eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
394 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
230 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: #آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
129 - یک دلیل بسیااار مهم از نسب نامه علمای بزرگ اهل سنت بر تولد حضرت مهدی علیه السلام.mp3
3.54M
📍یک دلیل بسیااار مهم از علمای بزرگ اهل سنت بر تولد حضرت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔷تبــــــرستان تـــاوِرستان تــــابِــر ستان 🔶آبادی در زمین های شیبدار یا تاوِر . ✍ابوالفضل وکیلی ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2266 🔶تبرستان یا هزارجریب ِ اَمرویِ امان یعنی (تاوِر + اِستان یا ستان )(تابر + ستان) . زمین های شیبدار رو به اِفتاب یا جلو و جنوب ِ منطقه یِ ییلاقی و کوهستانیِ هزارجریب ره گونِنه ، ستان یعنی آبادی. تبرستان یعنی آبادی در زمین های شیبدار یا تاوِر . 🔶امِه یاد دَواشه : اگه تبرستان ره تبر (ابزار خرد کردن هیزم) + ستان معنی هکانیم اشتباه هَسته ، تبر اِتّا کلمه پارسی هَسته، اِمان هم به تَبَر گومبی تُر یا تُور . پس به منطقه کوهستانی و ییلاقی مازدِرُون (مازِندِرُون ، مازِرُن) یعنی روستاهای هزارجریب و وِنِه خِراوه ( طبیعت و زیستگاه حیات وحش ) ره تبرستان گومبی گومّی . 🔶شمان ( شِما) ره ویشتِر سِفارِش نَکامبه(نَکامّه) ، خاشِ( شِه) وَچه ها جِه به زِبُونِ تبرستانی یا هزارجریبی گَپ بَزِنین . 📌هرچی راجع به فرهنگ و اصالت و هویت ِ قدیمی و سنّتی تبرستان یا هزارجریب مازندران دُمبی ( دُمّی ) ، به خاش وَچه ها انتقال هادیم وِشُون ره آشنا هِکانیم . 💌سپاس از دکتر آقایی ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📝روستاها از دیرباز تا کنون شاهد تغییر و تحولات بسیاری در آیین و سنت ها بوده اند. 📌یادش بخیر گذشته ها، مردم در روستا سعی می کردند به هر بهانه ای به خانه ی فامیل و اقوام سری بزنند و دور هم جمع بشوند. 📌یکی از این بهانه ها یا آئین ها، " " بود. 👇 هر خانواده برای خود یک یا دو گوسفند چاق می کرد و در ماه‌های آذر و دی آن را ذبح می کرد و شب ، بچه ها و برخی فامیل دور هم جمع می شدند و شام مفصل و کباب و ریز کردن گوشت و خلاصه فردا ظهر هم دیگ قورمه... 📌گردش بی رحم ایام همانطور که خیلی از آئین ها را تغییر و منسوخ کرد ، را نیز نشانه گرفت و این روزها گوشت گوسفند ، مرز نیم میلیون تومان در هر کیلو(!!!) را نیز رد کرد.... 📌و خلاصه طبق تحقیقاتی که انجام دادم ، امسال تعداد خانوارهایی که در روستا موفق به انجام شده اند آن هم در یکی دوهفته ی قبل که هنوز گوشت، کیلویی.... بود ، به بیست خانوار هم نمی رسد. 📌این یعنی ، " پروارکشی" نیز به تاریخ خواهد پیوست و خاطره خواهد شد. 💌سپاس از جناب صالحی 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2267 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📸تبلیغ قدیمی ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📸 نمایه قدیمی از حرم علیه السلام و اطراف آن ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜قدیما، رسم بر این بود که فقط عیدها لباس نو میخریدن. 👇 از همین رو اواسط سال نوبت ترمیم لباسا میشد و بازسازی و وصله زدن سر زانوهای شلوار! 💠یادش بخیر ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔻کوچه دلگشا (آشتی‌کنون سابق) درکه 😍 ✍قدیما هر دو نفری که با هم قهر بودن رو از دو طرف این کوچه میفرستادن توی کوچه تا مجبور بشن با هم چشم تو چشم بشن و آشتی کنن‌😊👌 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2268 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
✍در فوريه ١٨٩٩ مظفرالدین‌شاه دستور خريد را به ميرزا احمدخان صنيع‌السلطنه عکاس معروف در پاريس مي‌دهد. 📌 وی سه دستگاه سينماتوگراف را با تمام لوازم به می‌فرستد و... 📜این سند قديمی‌ترین شناسه‌یِ سینمای ایران است. 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2269 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
⏰خواننده «یار دبستانی من» درگذشت 🔹️ خواننده ترانه «یار دبستانی من» دیشب چهارشنبه ۱۱ بهمن دار فانی را وداع گفت. تمام اونایی که باعث خاطرات خوش ما بودند یکی یکی دارن میرن. روحشون شاد🥀 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍جمشید جم خواننده یاردبستانی من دریازدهم بهمن ماه ۱۴۰۲بعلت ایست قلبی درگذشت روحش شاد 🖤 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
YEKNET.IR - boye_gole_sosan.mp3
367.3K
🎤 :)🎧 🇮🇷 🎙بوی گل سوسن و یاسمن آید ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔎انواع وارِش(باران) در ☔️ 📌زِلف شِه = بارانی آنقدر نرم که مثل مه روی زلف می نشیند. 📌ستریک = باران تند در هوای طوفانی 📌 شالِ عروسی = باران رگباری توام با آفتاب، عروسی مادرِ شغال 📌شالِ بیلاج = باران تندی که سریع متوقف می شود. 📌سِراجه = نوعی سرفه گوسفند که نشانه آمدن باران است. 📌تیم تیم = نم نم باران 📌دم شه = باران نرم 📌دمه = باران توام با باد 📌رته = باران کج شده توسط باد 📌شاریم = باران نرم 📌دار چپا = ریزش باران از روی برگ درختان 📌اِسار = باریدن باران 📌اُکسی= مه غلیظ یا ابر بسیار سبکی که باران زا است. 📌ازف = ابر باران زا 📌تولومی = بارانی که از ابر غلیط می بارد. 📌دب خنه = فرورفتگی های سنگی در کوه که بر اثر باران ایجاد شده. 📌رز بکشین = باران شدیدی که ساقه انگور را می شکند. 📌سیانزم = ابر باران زا 📌شِلاب = باران تند و شدید 💌تقدیر وتشکر از: ☆جناب آقای حسین بابایی 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2270 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📝مترادف روستا: ، ، ، ، ، ، ، ، (محله)، و... ✍از اولین تمدن‌های بشریت روستا است. واژهٔ معرب از کلمات اصیل ایرانی است. 📌 به شکل در زبان پارسی میانه و در زبان آمده است. 📌واژه در پارسی میانه به‌شکل ، در پارسی باستان به معنی ، و در به‌شکل آمده‌است. 📌 در ایران، یا از قدیمی‌ترین زمان یک واحد اجتماعی و تشکیلاتی و جایی بوده‌است که در آن گروه‌هایی از مردم برای همکاری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گرد هم تجمع یافته‌اند. اساس زندگی اجتماعی ایران را تشکیل می‌دهد و اهمیت آن به اعتبار اینکه یک واحد تشکیلاتی در زندگی است، در سراسر قرون وسطی و از آن پس تا به امروز برقرار بوده‌است. 📝وجه تسمیه: ریشه عنوان از واژه قدیمی رستاق می‌آید. در مناطق شمالی و شمال غربی ایران، برای نام گذاری دهستان ها بکار رفته است. 📌 از چند نمونه رستاق ها می‌توان به: ، ، و اشاره کرد. 📝تعریف‌های دیگر: در عرف عبارت از محدوده‌ای از فضای جغرافیایی است که واحد اجتماعی کوچکی مرکب از تعدادی خانواده که نسبت به هم دارای نوعی احساس دلبستگی، عواطف و علائق مشترک هستند، در آن تجمع می‌یابند و بیشتر فعالیت‌هایی که برای تأمین نیازمندی‌های زندگی خود انجام می‌دهند، از طریق استفاده و بهره‌گیری از زمین و در درون محیط مسکونی‌شان صورت می‌گیرد، این واحد اجتماعی که اکثریت افراد آن به کار کشاورزی اشتغال دارند در عرف محل نامیده می‌شود. 📌پلاسید رامبد جامعه‌شناس فرانسوی می‌گوید: (( واحد اجتماعی ویژه‌ای است که با یک فضا در ارتباط متقابل است و این فضا به عنوان یک عنصر ضروری در نظام اجتماعی نقش دارد و به این ترتیب دارای بعد اجتماعی است که می‌تواند یکی از عوامل اساسی تشکیل دهنده آن به‌شمار رود. محصول کنش‌های متقابل گروه‌های انسانی و فضا است، میان اعضای رابطه‌ای محلی وجود دارد که نتیجه کنشهای متقابل تاریخی است و موجب پیدا شدن حافظه جمعی و محلی است و در نتیجه نوعی وجدان یا شعور جمعی به وجود می‌آورد.)) ✍بیشتر بدانید.👇👇 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2271 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📸محله ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
جمعه بونه، دل توِســه چرخِ تو گیرنه، دواره خورد ِکیجا دسوری، تیساپه دو گیرنه دواره آسمــونّه برمـه یارنه مه چش ِتیم تیم هسری غرصه جم بونه مه دلّه میس ِ لو گیرنه دواره وا میایِ دسّــه دارنـه تا مـه سامون، تَن اِیارنه مه دل ِتش، خشکِ چوی جور،الو گیرنه دواره اتّه دل اینجه دره، ات دل، توسّه زنده بال بال بی قــرار ِچلچــلا ره، لرز ِ تــو گیرنـــه دواره ته خِنـه ی در ره زمبه،جانِ مار! در،وانکنـدی نِل مره تینار، بی ماه ، دلّه شو گیرنـه دواره بی خوِر بشتی مره، بعد ِ ته، مِنَ ککی بهیمـه  مه بهـــــاری روز و ما پاییز ِ بو گیرنه دواره ✍ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2272 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🍃💐🌱🌸🌿🌺🍀💐🍃 ✍استاد محمدرضا اسحاقی (متولد ۱۴ آبان ۱۳۲۶ مازندران) موسیقی دان و نوازنده ی دوتار گرجی ایرانی است 📌وی در حال حاضر یکی از آگاهان مقامات و ریز مقامات آوا۱زی و سازی مناطق شرق مازندران می باشد و در اجرای این موسیقی دارای توانایی های ویژه و بی مانند است. 📌استاد اسحاقی همچنین آخرین خنیاگر موسیقی نواحی مازندران میباشد. 🗓در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ سازمان میراث فرهنگی نام استاد محمد رضا اسحاقی گرجی را به عنوان 💥 در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید. ✍ ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
بسم الله الرحمن الرحیم ن و القلم و ما یسطرون @edmolavand 🌞متولدین ,۲۰,۳۰,۴۰,۵۰,۶۰ مقداری کوتاه وقت بگذارید و بخونید لذت ببرید. 📌وقتى جوان‌هاى امروز از ما مى‌پرسند: شما چطور می‌توانستید زندگی کنید قبلا؟! *بدون تکنولوژی* *بدون اینترنت* *بدون کامپیوتر* *بدون تلفن همراه* *بدون ایمیل* *بدون شبکه‌های مجازی؟!* 👇@edmolavand 📝بايد پاسخ بدهيم: همان طور که نسل شما امروز می‌تواند *بدون دلسوزی* *بدون خجالت* *بدون احترام* *بدون عشق واقعی* *بدون فروتنی* *زندگی کند.* 👇@edmolavand 🟢ما بعد از مدرسه مشق‌هايمان را می‌نوشتیم و تا آخر شب مشغول بازی بودیم؛ بازی واقعی! 📌ما با دوستان واقعی بازی می‌کردیم نه دوستان مجازی 🟢ما خودمان با دست‌هايمان بازی‌هایی مثل #تفنگ و و می‌ساختیم. 🟢ما تلفن همراه و دی وی دی و پلی استیشن و کامپیوتر شخصی و اینترنت نداشتیم 📌ولی دوستان واقعی داشتیم که وقتى با يک نفرشان همراه مى‌شديم، در روزهایِ بارانی با هم زير یک چتر به مدرسه می‌رفتیم و در روزهاى گرم کیم دوقلويمان را با هم نصف می‌کردیم. 🟢نسل ما در مغازه‌هايش با خط درشت ننوشته بود: «لطفا فقط با کارت‌خوان خرید کنید»! 📌سر هر کوچه یک بقّالی بود که یک دفتر داشت برای آنهايى که دستشان تنگ بود و بالای سرش درشت نوشته بود: «پول نداری صلوات بفرست»! @edmolavand 🟢زمان ما تخت‌خواب مُد نبود ولى خوابیدن تویِ رخت‌خواب‌های و در بهارخواب، ایوان و پشتِ بام ، از هر خوابی شیرین‌تر بود! 🟢ما موبایل نداشتیم ولی در عوض، درِ خانۀ همسایه و فامیل باز بود تا هر وقت به هرجا که می‌خواستیم، تلفن کنيم و احوال بپرسيم و خبر بگيريم! 🟢خانواده‌هايمان به علت ترافیک سنگین و ... دیر به مهمانی‌ها نمی‌رسیدند 📌زودتر می‌رفتند تا با کمک هم سبزی پاک کنند و برنج را آبکش کنند و ، و ... 🟢ما لایک کردن بلد نبودیم ولی در عوض، نسلِ ما نسل مهربانی و دلجویی بود ... 🟢ما بِلاک کردن نمی‌دانستیم چیست؛ نسلِ ما نسل دل‌هاى بی‌کینه بود؛ در مرام ما قهر و کینه جايى نداشت ... 🟢در زمان ما کسی پیتزا برايمان نمی‌آورد دمِ در؛ اما طعمِ نون و کبابی را که بابايمان لای یک روزنامه از بازار می‌خرید و برايمان مى‌آورد، با هزار تا پیتزا عوض نمی‌کنيم! 🟢در نسل ما فست فود معنی نداشت ولى  نون و پنير و سبزى يا لقمۀ کوکو، شامی، سیب زمینی آب پَز و کتلت يا حداکثر ساندویچ تخم مرغ و خيارشور و گوجه فرنگى با کانادایِ شیشه‌ای لذتی داشت که هنوز هم مزه‌اش زير دندانمان است ... 🟢ما نسلی بودیم که در مراممان کمتر نامردی و آدم‌فروشی بود ... 🟢ما سِتِ تولد نداشتیم ولى در عوض، جشن‌هاى سُنّتيمان پُر بود از کاغذکشی‌های رنگارنگ و دل‌هاى واقعا شاد و لب‌هاى واقعا خندان ... 🟢ما عروسی را به جای هتل و تالار و سالن در خانۀ همسایه و در حیاط  چراغانی برگزار می‌کردیم و خيلى هم خوش مى‌گذشت ... 🟢ما نذری‌هايمان را در ظروف یک‌ بار مصرف نمی‌دادیم تویِ چینی گل سرخی پخش می‌کردیم و همسایه‌مان هم توى ظرفِ خالی‌اش اَغوز، دونه، کُماج، بادونه، مِقِنه، بِشتیزیک، نقل و نبات مى‌ريخت. 🟢ما چراغ مطالعه نداشتیم ولى در عوض، مشق‌هايمان را زیر نور چراغ گردسوز، فِنِر، لَمپا و در کنار علاءالدینی که همیشه رويش یک کتری همراه با قورى چایی خوش‌عطر بود، می‌نوشتیم ... 🟢ما مبل روکش شده نداشتیم ولى پُشتی و پتویِ ملافه سفید دورتا دور اتاق بود تا هر وقت مهمان سر رسيد، احساس راحتی کند! 🟢ما اگر کاسۀ گل مرغی سر طاقچه را در شیطنت‌ها و بازی‌هایِ کودکانه می‌شکستیم، اَمِه دَدِه، مار، نِنا، دعوامون نمی‌کرد؛ تازه برامون اسفند دود می‌کرد، تخم مرغ می‌شکست و می‌گفت قضا بلا بوده، خدا رو شکر که به کاسه گرفت و خودت چیزیت نشد! 🟢ما هزار جور پزشک متخصص و داروخانه نداشتیم؛ اوجی، کهیی، اوشِّمِک، گلاب زبون، غَلفِر، چایی نبات و عرق نعنای دَوایِ هر دردی بود ... 🟢ما از ذوقِ یک پاک‌کُنِ عطری، یک مداد سوسمارنشان، یک جعبۀ مداد رنگی، و یک دفترچۀ نقاشی تا صبح خوابمان نمی‌بُرد! 💥ما نسلی منحصر به فرد بودیم؛ چون آخرین نسلی بودیم که مطيع پدر و مادر بودیم و اولین نسلى که مطيع فرزندانمان شديم ... 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2273 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
✍با گذشت زمان و ماشینی شدن کارها، هنوز هستند زنان روستایی در روستاها  که با دست پر مهرشان تنور گلی درست می کنند هر چند محلی نسبت به گذشته کم رونق شده اما هنوز هم  با قدم زدن  در کوچه های برخی از روستاها عطر و بوی نان محلی به مشام می رسد.... 💌اگر میخواهید آرامش وصمیمیتُ حس کنید واقعا همینطوره 😍👌 ✍ابوالفضل وکیلی 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2264 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
💌رنگ رختخواب ها خودش امید به زندگی بود😍 💥نفس بکش... عمیق، آرام ، شادمان...! بگو غم رد شود، که قلبت، آرامگاه اندوه نیست... 🌸 تقدیم به کسانی که 💐 روز را با نیت مهربانی 🌸و شاد کردن دلها آغاز میکنند 🌸تقدیم به کسانی که 💗امید بخش هستند 🌸برای دلهای غمگین 🌸 تقدیم به شما دوستان گلم 💗 پر از زیبایی🕊 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2274 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔻سیاست انگلیس در تقسیم مرزی عراق ✍عراق به لطف قرار داد «سایکس بیکو»که باقیمانده لاشه امپراتوری عثمانی را میان انگلیس و فرانسه تقسیم کرده ،بوجود آمد. 📌عراق دستاورد یک حمله جنون آمیز مغز است که می خواست دو حوزه نفتی (کرکوک و موصل ) را بدون اینکه میان این دو ویژگی مشترکی باشد گرد هم بیاورد. 📌با همین انگیزه از مردم که هیچ صفت مشترکی در کنارهم نداشتند، یعنی ، ها و $شیعیان گرد آورده شدند. 📌بنابراین به دلیل تولد غیر طبیعی عراق نوین از زمان پیدایش تا کنون همواره با خشونت و خونریزی همراه شده است. 📚 منبع: جنگ خلیج فارس؛پیرسالینجر_اریک لوران 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2275 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔻ریشه نام آذربایجان از آتش است ✍باستان شناسان از آثار به جا مانده از آتشكده های دوران ساسانی دریافتند كه بیشترین آتشكده ها در آذربایجان بوده اند و این سرزمین، مركز مقدس مذهبی بوده است. 📌 بیشتر این آتشكده ها خاكستری نداشته و در اصطلاح پهلوی خودسوز بوده اند. 📌 ظاهرا منبع سوخت آتش های آنها گاز نفت بوده است. 🔸نام خود نیز ماخوذ از آتش است. 📌 آتورپات (= نگهبان آتش) كه در دوره هخامنشی، شهربان این ناحیه بود، نام خود را به آن داد و این ناحیه از كشور به آتورپاتكان (آذربایجان امروزی) مشهور شد. 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2276 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از میرمریم
:عقدی است که در آن طرفین، توافق بر امری از امور کنند؛بدون اینکه توافق آنها به عنوان یکی از عناوین معروف عقود باشد. :در عقود و ایقاعات تشریفاتی الفاظ معین را گویند که عقد یا ایقاع بدون آن الفاظ صحیح نیست. :متعهد در عقد ضمان را گویند. :به معنی عقد ضمان است و عبارت است از اینکه شخصی مالی را که برذمه دیگری است، به عهده بگیرد. :تعهدی که بر ذمه شخصی به نفع کسی وجود دارد. :چیزی که در ذهن شناخته شده و مأنوس و مقبول خردمندان است. 📌عطف قانون به ما سبق:یعنی حکومت قانون نسبت به وقایعی قبل از تاریخ وضع و نشر آن. :تعهد یک طرف بر قبول امری که مورد قبول طرف دیگر باشد. :امری است که به محض وقوع آن چیز دیگری بدون اینکه تأخیری رخ دهد به دنبال آن واقع شود. :در معاملات معوض هر یک از دو موضوع مورد معامله را گویند. :اشیاء مادی مستقل. :از جرایم مربوط به تقلب در کسب است. :تصرف در مال غیر به نحو عدوان. :مالی که از جایی به جایی قابل انتقال نباشد مانند زمین  و معدن. :عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین عقد مقدار معینی از مال خود را به طرف دیگر تملیک می کند و طرف او مثل آن را از حیث مقدار، جنس و وصف رد کند. :کسی که شهادت بر امری می دهد. :عبارت است از یک عمل ارادی که قانون آن را منع نکرده و بدون اینکه عقدی منعقد شود، ایجاد تعهد در مقابل غیر کند. :کسی که موضع حق قرار گیرد،مانند انسان و شرکت تجاری. :امری است محتمل الوقوع در آینده که طرفین عقد یا ایقاع کننده، حدوث اثر حقوقی عقد یا ایقاع را متوقف بر حدوث آن امر محتمل الوقوع کنند. :گواه گرفتن یکی از مقدسات بر صدق اظهار خود. :مصمم شدن به انجام یک عمل حقوقی از قبیل اقرار، بیع و غیره. :نوشته ای غالباً عادی حاکی از توافق بر واقع ساختن عقدی درمورد معینی که ضمانت اجرای تخلف از آن، مشخص است. :نماینده قانونی محجور که از طرف مقامات صلاحیتدار قضایی در صورت نبودن ولی قهری و وصی او تعیین میشود. 📌گرو مترادف رهن است. گرودهنده، راهن و گروگیر، مرتهن است و  گروگان عین مرهونه را گویند. :تعهدی که انجام دادن آن، مشروط به رسیدن اجل معین باشد. : به معنای عین مستأجره استعمال شده است. :مالی که با فوت مالک آن و به حکم قانون به وارث تعلق گیرد. :صاحب ملک، صاحب مال غیرمنقول، صاحب اراضی و صاحب سرمایه در عقد مضاربه. :حق استعمال، بهره برداری و انتقال یک چیز به هر صورت مگر در مواردی که قانون استثناء کرده باشد. :قسمت مثبت از دارایی شخص را گویند. :قبول کننده را در عقد صلح گویند. :معوض را در عقد بیع گویند. :کسی که فاقد تشخیص نفع و ضرر و حسن و قبح است. :کسی که فاقد عقل یا رشد باشد. :کسی که ادعای او حق است. :محلی که شخص در آنجا سکونت داشته و مرکز مهم امور او نیز در آنجا باشد. :خروج مال مورد رهن از حالت وثیقه بودن. :در معنای ضرر به کار میرود. زیان_دیرکرد:به معنی خسارت تأخیر تأدیه (پرداخت) است. :تراضی (توافق) طرفین دعوی بر فیصله نزاع معین در دادگاه و با دخالت دادرس. :خویشاوندی است بین دو نفر که بر اثر رابطه زناشویی به وجود می آید. :کسی است که تصرفات او در اموال و حقوق مالی خود عقلایی نباشد. :تنزل و از بین رفتن حق را گویند. :حق انتفاع هرگاه به صورت سکونت منتفع در مسکن متعلق به غیر باشد، آن را سُکنی نامند. :عبارت است از اختیار قانونی شخص بر اشیاء یا اموال یا اشخاص دیگر. :عبارت است از گروهی از افراد انسان با منفعتی از منافع عمومی. :به معنای شخص طبیعی است. طبیعی:اشخاص انسانی را گویند که موضوع حق و تکلیف  هستند. :مِهر. :کسی که به سن ۱۸ سال تمام نرسیده باشد. :مرادف ودیعه گیر. :کسی که در عقد بیع، قبول عقد می کند و عوض میدهد. :کسی که در عقد صلح، ایجاب از ناحیه او است. :عقدی است که به موجب آن یکی از متعاملین سرمایه می دهد، با قید اینکه طرف دیگر با آن تجارت کرده و در سود آن شریک باشند. :عفو از حق به معنی چشم پوشی از حق خود به نفع طرف است. :عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین مالی می دهد به عوض مال دیگر که از طرف دیگر اخذ میکند. :درعقد معوض مالی که از طرف ایجاب کننده داده می شود معوض نام دارد. :کسی که بر ذمه او تعهدی به نفع غیر وجود دارد. :کسی که مال غیر را به عاریه میستاند. :اموال غیرمنقولی که مورد بهره برداری توسط مالک آنهاست. 🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• @sayedhmirmaryam 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ💚🇮🇷💚჻ᭂ
📍جدول شرح بازیهای جام ملت های آسیا تا قبل از نیمه نهایی ✍تدوین:
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavandܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
#خوانش_سند ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥#پژوهش_ادملاوند @edmolavand ﷽ #آوات_قلمܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜 📄ش: ۵۸۵ ۴_۱=خوانین ۳۴۲۰/۸/۹۲۸ت {شامل ۱۴ دفعه} ۱۴۴۶/۷/۹۲۸ت مقرب الخاقان معیر الممالک ۳۸۰ ت ۳۵۰۰.. مواجب ۱۰۰۰ ت عوض رسوم ۲۵۰۰ ت منهای ۷۰۰ ت دو عشر رسوم... مقرب الخاقان وکیل الملک و اخوان ۲۳۷۵ وکیل الملک ۱۵۰۰ ت ....اخوان ۳ نفر ۸۷۵ ت... مقرب الخاقان میرزا علی خان منشی حضور ۱۴۰۰ ت .. مواجب ۸۰۰ ت استصوابی ۶۰۰ ت منهای ۱۳۳۵/۴/۳۵۴ ت بابت رسوم و براوات ... تتمه بابت مالیات ۶۴/۵/۶۴۶ ت مقرب الخاقان محمدعلی خان امین السلطنه ۱۴۳۳ ت مواجب ۹۳۳ت استصوابی ۵۰۰ت منهای ۱۰۱۹/۲/۵۰۰ت.... مقرب الخاقان آقاخان امین الصحه ۱۴۰۵ت... مواجب ۱۰۰۰ت استصوابی ۴۰۵ ت منهای ۱۴۰۱ت بابت رسوم و برات و... تتمه بابت استصوابی ۴ت ۲۸۵/۵/۴۴۱ت. عبدالحسین خان پیش خدمت سابق... محمدعلی خان صاحب جمع...علی اکبر خان خلوت... ۱۵۴۹/۸/۷۳۲ت. ورثه مرحوم حاجی مصطفی قلی خان ۱۵۵۰ت. حاجی هاشم خان عبدالحسین خان محمد حسین خان ولی خان فتح الله خان فضل الله خان محمد تقی خان میرزا محمود منهای ۱۵۱۱/۵/۰۰۰ بابت رسوم و غیره.... تتمه ۳۸ تومان و ۵۰۰۰ دینار. اولاد و عیال مرحوم احمدخان عمیدالملک سوای محمدخان که جزو عمله حضور نوشته میشود. ۷۵۰تومان....منهای ۳۸۸/۷/۰۰۰ ت بابت رسوم و تیولات و ...تتمه ۳۶۱/۳/۰۰۰ ت. نصراللع خان و سایر ورثه مرحوم چراغ علی خان ۵۰۰ تومان نصرالله خان. خان باباخان حبیب الله بیک موسی بیک اسدالله بیک مختاربیک منهای ۲۱۱/۲/۵۵۶ت بابت رسوم و برات و... ۲۸۸/۷/۴۲۵ت. ورثه مرحوم محمد حسن خان تفنگدار ۴۰۰ت اولاد ذکور ۶ت...اولاد اناث ۴ نفر... منهای ۸۰ تومان رسوم ۳۲۰ تومان ۳۸۱/۳/۳۰۷ت. عالی جاه زکی خان بابت ۳۰۱/۳/۳۰۷ت. عالی جاه میرزاکریم خان ولد مرحوم جعفرقلی خان ۱۰۰ت منهای ۲۰ت رسوم تتمه ۸۰ت. عالی جاه شکرالله خان بابت مواجب عبدالمجیدخان ۱۰۰ت منهای ۲۰ت رسوم تتمه ۸۰ت. عالی جاه محمد علی خان... ۱۰۰ت منهای ۲۰ت رسوم تتمه ۸۰ت ۴۲۴/۲/۲۶۸ت. خان باباخان و سایر بابت پائین رودست موضوعی از حشو برات قوشچیان ۱۲۰/۲/۲۶۸ت. ابراهیم خان و جلوداران بابت میان و... موضوعی از برات اِصطبل ۳۰۴تومان. 📎پی نوشت: ۱.برات: یک سند تجاری است که بر اساس آن فردی از فرد دیگر می‌خواهد که مبلغی را در وجه یا حواله‌کرد یک فرد معین یا شخص ثالث در زمان مشخص (آینده) بپردازد. ۲.رسوم (پیشکش): دریافت وجوه به وسیله مستوفی‌ها ۳.تیول‌ (یا تُیُول‌ ): اصطلاحی‌ برای‌ اشاره‌ به‌ اعطای‌ پول‌ یا زمین‌ در ایران‌ پیش‌ از دورة‌ تجدد. ۴.مواجب: مزد، حقوقِ ماهیانه یا سالیانه . ۵.استصوابی: قسمی مواجب و مستمرّی در عهد قاجاریه. ۶. تتمه: الباقی، باقیمانده، بقیه، مانده، متمم، به جا مانده ۷.بِیگ یا بَگ (به ترکی استانبولی: Bey، عربی: بیه، بای) لقبی ‌است تُرکی برابر با امیر در زبان‌ های  فارسی  و  عربی. بیگ به معنای  رئیس  و  ارباب است و در دوره‌های سپسین‌تر گاه معنای شاهزاده نیز یافته‌است. مؤنث بیگ، بیگم است. ۸.دیوان‌بیگی؛ منصبی قضائی و مالی در ایران و ماوراءالنهر از دوره تیموریان تا اواخر قرن چهاردهم. ۹.دینار: یکای پایه پول ایران و یکای پول رسمی نُه کشور دیگر محسوب می‌شود که در گذشته در کشورهای دیگری نیز رواج داشته. هر هزار دینار ایران یک ریال محاسبه می‌شد، ولی در سال ۱۳۱۱ خورشیدی ریال جایگزین قران شد و همچنین ارزشش به صد دینار جدید افزایش پیداکرد. به هر ده هزار دینار یک تومان (مغولی: ده هزار) می‌گویند. دینار در اصل سکه طلایی  است که نخستین بار در دوران جمهوری رم عمدتاً برای پرستیژ و به تقلید از دَریک دوران هخامنشی ضرب شد. واژه دینار از واژه  دناریوس  یونانی  گرفته شده با اینحال برخی لغت دینار را معرب دنار فارسی می‌دانند. ۱۰.تومان: ریشهٔ واژه «تومان» در زبانِ  هندو-اروپاییِ تخاری است که به معنی هزار می‌باشد. «تومان» در ایران،  وام‌واژه‌ای مغولی به معنای ده هزار (۱۰۰۰۰) است. در بخش‌بندی‌های لشکری به ده هزار سرباز، تومان گفته و فرمانده آن را امیرتومان می‌نامیدند. این واژه از دوران امپراتوری مغول(سدهٔ ۷) در سرزمین ایران متداول گردید. ✍بازنگری 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2278 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ܐܡܝܕ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─