حجاب.mp3
5.72M
این ده دقیقه تبیین دقیق و نقطه زن استاد قنبریان در مورد مساله "حجاب" را لطفا با دقت گوش کنید و برای تمام کسانی که در مساله حجاب دغدغه مند هستند ارسال کنید.
✅ @m_ghanbarian
💢 بدون علوم انسانی اسلامی، هر پیروزیای موقت خواهد بود.
آیت الله #حایری_شیرازی:
در جنگ احد حضرت به نگهبانان تنگه فرموده بود که اگر ما مشرکین را شکست دادیم و آنها را تا مکه تعقیب کردیم، شما از جای خودتان نباید تکان بخورید و اگر آنها ما را تا مدینه تعقیب کردند، باز شما در جای خودتان استوار باشید.
در باب #علوم_انسانی هم ماجرا از این قرار است. اگر ما همه پیروزیها را از دست بدهیم اما کرسی علوم انسانی دانشگاهها به دست اسلام بیافتد، ما همۀ عقب ماندگیها و ناکامیهای خودمان را جبران میکنیم.
اما اگر پیروزیهایی در سطوح مختلف بدست بیاوریم، درحالیکه اسلام نتواند کرسی علوم انسانی را در دانشگاهها تسخیر کند، تمام پیروزیها موقتی است و ما همۀ آنها را در فاصله زمانی کمی از دست خواهیم داد.
ملاحظه میکنید که خطر، همان خطرِ تنگۀ احد است. مسأله تهاجم فرهنگی ریشه در مسائل علوم انسانی دارد.
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 بدون علوم انسانی اسلامی، هر پیروزیای موقت خواهد بود. آیت الله #حایری_شیرازی: در جنگ احد حضرت ب
از مهمترین گلوگاه های "هَل مِن ناصر یَنصُرُنی؟"، اسلامی سازی علوم انسانی فعلی است.
#معاویه_زمانت_را_بشناس
💢 لزوم فرآوری معارف اسلامی و تولید علوم انسانی اسلامی
آیت الله #حایری_شیرازی:
حوزۀ علمیه، الآن مواد اولیۀ خوبی دارد. گندم بسیار خوبی دارد. بسیاری از مطالب اسلام همچون گندم است اما بدون فراوری نمیتوان آنها را مصرف کرد؛ بخصوص وقتی ما تشکیل حکومت میدهیم، نیاز داریم که احکام اسلامی خودمان را به صورت الگویی و بستهبندیشده عرضه کنیم و نه فقط به صورت حلال و حرام. الآن سیلوهای ما نسبت به مطالب اسلامی پُر هستند؛ اما نانواییهایمان بهاندازۀ کافی نیست. اینکه صف نانواییها طولانی است، به علت کمبود گندم نیست؛ بلکه نانوای عالِم کم داریم.
قرآن و روایات را نمیشود خام مصرف کرد. باید در آسیاب خُرد شوند، بعد با آبهای تحقیق مخلوط شوند، بعد چانههایی بهاندازۀ فهم مردم گرفته شود و طبخ شود. ممکن است با بهترین گندم نانی پخته شود که اگر آن را بخورند باعث زخم معده شود. نمیتوان گفت چون گندمش خوب است، پس نانش هم خوب است!
غرب، انسانشناسی فاسدی دارد اما بر مبنای همین انسانشناسی، علوم انسانی تولید میکند. یعنی نان روز و مورد نیاز اهل عالم را تولید میکند و مردم هم از بینانی، همین را مصرف میکنند.
اما ما نمیآییم حلال و حرام خودمان که گندم هستند را به صورت علوم انسانی دربیاوریم که قابل مصرف باشد.
رساله عملیه، قابل اجرا در شهرداری و قوۀ قضائیه و وزارت اقتصاد نیست. اگر شما نان درست نکنید، آنها از گندمهای فاسدشان نان درست میکنند.
مردم نان میخواهند نه گندم. نانی که از گندم فاسد باشد، مصرف میشود اما گندم سالمی که نان نشده باشد، مصرف نخواهد شد.
#علوم_انسانی
♦️حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظریف (رئیس شورای راهبری دولت پزشکیان)، حتی از لیبرالیسم و سکولاریسم و حتی پلورالیسم عبور کرده ... و به تقدّم و امتیاز اقلیت جمعیتی بر اکثریت مکتب عقلانی-وحیانی شیعه رسیده است.
این ها نه تنها به هضم تفکر ناب شیعی در جهان و تحت لوای غرب معتقدند، بلکه به هضم آن در اقلیتهای مذهبی درونکشوری هم باور عملی دارند.
شورای نگهبان پاسخ دهد چرا کسی که هیچ صلاحیتی نداشته و دارای خطر رای قومیتی بوده و حتی اخیرا برای نمایندگی مجلس رد صلاحیت شده، را تایید صلاحیت کردند. آیا احتمال نمیدادند چنین شخصی به احتمال ۵۰درصد سکان جمهوری اسلامی را در دست خواهد گرفت و در این پیچ تاریخی خطرساز خواهد شد؟!
✍ حوزه علمیه تمدن ساز
✅ @feghheakbar
🔰 چند نکته ظریف به دکتر ظریف!
ایشان بعنوان سخنگوی شورای راهبردی کابینه دکتر پزشکیان در رسانه ملی گفتند:
"اگر از اکثریت -حالا ما که در ایران اکثریت اقلیت نداریم[!] ما همه مجموعه هایی هستیم از چیزهای مختلف- [باشند امتیازی ندارند] اگر از ادیان و مذاهب رسمی[!] باشید امتیازی می گیرید؛ اگر از مذهب رسمی(مسلمان شیعی) باشید امتیازی نمی گیرید! بخاطر اینکه می خواهیم امتیازی دهیم تا از اقوام و گروه هایی که امتیاز کمتر داشته اند..."
1⃣ بر اساس قانون اساسی و مذاکرات آن، ادیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی "تنها #اقلیت های دینی شناخته شده اند"(اصل۱۳) و مذاهب دیگر اسلامی(حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) "دارای احترام کامل" می باشند ولی فقط اسلام و مذهب جعفری اثنی عشری، #رسمی است(اصل۱۲)
سر کلمه "رسمی" در مشروح مذاکرات بسیار بحث شد و حتی بعضی مختص شیعه دانستن آنرا، انحصار طلبی خواندند!(ص۴۵۹)
اما پاسخ گرفتند که: "مساله نوشتن مذهب رسمی شیعه، امتیازی برای شیعه نیست؛ بلکه واقعیتی برای جلوگیری از هرج و مرج است"(ص۴۶۴)
منظور از رسمی بودن را توضیح دادند که قانون گذاری و مطابقت و عدم مغایرت با اسلام بر اساس یک مذهب می تواند باشد. در جایی که اختلاف بین مذاهب هست یک ضابطه لازم است چون قانون متضاد نمی توانیم تنظیم کنیم، یک قانون واحد باید باشد و الگو هم از اکثریت گرفته شده است به همان دلیلی که شما می گویید نظام ما جمهوری اسلامی است برای اینکه اکثریت به آن رای داده اند و غیر مسلمان، اقلیتی است محترم؛ اما نظام جمهوری "اسلامی" است؛ اگر آن اکثریت احترام دارد این اکثریت(شیعه) هم احترام دارد. در آنجاهایی که تفاوتی بین مذاهب هست بعنوان یک ضابطه بعد از بیان اسلام نوشته می شود: مذهب شیعه اثنی عشری است(ر.ک: ص۴۶۲)
• البته همانجا رسمیت مذاهب دیگر فقط در آزادیِ انجام مراسم مذهبی و تعلیم و تربیت دینی بیان می شود. فقه این مذاهب در "احوال شخصیه" (ازدواج و طلاق و ارث و وصیت) و دعاوی مربوط به آن در دادگاه ها رسمیت دارند. در هر منطقه ای که پیروان هریک از این مذاهب اکثریت داشته باشند، "مقررات محلی" در حدود اختیارات شوراها بر طبق مذهب خواهد بود با حفظ حقوق پیروان سایر مذاهب(اصل۱۲)
⬅️ آقای ظریف به این میزان رسمیت محدود توجه نکرده و همه را رسمی می خواند و حتی منکر بودن اکثریت و اقلیت می شود!
2⃣ پیش نویس اصل۱۱۵ قانون اساسی از جمله شرایط رئیس جمهور را "معتقد به مذهب رسمی و #مروج آن" بیان می کرد. قید مروج مذهب تشیع در قانون اساسی قبل از جمهوری اسلامی هم بود.
مخالفین این قید از جمله کسانی بودند که قید را زاید و تحصیل حاصل می خواندند و می گفتند وقتی اکثریت مردم ایران شیعه اند واضح است رئیس جمهور از آنها و مروج مذهب رسمی خواهد بود (ص۴۶۴و۴۶۵و ۴۶۶/ص۱۷۷۰)
آنها فکر نمی کردند روزی رئیس جمهوری با تظاهر بیشتر به تشیع و نهج البلاغه و امام حسین(ع) و محرم سرکار بیاید که سخنگوی شورای راهبردی او جای مروج مذهب بودن، امتیاز نداشتن شیعه برای عضو کابینه شدن را طرح کند!
• مقصود از این سنجه را #تبعیض_مثبت به نفع اقوام و مذاهبی که کمتر امتیاز داشته اند طرح می کند.
تبعیض مثبت به نفع اقوام و مذاهب(غیر رسمی)، وقتی عادلانه است که اندازه نسبتشان به اکثریت باشد نه اینکه در شرایط مساوی تخصص و تعهد، فرد منتسب به اکثریت(شیعه) مطلقا فاقد امتیاز و اقلیت دارای امتیاز مثبت باشند!
این در تقابل روشن با ترویج مذهب تشیع است که حتی شرط شاهان ایران در قانون اساسی از مشروطه به بعد بوده است.
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۴/۲۹
☑️ @m_ghanbarian
حوزه علمیه تمدن ساز
🔰 چند نکته ظریف به دکتر ظریف! ایشان بعنوان سخنگوی شورای راهبردی کابینه دکتر پزشکیان در رسانه ملی گف
قید "مروج مذهب تشیع" را در متن بالا دقت بفرمایید.
با نگاه به لیست اسامی اعضای "شورای راهبری انتخاب اعضا کابینه دولت چهاردهم"، باید فاتحه نه تنها این قید بلکه اصل تشیع را خواند.
این لیست نشان میدهد که با موج سنگین پلورالیسم مواجه خواهیم شد آنهم با رویکرد غلبه الحاد.
هدایت شده از مجتبی مصباح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اگر میخواهید کار فرهنگی موثر انجام بدید، طرح ولایت
🔹 خاطره حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجتبی مصباح از مرحوم علامه مصباح یزدی قدس سره
🔺آیین اختتامیه دوره طلاب خواهر که با هدایت و راهبری حوزه علمیه استان فارس در مشهد مقدس برگزار گردید.
✅ @mojtabamesbah_ir
💢 به مسائل روز توجه کنید. خودتان را تا این اندازه مهمل بار نیاورید.
#امام_خمینی:
فکر علاج بدبختیهای مردم باشید. مباحثه به تنهایی فایده ندارد؛ مسأله گفتن به تنهایی دردها را دوا نمی کند. در شرایطی که دارند اسلام را از بین می برند، بساط اسلام را به هم می زنند، خاموش ننشینید مانند نصرانیها که نشستند دربارۀ روح القدس و تثلیث صحبت کردند تا آمدند آنها را گرفته از بین بردند.
بیدار شوید، و به این حقایق و واقعیتها توجه کنید. به مسائل روز توجه کنید. خودتان را تا این اندازه مهمل بار نیاورید. شما با این اهمالکاریها می خواهید که ملائکه اجنحۀ خود را زیر پای شما پهن کنند؟ مگر ملائکه تنبل پرورند؟
ملائکه بالشان را زیر پای امیرالمؤمنین (ع) پهن می کنند؛ چون مردی است که به درد اسلام می خورد؛ اسلام را بزرگ میکند؛ اسلام به واسطۀ او در دنیا منتشر می شود و شهرت جهانی پیدا می کند؛ با زمامداری آن حضرت جامعهای خوشنام و آزاد و پر حرکت و پر فضیلت به وجود می آید.
البته ملائکه برای حضرتش خضوع میکنند. و همه برای او خضوع و خشوع می کنند. حتی دشمن در برابر عظمتش تعظیم می کند. برای شما که جز مسأله گفتن تکلیفی ندارید خضوع معنی و مورد ندارد.
📔ولایت فقیه، صفحه ۱۴۴
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
💢 لزوم آشنايی حوزويان با شبهات روز و پاسخ به آنها
آیت الله #جوادی_آملی:
شبهه ای كه الآن هست كه ده سال قبل نبود، الآن كتابهايی كه آدم تازه شروع میکند به نوشتن با كتابهایی كه ده سال قبل مینوشتیم فرق میکند. همه ما همين طوريم؛ سخنرانيهای مان همين طور است جزوههای مان اين طور است نوشته های فارسی و عربی ما اين طور است؛
الآن شبهه روز مطرح است و درك اين شبهه مثل نفس كشيدن واجب است!
اگر ـ خدای ناكرده ـ كسی شبهه شناسی نكرده، خب مردم با فكر زنده اند و اين ويروس شبهه هم كه فرصت نمیدهد، جوان را و دانشگاه را و نوجوان را میبرد.
شناخت عميق ترين شبهه بر حوزه واجب است، به نحو وجوب كفايی.
۷۷/١٢/٧
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
⛔️ درباره انتخاب وزرای دولت چهاردهم در اتاق بازرگانی،
«آدام اسمیت» پدر اقتصاد «لیبرال» در کتاب ثروت ملل میگوید:
📖 منافع بازرگانان و صنعتگران، همیشه از برخی جهات با منافع عموم متفاوت و حتی متضاد است، بازرگانان مایل هستند با لابی و فشار بر دولت، مقرراتی تعیین کنند که به نفع خودشان و به ضرر مصرفکنندگان باشد.
📖 بازرگانان ممکن است تلاش کنند تا با تبانی و توافقهای پنهانی و تشکیل کارتلها، رقابت را محدود کرده و «قیمتها» را به نفع خود بالا ببرند.
📖 آنها همواره تمایل دارند که برای کاهش رقابت و افزایش سود خود، به توافق برسند. این توافقها معمولاً به ضرر مصرفکنندهها و برخلاف منافع عمومی است.
📖 دولتها باید در مقابل نفوذ لابیهای اقتصادی مقاومت کنند و سیاستهای خود را بر اساس منافع عمومی و نه منافع گروههای خاص تعیین کنند.
📖 پیشنهاد هر قانون یا مقررات جدیدی که از سوی این دسته از افراد مطرح میشود، باید با احتیاط فراوان شنیده شود و تا زمانی که بهطور کامل و با دقت فراوان مورد بررسی قرار نگیرد، نباید تصویب شود.
📖 چون این پیشنهادها از جانب گروهی از افراد است که منافعشان هرگز دقیقاً با منافع عمومی یکسان نیست و عموماً منافعی در فریب و حتی ظلم به عموم دارند.
📖 افراد یک حرفه تجاری به ندرت برای خوشی و تفریح گرد هم میآیند، اما گفتگوی آنها معمولاً به «توطئهای علیه مردم» و یا نقشهای برای «افزایش قیمتها» منتهی میشود.
📍حتی پدر لیبرالیسم هم این سبک انتخاب وزرا را خسارت بار و مبتذل میداند.
@Economics_Finance
💢 ضرورت جهاد تبیین مستلزم تحول اساسی در نظام آموزشی حوزه علیمه است
فرضیه ای که در اینجا طرح می شود این است که بدون تحول اساسی در نظام آموزشی حوزه های علمیه جهاد تبیین آن گونه که شایسته است امکان تحقق ندارد.
چه کسی می تواند جهاد تبیین کند؟ کسی می تواند وارد میدان جهاد تبیین شود که با مباحث نیازمند به تبیین آشنا باشد. یعنی موضوعات، پرسش ها و چالش های رایج را بشناسد و توان پاسخگویی به آنها و روشنگری دربارۀ آنها را داشته باشد. از طرح ها، فتنه، و نقشه های دشمن آگاه باشد و راه مواجهه با آنها را بداند. جهاد تبیین واجب است، اما آیا همه ما آمادگی و توان انجام این تکلیف را داریم؟
گرچه گام های مثبتی در تحول حوزه برداشته شده است اما بی شک برنامه های سنتی و رایج حوزه ها برای رسیدن به چنین شناخت و توانی کافی نیست. جهاد تبیین امروز غیر از تبلیغ سنتی است و روش و محتوای آن بسیار متفاوت با گذشته است.
رسالت دین امر ثابتی است که عبارت است از هدایت انسان به سمت فلاح و سعادت و اصولی هم که به فلاح و سعادت منتهی می شود ثابت و ازلی است و تغییر پذیر نیست. اما شیوه تعلیم دین و مقابله با موانع از تحولات زمان اثر می پذیرد. پرسشها و انتظارات و بطور کلی ذهنیت انسان ها و فرهنگ جوامع در طی زمان دستخوش تغییر می شود و در نتیجه شیوه پاسخگویی نیز همواره باید متحول شود.
وقتی تکلیفی واجب شود تحصیل مقدماتش هم واجب می شود. لازمه این سخن ضرورت تحول اساسی در محتوا و روش آموزش و پژوهش و تبلیغ در حوزه های علمیه است. اگر تبیین واجب است، این تحول نیز واجب است و نمی توان آن را نادیده گرفت. و اگر این واجب فوری است وجوب ایجاد این تحول نیز فوری است.
آیا مراکز حوزوی ما در این مسیر قرار دارند؟ آیا به این ضرورت و فوریت توجه هست؟ ما هنگامی می توانیم مدعی شویم که آمادگی برای جهاد تبیین داریم که به اندازه کافی عالمان دینی زبان دان و صاحب نظر در رشته های مختلف علوم گوناگون بویژه #علوم_انسانی داشته باشیم. هنگامی می توانیم مدعی شویم که می توانیم در جهاد تبیین شرکت کنیم که بتوانیم نیازهای معرفتی و فکری جامعۀ اسلامی را تأمین کنیم، از طراحی عقلانی و کارآمد اصل نظام تا کمک به حل معضلات فرهنگی، سیاسی، حقوقی، اخلاقی، تربیتی و غیره. بنابراین جهاد تبیین را باید از خود حوزه شروع کرد.
جهاد تبیین کاری تخصصی است. هیچکس نمی تواند در همه زمینه ها وارد میدان جهاد تبیین شود و به همه پرسشها و شبهه ها پاسخ دهد، جز در حد شعار و خطابه بی اثر. مجاهد میدان تبیین باید متخصص و متمحض در یک رشته علمی خاص باشد. امروزه تعداد علوم و زیرشاخه های آنها بی شمار است. بسیاری از این علوم بویژه علوم انسانی که زیرشاخه های بسیار دارند با معارف دین و نظام اسلامی ارتباط دارند.
حوزه های علمیه باید در رشته های گوناگون مورد نیاز، دانش آموخته و محقق و مبلغ داشته باشند تا بتوانند این نیاز را تأمین کنند. تحقق این امر نیازمند تحول اساسی در نظام آموزشی حوزه است. نظام آموزشی موجود بر اساس نیازهای و چالش های امروز تدوین نشده و پاسخگوی آن نیست.
نکته زیر به عنوان نقطۀ شروع این بحث در اینجا طرح می شود تا هرکس که به این باور رسیده و این ضرورت را احساس می کند بحث را دنبال کند. هر دانش آموخته حوزه علمیه که بخواهد در جهاد تبیین موفق باشد باید مراحل زیر را طی کرده باشد:
▫️ آشنایی با کلیات علوم و معارف اسلامی،
▫️ آشنایی با ابزارها، مهارت ها و روش های تعلیم و تحقیق و تبلیغ مانند زبان، ادبیات و دانش رسانه،
▫️ تخصص در یکی از شاخه ها یا زیرشاخه های علوم اسلامی، مانند تعلیم و تربیت اسلامی
▫️ آشنایی با یکی از شاخه های علوم جدید بویژه علوم انسانی مرتبط با شاخه ای از علوم اسلامی که فرد در آن تخصص دارد، مانند دانش تعلیم و تربیت جدید،
▫️ و آشنایی با فلسفه مرتبط با آن شاخه علمی مورد نظر، مانند فلسفۀ تعلیم و تربیت.
این برنامه باید چنان طراحی شود که در زمان معقولی مثلا کمتر از ده سال از زمان ورود طلبه به حوزه به ثمر رسد. برنامه آموزشی حوزه علمیه هنگامی موفق و پاسخگوی نیاز روز است که بتواند دستکم این انتظار را برآورد و هزاران نفر دانش آموخته ای که مدارج فوق را در رشته های مختلف طی کرده اند پرورش دهد.
✍ استاد محمد #فنایی_اشکوری
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اجتهاد مخصوص فقه نیست؛ در فلسفه و کلام هم اجتهاد لازم است.
رهبر انقلاب:
◽️ اگر اجتهاد با همان شیوه درست و صحیح خود که تکیه به کتاب و سنت است، و با آن متد معقول صحیح منطقى حساب شده پخته انجام بگیرد، بسیار خوب است
◽️ اجتهادها ولو نتائج مختلفی هم داشته باشد، موجب بالندگی است، موجب پیشرفت است. مجتهدین ما، فقهای ما در طول تاریخ فقاهت ما در مسائل گوناگون نظرات مختلفی ایراد کردند. شاگرد بر علیه نظر استاد، باز شاگرد او بر علیه نظر او حرفهایی زدهاند، مطالبی گفتهاند؛ هیچ اشکالی ندارد؛ این موجب بالندگی و پیشرفت است. این اجتهاد باید در حوزه تقویت شود.
◽️ اجتهاد مخصوص فقه هم نیست؛ در علوم عقلی، در فلسفه، در کلام، اجتهاد کسانی که فنان این فنون هستند، امر لازمی است. اگر این اجتهاد نباشد، آب راکد خواهیم شد.
(دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم، ۱۳۸۹/۰۷/۲۹)
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10357
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
طلبهای که سالی یک دور اصول کافی و نهجالبلاغه نخواند، ول معطل است. (علامه #جوادی_آملی، به نقل یکی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 توصیه علامه #جوادی_آملی به حوزویان در رابطه با اهمیت کتب حدیثی
۹۷/۵/۱۸
👈 توصیه مهم دیگر
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
حضرت استاد #حسن_زاده_آملی میفرمودند همانگونه که ما برای اجتهاد در احکام شرعی، نیاز به خواندن فقه و اصول با همین روال معمول حوزوی داریم، برای اجتهاد در باب معارف هم به کتابهای بوعلی، فارابی، شیخ اشراق و بهتر از همه ملاصدرا و ابن عربی احتیاج داریم که واقعاً هم مسایل را حل میکنند. بدون اغراق، گاهی در جلساتی از بحث فصوص، باید سیصد روایت در کنار هم چیده میشد تا میتوانستیم یک نتیجهگیری کنیم.
_ استاد #یزدان_پناه
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از نطق صریح و شفاف دکتر منان رئیسی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برای ثبت در تاریخ:
میدانم که ایشان وزیر میشوند و این حرفها را برای امروز نگفتم، بلکه گفتم تا یکی دو سال بعد که نتیجه انتخاب اشتباه امروز مجلس هویدا شد در پیشگاه ملت شرمنده نباشم و آنچه که باید میگفتم را گفته باشم.
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حسین راغفر، استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا:
🔸 هیچکس در تهران نمیتواند خانه بخرد.
🔸 به اسم بازار آزاد، در حال چپاول اقتصاد هستند.
🔸 مساله شورش های ١۴٠١ هم بر اثر نابرابریهای اقتصادی بود.
🔸 اقتصاد ایران چپاولی-رفاقتی شده و دارای برندههایی است که در اتاقهای بازرگانی در حال تصمیمگیری برای مردم هستند.
🔸 باید منتظر شورشهای بعدی در کشور باشیم. مگر اینکه یک فکر اساسی و تحولی شود.
رهبر انقلاب:
مکتب فلسفی صدرالمتألّهین همچون همهی فلسفهها در محدودهی ملیت و جغرافیا نمیگنجد و متعلق به همهی انسانها و جامعهها است.
همواره همهی بشریت به یک چهارچوب و استخوانبندی متقن عقلانی برای فهم و تفسیر هستی نیازمندند. هیچ فرهنگ و تمدنی بدون چنین پایهی مستحکم و قابل قبولی نمیتواند بشریت را به فلاح و استقامت و طمأنینهی روحی برساند و زندگی او را از هدفی متعالی برخوردار سازد.
و چنین است که بهگمان ما فلسفهی اسلامی بهویژه در اسلوب و محتوای حکمت صدرایی، جای خالی خویش را در اندیشهی انسان این روزگار میجوید و سرانجام آن را خواهد یافت و در آن پابرجا خواهد گشت.
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
هدایت شده از ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبت های شنیدنی منان رئیسی، نماینده مردم قم و مخالف وزیر پیشنهادی راه: شماها مردم و طلبه ها را در پردیسان قم در قوطی کبریت های عمودی جا دادید!
💠 در دو سال پیاپی که خانم صادق دبیر شورایعالی شهرسازی بود رشد قیمت #مسکن در تهران رتبۀ اولِ ۱۵۰ کلانشهرِ جهان شد!
💠 شاید بگویید این چه ربطی به شورایعالی شهرسازی دارد ربط آن به این است که ریشۀ عمدۀ مسئلۀ مسکن به سیاستهای اشتباه #مدیریت_زمین است.
❗️خانم صادق در دوران مسئولیتش مانع الحاق زمین به برخی شهرها شد.
⁉️ چرا در کشوری که ۱۵ کشور اروپایی در آن جا می شوند اینقدر انقباضی عمل می کنیم؟!
#واگذاری_زمین
ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی🔻
@setad_memari
حوزه علمیه تمدن ساز
🎥 صحبت های شنیدنی منان رئیسی، نماینده مردم قم و مخالف وزیر پیشنهادی راه: شماها مردم و طلبه ها را در
💢 جمهوری اسلامی و آزادسازی زمین
به نقطه جوش رسیدن مردم در دوره حسن روحانی با گرانی و تورم به ویژه در عرصه مسکن، و هم اکنون نیز با روی کار آمدن اشخاص معلوم الحال (که سابقه مخالفت در عرضه زمین داشته اند) دیگر نباید مساله را صرفا اقتصادی تلقی کرد، چرا که پیش بینی می شود مشکلات امنیتی و شورش های وسیع و کثیری در آینده رقم بخورد.
از این رو خود حاکمیت بدون در نظر گرفتن دولت و مجلس، باید ارکان نظام و قوا را موظف به آزادسازی زمین کند.
بنابراین کارشناسان دلسوز این عرصه که قایل به ضرورت آزادسازی زمین به مردم هستند، باید با گفتگوی با رهبر انقلاب وی را نسبت به ضرورت این آزادسازی و خطر امنیتی انحصارزمین مطلع کرده و درخواست صدور حکم حکومتی نمایند.
دورهی اینکه بگذاریم زمان بگذرد و خود مردم آگاه گردند یا خود دولت با آزمون و خطا پیش رود، نیست. نسل جوان یکی پس از دیگری در حال سوختن و اضمحلال است.
✍ حوزه علمیه تمدن ساز