eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
989 ویدیو
151 فایل
💢 #فکرت محفلی برای اندیشیدن 🔻نگاهی عمیق به: 🔸 فرهنگ و هنر 🔹 سیاست و جامعه 🔸 دین و فلسفه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🗂 ✅ مروری بر مطالب منتشر شده در کانال اندیشمندان و پژوهشگران به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم : ▪️از امام حسین (علیه السلام) چه بخواهیم؟|آیت‌الله مصباح یزدی 📎لینک مطلب ▪️ در دهۀ اولِ ماه محرم، درهایی از عاشورای حقیقی به روی ما باز می‌شود| محمد مهدی میرباقری 📎لینک مطلب ▪️حکمرانی خانواده (نقش خانواده در رشد و غی) | عبدالحسین خسروپناه 📎لینک مطلب ▪️نقش عاشورا در علم و عمل اجتماعی شیعیان| حمید پارسانیا 📎لینک مطلب ▪️ «قیام حسینی» در آیینه‌ «نامه‌های حسینی» | احمد حسین شریفی 📎لینک مطلب ▪️ سه آزادی؛ سه انتخاب!| محسن قنبریان 📎لینک مطلب ▪️دورنمایی از سوره حجرات و ربط آن با امروز و با عاشورا| حسین سوزنچی 📎لینک مطلب ▪️ زنی که با «سر برهنه» به مجلس و اجتماع عزای حسین‌بن‌علی پا می‌گذارد| مهدی جمشیدی 📎لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ پاسخ به شبهه صلح و جنگ دکتر سعید طاووسی مسرور, عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه علامه طباطبایی تهران ▪️این تصور که امام حسین (ع) با صلح برادرش مخالف بود از کجا ناشی شده است؟در کتاب «طبقات الکبری» ابن سعد گزارشی آمده است و مضمون آن این است که امام حسین(ع) صلح را ناخوش می‌داشت؛ یعنی نسبت به صلح اکراه داشت. ▪️این عبارت باعث شده است که برخی تصور کنند که امام حسین(ع) با صلح امام حسن(ع) مخالف بود. درصورتی‌که اگر ما این عبارت را درست فهم کنیم متوجه خواهیم شد که اختلافی نیست؛ زیرا امام حسن(ع) هم صلح را ناخوش می‌داشت و از آن اکراه داشت و با معاویه صلح را به ناچار پذیرفته بود؛ زیرا چاره‌ی دیگری نداشت. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تصلب بر اصول و خروش علیه ساختارها 🎙 دکتر محسن الویری ❇️ ویژه‌نامه بررسی اندیشه مرحوم عماد افروغ 🆔 @didebane_andisheh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ قرائت شایسته از عزاداری امام حسین (علیه السلام) حجت‌الاسلام دکتر ابوالفضل ساجدی استاد کلام و فلسفه دین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ▪️ امام حسین (ع) برای خنثی بودن در زمان، شهید نشدند و به‌خاطر تحول در زمان، حرکت کرد تا جهان را در آن دوران متحول کند و آیندگان هم برای تغییر جامعه از او درس بگیرند و این رویکرد تک‌‌بعدی مستلزم خنثی‌سازی این حرکت است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
📣 رونمایی از جلد اولین شماره دیده‌بان در سال جدید 💠 وصله‌ی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمی‌آید..؟ ✅ همراه با آثاری از 🔺عبدالحسین خسروپناه 🔻سید حسین شرف‌الدین 🔺محسن رنانی 🔻مقصود فراستخواه 🔺حسین کچوئیان 🔻شهریار زرشناس ➕یادبود شهادت سید محمدباقر صدر(ره) ➕معرفی کتاب «تاثیر مبانی کلامی بر الگوی پیشرفت» 🆔 @didebane_andisheh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ نقش محوری فرهنگ در قیام حضرت سیدالشهداء حجت الاسلام حمید پارسانیا، استاد حوزه و دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ▪️دین چیزی نیست که بتوان بر دیگری تحمیل کرد؛ اما می‌توان از آن در عرصۀ فرهنگ، محافظت کرد تا دیگران، کفر و ارزش‌های خود را به‌عنوان یک امر مسلط در جامعه قرار ندهند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
DA 049 Final WEB Version Spread.pdf
19.86M
💥 نشریه دیده‌بان اندیشه (شماره ۴۹) 💠 وصله‌ی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمی‌آید..؟ 🖇 نقدی بر جریان نئولیبرالیسم فرهنگی با تکیه بر اندیشه آوینی ❇️ سرخط‌های این شماره: 🔻نقد دیدگاه‌های تک‌بعدی نسبت به آرمان پیشرفت؛ 🔺تبیین مقوله نهیلیسم در پرتو نظم ماشینی مدرن؛ 🔻بررسی انگیزه انسان غربی برای فرار از کار و اشتغال؛ 🔺تفسیر مبانی لیبرالیستی طرفداران مدل توسعه مدرن. 🆔 @Didebane_Andisheh
DA 049 Final WEB Version mobile.pdf
20.21M
💥 نشریه دیده‌بان اندیشه (شماره ۴۹) 💠 وصله‌ی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمی‌آید..؟ 🖇 نقدی بر جریان نئولیبرالیسم فرهنگی با تکیه بر اندیشه آوینی ❇️ سرخط‌های این شماره: 🔻نقد دیدگاه‌های تک‌بعدی نسبت به آرمان پیشرفت؛ 🔺تبیین مقوله نهیلیسم در پرتو نظم ماشینی مدرن؛ 🔻بررسی انگیزه انسان غربی برای فرار از کار و اشتغال؛ 🔺تفسیر مبانی لیبرالیستی طرفداران مدل توسعه مدرن. 🆔 @Didebane_Andisheh
📣 به اطلاع فرهیختگان و علاقه‌مندان عرصه فکر و نظر می‌رساند که به دلیل مهیاشدن شرایط انتشار نسخه چاپی و باکیفیت نشریه دیده‌بان اندیشه، هم‌اکنون امکان خرید برای همگان فراهم آمده است. 🔹به مناسبت انتشار اولین شماره در سال جاری با طراحی جدید، شماره 49 نشریه با تخفیف ویژه به فروش خواهد رسید. 🔸نهادها و موسسات نیز می‌توانند با درخواست تعداد بالایی از نسخ نشریه، از تخفیف مضاعف برخوردار شوند. 🔹از تاریخ انتشار نسخه الکترونیکی نشریه به مدت دو هفته کاری، امکان ثبت سفارش برای نسخه چاپی آن فراهم است. 🔸علاقه‌مندان می‌توانند با اعلام درخواست خود مبنی بر اشتراک سالانه، به صورت مُداوم، نسخه‌های جدید نشریه را درب منزل خود دریافت کنند. ✅ به منظور تقاضای خرید شماره چهل و نهم با عنوان «وصله‌ی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمی‌آید..؟»، درخواست خود را به آیدی @m110614 ارسال فرمایید. 🆔 @didebane_andisheh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ عاشوراپژوهی مدرن و سنتی دکتر محمدعلی عبداللهی؛ عضو هیأت علمی و دانشیار دانشکده الهیات دانشگاه تهران ▪️عاشوراپژوهی سنتی یا اصیل در بافت تعالیم دینی و در بستر اندیشه و معرفت دینی رخ می‌دهد. توجه به تاریخ، هم زمینه‌های تاریخی – فرهنگی این حادثه را فراهم می‌کند و هم به خود حادثه توجه می‌کند و هم به لوازم و نتایج حادثه. ▪️مهم‌ترین ویژگی تفسیر سنتی و اصیل از تاریخ عاشورا عبارت است از اینکه این حادثه رفتار اباعبدالله الحسین(ع) را در بستر عقاید و هویت دینی قرار می‌دهد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
« هر آنکه توهین میکند به قرآن بترسد از فریاد هر مسلمان به قول تبت یدا ابی لهب بترسد از خشم و این غضب » 🔹 پیام رهبر انقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد: جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشدّ مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_net
🗂 ✅ روایتی از مطالب منتشر شده در کانال اندیشمندان و پژوهشگران در ماه محرم : ▪️به عشق ارباب، لات بازی تعطیل!|آیت‌الله مصباح یزدی 📎لینک مطلب ▪️ سلوک جامع و واسع با عاشورا| محمد مهدی میرباقری 📎لینک مطلب ▪️ انقلاب اسلامی و تحول گفتمانی در فرهنگ سیاسی عاشورایی| داود مهدوی‌زادگان 📎لینک مطلب ▪️نباید دینداری به مناسک فروکاسته شود| حمید پارسانیا 📎لینک مطلب ▪️ وظیفه هیئات حسینی در مواجهه با هنجارشکنان | احمد حسین شریفی 📎لینک مطلب ▪️ زنان و مردان بی انتخاب کوفه| محسن قنبریان 📎لینک مطلب ▪️ارتباطات اجتماعی در جامعه دینی| حسین سوزنچی 📎لینک مطلب ▪️ انقلاب عاشورایی در دورۀ پساانقلابی: انقلاب در محکمه‌ی عاشورا؟!| مهدی جمشیدی 📎لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا ✅ پیوند جریان ظهور و واقعه عاشورا محمد هادی همایون؛ عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق ▪️ جریان ظهور و موضوع عاشورا به‌شدت با هم پیوند دارند و در عمق حکمت و حقیقت این پیوند حتماً موضوعی وجود دارد که فهمش در فهم موضوع عاشورا و هم در فهم جریان ظهور به ما کمک بسیاری می‌کند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔲 | ✅ پیوند عمیق و ناگسستنی مهدویت و عاشورا دکتر محمدحسین مردانی‎نوکنده، سردبیر فصلنامه بین‌المللی معارف حسینی در گفت‌وگو با فکرت تبیین کرد: ▪️عاشورا و انتظار فرج منجی با یکدیگر پیوندی ناگسستنی دارند. به همین دلیل امام حسین(ع) به طرق مختلف به ترویج فرهنگ مهدویت می‎پرداختند. ▪️بیان نشانه‌های ظهور از زبان مبارک امام حسین بیشتر از این‌که برای شناخت شرایط موجود در جامعه قبل از این رخداد عظیم راهگشا باشد؛ برای آشنایی و ترویج فرهنگ مهدویت در بین افراد امت اسلامی چه در زمان آن حضرت و چه بعد از آن ثمر بخش خواهد بود. 🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ احیای تمدن اسلامی با قیام اباعبدالله(ع) ▪️امام حسین(علیه‌السلام) با قیام خود، مردم را آگاه، مسلمانان را بیدار و دین اسلام را از خطاها و انحراف‌ها دور کردند و باعث احیای شیعه شدند که در نتیجه‌ی آن، تمدّن اسلامی شکل گرفت. دکتر عبدالحسین خسروپناه، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | کانال فکرت | مدرسه فکرت | رادیو فکرت
موسسه مبین برای تکمیل بخش تحقیقاتی خود اقدام به جذب نیروهای پژوهشی به صورت تمام وقت و پروژه‌ای نموده است. 🔶 پژوهشگر تخصصی در رشته های زیر: - پژوهشگر رشته علوم شناختی و رسانه (صرفا در گرایش مرتبط با رسانه از رشته علوم شناختی.یا دارای سابقه پژوهشگری تخصصی در زمینه علوم شناختی و رسانه و ارتباطات) - پژوهشگر رشته روانشناسی رسانه و ارتباطات (همچنین گرایش های مرتبط با روانشناسی اجتماعی) - پژوهشگر رشته علوم ارتباطات اجتماعی و رسانه (کلیه گرایش ها) - پژوهشگر رشته پژوهشگری علوم اجتماعی با سابقه پژوهش در موضوعات رسانه، ارتباطات و هنر - پژوهشگر بین رشته‌‌ای علوم ارتباطات اجتماعی، رسانه و معارف اسلامی (حوزوی و دانشگاهی) - پژوهشگر رشته فلسفه رسانه و ارتباطات (گرایش های مرتبط با فلسفه رسانه، فلسفه ارتباطات و فلسفه هنر) مهارت های مندرج در رزومه طی آزمون و مصاحبه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت متقاضیان محترم لطفا رزومه خود را به «آدرس ایمیل» یا «آیدی تلگرام» زیر ارسال نمایند: navidarman68@gmail.com https://t.me/navidarman
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ عاشورا؛ بُروز گوهر فتوّت دکتر حسین شهرستانی، مدیر گروه حکمت و هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ▪️ مفهوم فطری اسلام که فتوت است اینجاست که امام حسین قیام می‌کند تا رسم فتوت باقی بماند و بهای باقی ماندن رسم فتوت، خون مبارک سیدالشهداء و یارانش می‌باشد. ▪️درواقع در ماجرای امام حسین (ع) این فتوت و جوانمردی مستلزم نجات امت و نجات جهان و انسانیت است؛ چون فتوت ضامن بقای انسانیت است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ واقعه عاشورا، تجسم عینی تمام اسلام دکتراحمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم ▪️پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی کم نظیر ما در جنگ تحمیلی، محصول ورود نگاه حسینی به جبهه‌های جنگ بود. ▪️شکل‌گیری جریان مقاومت علیه استکبار، ظلم و استبداد محصول نگاه عاشورایی و فهم عمیق لبیک یا حسین و شعارهای اباعبدالله است که در این چند دهه اخیر شکل‌ گرفته است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ نقش زنان در قیام عاشورا دکتر فریبا علاسوند عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران و پژوهشگر خانواده ▪️راوی خطبه کوفه، جمله‌ای دارد از حضرت زینب کبری قبل از اینکه بگوید، حضرت زینب کبری در کوفه چه خطبه‌ای خواند، قسم به خدا یاد می‌کند و می‌گوید: «من ندیدم زنی اینقدر با حیا و اینقدر سخنور و انقدر دانشمند، انگار که گویا کام او را علی از دانش برداشته است.» ▪️بنابراین او در اینجا از زن قبل از اینکه مد لباس و پوشش و این‌ها را ببیند، فهم فرهیختگی و حیا را می‌ببیند و این مدلی است که اسلام می‌پسندد، زن در هر جایی که می‌خواهد حضور اجتماعی ـ سیاسی داشته باشد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
| 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی دسته دختران با حضور: ▫️سرکار خانم معصومه قمقامی ◾️سید محمدمهدی موسوی ⏱ زمان: دوشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻۱۶ الی ۱۸ اکران فیلم سینمایی(به صورت حضوری) 🔻۱۸ الی ۱۹ تحلیل فیلم (به صورت حضوری و مجازی) 📍مکان: قم، صفاییه، کوچه ۳۷، پلاک ۱۱ جهت شرکت بصورت حضوری یا مجازی، به آیدی زیر پیام دهید: @Mostafagoodarzi 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
💥 فراخوان یادداشت رسانه‌ای ❇️ پنجاه و یکمین شماره نشریه «دیده‌بان اندیشه» 💢 با موضوع بررسی شرائط و موانع «فقه کارآمد» 💠 در محورهای شانزده‌گانه فلسفی، جامعه‌شناختی، اخلاقی و سیاسی ✔️ یادداشت‌های ارسالی باید حداکثر 1500 کلمه و حتی‌الامکان دارای ارجاع‌دهی مناسب باشند. ✔️یادداشت‌های تاییدشده همراه با مشخصات نویسندگان آنها در شماره آتی نشریه منتشر خواهند شد. ✔️حق‌الزحمه نگارش یادداشت بر اساس تعداد کلمات و طبق اِشِل وزارت علوم پرداخت خواهد شد. 📩 مهلت ارسال آثار: 21 مرداد 1402 🌐 لینک ارسال آثار: @m110614 🆔 @Didebane_andisheh
🔺قابل توجه شرکت‌کنندگان محترم بعلت تعطیلی سراسری کشور، کلاس فردا لغو شد و روز شنبه 14 مرداد برگزار خواهد شد. با تشکر، مدرسه فکرت @fekrat_sch @fekrat_net
🔲 | ✅ تحلیلی بر منطق تمدنی امام حسین(ع) دکتر سیدضیاءالدین میرمحمدی اسلام، عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی در فکرت نوشت: ▪️حیات سیاسی یک نظام سیاسی در جهان تمدنی، در منطق تمدنی امام حسین علیه السلام، یک حیات سیاسی بدون ظلم سیاسی است. ▪️یکی از نقش‌های تاریخی و فرا تاریخی امام حسین علیه‌السلام، تولید مفاهیم تمدنی ناظر به جهان ثبوتی تمدن و جهان تمدن معیار هست. ▪️از ماندگارترین نقش‌های تاریخی و فراتاریخی امام حسین علیه السلام در جهان تمدنی، توسعه و تولید مفاهیم جدید تمدنی هست که جریان تاریخی این مفاهیم تمدنی، جهان تمدنی جدیدی تولید می‌کنند. ▪️طراحی یک الگوی جامع تمدنی در سیره تمدنی امام حسین علیه السلام، مبتنی بر اکتشاف و تحلیل پنج مساله اساسی تمدنی فوق در منطق و سیره تمدنی امام حسین علیه السلام میسر است 🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت