸 سخنران اول مراسم بود، نصیری گفت: بر خلاف خیلی از منتقدان ، اندیشه او منجر به انفعال و کنش گریزی نمیشود بلکه ما را به برخورد سنجیده و خردمندانه با دنیای جدید سوق میدهد و ما را به نگاه ماهیت کاو و پرسش از ذات عمیقا و میبرد. 🔹 حجه الاسلام احمد سخنران دوم مراسم به عنوان منتقد فردید معتقد بود : ننوشتن آثار فردید توسط خودش باعث شده بخش های بزرگی از فکر فلسفی او مفقوده باشد ، او میگوید فردید تا آخر عمر در و ماند لذا ایشان هیچ گاه به مقام‌محقق فلسفه نرسید و در مقام یک ماند، او همراه با شد اما نبود، دکتر دهدار گفت کمک فردید به انقلاب آن بود که توانست بخشی از بعد سلبی انقلاب را در نسبت با غرب تامین کند . 🔹دکتر سخنران بعدی مراسم، نیمی از سخنانش را به نقد و پاسخ به اتهامات که این استاد مدعی اخلاق با تند ترین واژه ها به فردید زده بود اختصاص داد ، بازخوانی جذاب برش های از تاریخ اول انقلاب : سروش بدون هیچ گونه سابقه انقلابی گری به یک باره و پس از پیروزی انقلاب به ایران آمد و شد که سخنرانی هایش هفته ای ۳ بار از و ۲ بار از پخش میشد، و کتاب "بینش دینی" که تدوین کرده بود ، بلافاصله به کتاب درسی تبدیل شد ، مراکز و استخدام کشور از کتابهای او سئوالات خود را برمیداشتند و فرد شماره یک شورای انقلاب فرهنگی بود، و از همه جالب تر بیان خاطره یکی از نویسندگان بود که پس از آزادی از زندان گفته بود: بازجوی اصلی من بود و چون تصور میکرد من را اعدام خواهند کرد ، خشن ترین رفتارها را در جریان بازجویی نسب به من انجام داد... همه اینها را دکتر رجبی در پاسخ در پاسخ به سروش ،آن جایی که فردید را با تندترین واژه ها ، چسبیده به قدرت خطاب کرده بود . رجبی معتقد بود، تعطیل شدن جلسات درس و سپس خانه نشینی فردید تا زمان مرگش که هفت سال به طول انجامید صرفا به علت دو سه جلسه انتقاد حضوری اش به تفکرات سروش بود . 🔸 سخنران آخر دکتر بود که با تبیین نسبت فلسفه و ، نگاه فردید با انقلاب را آنتولوژیک دانست، استاد عبدالکریمی معتقد است فضای مجازی باعث شده توده ها بدونو داشتن تخصص و معیار تفکری مشخص، جامعه را دچار کنند و این عامل غربت فلسفه شده است، فلسفه ای که معیار اجماع مردم نیست ، و اینگونه استعداد دیالوگ در جامعه ما از بین رفته و ما با دستهای خودمان خودمان را از سرمایه هایمان تهی میکنیم، و فردید به ما یاد داد که تفکر به صرف تکان دادن دهان نیست .... 💎دیدن تلاشهای جوانانی نظیر کوقان ، پرستش ،مطهری و امانی در تهیه چنین آثاری را باید ارج نهاد و حمایت کرد ؛ در جبهه فرهنگی یعنی همین؛ جوانان با سواد و کتاب خوانده ، دارای قدرت تحلیل و استنتاج ،مودب و مومن که در عین حال گاهی ادبیات گزنده شان یادمان می آورد هنوز دچار مصلحت سنجی های کاسب کارانه نشده اند .... شعله را در چراغ سینه می افروزد ، و مگر همین ها نیستند که قرار است را محقق کنند؟ ➖دوشنبه ۲۷ مرداد ⚜ @darossalamm
🔆سپهر سبزِ سرزمینمان هیج گاه از صفای وجود سرداران عرصه ، خالی نبوده و نخواهد بود؛ از تا دوران مان همانها که روپوش سپید و خدمت ، کفنشان شد . امروز را به بهانه با جمعی از اساتید و اعضای میهمان دکتر بودیم؛ جراح حاذقی که مردم اهواز و هزاران تن از مجروحان دوران انبوهی از صحنه های انسانیت و مردی او به یاد دارند؛ هنوز هم در دهه هشتم عمر، لبخند از لب ها و تواضع از کلامش دور نمیشود. ، او دیوانی از خاطرات ناگفته است: -از که پای چپ اش عمیقا زخمی شده بود اماتا آخرین رزمنده نمی از گروهانش را بستری نکردند، حاضر نشد روی تخت بیمارستان بخوابد. - دختر نوجوان اهوازی که میگفت صورتش مثل ماه بود اما ترکش، شق القمر اش بود. - از نوشتن اولین دست نامه برای پزشکان که به جبهه می آمدند. - از دکتر ، پزشک که زمان بورس سوئد گرفت اما در دیداری که با جمعشان داشته به جرم داشتم ، به ! منتقل میشود وبعد از سالها در جبهه میماند وخاطره آموزش تیمم او به اسیران خودش یک کتاب اخلاق است. 💎اگر دو جمله از استاد را نقل نکنم حق این دیدار را ادا نکرده ام اول آنکه گفت : 🔸ما در جنگ با یک کلیت فرهنگی و اعتقادی و سیاسی روبرو بودیم نه با یک فرد یا حزب بعث. دوم آنکه گفت : 🔹 ابوعلی سینا با آن حکمت و بزرگی و تیز هوشی اگر امروز بود ،حتما یکی از فعالین بسیج جامعه پزشکی بود. -دوم شهریور #۹۸ ⚜ @darossalamm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هیات #میثاق_با_شهدا الگوی قابل تکثیر در نظامِ تبلیغ و تربیت فرزندان . ⚜ دارالسلام ⚜ @darossalamm