کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا.mp3
2.05M
قطعۀ ۳
امام حسین (علیهالسلام) روز عاشورا همه را بیآبرو کرد و گفت:
اگر قرار است من کشته شوم و دین محمد(صلیالله علیه و آله)بماند، پس ای شمشیرها مرا دریابید.
حاضری جاییکه آبروت درخطر باشه شعار امام حسین را جار بزنی؟
#شب_پنجم
@fakhrian_ir
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
🔻شب اول محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2354
🔻شب دوم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2356
🔻شب سوم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2368
🔻شب چهارم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2383
🔻شب پنجم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2390
🔻شب ششم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2397
🔻شب هفتم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2400
🔻شب هشتم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2404
🔻شب نهم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2409
🔻شب دهم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2414
هیئت منتظران ظهور (نیشابور)
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین فخریان
#سخنرانی دههٔ محرم ۱۴۰۲
ـــــــــــــــــــــــ
➣@fakhrian_ir
اسماعیل فخریان
#سخنرانی از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام) هیئت منتظران
بسم الله الرحمن الرحیم
#صفحه_اول
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین فخریان
یکشنبه ۱ مردادماه ۱۴۰۲
#شب_ششم
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🔰 در آیات بیشماری از قرآن کریم، به مسئلۀ سلطه و سلطان اشاره شده است. خصوصاً نسبت به ابلیس و شیطان. خداوند متعال در قرآن میفرمایند اصلاً ابلیس به دنبال سلطه است و کسانی را که تحت سلطۀ خود قرار دهد، آنها هیچگاه طعم آزادی را نخواهند چشید.
💢 اساساً بسیاری از بدرفتاریهای انسانها به خاطر این است که لذت آزادی را نچشیدهاند. این بدرفتاریها خروجی عقدهای است که ما بر اساس اسارتها و سلطهها بر خودمان تحمیل میکنیم؛ یعنی نتیجۀ چشیدن طعم آزادی درونی، رفتارهای خوبی است که از ما سر میزند و رفتارهای بد ما چه بدانیم چه ندانیم، خواسته یا ناخواسته محصول آن عقدههای طولانیمدتی است که سلطه بر ما تحمیل کرده است. پس سلطه در مقابل آزادی است. در سوره اسرا آیه ۶۵ خداوند متعال صراحتاً میفرمایند شیطان بر عباد من سلطه ندارد «إن عبادی لیس لک علیهم سلطان»
✅ (ما با سه سلطهگر مواجهیم: ۱.شیطان درونی که به آن هوای نفس گویند.
۲. شیاطین بیرونی که آنها دو دستهاند: الف. شیاطینی که از جنس جن هستند که به آنها ابلیس گویند.
ب. شیاطینی که از جنس انس هستند که به آنها طاغوت گویند).
هم هوای نفس، هم ابلیس، هم طاغوت هر سه یک کار میخواهند انجام دهند و آن سلطه است. خداوند در این آیه میفرماید عباد من تحت سلطۀ تو قرار نمیگیرند. چرا عباد خدا تحت سلطۀ هوای نفس و ابلیس و طاغوت قرار نمیگیرند؟ چون عباد خدا آزاد آزاد آزادند. پس «یا عبادیهایی» که در قرآن داریم یعنی «ای آزادها».
دست سلطهگران به آزادها نمیرسد. ما مکلف شدیم به یک جهاد اکبر، به یک قیام، برای چشیدن طعم آزادی. تمام رذایل ما به خاطر اسارت و سلطه دیگران بر ماست. آزادها شأنشان نیست رفتارهای بد انجام دهند. فقط کسانی به خودشان اجازه میدهند رفتارهای بد در خانه و اجتماع انجام دهند که تحت سلطه قرار گرفتهاند و اسیرند، هرچه اسارت بیشتر باشد جرأت انجام کارهای بد بیشتر است.
💢 اسارت بعضی، به حدی رسیده که روی سینه امام مینشیند و قاتل امام میشود. ولی امام، حتی در این حالت هم به فکر آزاد کردن قاتل خود از اسارتهای درونی و بیرونی است. کلمۀ سلطه و سلطان را در قرآن دریابید و روی آن تأمل کنید. ما اگر میدانستیم سلطه چه بلایی سر شخصیت و هویت انسانها میآورد اینقدر راحت از کنار مقوله آزادی و سلطه عبور نمیکردیم. اینکه میبینید مردم بعضاً بحث آزادی را جدی نمیگیرند به همینخاطر است. آزادی مشتری ندارد، برعکس اسارت مشتریاش زیاد است. بعضی عادت کردهاند به زندگی محصورانه، میدوند که عضو هیئت علمی دانشگاه یا کارمند شوند و نمیدانند که به سمت اسارت میدوند. ما اگر میدانستیم سلطه چه بلایی بر سر انسان میآورد برای آزادی میجنگیدیم. کمااینکه خدا برای رسیدن به آزادی، به ما فرمان جنگ داده است.
💢 اولین اثر سلطه، تحقیر است. آدم حقیر، کوچک و پست، دست به هر کاری میزند. آزادها بسیار خوب رفتار میکنند ما عاشق آزادها هستیم ولی فطرتمان را گرد و غبار گرفته، این عشق خودمان را و اینکه اصالتا دنبال آزادها میگردیم را نمیفهمیم. به عنوان مثال، اباعبدالله(علیهالسلام) از مکه حرکت کردند به سمت کوفه. حُر جلوی امام را گرفت، راه پس و پیش را بر امام بست. امام جملهای به حر گفت که نقطه رهایی حر شد. گاهی برای رها شدن، نیاز به تشر و نیاز به توبه داریم. این جملۀ اباعبدالله به حر که فرمود «سکلتک امک» به حر اجازه داد بر علیه خودش قیام و توبه کند، توبه یعنی اینکه شخص، جرأت پیدا کند به خودش سیلی بزند و شدیدترین قوانین را بر علیه خودش إعمال کند. در این بحبوحه که راه برگشت به مدینه، کوفه و حتی یمن را بر امام بستند امام دستور داد خودشان و اسبانشان را سیراب کنند! چقدر باید یک انسان از قیودات رها باشد که دشمنش را هم، اینطور تحویل بگیرد!! منشأ این خوش رفتاری اباعبدالله آزادی اوست. اگر امام یک ذره کینه میداشت و در قید «خودش» بود با دشمنش اینجور خوشرفتاری نمیکرد. در زیارت جامعه کبیره این همه اوصاف زیبا در مورد اهل بیت میخوانیم، منشأ این اوصاف، آزادی آن بزرگواران است. ازدواج کردهها! از امروز سعی کنید با این دید به زندگی نگاه کنید. چرا در خانه، سعی میکنید اثبات کنید که مرد منم؟ و مرد بودن را در قلدری میدانید؟ مشخص است که آزاد نیستید، در بند اثبات خود هستید. تو را به خدا نگران آزادی خودتان و فرزندانتان باشید آدمهای حقیر خیلی خطرناکند.
#شب_ششم_محرم
@fakhrian_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
#صفحه_دوم
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین فخریان
یکشنبه ۱ مردادماه ۱۴۰۲
#شب_ششم
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🔰 این روزها عدهای از آدمهای بیغیرت مثل محمد خاتمی و رفقای او، بیانیه صادر میکنند و به پلیس خدمتگزار حمله میکنند، به پلیسی که با کشف حجاب و برهنگی ساماندهی شده برخورد معقول و منطقی و قانونی میکند.
من میخواهم به پلیس بگویم دستگاههای فرهنگی را الزام کند مراقب حقارتها باشند. حقارت آدمها را به جایی میرسانند که به اوج اسارت خود افتخار کنند. از این منظر به کشف حجاب نگاه کنید.
چه شده که حاضری به اسارت و حقارت خود افتخار کنی، ولو ناخواسته. من قبل از اینکه بخواهم به کسی که میگوید: «دلم میخواهد اینطوری بیایم بیرون»، بگویم کارت خلاف قانون است، از حقارت و اسارت تو غصه میخورم. تو کجا زندگی کردی که حاضری اینقدر حقارت؛ یعنی کالا شدن و برده شدن خودت را ولو از درون تحمل کنی؟ بله کسی بر گردن تو قلاده نبسته و تو را به زور به بردگی نبرده، ولی تو از درون احساس میکنی اسیر دیده شدن هستی. چه کسی مسئول حقارتی است که جوانهای ما بعضاً میپذیرند؟ من میگویم مساجد، حوزههای علمیه، مسئولین فرهنگی، سخنگویان دین، مسئولین هیئتها. اگر میخواهید مردم با کرامت زندگی کنند باید طعم آزادی را بچشند.
✅ اگر میخواهید طعم آزادی را بچشند باید شما آزادی را جار بزنید و بهزیبایی آن را توصیف کنید. به طوری که جوانها با شنیدن توصیف شما بگویند اگر آزادی اینقدر شیرین است چرا ما جا بمانیم و طعم شیرین آن را نچشیم؟ جوانها فقط با دیدن لذت آیتالله بهجت از نماز، عاشق نماز میشدند. ایشان دو تا مطلب داشت که هر آدمی را تکان میداد. اول اینکه نمازهای ایشان در انسان شوق آزادی از اسارت به واسطه نماز را ایجاد میکرد. دوم اینکه لذت ایشان از روضه امام حسین(علیهالسلام)، مردم را عاشق روضه میکرد. لذت خود در نماز را به رخ همه میکشید، با دل مردم بازی میکرد و اعصاب مردم خورد میشد از اینکه چرا نمیتوانند در آزادی، مثل ایشان باشند. اصلاً نمیگفت نماز بخوانید بلکه با زبان عمل میگفت اگر میخواهید مثل من شوید من از نماز به اینجا رسیدم. فرزندشان میگفت مکرر در مکرر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه به ایشان دستور میداد فلان کار را بکن.
✅ مگر میشود یک انسان، اسیر باشد و آزادترین آزاد عالم، با او ارتباط بگیرد؟ قطعاً اینطور نیست. دومین کار آیتالله بهجت این بود که لذت خود در روضهها را به رخ همه میکشید.
ما امروز نیاز داریم مردم طعم آزادی دینی را بچشند، باید طعم آزادی را اگر میچشید جار بزنید و به همه بگویید. خدا دید ما داریم بیعرضه عمل میکنیم خودش آمد پشت داستان اربعین، گفت من یک کاری میکنم همه عاشق حسینِ آزاده شوند، شما که تکان نمیخورید با رسانه، با موبایلها و با امکاناتی که در دست دارید آزادی حسینم از تمام قیود دنیوی و اخروی را به رخ عالم نمیکشید، لذا من خودم میآیم پشت سر حسینم ببینید چه میکنم! گفتم امام حسین(علیهالسلام) حتی در بند قیود اخروی هم نبود. عبادتش، عبادت احرار؛ یعنی آزادگان بود، نه عبادت بردگان و تجار. احرار جمع حر است، فقط آزادها خدا را برای خودش میخواهند. هنگامی هم که از صدر زین با صورت روی زمین افتاد فرمود الهی رضا بقضائک یعنی خدایا همین را میخواستم. امام حسین(علیهالسلام) در اوج آزادی بود. ما نیز مکلف به حر شدن هستیم. اگر از اول حر بودیم نمیتوانستیم طعم آن را بچشیم، برای چشیدن طعم آزادی باید زحمت کشید. اگر کسی از اول میلیاردر بوده لذت پول را نمیچشد ولی کسی که با زحمت و تلاش، پولدار شده اینطور نیست.
✅ پیرزن آزادهای که یک سال کُلْفتی میکند و حاصل دسترنج خود را برای برپایی مراسم عزای آزادمردترین آزادگان جهان میدهد شایسته است که بانوی دو عالم به دیدارش بیاید و در مجلس عزایش شرکت کند.
#شب_ششم_محرم
@fakhrian_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
#صفحه_سوم
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین فخریان
یکشنبه ۱ مردادماه ۱۴۰۲
#شب_ششم
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🔰 برای بیان آزادی اجتماعی روایتی بیان میکنم که اگر کسی این روایت را بفهمد خدا میداند چه دریچههایی به رویش باز میشود.
«لأعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً»
حتماً، قطعاً، بدون شک، عذاب میکنم همۀ آدمخوبها را اگر نسبت به رهبری که من برای آزاد کردنشان در جامعه فرستادم بیتفاوت باشند و او را تحویل نگیرند.
خدایا چرا اگر من امام جامعه را تحویل نگیرم به خودت قسم خوردی عذابم کنی؟ چون گفتیم آزادیهای اجتماعی توسط امام محقق میشود او آمده تو را از همه بندهای اجتماعی رهایی بخشد، آنوقت تو به او بیتوجهی کردی؟ چوب تو آستینت میکنم. نمیخواهی آزاد باشی؟ پدرت را در میآورم.
✅ چرا اینقدر انبیا بزرگند؟ چون آزادمردترین آزادیخواهان جهان برای آزاد کردن بشریت هستند. به میدان کارزار آمدهاند تا بشر را از تحت سلطۀ اجتماعی خارج کنند.
💢 قبلا گفتیم سه دسته سلطهگر داریم: ۱.هوای نفس ۲.ابلیس ۳.طاغوت. مسئلۀ انبیا کدامیک از اینهاست؟ سومی. یعنی طاغوت.
در زیارت اربعین میگوییم حسینجان نه تنها خدا کسانی را که تو را با دست کشتند نمیبخشد آنهایی هم که با زبان تو را کشتند نمیبخشد. (کسانی که ایستادند نگاه کردند) خدا فرمود من حسینم را فرستادم تا شما را از تمام سلطههای اجتماعی رها کند، تو حسینم را تحویل نگرفتی؟ پدرت را در میآورم. خدایا چرا آن جاهایی که من توسط اعمال عبادی به دنبال تحقق آزادیهای فردیام نبودم این روایت سخت را نگفتی؟ زیرا آزادیهای فردی یکجوری ممکن است تأمین شود اما اگر آزادیهای اجتماعی نباشد حتی آزادی فردی تو هم به اسارت تبدیل میشود. زور سلطۀ بیرونی بیشتر است از سلطۀ درونی. به همینخاطر مبارزه با سلطۀ بیرونی نیاز به امام و ولی دارد.
✅ قبلاً گفتم به جای اینکه بگویید نماز میخوانم، بگویید عامل آزادی به جا میآورم. خواهران هم بدانند حجاب، دیگر عامل پوشش نیست؛ بلکه یک علامت است. به جای امام هم باید بگوییم آزادیخواه عالم.
شما را قسم میدهم به رگهای نامرتب اباعبدالله(علیهالسلام) این حرف مرا تحویل بگیرید که اگر تحویل گرفتید یک عمر شاد زندگی خواهید کرد. به خود امام حسین قسم! هیچکدام از این غارتها به خاطر پول نبود فقط به خاطر عقده درونی بود که بگویند من هم زدم. چرا از هم سبقت میگرفتند حسین را بکشند؟ اینها که مردم شام نبودند، پای منبر علی(علیهالسلام) بزرگ شده بودند. اباعبدالله فرمود آیا من حرامی را حلال یا حلالی را حرام کردم؟ مرا نمیشناسید؟ گفتند میشناسیم. خب چرا میخواهید مرا بکشید؟ چون ما اسیریم، ما حقیریم و الا اینکه گوشواره را بکشید گوش پاره شود این درونش پول نخوابیده، اینکه خیمهها را به آتش بکشید این دیگر به خاطر پول نبود.
✅ رفقا این آزادی را جدی بگیرید. ببینید اینها کارشان به کجا رسید؟ اگر طعم آزادی را نچشیده باشی اگرچه صبح تا شب کارهای خوب انجام دهی یک روز با همین کارها بر علیه خدا قیام میکنی، زیرا نظام سلطه، همۀ اعمال خوب تو را به نفع خودش مصادره خواهد کرد.
💢 امام حسین(علیهالسلام) را نمازخوانها و دعوتکنندهها کشتند.
سلطهگر با سه عامل تهدید، تطمیع و تحمیق، مردم را به اسارت میکشد.
گفتیم مأموریت امام آزاد کردن مردم از اسارتهای اجتماعی است اما یکجا در آزادیهای فردی ورود میکند و آن وقتی است که فرد به اسارتهای پنهان دچار شده باشد. مثل تشری که امام روز دوم محرم به حر زد و باعث آزادی او شد.
#شب_ششم_محرم
@fakhrian_ir
در رثای آزادی
امان از احساس و عقدهی حقارت
امان از وقتی که به لب و دندان امام تازیانه بزنند، فقط برای اینکه بگویند:
من زدم
گوشواره را نه برای قیمتش💰، بلکه برای این از گوش طفل سهساله بکشند که در دورهمی بعد از عاشورا بتواند سینه سپر کند و جلو دیگران بگوید:
من گوش رقیه را پاره کردم.
و یکی هم برای اینکه در مواجهه با مختار حرفی برای گفتن داشته باشد و بگوید:
من تیر سهشعبه را به گلوی طفل شش ماهه زدم
و جگر مختار رابسوزاند
عجب زمانهای
درونشان پر از سیم خاردارهای صعب العبور
خدایا از این منیتها به تو پناه میبریم
و از تو آزادی میخواهیم...
آزادی برای پرواز و گذر از سیم خاردارهای درونمان
باشد که ما هم روزی برای تو و در راه تو شهید بشویم و با صورت خونین به زمین بخوریم و بگوییم:
همین را میخواستم🕊
بگوییم:
«الهی رضا بقضائک»🕊
و یا بگوییم:
«فزت برب الکعبه»🕊
#پیام_ارسالی
برگرفته شده از مباحث حجتالاسلام فخریان با موضوع: «آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام»
@fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 اولین اثر سلطه، تحقیر است و از آدم حقیر هر کار بدی بر میآید!
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین فخریان
#شب_ششم_محرم
@fakhrian_ir
InShot_۲۰۲۳۰۷۲۶_۲۳۱۹۵۶۹۹۹_۲۶۰۷۲۰۲۳.mp3
2.21M
🎧 ما حتی الکی هم امام زمانمون رو نخواستیم!
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین فخریان
#شب_ششم_محرم
@fakhrian_ir
چرا امامتون رو طلب نمیکنید؟.mp3
3.35M
از سلطههای پنهان چیزی میدونی؟!
میدونی نقش امام در پیدا کردنِ سلطههای پنهان چیه؟
#شب_ششم
محرم۱۴۴۵
@fakhrian_ir
چرا برای کشتن امام حسین از هم سبقت میگرفتند؟ .mp3
1.82M
این همه جنایتی که در کربلا رخ داد، بهخاطر نبود رهایی بود...
#شب_ششم
محرمالحرام ۱۴۴۵
@fakhrian_ir
سلام و احترام خدمت استاد بزرگوار
عزاداریهای شما قبول باشه
سخنرانیهای شما مخصوصا دههی عاشورا خیلی عالیه حتی برای بچهها.
الحمدلله توفیقی شد در یکی از سخنرانیهای شما حضور یافتیم. دخترم که ده سالشه از مراسم هیئت شما در نیشابور خیلی خوشش اومد و گفت که سخنرانیهای استاد فخریان جوریه که حوصله مون سر نمیره و براش جذاب بوده.
دخترم تو مراسمات عزاداری تمایل زیادی نشون نمیده و اکثرا خسته میشه و حوصلهاش سر میره و این برای بنده دغدغهای شده و مشکل رو از جانب دخترم میدیدم. اما حالا میبینم که یه سخنران توانمند چطور میتونه نه تنها بزرگترها بلکه نونهالان و نوجوانها رو جذب معارف دین کنه
خداوند شما رو حفظ کنه و توفیقاتتان رو بیشتر کنه.
#پیام_ارسالی
پیرامون سخنرانیهای حجةالاسلام فخریان در محرمالحرام ۱۴۴۵
@fakhrian_ir
عاقبت بی توجهی به رهبر جامعه.mp3
2.41M
حتماً، قطعاً و بدون شک پدر آدمهایی که نخواهند آزاد باشند را در میآورم...
#شب_ششم
محرمالحرام ۱۴۴۵
@fakhrian_ir
عبادت احرار چگونه است؟ .mp3
1.95M
مثل «بردهها» بندگی نکن...
#شب_ششم
محرمالحرام ۱۴۴۵
@fakhrian_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
#صفحه_اول
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین فخریان
دوشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۲
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🔰 ما در دنیا با سه سلطهگر مواجه هستیم و تنها مطالبه خداوند از ما این است که مراقب باشیم این سلطهگران، ما را تحت سلطۀ خود قرار ندهند و تا زمانی که در دنیا هستیم باید در مبارزه دائمی با آنها باشیم، اگر هم بخواهیم از مبارزه دست بکشیم، باید بدانیم آنها تا ما را اسیر خود نکنند دست برنمیدارند.
✅ خدای متعال برای اینکه ما تحت سلطۀ سلطهگر درونی یعنی هوای نفس قرار نگیریم، اعمال عبادی فردی را واجب کرده است. نقش انبیا در اینجا ابلاغ اعمال عبادی فردی است که موجبات آزادی ما را فراهم میکنند.
✅ دومین سلطهگر، ابلیس است نقش انبیا در این قسمت نیز ارائه راهکارهای مبارزه با ابلیس است. دین اینجا هم به کمک ما میآید ولی مستقیماً جلوی سلطهگری ابلیس را نمیگیرد بلکه فقط راهکار میدهد.
💢 مبارزه با این دو سلطهگر سخت است اما نه خیلی. بالآخره ما با لطایف الحیلی، با حواسجمعی میتوانیم با آنها مبارزه کنیم.
✅ اما مبارزه با سومین نوع سلطه که طاغوت است، بسیار سخت است. این سلطهگر به قدری قوی است که خداوند ۱۲۴ هزار نفر از آزادمردترین آدمهای عالم را برای مبارزه با او جمع کرده است و نگهبانی از آزادی اجتماعی ما را به آنها سپرده و گفته حتی یک لحظه نباید اجازه دهید این سلطهگر خارجی، زندگی و شخصیت انسانها را تحت سلطه بگیرد.
✅✅ پس علت بعثت انبیا، مراقبت از انواع آزادیهای اجتماعی است و انبیا آمدهاند نگذارند ما تحت سلطههای خارجی سیاسی، اقتصادی، اخلاقی قرار بگیریم. همۀ انسانها از بردگی متنفرند و در این امر با هم اشتراک دارند ولی معلوم نیست به اندازهای که از بردگی متنفرند از بیدینی هم متنفر باشند. چون نسبت بین دینداری و آزادی را درست نفهمیدهاند. لذا از بردگی بدشان میآید ولی از مهمترین عامل بردگی که بیدینی است ممکن است بدشان نیاید.
اصلاً مهمترین کارکرد دین، تأمین آزادی است. توجه به «آزادی اجتماعی»، یعنی توجه به «زندگی سیاسی». همین که انسان از بردگی اجتماعی متنفر شد، یعنی جار میزند که من سیاسی هستم. چون فرار از بردگی اجتماعی یعنی یک زندگی سیاسی _ دینی.
💢 اینکه میگویند دین سیاسی است، یعنی حواسش به آزادی اجتماعی ما هست. اسم دیگر آزادی اجتماعی سیاستورزی است. سیاسیترین انسانها انبیا هستند که آمدهاند از آزادی اجتماعی ما محافظت کنند. انبیا اگر جایی لازم باشد وارد جنگ میشوند و میگویند «یا سیوف خذینی» مرا تکه تکه کنید ولی آزادی بندگان خدا را محدود نکنید. سؤال: آیا نمیشد ما خودمان، آزادیهای اجتماعی خودمان را تأمین کنیم؟ خیر، ما اینچنین قدرتی نداریم، ما تازه در مسیر آزاد شدنیم. کسانی میتوانند آزادیهای اجتماعی را تامین کنند که الان بالفعل، آزادمردترین انسانهای عالم هستند. پیامبرها از اولی که میآیند، پیامبرند، یعنی آزاد آزاد آزادند. اینکه ما معتقدیم انبیا معصومند، یعنی آزادند و گناه نمیکنند و گناه را اسارت میدانند. کدام انسان عاقلی حاضر است او را اسیر و زندانی کنند؟ با این حساب، هر آدم گنهکاری، احمق یعنی نادان است. زیرا حاضر شده زندانی و اسیرش کنند. انبیا معصومند؛ یعنی اینقدر طعم آزادی را چشیدند که حاضر نیستند یک لحظه آزادی را با اسارت عوض کنند. خدا میگوید اگر شما دور پیامبر مرا خالی کنید و به او بیتوجهی کنید، شما را با نماز شبتان میسوزانم. زیرا از دست کسی که آمده آزادی اجتماعی برایتان فراهم کند فرار کردهاید. چرا اینقدر تأکید شده به پذیرش اولیا الهی؟ چون اینها منشأ آزادیهای اجتماعی ما هستند.
💢 این روایت را همۀ آزادیخواهان باید تابلو کنند و در خانههای خود نصب کنند. حدیث قدسی که هم از امام باقر و هم از امام صادق (علیهماالسلام) صادر شده است:
«لأعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً»
حتماً قطعاً بلاشک عذاب خواهم کرد مردم خوبی را که دنبال طاغوتها رفتند و نسبت به امامی که من برایشان فرستادم بیتوجهی کردند.
سوال این است که اگر من اعمال عبادی را کامل انجام دادم ولی بهدنبال طاغوت رفتم مگر چه اتفاقی میافتد؟ در پاسخ باید گفت اسیر میشوی، تحت نفوذ دیگران قرار میگیری. آیا دوست داری اسیر شوی؟ حتی اگر آیتالله بهجت هم باشی ولی امام و رهبرت در زمان غیبت، خمینی نباشد «لأعذبنک» حتماً عذابت میکنم.
لأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً.
#شب_هفتم
محرمالحرام ۱۴۴۵
@fakhrian_ir
#صفحه_دوم
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین فخریان
دوشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۲
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🔰 حتماً، قطعاً، بلاشک، میبخشم گناهکاری را که اعمال فردیش رو درست انجام نمیده، نماز نمیخونه یکی درمیون، روزه نمیگیره یکی در میون، از این دیگه راحتتر، ماه رمضون روزه نگرفته، میگه میبخشمش. چرا؟ میگه این رفته دنبال کسی که آزادیهای اجتماعیشو تأمین میکنه. میگه خب بکنه. میگه آخه این در پرتو لذتی که در آزادیهای اجتماعی میبره کم کم به دنبال تأمین آزادیهای فردی خودشم میره. دیدی چقدر قشنگ مستحق بخشش من شد؟ حالا فهمیدی برخلاف اون اولیه که وقتی طعم لذت آزادی اجتماعی رو نچشیده، همون آزادیهای فردیاش هم آروم آروم رها میشه.
✅ در عبارت ظَالِمَةً مُسِيئَةً، ظَالِمَةً یعنی طرف داره تو خیابون یا جاهای دیگه زور میگه، نادونی میکنه، اما امام رو قبول داره، دنبال امام راه افتاده، مثل زهیر، چون ولایت ولی حق رو برای رسیدن به آزادی اجتماعی پذیرفت، خداوند متعال از تمام نافرمانیهای شخصی و فردی او چشمپوشی کرد. خب خدایا چرا چشم پوشی میکنی؟ میگه آخه تو نمیفهمی این با این آزادی اجتماعی به کجاها میرسد. اصلاً گناهاش دیگه به چشم نمیاد.
💢 حالا از این زاویه امام حسین(علیهالسلام) رو معرفی کنید. امام حسین نگهبان آزادی اجتماعی است. دیشب گفتم وقتی مردم کوفه نامه نوشتند به امام حسین که یزید تمام آزادیهای اجتماعی ما رو سلب کرده، امام گفت یالا پاشید بریم به کمک مردم، مردم از ما کمک میخوان. امام حسین وقتی که میخواست بره کوفه، میدونست اینا نامردن، میدونست کشته میشه، میدونست اسیر میشه. خب پس چرا رفت؟ اونا که الکی امام حسین رو برای آزادی میخواستن؟! امام وظیفهاش اینه حتی اگه تو الکی بخوایش، بیاد. میگه مردم منو خواستن، نمیگه الکی خواستن. نمیگه برای چی و چهجوری. (میگه خواستن، تمام)
به همین خاطر اونای دیگه نمیفهمیدن. عبداللهبنجعفر نمیفهمید. محمدبنحنفیه نمیفهمید. میگفت تو که میدونی میکشنت، خب چرا میری؟ گفت چون الکی منو خواستن. (بعد من عرض کردم امام زمان الان نیست، یعنی ما حتی الکی هم امام رو نمیخوایم. وگرنه میآمد)
✅ الکی گفتن ما میخوایم آزاد باشیم. امام حسین(علیهالسلام) فرمود زینب جان! باروبنه رو جمع کن بریم. کجا حسین جان؟ میخوایم بریم مردم عالم رو از شر یزیدیان آزاد کنیم، خب بابا اینا دروغ میگن! میگه دروغشم قشنگه. تو نمیدونی آزادی چه طعمی داره! حتی ادای آزادی رو هم دربیارن قشنگه. حتی ادای آزادیخواهی رو هم دربیارن قشنگه.
اصلاً منِ حسین فدای ادای آزادی خواهی تو. خوبه؟ حسین! یه چیزی یواشکی بگم؟ همونایی که دعوتت کردن میکشنت! میگه من میام که فردا هیچ بهانهای برای اسارتشون نداشته باشن. اگه خدا با لگد زد توی دهنشون، نگن خب چرا میزنی؟ خدا بگه با اینکه حسین بخاطر دعوت الکی شما اومد، باز شما خواستید اسیر بمونید!!! الان دیگه لگد بزنید تو دهنشون. میبینید چهجوری خدا حجت رو از تو میگیره؟ چهجوری تو رو میبره کنج رینگ، دیگه نمیتونی حرف بزنی؟ اینکه به امام میگن حجت یعنی این. یعنی الکی هم بهانه رو از تو میگیره.
✅ بعد اولین چیزی که امام حسین و دین به شما میده میدونی چیه؟ توروخدا اینو دقت کنین. اولین آزادی، آزادی فکر و انتخاب و بیان است. میگه شما روی حرفهای خدا فکر کردی؟ مثلاً میگی نه، میگه پس غلط کردی کارهایی که خدا میگه رو انجام میدی! اصلاً خود خدا هم میگه برا چی بدون فکر کارهایی که من گفتم رو انجام دادی! رفقا خدا عاشق کفریه که از روی فکر باشه و متنفر از عبادتیه که از روی بیفکری باشه. میگه اگه تو واقعاً از روی فکر به این نتیجه رسیدی که باید کافر باشی! اشکالی نداره، برو راحت باش. خب آقا ممکنه اشتباه کرده باشه. خب همین اشتباهش هم چون از رو فکر هست قشنگه، بره بپرسه، هر موقع به حقیقت رسید، برسه. خدایا شما ایشونو نمیبری جهنم؟ نه، چون فکر کرده؟ همینقدر که به خودش اجازه آزادی در فکر داده، برای من مهمه. من برای آزادی بنده خودم اینقدر ارزش قائلم که کفرشو به اندازه ایمان تقلیدی میخرم. اوج کرامت انسان در دین را میفهمی؟ خدایا من چون از روی فکر واقعی به کفر رسیدم به من آزادی بیان هم میدی؟ آره برو جار بزن که کافر شدی. خدایا اگه بگم تو نمیترسی بقیه کافر بشن؟ میگه نه. من خدا میدونی از چی میترسم؟ از اینکه تو فکر نکنی. من از این میترسم. من از اینکه تو اهل فکر نباشی میترسم. اما از اینکه رفتارهات بر طبق میل من نباشه ولی از روی فکر باشه نمیترسم. اینارو شهید مطهری میگه.
حاج آقا خب اینطوری که مردم ممکنه بگن ما هم دلمون میخواد اینطوری باشیم؟ نه نه نه، همۀ حرف در مورد ارزش فکر بود نه آنچه دل میخواد. الان بحثمون آزادی فکر است، نه آزادی میل.
#شب_هفتم
محرمالحرام۱۴۴۵
@fakhrian_ir
#صفحه_سوم
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین فخریان
دوشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۲
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🔰 پس اولین آزادی که خدا و دین به تو اجباراً میده، آزادی فکر و عقیده هست. اگه بگی دلم نمیخواهد آزاد باشم، خدا میگه غلط کردی باید آزاد باشی و باید فکر کنی. اینهمه در قرآن اومده: افلا تتفکرون، افلا تدبرون، افلا یعقلون یعنی چرا فکر نمیکنی؟
✅ بعد من بگم خدا چهجوری داره شما رو گول میزنه؟ میگه وقتی شما فکر کنی به همونی که من میخوام میرسی. برو فکر کن. خدا داره تو رو دور میزنه. میگه من به تو دستور میدم فکر کنی که محکم پای حرفای من وایستی. حالا دو تا اشتباه هم ممکنه بکنی، عیبی نداره.
✅ رفقا اولین حق آزادی در دین که اجباراً باید بهش متعهد باشید، آزادی عقیده و بیان است. عدهای پیغمبر رو قبول نداشتن. منافق نبودن، مرتد نبودن، واقعاً پیغمبر رو قبول نداشتن. پیغمبر با اینا خیلی آروم زندگی میکرد میگفت ایرادی نداره.
💢 در مکه پیغمبر اکرم به یک خانمی که به دعوت اسلام لبیک نگفت و از پیامبر کمک مالی میخواست، نگفت نمیدم چون تو مسلمان نشدی. فرمود از بیتالمال به او کمک کنید. دین اینقدر برای انسانها ارزش قائله، کرامت انسانها رو اینطوری حفظ میکنه.
✅ رفقا شما اینقدری که نگران نماز فرزندتی، که میخونه یا نه، باید قبلش نگران این باشی که بچهت طعم آزادی رو بچشه. اگه مزه آزادی رو بچشه قطعاً نماز هم میخونه. مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی میگه ملائکه منو برای نماز شب بیدار میکردن، مگه ایشون حاضره از این لذت آزادی در نماز شب بگذره؟ بعضی میپرسن چرا بچه ما صبح با سختی برای نماز صبح بیدار میشه؟ چون طعم آزادی رو تو نماز نمیچشه. نمیخوام نگران نماز خوندنش باشی، نگران این باش که این چرا نمازشو اینطوری میخونه! چرا احساس نمیکنه وقتی نماز میخونه یه بندی از اسارتهاش پاره میشه؟
ببرش دکتر این بیچاره رو. این آزادی رو
نمیفهمه. اسارت رو نمیفهمه. مریضه، سرطان گرفته، ببرش دکتر درمانش کن بیچاره رو. این نماز میخونه اما آزادی رو نمیفهمه.
✅ پس اولین حق آزادی انسانها طبق فرموده خداوند متعال که میگوید لا اکراه فی الدین، آزادی عقیده و آزادی بیان است، البته آزادی عقیده و بیان شما در اجتماع، تا اونجایی مجازه که شما به حاکمیت دین ضربه نزنی، اگه قرار باشه شما حاکمیت دین رو خدشهدار کنی اینجا قانون، جلوی شما رو میگیره، میگه گفتیم آزادی، اما اینطوری هم نه که تو بر علیه خود ما قیام کردی.
✅ چرا پیغمبر برای دیندار شدن مردم عجله نمیکرد؟ بجای اینکه بگه یالا! چی میگفت؟ میگفت: یکم تأمل کن. قرآن میگه که میدونی آدمای عاقل کیانند؟ «یستمعون القول» کسانی که گوش میدن به صحبتها، نمیترسن «فیتبعون احسنه» با عقل بهترینش رو که مطابق با فطرت است انتخاب و عمل میکنن.
✅ خدایا! ممکنه من در تشخیص اشتباه کنم؟
ایرادی نداره من که به خاطر تشخیص اشتباه، تو رو کتکت نمیزنم جهنم نمیبرم. همون تشخیص اشتباهت هم قشنگه، چون تشخیص دادی. اگرچه اشتباه تشخیص دادی.
💢 پس اولین حق آزادی شما چیه؟ عقیده. خب وظیفه حوزه علمیه چیه؟ اینکه فضای فکرکردن جوانهارو فراهم کنه.
دیکته نکنه. خدایا به من اجازه بده روی منبر حرفهای تو را بر مردم دیکته کنم؛ غلط کردی بیا پایین ببینم. تو باید بر روی منبر فضای فکر کردن را برای مردم ایجاد کنی. تو فقط میتوانی دعوت کنی نه دیکته کردن. قرآن به پیغمبر میگوید: «ادعوا: دعوت کن، دیکته نکن».
وقتی اینطوری محکم حرف میزنی، طرف فکر میکنه این است ولاغیر، اگه نپذیره چوب تو آستینش میکنند. نه آقا جهنم مال بیفکرهاست. به فرزندت دیکته نکن، بگذار فکر کند. بازم گفتم خدا نگران نیست، چون دین کاملاً فطری است. اگر اشتباه فهمید چی؟ بابا اشتباه از روی انتخاب زیباست، از روی فکر زیباست. زیباست میدونی یعنی چی؟ یعنی برمیگرده، نگران نباش. یک روز دیرتر.
✅ امام حسین(علیهالسلام) به حر گفت بیا، یا به حر گفت حر دقیقاً دلیلت چیه با ما مخالفت میکنی؟
گفت مشکلت با من چیه؟ برای چی با ما میجنگی؟ بشین فکر کن. خب، حر نشست فکر کرد. در روز عاشورا دید خب راست میگه حسین. چرا من اینوریم؟ چرا آن طرف را انتخاب نکردم؟ چون زمینه فکر برای آقای حر فراهم شد و بر اساس فطرتش رفت جلو، دید که حسین(علیهالسلام) بر حق است.
✅ اینکه گفته شده لحظهای تفکر، ارزشمندتر از ۷۰ سال عبادت از روی عادت و تقلید کورکورانه است همینه.
#شب_هفتم
محرمالحرام ۱۴۴۵
@fakhrian_ir
#صفحه_چهارم
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین فخریان
دوشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۲
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🔰 بنده احساس میکنم مهمترین عاملی که به ظهور ولیعصر «ارواحنافداه» منتهی میشود این شوق آزاد زیستن در مردم عالم است. پیغمبر توی این ۲۳ سال بعثت چه کار میکرد؟ آزاد زیستن خودش را سر دست گرفته بود به همه نشان میداد. میگفت تو میخواهی اینطوری باشی؟ خوبه؟ قشنگه؟ کیف میکنی با من؟ بیا میبرمت همونجا که خودم اونجام. این میشه دعوت. پیغمبر لذایذ خودش را جار میزد.
یک روز عایشه به پیغمبر عرض کرد: آقا قرآن میگه تو گناهی نداری (سوره مبارکه فتح آیه ۲)
ليَغۡفِرَ لَكَ ٱللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِن ذَنۢبِكَ وَمَا تَأَخَّرَ
خداوند گناهان گذشته و آینده تو را بخشیده پس چرا اینقدر سجده میکنی که «حتی وَرِمَ قَدَماه» که پاهات ورم کرده است تو چیزی برای بخشش نیاز نداری؟ پیامبر در جوابش چی گفت؟ اَفَلا اکونُ عبداً شکورا. چرا اجازه نمیدهی من لذت ببرم از سجدهام.
✅ دیشب هم کلام امیرالمؤمنین رو براتون خوندم: إنّ قَوما عَبَدوا اللّه رَغبَةً فتِلكَ عِبادَةُ التُّجّارِ، و إنّ قَوما عَبَدوا اللّه رَهبَةً فَتِلكَ عِبادَةُ العَبيدِ، وَ إنّ قَوما عَبَدوا اللّه شُكرا فتِلكَ عِبادَةُ الأحرارِ
آزادهها اینطوری خدا را عبادت میکنند که میگویند چرا تو میخواهی دقایقی من را از لذت در سجده بودن دور کنی؟ چرا تو فکر کردی من برای بخشیده شدن گناهانم اینطوری زار میزنم؟
💢 رفقا آزادی عقیده و تفکر را جدی بگیرید.
رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم فرمود: یکی از مهمترین کارکردهای انقلاب این است که باید فضای عقلانیت مردم را فراهم کنند. و در یک سخنرانی که چهار نوع پیشرفت را برای مردم ایران تعریف کردند؛ فرمودند: اول پیشرفت در عقل (در تفکر)، بعد فرمودند پیشرفت در علم پیشرفت در معنویت. اول فرمود پیشرفت در فکر، جامعهای که اهل فکر نیست طعم آزادی را نخواهد کشید؛ جامعه اسیر با سلطه بیرونی زود کنار میآید.
💢 آزادی دوم در اسلام، در دین؛ «آزادی سیاسی» است. تو باید به هرچی دوست داری رأی بدهی. آقا چرا شما اصولگرا، اصلاح طلب درست میکنید؟ چرا از ترس اصلاح طلبها میگویید به اصولگراها رأی دهید؟ چرا آزادی من را محدود میکنید؟ من نمیخواهم به این رأی بدهم به آن هم نمیخواهم رأی بدهم؛ به هرکس دلم بخواهد رأی میدهم به شما چه ارتباطی دارد؟
بنده به شما عرض میکنم در انتخابات پیش رو نه به اصولگرا نه به اصلاح طلب نه به ریش دار نه به تسبیحدار که به آزادمردترین آدمها رأی دهید؛ که اگر بهشون ماشین دادن بگویند: نه آقا ما نمیخواهیم نیاز نداریم نگویند نماینده مجلس نیاز دارد.
نیاز ندارد به شاسی بلند، کی گفته است؟ ما میخواهیم به مراکزی که از آنجا رأی آوردهایم سر بزنیم. بلند شو برو سر بزن. ماشین نمیرود، خر که میرود! سوار شو برو. آنهایی که رأی دادند همین ماشین را سوار میشوند؟ میگوید به آدمهایی که به من رأی دادند میخواهم سر بزنم مگر آنها با چنین ماشینی رفت و آمد میکنند که میخواهید به آنان سر بزنید؟
آنها با خر رفت و آمد میکنند بروید با الاغ سر بزنید.
✅معاون سیاسی وزیر کشور نامه زده است؛ بهترین کار را کرده در این ۴۵ سال انقلاب اسلامی؛ به فرمانداران و استانداران نوشته است:
آقا ایام انتخابات حق ندارید در مجالس انتخاباتیِ نامزدها شرکت کنید؛ فرماندار حق ندارد از کسی حمایت کند؛ در جلسه انتخابات فلان نامزد شرکت کند؛ از قِبَل فرماندار، استاندار، فلان نامزد بخواهد استفاده کند.
حالا عدهای از نمایندهها وقتی وزیر کشور آمد در مجلس هویاش کردند. هووووووی!
چرا هوی میکنید؟ میگوید برای چهچنین نامهای زدهاید؟! بعد طرف را تهدید به استیضاح کردند. این آزاده؟ از چی میترسید؟ از اینکه رأی نیاورید؟ خب رأی نیاورید. ببینید عدهایشون اسیر هستند؛ به اینها رأی ندهید.
عقلانیت سیاسی و آزادی سیاسی اگر طعمش برای مردم به وجود بیاید آن وقت شما هیچ موقع در انتخابات کنار نمیکشید
میگوید من رأی نمیدهم. چرا؟ این انقلاب را قبول ندارم. خب آیا آزادی خودت را قبول نداری؟ خبر ندارد. طرف احمق است.
امر در سیاست دخالت نکنید سلطهشون شما را میگیرد؛ باید برای آزادی خودت آزادی سیاسی، رأی بدهی.
#شب_هفتم
محرمالحرام ۱۴۴۵
@fakhrian_ir
#صفحه_پنجم
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین فخریان
دوشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۲
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
گوش بدهید؛ این جمله از امام است: «رأی ندادن حرام است؛ در بعضی موارد گناه کبیره است». چرا گناه کبیره است؟ رأی من چه ربطی به خدا و پیامبر و دین و گناه دارد؟ چون رأی ندادن تو، انتخاب نکردن تو خلاف آزادیست، از این جهت گناه کبیره است. چرا از آزادی خودت استفاده نمیکنی؟ چرا آزادی خودت را محدود کردی؟ میگوید من
اصلاً این آخوندها رو قبول ندارم! مرا قبول نداری؟ خب نداشته باش، چرا رأی نمیدی؟ تو اگر آخوندا رو قبول نداری، نان نمیخوری؟ آب نمیخوری؟ بابا آزادی از نان و آب برای تو مهمتر است؛ چرا از این منظر شما به آزادی سیاسی و انتخابات نگاه نمیکنید؟
چرا سطح انتخابات را پایین آوردید که من فلان جا را قبول ندارم، گرانی است، من رأی نمیدهم؛ خوب اگر گرانی هست، رأی ندهید سلطه سیاسی هم میآید. نگویید ما که آب از سرمان گذشته، حالا این آزادی هم نباشد. دیشب عرض کردم فقط آدمهای پست اینطوری حرف میزنند که میگویند این یک ذره آزادی هم نباشد. خب چرا نباشد؟ چرا به اسیر بودن عادت کردید؟ چرا برایتان مهم نیست که چه کسی بر شما سلطه میگذارد؟ سلطه خدا یا سلطه آدمها؟ به خدا قسم اگر ما این آزادیها را میچشیدیم، لحظهای از دنبال کردن عملکرد آدمهایی که بر ما مسلط هستند؛ غفلت نمیکردیم که ممکن باشد یک لحظه آنها سلطه غیر خدا را بر سر ما بیاورند. چرا بعضی از اخبار مجلس را پیگیری نمیکنید؟ چرا برخی از اخبار دولت را پیگیری نمیکنید؟
✅ دیشب یکی از دوستان از اداره ارشاد نیشابور تشریف داشتند اینجا بنده یک جملهای گفتم دیدم ایشان اعتراض کردند به بنده. بنده گفتم ما نسبت به فضاسازی فرهنگ حسینی در ایام محرم، در شهر گلایه داریم از شهرداری و از ارشاد و از دستگاههای فرهنگی. بعضی از دوستان در اداره ارشاد گفتند کار ما که بنر زدن نیست کار ما نظارت بر محتوای فرهنگی است. چه کسی گفته کار شما نظارت بر محتوای فرهنگی است؟ کار شما فرهنگسازی است.
خودتان را کنار نکشید. کار شما _اداره فرهنگ_ فرهنگسازی است. من میخوام فرهنگ حسینی که در رأسش، آزادی است در محرم بین مردم بچرخد. یقه چه کسی را بگیرم؟ پیش چه کسی بروم؟ چرا امام حسین را مفت مفت کنار میگذارید؟ این همه بنر در شهر هست که روی آن نوشته یا سیدالشهدا. یعنی چی؟ اسم سیدالشهدا را که همه بلدند؛ کدام سیدالشهدا؟ برای من امام حسین را معرفی کنید؟
💢 اگر امام حسین شاخص را معرفی نکنید؛ عدهای از حسین، فقط تشنگی روز عاشورا را میبینند و خارهایی که بچههای حسین رویش دویدند. آن وقت در هیأت به جای گفتن از حسین آزادیخواه؛ یک حسین معشوقِ مظلوم و بعضاً حقیر میسازند. بنده در همین شهر منبر رفتم؛ گفتند آقا اینقدر سیاسی حرف نزن. خب حالا مشخص شد سیاسی حرف نزن یعنی چی؟ یعنی نه از حسین بگو، نه از آزادی، نه از دین، از هیچی نگو. فقط بگو حسین را اینطور کشتند که ما با قمه بزنیم تو سرمان و خودمان را له کنیم. من به این امام حسین کافرم. به این هیئت امام حسین هم کافرم. من این هیأت را هیأت امام حسین نمیدونم. این ضد امام حسین است. این هیأتی است که دارد امام حسین را تحریف میکند. حسینی که اوج آزادی را چشیده است و اوج آزادی چشیدن را برای ملت میخواهد و حاضر است سه سالهاش را بیاورد و در این آزادیآفرینی، هزینه کند؛ آن وقت شما از رقیه فقط یک سیلی خوردن شنیدید؟ روزی که اسرا را به شام آوردند، برایشان نان و خرما آوردند. زینب فرمود این نان و خرماها را بردارید؛ پرت کنید آن طرف. این جمله مال من است در روایت نیست. گفت نان نخورید گرسنه بمانید. کودکان گفتند نمیبینید از مطبخ خودشان بوی طعام میآید ما چند روز است غذا نخوردهایم. فرمود: «اِنَّ الصَّدَقَةَ عَلَیْنا حَرامٌ» ما فرزندان حسینیم. ما فرزندان پیغمبریم. اینها میخواهند به ما صدقه بدهند؟ مگر ما صدقه بگیر مردم هستیم؟ ببینید آزادی را! میفرماید ما گرسنگی را تحمل میکنیم ولی خدشهدار شدن آزادی را نه.
#شب_هفتم
محرمالحرام ۱۴۴۵
@fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای آزادی سیاسیت بجنگ، نترس!
#شب_هفتم
@fakhrian_ir
امام تو چه کسی است؟.mp3
4.5M
این حدیث قدسی رو باید دهبار شنید و تأملکرد.
خدا میفرماید حتی این آدم خوبا رو هم عذاب میکنم...
#شب_هفتم
@fakhrian_ir
هدایت شده از اسماعیل فخریان
از قیام حسینی تا قیام خمینی
(آزادی مهمترین عامل قیام امام حسین علیهالسلام)
🔻شب اول محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2354
🔻شب دوم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2356
🔻شب سوم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2368
🔻شب چهارم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2383
🔻شب پنجم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2390
🔻شب ششم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2397
🔻شب هفتم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2400
🔻شب هشتم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2404
🔻شب نهم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2409
🔻شب دهم محرم
https://eitaa.com/fakhrian_ir/2414
هیئت منتظران ظهور (نیشابور)
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین فخریان
#سخنرانی دههٔ محرم ۱۴۰۲
ـــــــــــــــــــــــ
➣@fakhrian_ir