📋#یادداشت
🔻تروریستهای لیبرال
🔸این صنعت خشونت سالهاست از سوی اروپا و غرب با رفتارهایی علیه مسلمانان تقویت میشود و وقتی نتیجه آن علیه خودشان میشود، شوکه میشوند.
🔸حالا مجددا این چرخه در حال تکرار است و گویا آزادی بیان رمزی است که هر از گاهی تکرار میشود و خشونتی را به دامن مسلمانان میاندازد.
🔸 اتفاقی که در پیام رهبر انقلاب علیه این حرکت موهن هم دیده میشد: «سیاستهای عمیقاً ضداسلامیِ صهیونیستها و دولتهای استکباری عامل اینگونه حرکتهای دشمنانه است که هر چند یکبار بُروز مییابد. این حرکت در این برهه زمانی میتواند، نیز به انگیزه منصرف کردن ذهن ملتها و دولتهای غرب آسیا از نقشههای شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند. ملتهای مسلمان بهویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری درباره مسائل این منطقه حساس، باید هرگز دشمنیهای سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند.»
🔸اتفاقاتی که غرب و در رأس آنها فرانسه در لبنان و خاورمیانه در پی آن هستند، شاید لازم باشد که با این مدل حرکتهای خصمانه و آشکار علیه مسلمان تست شود تا در مرحله بعدی اقدامات بیشتری انجام دهند.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#تروریست #صهیونیستی #استکبار
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2408
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🔊#فایل_صوتی
🔻نسبت دین و معنویت
▪️#قسمت_سوم
☑️ آیا معنویت برآمده از دین است یا خارج از دین هم می توان به معنویت دست یافت؟
🔹مجموعه سخنان حجت الاسلام دکتر #محمد_جعفری، دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی که از رادیو معارف پخش شده است.
@meshkatnoor
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فلسفه #فلسفه_اسلامی #فلسفه_غرب #فلسفه_سکولار #معنویت #دین
🔺لینک قسمت دوم:
https://eitaa.com/fekrat_net/2173
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat.net
3.mp3
8.94M
🔊#فایل_صوتی
🔻نسبت دین و معنویت
▪️#قسمت_سوم
☑️ آیا معنویت برآمده از دین است یا خارج از دین هم می توان به معنویت دست یافت؟
🔹مجموعه سخنان حجت الاسلام دکتر #محمد_جعفری، دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی که از رادیو معارف پخش شده است.
@meshkatnoor
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فلسفه #فلسفه_اسلامی #فلسفه_غرب #فلسفه_سکولار #معنویت #دین
🔺لینک قسمت دوم:
https://eitaa.com/fekrat_net/2173
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat.net
11.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅#اختصاصی
🎬#ویدئوکلیپ
🔻کاربردهای رسانه در مدیریت فرهنگی
💠 دکتر رفیع الدین اسماعیلی
🔘مدیر موسسه فرهنگی رسانه ای شناخت
▪️#قسمت_دوم
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فکرت #رسانه #شناخت #فرهنگ #سواد_رسانه
🔺لینک قسمت اول:
https://eitaa.com/fekrat_net/2132
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻تعظیم شعائر حسینی تعظیم شعائر نبوی و علوی است
🔹برخی مجالس خاصیت لازم را در هدایت برجای نمیگذارند، دلیلش رعایت نکردن توازن در معرفت و احساس است.
🔹برخی مجالس به معرفت صرف توجه دارند و خالی از احساس و شور است.
🔹برخی هم برعکس خالی از ارائه معارف اهلبیت(ع) است یا معارف اهلبیت(ع) خیلی کمرنگ ارائه میشوند.
🔹 هردوی اینها باید اصلاح شوند.
✍️نویسنده: دکترسیدمحمدحسن جواهری
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اهل_بیت #شعاعر #هیئت
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2423
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻تعظیم شعائر حسینی تعظیم شعائر نبوی و علوی است
🔹درحقیقت سیدالشهدا با خون خود و یارانش و با به اسارت رفتن آلالله یک بسته فکری– فرهنگی جامع و کامل ارائه کرد که ظرفیت جذب و هدایت بشریت را دارد.
🔹به تعبیر دیگر یک تابلوی بزرگ و کامل ترسیم کرد که همه عوامل جذب و رشد و تعالی در آن موجود بود و این بسته پیوستی است که این واقعه را شاخص قرار داده است .
🔹برخی احکام خاص تکوینی مانند حرارتی که خدا در قلوب مومنین برای سیدالشهدا قرار داده و مانند شفا بودن تربت امامحسین(ع) و ایام زیارتی خاص و فراوان آن حضرت و نیز اربعین که تنها برای امامحسین(ع) قرار داده شده، .
🔹حکمت اینها همه به همان بسته پیوستی برمیگردد که میتواند اسلام را احیا کرده و بشریت را به سرمنزل سعادت و نجات و رشد و تعالی برساند.
🔹اما این بهمعنای برتری امامحسین(ع) بر پیامبر(ص) یا بر امامعلی(ع) نیست بلکه بهدلیل اثرگذاری بیشتر این واقعه است و در حقیقت تعظیم شعائر حسینی تعظیم شعائر نبوی و علوی نیز هست.
🔹نکته جالب این است که امامصادق(ع) در زیارت اربعین به امامحسین(ع) چنین سلام میدهد:
🔹«السَّلَامُ عَلَی الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ السَّلَامُ عَلَی أَسِیرِالْکُرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ»؛
🔹حسین(ع) قتیلالعبرات است نه قتیلالدمعات! عبره یعنی اشکی که بهسوی رشد و تعالی حرکت ایجاد میکند و سوق میدهد اما دمع اشک ساکن است و محرک بهسوی رشد نیست.
🔹 بنابراین نباید مجالس بهنحوی باشد که تجسم قتیلالدمعات باشد نه قتیلالعبرات؛ نباید اشک محرک و پیشبرنده را به اشک معمول تبدیل کرد؛ لذا اگر مجالس عزاداری سیدالشهدا بدون ارائه معارف برگزار شود، گریه و اندوه بر آن حضرت به کارکرد واقعی خود دست نیافته است.
🔹برخی مجالس بهگونهای است که گویا فقط هدف بخشوده شدن است نه رشد و معرفت پیدا کردن لذا گاه دیده میشود کسی مثلا با زحمت به پیادهروی اربعین میرود و برمیگردد ولی نماز نمیخواند!
✍️نویسنده: دکترسیدمحمدحسن جواهری
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اهل_بیت #شعاعر #هیئت
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2423
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻توهین به مقدسات در اروپای غربی، یک تاریخ است!
🔸به رغم پیروزی مدرنیته، هیچکس قادر نبود فراموش کند که مدرنیته تیغی دو لبه دارد، تیغی حیاتبخش و مرگآور.»
🔸گیلسپی در ادامه فصل نهایی کتاب «ریشههای الهیاتی مدرنیته»مینویسد: «مجموعه فجایعی که در قرن بیستم دامن بشریت را گرفت، موجب تشکیک در برداشت مترقی یا رو به پیشرفت تاریخ شد.
🔸از این منظر، دست پنهان بیشتر به دست شیطان شبیه بود تا دست خداوند و مکر عقل به تیز فهمیِ شرارتآمیزِ شیطانی فریبکار شباهت داشت تا ارادۀ خداوند نیکخواه، و سرانجام ضرورت دیالکتیکی به زنجیرهای آهنین استبداد میمانست تا راه آزادی».
✍️نویسنده: حبیب الله بابایی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#مقدسات #هتک_حرمت #غرب
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2419
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#یادداشت
🔻توهین به مقدسات در اروپای غربی، یک تاریخ است!
🔸رفته رفته و بعد از دورههای متأخرِ قرون وسطی و ظهور رنسانس و سپس پیدایش اصلاحات دینی، نه فقط اسلام بلکه خود مسیحیت هم مغضوب انسان مدرن بورژوا قرار گرفت.
🔸 این بار و در این دوره مدرن، دیگریِ انسان مدرن، نه فقط انسان غیر غربی و یا مسلمان شرقی، بلکه انسان مذهبی و مسیحی را هم دربرگرفت.
🔸در این میان نه فقط مسلمانان، بلکه مسیحیان معتقد و مقدسات مسیحی نیز مورد نفی و نقد و بلکه استهزاء قرار گرفت.
🔸این حرکت تاریخی آنچنان ادامه یافته است که نه فقط در کشورهای اروپایی که سابقهای طولانی در سکولار بودن و دینستیزی داشتهاند، بلکه در آمریکا نیز که یک کشور مذهبی و دینی است، مقدسات خود مسیحیان (در محافل خصوصی و عمومی و در عرصههای علمی و غیر علمی) گاه به سخره گرفته شد.
🔸جالب اینکه امروزه مسلمانان در غرب بیش از مسیحیان به حضرت مسیح حرمت مینهند و از تقدس عیسی مسیح ع (در برابر نگرش سکولار به حضرت عیسی) دفاع میکنند.
🔸در کلاسهای الهیاتی امروز آمریکا (مثلاً در دانشگاه UVA) بهشوخی گرفتن مسیح و جک گفتن در باره او رایج و عادی است.
🔸جلوه این روحیه و این فرهنگ را در عرصههای دیگر نیز میتوان دید، مثلاً فیلم «آخرین وسوسه مسیح» (The Last Temptation of Christ) در سال ۱۹۸۸ را میتوان مشاهده کرد.
✍️نویسنده: حبیب الله بابایی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#مقدسات #هتک_حرمت #غرب
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2419
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#مصاحبه
🔻مناسک با اومانیسم سازگار نیست
🔹هگل کتابی دارد با عنوان «استقرار شریعت در مذهب مسیح» که در آنجا با مناسک موافق نیست و دینهایی را که تعبد و بندگی و عبادت در آنها بیشتر است، نمیپسندد.
🔹او پروتستان است و میگوید هرچه آداب و مناسک کمتر باشد، بهتر است. او میگوید هرچه مناسک بیشتر باشد با اومانیسم سازگار نیست.
🔹یک زمان شما انسان را در مقابل خدا تعریف میکنید، در این حالت مناسک یک رفتاری از عبودیت و بندگی است که با اومانیسم منهای خدا، سازگار نیست.
✍️نویسنده: حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فلسفه #هگل #اومانیسم #فلسفه_غرب
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2421
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📋#مصاحبه
🔻مناسک با اومانیسم سازگار نیست
🔹بهطور کلی ما معتقدیم مناسک سه ساحت دارد؛ ساحت بینشی و شناختی، ساحت منشی و احساسی و یک ساحت کنشی دارد.
🔹 سینهزنی و عزاداری ساحت کنشی است. اگر مداحی اشعاری با مضامین خوب بخواند، حیث احساسی و معرفتی هم تامین میشود.
🔹 آنچه از ادله ناظر به مناسک ازجمله مناسک مربوط به عزاداری اهلبیت، میبینیم این است که پیوند وثیقی بین کنش، منش و بینش در ساحت شعائر و مناسک وجود دارد و اینها از هم جدا نیستند.
🔹اگر سخنرانی یا مداح و شاعری تنها به یک بعد از این سه بعد توجه کند، مناسک و شعائر او ناقص است.
🔹وقتی امامسجاد گوسفندی را میبیند که میخواهند ذبحش کنند، با گریه سوال میکند که آیا به او آب دادهاید؟ بعد حضرت میفرمایند پدرم را لبتشنه ذبح کردند، افرادی که فرمایش امام(ع) را شنیدند هم مینشینند و گریه میکنند.
🔹این واقعه ظاهرا یک کنش است که در آن یک احساسات و عاطفهای هم هست. اما به نظر شما امامسجاد تنها میخواهند این دو بعد را تحقق ببخشند؟
🔹یا اینکه میخواهد یک بعد معرفتی را هم محقق کنند و بگویند ما اهلبیت برحق هستیم و ما که صاحبان حق بودیم، مظلومانه چنین مصائبی دیدیم.
🔹امام(ع) میخواهند بگویند مردم ولایت، حقمداری، عدالتگرایی و… را فراموش نکنند. امام در اینجا معرفتزایی میکند.
🔹رفتار ائمه نشان میدهد در دهه محرم اینها اصلا نمیخندیدند. این رفتار بر چه چیزی دلالت دارد و چه چیزی را میخواهد بفهماند؟
🔹 همین کنش یک معرفتزایی دارد. با این کنشها، حرکتها و قیامهایی شروع شد که منجر به حکومتهایی مانند آلبویه شد که این حکومتها زمینه تمدنسازی اسلامی را فراهم کرد.
🔹تمدن اسلامی توسط حکومتهای شیعی شکل گرفت که البته علمای بزرگی از اهلسنت هم در این باب مشارکت زیادی کردند.
✍️نویسنده: حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#امام_حسین(ع) #فلسفه #هگل #اومانیسم #فلسفه_غرب
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2421
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻آقازادهها، رقمزنندگان اصلی واقعه عاشورا
🔸پدیده منفی «آقازادگی» که در جامعه ما آسیبهای زیادی ایجاد کرده، در واقعه عاشورا هم به روشنی نمایان و پررنگ است.
🔸بخش عمده کسانی که در مقابل امام حسین(ع) قرار گرفتند و واقعه عاشورا را رقم زدند.
🔸آقازادههایی بودند که از رانت و ویژهخواری بهره میبردند و همین مسائل چنین انحرافی را به وجود آورد و این واقعه عظیم را شکل داد.
🎤گفت وگو با: دکتر شریف لکزایی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#امام_حسین(ع) #آقازاده #عاشورا
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2206
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻آقازادهها، رقمزنندگان اصلی واقعه عاشورا
🔸اینکه امام حسین(ع) میفرمایند من میخواهم «دین جدم را اصلاح کنم» بدین معناست که ارزشهای واقعی در جامعه منقلب و دگرگون شده و مسائل دیگری ارزش پیدا کرده که تفاوت اساسی با آن ارزشهای اصیل دارد.
🔸در واقع حرکت امام حسین(ع) تلنگری به جامعه بود تا متوجه شود که واقعیت دین چه بود.
🔸دین چه از جامعه میخواهد و این مطالبه را مطرح کند که دولت و حاکمان باید بر سیره پیامبر(ص) و قرآن عمل کنند.
🔸مقابله با فساد و رانت، پاسخگویی و شفافیت برای یک حکومت اهمیت اساسی دارد و زمانی که اینها فراموش میشود و مورد غفلت قرار میگیرد، جامعه هم دگرگون و متفاوت از قبل میشود و موجب انحراف فرد و جامعه و تأثیرگذارتر از همه کارگزاران و حاکمان خواهد شد.
🎤گفت وگو با: دکتر شریف لکزایی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#امام_حسین(ع) #آقازاده #عاشورا
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2206
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net