eitaa logo
فاطمیه‌ی حضرت ولی‌عصر صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه
6.5هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
595 ویدیو
11 فایل
©تنها صفحه‌ی رسمی دفتر آیت الله العظمیٰ وحیدخراسانی ☑️قم صفائیه کوی۲۳ 📞 +982537475 تلگرام T.me/Fatemyeh_ValiAsr سروش Sapp.ir/Fatemyeh_ValiAsr اینستاگرام Instagram.com/Fatemyeh_ValiAsr سایت WahidKhorasani.com
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ 📬استفتائات| کرونا و ماه مبارک رمضان مجموعه استفتائاتی پیرامون روزه‌داری در شرایط شیوع بیماری کرونا 🔰 ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‌⚠️ اطلاعیه 🌙 بنابر شهادت بعضی از موثقین، حلول ماه مبارک رمضان برای حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی ثابت گردید. بنابراین چهارشنبه ۲۵/فروردین/۱۴۰۰، اول ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ می‌باشد. ◽️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‍ ✨ 🔰 آیه‌ای از جزء ۱ ﴿وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ.¹﴾ ---------------------------- ❇️ مقامى است كه بعد از آزمايش‌هاى طاقت‏‌فرسا و طىّ مراتب و و ، به آن منصب رسيد و خداوند متعال فرمود: ﴿إِنِّى جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا.﴾ ❌ عظمت آن مقام آن چنان نظر ابراهیم را جلب كرد كه آن را براى ذرّيه‌ی خود درخواست نمود و خداوند فرمود: ﴿لاَ يَنالُ عَهْدِى الظَّالِمينَ.﴾ 👆🏻 در اين جمله از امامت به متعال تعبير شده است كه جز مقام به اين منصب نايل نمى‏‌شود. 🔰 ترديدى نيست كه ابراهيم امامت را براى عموم ذرّيه‌ی خود نخواست؛ زيرا ممكن نيست خليل خدا، امامتِ انسانيّت را از براى كسى كه عادل نيست بخواهد؛ و چون براى ذريّه‌ی خود در خواست كرد و اين خواسته نسبت به عادلى هم كه در گذشته ظلمى از او سر زده باشد عموميت داشت، لذا مقصود از جواب پروردگار اين بود كه اين دعا در مورد كسى كه از او سر زده مستجاب نيست. 💖 بلكه به حكم و مشروط به و است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. سورة البقرة، آیه ۱۲۴ 📚 برگرفته از کتاب «مقدمه‌ی اصول دین»، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
🔰 آیه‌ای از جزء ۲ 💠 لیلةالمبیت سرّ مباهات خدا بر ملائکه ﴿وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْري نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ الله.¹﴾ ------------------------------------ ✍🏻 اين حديث را متعصب‌ترين متعصبان نقل كردند، ولی نفهميدند چه مى‌نويسند و چه مى‌گويند. نوشتند: آن شبی كه علیه‌السلام به جای صلی‌الله‌علیه‌وآله خوابيد، بالای سرش آمد و كنار پايش آمد. ✋🏻 جبرئيل گفت: بخٍ بخٍ به تو اى پسر ابيطالب! خدا به تو بر سماوات كرد. ‼️ اى فخر رازی تو نوشتی، اما نفهميدی چه نوشتی. ⁉️ جبرئيل بالای سر، يعنی چه؟ ميكائيل پائين پا، يعنی چه؟ مباهات خدا به تمام ملائكه سماوات، يعني چه؟ آيا فهميدی كه جبرئيل چه گفت؟! 💠 ﴿وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَليفَةً قالُوا أَ تَجْعَلُ فيها مَنْ يُفْسِدُ فيها وَ يَسْفِكُ الدِّماءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَ نُقَدِّسُ لَكَ قالَ إِنِّي أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُون‏.²﴾ 👈🏻 این مباهات رمز ﴿إِنِّي أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُون﴾ است؛ معنای اين كلمه اين است كه آن شبی كه به جای پيغمبر خوابيد و همه‌ی ملکوت را متحیّر کرد، خدا رمز آیه‌ی ﴿أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُون﴾ را نشان داد. 🙏🏻 یعنی آن روزی كه من گفتم: ﴿إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَليفَةً﴾، وشما ملائکه گفتيد: ﴿أَتَجْعَلُ فيها مَنْ يُفْسِدُ فيها وَ يَسْفِكُ الدِّماءَ﴾، و تسبيح و تقدیستان را عَرضه داشتيد، گفتم: ﴿إِنِّي أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُون﴾؛ آن ما لاتعلموني كه من اعلم بودم، اين است... ✅ معنای مباهات خدا به ملائكه اين است... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. و از ميان مردم كسى است كه جان خود را براى طلب خشنودى خدا مى‌فروشد (البقره، آیه ۲۰۷) ۲. و چون پروردگار تو به فرشتگان گفت: من در زمين جانشينى خواهم گماشت، [فرشتگان‌] گفتند: آيا در آن كسى را مى‌گمارى كه در آن فساد انگيزد، و خونها بريزد؟ و حال آنكه ما با ستايش تو، [تو را] تنزيه مى‌كنيم و به تقديست مى‌پردازيم. فرمود: من چيزى مى‌دانم كه شما نمى‌دانيد. (البقره، آیه ۳۰) 📚 برگرفته از کتاب «نفس نفیس خاتمیت»، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
⁉️ كيست كه بفهمد كيست؟ 🔴 در كه مركز قديسين عالم است، خون علیهماالسلام زينت آن عالم است. 🎙 برگرفته از بیانات حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 سال ۱۳۹۰ ◻️ علیه‌السلام ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
🔰 آیه‌ای از جزء۳ ﴿يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشَاءُ وَمَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا.¹﴾ قرآن می‌فرماید: [خدا] به هر كس كه بخواهد مى‌بخشد و به هر كس حكمت داده شود، به يقين، داده شده است.» ------------------------------------ 💠 روایت از صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل شده که: «أَنَا مَدِينَةُ الْحِكْمَةِ وَ عَلِيٌّ بَابُهَا فَمَنْ أَرَادَ الحِکْمَة فَلْيَأْتِهَا مِنْ بَابِهَا.²» 🔍 خوب دقت کنید چه خبر است! 💎 بزرگترین گوهری است که در خزینه‌ی خداوند است... 🚪 صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: به دار و خانه‌ی حكمت نمى‏‌توان داخل شد مگر از باب آن. ❇️ و حكمتى كه صلى‏‌الله‏‌عليه‏‌و‏آله‏‌وسلم آن و عليه‏‌السلام آن است، ‏‌اى است كه خداوند متعال در قرآن مجيد، مطلق آن حكمت را شمرده است: ﴿يُؤْتِى الْحِكْمَةَ مَنْ يَشَاءُ وَمَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِىَ خَيْرا كَثِيرا.﴾ 🌌 و حال آنکه به پيغمبر امر شده که بگو: ﴿مَتَاعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ³﴾؛ یعنی تمام با زينت آسمان آن به ستارگان و خورشيد و ماه‏‌ها و سياره‏‌هاى محيّر العقول و تمام اين كهكشان‌ها که نه آغازش معلوم است و نه انتهایش را، شمرده است. ‼️ عقل اینجا متحیر است؛ خدایی که می‌فرماید: همه‌ی دنيا به وجود مطلقش قليل است، هم او می‌فرماید: حكمت، آن هم مطلقِ حکمت، است. 🔆 حال این حکمتی که این‌قدر نزد خدا عزیز است، ، است و این مدینه است؛ و هر كس دنبال اين حكمت باشد كه هر مؤمن و مطلب و هر انسان است، به جز از طريق و راه على بن ابی‌طالب عليه‏‌السلام نمى‏‌تواند به آن برسد... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. سوره‌ی بقره، آیه ۲۶۹. ۲. من شهر حکمتم و علی درب آن است؛ کسی‌ که جویای حکمت است باید از درِ آن وارد شود. (امالی، الشیخ الطوسی، ص۴۸۳؛ فضائل امیرالمؤمنین، ابن عقده الکوفی، ص۴۳) ۳. زندگی دنیا قلیل است. (النساء، آیه ۷۷) 📚 برگرفته از کتاب «به یاد اول مظلوم روزگار»، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
🔰 آیه‌ای از جزء۴ ⁉️ خلقت این عالم برای چه بود؟ 👤 برای اینکه موجودی به نام خلق شود و در آن موجود گوهر و گوهر گذاشته شود، 💡 و برای اینکه این خزینه که دو گوهر دارد، از نظر و از نظر ، به حد برسد، خدا خواست مخلوقی خلق کند و در او و را جمع کند و این عقل را به و آن اراده را به برساند، ❇️ لذا شروع شد که غرض نهایی بعثت، تعلیم و است: ﴿لَقَدْ مَنَّ اللهُ عَلَى الْمؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ إِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ.¹﴾ ⁉️ کتاب و حکمت برای چیست؟ 👈🏻 کتاب جنبه‌ی بشری است و حکمت جنبه‌ی بشری است... تا اینکه بعثت انبیا هم به منتهی شد... ⁉️ حال سوال این است آیا بعثت خاتم به تعلیم کتاب و حکمت به آخر رسید؟ ✅ پاسخ این است که هنوز است و تکمیل این جهت به احتیاج دارد تا کتابی را تفسیر کند که تمام حوائج عقلی بشر در آن کتاب است: ﴿كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ.²﴾ 💡 این کتاب آمد، ولی بدون مفسّر ناقص است؛ مفسّرِ این کتاب تا ضمیمه‌ی کتاب نشود، کتاب در مرحله‌ی نقص است. کسی باید به این کتاب ضمیمه بشود که بتواند بشر را از این خزینه‌ی استخراج کند. ⁉️ چه کسی می‌تواند آنچه را در این کتاب است بیان کند؟ ❇️ منحصراً آن شخص کسی است که گفت: «سَلُونِي‏ قَبْلَ‏ أنْ تَفْقِدُونِي‏³»؛ [پیش از آنکه مرا از دست دهید، از من بپرسید.] بشری در عالم پیدا نشده که بتواند بگوید: «سلوني» و مرز برای مسئول عنه معیّن نکند؛ این بشری که قدرت دارد این‌گونه حرف بزند، مفسّر کتابی می‌شود که ﴿وَ نَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ⁴﴾؛ و او فقط است... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. به يقين، خدا بر مؤمنان منت نهاد [كه‌] پيامبرى از خودشان در ميان آنان برانگيخت، تا آيات خود را بر ايشان بخواند و پاكشان گرداند و كتاب و حكمت به آنان بياموزد، قطعاً پيش از آن در گمراهى آشكارى بودند. (آل عمران، آیه ۱۶۴) ۲. كتابى است كه آن را به سوى تو فرود آورديم تا مردم را از تاريكی‌ها به سوى روشنايى بيرون آورى. (ابراهیم، آیه ۱) ۳. نهج البلاغه، خطبه ۱۸۹؛ بحار الانوار، ج۱۰، ص۱۲۸. ۴. و اين كتاب را كه روشنگر هر چيزى است بر تو نازل كرديم. (النحل، آیه ۸۹) 📚 برگرفته از کتاب «نفس نفیس خاتمیت»، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
📬استفتائات| 🖌حکم روزه‌ی زن باردار و زنی که به بچه شير می‌دهد، چيست؟ 🔰 ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
🔰 آیه‌ای از جزء ۵ ﴿يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ أَطِيعُواْ اللَّهَ وَ أَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَ أُوْلِى الْأَمْرِ مِنكُمْ.¹﴾ --------------------------------- 👈🏻 در اين آيه‌ی كريمه، اولى‏‌_الامر بر رسول عطف شده است و اكتفا به يک «اطيعوا» در هر دو، نشان مى‏‌دهد كه ‏‌الامر با صلى‏‌الله‏‌عليه‏‌و‏آله‏‌ از يک سنخ و يک حقيقت است و مانند اطاعت رسول -بدون قيد و شرطى در وجوب و بدون حدّى در واجب- لازم است. ❇️ و چنين وجوبى بدون ولىّ امر ممكن نيست؛ چون اطاعت هر كس مقيّد به عدم مخالفت فرمان او با فرمان خداست و به جهت اينكه فرمان معصوم به مقتضاى عصمت، مخالف فرمان خدا نيست، وجوب اطاعتش مقيّد به قيدى نيست. ✊🏻 با اعتراف به اين كه ، است در بپاداشتن دين و حفظ حوزه‌ی ملت، به گونه‏‌اى كه پيروى او بر تمام امّت واجب است و به مقتضاى ﴿انّ اللّهَ يَأْمُرُبِالْعَدْلِ وَالإِحْسانِ²﴾ و ﴿يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهاهُمْ عَن الْمُنْكَرِ³﴾، اگر ولىّ امر معصوم نباشد، اطاعت مطلقه‌ی او مستلزم امر خدا به و و نهى خدا از و است. 👊🏻 گذشته از اين، اگر ولىّ امر معصوم نباشد، ممكن است كه فرمان او برخلاف فرمان خدا و رسول باشد، كه در اين صورت امر به اطاعت خدا و پيغمبر و امر به اطاعت ولىّ امر، امر به خواهد بود و محال است. ✅ نتيجه آن كه: امر به اطاعت اولى‏‌الامر بدون قيد و شرط، دليل بر امر آنان از امر خدا و رسول است و اين خود شاهد است... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. اى آنان كه ايمان آورديد، اطاعت كنيد خدا را و اطاعت كنيد رسول را و صاحبان أمر از خودتان را. (سوره نساء، آيه ۵۹) ۲. همانا خداوند امر مى‏‌كند به عدل و احسان. (سوره نحل، آیه ۹۰) ۳. امر مى‏‌كند ايشان را به معروف و نهى مى‏‌كند ايشان را از منكر. (سوره اعراف، آیه ۱۵۷) 📚 برگرفته از کتاب «مقدمه‌ی اصول دین»، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‌ 📬استفتائات| 🖌 روزه گرفتن برای بچه‌هایی که تازه به سن بلوغ رسیده‌اند و روزه گرفتن برای آن‌ها سخت است، چه حکمی داد؟ 🔰 ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
🔰 آیه‌ای از جزء ۶ ﴿يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَ إِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ.¹﴾ ------------------------------------- 👓 اگر می‌خواهید بدانید چیست و امام کیست، این آیه را بخوانید و در آن فکر کنید؛ ببینید طرز حرف زدن با چگونه است. 📣 هر جا به پیغمبر می‌رسد، طرز حرف زدن عوض می‌شود؛ چنان با سخن می‌گفت که با احدی از انبیاء به آن لطف تکلم نکرده: 👈🏻 ﴿سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى²﴾؛ طرز تکلم این طور است. 👈🏻 ﴿ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّىٰ فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَىٰ﴾؛ تا می‌رسد به این بیان: ﴿فَأَوْحَىٰ إِلَىٰ عَبْدِهِ مَا أَوْحَى.³﴾ 👈🏻 ﴿يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا وَدَاعِيًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُّنِيرا.⁴﴾ 💡 تعبیر ذات قدوسِ ربّ الارباب، نسبت به خاتم این است: «تو »؛ چرا که در خزینه‌ی خدا بالاتر از این گوهر، جوهره‌ای وجود نگرفته و نخواهد گرفت؛ این شخصیت، یگانه تحفه‌ی خداست. ♨️ ولی به اینجا که می‌رسد ورق برمی‌گردد، نحوه‌ی لسان عوض می‌شود؛ با شدت خطاب می کند: 👈🏻 ﴿يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ﴾؛ اگر انجام ندهی، اصلاً تمام رسالتت شده، از اول هیچ کار نکرده‌ای. ‼️ این تعبیر خیلی عجیب است؛ وقتی این آیه نازل شد، عجیب این است که خود حضرت فرمود: «تَهْدِيدٌ بَعْدَ وَعِيدٍ.۵» ⁉️ امر چقدر مهم است که با چنین شخصیتی، راجع به این موضوع این‌طور مکالمه می‌شود؟ منشأ این عظمت چیست؟ تأکید خدا بر چه حساب است؟ 💯 تمام حساب این است: اگر این قضیه انجام شود، به ثمر نشسته و اگر این قضیه انجام نشود، تمام بعثت انبیا شده. ❇️ مسأله این است؛ علیه‌السلام مسأله‌ای است که به این بسته است؛ اگر از علیه‌السلام جدا شود، است؛ به بسته است؛ و به ولایت بسته است و به ولایت بسته است... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. اى پيامبر! آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده، ابلاغ كن و اگر نكنى رسالتش را نرسانده‌اى؛ و خدا تو را از [گزند] مردم نگاه مى‌دارد. (المائده، آیه ۶۷) ۲. منزّه است آن [خدايى‌] كه بنده‌اش را شبانگاهى از مسجد الحرام به سوى مسجد الاقصى سير داد. (الاسراء، آیه ۱) ۳. سپس نزديک آمد و نزديكتر شد، تا [فاصله‌اش‌] به قدر [طول‌] دو [انتهاى‌] كمان يا نزديكتر شد؛ آنگاه به بنده‌اش آنچه را بايد وحى كند، وحى فرمود. (النجم، آیات ۸ و ۹ و ۱۰) ۴. اى پيامبر! ما تو را [به سِمَت‌] گواه و بشارتگر و هشداردهنده فرستاديم و دعوت‌كننده به سوى خدا به فرمان او و چراغى تابناک. (الاحزاب، آیات ۴۵ و ۴۶) ۵. رسول خدا فرمود: تهديديست پس از وعده‌ی عذاب؛ بايد دستور خدا را اجرا كنم‏... (امالی صدوق، ص۳۵۵) 📚 برگرفته از کتاب «نفس نفیس خاتمیت»، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‌ 📬استفتائات| 🖌آیا شخص روزه دار می‌تواند در زمان روزه بودن به دندان‌پزشکی برود؟ 🔰 ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
🔰 آیه‌ای از جزء ۷ ﴿وَكَذَلِكَ نُرِي إِبْرَاهِيمَ مَلَكُوتَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ.¹﴾ ----------------------------------- 🔆 درک مقام يعنی موجودی ذو جنبتين و ذو وجهتين: وجهة و وجهة ، جنبه‌اى يلي الحقي، جنبه‌اى يلي الخلقي بايد جمع بشود تا بشود . ⛔️ ادارک آن جنبه‌ی يلي الحقي برای ما كه منغمر در عالم خلقيم بلغنا ما بلغنا، به هر پايه كه باشيم، قابل نيل نیست؛ كسانی كه خيال مى‌كنند فهميده‌اند يا دانا هستند، خودِ اين، برهان نفهمی و نادانی آنهاست. 👈🏻 وقتی در قرع و انبيق² علم و حكمت تجزيه و تحليل شود، آن وقت روشن مى‌شود كه مسأله چيست؛ اين حد، ادنى مرتبه‌ی نبوت است. 🌫 پس ما و هر كس از سنخ ماست، من الأولين و الآخرين، از مقام نبوت، شبحی ادراک مى‌كنيم؛ حقيقت آن، قابل نيل ما نيست. ⁉️ منقطع از ملكوت و منغمر در ملک، چگونه مى‌تواند بفهمد متصل به ملكوت يعنی چه؟! 🪄 ﴿وَكَذَٰلِكَ نُرِي إِبْرَاهِيمَ مَلَكُوتَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ﴾؛ چنين كسی است. 📣 حال ببینید امام معصوم در وصف علیه‌السلام چه می‌گوید. ‼️ فرمود: «كَانَتْ فِي عَلِيٍّ سُنَّةُ أَلْفِ‏ نَبِيٍ³»؛ فهم اين جمله حیرة الكُمّل است. ❇️ امیرمؤمنان است؛ وقتی شناخته مى‌شود كه شناخته و فهميده شود؛ آن هم كافی نيست؛ صرف الوجودِ فهم نبوت و نبی در اين معرفت كافي نيست؛ بايد شناخته بشود. 🔍 خوب تعقل كنيد و در كلمه به كلمه غور كنيد. ❇️ هزار پيغمبری كه يكی از آنها است، يكی از آن هزار است، يكی از آن هزار خليل است، يكی از آن هزار بن عمران است، يكی از آن هزار بن مريم است، هزار پيغمبری كه مشتمل بر است؛ عصاره‌ی اين هزار پیامبر، علی بن ابی‌طالب است. ⁉️ كجا ممكن است تقرير؟! كجا ميسر است تحرير؟! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. اين‌گونه ملكوت آسمان‌ها و زمين را به ابراهيم نمايانديم. (الانعام، آیه ۷۵) ۲. اَنبیق: ظرفی است برای تقطیر مایعات و گرفتن عصاره و عرق. (فرهنگ فارسی معین) ۳. بصائر الدرجات، ص ۱۳۴. 📚 برگرفته از کتاب «نفس نفیس خاتمیت»، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‌ 📬استفتائات| 🖌 گرفتن برای کسانی که مشغول به کارهای دشوار هستند چه حکمی دارد؟ آیا راهی برای روزه نگرفتن آنان وجود دارد؟ 🔰 ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr