eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
996 ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
📺 🔻بادیگارد 👈معرفی: 🔹فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی‌کیا محصول سال ۱۳۹۴ می‌باشد. این فیلم برنده دو سیمرغ و نامزد شش جایزه سیمرغ بلورین شد و همچنین جزء سه فیلم برتر از نگاه تماشاگران در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شد. 👈داستان: 🔹موضوع دربارهٔ بادیگاردی است به نام «حیدر»» که وظیفه حفاظت از مسؤولان بلندپایه کشور را برعهده دارد. نقش او را پرویز پرستویی بازی می‌کند. حیدر شخصیت آرمانگرایی است که مسائلی را در کارش می‌بیند و این مسائل او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند. 👈جوایز: 🔹این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر بنمایش درآمد و در شش بخش نامزد سیمرغ بلورین شد. این فیلم دو سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و جلوه‌های ویژه بصری و بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خود اختصاص داد و همچنین در جشنواره فیلم مستقل وین توانست برنده ۳ جایزه شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻مساله ای به نام ایده حکمرانی 🎤محسن جبار نژاد 🔸واقعیت آن است که انقلاب ما بیش از آنکه سیاسی باشد، معرفتی و فرهنگی بود. یعنی ابتدا در نظام بینشی آحاد جامعه یک انقلاب رخ داد؛ جهان بینی مردم تغییر کرد؛ نگرش‌ها و باورهای آنها دستخوش تغییر و تحول شد و آنگاه تحول در ساخت سیاسی جامعه به وجود آمد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3920 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻مساله ای به نام ایده حکمرانی 🎤محسن جبار نژاد 🔸رهبر انقلاب در بحث مراحل پنج‌گانه تمدن‌سازی به این نکته اشاره داشتند که موقف سوم از این مواقف پنج گانه، بحث دولت اسلامی است. 🔸دولت اسلامی به تعبیری یک سخت‌افزار است و نرم‌افزار آن همان نظریه دولت است. 🔸اما متاسفانه اساسا بحث دولت و نظریه دولت در ردیف امور نا اندیشیده جناح‌های سیاسی ما پس از انقلاب بوده است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3920 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻پرورش از الگو تا مانکن 🎤مجتبی همتی‌فر 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3917 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻پرورش از الگو تا مانکن 🎤مجتبی همتی‌فر 🔸ما با دو آسیب مواجهیم. یکی «عمل‌زدگی» است، یعنی بدون اینکه فکر دقیق و عمیقی کرده باشیم، عملیات فرهنگی انجام بدهیم. 🔸تجربه نشان داده که این کارها اثر مثبت ندارد یا اثرشان کوتاه‌مدت است. در مقابل این آسیب، «نظرزدگی» است؛ اینکه صرفا در مقام توصیف و تبیین و طراحی متوقف بمانیم، ازجمله اینکه سند و راهبرد و بسته سیاستی بنویسیم، اما هیچ‎کدام به اجرا درنیاید و عزم و قصدی هم برای اجرای آنها وجود نداشته باشد. 🔸هردوی اینها خطاست. «عمل بدون نظر» و «فکر و نظر بدون عمل» هر دو اشتباه است. 🔸ما باید سند بنویسیم و مبانی و فهم‌مان از مساله و راه‌‎حل‎های خود را روشن کنیم، اما در ادامه استلزامات و مقتضیات اجرای این سندها را هم توجه کنیم و به اجرای آنها هم پایبند باشیم. 🔸این دو وقتی در کنار هم قرار بگیرد، ثمر خواهد داشت. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3917 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📚 کرسی ترویجی "نظریه فهم شبکه ای متن" 👤 با ارائه حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالحمید واسطی 💫 اهم مطالب مطرح شده در این کرسی : 🔸فهم شبکه‌ای معنا به مثابه یک زیرساخت برای استظهار از ادله نقلی؛ ✨ضمنا فایل های ضمیمه این کرسی : 🔰مقاله روش تحقیق شبکه‌‏ای 🔰 مقاله فهم شبکه‌‏ای معنا 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 فایل صوتی کرسی ترویجی "نظریه فهم شبکه ای متن" 🎤با ارائه حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید واسطی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فهم شبکه‌ای معنا به مثابه یک زیرساخت برای استظهار از ادله نقلی.pdf
1.04M
📎 فایل PDF فهم شبکه‌ای معنا به مثابه یک زیرساخت برای استظهار از ادله نقلی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش اول) ✍️عباسعلی رهبر 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3931 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش اول) ✍️عباسعلی رهبر 🔸ساموئل هانتینگتون در کتاب « موج سوم دموکراسی» آورده است که انتخابات علنی، آزاد و عادلانه جوهر دموکراسی است که کلا ضرورت دارد و گریزی از رعایت آن نیست. 🔸 با وجود این می نویسد: "حکومت‌هایی که بر پایه انتخاب آزاد بر سر کار می‌آیند، ممکن است ناتوان، فاسد، کوته بین و غیر مسئول باشند، از منابع خاصی حمایت کنند و یا در اجرای سیاست‌هایی که به خواست و سود مردم باشد در مانند و این ویژگی‌ها ممکن است مردم را نسبت به آنها بی‌علاقه کند، اما نمی‌توان چنین حکومت‌هایی را غیر دموکراتیک خواند." •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3931 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻آینده نگری یعنی فهم قانون حاکم بر زمین ✍️رضا داوری اردکانی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3928 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻آینده نگری یعنی فهم قانون حاکم بر زمین ✍️رضا داوری اردکانی 🔸آینده نگری شناخت اکنون جامعه در نسبتش با اصول و مبادی آغازین و توجه به عیب‌ها و نقص‌ها و دانایی‌ها و نادانی‌ها و توانایی‌ها و ناتوانی‌های خود است نه اینکه علمی تخصصی در اختیار گروهی دانشمند باشد که بروند و آینده هر جامعه‌ای را ببینند و گزارش کنند. 🔸در اینکه دانشمندان آینده شناس با آینده شناسی ها و روش‌های آینده شناسی آشنایی دارند و برنامه ریزی آینده باید با دخالت آنان صورت گیرد بحثی نیست بلکه نظر به شرط اصلی آینده نگری یعنی آشنایی با تاریخ و ناموس زمین و زمان و رموز قانونگذاری است. 🔸برای آینده نگری علاوه بر داشتن علم و به کار بردن روش باید نظم و روال سیر امور و عزم حکومت‌ها و مردم کشورها را در نظر داشت. 🔰 آینده‌نگری چیزی شبیه طراحی مهندسان نیست. 🔸مهندسان طرحشان را که ریاضی است در ماده خام درمی‌اندازند اما آینده نگری طرح ریاضی نیست و ماده خام ندارد و در جایی می‌تواند صورت گیرد که پیشرفت علمی اقتصادی اجتماعی، سیر کم و بیش معین و قابل محاسبه داشته باشد و اگر چنین بنایی نباشد آینده نگری هم صورت نمی‌گیرد و نمی‌تواند صورت گیرد. 🔸به عبارت دیگر آینده‌نگری در اصل توانایی است یعنی توانستن – دانستن است نه آنکه از سنخ علم مهندسی دانستن – توانستن باشد و ابتدا علم آن را فراگیرند و سپس عمل کنند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3928 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎧 فایل های صوتی جلسه بیست و یکم درس‌گفتار « علم دینی » 👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی 🔰با موضوع « روش نظریه پردازی اکتشافی » 1️⃣ قسمت اول : نکات مقدماتی ▫️در اين جلسات استاد شریفی به تشريح روش‌ نظريه‌پردازي اکتشافي در علوم انساني پرداخته‌ است. ▫️این درس گفتار توسط ایشان در بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در تابستان سال ۹۹ در بین طلاب این بنیاد ایراد شده است. 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی 🔰با موضوع « روش نظریه پردازی اکتشافی » 1️⃣ قسمت اول : نکات مقدماتی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش دوم) ✍️عباسعلی رهبر 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3940 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش دوم) ✍️عباسعلی رهبر 🔸اگر مردم حقوق خود را از حاکم نطلبند، کم کم حکومت حقوق طبیعی مردم را فراموش می‌کند و در برابر خواسته‌های مشروع می‌ایستد و بسیاری از مردم به علت نا آشنایی با حقوق خود و تکالیف و وظایف دولت دچار محرومیت می‌شوند. 🔸اعتلای فرهنگ عمومی در رفع این مشکل مؤثر است، بهترین کار برای ارتقای فرهنگ عمومی، آموزش همگانی حقوق عمومی است. 🔸آموزش حقوق دولت بر ملت و حقوق ملت بر دولت، سنگ محک خوبی برای آزمودن بر حق بودن حکومت‌ها می‌باشد. 🔸مردمی برحق‌اند که حقوق خود را از دولت بخواهند و دولتی بر حق است که حقوق مردم را تمام و کمال به آنان بدهد. 🔸استقامت و پافشاری و شکیبایی مردم بر حق الهی خود، مایه شایستگی حکومت خواهد شد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3940 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻جایگاه متدولوژیک علوم انسانی اسلامی کجاست؟ ✍️سیدمحمدرضا تقوی، استاد دانشگاه شیراز 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3937 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻جایگاه متدولوژیک علوم انسانی اسلامی کجاست؟ ✍️سیدمحمدرضا تقوی، استاد دانشگاه شیراز 🔸علامه‌طباطبایی درواقع علوم را دو دسته می‌کنند؛ علوم حقیقی و علوم اعتباری. 🔸علوم حقیقی از هست‌ها صحبت می‌کند جایی که مبانی هستی‌شناسی و انسان‌شناسی و غایات و اهداف و… مطرح است. 🔸بین این مبادی و رسیدن به اهداف و غایات، عقل انسان به مفهوم وسیعی که حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی به‌کار می‌برند (عقل تجربی، تجریدی و نیمه‌تجریدی و شهودی) مفاهیمی را اعتبار می‌کند که انسان را به غایتش برساند و وقتی که این مفاهیم را اعتبار می‌کند باید مستند به آن حقایق باشد، یعنی هر امری را نمی‌تواند اعتبار کند و علامه‌طباطبایی تا حدودی نشان داده‌اند که چگونه می‌توانیم از آن حقایق به اعتباریات برسیم. 🔸در مقاله‌ای دیگر، ایشان نشان می‌دهند که چگونه این اعتباریات ما را به حقایق می‌رسانند یعنی هدفی که درواقع بوده و این مسیر اول هست که البته نیازمند تدوین است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3937 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی 🔰با موضوع « روش نظریه پردازی اکتشافی » 2️⃣ قسمت دوم : گام‌هاي ۱ و ۲و ۳ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻پیامدهای جدایی دین از جامعه 🎤دکتر قاسم اخوان نبوی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3943 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻پیامدهای جدایی دین از جامعه 🎤دکتر قاسم اخوان نبوی 🔸مفهوم به روز کردن یه مقدار مبهم است. از این جهت که به روز کردن به چه معناست؟ 🔸یعنی اینکه ما بیاییم یک معنای دیگری غیر از آن چیزی که در الفاظ وجود دارد بگیریم یا نه بیاییم همان معانی را توسعه بدهیم. 🔸 اگر به معنای توسعه پیدا کردن مفاهیم دینی باشد، خوب آن یک وجهی دارد. ما بیاییم بگوییم که در گذشته فرضا مثلاً : (اعدوا لکم مااستطعتم من قوه)این قوه چه بوده است؟ 🔸مثلاً در گذشته این بوده که باید از نظر سلاح‌ها نیزه و تیر و کمان و اینها داشته باشیم. آن موقع قوه بوده، ولی الان باید مثلاً تجهیزات پیشرفته‌ای داشته باشیم. این یک معنا دارد. 🔰بالاخره توسعه پیدا کردن هم معناست، تغییر پیدا نکرد، نحوه‌اش فرق کرد. اگر به معنای نحوه برخورد است، بله لازم است که شما متناسب با روز یکسری مفاهیم دینی را به روز کنید. 🔸با توجه به مصداقش، مصداقش را تغییر دهید ولی یک بار نه می‌گوییم کلا آن مفهوم قبلی را بیاییم کنار بگذاریم، یک مفهوم جدیدی را برایش ایجاد کنیم، این به نظرم وجهی ندارد و درست نیست. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3943 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻از نظر قرآن در برابر احتمال خیانت در تعهدات، وظیفه چیست؟ ✍️سیدمحمدحسن جواهری، عضو هیات‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3906 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻از نظر قرآن در برابر احتمال خیانت در تعهدات، وظیفه چیست؟ ✍️سیدمحمدحسن جواهری، عضو هیات‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔸نقد محمدسروش محلاتی در مورد آیه ۵۸ سوره انفال هم نادرست است، زیرا مقام «دفع توهم حظر» یا «امر عقیب حظر» (یعنی اول نهی‌ای بیاید و بعد امری بیاید و آن نهی را رفع کند، مثل اینکه مولا امروز به عبدش که می‌خواهد میهمانی بگیرد، بگوید: میهمانی نگیر، و فردا به او بگوید: میهمانی بگیر؛ این امر بعد از نهی به معنای جواز است) درمورد کسی است که توانایی و خواهش انجام کاری را دارد و مانعی سر راه او هست، وقتی مانع برداشته می‌شود، به‌معنای جواز انجام فعل برای او و مانند او است. 🔸اما در آیه مورد استدلال قرینه‌ای بر اراده نقض از جانب پیامبر اکرم(ص) وجود ندارد که رفع مانع به‌معنای جواز انجام فعل باشد. 🔸از این رو قیاس آیه مورد استدلال «فَانْبِذْ إِلَیهمْ عَلى‏ سَواءٍ ان‌اللَّه لایحِبُّ الْخائِنین‏»(انفال، ۵۸) با آیات یادشده در سخن مستشکل مع‌الفارق است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3906 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی 🔰با موضوع « روش نظریه پردازی اکتشافی » 3️⃣ قسمت سوم : گام‌هاي ۴ و ۵ و ۶ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔰 دوره تخصصی فقه الاقتصاد (آشنایی با مباحث فقهی اقتصاد اسلامی) 🎙با حضور اساتید: ➖ غلامرضا مصباحی مقدم ➖ غلامعلی معصومی نیا ➖ احمدعلی یوسفی ➖ صادق الهام ➖ رضا میرزاخانی 🗓 بازه برگزاری: ۱۷ الی ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ در تعداد ۶ جلسه آخرین مهلت ثبت‌نام: ۲۰ فروردین ماه (ظهر) ثبت نام از طریق پیوند: formaloo.com/exh0d ✅ به همراه ارائه گواهی پایان دوره به شرکت کنندگان 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net