eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 ا 🎙آیت‌الله اراکی در جمع اساتید دانشگاه‌های قم: ☑️ جمهوری اسلامی عقلانی‌ترین نظام سیاسی جهان است ✔️ خداوند، بشر را مختار قرار داده است و این مردم هستند که باید حاکمیت را بپذیرند؛ ضمن آن که بشر نباید از این حق اختیار و انتخاب خود به صورت ظالمانه و ناآگاهانه استفاده کند. ✔️ مشکل بزرگ جامعه بشریت، ناهماهنگی بین نظام حاکمیتی در هر جامعه و نظام حاکمیتی کلان جهان است؛ به این معنا باید حاکم بشر از سوی خدا اذن داشته باشد و حکم خدا را اجرا کند و تنها در این صورت است که مشروعیت حاکمیت حاصل می آید. ✔️ ما همه نظریات سیاسی خود را از آیات و روایات استخراج می کنیم و بر همین اساس است که در نظام سیاسی اسلام، فرمان باید مشروع یا همان فرمان عدل باشد؛ ضمن آن که بر اساس متون دینی ما، اطاعت از فرمان ظالمانه، ظلم است و در روز قیامت، نه تنها حاکمان ظالم بلکه ضعفایی هم که زیر بار ظلم ظالمان رفته اند، عقاب خواهند شد. ✔️ جمهوری اسلامی عقلانی‌ترین نظام سیاسی جهان و منطبق‌ترین نظام مبتنی بر واقعیت‌های جهانی است. انتخابات با مشارکت حداکثری مردم، قدرت حاکمیت را بیشتر می‌کند و در آن صورت است که حاکمیت می‌تواند از این قدرت بیشتر برای حل بیشتر مشکلات بهره گیرد. 🔰 مطالعه و دسترسی بیشتر به متن گزارش از طریق لینک زیر: 🔗fekrat.net/article/lnk/51246 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ عقلانیت و انتخاب مردم 🖋 محمدباقر خراسانی،پژوهشگر حوزه و دانشگاه ✔️ انواع نگاه به مردم و جایگاه آنها از نظر سیاسیون را می‌توان این‌گونه دسته‌بندی کرد؛ نگاه ویترینی و دکوری، نگاه داربستی و ابزاری، نگاه تشریفاتی، نگاه مقطعی و نگاه دائمی. و رکن رکین نگاه امام و رهبری به مردم همین نگاه آخری هست؛ از روش‌های مبارزه سیاسی امام خمینی(ره) مردمی کردن مبارزه بود. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 | ✅ «مردم سالاری دینی»؛ جمع مشروعیت و مقبولیت 🎙مرحوم دکتر عماد افروغ؛ جامعه‌شناس ▪️مردم سالاری دینی مفهوم جدیدی است که در برابر دموکراسی (اهمیت شیوه حکومت) و تئوکراسی (اهمیت ویژگی اشخاص حاکم) تعریف می‌شود. مردم سالاری دینی جمع بین شیوه دموکراتیک و توجه به ویژگی حکمرانان می‌باشد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
💠 خالق «ادبیات پیروزی» در سپهر سیاسی ایران ⚜️کارشناسان و صاحب‌نظران وقتی می‌خواهند درباره علل پیروزی انقلاب اسلامی سخن بگویند، از چیزهایی که به آن توجه می‌کنند شخصیت کاریزماتیک امام خمینی(ره) است. ⚜️در شخصیت امام خمینی(ره) علاوه بر شجاعت، معنویت و ساده‌زیستی، ویژگی دیگری وجود دارد که راز موفقیت انقلاب اسلامی و همراهی مردم با ایشان، در آن نهفته است. او ادبیات پیروزی را می‌دانست. ⚜️این که ادبیات پیروزی دقیقا چیست؟ برای پاسخ، تنها به یک جمله که در روزنامه سراسری بریتانیا «تایمز لندن» ثبت شده است، بسنده باید کرد: «وی به زبان مردم عادی سخن می‌گفت». 🌐متن کامل را اینجا بخوانید http://fekrat.net/article/lnk/51140 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ معجزه بزرگ پیامبر (ص) اخلاقی کردن جامعه بود 🖋حجت‌الاسلام هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه ✔️ اهل مدینه با همین اخلاق و تواضع و سخنان و معارف نجات‌بخشی که آن‌ها را از تاریکی به نور دعوت می‌کرد، به او ایمان آوردند. ✔️حضرت سعی می‌کردند با روش تذکر و بیدارگری درونی حرکت کنند و مردم را به سمت خود دعوت کنند. یک عقل اخلاقی و عنصر اخلاقی درون افراد بود ولو جاهل بودند و غبار روی آن را گرفته بود، انذار حضرت سبب می‌شد تا این غبار کنار برود و بیدار شوند و حرف پیامبر(ص) را که منطبق بر حقایق درونی آنان بود می‌پذیرفتند. ✔️یکی از اشتباهات ما بعد از انقلاب این بود که فکر کردیم باید با روش استدلال و منطق مردم را در خط دین نگه داریم و دین را تبلیغ کنیم؛ اشتباه بزرگ ما این بود که دروس معارف را به این روش تدریس کردیم ولی جای تبلیغ دین در رفتار عملی و تربیت است و تربیت با روش‌های منطقی حاصل نمی‌شود بلکه عمدتا با روش عملی و اخلاقی به دست می‌آید. ➕مطالعه کامل گفت‌وگو 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
یه اتفاق ویژه در ایام جشنواره فیلم فجر 🎥 👈دوره آموزشی / نمایی نو به سینمای ایران و جهان با حضور اساتید برجسته 🔻ثبت نام و درخواست برای مصاحبه👇 @mahdaschool_admin لینک ثبت نام: https://survey.porsline.ir/s/0SkmAKnK 🌐 مدرسه تربیت مربی مهدا
🔸 ا ☑️ پیام‌ مهم اجتماعی بعثت پیامبر(ص)؛ تقریب و نفی تنفیر 🖋حجت‌الاسلام سیدحسین خادمیان ✔️یکی از پیام‌های مهم بعثت پیامبر(ص) در بحث اجتماعی اصل «تقریب و نفی تنفیر» است. نفی تنفیر بدان معناست که پیامبر(ص) به دنبال آن بود که انسان‌ها اهل نفرت از یکدیگر نباشند. یکی از تلاش‌هایی که پیامبر(ص) در طول ۲۳ سال پیامبری خود انجام داده و شعاع آن را تا ابدیت زندگی انسان پراکنده کرد، مسئله نفی نفرت بود. لذا اسلام تنفر و نفرت را دوست ندارد. این بدان معنا است که انسان نباید به گونه‌ای زندگی کند که به مختصر بهانه‌ای از دیگران متنفر و بیزار بوده و آن‌ها را تحقیر و تمسخر کند. ✔️امام کاظم(ع) می‌فرمایند: «خدا لعنت کند کسی را که احکام اسلام را به‌گونه‌ای عمل می‌کند که مردم از خدا و رسول او متنفر می‌شوند». لذا مسئله اجتماع و دعوت به جذب حداکثری و دفع حداقلی در دیدگاه پیامبر(ص) بسیار مهم بوده است. ✔️وقتی پیامبر(ص) وارد مدینه شدند، نزدیک ۴۵ اصل را برای مردم بیان کردند که از این اصول به قانون اساسی مدینه تعبیر شده است و در بیش از دو سوم این اصول به بحث اخلاق اجتماعی پرداخته شده است. زمانی که پیامبر(ص) مکه را فتح کرد، به مسلمانان دستور داد که به کسی تعرض نکرده و اخلاق اجتماعی را به خوبی رعایت کنند. لذا بحث اخلاق اجتماعی و عدم تنفر یکی از اصول مهم و پیام‌های مبعث پیامبر(ص) است. ➕مطالعه کامل مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔳 ا 🔸مروری بر گزیده مطالب رسانه فکرت در هفته گذشته: ✔️خودباوری؛ مبنای انقلاب اسلامی 📂لینک مطلب ✔️ تحقق تأثیرگذاری و تحول‌خواهی در بستر "انتخابات" 📂لینک مطلب ✔️مردم سالاری دینی در بستر تمدن اسلامی 📂لینک مطلب ✔️انقلاب اسلامی و مسئله آزادی 📂لینک مطلب ✔️انقلاب اسلامی؛ بازیگر تغییر نظم جهانی 📂لینک مطلب ✔️خواص در نقش شتاب‌دهنده 📂لینک مطلب ✔️قدرت گفتمان‌سازی چگونه در رسانه شکل می‌گیرد؟ 📂لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 | چرا مردم ایران انقلاب کردند؟ ▪️یکی از پرسش‌هایی که در ذهن جوانان ما ممکن است نسبت به انقلاب اسلامی وجود داشته باشد، این است که مردم ایران باتوجه به اینکه رژیم شاه مشغول بسط و توسعۀ ایران بود چرا انقلاب کردند؟ ▪️چرا باید آرمان‌هایی که امام خمینی در سخنرانی‌ها و اعلامیه‌ها بدست می‌داد برای مردمی جذابیت داشته باشد که دارند مشاهده می‌کنند که شاه، مظاهر تمدن جدید را به ایران می‌آورد و بسط و توسعه ایران را هدف و مدنظر خودش قرار داده است؟ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔸 ا ☑️ قم-تهران؛ از انقلاب فرهنگی تا انقلاب سیاسی 🖋علی اسفندیار، پژوهشگر و نویسنده ✔️مکتب انتقادی قم را می‌توان کانون شکل‌گیری «فهم موقعیت تاریخی ایرانیان» و دستاورد پنهان و بی‌نظیر امام را حل در سال‌های پایانی طاغوت دانست؛ دستاوردی که با تنویر افکار عمومی و آغاز زدودن «ستمِ شناختی»، کارکرد اصیل علمای بیدار شیعه را به نمایش گذاشته‌است. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🗂 ✅ روایتی از مطالب منتشر شده در کانال اندیشمندان و پژوهشگران فعال در رسانه : ▪️اهمیت و نقش اراده | احمد حسین شریفی 📎لینک مطلب ▪️مردم سالاری دینی، بدون اقتصاد مردمی نمی‌شود! ا محسن قنبریان 📎لینک مطلب ▪️ضرورت الگوی حکمرانی معنویت اسلامی ا عبدالحسین خسروپناه 📎لینک مطلب ▪️انقلاب و استکبار جهانی|حمید پارسانیا 📎لینک مطلب ▪️جهاد تبیین و خنثا سازی جریان تحریم | سیدسجاد ایزدهی 📎لینک مطلب ▪️بعثت و ناخشنودی های مشرکین| داود مهدوی‌زادگان 📎لینک مطلب ▪️امکان‌های سوخته در سال پنجاه‌وهفت|مهدی جمشیدی 📎لینک مطلب ▪️حوزه علمیه کجا است؟ |علی مهدیان 📎لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 ا ☑️ روز عظمت ملت ایران 🎙مقام معظم رهبری ✔️روز ۲۲ بهمن روز عظمت ملت ایران است. روز نشان دادن عزت ملت ایران است. هرسال در این چهل و چند سال، عظمت ملت را ۲۲بهمن نشان می‌دهد.۲۲ بهمن در حیات تاریخی و ملی کشور و هدایت سرنوشت ملت ایران به سوی حق و صلاح نقش بزرگی داشته است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 ا سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مبارک باد! ✔️اگر ما می‌گوییم انقلاب ایران یک انقلاب اسلامی بود معنایش این نیست که یک انقلابِ فقط روحانی و معنوی و راجع به حالات معنوی انسان بود؛ چون امکان عبادت‌ها و نیایش‌ها به درستی نبود و درب مساجد بسته بود مردم طغیان کردند. نه، انقلاب اسلامی یعنی انقلابی که همه‌جانبه بود و اسلام در همه جوانبش نفوذ داشت. ➕استاد مطهری، آیندۀ انقلاب اسلامی ایران، ص۱۲۹ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
صندوق رای سخنگو یا سخنگوی صندوق رای؟.mp3
22.23M
🔰 صندوق رأیِ سخنگو یا سخنگوی صندوقِ رأی؟! 🎙حجت الاسلام محسن قنبریان ✔️ ۴ مطلب این نشست علمی: 1️⃣ اعتبار رای مردم در اسلام؟! • جمع بین حاکمیت ملی یا حق تعیین سرنوشت با ولایت فقیه چگونه ممکن است؟ • سه نظر فقهی در مشروح مذاکرات قانون اساسی و نظر درست! 2️⃣ صندوق رای از اسلام یا غرب؟! • صندوق رای چگونه کاشف از رضایت مردم شد؟ • مصداق تازه برای ارتکاز بیعت یا ارتکاز نو پدید؟ • نظر امام خمینی! 3️⃣ گسترش فعالیت سیاسیِ غیر رسمی همزمان با کاهش مشارکت رسمی سیاسی! گزارشی جهانی از کاهش مشارکت رسمی سیاسی(عضویت در احزاب و ...) 4️⃣ چاره: صندوقِ سخنگو بجای سخنگوی صندوق صندوقِ سخنگو: خوانش رای منتقدان(رای تغییر) و حتی رای اعتراض؛ به کمک کمپین ها و فراخوان های مجازی! پیوند آوردگاه های مجازی با مشارکت رسمی و موثر! 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ا ☑️ هدف انقلاب اسلامی؛ ارائه نسخه کامل دین 🏷 حجت‌الاسلام امینی نژاد. 🔺هدف اساسی انقلاب اسلامی، ارائه تصویر کامل از دین است و تنها نسخه نجات‌بخش انسان از منظر حیات دنیوی و حیات اخروی، فقط نسخه دین است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ نگاه واقعی به مردم 🖋محمد‌صادق تراب‌زاده‌جهرمی، پژوهشگر هسته عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) ✔️مشارکت مردم در اداره و پیشبرد امور جامعه، نه با نگاهی «ابزارگونه» به مردم بلکه با نگاهی «اصیل» به مردمی بودن اداره درست جامعه، نیازمند بازتعریف است. زمانی می‌توان از مشارکت حقیقی مردم سخن گفت که نسخه درست جامعه‌سازی را صرفا در ماهیت مردمی و سازوکارهای مردمی اداره جامعه ببینیم؛ یعنی پردازش و ساخت درست جامعه را وابسته به حضور موثر و حداکثری مردم ببینیم؛ و‌ الّا شاهد همان نگاه ابزاری خواهیم بود. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت