eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 🔻هنر جهت‌دهی به تولید با اقتصاد هنر 🔸یوتیوب در آستانه شانزده‌سالگی است و این حجم از تاثیرگذاری برای یک پدیده در این سن و سال شگفت‌انگیز است. 🔸یوتیوب در حال حاضر بیش از دومیلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و بیش از ۷۰درصد زمان‌های مشاهده ویدئو در یوتیوب، با استفاده از تلفن همراه صورت می‌گیرد. 🔸بیش از ۱۰۰ کشور، ورژن یوتیوب مربوط به خود را دارند و یوتیوب دومین موتور جست‌وجوی بزرگ در دنیاست. روزانه ۵۱ درصد از کاربران یوتیوب از وب‌سایت بازدید می‌کنند و هر دقیقه ۵۰۰ ساعت محتوا در یوتیوب آپلود می‌شود که عدد بزرگ و عجیبی است و عجیب‌تر اینکه روزانه یک‌میلیارد ساعت ویدئو در یوتیوب تماشا می‌شود. ✍️نویسنده: سیدمهدی موسوی‌تبار •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2978 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻هنر جهت‌دهی به تولید با اقتصاد هنر 🔸«خرس» ساخته خسرو معصومی فیلمی بود که چندی پیش به‌صورت غیرقانونی در یوتیوب منتشر شد. 🔸انتشار این فیلم صدای کارگردان و تهیه‌کننده آن را درآورد و تهیه‌کننده‌های دیگر هم به این موضوع اعتراض کردند و خواستار پیگیری و شناسایی عامل آن شدند. ظاهرا قراردادی بین یوتیوب و کسی که این فیلم را در اختیار آنها قرار داده، بسته شده است. 🔸 البته رستاخیز هم چنین مشکلی را داشت که قرار بود حل شود و اختلافات مالکان باعث بروز چنین اتفاقی شده بود. 🔸مرتضی شایسته از تهیه‌کنندگان سینما در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با اشاره به مساله حق کپی‌رایت در ایران گفت: «ابتدا باید این مساله حل شود تا از انتشار دزدی و غیرقانونی بخش بزرگی از فیلم‌ها جلوگیری کنیم. کار کردن با یوتیوب بد نیست، به‌شرطی که قانونی و از مسیر صحیح باشد.» 🔸شایسته با اشاره به ماجرای فیلم خرس اضافه کرد: «تهیه‌کنندگان سینما راهکاری اندیشیده‌اند که ماجرای فیلم خرس تکرار نشود و جلوی یوتیوب هم گرفته شود. 🔸اولین قدم این است که جلوی انتشار غیرقانونی فیلم‌ها در یوتیوب گرفته شود و سپس راهکار قانونی‌اش طی شود. بعضی آدم‌ها سر خود فیلم‌ها را در یوتیوب به اسم خودشان ثبت کرده‌اند و الان در تلاشیم این مالکیت‌ها از دست آنها خارج شود.» 🔸مرتضی شایسته عدد فیلم‌هایی را که غیرقانونی به یوتیوب داده شده‌اند، درحدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ عنوان خواند و گفت: «بعضی فیلم‌ها که به‌صورت قانونی به یوتیوب داده شده‌اند ماهیانه بین ۱۶ تا ۱۷ هزار دلار درآمد داشته‌اند و خودم هم قرار است فیلم‌هایم را به‌شکل قانونی دراختیار یوتیوب قرار بدهم.» ✍️نویسنده: سیدمهدی موسوی‌تبار •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2978 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📚 🔻وقتی دغدغه حقیقت نیست 🔸باید اذعان کرد با آنکه در باب خیلی چیزها، چیزهای مهمی می‌دانیم ولی تقریبا هیچ چیزی -به بیانِ دقیق‌تر، هیچ چیزِ مهمی- درباره حرفِ مفت نمی‌دانیم! ا 🔸ز دیدِ فرانکفورت، «ابتدایی‌ترین و مقدماتی‌ترین سوال‌ها درباره حرف مفت همچنان نه‌تنها بی‌پاسخ، که نپرسیده باقی مانده‌اند.» 🔸 ظاهرا مساله ما با حرفِ مفت این نیست که راه را اشتباه (یا حتی اشتباهی) رفته‌ایم؛ مساله این است که هنوز حتی راه نیفتاده‌ایم. 🔸اما اگر این‌گونه باشد آنگاه به‌راه‌افتادن، در ابتدا، با نوعی این در -و- آن در زدن همراه خواهد بود. ✍️نویسنده: مهدی سلیمانی‌خورموجی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2976 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📚 🔻وقتی دغدغه حقیقت نیست 🔸 با آنکه حرفِ مفت – در معنای روزمره‌اش- غالبا به کلامی اطلاق می‌شود که زیاده و سهل‌یاب است ولی «هری گوردِن فرانکفورت» نویسنده کتاب «در باب حرفِ مفت» با واکاوی زیرکانه لایه‌های زبانی نهفته در پس آن، نه به زیاده‌گویی افتاده و نه محتوای کلامش به‌گونه‌ای است که سهل‌یاب باشد. 🔸از دید یک فلسفه‌خوانِ حرفه‌ای، باید متن او را اثری جاافتاده در سنت فلسفه زبان روزمره به‌شمار آورد؛ اما روایت جسورانه و مثال‌آوری‌های خلاقانه – و حتی گاه خنده‌آور- نویسنده سبب شده است کتاب از یک اثر کسل‌کننده آکادمیک فاصله بگیرد و برای مخاطب عام نیز جذابیت‌های خودش را داشته باشد. 🔸ناگفته پیداست که احتمالا بسیاری ریشخندکنان با خود بگویند: «وقتی فیلسوف باشی و هیچ هنری جز حرف‌زدن بلد نباشی و از بدِ حادثه، حرفی نیز برای گفتن نداشته باشی، آنگاه حرفِ مفت زدن -یا درباره حرفِ مفت، حرف زدن- بهترین (و شاید تنها) راه گریزی باشد که برایت باقی می‌ماند.» 🔸خب، چه کسی می‌داند؛ شاید به‌راستی این‌گونه بوده است. چه‌بسا فرانکفورت نیز همچون راسل، پس از عمری آکادمیک نوشتن (و در بابِ امور آکادمیک نوشتن)، بالاخره کف‌گیرِ مخارجش به ته دیگ خورده و ناگزیر شده با نوشتن درباره مسائل عامه‌پسند راهی برای گذران زندگی‌اش بیابد. 🔸شاید او نیز همچون برخی فلسفه‌خوان‌های امروزی، صرفا در پی ِیافتنِ مخاطبانِ بیشتری بوده تا حس جاه‌طلبی‌اش را ارضاء کند. ✍️نویسنده: مهدی سلیمانی‌خورموجی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2976 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻معمای تراژدی جنون حل و کمدی می‌شود 🔹فیلم سینمایی پرده آخر(۱۳۶۹) یک فیلم اکسپرسیونیستی است که توانست در نهمین جشنواره فیلم فجر جوایز سیمرغ بلورین بخش‌های بازیگر نقش اول زن، بازیگر نقش دوم زن، بازیگر نقش دوم مرد، کارگردانی، فیلمبرداری، گریم، صدابرداری و طراحی صحنه و لباس را از آن خود کند. 🔹حضور گروه تئاتر در خانه و اجرای نمایشنامه تنظیم‌شده توسط کامران‌میرزا، شاید مهم‌ترین وجه جنون‌آمیز این فیلم باشد. 🔹در ابتدای فیلم، بازیگران تئاتر هر کدام به‌صورت اختصاصی خود و نقشی را که قرار است ایفا کنند، به تاج‌الملوک و کامران‌میرزا(به تعبیری تهیه‌کننده و کارگردان این نمایش تراژیک) معرفی می‌کنند. صحنه این نمایش نه در سالن آمفی‌تئاتر، بلکه در خانه‌ای قدیمی است. ✍️نویسنده:داوود طالقانی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2974 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻معمای تراژدی جنون حل و کمدی می‌شود 🔹فروغ نقش اصلی داستان که از نقشه تئاتر خبر ندارد، نمی‌تواند خیال و واقعیت را از هم تمیز دهد. آغاز جنون، همین عدم توانایی تمایز بین واقعیت و رویاست و فرد، متوهم می‌شود. کامران از هنر نمایشنامه‌نویسی خود به «اسب خیال» یاد می‌کند. 🔹 هنر از قوه خیال برمی‌آید، چنانکه جنون نیز از قوه خیال است، یعنی هنر و جنون مظروف یک ظرف هستند و آن ظرف خیال است. قوه خیال انسان در برابر قوه عاقله او قرار دارد. 🔹 از قوه عاقله فلسفه و دانش برمی‌خیزد و قوه خیال فرم‌ها، چارچوب‌ها و قواعد را رد می‌کند و ایده‌های بدیع را می‌آفریند. در کارگردانی و بازیگردانی واروژ کریم‌مسیحی بازیگران به‌صورت اغراق‌شده -که یادآور تفاوت‌های بازیگری تئاتر و سینماست- بازی می‌کنند. 🔹در نهایت پرده آخر نمایش با حضور کارآگاه انجام می‌شود و پایان نمایش لحظه‌ای است که حقیقت آشکار می‌شود. در پایان داستان، آگاهی مطلق به تمام شخصیت‌های داستان و مخاطب تسری داده می‌شود و همه‌کس، همه‌چیز را می‌فهمند. 🔹در پرده آخرِ فیلم سینمایی پرده آخر، قصه تراژیک فروغ به کمدی بدل می‌شود. کامران‌میرزا و کارآگاه و فروغ می‌خندند و اعضای گروه تئاتر خیابانی برای یکدیگر دست می‌زنند و یکدیگر را تشویق می‌کنند و ساز می‌زنند و آواز می‌خوانند. پرده آخر، با کمدی تمام می‌شود. 🔹 در تراژدی حقیقت رعب‌آور و ترسناک جلوه می‌کند اما در کمدی، آگاهی به مرحله بالاتری رسیده و مسخرگی آن عیان شده است تا جایی که مایه قهقهه فروغ و خنده‌های کامران می‌شود. در تحلیلی که هگل در پدیدارشناسی روح(بخش دین) و درسگفتارهای زیبایی‌شناسی ارائه کرده، تراژدی نسبت به کمدی در سطح پایین‌تری قرار دارد. 🔹در تراژدی، هدف، کاتارسیس یا پالایش روح است اما در کمدی، دیگر تربیت سوژه انسانی مساله نیست و خود حقیقت مساله است. تاج‌الملوک که قصد قتل را داشته و از ابتدا می‌خواسته رقیب مالی‌اش را از راه به‌در کند، خود به جنون دچار می‌شود. مرز جدید در پایان فیلم مشخص می‌شود یعنی مشخص می‌شود که خیال چه بوده و واقعیت از چه قرار بوده است و مجنون فیلم چه کسی قرار است باشد. ✍️نویسنده:داوود طالقانی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2974 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔻نظر رجال سیاسی ایران در مورد انتخابات آمریکا •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
شرطی‌سازی اقتصاد به سیاست، خیانت به اقتصاد است 🖋مصاحبه مفصل دکتر حمیدرضا مقصودی، تحلیل‌گر مسائل اقتصادی با سایت فکرت در موضوع شرایط اقتصادی کشور در رکود کرونایی http://fekrat.net/2990/%d8%b4%d8%b1%d8%b7%db%8c%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%8c-%d8%ae%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%a7/ 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
♨️ داود فیرحی پژوهشگر علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. 🔸این استاد علوم سیاسی چندی پیش بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد و به گفته پزشک معالجش از همان ابتدا شرایط تنفسی مطلوبی نداشته است واین اواخر هم شرایطش وخیم‌تر شده بود و در کمای مصنوعی به سر می‌برد. «قدرت، دانش و مشروعیت در اسلام»، «دولت اسلامی و تولیدات فکر دینی»، «آستانهٔ تجدّد؛ در شرح تنبیه الامة و تنزیه الملة» و «فقه و حکمرانی حزبی» از جمله آثار منتشر شده وی در این سال‌ها بود. 🔹با اینکه بنده پروژه فکری ایشان را متعلق به جبهه فکری روشنفکری می دانم که شاه‌بیت ایده‌اش، با تمدن غالب مدرن است، ولی به جدّ متعقد بودم که وجود امثال ایشان که و با انقلاب اسلامی می‌کند، برای عرصه عقلانیت و خردورزی انقلابی بسیار مایه برکت است و زمینه‌ی اندیشیدن جبهه فکری انقلاب اسلامی به بنیان‌های انقلاب اسلامی را فراهم می‌سازد و مانع تبدیل شدن آنها به می شود. خداوند ایشان را مورد مغفرت خود قرار دهد و به بازماندگان ایشان صبر جمیل عنایت نماید🌺 @taammolat74 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻طب سنتی و مدرن، نیازمند معالجه با گفت‌و‌گو 🔸واقعیت این است که هر مکتب و علمی عده‌ای بلندگو و سخنران می‌خواهد. همانطور که همه مکاتب دینی و الهی مروّج دارند، مکاتب طبی نیز مروّجان خود را دارند. 🔸اما در مورد طب سنتی دو ملاحظه جدی در این رابطه وجود دارد. اول آنکه این مروّجان به جای اینکه به مراجع علمی رجوع دهند، خود مرجع علمی شده‌اند. 🔸بسیاری از مبلغان طب سنتی بیش از چند کتاب در این حوزه مطالعه نکرده‌اند ولی شده‌اند مرجع این علم. ✍️نویسنده:حمید ایزدبخش •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3003 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻طب سنتی و مدرن، نیازمند معالجه با گفت‌و‌گو 🔸به جای ایجاد تقابل و سوگیری و بستن راه گفت‌وگو و تعامل، کمی از میزها و صندلی‌های خود فاصله گرفته و بگذارید گفت‌وگو شکل بگیرد. قطعاً بر دانش طب سنتی اشکالات و خطاهایی وارد است و این دانش نیاز به ارتقاء و تکامل دارد. 🔸اینگونه نیست که طب سنتی وحی ازل و ابدی بوده و خدشه‌ای به آن وارد نباشد. قطعاً پیشرفت‌های شگفت‌انگیز علمی و دانش بشری شر طی چند قرن اخیر می‌تواند به توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر طب سنتی کمک کند. 🔸راه‌حل آن است که بستر و امکان گفت‌وگو فراهم شود. در حال حاضر با ایجاد شکاف‌های نگرشی و بینشی بین طب سنتی و مدرن و همچنین فقر امکانات در میان اهالی طب سنتی، امکان گفت‌وگو وجود ندارد. 🔸در واقع گفت‌وگو حدی از برابری را می‌خواهد. گفت‌وگو وقتی معنا دارد که حدی از تعادل در منابع و امکانات میان طب سنتی و مدرن برقرار باشد تا آنگاه امکان سخن‌گفتن فراهم شود. در غیر این صورت اهالی طب سنتی هرچه هم بدوند و تلاش کنند، راه به جایی نخواهند برد. 🔸بنابراین اولاً باید طب سنتی حمایت شود در ثانی تعصبات کورکورانه شبه‌علمی کنار گذاشته شود، و اهالی هر دو طرف در کرسی‌های آزاد اندیشی به گفت‌وگو پرداخته و ماحصل این تعامل را در اختیار مردمی بگذارند که تشنه این ثمر هستند. مردم از اختلاف و دعوا خسته‌اند و به اندازه کافی از تیغ کین برخی سیاسیون کشیده‌اند، شما اهالی علم و دانش بر آن نیفزایید. ✍️نویسنده:حمید ایزدبخش •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3003 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻برای ترویج علم به دنبال زبان جدیدی هستیم 🔹 مخاطبان رادیو جوان هم متفاوت از دیگر شبکه‌های رادیویی هستند. 🔹همچنین این نکته را هم می‌دانیم که رادیو در مقایسه با تلویزیون مخاطبان کمتری دارد؛ پس تمام تلاش ما این است که برنامه‌ای تولید کنیم تا متناسب با جذابیت‌های خاص شبکه رادیویی جوان باشد و ازطرفی مناسب پخش در بازه زمانی ۱۱ شب؛ در عین حال مانند برنامه‌های علمی گذشته به‌روز بودن موضوعات و وفاداری به مفاهیم علمی اهمیت زیادی برای ما دارد. 🔹ما به دنبال زبان جدیدی برای ترویج علم هستیم که نمی‌دانم به خلق این زبان می‌رسیم یا نه؟ 🎤گفت و گو با: سیاوش صفاریان‌پور •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3000 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻برای ترویج علم به دنبال زبان جدیدی هستیم 🔹در حقیقت شبکه چهار تمایلی به ادامه برنامه «آسمان شب» نداشت. اینکه می‌گویند ما می‌خواستیم ادامه دهیم و شما نخواستید، شبیه شوخی است. 🔹واقعیت این است که اگر رسانه‌ای بخواهد برنامه‌ای ساخته شود، مذاکراتی برای بقای آن انجام می‌دهد. همیشه به دلیل نوع مخاطبان شبکه چهار، محبوبیت برنامه و اینکه عامل زایش یک اتفاقی جدید بود، بدون اینکه تمنای مالی داشته باشم در آن حضور پیدا می‌کردم. 🔹ما با عشق و علاقه برنامه را پیش می‌بردیم اما مساله اصلی، عدم‌تمایل شبکه نسبت به ادامه پیداکردن این برنامه بود. مصداق بارز آن هم برنامه مشابهی بود که بعد از تعطیلی «آسمان شب» تولید شد. من در جایگاه قضاوت نیستم اما گذشت زمان ثابت می‌کند که برنامه تولیدشده فعلی هم نتوانسته اتفاق جدیدی را رقم بزند و جایگزین «آسمان شب» شود. 🔹واقعیت این است که «آسمان شب» یک جریان برنامه‌‌‌سازی در تلویزیون بود؛ جریانی که در نتیجه آن مخاطبان علاقه‌مند کم‌کم به کارشناسان برنامه تبدیل شدند. 🔹«آسمان‌شب» نه‌تنها مورد توجه مخاطبان داخلی قرار گرفت بلکه در خارج از ایران هم مورد تحسین واقع ‌شد؛ حتی بولتن اتحادیه بین‌المللی نجوم در مورد آن مطلبی منتشر کرد. 🔹 «آسمان شب» تجربه رسانه‌ای موفقی بود که توقف آن به هر دلیلی یا بهتر بگویم به هیچ دلیلی برای رسانه‌ای مانند تلویزیون که به شدت به دنبال جذب مخاطب است، مقرون به‌صرفه نبود. 🎤گفت وگو با: :سیاوش صفاریان‌پور •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3000 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻از قدیس تا ابلیس! 🔸شخصیت نقی در فصول پنجم و ششم و به‌خصوص ششم پایتخت بیشتر شبیه یک هیولاست که ابن‌الوقت، ریاکار و فرصت‌طلب است و از قربانی کردن اطرافیانش برای پیشرفت خود ابایی ندارد. 🔸او حتی با اکراه ارسطو را که به‌خاطر مسائل مالی و چک به زندان افتاده و حالا آزاد شده، می‌پذیرد. همه ساده‌دلی‌ها و پندار نیک نقی جایش را به یک سوء‌ظن و کج‌اندیشی داده است. 🔸به نظر می‌رسد کاراکتر اصلی و محوری سریال پایتخت در دام شهرت که می‌افتد از شمایل معصومانه‌اش فاصله می‌گیرد و آلوده مناسبات رقابت‌گونه پیرامونش می‌شود. ✍️نویسنده:محسن محمدی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2998 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻از قدیس تا ابلیس! 🔸این شب‌ها که شبکه آی‌فیلم سریال پایتخت را روی آنتن خود دارد و دست بر قضا، همچنان هم پر مخاطب و خواستنی است‌، «نقی معمولی» با آنچه در فصل ششم از این کاراکتر دیدیم فرسنگ‌ها فاصله دارد. 🔸 دگردیسی شخصیتی و اخلاقی نقی در فاصله میان سری اول تا ششم پایتخت شگفت‌‌انگیز و به شدت قابل تأمل است. نقی در فصل اول پایتخت، گچکاری است ساده‌دل، زحمتکش، ساعی و خوشبین به زندگی. او که خانواده دوست است و اهل زن و زندگی، به پایتخت آمده به این امید که پیشرفتی داشته باشد و تحولی رخ دهد در آینده خود و فرزندانش. 🔸گچکار ساده‌دل مازنی خوش‌بینی‌اش را حتی در برابر مشکلات سلسله‌واری که حول‌و‌حوش مساله خرید خانه برایش پدید می‌آید از دست نمی‌دهد و امید از دلش رخت برنمی بندد. 🔸هر چقدر تعاملات نقی و ارسطو در فصل اول پایتخت دوستانه است و دوسویه و محبت‌آمیز، در فصول بعدی و به‌خصوص پایانی، خصمانه می‌شود و حتی برای لحظاتی نفرت‌انگیز و کینه‌آلود. این دو پسر خاله هر چقدر در سری اول و دوم پایتخت با هم می‌خندند و شاد هستند، در فصول بعدی به هم می‌خندند و یکدیگر را به سخره می‌گیرند و دست می‌اندازند. 🔸هر چه هست، «پایتخت» سریال جذاب و حائز نقاط قوت و تمایز فراوانی است و تماشای دوباره‌اش ملال‌آور نیست، به‌خصوص سری اول «پایتخت»که بهترین و جذاب‌ترین بخش این اثر نمایشی ۶ گانه است. 🔸شبکه خاطره‌ساز آی‌فیلم در این ایام مبارک با به روی آنتن بردن «پایتخت» فرصتی دوباره را فراهم آورده برای دیدار با خانواده معمولی‌ها به‌خصوص نقی معمولی که همچنان در ابتدای راه است و مهربان، ساده‌دل و پر از حس‌های خوب. ✍️نویسنده:محسن محمدی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2998 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
علوم_انسانی_اسلامی_ج_۲(1).mp3
21.84M
🔊 🔻 ▪️ ☑️ آیا معنویت برآمده از دین است یا خارج از دین هم می توان به معنویت دست یافت؟ 🔹استاد شریفی در این درسگفتارها مطالبی منظم درباره تاریخ علم دینی، چیستی علم دینی، و دیدگاه های مختلف درباره علوم انسانی اسلامی و همچنین روش شناسی علوم انسانی اسلامی و مبانی علوم انسانی اسلامی بیان کرده اند و به مهمترین نقدهای مخالفان پاسخ داده اند. کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat.net
🔊 🔻 ▪️ ☑️ آیا معنویت برآمده از دین است یا خارج از دین هم می توان به معنویت دست یافت؟ 🔹استاد شریفی در این درسگفتارها مطالبی منظم درباره تاریخ علم دینی، چیستی علم دینی، و دیدگاه های مختلف درباره علوم انسانی اسلامی و همچنین روش شناسی علوم انسانی اسلامی و مبانی علوم انسانی اسلامی بیان کرده اند و به مهمترین نقدهای مخالفان پاسخ داده اند. کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat.net
✅اختصاصی 📱# لایو 🔻موضوع: نقدر رویکرد روش‌شناسانه دکتر فیرحی 🎙دکتر ذبیح الله نعیمیان ➕فکرت ⬅️پنج شنیه 22آبان ساعت18:00 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس پیج؛ 📱@fekratnet 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻بانک در کشور ما، ضد منافع ملی و ضد اخلاق عمل می‌کند 🔹بسیاری از شرکت‌های دولتی در دوران دفاع مقدس ضرر می‌کردند؛ چون تولیدات خودشان را با قیمت پایین به مصرف‌کنندگان می‌دادند. 🔹 در این صورت بانک ضرر می‌دهد، اما فقر و بیکاری کم می‌شود. وقتی که بانک خصوصی شد -خصوصی یعنی به دنبال سود حداکثری بودن- به شکل‌های مختلف به دنبال فعالیت‌هایی می‌رود که سودش بالاست. 🔹لذا بانک وظیفه‌اش را انجام نمی‌دهد و نسبت به بیکاری و فقر توجهی نمی‌کند. ✍️نویسنده:دکتر ابراهیم رزاقی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3019 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻بانک در کشور ما، ضد منافع ملی و ضد اخلاق عمل می‌کند 🔹هرگونه افزایش سپرده‌ها موجب ربا می‌شود. بحث دیگری هم که وجود دارد این است که با دو نظام سر و کار داریم: یک نظام سرمایه‌داری و یک نظام که انقلاب اسلامی آن را موردنظر دارد؛ از جمله همین نکته که نباید بانک‌ها ربوی باشند. 🔹 سرمایه‌داری که به تولید اهمیت نمی‌دهد، از زمان ریاست‌جمهوری آقای رفسنجانی در ایران پیاده شده است. بر اساس قانون اساسی ایران، بانک‌ها باید دولتی باشند. ممکن است بانک‌ها ضرر بدهند، اما نتیجه تولیدی داشته باشند. 🔹خودِ بانک، خانه‌هایی را می‌خرد تا بیشتر سود کند و مانع از این می‌شود که از خانه‌های خالی مالیات گرفته شود. رباخواری برای این نوع بانک‌ها و مدیران مشکلی نیست! وقتی فضا اینطور شد، وارد اقتصادی می‌شویم که می‌گوید بانک‌ها را خصوصی کنید. 🔹مدیران بانکی که با شرایط خاصی روی کار آمدند نیز همه امکانات بانکی که سپرده‌های مردمی است را بدون هیچ نگرانی بین کسانی که خواهان این سرمایه‌ها هستند توزیع می‌کند. 🔹لذا بانک به صورت یک واسطه غارتگر، ضد منافع ملی و ضد اخلاق عمل می‌کند. بنابراین در چنین فضایی [که مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد]، ربا مسئله کوچکی به‌شمار می‌رود. ✍️نویسنده:دکتر ابراهیم رزاقی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3019 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻شرطی‌سازی اقتصاد به سیاست، خیانت به اقتصاد است 🔸ابر راهکار عبور از شرایط بغرنج کنونی که در لحظه مسائل را حل می‌کند، تلاش در فروکش کردن جنگ روانی کروناست، مثل چین. فقط کافی است کروناهراسی افراطی را کنار بگذاریم. 🔸به نظر می‌رسد دراین‌صورت هم مرگ و میر شدیداً کاهش می‌یابد و هم استرس اجتماعی کاهش می‌یابد و هم اقتصاد را ریکاوری می‌کنیم. بزرگ‌ترین خط قرمز دولت اکنون کروناست. 🔸با اسم رمز کرونا، اقتصاد، امنیت و سیاست کشور را تعطیل کرده‌اند. جالب است که فکت‌های خنده‌داری ارائه می‌کنند: دکتر مردانی عضو علمی ستاد کرونا و معاون وزیر بهداشت می‌گویند: کشته‌های کرونا، 2 تا 3 برابر آماری است که اعلام می‌شود. 🔸 در حالی که اگر آمار مرگ ناشی از کرونا را 3 برابر کنیم، از کل آمار مرگ و میر روزانه بیش‌تر می‌شود. با این فکت‌ها مردم را می‌ترسانند و بسیاری از مردم به صحت فکت‌هایی که اینها می‌دهند، فکر نمی‌کنند. 🎙گفت وگو با: دکتر حمیدرضا مقصودی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2990 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻شرطی‌سازی اقتصاد به سیاست، خیانت به اقتصاد است 🔸بر اثر شیوع کرونا تجارت در دنیا تعطیل شد و هنوز هم به حالت عادی بازنگشته است. تجار، قدرت رفت و آمد در فضای بین‌المللی ندارند و نمی‌توانند کالا بخرند و بفروشند. ۸۸ کشور دنیا در اردیبهشت ماه از این ماجرا احساس خطر و اعلام کردند صادرات مواد غذایی‌مان را متوقف می‌کنیم. 🔸یک ماه بعد بود که هندوستان (رتبه دوم) و پاکستان(رتبه هفتم) که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مواد غذایی دنیا هستند اعلام کردند صادرات برنج را متوقف می‌کنند. 🔸پوتین اعلام کرد که امسال ۶ میلیون تن کم‌تر ذرت صادر می‌کند. تجارت، علی‌الخصوص تجارت مواد غذایی در دنیا نیمه تعطیل شد. 🔸بیانیه مشترکی را مدیرکل‌های IMF و WTO و FAO شخصاً منتشر کردند، یعنی به نظر نمی‌آمد سازمانی باشد، که در نتیجه رکود کرونایی، ما نگران بروز کمبودهای شدید غذایی در دنیا هستیم. 🔸 در کشور ما برخی از اساتید اقتصادی دلسوز از همان موقع گفتند که امسال سال پربارانی داریم و باید در زمین‌های کشاورزی و خصوصا در زمین‌های غرب کشور که پروژه‎های وسیع آب‌رسانی صورت گرفته کشت صورت بگیرد. 🔸 در عین حالی که تمام این انذارها داده شد، آقای عیسی کلانتری اعلام کرد: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی را متقاعد کردیم که بحران آبی داریم و امسال باید کشت را کاهش دهیم. 🔸به این بهانه که کم‌آبی داریم. در حالی که همه کارشناسان می‌گویند امسال سال پرآبی داریم. در شهرها و روستاهای گیلان بنر نصب کردند که امسال برنج کشت نکنید. 🔸البته الحمدالله مردم گیلان به حرفشان توجه نکردند. نتایج این اتفاقات را در قیمت برنج، گوشت مرغ، گوشت قرمز و مواد غذایی به‌طور واضح می‌بینیم. 🎙گفت وگو با: دکتر حمیدرضا مقصودی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2990 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
💠 ☑️ مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند؛ مراسم بزرگداشت حضرت علامه طباطبایی (ره) ❇️ با حضور اساتید محترم: آیت الله غلامرضا و آیت الله سید یدالله 🕢 زمان: شنبه 24 آبان ماه مصادف با روز بزرگداشت علامه طباطبایی؛ ساعت 7:30 الی 9 صبح 🔘 توضیح: مراسم با حضور تعداد محدودی از طلاب با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد؛ و امکان حضور مجازی نیز فراهم است. 🌐 لینک شرکت مجازی در همایش: https://b2n.ir/452241 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
✅اختصاصی 📱# لایو 🔻موضوع: نقدر رویکرد روش‌شناسانه دکتر فیرحی 🎙دکتر ذبیح الله نعیمیان ➕فکرت ⬅️پنج
یادداشت ویژه《روزنه》به مناسبت درگذشت مرحوم شیخ داوود با عنوان در سودای قرائت مدرن از فقه و اندیشه سیاسی اسلامی، را در کانال روزنه مطالعه کنید: @rozaneebefarda بخشی از این یادداشت: 🔹جناب آقای شیخ داوود فیرحی زنجانی، دانش آموخته حوزه و همزمان دانش آموخته دانشگاه بود. او به عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران و پژوهش در زمینه علوم سیاسی اشتغال داشت و از نظر سیاسی به گرایشات اصلاح‌طلبانه و اعتدالی شناخته می‌شد. 🔹آقای فیرحی در کنار به عنوان قوه عاقله جریان رسانه‌ای اعتدال، خاصه در نشریه قوچانی، نقش ایفا میکرد و همزمان در انجمن علوم سیاسی حوزه نیز سالها به طرح بحث مشغول بود. دلدادگی مرحوم فیرحی به پدر معنوی ، یعنی مرحوم هاشمی رفسنجانی شاخصه مهم زندگی سیاسی وی بود. او در یادداشتی اختصاصی و در تعابیری مبالغه‌آمیز، شخصیت هاشمی رفسنجانی را بی‌نظیر و جاذب اضداد دانسته و فعالیت‌های وی در اواخر عمر برای تأسیس یک شورا (موسوم به شورای عالی آزاداندیشی دینی) را «آواز قو» نامید و در پایان یادداشت؛ با تشبیه آن مرحوم به «قو» در رثای آن مرحوم، اینچنین به مغازله و مرثیه خوانی پرداخت: شنيدم كه چون قوي زيبا بميرد فريبنده زاد و فريبا بميرد...(مردم‌سالاری آنلاین/29بهمن1395) 🔹بخش اساسی از پروژه فکری فیرحی، ارائه بود. البته وی بدون در نظر گرفتن تفاوت بنیادین دین(به عنوان امر الهی) و دموکراسی(به عنوان مفهوم غیردینی و بشری) و بدون التفات به مفهوم متعالی ، پرونده خود را «برجسته‌سازی وجوه دموکراتیک نصوص دینی» می‌نامد: «نوشته‌های بعدی من از کتاب دو جلدی «فقه و سیاست» شروع می‌شود و بعد از آن کتاب «حکمرانی حزبی» است و پس از آن هم کاری است که راجع‌ به قانون است و هم‌اکنون درحال انجام آن هستم. در این کتاب‌ها کوشش می‌کنم تا وجوه دموکراتیکی که هم در دانش ما و هم به‌خصوص در نصوص دینی ماست را کنم.» 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📣 هم اکنون پخش لایو نقد رویکردشناسانه دکتر فیرحی کانال فکرت با دکتر ذبیح‌الله نعیمیان از اینستاگرام 🔗https://www.instagram.com/fekratnet/live/ 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net