eitaa logo
فکرت
10هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
947 ویدیو
150 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مجله خردورزی
✅نشست تخصصی «سلبریتیسم: روند هیجانی گزینش‌ها 🔹 دوشنبه 17 خرداد ماه ساعت 12 👈دکتر احسان شاه‌قاسمی 🔻عضو هیئت علمی دانشگاه تهران •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia درس کانال؛ 🆔@fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹روزی که فاتحه دولت وملت را باید خواند 🎙امام خمینی(ره) 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پارت دو 🔹هوشیاری نسبت به هدف خلقت 🔻استاد اصغر طاهر زاده 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پارت اول 🔹اخلاق سیاست مدرن 🔻دکتر حسین کچویان 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
📋 ◾️بررسی روانشناختی حقوق زنان در اسلام ✍️ محدثه زاهری؛ دکترای فقه و حقوق خصوصی 🔻 ویل دورانت، به عنوان یک مورخ مشهور برای توصیف وضع زنان در غرب می‌نویسد: 🔻«نخستین قدم برای آزادی مادران بزرگ ما قانون ۱۸۸۲ م بود. به‌موجب این قانون زنان بریتانیای کبیر از آن پس از امتیاز بی‌سابقه‌ای برخوردار می‌شدند و آن این که حق داشتند پولی را که به دست می‌آوردند برای خود نگه دارند. این قانون عالی اخلاقی را کارخانه‌داران مجلس عوام وضع کردند تا بتوانند زنان انگلستان را به کارخانه‌ها بکشانند. 🔻از آن سال تا به امسال سودجویی مقاومت‌ناپذیری آنان را از بندگی و جان کندن در خانه رهانیده، گرفتار بندگی و جان کندن در مغازه و کارخانه کرده است! •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4280 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 ◾️خدای پس‌فردا و امریکنیسم چینی ✍️ محمد زارع شیرین‌کندی 🔻 واتیمو متفکر نامور ایتالیایی درباره چین به‌عنوان کشوری که می‌کوشد رقیب آمریکا باشد و در قدرت و مظاهر لذت و زندگی، با سبک زندگی آمریکایی رقابت کند، می‌گوید: 🔻 «در چین دموکراسی و اراده عمومی و اراده انسان معنایی ندارد؛ برای همین تمدن به منزله امری متعلق به آحاد مردم اثر چندانی ندارد بلکه این افراد نوکیسه و تازه به دوران رسیده هستند که چین را پیش می‌برند؛ البته با ارابه‌هایی که به جای حیوان، انسان یا کارگران به آنها بسته شده‌اند… . 🔻 چین تنها سرمایه‌داران را نگران کرده نه منطق سرمایه‌داری را.» نظر واتیمو در این باب هم سخت سنجیده‌ است. جامعه چین شبه‌مدرن بلکه امریکنیستی است یعنی شبحی از مدرنیته صوری آمریکایی در آنجا حضور دارد، جامعه‌ای که صرفا به تولید انبوه و مصرف می‌اندیشد و می‌پردازد. از نشانه‌های توسعه چینی، تولید بنجل‌ترین اجناس و کالاها و صدور آنها به کشورهای دیگر است. 🔻 حرص سرمایه‌اندوزی و کنازی و تولید و صدور و تشبه شدید به غرب، آن را پیشرفته نشان می‌دهد. امروز اگر مارکس چشم باز می‌کرد و می‌دید که با نام او و اندیشه‌هایش چه بیدادها و زورگویی‌ها صورت می‌گیرد، در دم سکته می‌کرد. به اسم کمونیسم، سرمایه‌داری؛ نظام سیاسی مارکسیست و نظام اقتصادی کاپیتالیست! این‌چنین شیری خدا خود نیافرید. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3856 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
✅نشست تخصصی «سلبریتیسم: روند هیجانی گزینش‌ها 🔹سه‌شنبه 18 خرداد ‌ماه ساعت 12 👈دکتر محمدعلی روزبهانی 🔻پژوهش‌گر حوزه علوم اجتماعی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia درس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 ◾️تفاوت اندیشه‌های فمنیسم اسلامی با نگاه اصیل اسلامی به زن(بخش اول) ✍️ لیلا مجدانی؛ دکتری جامعه شناسی زن و خانواده از دانشگاه یو. ام. مالزی 🔻 فمینیسم پدیده‌ای است که شامل طیف متنوعی از افکار، شاخه‌ها، تفسیرهای منحصر به فرد از آن شاخه‌ها در زمینه‌های مختلف، و تعاریفی از فمینیسم است که مختص محل نشو و نمای آن‌هاست، اما هنوز دارای تقاطع‌هایی با سایر خطوط فمینیسم است. 🔻پس از آن، فمینیسم اسلامی به عنوان جزئی از فمینیسم، میراثی متنوع را در بر می‌گیرد. از اندیشه‌های مختلف فمینیستی، از جمله فمینیسم لیبرال و فمینیسم پسامدرن وام می‌گیرد و خود را با شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مکان منحصر به فردی که در آن تجربه می‌شود، پرورش می‌دهد. 🔻 اگرچه اعتقادی همه‌گیر وجود دارد که فمینیسم ریشه در لیبرالیسم دارد، از سوی دیگر، اختلاف نظر بین روی‌کرد لیبرالیسم به عقلانیت و فردگرایی، و فمینیسم اسلامی نشان می‌دهد که فمینیسم اسلامی به صورت گزینشی از فمینیسم لیبرال وام گرفته‌است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4284 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 ◾️انقلابات و تاسیس نظم اجتماعی ✍️ دکتر حسین کچویان 🔻 رجوع به تاریخ بشر نشان می‌دهد که هر حرکت تمدنی با ظهور یک مذهب همراه است. اصولا این نوع انگیزه‌ها و خواست‌ها از جای دیگری می‌آید و به طور معمول این امیال در زندگی نیست، به طور معمول ما زندگی می‌کنیم تا اینکه درِ آسمان باز شود تا خواست و طلب متفاوتی در ما ظاهر شود . 🔻تمدن جدید غرب نیز تا خود انقلاب فرانسه ماهیتی مذهبی دارد و دائما مذهب، قطعه قطعه این حرکت تمدنی را شکل می‌دهد. برای مثال وبر بهترین تفسیر را از تمدن غرب ارائه داده است آن هم در مسئله ظهور و بروز سرمایه داری، با بزرگ کردن تئوری وبر، به مذهبی بودن ریشه‌های کلیت غرب می‌رسیم نه فقط در سرمایه داری. 🔻 اساسا چیزی که تمدن غرب ساخته است و نوید آن را می‌دهد تا پیش از این و در تمدن‌های پیشین ممکن نبوده است. 🔻بشر در تمام تاریخش جمع کردن ثروت را مضموم تلقی کرده است. در جایی از تاریخ برخی آمده‌اند و انباشت ثروت را به عنوان ارزش و مهم ترین هدف بشر مطرح کرده‌اند تا جایی که اگر ما امروز حرف می‌زنیم از سود و زیان اقتصادی یک چیز یا رفتار صحبت می‌کنیم و تا وقتی ما چنین عمل می‌کنیم هرگز یک تمدن متفاوتی نخواهیم بود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3747 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎧 فایلهای صوتی نشست اول تا پنجم از سلسله نشست‌های هم اندیشی پیرامونی مبانی و منطق تولید علم‌ دینی ❇️ این جلسات با محوریّت نقد و بررسی مجموعۀ چهار جلدی «علم دینی؛ از چستی تا چگونگی» اثر حجةالاسلام و المسلمین شیخ محمد حسن وکیلی بوده است. ⬅️ دوره اول با حضور اساتید معظم حجج اسلام آقایان: امینی نژاد، اسدپور برگزار شد. 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا