eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 ا ✔️هویت ملی در دوره قاجار و پهلوی بدون هیچ اغراقی ضعیف شده و از هویت ایرانی چیزی باقی نمانده بود. با اینکه با باستان‌گرایی و جشن‌های ۲هزارو۵۰۰ ساله و… سعی در تنفس مصنوعی دادن داشتند، اما آمارها و گزارش‌های اواخر حکومت پهلوی نشان می‌دهد نوعی بدبینی و تحقیر عمومی یا همان خودتحقیری رواج داشت. ✔️انقلاب اسلامی حیات دوباره‌ای به هویت ایرانی بخشید و نشان داد ضعیف نیستیم. انقلاب اسلامی، شکوه ایرانی را به دنیا نشان داد و به هویت‌یابی ملی کمک کرد. 📢 محسن ردادی،استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ➕ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
#انتخابات 🔸رسانه فکرت برگزار می‌کند؛ ☑️ مردم سالاری دینی در بستر تمدن اسلامی با حضور: 👤دکتر سیدضی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ مردم سالاری دینی در بستر تمدن اسلامی 👤دکتر سیدضیاءالدین میرمحمدی و دکتر امیرمحسن عرفان ➕این گفت‌وگو را از «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
هدایت شده از گروه پژوهشی آرتا
🔴اولین دوره مجازی روایت انقلاب👌 📣 با حضور اساتید برجسته: موسی حقانی یعقوب توکلی مهدی ابوطالبی وسایر اساتید و تحلیل‌گران 😍جلسات بصورت پخش زنده😍 با مشارکت کانال‌های: گروه پژوهشی آرتا مدرسه انقلاب اسلام سیاسی و... 🔘جلسه اول با موضوع پهلوی و باستان گرایی 🔊با سخنرانی دکتر موسی حقانی 🗓زمان: یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴ 🔮مکان: گروه پژوهشی آرتا
📍کدام تقریر از مردم؟ مردم‌سالاری دینی گویا چندان در فاهمه‌ی عمومی جای خود را پیدا نکرده است. برخی این دو مفهوم را از درون متناقض و غیر قابل جمع دانسته‌اند؛ برخی نیز آن را به اسلام عرفی متمایل کرده و کوشیده‌اند قرائتی عرفی از اسلام ارائه دهند و برخی هم با قرائت سومی در جمع این دو مفهوم و نظریه‌پردازی برای چگونگی تحقق آن تلاش کرده‌اند. حال باید پرسید: «کدام‌ تقریر از مردم؟» این پرسشی است که دست کم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی میان عالمان سیاسی و دینی میدان مناقشه بوده است. 🔰به این منظور، مدرسه علوم انسانی فکرت سراغ چهار جریان فکری مهم در گفتمان انقلاب اسلامی رفته‌است تا روایتی شفاهی از «جایگاه مردم» در اندیشه‌ی ایشان را جویا شود. 🔹حجت الاسلام یزدانی مقدم؛ روایت اندیشه‌ی علامه‌طباطبایی | یکشنبه ۱۵بهمن- ساعت ۱۶ الی ۱۸ 🔸حجت الاسلام مهدیز‌اده؛ روایت اندیشه‌ی فرهنگستان علوم اسلامی| دوشنبه ۱۶بهمن- ساعت ۱۴ الی ۱۶ 🔹حجت الاسلام شبان‌نیا؛ روایت اندیشه‌ی آیت الله مصباح| دوشنبه ۱۶بهمن، ساعت ۱۶ الی ۱۸ 🔸حجت الاسلام موسوی؛ روایت اندیشه‌ی امام خمینی(ره)| سه شنبه ۱۷بهمن- سه‌شنبه ۱۶ الی ۱۸ ◀️ میزبان گفتگو: علیرضا داوودی 🔅امکان حضور در نشست به تعداد محدود فراهم است؛ لطفاً جهت ثبت نام به آی‌دی @madrese_fekrat پیام بدهید. 💠 @Fekrat_Sch
🔸 ا ☑️ تحقق تأثیرگذاری و تحول‌خواهی در بستر "انتخابات" 🎙حجت‌الاسلام دکتر سیدسجاد ایزدهی ✔️در گذشته نحوۀ مشارکت مردم در سیاست، ذیل فعالیت‌های سختِ نظامی و جنگ قرار می‌گرفت اما اکنون بستر سهل‌تری پیداکرده و مردم در شرایط عادی می‌توانند با نظام سیاسی همکاری کنند که عمدتاً هم در قالب "انتخابات" است. ✔️ "انتخابات" به عنوان نماد حضور مردم، به دو نکته تأکید می‌کند؛ اول، چون مردم هستند نظام هم برقرار می‌ماند و دوم، چون هر روز اقتضائات عوض می‌شوند نظام هم متحول می‌شود، کارگزاران جدید جایگزین قبلی‎ها می‌شوند و ایده‌های جدید شکل می‌گیرد. ✔️ انتخابات این کارکرد را دارد که می‎تواند استمرار، پویایی و در نهایت کارآمدی نظام را تضمین کند؛ نظام‌هایی که انتخابات در آن برگزار می‌شود به آسانی سقوط نمی‌کنند. اگر پهلوی سقوط کرد یکی از علت‌هایش این بود که انتخابات نداشت و آن چیزی که نظام حاکم می‌خواست می‌شد، نه آن چیزی که مردم می‌خواستند. ✔️ در جمهوری اسلامی با همۀ مشکلات و دشمنی‌ها، اپوزیسیون به معنای واقعی نداریم، علتش هم این است که مردم احساس می‌کنند به واسطۀ انتخابات می‌توانند تأثیرگذار باشند و حاکمیت، چه جناح چپ، چه راست و چه متعادل، از صندوق رأی باید عبور کنند. انتخابات هم فرمایشی نیست، چه بسیار که در دولت مثلاً چپ، راست‌ها پیروز شده‌اند و یا برعکس. برای نمونه سال88 که عده‌ای اعتراض کردند، چهار سال بعد هم آمدند و رأی دادند، زیرا اطمینان داشتند که رأی‌شان تأثیر دارد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
علوم انسانی اسلامی و توتالیتریسم.mp3
8.97M
🎧 ا ☑️ علوم انسانی اسلامی و توتالیتریسم! 🎙احمدحسین شریفی ✔️ نقد سخنان مدعیان روشنفکری و مخالفان سرسخت ایده علوم انسانی اسلامی که معتقد هستند طرح این ایده معلول تفکر استبدادی حاکمان جمهوری اسلامی است! و می‌توان مسلمان معتقدی بود اما نه علوم انسانی اسلامی را پذیرفت و نه حکومت اسلامی را! 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
📍کدام تقریر از مردم؟ مردم‌سالاری دینی گویا چندان در فاهمه‌ی عمومی جای خود را پیدا نکرده است. برخی ا
📌 اولین گفتگوی «فصل مردم» تا ساعاتی دیگر 🔹با حضور حجت الاسلام احمدرضا یزدانی مقدم 🔰در این نشست پای یک روایت شفاهی از دیدگاه علامه طباطبایی پیرامون جایگاه مردم در نظام سیاسی و حاکمیت دینی می‌نشینیم. امروز، ۱۵ بهمن، ساعت ۱۶ @fekrat_net @fekrat_sch
🌕خودباوری؛ مبنای انقلاب اسلامی 🖋دکتر محسن ردادی ✔️خودباوری ملی این است که ملتی خودش را دارای خصیصه و ویژگی خاص و ممتاز از دیگران دیده و به آن افتخار کند. ✔️در انقلاب اسلامی ایران، مردم، خود را به عنوان ملتی توانمند که قادر به انجام هر کار جمعی است، شناختند. این خودباوری، متکی بر قدرت مردم به وجود آمد که سبب پیروزی سیاسی و ایستادگی در مقابل تمام دنیا بود. ✔️با نگاه کارکردگرایانه می‌شود به خودباوری نگاه کرد. خودباوری سبب تقویت هویت ملی کشور شد. هر کشور و ملیتی به ماهیتش زنده است. هویت ملی در دوره قاجار و پس از آن در دوره پهلوی بدون هیچ اغراقی ضعیف شده و از هویت ایرانی چیزی باقی نمانده بود. ✔️نتیجه مهم دیگر خودباوری، خلاقیت است. برای اینکه شخصی در حوزه فردی یا اجتماعی بخواهد دست به اقدام جدید و کار خلاقانه‌ای زده و عرصه‌های جدیدی را فتح کند، به نوعی خودباوری نیاز داریم. ✔️انقلاب اسلامی سبب شد مفهوم خودباوری ملی و بازگشت به خود که در سال‌های ابتدایی از سوی رهبران انقلاب مطرح شد، تبدیل به یکی از خصوصیات فرهنگی مردم ایران شود. 🔰 مطالعه و دسترسی بیشتر به متن این گفت و گو از طریق لینک زیر: 🔗 fekrat.net/article/lnk/50027 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
فکرت
📍کدام تقریر از مردم؟ مردم‌سالاری دینی گویا چندان در فاهمه‌ی عمومی جای خود را پیدا نکرده است. برخی ا
🔸 📍هم اکنون در حال برگزاری... روایت شفاهی ☑️ مردم در اندیشه علامه طباطبایی ره 🔹با حضور حجت الاسلام احمدرضا یزدانی مقدم 📍فایل صوتی و گزارش متنی این نشست به‌زودی منتشر خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
فکرت
🔸رسانه فکرت برگزار می‌کند: ☑️ جمهوری متعالیه 🔻بررسی نسبت آزادی و مردم در انقلاب اسلامی با حضور: 👤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ انقلاب اسلامی و مسئله آزادی 👤 دکتر شریف لک‌زایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✔️اگر در مباحثی مانند آزادی، عدالت، دولت و مفاهیم کلیدی و اساسی که ما در حوزه فلسفه سیاسی با آنها درگیر هستیم واجد نظریه‌ای باشیم، خیلی بهتر می‌توانیم ابعاد آن را بشکافیم. ما فقدان نظریه آزادی را پس از انقلاب اسلامی احساس می‌کنیم. ➕این گفت‌وگو را از «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ امر اخلاقی حضور در انتخابات 🖋 حجت‌الاسلام ابراهیم شریفی ✔️اکثر فیلسوفان اخلاق و سیاست بر این باورند که شهروندان وظیفه‌دارند رأی بدهند؛ حتی زمانی که به‌درستی معتقدند شانس پیروزی برای حزب یا نامزد آنان وجود ندارد؛ همین باعث شده که اکثر مردم تصور ‌کنند وظیفه رأی‌دادن یعنی حضور در رأی‌گیری؛ حتی به‌اندازه انداختن یک رأی سفید در صندوق آرا. ➕مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔸رسانه فکرت برگزار می‌کند: ☑️ جمهوری متعالیه 🔻بررسی نسبت آزادی و مردم در انقلاب اسلامی با حضور: 👤
1402.11.12 شریف لکزایی.mp3
7.51M
🎧 ا ☑️ انقلاب اسلامی و مسئله آزادی 👤 دکتر شریف لک‌زایی؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 | ☑️ انقلاب اسلامی؛ بازیگر تغییر نظم جهانی 🎙دکتر احمد نادری ✔️رمز موفقیت عقلانیت تشیع در جهان اسلام و منطقه، قدرت نرم آن است. در منطقه غرب آسیا که برژینسکی آن را «منطقۀ پاره‌پاره شده با نفرت» می‌نامد، جمهوری اسلامی و محور مقاومت به بازیگر تمدنی و فعال در تغییر نظم جهانی تبدیل می‌شود. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
«ناگهـان انقـلاب»؛ توصیفی است از ســوی برخی اندیشمندان درباره‌ی انقــلاب اسلامی ایران، که حاکی از دو ناتوانی است. «ناتوانی از پیش‌بینی انقلاب اسلامی» و «ناتوانی از تحلیل آن با ساختارهای نظری موجود». همین اعتراف به عدم تشــابه با سایر انقلاب‌های جهانی سبب شد تا ما در مدرسه نگاه، در مقام مقایسه‌ی انقلاب اسلامی ایران با انقلاب فرانسه، انقلاب روسیه و برخی نهضت‌های اسلامی مانند انقلاب الجزایر، نهضت مشروطه و نهضت اسلامی مصر برآییم. ❓آیا انقلاب اسلامی ذیل انقلاب‌های مدرن صورت‌بندی می‌شود؟! ❓نسبت انقلاب اسلامی با نهضت‌های اسلامی معاصر چیست؟ ❓انقلاب‌های جهانی چگونه در مسیر انقلاب‌زدایی افتادند؟ درس‌ها و عبرت‌های انقلاب‌های جهانی برای انقلاب ما چیست؟ و ... | ناگهــان انقـــلاب | «مــا»، انقلاب‌های جهانی، نهضت‌های اسلامی 🎴شیوه برگزاری: حضورے‌‌ | مجازے‌‌ تعدادجلسات: ۶ جلسه، ۹۰ دقیقه‌ای زمان: بهمن‌ماه، روزهای ۱۷، ۱۸، ۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۶، ساعت ۱۵ جهت ثبت‌نام با شماره تلفن زیر در ایتا یا بله هماهنگ نمایید. 09907629882 🎁 پیش از ثبت‌نام را ببینید. مشاهده تخفیف‌ها ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
فکرت
🔸#انتخابات 📍هم اکنون در حال برگزاری... روایت شفاهی ☑️ مردم در اندیشه علامه طباطبایی ره 🔹با حضور
. 💠 مردم در اندیشه علامه طباطبایی بررسی شد 🔰نخستین نشست روایت شفاهیِ «فصل مردم» به بررسی نظرات علامه طباطبایی(ره) درباره نقش مردم در حکومت اسلامی اختصاص یافت. 🔹در این نشست حجت الاسلام یزدانی مقدم، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: رئالیسم مدنظر علامه طباطبایی، رئالیسم تعاملی است؛ رئالیسم تعاملی یک رئالیسم ساده وخام نیست زیرا ایشان در نوشته‌های خود بارها گفته‌اند فهم ما از جهان خارج فی‌الجمله است و وضعیت کسی خطای در معرفت را قبول نداشته باشد از سوفسطایی هم بدتر است. 🔹وقتی جامعه به وجود می‌آید توانایی‌ها و قدرت‌ها و تخصص و مهارت‌هایی پیدا می‌کند؛ خیلی بیشتر از زمانی که هنوز جامعه تشکیل نشده بود. یکی از چیزهایی که جامعه بوجود می‌آورد حکومت است بنابراین، به قدرت سیاسی باید ملک اجتماعی بگوییم و به تبع باید این حکومت اجتماعی باشد. 🔹 این حکومت ها کم‌کم به استبداد گراییدند و مردم به مرور به سمت پادشاهی مشروطه رفتند اما تجربه حکومت پادشاهی مشروطه این بود که پادشاه تا زمانی که ضعیف است مشروطه باقی می ماند و با تسلط و قدرت‌یابی کامل همان روش استبدادی را در پیش می‌گیرد بنابراین مردم به سمت حکومت جمهوری سوق پیدا کردند و چه بسا در آینده از جمهوری هم گذر کرده و حکومتی نو بنا کنند. 🔹«رابطه این حکومت با مردم این است که مردم توقع دارند تا حکومت احکام اسلام را اجرا کند و در غیر احکام اسلام با مردم مشورت و نظرخواهی کند.» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
🔔 نشریه دیده‌بان اندیشه با همکاری شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار می‌نماید: |تقنین و زیست عمومی| 🖇 با سخنرانی 🔸شیوه برگزاری: حضورے‌‌ 🔸 سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه، ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ 🔸تهران، میدان بهارستان، خیابان کمال‌الملک، پلاک ۱۸، روبروی وزارت ارشاد، شورای فرهنگ عمومی کشور 🔰 جهت شرکت حضوری در نشست، به آیدی @m110614 پیام دهید؛ ظرفیت بسیار محدود است. ⚠️ پخش مجازی نشست در لایو کانال «دیده‌بان اندیشه» در ایتا انجام خواهد شد. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @Didebane_andisheh
فکرت
🔴 سومین برنامه #عصر_پرسش ☑️ نقش مردم سالاری دینی در تکوین دولت‌ اسلامی 🔺با تاکید بر تجربه مردم‌سالا
. ☑️نقش مردم در تشکیل دولت اسلامی حیاتی است 🔸در سومین برنامه عصر پرسش مطرح شد؛ گاهی بحث از چگونگی حکومت کردن شامل جزئیات و قوانین می‌شود مثل نظام آموزشی و نحو اخذ مالیات؛ اگر در خصوص آنها اسلام حرفی برای گفتن داشته‌باشد که باید همان را دنبال کرد اما در مواردی که منطقة‎الفراغ است حتماً باید به سراغ تجارب و نظرات مشاورین رفت. 🔸میهمان این برنامه از عصر پرسش، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ابوطالبی، معاون پژوهش مؤسسه امام‌خمینی (ره) بودند. موضوع این نشست نقش مردم سالاری دینی در تکوین دولت اسلامی با تأکید بر تجربه مردم‌سالاری دینی در شکل‌گیری نظام اسلامی بود. ▪️معاون پژوهش مؤسسه امام‌خمینی (ره) بیان کرد: دولت اسلامی مستلزم نظریه دولت اسلامی است؛ متأسفانه متفکرین بزرگ ما مؤلفه‌های تشکیل دهنده نظام سیاسی را جدای از هم دیده و بحث کرده‌اند ولایت فقیه و مسائل حول ولایت فقیه را جداگانه از هم دیده‌اند و ارتباط این دو دیده نشده است. ▪️الگوی سیاسی اسلام امر امامت است و امامت انضمامی است، بحث از اینکه چه کسی حاکم باشد بحث را انضمامی‎تر می‌کند و به معنایی شاید ما را به ساختارها هم برساند اما بحث بر سر این است که هم مشروعیت حکومت مطرح است و هم مشروعیت قانون و در مشروعیت دنبال شاخص مشرعیت حاکم و قانون هستیم و خود مشروعیت بحث کلان ماست. ▪️اساساً در بحث‌های فلسفه سیاسی بیشتر بحث‌های کلان مورد توجه است و به موضوعات جزئی و خرد نمی‌رسیم لذا از جزئیات ساختار یک حکومت بحث نمی‌کنیم و شاید سرّ این مطلب این باشد که فلسفه سیاسی اصلاً چنین مأموریتی ندارد. ▪️اگر مراد از چگونگی حکومت کردن، ساختار باشد، می‌توان گفت که ولایت فقیه در منطقة‌الفراغی که اسلام در مورد موضوعات آن نظری ندارد از مشاورین یا تجربیات کمک بگیرد. ▪️در خصوص نقش مردم در حکمرانی اسلامی باید گفت؛ غیر از اینکه مردم در تشکیل و استمرار آن نقش دارند در چگونگی حکومت کردن هم نقش دارند مثلاً اگر حاکمی بخواهد عدالت اقتصادی یا عدالت آموزشی را رقم بزند نقش مردم در رسیدن به آن هدف پررنگ است. ▪️به‌عنوان مثال مقام معظم رهبری می‌فرمایند انتخابات حافظ اسلامیت نظام است نه جمهوریت آن؛ یعنی اینکه نوع کنش مردم است که تعیین می‌کند دولت اسلامی شکل بگیرد یا نگیرد. اگر امروز برای تشکیل دولت اسلامی نقص داریم قطعاً مردم در این قضیه هم نقش دارند و در آن سهیم هستند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ خواص در نقش شتاب‌دهنده 🖋رسول سنائی راد ✔️خواص یا نخبگان جامعه، همان افرادی هستند که با برخورداری از سطحی نبوغ و حکمت، دارای قوه درک و تشخیص بالاتری بوده و فضا و جو پیرامون آن‌ها هرچقدر هم سنگین و غلیظ باشد، مقهور و تابع نمی‌شوند. ✔️جانمایه اصلی برای قرار داشتن در جمع خواص آگاهی حکیمانه و قدرت و تشخیصی است که صرفاً با سواد و پایگاه اجتماعی و جایگاه دیوانی و حاکمیتی حاصل نمی‌آید و به قشر و صنف خاص اجتماعی هم ربط و نسبت ندارد. ✔️هرگاه دشمنان کشور و ملتی بخواهند زمینه پیروی و اطاعت را فراهم و سلطه خود را اعمال نمایند کم‌هزینه‌ترین و مؤثرترین شیوه ممکن، فریب و همراه‌سازی خواص یا بی‌اعتبارسازی آنان است و چنین شیوه‌ای در دوران استعمار فرانو، بیشتر از گذشته کارایی و کاربرد دارد، چرا که خواص نقش پیشرو، الگو و شتاب دهنده را داشته و می‌توانند توده مردم را با آگاهی درست یا آگاهی کاذب، به هدایت یا گمراهی بکشانند. ✔️راه سوم مواجهه با خواص خنثی‌سازی یا سرگرم‌سازی آنان است که از ایفای نقش در شرایط لازم بازمانده و برکنار و بی‌خیال نسبت به حوادث و تحولات به خود مشغول باشند. 🔰 مطالعه و دسترسی بیشتر به متن یادداشت از طریق لینک زیر: 🔗fekrat.net/article/lnk/51034 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت ا رادیو فکرت
فکرت
🔸رسانه فکرت برگزار می‌کند: ☑️ کاربست علوم انسانی در مردم سالاری دینی با حضور: 👤 حجت‌الاسلام دکتر ع
🔸 ا ☑️ جریان حق بدون پشتوانه مردم به ثمر نمی‌رسد 🖋 حجت الاسلام دکتر عسگر دیرباز ✔️اگر ما جریان حقی داشته باشیم؛ ولی اکثر مردم برای اقامه این حق همراهی نکنند کاری از پیش نمی‌بریم پس فرمایش حضرت آقا که می‌فرمایند «مردم همه کاره‌اند» واقعا مردم همه کاره هستند. اگر مردم پای کار نباشند حکومت‌ها برای بقای خود متکی به اجانب و بیگانگان می‌شوند مثل حکومت سابق. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت