eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📍 ♦️ مطالب در هفته‌ای که گذشت: ✅👈ترویج توجیه‌گر 🌐http://fekrat.net/462 ✅👈نقد روش و در 🌐http://fekrat.net/2075 ✅👈تحقق در «تقویت مسئولانه» 🌐http://fekrat.net/2054 ✅👈، شفای و آزمون مضاعف 🌐http://fekrat.net/2058 ✅👈تبارشناسی فکری‌ حجت الاسلام سیدعباس موسویان 🌐http://fekrat.net/2044 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔻عاشورا تجلی حقیقت و نورانیت 💠 شهید مرتضی مطهری 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻زهر اعتماد به 🔸نخستین گام جهت خاتمه‌دادن به درگیری میان و ، اعزام «اورل هریمن» فرستاده ویژه هری ترومن، رییس‌جمهوری آمریکا، به ایران بود. 🔸مأموریت اصلی در تهران، قانع‌کردن مصدق به مذاکره با انگلیسی‌ها بود. 🔸 هریمن در تیرماه سال‌۱۳۳۰ وارد تهران شد. وی همراه با «والتر لِوی» کارشناس نفتی، چندین نوبت به دیدار مصدق رفت. هریمن و لوی در این دیدارها سعی داشتند به مصدق بقبولانند که ایران از نظر داشتن تکنولوژی، تکنسین و امکانات دیگر، توانی برای اداره مستقل پالایشگاه آبادان ندارد. 🔸دیپلمات‌های انگلیسی برای اطمینان از اینکه پای هیچ‌کدام از تکنسین‌ها به ایران نخواهد رسید، به فعالیت پرداختند. از جمله اینکه دولت‌های ، ، و را برای جلوگیری از صدور مجوز خروج متقاضیان علاقه‌مند، متقاعد کردند. 🔸در نهایت هریمن پس از وقوف کامل از بی‌فرجام ماندن ماموریتش در ایران، در تاریخ ۲۹‌مردادماه سال‌۱۳۳۰ خطاب به مصدق نوشت: «نظر دولت من این است که قبضه مایملک یک شرکت خارجی به وسیله دولتی، بدون پرداخت غرامت فوری و مکفی و مؤثر یا دادن ترتیبی که مرضی‌الطرفین بوده باشد، باید مصادره نامیده شود نه ملی کردن.» 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2123 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻زهر اعتماد به 🔸تصویب در روز ۲۹‌اسفندماه سال‌۱۳۲۹ 🔸پس از آن، اجرایی شدن این قانون در اردیبهشت‌ماه سال‌۱۳۳۰، سرآغاز جنگی تمام عیار میان ملت ایران با پیر یعنی بود. 🔸در این میان ایالات متحده آمریکا، در ظاهر، سعی در ایفای نقش میانجی میان ایران و بریتانیا داشت. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2123 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻 فرصتی برای و از 🔹درباره عزاداری بروز قلبی، زبانی و فعل فردی آن سر جای خود است. 🔹چیزی که باقی می‌ماند بروز اجتماعی آن است که بروز اجتماعی نیز با نمادسازی‌های جدید و مطابق با شرایط و اقتضائات اجتماعی قابل بیان خواهد بود. 🔹بنابراین بین و تعارضی وجود ندارد و رعایت به معنی جلوگیری از عزاداری نیست. ✍️نویسنده: حجت‌الاسلام حیدر همتی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2120 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻 فرصتی برای و از 🔹درباره نمادسازی نیز کسانی که اهل و بحث‌های هستند پیشنهادهای خوبی در این قضیه از نصب پرچم گرفته تا پخش صوت عزاداری از بلندگوهای منازل و مساجد ارائه کردند. 🔹موضوعات مختلفی که می‌تواند بروز اجتماعی قضیه را هم حل کرد. مشکلی که در این قضیه وجود دارد این است که معمولاً بعضی از نمادها جزء اصول اعتقادی دین فرض شده، برای همین گذر کردن از این ساختارها سخت و دشوار است. 🔹اتفاقاً با نگاه مثبت به این قضیه می‌توان از و نمادها عبور کرد و به رسید. نمادسازی هم مطابق با شهرها و فرهنگ‌های مختلف قابل پیش‌بینی و پیشنهاد است که مسأله پیچیده‌ای هم نیست. 🔹 فقط باید اهل در شهرهای مختلف کنار هم بنشینند و مطابق با فرهنگ ، و هر استانی نمادهایی را برای بروز اجتماعی عزاداری تعریف کنند. ✍️نویسنده: حجت‌الاسلام حیدر همتی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2120 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻جریان شناسی دو قوم (شماره ۳) 🔹ارزش و اعتبار انسان‌ها گاهی به سبب و خود و گاهی در اثر است. 🔹 امری است که به هر یک از این دو مقوله می‌تواند تعلق بگیرد ولی از این بین شاید بتوان حسادت به امور خدادادی را بدترین نوع حسادت دانست. 🔹 متاسفانه مردم از هر دو نوع حسادت نسبت به برخوردار بودند. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2112 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻جریان شناسی دو قوم منتظر(شماره ۳) 🔹شاید بد نباشد که یک مروری بر زندگی افرادی که با و رابطه‌ی نزدیک داشته‌اند، بکنیم. 🔹برای مثال فضه‌ی خادمه که یک اشراف زاده‌ی هندی بود، وقتی وارد خانه‌ی (ع) شد و وضع زندگی حقیر ایشان را دید، تصمیم گرفت تا با تعلیم فن کیمیاگری به افراد این خانواده، وضع زندگی آنها را بهبود بخشد ولی بعد متوجه شد که حتی کودکان این خانه اگر بخواهند می‌توانند تمام این عالم را تبدیل به طلا کنند. 🔹از اینها گذشته امروزه بیش از هر زمان دیگری مقوله‌ی چشم و هم چشمی در بین مردم ما وجود دارد و از این جالب‌تر اینکه چشم و هم چشمی نه در امور خوب مثل و بلکه در امور کاملا دنیایی مثل و و گران قیمت است. 🔹پس مشخص می‌شود که ما نیز امروزه تفاوت چندانی با مردم کوفه در آن زمان نداریم. با دانستن این مساله تازه می‌توانیم حکمت این طولانی و عدم استجابت دعاهای خود را دریابیم. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2112 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔻توضیح روایت (حسینی منی و انا من حسین) 💠 دکتر محمد علی مجد فقیهی 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود ♦️دیده‌بان (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔰موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه ⏰ ویژه تیرماه 1399 🔻(شماره هشتم) 🔹12تیرماه هر سال روز حقوق بشر آمریکایی شناخته شده است. از اینرو در محافل علمی و رسانه‌ای سعی دارند با بررسی حقوق بشر به این پرسش‌ها پاسخ درخوری بدهند. در بخش پرسش این شماره، نیز ما به بررسی این مساله پرداخته‌ایم. 🔹این شماره نیز یادداشت‌ها و تحلیل‌هایی از چهره‌های مختلف مانند مهدی گلشنی، حمید آیت اللهی، محسن رنانی و محمد فاضلی ارائه شده است. 🔹 در بخش اندیشه دین، مساله وضعیت دینداری در جامعه مطرح شده است. پرسشی که امروزه بسیاری به خصوص از سوی جریانات روشنفکری طرح می‌شود. لینک شماره هفتم: 🆔https://eitaa.com/fekrat_net/1905 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
دیده‌بان اندیشه شماره هشتم بخش دوم.pdf
16.65M
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود ♦️دیده‌بان (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔰موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه ⏰ ویژه تیرماه 1399 🔻(شماره هشتم) 🔹12تیرماه هر سال روز حقوق بشر آمریکایی شناخته شده است. از اینرو در محافل علمی و رسانه‌ای سعی دارند با بررسی حقوق بشر به این پرسش‌ها پاسخ درخوری بدهند. در بخش پرسش این شماره، نیز ما به بررسی این مساله پرداخته‌ایم. 🔹این شماره نیز یادداشت‌ها و تحلیل‌هایی از چهره‌های مختلف مانند مهدی گلشنی، حمید آیت اللهی، محسن رنانی و محمد فاضلی ارائه شده است. 🔹 در بخش اندیشه دین، مساله وضعیت دینداری در جامعه مطرح شده است. پرسشی که امروزه بسیاری به خصوص از سوی جریانات روشنفکری طرح می‌شود. لینک شماره هفتم: 🆔https://eitaa.com/fekrat_net/1905 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 🔻جریان شناسی دو قوم (شماره ۴) 🔹مردم طبق آنچه که از نقل‌های به دست می‌آید، انسان‌هایی دروغگو و کار بوده‌اند. 🔹 (ع) در البلاغه بارها این مردم را بخاطر دروغگویی‌هایشان شماتت کرده و آنها را مردمی سست باور می‌خواند. 🔹این مردم در تمام امور زندگی مثل خرید و فروش، لب به دروغ باز کرده و از گفتن آن پروایی نداشتند. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2127 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻جریان شناسی دو قوم (شماره ۴) 🔹امروز بازار به مراتب بهتر و بیشتر از زمان _حسین رواج دارد. 🔹ما دروغ‌های زیادی را در زندگی‌های خود و مخصوصا در اعتقادات و باورهایمان وارد کرده‌ایم و برای به دست آوردن سود بیشتر، تمام حقایق را می‌پوشانیم. 🔹#رسانه‌های مختلف نیز بر این مساله افزوده و ما را بیش از پیش به سمت پنهان کردن و یا تحریف حقیقت می‌کشاند. امروزه آنقدر دروغگویی در جامعه‌ی ما زیاد شده که حتی گاهی فرق بین کلام راست و دروغ را متوجه نمی‌شویم. 🔹از طرف دیگر دشمنان آنقدر دروغ و خرافه و شبهه در مبانی دینی وارد کرده‌اند که اگر خود _زمان(عج) هم ظهور کنند، بسیاری او را محکوم به دروغگویی کرده و تکذیبش می‌کنند. 🔹اصلا از کجا معلوم که همین ادعای منتظر بودنمان برای ظهور حضرت نیز دروغی بیش نباشد؟ 🔹امروزه ما برای تحریک احساسات مردم و همچنین شلوغ نگه داشتن مراسمات خود، دروغ‌های زیادی را در باب و سرگذشت ائمه به آنها تحویل می‌دهیم که این چیزی جز ضرر برای دین نخواهد داشت. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2127 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻 مبتنی بر 🔸مهم‌ترین ویژگی این نوع از عقلانیت، ابزاری کردن همه چیز است و همه رابطه‌ها و ارزش‌ها بر این مبنا قرار می‌گیرد و انسانی به حاشیه می‌رود. 🔸این نوع از ، همه چیز را خیلی خشک و کاسب‌کارانه می‌سنجد. 🔸حتی سلام کردن آدم‌ها به هم مبتنی بر این می‌شود که ببینند آیا برایشان سودی دارد یا خیر. ✍️نویسنده: دکتر امیرعباس علیزمانی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2087 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻 مبتنی بر 🔸نگاه محور کارآمد هست و انسجام دارد اما غایت آن دنیوی است و نه متعالی و Spiritual. بلایی بر سر انسان می‌آید که انسان تبدیل به می‌شود. 🔸شکی نیست که در این پروژه خود موفق است.وبر تعبیری دارد که می‌گوید بروکراسی مشخصه مدرنیته است. 🔸ارتباط وجود دارد، اما همه این ارتباطات معطوف به هدف است. در گذشته از بزرگ خودشان یا رییس قبیله یا حاکم حرف‌شنوی وجود داشتند و اوتوریته‌ها وجود داشت و نظم جامعه بر مدار آن اوتوریته‌ها بود و این اشخاص مهم بودند. 🔸 می‌گوید که در جامعه مدرن به جای اشخاص، و هستند که رفتارها را کنترل می‌کنند. دیگری‌های نامرئی هم وجود دارند که یکی از این‌هاست. پول روحی دارد که ما را کنترل می‌کند. پول یک و با خود دارد. ✍️نویسنده: دکتر امیرعباس علیزمانی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2087 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔻خانواده عاشورایی 💠 استاد منوچهر صدوقی سها 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻، و 🔹ما وارث آدم را می‌خوانیم و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم . 🔹می‌بینیم که نوع نگاه فقط یک نگاه معطوف به گذشته نیست . 🔹عاشورا یک اتفاقی نیست که در یک گذشته‌ای رخ داده باشد و ما برای اتفاقی که در گذشته رخ‌داده سوگواری کنیم. 🎤گفت و گو با: دکترسید جواد میری 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2130 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻، و 🔹 عاشورا را در یک فضای وسیع تاریخ بشری مطرح می‌کند. عاشورا به‌مثابه سمبلی است که جریانی را نمایندگی می‌کند. آن جریان از انسان‌ماندن دفاع می‌کند. 🔹در نگاه شریعتی «تاریخ همچون جامعه، همچون خود انسان، یک واقعیت متضاد است، جمع ضدین است و در طول این جریان و و و که بنی‌آدم را به مسخ شدن و تجزیه می‌کشاند، جریانی نیز هست. 🔹 پا به‌پای آن که می‌کوشد تا از انسان ماندن دفاع کند، تا توده‌های آدمی را نگذارد که میش شوند، تا با گرگ‌های درنده و روباه‌های فریبنده و موش‌های رباینده جهاد و اجتهاد کند، بشریت واحد، آدمیت واحد، اینچنین دو شقه می‌شود و اینچنین در بستر تاریخ جریان می‌یابد.» 🔹 و برای این لازم است که انسان از انسان‌شدن خودش دفاع کند. 🎤گفت و گو با: دکترسید جواد میری 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2130 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
#حسینیه_اندیشه 🔰 برنامه سخنرانی در حسینیه مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از طریق اسکایپ شب های محرم ساعت ۲۲ ◾️دوشنبه، شب پنجم محرم 📌حجت الاسلام محمدصفرجبرئیلی / علل وعوامل شکل گیری نهضت عاشورا ◾️ سه شنبه، شب ششم محرم 📌حجت الاسلام محمدباقر پورامینی / کربلا؛ مکتب تغییر و دگرگونی ◾️ چهارشنبه، شب هفتم محرم 📌 حجت الاسلام سیدمحمدحسن جواهری / تحریفات عاشورا ◾️ پنج شنبه، شب هشتم محرم 📌 حجت الاسلام غلامرضا پیوندی ◾️ جمعه، شب تاسوعای حسینی 📌 حجت الاسلام محمدجواد رودگر / عرفان اجتماعی در پرتو نهضت حسینی ◾️ شنبه، شب عاشورای حسینی 📌 حجت الاسلام قاسم ترخان / عشق و عقل در مکتب حسینی ◾️یکشنبه، شب یازدهم محرم 📌 حجت الاسلام محمدعلی اسدی نسب 🔗 لینک حضور مجازی از طریق اسکایپ: 🌐 join.skype.com/dZmclFcjY0MX 🏴 #حسینیه_مجازی_اندیشه🏴 🆔 @iictchannel
📝 🔻 دو قوم(شماره ۵) 🔹مردم در زمان ائمه و مخصوصا در دوران (ع) از دو آفت انسانی بی‌بهره نبودند. 🔹 به اموال دیگران و خوردن . 🔹از این رو اثر وضعی این سرقت‌ها و اموال شبهه دار باعث شده بود تا به اصطلاح قرآنی کر و کور شده و چشم حقیقت بین خود را از دست بدهند. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=2133 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻 دو قوم (شماره ۵) 🔹 و در زمان ما اگرچه مصادیق متفاوتی پیدا کرده ولی هیچگاه از مقدار آن کاسته نشده است. 🔹کارمندی که امروزه از ساعات کاری خود می‌زند و وقت خود را به بطالت می‌گذراند در واقع اقدام به سرقت کرده است. یا زنی که وظیفه‌اش تربیت فرزندان است و خود را به کارهای دیگر مشغول می‌کند، در واقع از حق دیگران کم گذاشته است. یا مردی که مال خود را از زن و بچه‌اش دریغ می‌کند در واقع به مال آنها دست درازی کرده است. 🔹از طرف دیگر بسیاری از مردم بخاطر ارتباط مالی که با دارند، در واقع نمی‌توانند به طور قطع مال خود را پاک توصیف کرده و هرگونه شبهه‌ای را در مورد آن نفی‌کنند. 🔹 شاید بخاطر همین هم امام صادق(ع) همواره می‌فرمودند که در پیدا کردن مانند نگه داشتن آتش بر روی دستان خود است. 🔹این مساله باعث می‌شود که همچون مردم کوفه، قلب مردم ما نیز قفل شده و دیگر حقایق این جهان برایشان قابل باور نباشد و چه حقیقتی بالاتر از مساله‌ی منجی آخرالزمان. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=2133 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻غفلت از ؛ پیامد سیطره نگاه زیبایی‌شناسانه بر 🔸همه فیلسوفان به هنر تفطن نشان دادند و هنر برایشان اهمیت داشت. در عین حال این مواجهه لزوماً مواجهه ایجابی نبوده است. 🔸 در رساله «الحروف» عنوان می‌کند تنها هنر است که می‌تواند غایت جامعه که سعادت عقلی است و جمهور نمی‌توانند آن را دریابند. 🔸پس هنر می‌تواند به عنوان یک شالوده در جامعه عمل کند و لذا فارابی از هنر محمود و هنر نامحمود سخن می‌گوید و هنر محمود را پراهمیت می‌داند. ✍️نویسنده: دکتر قاسم پورحسن 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=2139 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻غفلت از ؛ پیامد سیطره نگاه زیبایی‌شناسانه بر 🔸یکی از مناقشات مهم در مورد هنر، نسبت هنر، و حقیقت است. پرسش اول درباره نسبت هنر و فلسفه است. 🔸همچنانکه فیلسوفانی در حوزه اسلامی مانند بحث مهمی مطرح کردند که آیا نسبتی میان دین و فلسفه وجود دارد، امروزه در میان متفکران دینی، بحث هنر دینی و هنر بیرون از دین مطرح است که اگر برای هنر ساحت مستقلی لحاظ کنیم، نسبتی با دین خواهد داشت یا نه. 🔸 فارابی عنوان می‌کند که هر امری از منظر فلسفی مورد پرسش قرار نگیرد، نه می‌توانیم موفق به فهمش بشویم و نه موفق به تفسیر او بشویم. 🔸پس از نظر فارابی، فلسفه اصل و بنیاد است و بر اساس است که در می‌یابیم هنر، دین، اجتماع یا مردمان نسبتی با تفکر عقلی دارند یا نه. 🔸آیا اگر ما هنر را در درون امر زیبایی قرار دهیم، می‌توانیم از نسبت هنر و فلسفه حرف بزنیم یا اینکه حتماً باید هنر را در نسبت با حقیقت قرار دهیم تا بگوییم هنر با فلسفه نسبتی دارد. 🔸این مسئله مهمی است؛ یعنی اینگونه نیست که فقط دو رویکرد متفاوت وجود داشته باشد، بلکه دو رویکرد بنیادین مطرح است. ✍️نویسنده: دکتر قاسم پورحسن 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=2139 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻، پایه‌گذار رویکردهای نوین در جریان علمی 🔹 به عنوان یک متبحر و صاحب‌سبک در و علوم اسلامی شناخته می‌شود. 🔹با این وجود محوریت مسائل و مشکلات اجتماعی انسان امروز را همواره چون نخ تسبیحی در اندیشه و تتبعات خود مدنظر داشته است. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=2140 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📝 🔻 صدر، پایه‌گذار رویکردهای نوین در جریان علمی 🔹هر آنچه در آثار، احوال و آرای شهید بزرگوار مرور می‌شود، زندگی او را سراسر حل مساله می‌یابیم. 🔹شهید صدر به معنای دقیق کلمه فرزند زمینه و زمانه خویش است و همین امر باعث شده تا آثار اصلی ایشان در پاسخ به بی‌شمار مسائل حیات جمعی انسان، به ویژه مسلمانان قرن حاضر، شکل گیرد. 🔹 در دوره‌ای که شیوع اندیشه چپ و از یک‌سو و قدرت‌نمایی پیش روی ملل اسلامی از سوی دیگر، فرد فرد مسلمانان را با شبهات و بحران‌های و مواجه کرد. 🔹ایشان مأموریت خویش را برای پاسخگویی به خلأهای فکری و مشکلات پیچیده زیست انسان مسلمان در این دوره تاریخی قرار می‌دهد. 🔹این رویکرد شهید صدر، امروزه از دو حیث برای ما مهم و قابل توجه است: نخست از جهت «دانش» و اطلاعات غنی که ایشان به مخاطب خود عرضه کرده و خلأهای ذهن او را در مواجهه با مکاتب فکری و سیاسی پر می‌کند 🔹دوم از جهت «بینش» و الگویی برای شیوه درستِ روبه‌روشدن با مسائل هر دوره تاریخی که پیش روی فرد فرد و کل جامعه اسلامی قرار دارد. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=2140 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net