eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.6هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
487 ویدیو
82 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
. مهـدی عسـگری کاندید تراز جمهوری اسلامی نامزد دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس حضور ایشون در مجلس ضروریه. باید حمایت بشه. کد انتخاباتی: ۴۷
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 تولید فلسفه‌های مضاف، فریضه ماست. ما چرا در فلسفه اجتماعی خودمان تعمق نکنیم؟ چرا در فلسفه سیاسی خودمان غور نکنیم؟ فلسفه سیاسی ما چه باید باشد؟ حتما در فلسفه سیاسی یکی از این الگوهای غرب را باید بگیریم؟ باید در فلسفه سیاسی تابع انگلستان و آمریکا و فرانسه باشیم؟ تابع شوروی باید باشیم؟ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 حوزه و دانشگاه باید اقتصاد اسلامی را تئوریزه کنند. آن اقتصادی که ضریب جینی را به نفع طبقه سرمایه‌دار تغییر می‌دهد و شکاف طبقاتی را تعمیق می‌کند، «اقتصاد اسلامی» است یا «اقتصاد نئولیبرال»؟ تا وقتی که حوزه و دانشگاه به میدان نیایند و اقتصاد اسلامی را تئوریزه نکنند، بحران‌های ناشی از الگوی اقتصاد سرمایه‌داری، به پای اسلام و انقلاب نوشته خواهد شد! 🎙 استاد میرباقری ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
موسسه آموزش عالی اسراء تحت اشراف علامه در رشته های تخصصی ◽️ فلسفه اسلامی (سطح۳) ◽️ حکمت متعالیه (سطح۴) در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ از بین دانش پژوهان واجد شرایط پذیرش می نماید. علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه مراجعه نمایند. سایت حوزه(www.paziresh.ismc.ir) قم، بنیاد اسراء، تلفن: 02537189220 ✅ @feghheakbar
💢 لزوم ترجمه معارف عمیق اسلام در حوزه سلامت معنوی به زبان روز 🔸 مشاهده متن _ استاد ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
🌀 با رای به دکتر حسین و دکتر مهدی دو نامزد ائتلاف محققان اقتصاد اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، افرادی را به مجلس می فرستید که در مقابل نسخه های مخرب نئولیبرالی که سفره مردم را کوچک می‌کند، می ایستید. ✍️توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
💢 این تصویری است که از حضرت آقا در کتابخانۀ شخصی‌شان منتشر شده، به احتمال زیاد مربوط به کتب فلسفی کتابخانۀ ایشان آنهم صرفا بخشی از بخش فلسفه و کتب مربوطه آن! در همین بخش کوچک منتشر شده هم اما اسم و اثر خیلی‌ها هست از صدرالمتالهین و حضرات آیات علامه طباطبایی و علامه جوادی آملی و آیت الله مصباح یزدی گرفته تا افلاطون و هگل و کارل پوپر و ویتگنشتاین. آنجور که از تصویر معلوم است و تا حدی قابل تشخیص، این اسامی و عناوین در قفسه‌ها چیده شده‌اند؛ اسامی و عناوینی که در نوع خودشان قابل توجهند: شرح اسفار (رحیق مختوم) اثر علامه جوادی آملی، آثار حکمای الهی ایران (۴ جلدی) اثر سید جلال‌الدین آشتیانی، منطق معرفت در نظر غزالی اثر دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، تحلیل ذهن اثر برتراند راسل، شرح رسائل فارسی سهروردی اثر سیدجعفر سجادی، شرح حال و آرای فلسفی ملاصدرا از سید جلال‌الدین آشتیانی، ترجمه الهیات شفا از آیت‌الله محمدمهدی گیلانی، ترس و لرز اثر کی‌یر کیگارد، فلسفه حقوق بشر از آیت‌الله جوادی آملی، جمهور اثر افلاطون، شرح مبسوط منظومه اثر شهید استاد مطهری، مبادی مابعدالطبیعی علوم نوین اثر ادوین آرتور برت، شرح اسفار اربعه اثر آیت‌الله مصباح یزدی، اصول حکومت آتن اثر ارسطو، نهایه الحکمه اثر علامه طباطبایی، رساله منطقی فلسفی اثر لودویگ ویتگنشتاین، آشنایی ایرانیان با فلسفه‌های جدید غرب اثر کریم مجتهدی، جهان باز اثر کارل پوپر، و فلسفه هگل از والتر ترنس ستیس.
هدایت شده از تعلیقات
حجاب‌نوشت (8) 📝 تقویت و ارتقای جامعه مؤمنین و دختران محجبه (راهبرد قوا أنفسکم) 🔻 باید نگاه دقیقی به صحنه، صف آرایی‌ها و نقاط قوت و ضعف خود داشته باشیم. جامعه همواره با محوریت "واحد کنشگر و فعال اصلیِ مؤمنِ به یک هدف" است که پیش می‌رود و دیگر اقشار اجتماعی را با خود همراه می‌کند. 🔻 اگر این هسته اولیه که از آن به «» یاد می‌کنیم آسیب ببیند، نظام اجتماعی از هم می‌پاشد. جامعه مذهبی و مؤمن به عنوان عنصر پیشران اجتماع باید از چنان قوت و استحکام و قدرتی برخوردار باشد که علاوه بر تأمین نیاز خود جامعه را نیز با خود همراه کند و از عقبه‌های تاریخی عبور دهد. 🔻 مسئله اینجاست که گسترش حملات رسانه ای، شناختی، فکری، اجتماعی و تصویرسازی‌های کاذب از کنونه و آینده جامعه موجب شده است بخشی از دچار تردید، تزلزل و حتی گاه توقف و عقبگرد شوند. اگر تمام همّ و غمّ ما جذب طرف مقابل و طیف خاکستری و مخالف باشد و این توجه موجب غفلت از جامعه خودی گردد دچار یک خسران بزرگ خواهیم شد. 🔻 با توجه به این مقدمه باید به راهبردی که آن را و اهلیکم، نام می‌گذاریم توجه کنیم. اهل و انفس ما جامعه و برداران دینی و مؤمن ما هستند. تمرکز لازم برای حفظ و حراست و ارتقای این جبهه در شرایط فعلی ضروری است. بسیاری از مذهبیون و انقلابی‌ها با دیدن صحنه‌های احساس می‌کنند انقلاب به پایان رسیده است. 🔻 برخی در هجمه سنگین شبهات به تردید و افتاده اند. از این روی باید برای این نقطه از صحنه وقت کافی گذاشت. امام جمعه که نقش راهبر و رهبر در منطقه خود را دارد با لحاظ اولویت توجه خود را به این نقطه معطوف می‌دارد. 🔻 زاویه دیگر بحث در نسبت به ارتقای این طیف از مخاطبین است. امروز ظرفیتی را پدید آورده است تا از رهگذر آن بتوانیم به کاستی‌های خود بیشتر فکر کنیم و در صدد ارتقای آن باشیم. این مقطع زمانی می‌تواند زمینه ای برای و رشد اجتماعی و فکری آن از زوایای گوناگون باشد. پس اقدامات ما باید با رویکرد سامان یابد. 🔻ازسوی دیگر امروز به نوعی در خط مقدم مبارزه با کشف حجاب ایستاده اند. دخترانی که با حجاب خود تنگه احد حجاب را حفظ می‌کنند نمی گذارند سنگر حجاب سقوط کند. دخترانی که اجازه نمی دهند چهره شهر از نماد دینی حجاب خالی و عاری شود. اما این دختران باید دیده شوند، حمایت و تقویت شوند تا بتوانند خط را نگه دارند. 🔻 موجود سبب می‌شود دختر نوجوان مذهبی دچار یأس و یا سرخوردگی شود. عزم او فروکاهد و به سختی پای حجاب خود بایستد. گمان کند که او در اقلیت است و این در اقلیت بودن فشار روحی فراوانی بر وی تحمیل نماید. پس جمعی از جامعه مذهبی را تحت فشار اجتماعی از دست خواهیم داد. 🔻در چنین فضایی باید تقویت جامعه دختران محجبه را به عنوان یک سیاست به رسمیت شناخت. این اقدام را ذیل برخی از راهکارها که در یادداشت‌های تفصیلی به‌آن اشاره کردم، می‌توان پیگیری کرد. 🔻البته بايد توجه داشت شامل طیف‌های مختلفی است که اتفاقاً باید به سعه‌ی آن توجه داشت. اینجا میدان نشان‌دادن قدرت دین و انقلاب است. هر کسی‌که می‌توانست کشف حجاب کند و نکرد ولو شل حجاب است را باید مخاطب این راهبرد دید. 🔻 برنامه متناسب با طیف مخاطب، تعیین می‌شود. تازه به تکلیف رسیده‌ها، دختران نوجوان، دختران دانشجو، مادران، طیف‌های شل حجاب. ابعاد رشد، مراحل رشد، طراحی روابط، طراحی شیوه بروز اجتماعی، گستره اقدامات و... از مواردی است که در برنامه‌ریزی باید موردتوجه باشد. 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
"فلسفه حقوق بشر" اثر آیت الله كتاب «فلسفۀ حقوق بشر» در چهارده فصل مبدأ فاعلی و غایی حقوق بشر، فرق بین طبیعت و فطرت، مرجع تعیین حدود آزادی انسان، فرق طب و حقوق، تفكیک تقنین حقوق بشر از اجرا و قضا، فرق بین تساوی قانون و تساوی در برابر قانون، فرق بین قدرت و فطرت، منشأ پذیرش حقوق مشترک، اثبات استحقاق مشترک، محور اشتراک حقیقی انسان‌‌‌‌‌‌‌ها، راه‌های استنباط حقوق از منبع مشترک، حسن و قبح عقلی و موضوعات مربوط به حقوق بشر را بررسی و تبیین می‌كند.
کتاب ارزشمندی است، و باید مطالعه شود. بنده در سال‌های گذشته دو دور این کتاب را مطالعه کرده‌ام.