eitaa logo
شبنم آیات
40 دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.5هزار ویدیو
45 فایل
ارتباط با مدیریت : @keshteiaray
مشاهده در ایتا
دانلود
شبنم آیات 📝 @fahades
هدایت شده از مطالب ویژه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺حضور در لیله القدر تاریخی انقلاب اسلامی🌺 با توجه به اینکه ما با حضور تاریخی متوجه زمان انفسی که درون ما احساس می‌شود می‌باشیم و آن غیر از زمان تقویمی است حال باید از خود پرسید ما در چه زمانی زندگی می‌کنیم ؟ و زمان حقیقی ما کدام زمان است زمانی که در درون ما است به آن فکر می‌کنیم به همان معنای تفکر تاریخی و یا زمانی است که تقویم ها تعیین می‌کنند ؟ باید از خود پرسید ما با نسل جدید چند سال فاصله داریم آیا زیست جهان آنها را میشناسیم تا مناسب زمانه‌ای که آنها در آن زیست می‌کنند با آنها رابطه داشته باشیم ؟ زیرا غفلت از این موضوع موجب فاصله و شکافی بین ما و نسل جدید خواهد شد و از اینکه باید فرزند زمان خویش باشیم حاشیه می‌رویم. اگر در آموزه‌های دینی خود داریم لیله القدر خیر من الف شهر بدین معنا که یک شب می‌تواند از هزار ماه برتر باشد باید از خود بپرسیم آیا به زمان قدسی که عملاً در انقلاب اسلامی پیش آمده است حاضریم و به آن فکر کردیم ، زمانی که دیگر زمان تقویمی نیست؟ زمان انفسی که انقلاب اسلامی درنظرها می‌آورد انسان را به جهت تفکر تاریخی اش متفکر می میسازد تا آنجایی که میتواند در عین حضور در آینده با گذشته‌ای مثل زندگی با اصحاب امام حسین علیه السلام مانوس باشد از آنجایی که حضور تاریخی امریست درونی و با جان انسان‌ها ارتباط دارد و هستی انسان را با انسان در میان می‌آورد نمی‌توانیم گمان کنیم حضور تاریخی را با امری مثل اطلاع یافتن از موضوعات میتوان به دست آورد زیرا امری است مربوط به تقدیر انسان‌ها ذیل اراده الهی و تنها انسان می‌تواند سعی کند خود را ذیل آن اراده قرار دهد👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽
هدایت شده از مطالب ویژه
و به یک معنا در تقدیر الهی خود را حاضر کند که این امر بسیار مهمی است در رابطه با واقع بودگی انسان. ما با فرهنگ سنتی خود در صورتی که بشر جدید را و جهان جدید را بشناسیم میتوانیم قرار گیریم و این در زمانی است که فرهنگ مدرن نیز توانایی‌های خود نسبت به وعده‌هایی که به بشر جدید داده بود ناتوان شده ، از این جهت باید در نسبت به حضور انسان جدید در مساجد به جای اینکه ظاهر مساجد را با فرهنگ مدرن آرایش دهیم باید مساجد طوری باشند که انسان‌ها احساس کنند خانه و ماوای اصیلی خود را حاضر کرده‌اند آری شعارهای دینی نباید حالت سرگرمی و به تعبیری حالت کارناولی پیدا کند از پرسش‌های اصیلی که بشر جدید با آن روبرو شده غفلت گردد و صرفاً به حجم شرکت کنندگان دلخوش باشیم غافل از آنکه انسان جدید به اصطلاح آنلاین است پرسش‌هایی دارد که باید متفکرانه به آن پرسش‌ها جواب داد تا گمان نکند ما با نوعی سطحی نگری بنا داریم تحجری را در رابطه با سنت‌های خود به او تحمیل کنیم. با اینکه همه می‌دانند سنت چنانچه احیان نشود نوعی تحجر و داعشی گریست از آن جهت که میدانسته‌اند افق جدیدی را بر مبنای همان سنت‌ها مقابل مخاطبان بگشایند. فراموش نکنیم که بشر جدید فهم خاصی نسبت به خود دارد و باید تکالیف شرعی را مبتنی بر همان فهمی که او از خود دارد با او در میان گذارد و مسلماً با نظر به وجوه متعالی بشر جدید تکالیف به عالی‌ترین سطح برای او قابل پذیرش است مشروط بر آنکه گرفتار سطحی نگری در امر اراده معارف عالیه دینی نشویم و به صرف گستردگی آموزه‌های دینی از عمق آنها و لیله القدری یعنی زمان قدسی آنها غفلت شود.چه سود می‌برد انسانی که بر عالم مسلط شود ولی بر نفس خود مسلط نباشد و در درون خود به جهت آنکه به ابعاد روحانی‌اش توجه نکرده احساس نارضایتی فراوانی بکند که اصطلاحاً به آن نیست انگاری یا نیهیلیسم می‌گویند آیا با حضور تاریخی انقلاب اسلامی به عنوان زمانی قدسی و لیله القدری تاریخی ما با کانون امیدبخشی در جهان کنونی روبرو نیستیم تا بشر از بی افق بودن رهایی یابد ؟
هدایت شده از مطالب ویژه
1.mp3
34.05M
🔹 گفتگو با پریسا ⬅️از_بشقاب_پرنده_در_کنگره_تا_اف_35_در_خلیج_فارس 📆 8 مردادماه . ۱۴۰۲ ⏱ مدت زمان: ۱۳۲ دقیقه 💎🔻 🖌راستی چرا غربگراها ی ما جز آمریکا و اروپا را به رسمیت نمی‌شناسند ؟ ملاحظه می‌کنید چگونه ایران به عنوان جبهه‌ای که بنا است در نظم نوین جهانی عمق استراتژیک خود را با حضور در آفریقا گسترش دهد تا از بقیه کشورهایی مانند روسیه و چین و حتی ترکیه عقب نماند غرب ‌گراه‌های داخلی نگران این حضور هستند .؟ آیا نگرانی غربگراها در این رابطه نیست که چرا ایران در حال فاصله گرفتن از آمریکا می‌باشد ؟ خوب است به اتفاق تاریخی عدم جرأت کمپانی های آمریکایی در رابطه با عدم تخلیه تانکر نفتی ایران فکر کنیم . آیا این حکایت از حضور ایران در معادلات جهانی ندارد ؟ و اینکه امکان کنشگری آمریکا از دست رفته است ، ولی رسانه‌های خودباخته غرب‌گرای ما متوجه این امر نیستند و نسبت به حضور موشک کروز ابومهدی و تغییر حضور ناوهای آمریکا در سواحل ایران فکر نمی‌کنند، در حالی که دشمنان ما هوشمندانه‌تر از داخلی ها نسبت به این امر فکر می کنند 🌐 jedaal.tv/radio
هدایت شده از مطالب ویژه
🔖حضور فعّال شهدا و مددرسانی به عارفان 11- تفاوت حیاتِ بعد از شهادتِ شهدا و حضور در ادامه تاریخی که در راستای تحقق آن حیات، شهادت را پذیرفتند و حیاتِ بعد از مرگِ انسان‌های بی‌تاریخ بسی بسیار است، شهدا بودنی زنده‌تر از زندگان را تجربه می‌کنند و حامل بشارت‌های دوگانه «وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ» و «وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ»(بقره/62) و نعمت خاص الهی که همان «ولایت» است، می‌باشند و انسان‌های بی‌تاریخ در این عرصه، سخت‌ترین پوچی و نیست‌انگاری را احساس می‌کنند و این‌جا است که باید با شهدا نسبتی خاص برقرار کرد، نسبت خاصی که حضرت امام این‌طور از آن خبر می‌دهند که: « ما براى درک کامل ارزش و راه شهیدانمان فاصله طولانى را باید بپیماییم و در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو نماییم ....همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود...». آری! این‌جا است که شهادت، فرصت است تا عارفان و عاشقان و دلسوختگان برای ادامه حیات خود در این زندگی، از حضور فعّال شهدا مدد بگیرند و در وسعتی گشوده‌تر و گسترده‌تر از تفاوت مُردن و ماندن در نزد خود آزاد باشند. این است راهی که باید ما در آینده خود مدّ نظر داشته باشیم. https://eitaa.com/matalebevijeh/14210 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 +aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
هدایت شده از مطالب ویژه
جنگ نهایت‌ها 10- حال این مائیم و مبارزه‌ای بسی زیبا، از جنس مبارزه آخرالزمانی که جنگِ نهایت‌ها است، مقابله نهایت «ایمان» در اوج انسانیت با نهایت «ظلمات» در اوج رذالت. با حضور در چنین جبهه‌ای باید به مددهای موهبی الهی امید داشت که خداوند به حاضران در چنین جبهه‌ای عطا می‌کند تا کامل‌ترین زندگی را که مقابله همه ایمان است با همه کفر در خود احساس کنند، امری که نمونه آن را در این اواخر در نبوغ شهید عماد مغنیه و یا حاج قاسم ملاحظه کردیم. در این جبهه کم‌ترین حضور، همان حضوری است که انسان از دست خود رها می‌شود و خود را در دل طوفان‌ها می‌یابد به همان صورتی که جناب مولوی در وصف آن می‌گوید: چون‌که من از دست شدم، در ره من شیشه منه ور بنهی پا بنهم هر چه بیابم شکنم اصل تویی من چه کسم، آینه‌ای در کف تو هر چه نمایی بشوم آینه‌ی ممتحنم تو به صفت سرو چمن، من به صفت سایه‌ی تو چون‌که شدم سایه‌ی گل، پهلوی گل خیمه زنم https://eitaa.com/matalebevijeh/14210 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 +aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
هدایت شده از KHAMENEI.IR
1705189120_-2119569388.mp3
13.03M
🎙بشنوید | سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی در مراسم عزاداری شام غریبان حسینی در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۲/۰۵/۰۶ 🏴 Farsi.Khamenei.ir
📊رشد معنی دار حسینه معلی در جذب مخاطب 🔹طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، برنامه "معلی" که در ایام محرم از شبکه سه سیما پخش می‌شد، با جلب نظر بیش از ۳۰ درصد از مردم پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون شد. 🔹آمار ۳۰ درصد بیننده، از میان کل جامعه ایرانی بوده و به این معنا است که تقریبا از هر ۳ ایرانی، یک نفر مخاطب برنامه معلی بوده‌اند. این میزان از مخاطب برای یک برنامه تلویزیونی، آماری شگفت انگیز است. 🔹تعداد برنامه های "معلی" تولید شده در محرم امسال، ۱۱ قسمت بوده و در مقایسه با سریال‌ها و برنامه‌هایی که با تعداد بسیار بیشتر از این تولید شده و طی ماه‌های متمادی روی آنتن رفته‌اند، موفقیت چشم‌گیری بدست آورده است. 🔹آخرین آمار مخاطب برنامه‌هایی همچون "دورهمی" یا "زوجی‌نو" که همگی بیش از ۱۰۰ قسمت روی آنتن بوده‌اند نیز کمتر از آمار بینندگان برنامه "معلی" بوده‌ و از این منظر میزان مخاطب معلی قابل تامل است. 📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
هدایت شده از سفیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت کمتر شنیده شده حاج قاسم از نقش مهم توصیه‌های رهبر انقلاب در پیروزی بزرگ لبنان در جنگ ۳۳ روزه 🌍 🌐 به سفیــــر بپیوندید👇 🆔 @safir_khabar
هدایت شده از متن | علیرضا پناهیان
🔸 چرا اگر «همۀ» مدیران خوب شوند، باز مملکت به‌طور کامل اصلاح نمی‌شود؟ 📌 آخرین گام رهایی–ج۱۰ 🔘 تا وقتی تمرکز قدرت از بین نرود رقابت و دعوا برای تصاحب قدرت ادامه دارد 🔘 اگر قدرت به مردم منتقل شود، دعوای سیاسی چپ و راست هم تمام می‌شود 🔘 برای اینکه قدرت به مردم منتقل شود باید گروه‌های مردمی فعال شوند 🔘 ادارۀ هر محله باید توسط مردم آن محله انجام شود ______ : فرق زندگی قبل از ظهور و بعد از ظهور در چیست؟ بعد از ظهور چه تفاوتی در زندگی انسان‌ها اتفاق می‌افتد؟ اینکه به زندگی جمعی می‌پردازند. زندگی جمعی در وضع قانون‌گذاری، در شیوۀ بوروکراسی، در روش قانونمند کردن و تنظیم مقررات مدرسه‌ و دانشگاه‌ و... تحول ایجاد می‌کند. تصور کنید اگر سازمان‌ها به‌جای اینکه اختیارات را به مدیران بدهند به مردم بدهند، چه تحولی ایجاد می‌شود! اگر شما مردم جمع بشوید و باهم زندگی جمعی را آغاز کنید(که یک بُعدش کار اقتصادی است) آن‌وقت یک تحول اساسی اتفاق می‌افتد و همه‌چیز فرق می‌کند مثلاً ادارۀ شهر توسط مردم انجام می‌شود. اصلاً هر محله‌ای را مردم محله باید اداره کنند همان‌طور که یک آپارتمان را مردم آپارتمان اداره می‌کنند. ولی الان مردم فقط پای صندوق رأی می‌روند و اعضای شورای شهر را انتخاب می‌کنند و تا چهار سال بعد که دوباره انتخابات برگزار شود، اصلاً خبر ندارند که در این شورا چه اتفاقی می‌افتد؛ این یعنی مشارکت حداقلیِ مردم در کارها. رهبر انقلاب به همین دولت فرمود: اینکه شما بین مردم حضور پیدا می‌کنید خوب است اما کافی نیست، باید مشارکت مردم را در تصمیم‌گیری، در نظارت بر رفتار مدیران، و در اقدام-یعنی جایی که مردم می‌توانند مستقل از دولت، اقدام کنند- افزایش بدهید. (بیانات 19/۱۰/1400) حدود سیصد هزار مدیر میانی در کشور داریم که نمی‌دانم این دولت چند درصد از اینها را توانسته عوض بکند. تازه اگر همۀ اینها عوض بشوند و مدیران خوب جایگزین بشوند، باز همۀ مشکلات حل نخواهد شد. این تصور اشتباه است که بگوییم اگر همۀ مدیران، خوب بشوند مملکت به‌طور کامل اصلاح می‌شود. به چند دلیل: یکی اینکه مدیر خوب هم ممکن است فاسد بشود و نتواند پاک بماند. دوم اینکه گاهی یک مدیر، آدم خوبی است اما توانایی و مهارت‌های لازم برای ادارۀ کارها را ندارد، مثلاً به‌خاطر اینکه خودش تولیدکننده یا تاجر نبوده و مشکلات و موانع سرِ راه تولیدکننده‌ها و تجار را دقیقاً نمی‌داند لذا نظرات کارشناسیِ اشتباه می‌دهد. سوم اینکه مدیرهای دولتی معمولاً جرأت ریسک ندارند. مثلاً می‌گوید «نه، مقررات به من اجازه نمی‌دهد...» نتیجه‌اش این می‌شود که یک کارخانه با تعداد زیادی کارگر تعطیل می‌شود یا به مشکل می‌خورد. حالا فرض کنید یک مدیر حزب‌اللهی، متخصص و شجاع آوردیم که توانایی و مهارت لازم را دارد و خوب هم کار می‌کند. این مدیر، چه اشکالی دارد؟ اشکالش این است که تمرکز قدرت را از بین نمی‌برد و طبیعتاً عده‌ای برای این مرکز قدرت، طمع می‌کنند و با یک ترفندی جای او را می‌گیرند! یا در انتخابات بعدی، کار را از او می‌گیرند. از این دولت و مجلس انقلابی می‌خواهم که تمرکز قدرت و ثروت را از دولت بگیرند و به مردم بدهند و الا در انتخاب‌های بعدی سرِ تصاحب پست‌های دولتی دعوا خواهد بود و تا وقتی دعوا هست این مملکت روی آبادانی را نخواهد دید. قدرت را به مردم بدهید تا دیگر تمرکز قدرت و ثروت در دولت نباشد و دیگر کسی برای تصاحب این قدرت، طمع نکند و بگوید: برای چه می‌خواهی مسئول بشوی؟ کارخانه‌ها را که به مردم دادند، وزارت‌خانه‌ها هم که کوچک شد، امضاهای طلایی هم دیگر وجود ندارد! آن‌وقت دیگر شارلاتان‌بازی و دعوای سیاسی چپ و راست هم تمام می‌شود. آن‌وقت فقط کسانی می‌آیند و پست دولتی می‌گیرند که دنبال منفعت شخصی نیستند. مدیر دولتی هرچقدر هم خوب باشد، تا وقتی تمرکز قدرت را از بین نبرد، به جایگاه او طمع می‌کنند و برای تصاحب قدرت، بالاخره او را سرنگون می‌کنند. احزاب وقتی وارد رقابت می‌شوند، کارشان همین است؛ نقشه می‌کشند برای اینکه طرف مقابل خود را حذف کنند و با کمک روزنامه‌های حزبی، رقیب خود را تخریب می‌کنند. برای اینکه قدرت به مردم منتقل بشود باید گروه‌های مردمی فعال بشوند. برای اینکه مردم به صحنه بیایند، باید چه‌کار کنیم؟ چارۀ عملیاتی‌اش مسجد است؛ مسجد باید متحول بشود. اگر ما زندگی جمعی نداریم تقصیر مسجد است؛ امام جماعت مسجد، هیئت امنای مسجد، بسیج مسجد. 🚩 دانشگاه امام صادق(ع)-ماه محرم ۱۴۰۲ 📢صوت:@panahian_mp3 👈 متن کامل: panahian.ir/post/7985 @Panahian_text
هدایت شده از محمدحسن روحانی
با اتوبوس میری تو دل جاده بدون دل‌نگرانی با اینکه راننده رو نمیشناسی، با هواپیما میری سفر بدون اضطراب با اینکه خلبان رو نمیشناسی، تو زندگی چه جوری آروم نیستی وقتی خدا رو خوب میشناسی؟! 💔🕋 ولا تهنوا ولا تحزنوا! و سست نشوید و غمگین مباشید ✍🏻 آل عمران ۱۳۹ 🌱 👳🏻‍♂🧕🏻 @mh_rohani
هدایت شده از استاد عابدینی
🔶 دریافت سلسله‌ مباحث انسان شناسی قرآنی (به همراه 7 جلسه نشست اساتید) 🔸 استاد محمدرضا 🔺 تعداد: 61 جلسه 🗓 زمان برگزاری: رمضان سال 1398 و 1400 📥 هم‌اکنون می‌توانید صوت و متن مباحث را از طریق سایت تمحیص دریافت کنید. 📎 Tamhis.ir/lessones/quranic-anthropology/ 🔰 دریافت مباحث به صورت یک جا ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
هدایت شده از استاد عابدینی
[ASHABOLHOSSEIN.IR]1402050802.mp3
48.04M
🔉 🔖 مجالس اهل بیت (ع) زیارت حضرات است 📥 دریافت نسخه: تصویری | صوتی 📆 یکشنبه 8 مرداد ماه ۱۴۰۲ 🕌 مسجد هیئت اصحاب الحسین(ع) ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
هدایت شده از استاد عابدینی
[ASHABOLHOSSEIN.IR]1402050902.mp3
47.07M
🔉 🔖 یقین کنیم که با شرکت در مجالس حضرات به زیارت حضرات رفتیم 📥 دریافت نسخه: تصویری | صوتی 📆 دوشنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ 🕌 مسجد هیئت اصحاب الحسین(ع) ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
هدایت شده از روانشناسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد فاطمی نیا: ۴۴ ثانیه این همه اعمال مستحبی که انجام میدیم چرا برکت تو زندگی بعضیامون نیست!!! به کانال روانشناسی بپیوندید👇 @Ravanshenasee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سکوت در برابر اعدام شیخ فضل‌الله، گناه جمعی ملت بود! ▶️ ۸۴/۸/۸(بخش دوم): 3️⃣گناهان جمعی ملت‌هاست. 🔹یک گاهی سال‌های متمادی در مقابل منکر و ظلمی می‌کند و هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد؛شاید این سنگین‌ترین گناه باشد؛این همان «ان اللَّه لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» است؛این همان گناهی است که بلاهای سخت را بر سر جماعت‌ها و ملت‌های گنهکار مسلط می‌کند. 🔸ملتی که در تهران ایستادند و تماشا کردند که مجتهد بزرگی مثل را بکشند بالای دار و دم نزدند؛با این‌که جزو بنیانگذاران و رهبران مشروطه بود،به جرم این‌که با جریان انگلیسی و غربگرای مشروطیت همراهی نکرد،او را ضد مشروطه قلمداد کردند، ولی [مردم] دم نزدند؛چوبش را هم خوردند. 🔹«واتقوا فتنة لاتصیبن الذین ظلموا منکم خاصة»؛گاهی مجازات فقط شامل افرادی که مرتکب گناهی شدند،نمی‌شود؛مجازات عمومی است؛چون حرکت عمومی بوده؛ولو همه‌ی افراد در آن شرکت مستقیم نداشتند. 🔺همین ملت آن روزی که به خیابان‌ها آمدند و سینه‌شان را مقابل تانک‌های محمدرضا پهلوی سپر کردند و از مرگ نترسیدند؛یعنی سکوت گناه‌آلود پنجاه ساله را تغییر دادند،خدای متعال پاداش آنها را داد؛حکومت ظلم ساقط شد،حکومت مردمی سر کار آمد؛این به خاطر این بود که حرکت کرد. گناه نوع سوم،اینطور استغفار دارد. 🗓به مناسبت۱۱مرداد سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻موضوع :دعاهای مستجاب ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔹کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
📌 رهبر انقلاب: عدم پیگیری، یکی از مشکلات عمدۀ ما 👈🏻 نسخۀ قابل چاپ @Panahian_ir
هدایت شده از الهادی
*‍ 🔻چرا یک جوان، زن را كه مى ‏بيند يک دفعه ملتهب مى ‏شود؟ 🔸چون صفحه ‏اى از عكس زن نامحرم به چشم منعكس مى‏ شود؛ چشم اين عکس را به قوه واهمه مى ‏فرستد؛ قوه واهمه و مصوره اين را مى‏ گيرد و به قوه حافظه مى‏ فرستد و در آنجا ذخيره مى‏ كند؛ حافظه اين را نگه داشته است. 🔹از طرفی بوسیله رشته‏ هاى عصبى بين مراكز و قواى بدنى (از كبد و غير كبد) با حافظه ارتباط هست. يک دفعه با ورود این عکس به قوه واهمه و حافظه یا تذكر و یادآوری آن، به قوای انسان گزارش مى‏ دهد كه یک مورد هست و يک دفعه تحريكات بر اثر مقدماتى كه خودش داشته صورت مى ‏گيرد. 🔸حالا با اين صفحه ذهن چه كار بايد كرد؟ باید به جاى يک سرى مسائل نامناسب، پیوسته به آن «لا اله الا اللّه‏» تزريق كرد تا آرام آرام با ذكرُ اللّه‏، ‏ يک ياد دیگرى بر دلش مستولى ‏شود. 🔹با این کار يک لذت ديگرى پيدا می ‏كند و جنس روحش عوض مى ‏شود و از يک سرى امور بيرون مى ‏آيد و سلطانى (ذکر خدا) بر دلش حكومت مى‏ كند. 🔸ولى خيلى بايد كار کند تا این حال بماند و الّا با سستى و تنبلی این حالت که با دیدن یک نامحرم ملتهب می شود نمى‏ رود. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
1402.5.12 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
9.25M
🎧 اهمیت و فضیلت خدمت به دستگاه اهل بیت علیهم السلام 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۱۲ ⏱ زمان: ۳۸ دقیقه 📍در جمع مهمانان و کارکنان هتل ولایت مشهد 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
* 💠 جمله طلایی آیت الله قاضی 🔻از آنجا كه روح انسان سالک حساس مى‏ شود؛ هيچ چيزى براى او ضررش به اندازه آزردن نيست. 🔸 يک نفر از مرحوم آیت الله قاضى سوالی مى ‏پرسد ايشان جواب می دهند كه: مى ‏دانم تو اهل عمل نيستى ولى اگر بخواهم به تو يک جمله بگويم: «ميازار و آزرده مشو» 🔹 واقعا اين جمله را باید با طلا نوشت. گاهی بعضی توفيق نماز شب و گرفتن روزه زیاد و عبادت را دارند اما بر اثر يک آزردن همه را از دست مى‏ دهند. ‌ ‌‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
🔻 «بَلْدَةٌ طَيِّبَةٌ وَ رَبٌّ غَفُورٌ» (شهرى است پاكيزه و پروردگارى آمرزگار /سبأ، ۱۵) می‌توان بلده‌ی طیبه‌ای تعریف کرد به شرط اینکه انسان‌ها بخواهند. 🔸 چون که یکی از قوائم مدینه‌ی فاضله، نفوس انسان‌ها است. امان از بی‌مبالاتی در رزق! امان از بی‌مبالاتی در دماء (خون‌ها)! امان از بی‌مبالاتی در اَعراض (آبروها)! 🔹 بعضی ارتباط این معادله را توجه ندارند ولی بخش أعراض، در کل خیلی آسیب‌زننده است، حالا یکی از آن‌ها حجاب است؛ ولی ببینید گاهی این عدم مراعات‌ها چه آفتی می‌گیرد! 🔸 بعضی برای اینکه می‌خواهند برنامه‌های [ضد دینی] خود را پیش ببرند، مقایساتی می‌کنند؛ مثلا بلافاصله به نظر او می‌آید که فلان جا که اصلاً کفار هستند، پس چطور هیچ مبتلا نمی‌شوند؟ 🔹 چرخه‌ی سرنوشتی انسان‌ها و بهره‌وری آن‌ها از امکانات، _ امکاناتی که خدای متعال به صورت طبیعی در اختیار مردم قرار داده است، _ با نفوس، با حدی که در آن هستند، ارتباط‌های عمیقی دارد. 🔸 این‌طور نیست که اگر منطقه‌ای کافر شدند، این‌ها باید نابود بشوند. آن‌ها خلق شدند و بهره‌ی خود را دارند. 🔹 ما فعلاً دنبال وظائف خود می‌گردیم که چگونه بهتر باشیم؟ چگونه معصیت نکنیم؟ چگونه جلب رحمت و نعمت الهی بکنیم؟ وإلّا هر جای دنیا خدای متعال خلقت گسترده است، هر کسی بهره‌ی خود را دارد، نصیب خود را دارد، أجل خود را دارد. کد ۱۲۲۳۵ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌