eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
خردورزی 6 - کم حجم.pdf
16.64M
📍 📰 ✅پیشنهاد دانلود 💠 موسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت تقدیم کرد: 🔸ششمین نشریه خردورزی 🔻زنان نقش مهم و تأثیرگذاری در هویت‌بخشی به جامعه و جامعه‌سازی دارند. از طرف دیگر هجمه جریان‌های روشنفکر و منحرف فمنیستی و تفسیرهای غلط و ناروا از احکام و قوانین اسلامی منجر به خدشه‌دار شدن نقش واقعی زن مسلمان در جامعه گشته است. 🔻از این رو بر آن شدیم تا این شماره از نشریه تخصصی خردورزی را به مسئله زن از زوایای مختلف اجتماعی، فرهنگی، روانشناختی، هنری و رسانه‌ای اختصاص دهیم؛ 🔻 در این شماره از نشریه زن را در آیینه‌ی زنانگی قرار داده‌ایم و به موضوعاتی مانند: آسیب شناسی جایگاه و نقش زنان در غرب، افشای راهبردهای سایبری غرب علیه زنان، جریان‌شناسی فمینیسم در سینمای ایران، فمینیسم به مثابه ایدئولوژی زنانه در عصر پسامدرن و زن در نظام آفرینش از نگاه آیت‌الله مصباح (ره) می‌پردازیم. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• لینک شماره ششم خردورزی: 🌐http://fekrat.net/?p=4272 لینک شماره پنجم خردورزی: ♻️http://fekrat.net/?p=4083 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📋 ◾️تفاوت جنسیتی: عدالت یا تبعیض؟ ✍️ میلاد پورعسگری 🔻مراد از انسانیت همان اصل خلقت است. خود فمنیسم‌ها هم همان گونه که قبلا بیان شد تفاوت‌های زنان و مردان در برخی جهات زیستی و روانی را قبول دارند. ولی انسانیت در زن و مرد نمی‌تواند ملاک خوبی برای برابری حقوق باشد. 🔻چون جدای از زن و مرد بودن انسان، ملاک‌های دیگری نظیر «بالغ و نابالغ»، «عاقل و مجنون» و «سالم و مریض» بودن هم در تعیین هویت جنسیتی و حقوق و تکالیف زنان و مردان موثر هستند. همین امور باعث می‌گردد تا حقوق انسان ها با هم برابر نباشد. 🔻جدای از این اگر اشتراک در انسانیت تنها معیار و مبنا باشد، هیچگاه نمی‌توان تعدد و تکثر نقش‌ها (مثل: نقش‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی) را توجیه نمود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4276 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 ◾️یک شبکه عصبی رایانه‌ای چیست؟ ✍️ تم نگوین، استادیار دانشگاه دیتون 🔻شبکه‌های عصبی در واقع مدت‌ها پیش در سال ۱۹۴۳ اختراع شده‌اند، زمانی که وارن مک کولوچ و والتر پیتز مدلی محاسبه گر را برای شبکه‌های عصبی بر اساس الگوریتم ها درست کردند. 🔻اما این ایده برای مدتی طولانی به حالت رکود درآمد، چون برای ساخت شبکه‌های عصبی به منابع محاسباتی کلانی نیاز بود که هنوز وجود خارجی نداشتند. اخیرا این ایده بار دیگر با جدیت مطرح شده است، از جمله به لطف پیشرفت‌های منابع محاسباتی مثل واحدهای پردازش گرافیکی. 🔻 این واحدها تراشه‌هایی هستند که تا مدت‌ها برای پردازش گرافیک در بازی‌های ویدئویی استفاده می‌شدند، اما اکنون معلوم شده که این تراشه‌ها برای خرد کردن داده‌های مورد نیاز برای راه اندازه شبکه‌های عصبی نیز بسیار کارآمد هستند. به همین دلیل است که هم اکنون شاهد تکثیر شدید شبکه‌های عصبی هستیم. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3853 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
هدایت شده از یاران مهدی
📌پیش از ارسال مطلب، نکات زیر را مدنظر قرار دهید: ۱. آثار خود را تایپ، ویراستاری اجمالی و براساس رسم الخط «بی لوتوس13 با فاصله خطوط 1» ارسال کنید. 2. ارجاعات، مستندات و پاورقی‌های هر مطلب را ذیل هر مطلب در پاورقی بیاورید؛ از منابع اسلامی به صورت تحلیلی استفاده شود نه صرفاً اقتباسی و منبع مطالب علمی هم از منابع (اشخاص افراد، کتب و مقالاتی) باشد در مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی قابل اعتنا هستند. شیوه ارجاع دهی پانویس: 1. نام خانوادگی نام، عنوان کتاب،ج،(محل چاپ:ناشر،سال).ص. 3. فکرت در ویرایش و اصلاح مطالب آزاد است، اما چنانچه میزان ویرایش بیش از حد متعارف باشد، به اطلاع صاحب اثر خواهد رسید. 4. تعداد کلمات مقاله ارسالی حداقل 2000 _2500 کلمه و حداکثر 5000 کلمه باشد. 5. برای درج نیم‌فاصله از کلیدهای ترکیبی shift+ ctrl+2 استفاده کنید. 6. جهت استفاده از خط فاصله در کل متن از کلید ترکیبی ctrl+ j استفاده کنید. 7. در کلماتی مانند مؤثر را موثر و یا بعضاً را بعضا و... ننویسیم. 8. آثاری که قبل از نگارش عنوان را با هماهنگی آیدی @cafe_edalat_20 انتخاب کرده باشند و مطالب آن‌ها تولیدی و جدید ضمن رعایت شرایط ذکر شده فکرت باشد مبلغی تحت عنوان به ان‌ها پرداخت خواهد شد. 9. به همراه ارسال فایل مقالات نام و نام خانوادگی، سطح تحصیلات، رشته تخصصی، شماره تماس و شماره کارت بانکی ارسال شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@cafe_edalat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚«کتاب عدالت» ✅ یک کتاب کاربردی است؛ مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و باید-نبایدها برای سربازان عدالت اجتماعی است. 👈 در این کتاب سعی شده‌است تا سؤالات گوناگون مطرح در این حوزه را براساس «بیانات رهبر انقلاب» پاسخ گفته و محتوایی «کاربردی» و ناظر به «حل مسئله» در اختیار مخاطب قرار گیرد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶معرفی شخصیت 👈شیخ محمد خیابانی، (۱۲۹۷- ۱۳۳۸ق) روحانی مبارز، واعظ و آزادی خواه و رهبر "نهضت آزادیستان" در آذربایجان است. 👈 عمده شهرت وی به خاطر قیام علیه وثوق الدوله است. او در مجلس عضو حزب دموکرات بود. روزنامه تجدد زیر نظر او منتشر می‌شد. 👈قیام وی با کشته شدن وی به پایان رسید. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
رادیو عدالت نهایی.mp3
12.49M
📻 رادیو فکرت 🔻بعد عدالت محوری امام خمینی 🔹امام خمینی، همانطور که در دوران قبل از انقلاب اسلامی، در گفتار و رفتار، یاور محرومان بود، در دوران رهبری انقلاب، بعد از پیروزی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی هم تلاش برای فقرستیزی و برقراری عدالت اجتماعی را در بیان و عمل ادامه داد، به طوری که بیشترین تکیه ایشان در سخنرانیها و پیامها و دستوراتی که صادر کرده‌اند ، توجه به فقرا و مستضعفین و حل مشکلات آنان بوده است. 🔹اصولاً رهبری امام خمینی، چه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن، با تکیه بر توده های محروم موجب شد محرومان و مستضعفان در کانون توجه ملت‎ها قرار گیرند و مسئله فقرستیزی به عنوان مقدمه ای برای تحقق عدالت اجتماعی به صورت جدی در سطح جهانی مطرح شود. ‏ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
✅نشست تخصصی «سلبریتیسم: روند هیجانی گزینش‌ها 🔹 دوشنبه 17 خرداد ماه ساعت 12 👈دکتر احسان شاه‌قاسمی 🔻عضو هیئت علمی دانشگاه تهران 🔹سه‌شنبه 18 خرداد ‌ماه ساعت 12 👈دکتر محمدعلی روزبهانی 🔻پژوهش‌گر حوزه علوم اجتماعی 🔹چهار‌شنبه 19 خرداد ماه ساعت 12 👈دکتراحمد اولیائی 🔻پژوهش‌گر حوزه علوم اجتماعی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia درس کانال؛ 🆔@fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
✅نشست تخصصی «سلبریتیسم: روند هیجانی گزینش‌ها 🔹 دوشنبه 17 خرداد ماه ساعت 12 👈دکتر احسان شاه‌قاسمی 🔻عضو هیئت علمی دانشگاه تهران •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia درس کانال؛ 🆔@fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹روزی که فاتحه دولت وملت را باید خواند 🎙امام خمینی(ره) 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پارت دو 🔹هوشیاری نسبت به هدف خلقت 🔻استاد اصغر طاهر زاده 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پارت اول 🔹اخلاق سیاست مدرن 🔻دکتر حسین کچویان 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
📋 ◾️بررسی روانشناختی حقوق زنان در اسلام ✍️ محدثه زاهری؛ دکترای فقه و حقوق خصوصی 🔻 ویل دورانت، به عنوان یک مورخ مشهور برای توصیف وضع زنان در غرب می‌نویسد: 🔻«نخستین قدم برای آزادی مادران بزرگ ما قانون ۱۸۸۲ م بود. به‌موجب این قانون زنان بریتانیای کبیر از آن پس از امتیاز بی‌سابقه‌ای برخوردار می‌شدند و آن این که حق داشتند پولی را که به دست می‌آوردند برای خود نگه دارند. این قانون عالی اخلاقی را کارخانه‌داران مجلس عوام وضع کردند تا بتوانند زنان انگلستان را به کارخانه‌ها بکشانند. 🔻از آن سال تا به امسال سودجویی مقاومت‌ناپذیری آنان را از بندگی و جان کندن در خانه رهانیده، گرفتار بندگی و جان کندن در مغازه و کارخانه کرده است! •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4280 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 ◾️خدای پس‌فردا و امریکنیسم چینی ✍️ محمد زارع شیرین‌کندی 🔻 واتیمو متفکر نامور ایتالیایی درباره چین به‌عنوان کشوری که می‌کوشد رقیب آمریکا باشد و در قدرت و مظاهر لذت و زندگی، با سبک زندگی آمریکایی رقابت کند، می‌گوید: 🔻 «در چین دموکراسی و اراده عمومی و اراده انسان معنایی ندارد؛ برای همین تمدن به منزله امری متعلق به آحاد مردم اثر چندانی ندارد بلکه این افراد نوکیسه و تازه به دوران رسیده هستند که چین را پیش می‌برند؛ البته با ارابه‌هایی که به جای حیوان، انسان یا کارگران به آنها بسته شده‌اند… . 🔻 چین تنها سرمایه‌داران را نگران کرده نه منطق سرمایه‌داری را.» نظر واتیمو در این باب هم سخت سنجیده‌ است. جامعه چین شبه‌مدرن بلکه امریکنیستی است یعنی شبحی از مدرنیته صوری آمریکایی در آنجا حضور دارد، جامعه‌ای که صرفا به تولید انبوه و مصرف می‌اندیشد و می‌پردازد. از نشانه‌های توسعه چینی، تولید بنجل‌ترین اجناس و کالاها و صدور آنها به کشورهای دیگر است. 🔻 حرص سرمایه‌اندوزی و کنازی و تولید و صدور و تشبه شدید به غرب، آن را پیشرفته نشان می‌دهد. امروز اگر مارکس چشم باز می‌کرد و می‌دید که با نام او و اندیشه‌هایش چه بیدادها و زورگویی‌ها صورت می‌گیرد، در دم سکته می‌کرد. به اسم کمونیسم، سرمایه‌داری؛ نظام سیاسی مارکسیست و نظام اقتصادی کاپیتالیست! این‌چنین شیری خدا خود نیافرید. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3856 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
✅نشست تخصصی «سلبریتیسم: روند هیجانی گزینش‌ها 🔹سه‌شنبه 18 خرداد ‌ماه ساعت 12 👈دکتر محمدعلی روزبهانی 🔻پژوهش‌گر حوزه علوم اجتماعی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia درس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 ◾️تفاوت اندیشه‌های فمنیسم اسلامی با نگاه اصیل اسلامی به زن(بخش اول) ✍️ لیلا مجدانی؛ دکتری جامعه شناسی زن و خانواده از دانشگاه یو. ام. مالزی 🔻 فمینیسم پدیده‌ای است که شامل طیف متنوعی از افکار، شاخه‌ها، تفسیرهای منحصر به فرد از آن شاخه‌ها در زمینه‌های مختلف، و تعاریفی از فمینیسم است که مختص محل نشو و نمای آن‌هاست، اما هنوز دارای تقاطع‌هایی با سایر خطوط فمینیسم است. 🔻پس از آن، فمینیسم اسلامی به عنوان جزئی از فمینیسم، میراثی متنوع را در بر می‌گیرد. از اندیشه‌های مختلف فمینیستی، از جمله فمینیسم لیبرال و فمینیسم پسامدرن وام می‌گیرد و خود را با شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مکان منحصر به فردی که در آن تجربه می‌شود، پرورش می‌دهد. 🔻 اگرچه اعتقادی همه‌گیر وجود دارد که فمینیسم ریشه در لیبرالیسم دارد، از سوی دیگر، اختلاف نظر بین روی‌کرد لیبرالیسم به عقلانیت و فردگرایی، و فمینیسم اسلامی نشان می‌دهد که فمینیسم اسلامی به صورت گزینشی از فمینیسم لیبرال وام گرفته‌است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4284 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 ◾️انقلابات و تاسیس نظم اجتماعی ✍️ دکتر حسین کچویان 🔻 رجوع به تاریخ بشر نشان می‌دهد که هر حرکت تمدنی با ظهور یک مذهب همراه است. اصولا این نوع انگیزه‌ها و خواست‌ها از جای دیگری می‌آید و به طور معمول این امیال در زندگی نیست، به طور معمول ما زندگی می‌کنیم تا اینکه درِ آسمان باز شود تا خواست و طلب متفاوتی در ما ظاهر شود . 🔻تمدن جدید غرب نیز تا خود انقلاب فرانسه ماهیتی مذهبی دارد و دائما مذهب، قطعه قطعه این حرکت تمدنی را شکل می‌دهد. برای مثال وبر بهترین تفسیر را از تمدن غرب ارائه داده است آن هم در مسئله ظهور و بروز سرمایه داری، با بزرگ کردن تئوری وبر، به مذهبی بودن ریشه‌های کلیت غرب می‌رسیم نه فقط در سرمایه داری. 🔻 اساسا چیزی که تمدن غرب ساخته است و نوید آن را می‌دهد تا پیش از این و در تمدن‌های پیشین ممکن نبوده است. 🔻بشر در تمام تاریخش جمع کردن ثروت را مضموم تلقی کرده است. در جایی از تاریخ برخی آمده‌اند و انباشت ثروت را به عنوان ارزش و مهم ترین هدف بشر مطرح کرده‌اند تا جایی که اگر ما امروز حرف می‌زنیم از سود و زیان اقتصادی یک چیز یا رفتار صحبت می‌کنیم و تا وقتی ما چنین عمل می‌کنیم هرگز یک تمدن متفاوتی نخواهیم بود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3747 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎧 فایلهای صوتی نشست اول تا پنجم از سلسله نشست‌های هم اندیشی پیرامونی مبانی و منطق تولید علم‌ دینی ❇️ این جلسات با محوریّت نقد و بررسی مجموعۀ چهار جلدی «علم دینی؛ از چستی تا چگونگی» اثر حجةالاسلام و المسلمین شیخ محمد حسن وکیلی بوده است. ⬅️ دوره اول با حضور اساتید معظم حجج اسلام آقایان: امینی نژاد، اسدپور برگزار شد. 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔺نسبت معنویت با فقه 🔹ارائه: حجت‌الاسلام مجتبی الهی خراسانی، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد ⏰ زمان: چهارشنبه، 19 خرداد 1400 ، ساعت 10:30 🏢 مکان: دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی 🔸لینک حضور: http://dte.bz/ethicsconf 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹امتیاز امام خمینی(ره) بر دیگر عدالتخواهان 🎙گوینده: مصطفی گودرزی 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
✅نشست تخصصی «سلبریتیسم: روند هیجانی گزینش‌ها 🔹چهار‌شنبه 19 خرداد ماه ساعت 12 👈دکتراحمد اولیائی 🔻پژوهش‌گر حوزه علوم اجتماعی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 ◾️رویکرد فمینیسم در آثار ادبی زنان (بخش اول) ✍️ پروانه بیاتی؛ دکترای جامعه¬شناسی، نویسنده و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده 🔻از قرن نوزدهم بسیاری درصدد برآمدند، به این سوال که چرا زنان هنرمند مهمی وجود نداشتند و آیا می‌­توان گفت این شایستگی در زنان وجود نداشته، پاسخ دهند. 🔻پاسخ فمینیست­‌ها در مورد بخش دوم سوال منفی بود. زیرا از نظر آنان جنسیت هیچ تاثیری در خلاقیت هنری ندارد. اولین پاسخ را فمینیست‌­ها در ۱۸۵۸ میلادی در مجله «وست مینستر ریویو» منتشر کردند و سپس آنجلیکا کافمنو و آرتمیسیا گنتیلچی تحقیقات خوبی در زمینه هنرمندان زن انجام دادند. آنان توانستند این مسئله را ثابت کنند که هنرمندان زنی نیز در طول تاریخ وجود داشته‌­اند اما هیچ­گاه جایگاه آنها به جایگاه مردان در عالم هنر نرسید. 🔻از نظر آنان تبعیض بین زن و مرد سبب عدم شکوفایی استعداد ذاتی زنان است و از زنان فرصت بالفعل کردن استعدادهایشان را می­‌گیرد. 🔻 آنان به این سوال این­گونه پاسخ دادند که هنر محصول یک فعالیت آزادانه و فرافردی نیست، بلکه هنرمند قطعاً تحت­ تاثیر محیط و میراث گذشتگان خود قرار دارد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4291 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net