فکرت
⚡️بیانیه آیتالله ابوالقاسم علیدوست دفاعی عقیم و پرهزینه ♨️ حکومت علوی:بعثت عدالت 🔸مشاهده در سایت
🟢«نقدهایی عقیم» به «مدافعان حریم»
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــ
یکی از اساتید فقه، که پیشتر با کنایه و در لفافه در دفاع از بیحجابی سخنانی گفته بود و وقتی مورد نقد ناقدان قرار گرفت، برخوردی عالمانه و فقیهانه از خود نشان نداد؛ اخیراً نیز در قالب کوتاهنوشتی، «احساس تکلیف» کرده است که به جای ارائه دفاعی درست از انقلاب و نظام اسلامی، به زعم خود به نقد برخی از دفاعهای نادرست «مجاهدان عرصه تبیین» از نظام و انقلاب اسلامی بپردازد! در این میان نکاتی گفته است که این بنده هم «احساس تکلیف» کردم! که به اختصار ملاحظاتی را درباره آنها بیان کنم:
یک. گفتهاند کسانی که اندک تخلفات زمان امیرمؤمنان(ع) را برای توجیه تخلفات مسؤولان نظام جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند، خوب است «از برخورد قاطع، روشن، سریع و عبرتآموز حضرت هم بگویند ... رفتار امام را با ابنهرمه مطالعه کنند»
ای کاش، برای اینکه نقد دلسوزانه ایشان به سیاهنمایی و امیدکُشی و بدبینسازی مخاطبان نسبت به انقلاب منجر نشود، میافزودند: و کسانی که اندک تخلفات موجود در جمهوری اسلامی را همگام و همزبان با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند و چنین وانمود میکنند که همه مسؤولان نظام فاسد و ناکارآمد و ناتواناند، خوب است از کارآمدیهای افتخارآمیز و پیشرفتهای اعجابانگیز نظام مقدس جمهوری اسلامی و عدالتگستری آن و همچنین از برخوردهای قاطع، روشن و علنی آن با مفسدان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، در هر سطح و مرتبهای که باشند، هم بگویند و در این باره هم مطالعه کنند. اعدام مفسدانی مثل فاضل خداداد، مهآفرید خسروی و امیرمنصور آریا؛ برخوردهای عبرتآموز با مفسدانی مثل غلامحسین کرباسچی، مرتضی رفیقدوست، بابک زنجانی، محمدرضا رحیمی، حمید بقایی، حسین فریدون، شهرام جزایری، مهدی هاشمی، فائزه هاشمی، اکبر طبری، .... و دهها گردنکلفت دیگر را هم ببینند و بدانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز دربرابر فساد و مفسد کوتاه نیامده و نمیآید.
دو. گفتهاند فسادهایی که در زمان امیرمؤمنان بود «هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبل به ارث رسیده است و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشهکن کنند»
ای کاش این را هم میافزودند: همچنین فسادهایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد هیچ ربطی به نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن ندارد؛ بلکه میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبلی به ارث رسیده یا محصول ناکارآمدی مدیران غربزده و دلباختگان و دلدادگان کدخدا بوده و ریشهکنی همه این فسادها به راحتی و با سرعت ممکن نیست.
سه. اما عجیبترین جمله آن نوشته که اگر نویسنده محترم آن را با توجه نوشته باشد و به لوازم آن آگاه بوده باشد، نشانههای خوبی را منعکس نکرده است، این است که نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام البته با پذیرش برخی کاستیها، خود تحریمی و … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند»
درباره این جمله دو ملاحظه کوتاه را بیان میکنم:
أ.واژه «خودتحریمی» از اصطلاحاتی است که مخالفان انقلاب و دشمنان ولایت برای بیان هزینههای «مقاومت در برابر استکبار» و احمقانه بودن «مقاومت و ایستادگی» دربرابر آمریکا و استکبار جعل کردهاند؛ آیا نویسنده محترم ما نیز همین معنا را مراد کردهاند؟! آیا مقاومت در برابر استکبار و آمریکای جنایتکار و دفاع از استقلال را کاری احمقانه میدانند؟! اگر چنین نیست، لطفاً بفرمایند منظورشان از خودتحریمی نظام و انقلاب که آن را قابل دفاع نمیدانند، چیست؟
ب.فقیه محترم ما، با بیانی کنایهآلود چنین نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند». صرف نظر از نیشی که در این عبارت به مدافعان انقلاب و نظام زده شده است، این جمله مشعر به آن است که خود ایشان تکلیفی برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بر دوش خویش احساس نمیکنند! آیا غیر از این است؟! اگر چنین باشد، آیا خود را در جبهه «ساکتان» قرار ندادهاند؟ و آیا سکوت، در هنگامهای که همه گرگهای عالم چنگ و دندانهای خود را برای دریدن این نظام مقدس اسلامی که ثمره خون صدها هزار شهید است، تیز کردهاند، کمتر از «خیانت» است؟ آیا گناه چنین سکوتی در پیشگاه الهی بخشیدنی است؟
فکرت
🟢«نقدهایی عقیم» به «مدافعان حریم» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــ یکی از اساتید فقه، که پ
چهار. و بالاخره اینکه نویسنده محترم ما، در پایان نوشته خود چنین توصیه میکند:
«خوب است کسانی که وظیفه خطیر و ظریف دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش میگیرند، اَبرو را طوری آرایش نکنند که چیزی از چشم باقی نماند! و بُن همان شاخهای را که بر آن نشستهاند، به دست اره نسپارند»
توصیه نیکویی است که امیدوارم خود ایشان الگوی حکیمانهای از «دفاع درست» از «انقلاب» و «نظام اسلامی»، و بنیانهای انسانشناختی، ارزششناختی، سیاسی و اجتماعی نظام مردمسالاری دینی ارائه دهند.
#حوزه_علمیه
#سکولاریسم
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
#کـارگـاه
| روایتنویســے |
با تدریس: سرکار خانم سبـــا نمکی
نویسنده، مدرسوفعال حوزه کتابومطبوعات
تعدادجلسات: ۴ جلسه ۹۰ دقیقهای
مهلت ثبتنام: ۱۸ مردادماه
زمان: پنجشنبه| ۱۹ و ۲۶ مردادماه، ساعت ۱۵ الی ۱۸
🎴شیوه برگزاری: حضورے | مجازے
قم، بلوار غدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه۴
هزینهدوره: ۳۰۰ هزارتومان
جهت #ثبتنام به شماره ۰۹۹۰۷۶۲۹۸۸۲ در ایتا و بله پیام دهید یا با آیدی زیر در ارتباط باشید.
@sch_negah_admin
با مشارکت:
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
#پایگاهتخصصیعصـــرزنـــان
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه|مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔲#اطلاع_رسانی | #لایو
مدرسه فکرت ویژه ایام محرم برگزار میکند:
✅ سلسله گفتگو حسینه اندیشه
با حضور؛
👤سیده معصومه طباطبایی
👤سید علی حسنی
👤 مهدی مهدوی زاهد
👤شایان یوسفیان
میزبان؛
👤دانیال بصیر؛ سردبیر رسانه اندیشه و آگاهی فکرت
🔸پخش همزمان از اینستاگرام فکرت و اسکای روم
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از پژوهشکده تمدنی شهید صدر
تمدید زمان ثبت نام در نخستین دوره تمدن نوین اسلامی: دوران جدید تا ۲۰ مرداد
⭕️به گزارش روابط عمومی پژوهشکده مطالعات تمدنی شهید صدر(ره) نخستین دوره تمدن نوین اسلامی از سوی این پژوهشکده و با حضور اساتید مطالعات تمدنی، تحت عنوان «دوران جدید» و در قالب یک دوره آموزشی و نظری در روزهای 22 تا 24 مرداد ماه 1402 برگزار خواهد شد.
🟥متقاضیان جهت کسب اطلاع بیشتر به تارنمای پژوهشکده شهید صدر(ره) به آدرس sadr.ihu.ac.ir و یا کانال این پژوهشکده در پیام رسان های ایتا و بله با آی دی @sadr_ir مراجعه کنند، همچنین، تلفن 76702510-021 (داخلی 222) و نیز پست الکترونیکی sadr@ihu.ac.ir پاسخگوی تمامی علاقمندان خواهد بود.
🔹درباره دوران جدید
🔹️فرم ثبت نام
🔹️سوالات متداول
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🟥پژوهشکده شهید صدر(ره)
📲@sadr_ir
🌐https://sadr.ihu.ac.ir/
🔲 #اختصاصی |#یادداشت
✅ «منهای هکشده»
✍️سید عبدالله هاشمی
❇️دخترک زیبای مسلمان، چون پنجه آفتاب خود را «غول چراغ جادو» می داند. ازبس، خود را در آینهی کثیف رسانه تماشا کرده است از خود میترسد و گمان میکند،هویت او همان است که رسانه نشان میدهد.
🔅ذهن هک شده زن امروز خود را مساوی با اندام، برجستگی ها و رنگ وبوی آن معنا میکند.
ارزش و قیمت زن به شخصیت وکمالات او نیست،به جذابیت او در چشم تنوع طلب شهوت پرستان بیرحم است. نشانه هک شدن ذهن برخی زنان در جامعه امروز رمیدگی از حجاب است.درک حجاب برای ذهن های هک شده و«خوداندامپندار» کار سختی است.
🔸بیچاره زنی که باید با خون دل خود را زیبا جلوه کند تا زنده بماند و هویت داشته باشد واز این رهگذر صنعت کثیف مواد آرایشی و جراحی های چندش آور پر رونق بماند و از سویی دیگر برده جنسی شهوت پرستان قرار گیرد.در دل چنین بزم کثیفی زن از آنچه هست شاد باشد و فخر بر افلاک بفروشد که دست هر ناکسی به من می،رسد و حاضرم هم آغوش هر شیطانی شوم.
▪️اگر جلوه اندام زن فروکش کرد و چشم هرزگان سیر نشد، این زن مرده است و حیات اجتماعی خود را از دست داده است. پس ناچار است یا خودکشی کند و خودش را از حسرت دائمی و آتش اندوه درون و دیگران را از چهره لگدمال شده و درهمش راحت کند و یا در غم تنهایی و بی وفایی روزگار خودخوری کند و بسوزد و بسازد.
🔘کسانی که ذهن خود را به رسانه شیطان سپرده اند «منهای هکشده»اند. خودشان نیستند نیرویی مرموز رشته تصورات و تصمیمات آنان را به دست گرفته است. آنقدر مرموز که دچارخود پنداری شیطان شده اند. گمان میکند خود اوست که فحشا پسند و منفعت گریز است درحالی که اگر به خود آگاهی برسد شبیه ساحران فرعون همه کارهای با میل خود را از روی اکراه وناپسند می دانند. پس از تکثیر «منهای هکشده» در دالان تاریک آزادی،موجودی بی هویت با صورت انسان نمایان می شود.
▫️ آزادی در فضای مسموم لیبرالیسم، رهایی از هویت اجتماعی است.نتیجه این بیگانگی با هویت اجتماعی «تنهایی» است.برای انسان تنها وبیهویت چارهای جز مستی و منگی نیست.انسان نمیتواند در تنهایی بیرحمانهی تمدن غرب، اهل اندیشه و خودآگاهی باشد مگر دیوانه است!
باید از خود بیگانه شد تا خوش بگذرد.
▫️شعار زیبای آزادی شعور جوانان شرق را اسیر کرد و چون برقی چشمان آنان را زد و نتوانستند ببینند مراد تمدن غرب، آزادی جوانان از هویت اجتماعی و فرهنگ و تاریخ و پیشینه فکری جامعهی خود و تکثیر«منهای بی هویت» است.چشم بندی و هنر رسانه توانسته است با رها ساختن «منهای بیهویت» آنان را اسیر خود کند و با حرکت به سمت هوس ها او را از آنچه هست غافل کنند و رابطه او با گذشته تاریخیاش را ازبین ببرند.
✅باید بدانیم که اگر«ما»بمانیم هرچند عقب مانده بهتر از این است که «منهای تنهای متمدن» شویم.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
May 11
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
#محفل | #امام_حسین
▫️حرکت امام حسین (ع) علیه دستگاه ظلم و جور، حرکتی جهانی است و مرزهای اسلام را درنوردیده است، بنابراین مکتب عاشورا تنها متعلق به اهل تشیع و اهل سنت نیست، بلکه متعلق به همه آزادیخواهان جهان است.
✅ مدرسهی فکرت در دهمین محفل خود به بازخوانی «تبیین جامعهشناختی فرهنگ عاشورا در اقتدار ایرانی» میپردازد.
با حضور
👤 «حجت الاسلام والمسلمین دکتر شمس الله مریجی» معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و ریاست دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
زمان: چهارشنبه 18 مردادماه، ساعت 17:30
مکان: قم، بلوار بسیج، موسسه شناخت
جهت شرکت بصورت مجازی و حضوری در این محفل، به آیدی زیر پیام دهید:
@Madrese_Fekrat
♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
#درسگفتــــار
💠 مدرسه علوم انسانی و اسلامی فکرت با همکاری خانه علم و مهارت طه برگزار مینماید:
درسگفتار
| درآمدی بر الهیات سیاسی |
الهیات سیاسی چیست و چرا مهم است؟
استاد: دکتر جعفر حسن خانی
پژوهشگر و مدرس علوم سیاسی
سردبیر مجله علوم انسانی فکر آورد
🔺تعداد جلسات: ۴ جلسه ۹۰ دقیقهای
🕞 زمان برگزاری: پنج شنبه ۱۹ و ۲۶ مرداد ساعت ۹ الی ۱۲
🎴شیوه برگزاری: حضورے | مجازے
قم. موسسه شناخت، استدیو فکرت
🚻 خواهران و برادران
⏳مهلت ثبت نام: سه شنبه ۱۷ مرداد
جهت شرکت بصورت مجازی و حضوری در این محفل، به آیدی زیر پیام دهید:
@Madrese_Fekrat
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔲#اطلاع_رسانی | #لایو مدرسه فکرت ویژه ایام محرم برگزار میکند: ✅ سلسله گفتگو حسینه اندیشه با حضور
#فوری
💢 جلسه لایو مدرسه فکرت ویژه محرم تا دقایقی دیگر در اینستاگرام و اسکای روم شروع خواهد شد.
🔹 https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
@Fekrat_Net
🔲 #اختصاصی |#گفتوگو
✅ عاشورا با روایت بلیغ زینب کبری ماندگار شد
عناوین برتر سخنان دکتر ریحانه کارپرور، پژوهشگر دانش اسلامی مسلمین در گفتوگو با فکرت:
▪️آنچه در رسالت حضرت زینب(س) مهم دیده میشود، تداوم و ماندگاری عظیم رسالت ایشان است. اینکه بانوی بزرگوار در رسالت بزرگ عاشورا، روایتهای صحیح را به ما منتقل کردهاند تا ما با روایتهای بلیغ، ادامه دهندهی راستین نهضت حسینی باشیم.
▪️در حال حاضر آنچه وجود دارد ضعف جدی ما در عدم روایتهای درست است که موجب پیشی گرفتن دیگران در روایتهای جعلی میشود. در تاریخ قبل از انقلاب و بعد از النقلاب و حتی روایتهای جنگ و جبهه به دلیل ضعف رسانهای همیشه درگیر روایتسازیهای غیر واقع بودیم.
▪️بانوان در این عرصه میتوانند نقال خوبی برای روایتها باشند و همین باعث غلبه بر روایتسازیهای جعلی میشود. خیلی از دانستههای ما از انقلاب و یا دفاع مقدس آن چیزی بود که مادران ما منتقل میکردند.
🖇 مطالعه گفتوگو در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔲 #اختصاصی |#یادداشت
✅ سوئد در فارنهایت۴۵۱
سعید احمدی، عضو باشگاه نویسندگان فکرت در یادداشتی نوشت:
▪️دانیل گابریل فارنهایت، فیزیکدان آلمانی، مقیاسی از درجهی جوش اشیا را به جامعه علمی ارائه داد که به نام خود او شهرت یافت.
▪️بعدها «ری داگلاس برادبری»، نویسنده آمریکایی، اثر مشهور خود را «فارنهایت ۴۵۱» نام گذاشت. درجهحرارتی که به گمان او نقطهی شعلهوری کاغذ است. سوژه اصلی این اثر «کتابسوزی» است.
▪️«انجیل» تنها کتاب مقدسی بود که در کتابشهر خیالی «ری داگلاس» میسوخت؛ ولی این روزها کتاب مقدس «قرآن» در کشور مادری او چنین سرنوشتی دارد.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
#فوری
💢 جلسه لایو مدرسه فکرت ویژه محرم تا دقایقی دیگر در اینستاگرام و اسکای روم شروع خواهد شد.
🔹 https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
@Fekrat_Net
هدایت شده از مجله خردورزی
📢 سایت مجله خردورزی رونمایی شد
🔻 شما فرهیختگان گرامی میتوانید ضمن دانلود نسخه الکترونیکی و خرید نسخه چاپی مجلات خردورزی، بخشی از مطالب هر شماره را در سایت مجله خردورزی مطالعه نمایید.
🌐 kheradvarzi.com
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
صوت استاد مریجی.mp3
21.14M
🎙#صوت | #محفل
✅«تبیین جامعهشناختی فرهنگ عاشورا در اقتدار ایرانی»
با حضور
👤 «حجت الاسلام دکتر شمس الله مریجی» معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و ریاست دانشگاه باقرالعلوم(ع)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت | فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
#کـارگـاه
| روایتنویســے |
با تدریس: سرکار خانم سبـــا نمکی
نویسنده، مدرسوفعال حوزه کتابومطبوعات
تعدادجلسات: ۴ جلسه ۹۰ دقیقهای
مهلت ثبتنام: ۱۸ مردادماه
زمان: پنجشنبه| ۱۹ و ۲۶ مردادماه، ساعت ۱۵ الی ۱۸
🎴شیوه برگزاری: حضورے | مجازے
قم، بلوار غدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه۴
هزینهدوره: ۳۰۰ هزارتومان
جهت #ثبتنام به شماره ۰۹۹۰۷۶۲۹۸۸۲ در ایتا و بله پیام دهید یا با آیدی زیر در ارتباط باشید.
@sch_negah_admin
با مشارکت:
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
#پایگاهتخصصیعصـــرزنـــان
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه|مدرسه فکرت | رادیو فکرت
[ 📸#گزارش_تصویری | #محفل
✅«تبیین جامعهشناختی فرهنگ عاشورا در اقتدار ایرانی»
با حضور:
👤 «حجت الاسلام دکتر شمس الله مریجی» معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و ریاست دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔲#اطلاع_رسانی | #لایو مدرسه فکرت ویژه ایام محرم برگزار میکند: ✅ سلسله گفتگو حسینه اندیشه با حضور
#فوری
💢 سومین جلسه لایو مدرسه فکرت با حضور دکتر مهدی مهدوی زاهد در اسکای روم فکرت برگزار خواهد شد.
🔹 https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
@Fekrat_Net
🔲 #اختصاصی |#یادداشت
✅ مبنای قانونگذاری و اجرای حجاب در جمهوری اسلامی چیست؟
✍️زهرا راد، دکتری فقه و پژوهشگر عرصه زنان و خانواده نوشت:
▪️جمهوری اسلامی هویتی منحصر به فرد، در جهان دارد که عنصر قوامدهندۀ آن که حدوث و بقای اسلام در وِزان اجتماعی و تاریخی، مرهون آن است، «اقامه احکام الهی» است.
▪️حجاب شرعی بهعنوان ابزاری کارآمد برای فاصلهگذاری، یکی از احکامی است که بهدلیل موقعیت استراتژیک آن در جنگ شناختی دشمن بهعنوان بیرونیترین لایه هویت دینی، اولین سنگر مبارزه محسوب شده است.
▪️این معنا که حجاب عرفی معیار قانونگذاری در جمهوری اسلامی باشد و یا حتی تنها رفتارهای فرهنگی با جنبه اقناعی راهحل مسأله است، نگاههای مشروع و یا کاملی به مسأله نیستند.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از رادیو فکرت
آذزخش 2.mp3
8.55M
#اختصاصی | #پادکست
🔰 حکمتانه | شماره 112
📻آذرخش کربلا
🔸 میشود گفت کتاب «آذرخش کربلا» یک نگاهی تاریخی به بحران و حوادث صدر اسلام دارد و از تغییر حکومت و اجتماع حرف میزند. به نظر میرسد، میشود تحلیل آیتالله مصباح را یک تحلیل اجتماعی از واقعه عاشورا دانست.
🔸دلیل این حرف این است که علامه مصباح هرکجا که با این واقعه و حوادث عاشورا روبرو میشود، علاوه بر تشریح و توصیف آن واقعه، به پیوند و تحلیلاش با وقایع اجتماعی روز میپردازد و گرههای وقایع روز را با مسائل عاشورا مورد تحلیل قرار میدهد.
🔻شما را دعوت به شنیدن این پادکست میکنیم.
🗞سردبیر: دانیال بصیر
📝پژوهشگر: میلاد پورعسگری
🎙گوینده:خانم شهناز خواجهوند
🎨گرافیک: الیاس فلاحتی
🎭موشن: مهدی کریمی
📽کاری از تیم تولید فکرت
📎 شماره 111 حکمتانه را اینجا بشنوید.
#آذرخش_کربلا
#علامه_مصباح
🔻 کانال رادیو فکرت:
🌐 وبگاه| ایتا | روبیکا | تلگرام |اینستاگرام