📋#یادداشت
🔻دانش آموزانی که نمره کم میگیرند مجرمان بالقوهاند!
✍️مت اگوریست (Matt Agorist) روزنامه نگار مستقل و تحلیلگر اطلاعاتی پیشین
🔹در مثلا سرزمین آزادی یعنی آمریکا، به ما گفته می شود که همه مردم بیگناه قلمداد می شوند تا وقتی که گناهکار بودن آنها اثبات شود.
🔹اما اگر بیشتر دقت کنید، می بینید که در حاکمیت پلیسی امروز آمریکا، این گزاره «همه بیگناهند مگر آنکه خلافش اثبات شود» مضحکهای بیش نیست. اگر نسبت به این حرف تردید دارید، فقط کافی است نگاهی به اطلاعاتی بیندازید که نشان می دهند تعداد بسیار زیاد ۷۴ درصد از زندانیان در سراسر کشور هنوز به جرمی محکوم نشده اند.
🔹درست است که بسیاری از این افراد بابت جرایمی که مرتکب شده اند در انتظار دادگاه به سر می برند، ولی افراد بیگناهی نیز پشت میله های زندان به سر می برند تنها به این دلیل که توانایی سپردن وثیقه را ندارند. یک کشور آزاد- که مدعی صیانت از حقوق شهروندان خود است- نباید صدها هزار نفر از افراد به ظاهر بی گناه را در زندان نگه دارد. با این حال وضعیت موجود چنین است.
🔹گزارش اخیری که نشریه تامپا بی تایمز منتشر کرده، نشان می دهد که حاکمیت پلیسی آمریکا چه اندازه مصمم است تا خط تولید جامعه به زندان را که افراد بیگناه همچنان وارد آن می شوند فعال نگه دارد.
🔹پلیس در فلوریدا در تلاش برای زدن برچسب مجرم به کودکان، آنها را از سنین پایین هدف گرفته است، با وجود اینکه این کودکان به کلی بی گناه هستند.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#تعلیم
#آموزش
#پرورش
#آموزش_و_پرورش
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3564
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۲ بهمن ۱۳۹۹
📋#یادداشت
🔻لجاج با رسول خدا(ص)
✍️علیرضا شجاعیزند
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#رسول_الله (ص)
#پیامبر(ص)
#حضرت_محمد(ص)
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3571
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۳ بهمن ۱۳۹۹
📋#یادداشت
🔻لجاج با رسول خدا(ص)
✍️علیرضا شجاعیزند
🔸سرمنشأ تعارضات موجود در دستگاه فکری سروش، همان تعهد دوگانهای است که به اسلام و به مدرنیته دارد و ابداعات نظری و بدعتهای الهیاتی او نیز تماما محصول تلاشهایی است که برای بههمآوری آنها بهخرج داده است. همان بوده که او را به «قبض و بسط تئوریک شریعت» رسانده و صامت و تابع بودن دین را از آن نتیجه گرفته است.
🔸همان تعهدات نابههمسو و معارض بوده که او را گاهی دلنگران دین نشان میداده است و مُجِد تا مبادا به سرحد یک ایدئولوژی دنیوی فروکاسته شود و از سوی دیگر، مُصِر و مراقب که نکند سررشته امور از دستِ جریانِ غالبِ مدرن خارج شود. همه با این موضعِ به ظاهر مشفقانه که «دین، فربهتر از ایدئولوژی» است و نباید دامانش به چنین امور نازلی آلوده شود.
🔸با همان مبنا بوده که هر از چند گاه، کلیت یکپارچه دین را به چالش میکشانده و آن را با ابهامافکنیهایی چون «ذاتی و عرضی» و داخل کردن و برجستهسازی «تجربه دینی»، به ناسازهای مفترق و اجزایی رو در روی هم بدل میساخته است و مومنان را متحیر که از میان ایمان و اعتقاد یا اخلاق و شریعت کدام را برگزینند.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#رسول_الله (ص)
#پیامبر(ص)
#حضرت_محمد(ص)
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3571
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۳ بهمن ۱۳۹۹
28.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬#ویدئوکلیپ
🔻پاسخ شبهاتی در مورد آیت الله مصباح
💠دکتر روانبخش
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عمار_انقلاب
#آیت_الله_مصباح_یزدی
#پشتیبان_علم
#خادم_علوم_اسلامی
#عمار_انقلاب
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۳ بهمن ۱۳۹۹
📋#یادداشت
🔻اسلام ناب در جدال با تحجر و التقاط
✍️حجتالاسلام مجتبی نامخواه
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اسلام
#تحجر
#التقاط
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3574
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۴ بهمن ۱۳۹۹
📋#یادداشت
🔻اسلام ناب در جدال با تحجر و التقاط
✍️حجتالاسلام مجتبی نامخواه
🔹هویت انسان انقلاب اسلامی در غیریت با تحجر و تجدد شکل گرفته بود. طبیعی بود نیروی اجتماعی انقلاب هم در تقابل با این دو جریان قرار بگیرد.
🔹پس از پیروزی انقلاب این تقابل جدیتر شد. تجددگرایان راستگرا در آبان ۵۸ و ماجرای لانه جاسوسی و تجددگرایان چپگرا در ۳۰ خرداد ۶۰ و پس از عدم کفایت بنیصدر، مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفتند.
🔹البته کیفیت و سطح مقابلهشان متفاوت بود اما صراحت تقابلشان بویژه در مورد چپگرایان، مجاهدین و مانند آنها که کار به ترور عمومی و خیابانی کشیده شد، باعث شد دیگر هیچ جایگاهی در نظم و نظام پس از انقلاب برای آنها تصویر نشود.
🔹با این همه این به آن معنا نبود که تأثیرات غیرمستقیمشان را از دست بدهند. با آنکه برای قافله روشنفکری جهانی، زنگهای بازگشت از شوروی، از دهه ۳۰ میلادی به صدا درآمده بود، فضای چپ همچنان در جهان غالب بود و در ایران غالبتر.
🔹 تروریسم مارکسیسم، نمایندگان ایدههای چپ را زیرزمینی کرد و این کمک کرد تا نیروهای مسلمانی که با غیبت دیگران، خوشنشین نظام شده بودند، همان حرفها را بزنند. بعدها که چپ جهانی فروپاشید و چپهای مسلمان به در باغ سبز غرب متمایل شدند، به حرفهایی رجوع کردند که منورالفکران ایرانی پس از انقلاب و پس از کنارهگیری از دولت یا حتی پیش از انقلاب تولید کرده بودند.
🔹تجددزدگی، چه آن زمان که روشنفکری و سوسیالیسم چپ رایج بود، چه اکنون که منورالفکری و کاپیتالیسم راست رایج است، بخشی از نیروهای انقلاب را متمایل به خود کرد. در طرف مقابل تحجر هم همین کار را با بخش دیگری از نیروهای انقلاب کرد.
🔹بخشی از نیروهای سنتی، به خاطر اختلاف نظرهایی در زمینه مالکیت و… اساسا کناره گرفتند و جایگاه آنها را بخشی از نیروهای انقلاب پر کردند.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اسلام
#تحجر
#التقاط
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3574
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
http://fekrat.net/3574
۱۴ بهمن ۱۳۹۹
📋#یادداشت
🔻انقلاب اسلامی و نعل وارونه مدرنخواهان
✍️داود مهدویزادگان
🔸قطع نظر از پارادوکسی که فراروی دکتر محسن رنانی گذاشته شد، آیا پاسخی هم برای این گفته وی درباره انقلاب و نظام اسلامی وجود دارد؟ مسلما پاسخ مفصلی برای چنین ادعایی وجود دارد و در اینجا به اجمال، بیان میشود. همگان بر این واقعیت التفات دارند که دین و دینداری در دو سه سده اخیر با شرایط جدیدی مواجه شده که سابقه نداشته است.
🔸 در گذشته ضدیت یا مخالفت با دین و فرهنگ دینی به اشکال مختلف وجود داشته است، لکن اغلب این اشکال مختلف به گونهای غیرمستقیم و پوششی انجام میشد؛ یعنی همواره با دعوی صیانت از دین و دینداری، اقدام به تحریف دین میکردند و دینداری را از مسیر واقعی آن دور میساختند. اما با شکلگیری رویکرد مدرن و فردیتخواهی جدید، جرأت مخالفت مستقیم و غیرپوششی با دین و دینداری شکل گرفت.
🔸آنچه که این جرأت را قویتر و محکمتر ساخت، دو مقوله دانش و دولت مدرن بود. این دو مقوله به ابزاری مهم برای مقابله با دینداری تبدیل شد. مدرن جویان بنیادگرا بهواسطه علم و قدرت سیاسی، سرسختانه به سرکوب دین و فرهنگ دینداری مشغول شدند.
🔸این کار آنان همان است که از آن با عنوان سکولاریزه یا دنیوی شدن یاد میشود. البته در این میان، دانش هیچگاه داعیه ضدیت با دین را نداشته است بلکه چنین موضعی به دانش نسبت داده شد و مورد سوءاستفاده ابزاری قرار گرفت. قدرت سیاسی نیز حسب تعریف و تفسیرهای مدرن به سازوکاری سرکوبگرانه علیه دین و دینداری تبدیل شده است.
🔸با توجه به چنین اوضاع و شرایطی، طبیعی است که دینداران مجبور به اتخاذ رویکردهای جدیدی بشوند. برخی موضع عافیتطلبانه را پیش کشیدند و برخی دیگر، راه انزوا و گوشهنشینی و برخی در حیرت فرو رفتند و برخی مشی سازگاری و برخی پرخاشگر شدند و زمینه را برای اتهام دین و دینداری به خشونتطلبی فراهم ساختند. اما جریانی هم راه مجاهدت معقولِ متشرعانه را در پیش گرفتند.
🔸خاستگاه فکری این جریان، فقه امامیه است که مستند به فلسفه و کلام اسلامی، ایده اسلام سیاسی را احیا کرد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#انقلاب
#تجدد
#مدرنیته
#اسلام
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/?p=3576
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۴ بهمن ۱۳۹۹
🎙#مصاحبه
🔻نظرات فلسفی آیتالله مصباح منحصر بفرد بود
🎤حجتالاسلام رضا غلامی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عمار_انقلاب
#آیت_الله_مصباح_یزدی
#پشتیبان_علم
#خادم_علوم_اسلامی
#عمار_انقلاب
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3568
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۴ بهمن ۱۳۹۹
🎙#مصاحبه
🔻نظرات فلسفی آیتالله مصباح منحصر بفرد بود
🎤حجتالاسلام رضا غلامی
🔹کسی در این سال ها نتوانست وجوه علمی بینظیر آیت الله مصباح را انکار کند. حتی دشمنان ایشان هم به برجستگی علمی آیت الله مصباح اعتراف می کردند. لکن ایشان را به جرم تداوم نهضت امام و تبعیت از خمینی زمان، به شدت مورد حمله رسانه ای قرار دادند. شاید کمتر عالمی در این سال ها در حد آیت الله مصباح مورد هجمه بود.
🔹آیت الله مصباح اهل گوشه نشستن و بی تفاوتی در برابر مسائل نبود. اهل تعارف و مسامحه نبود. اهل منفعت طلبی نبود. اهل تسلیم و وادادگی در برابر دشمن نبود. اهل عبور از خطوط بنیادین انقلاب نبود. اهل کوتاه آمدن از حقوق مردم نبود. به خوبی انحراف و التقاط را درک میکرد و در برابر آن شجاعانه موضع گیری داشت.
🔹جلوتر از بقیه دوست و دشمن را می شناخت و به دیگران معرفی می کرد. اینها موجب شد که تا این حد دشمنان از آیت الله مصباح عصبانی باشند و ایشان را ترور شخصیت کنند.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عمار_انقلاب
#آیت_الله_مصباح_یزدی
#پشتیبان_علم
#خادم_علوم_اسلامی
#عمار_انقلاب
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3568
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۴ بهمن ۱۳۹۹
30.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅#اختصاصی
📽#مصاحبه
🔻جنگهای نوین اقتصادی و موانع تولید(قسمت سوم)
💠 دکتر سید محمد کاظم رجایی
🔘دانشیار و عضو هيئت علمي گروه اقتصاد مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فکرت
#رسانه
#شناخت
#اقتصاد
#تولید
#جنگ_اقتصادی
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۵ بهمن ۱۳۹۹
✅#اختصاصی
📋#یادداشت
🔻سروش یا داوری!! چه کسی ایدئولوگ انقلاب ۱۳۵۷ بود؟
✍️سید محمد مهدی شرف الدین
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#دین
#روشنفکری
#فلسفه
#اندیشه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3598
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۸ بهمن ۱۳۹۹
✅#اختصاصی
📋#یادداشت
🔻سروش یا داوری!! چه کسی ایدئولوگ انقلاب ۱۳۵۷ بود؟
✍️سید محمد مهدی شرف الدین
🔹نویسنده اصلاحطلب مقاله «فیلسوف حکومت استثنائی اسلامی» از کتابهای «شاعران در زمانه عسرت»، «مبانی نظری تمدن غربی» و «عصر اوتوپی» به عنوان کتابهایی نام میبرد که داوری اردکانی پیش از انقلاب ۱۳۵۷ نوشته است.
🔹در این بین از روی ناآگاهی و یا غفلت کتاب «وضع کنونی تفکر در ایران» را که مهمترین کتاب فیلسوف ما پیش از انقلاب ۱۳۵۷ و حتی پس از آن است مورد بیاعتنایی قرار میدهد.
🔹کتاب پیشگفته اگر تنها اثر مکتوب داوری اردکانی بود برای ثبت نامش در تاریخ اندیشه ایران کفایت مینمود. چه اینکه میتوان به این گفته خطر کرد و گفت که بقیه آثار داوری اردکانی در چهل سال گذشته، توضیح فقرات همین کتاب است.
🔹داوری در کتاب «وضع کنونی تفکر در ایران» تجددستیزی به مثابه مذهب مختار فردید، آلاحمد، شریعتی، شایگان و نراقی را مورد چون و چرا قرار میدهد و حتی نکتهای را مورد نقد قرار میدهد که آینده روشنفکری دینی مبتنی بر آن سامان مییابد.
🔹چه اینکه خیال خام برخورد گزینشی و دلبخواهانه با تمدن غربی همواره مورد نظر روشنفکران دینی و غیردینی در ایران قرار داشته است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#دین
#روشنفکری
#فلسفه
#اندیشه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3598
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۸ بهمن ۱۳۹۹
🎙#مصاحبه
🔻انقلاب سرمایه مردم
🎤دکتر سیدمحمدحسین هاشمیان
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#انقلاب
#سرمایه
#مردم
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3595
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۸ بهمن ۱۳۹۹
🎙#مصاحبه
🔻انقلاب سرمایه مردم
🎤دکتر سیدمحمدحسین هاشمیان
🔸ما وقتی میگوییم نظام یا انقلاب اسلامی، یعنی تجسم همه آرمانهای ایرانیان. مگر حرف انقلاب اسلامی چه بود؟ جز تحقق عدالت، آزادی، استقلال، کرامت انسانی؟ خب! وقتی مسؤولی خیانت میکند، رانتخواری میکند، عزت یک مردم را میشکند، اینها که حرف انقلاب نبوده، انقلاب آمده تا این بساط را جمع کند.
🔸خب! وقتی مردم دیدند یک مسؤولی، یک دولتی، همان بساط بیعدالتی را پهن کرده، از دور و بر آن کنار میروند، یا اصلا به آن اعتراض میکنند و وقتی هم که میبینند یک مسؤولی پایبند است به این ارزشهای اخلاقی که همان ارزشهای انقلاب اسلامی است، نهایت احساسات و عواطف خود را نثار آن میکنند. امری که نمونه آن را به وضوح در تشییع سردار سلیمانی شاهد بودیم.
🔸البته این نکته را هم باید اضافه کرد که نظام جمهوری اسلامی، در بدترین وضع مشارکت مردمی، از بسیاری از نظامهای غربی از حیث مشارکت عمومی بهتر بوده است.
🔸گاهی شما دورههای مختلف جمهوری اسلامی را با هم مقایسه میکنید، این نگاه، نگاه درست و لازمی است اما گاهی هم باید جمهوری اسلامی را با نظامهای سیاسی دیگر هم مقایسه کرد، آن وقت میبینید بدترین دوره از حیث حضور مردمی در جمهوری اسلامی، باز هم از متوسط بسیاری از کشورهای غربی در حوزه مشارکت مردمی بالاتر بوده است. این هم نکتهای است که نباید از آن غفلت کرد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#انقلاب
#سرمایه
#مردم
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3595
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۸ بهمن ۱۳۹۹
📋#یادداشت
🔻«قفس آهنین» جامعه مدرن
✍️محمد زارع شیرین کندی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#دین
#جامعه
#مردم
#مدرنیته
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3587
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۹ بهمن ۱۳۹۹
📋#یادداشت
🔻«قفس آهنین» جامعه مدرن
✍️محمد زارع شیرین کندی
🔹ماکس وبر نظام اقتصادی جامعه سرمایه داری مدرن را «قفس آهنینی» میبیند که ماهیت و شیوه زندگی انسانها را تعیین میکند. اشینگلر از «تمدن فاوستی» غرب سخن میگوید.
🔹مارکس، بنا به گزارش مارشال برمن، کارگران صنعتی را «انسان های جدید الولاده» نامید که «مانند ماشین آلات جدید آفریده دوران مدرن هستند». او از ظالمانه بودن روابط طبقاتی در جامعه سرمایهداری سخن گفت و تصریح کرد که در درون آن بسا کودکان هفت ساله وجود دارد که پانزده ساعت کار میکنند و بسا دختران که بعد از یک شبانه روز کار بی وقفه جان می سپارند تا پیچ و مهره های نظام ستمگر سرمایه داری مستحکم باشد.
🔹مارکس کارگران را به امید دست یافتن به جامعه بی طبقه، به انقلاب بر ضد سرمایه داری فرامیخواند. از دیدگاه مارکس ، در جامعه بیطبقه هر انسانی میتواند قوا، استعدادها، قابلیتها ، علایق و خواستهای خویش را بدون هیچ مانع و رادعی متحقق سازد. اما انتظار و آرزوی مارکس هیچگاه جامه عمل نپوشید و شاید تحققاش در زمانه مدرن ممکن نباشد. زیرا دیدیم که در بلوک شرق کمونیست مسابقه توسعه و رقابت تسلیحاتی کمتر از بلوک غرب سرمایهداری نبود.
🔹میلیونها دهقان و صدها هزار کارگر در طی سالهای حکومت استالین، با انگیزه توسعه، در روسیه قتل عام شدند. پس، از این حیث فرقی میان کمونیسم و آمریکائیسم و نازیسم و فاشیسم وجود ندارد.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#دین
#جامعه
#مردم
#مدرنیته
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3587
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۹ بهمن ۱۳۹۹
📋#یادداشت
🔻سردرگمی ایدئولوژیک
✍️حسن گل محمدی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#جهان_بینی
#ایدئولوژی
#داستان
#رمان
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3590
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۹ بهمن ۱۳۹۹
📋#یادداشت
🔻سردرگمی ایدئولوژیک
✍️حسن گل محمدی
🔸دولت آبادی این رمان را در هشتاد سالگی نوشته است. (بهمن ۹۸) او از ذهنیتهای خودش میگوید، از گرفتاریهایی که داشته، از اندوه درونش و به دنبال آن است تا ریشه این اندوهها را بداند.
🔸از کودکی آنها را پی میگیرد و در هشتادمین پله زندگی میگوید:
«در هشتادمین پله است که احساس میکنم چه بسیار آت و آشغالهایی که در ذرات مغزم پراکنده شدهاند که شاید هیچ کدامشان به صنار نیرزند.»
🔸 این یک برگشت نوستالژیک خوب است. در پس ذهن دولت آبادی چه چیزهایی ممکن است وجود داشته باشد؟ خاطرات و مسائل و مشکلاتی که یک فرد اسیر افکار و اندیشههای ایدئولوژیک چپ را مدت هشتاد سال همراه خود کشیده است.
🔸از گرفتاریهای معیشتی در زندگی روستایی گرفته تا کوچها و دربدریهای شهری و پرداختن به کارها و مشاغل مختلف، از فریاد روی صحنه تئاتر تا زندان و در گوشه یک سلول، از غرق شدن در خوابهای پرولتاریایی تا آزادی با سری پرشور، از نوشتن و نوشتن و نوشتن تا مشکل چاپ آثار و نشر آنها، از دلبستگی به گروههای سیاسی و کراوات زدن در کنار سفره افطار رئیس جمهور تا ناراحتی و دل مردگی بر اثر عدم صدور مجوز رمان کلنل، از پیری و توقعی که یک نویسنده پس از سپری کردن همه این سالها از جامعه و مردم خود دارد و به آن نمیرسد.
🔸خوانندگان خود بخوانند حدیث مفصل از این مجمل که این همه قلم فرسایی، هدف و داستان نویسی استاد دولت آبادی را پس این رمان گنگ و پرایهام اسبها. چیزی جز زنده کردن خاطره کشته شدگان واقعه اتفاق افتاده در شهر آمل به سال ۱۳۶۰ نبوده است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#جهان_بینی
#ایدئولوژی
#داستان
#رمان
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3590
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۹ بهمن ۱۳۹۹
📋#یادداشت
🔻قدسیزدایی از دین
✍️سیدپویا هاشمی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#دین
#تقدس
#سکولاریسم
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3610
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۹ بهمن ۱۳۹۹
📋#یادداشت
🔻قدسیزدایی از دین
✍️سیدپویا هاشمی
🔹بر اساس تعالیم قرآن و اشاره چندین باره در این کتاب الهی میتوان بهخوبی درک کرد که وقتی خداوند در دایره اسلام تمامی ابعاد بشری را از سبک زندگی شخصی تا حکومتداری و از فرهنگ یا سیاست و اقتصاد مورد اشاره قرار داده است، این نتیجه به ذهن متبادر میشود که سبک زندگی دنیوی هم باید موضوع الهی باشد.
🔹به طور مثال بشرى و دنیوىدانستن مقوله حکومت از منظر اسلام، نوعى ظلم و اجحاف در حق این دین محسوب میشود و با آیات صریح قرآن در این زمینه مخالف است.
🔹 قرآن کریم حکومتى مانند حکومت لائیک را نمیپذیرد و اندیشه سکولاریستى بهطور اساسى با آیات آن تضاد دارد و نمىتوان تز سکولاریستى و لائیکى را همسو با مفاهیم قرآنى و سنت نبوى دانست.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#دین
#تقدس
#سکولاریسم
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3610
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۱۹ بهمن ۱۳۹۹
✅#اختصاصی
✳️#مصاحبه_صوتی
🔻متد بررسی مسائل علمی
آیت الله مصباح یزدی (ره)
💠حجت الاسلام ابراهیمی فر
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عمار #انقلاب #مصباح
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۲۰ بهمن ۱۳۹۹
متد بررسی مسائل.mp3
4.72M
✅#اختصاصی
✳️#مصاحبه_صوتی
🔻متد بررسی مسائل علمی
آیت الله مصباح یزدی (ره)
💠حجت الاسلام ابراهیمی فر
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عمار #انقلاب #مصباح
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۲۰ بهمن ۱۳۹۹
🎙#مصاحبه
🔻«معقولیت» مرز میان جامعهشناسی فیک و اصیل
🎤میثم مهدیار
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عقل
#عقلانیت
#جامعه
#جامعه_شناسی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3601
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۲۰ بهمن ۱۳۹۹
🎙#مصاحبه
🔻«معقولیت» مرز میان جامعهشناسی فیک و اصیل
🎤میثم مهدیار
🔸فرمالیسمی که در دانشکدههای علوم اجتماعی باب شده مبنی بر ارزش گذاری بحثها به جامعه شناسی و غیر جامعه شناسی سالهاست محل سوال است چون در سالهای اخیر رشتههایی مثل جامعه شناسی مردم مدار و اینها هم به وجود آمدند و رشد کردند که رویکردهای کلاسیک قبلی را برنمی تابند.
🔸بنابراین معیاری وجود ندارد که بگوئیم فلان اظهار نظر جامعه شناسی زرد است فلان اظهارنظر جامعه شناسی زرد نیست. به نظر من تنها معیاری که یک اظهارنظر یا اثر را بتوان با ارزش دانست «معقولیت» آن است.
🔸به عنوان نمونه فوکو رمانی با عنوان «این یک چپق نیست» دارد که در آن درباره تاریخ مدرن و گسست آن از تاریخ سنتی بحث میکند و هیچ کار میدانی و روشمند گستردهای هم انجام نداده است ولی کار معقولیست که میتوان آن را یک اثر جامعه شناختی دانست چون گذارههای قطعی و تعمیمهای بیجا نمیدهد و بصیرتهایی راجع به مدرنیته میدهد.
🔸منظورم از معقول بودن این است که افرادی که اثر را میخوانند بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و آن را منطقی بدانند پس منطقی دانستن خود اثر واجد ارزش است. کتابهایی مثل آثار آقای زیباکلام کتابهای معقولیاند .
🔸کپی از آثار و مباحثی است که قبلترها توسط هگل، مارکس، مونتسکیو، آدام اسمیت و.. بیان شده است و این گونه از نویسندگان به همان بحثها یکسری فکتهای جدید اضافه و آن را بازتولید میکنند بدون اینکه پیش فرضهای بحث را جستجو و یا تلاش کنند بحث را گونه دیگری ارائه دهند در واقع ایشان (آقای زیباکلام) خود تاریخ را نخوانده بلکه یکسری مباحث تکراری را به صورت غیر نظام مند بیان کرده است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#عقل
#عقلانیت
#جامعه
#جامعه_شناسی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3601
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۲۰ بهمن ۱۳۹۹
📚#کتاب
🔻ردپای باورهای وهابیت در عهد عتیق تقابل کلیمالله و موسای خشمگین
✍️صادق وفایی
👇ادامه مطلب در پست بعدی👇
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#یهودیت
#وهابیت
#عهد_عتیق
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/3617
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
۲۰ بهمن ۱۳۹۹