eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
کفش های عجیبِ عروسی در قرون وسطی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ادعای عجیبِ « جنانسفر برودریک » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عقاید انحرافیِ شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ✡️🔻 ♦️ فرقه « شیخیه » : ( قسمت اول) 1️⃣ 🔷 شیخیه فرقه اى است كه در قرن دوازدهم هجرى توسط شیخ احمد احسایى به وجود آمد. پیروان این فرقه مجموعاً از مردم بصره، حلّه، كربلا، قطیف، بحرین و بعضى از شهرهاى ایران بودند. 🔻 این فرقه نام هاى مختلفى دارد كه عبارتند از: 🔷 فرقه شیخیه 🔶 فرقه احسائیه 🔷 فرقه احمدیه 🔶 فرقه ركنیه 🔷 فرقه كشفیه؛ و... ♦️ بنیانگذاراین فرقه، شخصى به نام شیخ احمد احسایى است كه در ماه رجب سال ۱۱۶۶ در روستاى مطیرفى واقع در منطفه احساء در شرق عربستان به دنیا آمد و در ذیقعده سال ۱۲۴۱ فوت كرد. 🔷 وى در منطقه احساء، تحصیل كرده و براى ادامه تحصیلات به نجف و كربلا مى رود و از برخى علما اجازه اجتهاد میگیرد. در مدت تحصیل به مطالعات فلسفى هم روی مى آورد و تعبیرات فلسفى قدیم متأثر از آثار سهروردى را با اخبار اهل بیت (علیهم السلام) درهم مى آمیزد و روش جدیدى را بنا مى نهد. 🔶 احسایى در فلسفه هم نظراتى خلاف نظر علماء بیان كرده است. مثلا قائل است كه: ♦️ وجود و ماهیت هر دو اصیل هستند. حكیم الهى حاجى سبزوارى در بحث اصالة الوجود مى فرماید: از معاصران ما برخى قواعد حكمت را قبول ندارند و به «اصالت وجود و ماهیت» قایل شدند و در بعضى از آثار خود آوردند كه وجود منشأ كارهاى خیر و ماهیت، منشأ كارهاى شر است و همه این آثار، اصیلند. پس منشأ صدور آنها به طریقه اولى، اصیل خواهد بود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عقاید انحرافیِ شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ✡️🔻 ♦️ فرقه « شیخیه » : ( قسمت دوم ) 2️⃣ 🔷 علامه حسن زاده آملى مى فرمایند: شیخ احمد احسایى كه قائل به اصالت وجود و ماهیت است و قواعد فلسفى را معتبر نمى داند، بدون آنكه متوجه باشد در گرداب ثنویت (و شرك) افتاده است كه قائل به یزدان و اهریمن هستند و سهمى از توحید ندارند. 🔻 مهم ترین موارد اختلاف شیخیه با دیگر مسلمانان عبارت است از: 1️⃣ « معاد » 🔻 🔷 شیخ در بحث معاد همانند دیگر مسلمانان، قائل به معاد جسمى و روحى نیست بلكه آن را روحانى مى داند و از آن به «هور قلیایى» كه نوعى جسم لطیف است تعبیر مى كند. شیخ احمد دو جسم براى آدمى قائل است: 🔶 كالبد ظاهرى كه از عناصر زمانى و عوارض حیات دنیوى است و در قبر، تجزیه و زوال مى پذیرد و عناصر آن به طبیعت برمى گردد. 🔷 جسد هور قلیایى كه فناپذیرى جسد اول را ندارد و در قیامت برانگیخته خواهد شد كه همان سرشت اولیه اى است كه بر آن خلق شده و در قبر باقى مى ماند. 🔶 به تعبیر دیگر؛ بعد از انحلال و متلاشى شدن جسم، عنصرى كه باقى مى ماند جسم لطیفى است كه هورقلیا نام دارد. هورقلیا ظاهراً كلمه اى سریانى است و همان قالب مثالى مى باشد و از اصطلاحات فلسفى شیخ احمد احسایى است. 🔷 احسایى معتقد است آنچه كه در روز رستاخیز محشور شود همین جسم مثالى و هورقلیایى است كه ثواب و عقاب اخروى به همین جسم بر مى گردد. 2️⃣ « معراج » 🔻 🔶 شیخ احسایى، اصل معراج پیامبر اكرم(صلى الله علوآله وسلم ) را پذیرفته است و قائل به جسمانى بودن آن نیز مى باشد ولی تفسیرى در جسمانى بودن معراج دارد كه با دیدگاه مسلمانان تطبیق ندارد. 🔷 احسایى مى گوید: پیامبر اكرم(صلى الله علوآله وسلم ) در هر فلكى از افلاك، جسمى متناسب با جرم و جسم آن فلك بر خود مى گرفت تا خرق و التیامى لازم نیاید و ورود در افلاك مختلف براى بدن ظاهرى و جسمانى او مشكل ایجاد نكند. بدن پیامبر لطیف تر از آسمان ها بود و جسم لطیف و بدن هورقلیایى او به آسمان رفت، از این رو پاره شدن آسمان ها و خرق التیام لازم نمى آید 3️⃣ « ركن رابع » 🔻 🔶 یكى دیگر از عقاید شیخیه، اعتقاد به ركن رابع است. آنان معتقدند كه اصول دین، منحصر بر چهار اصل: توحید، نبوت، امامت و ركن رابع است. 🔷 به نظر شیخیه، ذکر عدالت و معاد در اصول اعتقادات لازم نیست و با حذف اصل معاد و اصل عدالت از اصول عقاید، آنان قائل به اصل ركن رابع شدند . 🔶 شیخیه مى گویند: چهارمین اصل از اصول دین، قائل شدن به « ركن » است كه همان شناخت شیعه كامل مى باشد. او، مبلغ و ناطق اول است و واسطه بین شیعیان و امام غایب خواهد بود و احكام را بلاواسطه از امام مى گیرد و به دیگران مى رساند. 🔷 اصل « ركن رابع » را حاج محمد كریم خان كه از بزرگان شیخیه است بنا نهاد و پیروان حاج محمد كریم خان را كه در كرمان بودند « ركنیه » لقب دادند و این اصل، مورد قبول شیخیه آذربایجان نبود. 🔶 كریم خان قاجار در مورد این اصل مى گوید: شیعه نیازمند به عالمى است كه احكام شریعت را در عصر غیبت از او اخذ نموده و او همان « ركن رابع » است كه به سبب ظلم حاكمان، مخفى بود تا اینكه مصلحت الهى بر ظهور « ركن رابع » ، اقتضاء نمود. 🔷 كریم خان می گوید : لذا شیخ احمد احسایى و بعد از او، سید كاظم رشتى « ركن رابع » بودند كه بعد از آنان تا ظهور امام حجت، زمین خالى از « ركن رابع » نخواهد ماند. ♦️ همین گونه تفكرات فرقه شیخیه، سبب شد كه بعدها اشخاصى مانند محمد على باب، ادعاى باب المهدى كنند و خود را همان انسان كامل كه رابط بین حضرت مهدى(علیه السلام) و مردم است معرفى نماید. 🔷 شیخ احمد احسایى، وجود امام عصر(علیه السلام) و ظهور او را از اصول مسلم و حتمى مى دانست ولى مى گفت: امام در یك عالمى غیر از این عالم مادى، سكونت دارد و از آنجا، بر همه عالم حكم فرمایى و حكم رانى دارد و روزى كه خدا به او اجازه دهد در این عالم ظاهر خواد شد و عالم را پر از عدل و داد خواهد كرد. 🔻 «كنت دوگوبینو» وزیر مختار اسبق دولت فرانسه در دربار ایران، در كتاب «سه سال در ایران» درباره این تفكر شیخیه مى نویسد: 🔷 شیخى ها بر سر یك موضوع با شیعه اختلاف دارند و آن، چگونگى امام دوازدهم یعنى مهدى(علیه السلام) است. 🔶 شیعیان مى گویند: امام دوازدهم زنده است و با قالب جسمانى، روزگار مى گذراند. ♦️ ولى شیخى ها مى گویند: امام دوازدهم با قالب روحانى زنده است . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عقاید انحرافیِ شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ✡️🔻 ♦️ فرقه « شیخیه » : ( قسمت سوم ) 3️⃣ 🔷 پیروان شیخ، همان عالم هورقلیا و تجرد روح و جسم را در این مسأله هم مطرح كردند و چون طول عمر امام زمان(علیه السلام) را با موازین فلسفه و ذوق فلسفى خود سازگار نمى دیدند قائل شدند كه روح حضرت، در بدن هورقلیایى زندگى مى كند . 🔻 غلو شیخیه در مورد ائمه اطهار(علیهم السلام)؛ ♦️ شیخیه در مقام ائمه معصومین(علیهم السلام)، راه غلو را پیموده و براى آنها ربوبیت قائل شدند؛ لذا آنها را از فرقه هاى غلات به شمار آورده اند. 🔷 شیخ احمد احسایی، یکی از شاگردانش به نام سید کاظم رشتی را به عنوان جانشین خود معرفی کرد. به سید رشتی بسیار احترام می کرد و تا ایشان در جلسه حاضر نمی شد؛ درس را شروع نمی کرد. 🔶 پس از وفات احسایی، مریدانش، سید رشتی را نایب مناسب وی و پیشوای خویش دانستند. حوزه درس و ریاست شرعی او، قوت گرفت و در مقابل فقهای بزرگ عرب که در کربلا بودند و طریقه شیخی را پسند نمی کردند؛ حوزه و مقام خود را نگاهداری کرد. 🔷 چون نماز جماعت ها در کربلا، بیش تر در حرم امام حسین علیه السلام و اطراف آن بر پا می شد؛ طایفه شیخی که در احترام کردن قبور ائمه دین، غلو داشتند؛ در بالای ضریح حسینی، نماز نمی گزاردند و آن مکان را فوق العاده تقدیس می کردند. ♦️ مخالفان آنان، از روحانیان شیعه و پیروان آنان که در بالای سر ضریح امام حسین علیه السلام نماز می خواندند؛ در مقابل «شیخی»، «بالاسری» نامیده شدند. 🔷 بر اساس گزارش مورخان شیخیه، اجداد سید کاظم، اهل حجاز بوده و به خاطر شیوع بیماری طاعون، مجبور به هجرت شده اند و شهر رشت در شمال ایران را به عنوان وطن خویش برگزیده اند. سید کاظم، در همین شهر به دنیا آمده است. این مطلب را هانری کربن هم گزارش کرده است.[ مکتب شیخیه، ص 44- 45.] 🔶 برخی دیگر، هویت خانوادگی او را زیر سؤال برده، وی را به عنوان جاسوس «روس» معرفی کرده اند. درباره او گفته اند: وی، به طور مخفیانه، از طرف قیصر روس، برای ایجاد فتنه در بلاد عثمانیه فرستاده شد. او، اصلا، مسلمان نبود. اهل قیس(شهری در ویلادستوک) بود و بعدا، اسم اش را «کاظم» گذاشت و ادعا کرد که از اهل رشت است.[ ر.ک: الشیخیه، ص 117.(به نقل از الاعتصام بحبل الله، شیخ محمد خالصی، ص 8)] 🔷 گرچه نمی توان با اسناد قطعی تاریخ، ادعای جاسوس بودن و بی هویتی وی را اثبات کرد؛ اما در بی اعتمادی و بدبینی عالمان بزرگ معاصرش نسبت به عقاید انحرافی او، جای هیچ گونه تردید نیست. 🔶 علاوه آن که، نشر بسیاری از آرای باطل فرقه شیخیه، بدو منتسب است.[ علامه سید محسن امین، در این رابطه می نویسد: «... الطائفة الشیخیة فی هذا الزمان معروفة و لهم مذاهب فاسدة و اکثر الفساد نشا من احد تلامذته السید کاظم الرشتی و المنقول عن هذا السید مذاهب فاسدة لا اظن ان یقول الشیخ بها...» . (اعیان الشیعه، ج 2، ص 590)] 🔷 با بررسى افكار و اندیشه هاى این فرقه، غلو آنان در مورد ائمه(علیهم السلام) روشن است. حتى آنان تمام صفات خداوند را به ائمه نسبت مى دهند و مصداق آن را امامان مى دانند. 🔻 سید كاظم رشتى به صراحت این عقیده را بیان كرده است. 🔷 «اختص اسم الله بالنبی و اسم الرحمن بالوصی» اسم الله، مختص پیامبر و اسم رحمان هم اختصاص به وصى پیامبر دارد. 🔶 آنها مى گویند: تمام ضمیرهایى كه در قرآن كریم ذكر شده است به پیامبر و ائمه اطهار(علیهم السلام) بر مى گردد نه به خدا زیرا خداوند متعال مورد اشاره قرار نمى گیرد. همچنین تمام صفات الهى به معصومین بر مى گردد. 🔻 «گلدتسیهر» در كتاب عقیده و شریعت در اسلام، درباره شیخیه مى نویسد: 🔷 در آغاز قرن نوزدهم میلادى، فرقه جدیدى ظهور كرد كه از مذهب شیعه اخذ شده است و آن مذهب شیخیه است كه پیروانش به روش «عنوصیه» هستند كه معتقد شد صفات الهى در اشخاص و اجساد حلول مى كند و آنان، قواى خلاقه دارند. 🔶 و به تعبیر صاحب كتاب روضات الجنات، طایفه شیخیه، به منزله نصارى هستند كه درباره حضرت عیسى غلو كرده و به تثلیت قائل شده اند. ♦️ این عقاید و تفكرات دیگر كه از فرقه شیخیه بروز كرد سبب شد كه علماى اسلام در قبال آنان موضع بگیرند و حتى حكم به تكفیر آنان و غالى بودن این فرقه دهند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
افسانه های « اینکایی » و سیل بزرگ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چرا سعی شده کشف این ویرانه های در قطب جنوب از دید عموم مردم پنهان شود⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
عقاید انحرافیِ شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ✡️🔻 ♦️ فرقه « شیخیه »
عقاید انحرافیِ شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ✡️🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ ♦️ فرقه « ضاله بابیه » : ( بخش اول) 1️⃣ 🔻 خلاصه ای از نحوه شکل گیری فرقه ضاله بابیت 🔷 پایه گذار فرقه « بابی »، سید علی محمد شیرازی، از مدعیان بابیت امام دوازدهم شیعیان كه بعدها مدعی مهدویت و نبوت شد. 🔶 علی محمد شیرازی در ۱۲۳۵ در شیراز به دنیا آمد. در كودكی به مكتب شیخ عابد رفت و در آنجا خواندن و نوشتن و سیاه مشق آموخت. 🔷 شیخ عابد، ازشاگردان شیخ احمد احسائی و سید كاظم رشتی بود و از همان دوران، سید علی محمد را با نام رؤسای شیخیه (احسائی و رشتی) آشنا كرد. 🔶 به طوری كه چون سید علی محمد در حدود نوزده سالگی به كربلا رفت، در درس سید كاظم رشتی حاضر شد . 🔷 علی محمد شیرازی در مدتی كه نزد سید كاظم رشتی شاگردی می‏كرد، با مسائل عرفانی و تفسیر و تأویل آیات و احادیث و مسائل فقهی به روش شیخیه آشنا شد و به آرای شیخ احسائی آگاه گشت. 🔶 علی محمد شیرازی بعلاوه به هنگام اقامت در كربلا، از درس ملا صادق خراسانی كه او نیز مذهب شیخی داشت، بهره گرفت و چندی نزد وی بعضی از كتب ادبی متداول آن ایام را خواند. 🔷 علی محمد شیرازی در ۱۲۵۷ به شیراز بازگشت و به وقت فرصت، مطالعه كتب دینی را فراموش نمی‏كرد و به گفته خودش) : و لقد طالعت سنابرق جعفر العلوی و شاهدت بواطن آیاتها «همانا كتاب سنابرق، اثر سید جعفر علوی (مشهور به كشفی) را خواندم و باطن آیاتش را مشاهده كردم» . 🔶 علی محمد گذشته از دلبستگی به اندیشه‏های شیخی و باطنی، به «ریاضت كشی» نیز مایل بود و به هنگام اقامت در بوشهر در هوای گرم تابستان از سپیده دم تا طلوع آفتاب و از ظهر تا عصر بر بام خانه رو به خورشید اورادی می‏خواند. ♦️ پس از درگذشت سید كاظم رشتی، مریدان و شاگردان وی جانشینی برای وی می‏جستند كه به قول ایشان مصداق «شیعه كامل» یا «ركن رابع» (شیخیه) باشد. 🔷 در این باره میان چند تن از شاگردان سید كاظم رقابت افتاد و سید علی محمد نیز در این رقابت شركت كرد. 🔶 علی محمد شیرازی پای از جانشینی سید رشتی فراتر نهاد و خود را «باب» امام دوازدهم شیعیان یا «ذكر» او، یعنی واسطه میان امام و مردم، شمرد. 🔷 ادعای علی محمد چون شگفت‏آورتر از دعاوی سایر رقیبان بود، واكنش بزرگتری یافت و نظر گروهی از شیخیان را به سوی وی جلب كرد. 🔶 هجده تن از شاگردان سید كاظم كه همگی شیخی مذهب بودند (و بعدها سید علی محمد آنها را حروف حی نامید) پیرامونش را گرفتند. 🔷 علی محمد در آغاز امر، بخشهایی از قرآن كریم را با روشی كه از مكتب شیخیه آموخته بود، تأویل كرد و در آنجا به تصریح نوشت كه امام دوازدهم شیعیان، او را مأمور داشته تا جهانیان را ارشاد كند و خویشتن را «ذكر» نامید. 🔻 چنانكه در آغاز تفسیرش بر سوره یوسف می‏نویسد: الله قد قدر أن یخرج ذلك الكتاب فی تفسیر أحسن القصص من عند محمد بن الحسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن أبی‏طالب علی عبده لیكون حجهٔ الله من عند الذكر علی العالمین بلیغا» 🔷 همانا خدا مقدر كرده كه این كتاب از نزد محمد پسر حسن پسر علی پسر محمد پسر علی پسر موسی پسر جعفر پسر محمد پسر علی پسر حسین پسر علی پسر ابی‏طالب بر بنده‏اش برون آید تا از سوی ذكر (سید علی محمد) حجت بالغه خدا بر جهانیان باشد . 🔶 علی محمد شیرازی پس از مسافرت به همراه محمد علی بارفروش (یكی از مریدان خود) به سوی مكه و بازگشت به بوشهر، دستور داد تا در یكی از مساجد بوشهر عبارت «اشهد ان علیا قبل نبیل باب بقیهٔ الله» را در اذان داخل كنند كه تصریح دارد علی نبیل (كه به حساب جمل با علی محمد برابر می‏شود) باب امام زمان علیه السلام است. 🔷 ولی همینكه مدتی از دعوت وی سپری شد و گروهی به او گرویدند، ادعای خود را تغییر داد و از مهدویت سخن به میان آورد و گفت: «منم آن كسی كه هزار سال می‏باشد كه منتظر آن می‏باشید» . ♦️ سپس به ادعای نبوت و رسالت برخاست و به گمان خود، احكام اسلام را با آوردن كتاب « بیان » نسخ كرد . 🔻 او در آغاز كتاب بیان نوشت: ♦️ «در هر زمان خداوند جل و عز، كتاب و حجتی از برای خلق مقدر فرموده و می‏فرماید و در سنه هزار و دویست و هفتاد از بعثت رسول الله، كتاب را بیان، و حجت را ذات حروف سبع (علی محمد كه دارای هفت حرف است) قرار داد» (بیان عربی، ص ۳) به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عقاید انحرافیِ شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ✡️🔻 قسمت (پنجم) 5️⃣ ♦️ فرقه « ضاله بابیه » : ( بخش دوم) 2️⃣ 🔻 خلاصه ای از نحوه شکل گیری فرقه ضاله بابیت 🔷 بدین ترتیب، علی محمد هر چند زمانی، دعاوی خود را به مقامات بالاتری تغییر می‏داد و سخنان پیشین را برای یارانش تأویل می‏كرد و آنان را در پی ‏خود می‏كشید. 🔶 پس از بازگشت سید علی محمد به بوشهر (در زمانی كه هنوز از ادعای بابیت امام زمان علیه السلام فراتر نرفته بود) به دستور والی فارس در رمضان ۱۲۶۱ دستگیر و به شیراز فرستاده شد. 🔷 در شیراز او را تنبیه كردند، آنگاه نزد امام جمعه آن شهر، اظهار توبه و ندامت كرد و به قول یكی از موافقان خود بر فراز منبر در حضور مردم گفت: «لعنت خدا بر كسی كه مرا وكیل امام غائب بداند. لعنت خدا بر كسی كه مرا باب امام بداند...». 🔶 پس از آن، شش ماه در خانه پدری خود، تحت نظر بود و از آنجا به اصفهان و سپس به قلعه ماكو تبعید شد. در دورانی كه در آن قلعه زندانی بود، با مریدانش ملاقات و مكاتبه داشت و از اینكه می‏شنید آنان در كار تبلیغ دعاوی او می‏كوشند به شوق می‏افتاد و سخنانی را به عنوان كلمات الهی به مریدان عرضه می‏داشت، چنانكه مقداری از کتاب بیان را در همان قلعه نوشت. 🔷 دولت محمد شاه قاجار، برای آنكه پیوند او را با مریدانش قطع كند در صفر ۱۲۶۴ وی را از قلعه ماكو به قلعه چهریق، در نزدیكی ارومیه منتقل كرد. 🔶 در اواخر سلطنت محمد شاه، به دستور حاجی میرزا آغاسی ـ وزیر محمد شاه ـ سید علی محمد را از قلعه چهریق به تبریز بردند و مجلسی با حضور ناصر الدین میرزا (كه در آن وقت ولیعهد بود) و چند تن از علما ترتیب دادند و سید علی محمد را در آن مجلس حاضر كردند. ♦️علی محمد در آنجا آشكارا از مقام مهدویت خود سخن گفت و «بابیت امام زمان» را كه پیش از آن بتصریح ادعا كرده بود به «بابیت علم خداوند» تأویل كرد و چون از او درباره برخی مسائل دینی پرسیدند، از پاسخ فروماند . 🔻 همینكه از سیدعلی محمد سؤال شد: از معجزه و كرامت چه داری❓ 🔷 گفت: اعجاز من این است كه برای عصای خود آیه نازل می‏كنم و به خواندن این فقره آغاز نمود: بسم الله الرحمن الرحما. سبحان الله القدوس السبوح الذی خلق السموات و الارض كما خلق هذه العصا آیهٔ من آیاته! 🔶 و اعراب كلمات را به قاعده نحو غلط خواند، زیرا تاء را در «السموات» مفتوح قرائت كرد و چون گفتند: مكسور بخوان! ضاد را در «الأرض» مكسور خواند. 🔷 امیر اصلان خان كه در مجلس حضور داشت گفت: اگر این قبیل فقرات از جمله آیات شمرده شود، من هم می‏توانم تلفیق كنم و گفت: الحمد لله الذی خلق العصا كما خلق الصباح و المسا!) . 🔶 پس از آشكار شدن عجز سید علی محمد در اثبات ادعای خود، وی را چوب زده تنبیه نمودند و او از دعاوی خویش تبری جست و اظهار پشیمانی كرد و خطاب به ولیعهد، توبه نامه رسمی نوشت .(این توبه نامه در کتابخانه مجلس موجود است). 🔻 صورت توبه نامه علی محمد را یكی از مریدانش در كتاب خود، چنین آورده است: 🔷 «فداك روحی، الحمد لله كما هو أهله و مستحقه كه ظهورات فضل و رحمت خود را در هر حال بر كافه عباد خود شامل گردانیده. فحمدا له ثم حمدا كه مثل آن حضرت را ینبوع رأفت و رحمت خود فرموده كه به ظهور عطوفتش عفو از بندگان و ستر بر مجرمان و ترحم به داعیان فرموده. 🔶 أشهد الله و من عنده كه این بنده ضعیف را قصدی نیست كه خلاف رضای خداوند عالم و اهل ولایت او باشد . اگر چه بنفسه، وجودم ذنب صرف است ولی چون قلبم موقن به توحید خداوند جل ذكره و به نبوت رسول او و ولایت اهل ولایت اوست و لسانم مقر بر كل ما نزل من عند الله است، امید رحمت او را دارم و مطلقا خلاف رضای حق را نخواسته‏ام و اگر كلماتی كه خلاف رضای او بود از قلم جاری شده، غرضم عصیان نبوده و در هر حال مستغفر و تائبم حضرت او را. 🔷 و این بنده را مطلق علمی نیست كه منوط به ادعایی باشد و أستغفر الله ربی و أتوب إلیه من أن ینسب إلی أمر. و بعضی مناجات و كلمات كه از لسان جاری شده، دلیل بر هیچ امری نیست و مدعی نیابت خاصه حضرت حجهٔ الله علیه السلام را محض ادعا مبطل است و این بنده را چنین ادعایی نبوده و نه ادعای دیگر. ♦️ مستدعی از الطاف حضرت شاهنشاهی و آن حضرت چنان است كه این دعاگو را به الطاف و عنایات سلطانی و رأفت و رحمت خود، سرفراز فرمایند و السلام. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عقاید انحرافیِ شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ✡️🔻 قسمت (ششم) 6️⃣ ♦️ فرقه « ضاله بابیه » : ( بخش پایانی) 3️⃣ 🔻 خلاصه ای از نحوه شکل گیری فرقه ضاله بابیت 🔷 بدینسان سید علی محمد از دعاوی خود بازگشت ولی توبه او، صوری بود چنانكه پیش از توبه اخیر، در شیراز نیز برفراز منبر و در برابر مردم، نیابت و بابیت خود را انكار نمود. ♦️ اما چیزی نگذشت كه ادعاهای بالاتری را به میان آورد و از پیامبری و رسالت خویش سخن گفت. 🔷 در اواخر سلطنت محمد شاه و پس از مرگ او (۱۲۶۴) از سوی مریدان سید علی محمد، آشوبهایی در كشور پدید آمد كه از جمله، رویداد قلعه شیخ طبرسی در مازندران بود. 🔶 پس از مرگ محمد شاه و بالا گرفتن فتنه بابيه، ميرزا تقى خان اميركبير ـ صدر اعظم ناصر الدين شاه ـ مسامحه در كار سيد على محمد باب را روا نديد و تصميم گرفت او را در ملأ عام به قتل رساند. 🔷 و از اين راه، آتش شورشها را فرو نشاند و براى اين كار، از برخى علما فتوا خواست. 🔶 به گفته ادوارد براون: «دعاوى مختلف و تلون افكار و نوشته ‏هاى بى ‏مغز و بى ‏اساس و رفتار جنون ‏آميز او علما را بر آن داشت كه به علت شبهه خبط دماغ، بر اعدام وى رأى ندهند» . ♦️ با وجود اين، برخى از علما كه احتمال خبط دماغ سيد على محمد را نمى ‏دادند و او را مردى دروغگو و رياست طلب مى ‏شمردند به قتل وى فتوا دادند و سيد على محمد به همراه يكى از پيروانش در 27 شعبان 1266 در تبريز تيرباران شد. 🔻 گرچه‌ جانشینان‌ سیدکاظم‌ و شیخیه پس‌ از او، به‌ ویژه‌ شاخه کریم‌خانی‌ به‌ کلی‌ از عقاید بابیه‌ بیزاری می‌جویند و از سرسخت‌ترین‌ مخالفان‌ این‌ گروه‌ و فرق‌ِ منشعب‌ از آن‌ به‌ شمار می‌روند. 🔷 ولی‌ عقاید ایشان‌ «شیخیه » راه‌ علی‌ محمد را در طرح‌ چنان‌ ادعاهایی‌ هموار ساخت‌. مثلاً آنان‌ معتقد بودند که‌ : 🔶 امامان‌ اثنا عشر مظاهر الهی‌، و دارای صفات‌ و نعوت‌ باریند و علل‌ اربعه موجودات‌ و مشیت‌ خدا و دست‌ خدا در اجرای جمیع‌ امور وجودیه‌ و کونیه‌ و شرعیه‌ به‌ شمار می‌روند. 🔷 و در عصر غیبت‌ به‌ مقتضای حکمت‌ و رحمت‌ کامله خدا همواره‌ کسی‌ حضور دارد که‌ بلاواسطه‌ با امام‌ غایب‌ مرتبط بوده‌، و واسطه فیض‌ میان‌ امام‌ و امت‌ باشد. 🔶 ( توحید )، معرفت‌ نبی‌ ( نبوت‌ )، معرفت‌ امام‌ ( امامت‌ )، و معرفت‌ شیعه کامل‌ یا «رکن‌ رابع‌ » که‌ همان‌ باب‌ یا واسطه فیض‌ است‌، دست‌مایه خوبی‌ برای دعوی‌های وی گردید. ♦️ خاصه‌ که‌ شاگردان‌ احسایی‌ و سیدکاظم‌ و سپس‌ بابیه‌، این‌ دو را همان‌ شیعه کامل‌ و «باب‌» و « رکن‌ رابع‌ » می‌دانستند که‌ ظهور امام‌ غایب‌ را نزدیک‌ دانسته‌، مردم‌ را به‌ قرب‌ ظهورش‌ بشارت‌ می‌دادند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
پلی ۲۵۰۰ ساله یادگار رومی ها در عراق 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ناتوانی علم در رابطه با بزرگی کیهان ✨🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
عقاید انحرافیِ شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ✡️🔻 قسمت (ششم) 6️⃣ ♦️
عقاید انحرافیِ شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ✡️🔻 قسمت (هفتم) 7️⃣ ♦️ فرقه « ضاله بهائيت » : ( بخش اول) 1️⃣ 🔻 خلاصه ای از نحوه شکل گیری فرقه ضاله بهائيت 🔷 بهائی‏گرى فرقه ‏اى منشعب از بابی‏گرى است. 🔶 بنيانگذار آن ميرزا حسينعلى نورى معروف به بهاءاللَّه است. او در سال 1233 در تهران به دنيا آمد و در شمار نخستين گروندگان باب و مبلّغان او قرار گرفت. ♦️ على محمد باب، طبق وصیتش ميرزا يحيى (معروف به صبح ازل) را جانشین خود قرار داده بود و براى تکمیل کتاب "بیان" او را مأمور این کار کرده بود. 🔷 و چون در آن زمان ( صبح ازل) بيش از نوزده سال نداشت برادرش ميرزا حسينعلى (بهاءاللَّه) زمام كارها را در دست گرفت. 🔶 در سال 1268 بابيان به ناصرالدين شاه تيراندازى كردند و چون شواهدى بر نقش حسينعلى در اين كار وجود داشت، در پى دستگيرى و اعدام او برآمدند. 🔷 ميرزا حسينعلى به سفارت روس پناه برد، سفير و دولت روس از او حمايت كردند و به اين وسيله از مرگ نجات يافت. 🔶 ميرزا حسينعلى سپس به بغداد رفت و در نامه ‏اى به سفير روس از وى و دولت روس قدردانى كرد. 🔷 در بغداد كنسول دولت انگليس و نماينده دولت فرانسه با ميرزا حسينعلى ملاقات كرد و حمايت دولت‏هاى خود را به او ابلاغ كرده و تابعيت انگلستان و فرانسه را به او پيشنهاد نمودند. 🔶 ميرزا يحيى (صبح ازل) نيز مخفيانه به بغداد رفت. 🔷 در اين هنگام بغداد، كربلا و نجف مركز اصلى فعاليت بابيان شد و در پى اختلاف بر سر ادعاى «موعود بيان» يا «من يُظهِرُهُ اللَّه» آدمكشىی های شديدى بين بابيان رواج يافت. 🔻باب پیشگویی کرده بود که پس از او موعودی خواهد آمد بنام «مَن یظهره الله» 🔷 من یظهره الله زمانی می‌آید که دین بیان به کمال خود رسیده باشد؛ چرا که بر اساس تعالیم باب، ظهور بعدی قیامت، اکمال ظهور قبل است و شیء تا به مقام کمال نرسد، قیامت آن نمی‌شود. این در حالیست که تقریباً هیچکدام از احکام و تعالیم باب، عملی نشده و شریعت ساختگی بابیت در هیچ کجا برپا نشده است. 🔶 بر اساس دیدگاه علی‌محمد باب، مَن یظهره الله در زمان حیات باب هنوز متولد نشده است؛ زیرا وی علّت حکم طهارت نطفه مَنی را آن می‌داند که مَن یظهره الله با نطفه پاک متولد شود. 🔷 و به یُمن «مَن یظهره الله»، خداوند در شریعت بابی، نطفه‌ی همه را پاک قرار داده است: «فی انّ ماء الّذی أنتم به تخلقون قد طهر الله فی الکتاب... ثمره آن اینکه کسی در حق آن نیّر أعظم و اولای او دون خطور طهارت نکند که کلّ مطهرات از بحر جود همین نطفه اولیه طاهر می‌گردد». ♦️ علی‌محمد شیرازی سال ظهور مَن یظهره الله را بر طبق عدد غیاث یا مستغاث می‌داند که به ترتیب ۱۵۱۱ سال یا ۲۰۰۱ سال پس از او می‌شود. 🔷 این در حالیست که حسینعلی بهاء (مدعی مقام مَن یظهره اللهی و پیامبری بهائیت)، تنها با فاصله‌ی کمتر از بیست‌سال از اعدام باب، ادعای این مقام را برای خود نموده است. ♦️ حسین علی نوری (بهاء الله) مدعی نبوت و نسخ شریعت ادعایی «بیان» شد و بیش از بابیان بر نسخ اسلام و احکام آن تأکید کرد و بسیاری از احکام را به کلی تغییر داد. 🔷 بنابراین فرقه‌ ضاله بهائیت، حتی بر اساس مبنای بابیتی که خود را موعود آن می‌دانست نیز از مشروعیت برخوردار نیست و پیامبرخوانده‌ی بهائیت نیز دروغی به بزرگی تاریخ، برای ادعای حقانیت خود و فریب پیروان باب کاذب بیان کرده است. ♦️ نزاع بين حسينعلى وبرادرش ميرزايحيى بر سر اين ادعا موجب افتراق بابيان به دو فرقه بهائيه (پيروان حسينعلى) و ازليه (پيروان ميرزايحيى) شد. 🔷 گفته شده است كه در پى اين منازعات ميرزايحيى برادرش بهاءاللَّه را مسموم كرد و بر اثر آن بهاءاللَّه تا پايان عمر به رعشه دست مبتلا بود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عقاید انحرافیِ شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ✡️🔻 قسمت (هشتم) 8️⃣ ♦️ فرقه « ضاله بهائيت » : ( بخش دوم) 2️⃣ 🔻 خلاصه ای از نحوه شکل گیری فرقه ضاله بهائيت ♦️ ميرزاحسينعلى پس از اعلام «من يُظهِرُهُ اللهى» خويش ادعاى الوهيت و ربوبيت نمود. 🔷 ميرزاحسينعلى خود را «خداى خدايان، آفريدگار جهان، خداى تنهاى زندانى، معبود حقيقى»، «رب مايُرى‏ و مالا يُرى» ناميد. پيروانش نيز پس از مرگ وى قبر او را قبله خويش گرفتند. 🔶 او افزون بر ادعاى ربوبيت، شريعت جديد آورد و كتاب «اقدس» را نگاشت. بهائيان آن را «ناسخ جميع صحائف» مى‏دانند. 🔷 ميرزاحسينعلى كتاب‏هاى ديگرى نيز نوشته است كه پر از اغلاط املايى و انشائى است. مهمترين كتاب او «ايقان» است كه به خاطر وجود اغلاط بسيار در زمان حياتش مورد تصحيح و تجديد نظر قرار گرفت. 🔻فرقه ‏هاى منشعب از بابى و بهائى : 🔷 بعد از اعدام سيد على محمد، بابيت به سه فرقه تقسيم شد و بعد از مرگ بهاءاللَّه نزاعى بين دو برادر (عباس افندى و محمد على) به وجود آمد و به تبع آن دو فرقه ديگر افزوده شد، در نتيجه مجموعاً پنج فرقه شدند : 1️⃣ ازليه (به رهبرى ميرزا يحيى نورى، صبح ازل ) 2️⃣ بهائيه (به رهبرى ميرزا حسين على، بهاءاللَّه ) 3️⃣ بابيه خالص (فقط رهبرى سيد على محمد باب را قبول دارند ) 4️⃣ بابيه بهائيه عباسيه (قبول رهبرى پسر بهاء الله ، بنام ،عبدالبهاء عباس افندى ) 5️⃣ ناقضون (اتباع ميرزا محمد على، برادر عبدالبهاء ). 🔻 چندى از عقايد و احكام بهائيت عبارت است از: 1️⃣ با ظهور سيد على محمد باب اسلام پايان گرفته و اينك دين جديد ظهور كرده و مردم بايد همگى بهايى شوند. 2️⃣ پنهان كردن دين (تقيه) ضرورى است. 3️⃣ روزه نوزده روز است، قبل از عيد شروع و به عيد نوروز ختم مى‏شود . 4️⃣ نماز جماعت باطل است مگر در نماز ميت . 5️⃣ قبله مرقد بهاءاللَّه در شهر عكا (اسرائیل) است . 6️⃣ حج براى مردان واجب است و بر زنان واجب نيست. «حج» در خانه‏اى كه بهاء در آن اقامت داشته، يا در خانه‏اى كه سيدعلى محمد باب در شيراز در آن سكنى داشته است به جا آورده می‏شود . 7️⃣ اعياد عبارت است از :🔻 🔶 عيد ولادت باب، اول محرم . 🔷 عيد ولايت بهاء، دوم محرم . 🔶 عيد اعلان دعوت باب، پنجم جمادى . 🔷 عيد نوروز 8️⃣ نماز پنج تكبير دارد و در دو وقت خوانده مى‏شود: يكى هنگام تولد و ديگرى هنگام مرگ . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عقاید انحرافیِ شیخ احمد احسایى زمینه سازپیدایش فرقه های ضاله بابیت و بهائیت ✡️🔻 قسمت (پایانی) 9️⃣ ♦️ فرقه « ضاله بهائيت » : ( بخش پایانی) 3️⃣ 🔻 خلاصه ای از نحوه شکل گیری فرقه ضاله بهائيت 🔷 عبادتگاه‏ها طبق وصيت بهاء بايد از نه مناره و يك گنبد تشكيل بشود. 🔶 اين عبادتگاه‏ها در فرانكفورتِ آلمان، سيدنى در استراليا، كامپالا در اوگاندا، ليميت در شيكاگو، پاناماسيتى در پاناما و دهلى‏نو در هندوستان است. 🔻 همچنين در فروع تعاليم بهائيت به احكامى برمی‏خوريم كه بعضى از آنها عبارت است از : 1️⃣ ازدواج با محارم غير از زن پدر، حلال مى‏باشد . (يعنى با حكم بر حرمت ازدواج با زن پدر) ازدواج با خواهر و دختر و عمه و خاله و ديگران حلال مى‏گردد! 2️⃣ معاملات ربوى آزاد و حلال است . 3️⃣ تمام اشياء حتى خون، سگ، خوك، بول و مَنی و... پاك است . 4️⃣ حجاب زنان ملغى مى‏باشد . 5️⃣ دخالت در سياست ممنوع مى‏باشد . ♦️ در بررسى عقايد، احكام و تاريخ فرقه ضاله بهائيت به روشنى معلوم می‏گردد كه استعمار براساس برنامه و طرح از پيش تعيين شده ‏اى، به مرور و در مراحل مختلف، به منسوخ اعلام نمودن دين اسلام و نفى و انكار نبوت، امامت، معاد و تعاليم و قوانين و احكام مقدس و نورانى قرآن پرداخته است. 🔷 آنان ابتدا ادعاى نيابت خاص حضرت حجت(عج )، پس از آن ادعاى مهدويت، سپس ادعاى نبوت و در آخر ادعاى الوهيت و نسخ اسلام می ‏نمايند! 🔶 در پى آن به هدم و نابودى آثار اسلام فرمان می ‏دهند و به ساختن كعبه جديد! در شيراز اهتمام مى ‏ورزند و با آداب و ادعيه و ذكر و زيارتنامه ‏هاى استعمار ساخته به طواف بر گرد آن می ‏پردازند! 🔷 و مطابق با خواست و اهداف استعمار، به رفع حجاب و پوشش زنان فرمان می ‏دهند و چون همواره از تعاليم و آموزه‏هاى سياسى اسلام و تشيع رنج برده ‏اند، از اصل ورود و دخالت در سياست را ممنوع اعلام مى ‏نمايند! 🔶 بدين ترتيب همه زمينه ‏ها آماده و مهيا می‏شود تا مبانى و اركان اعتقادى و ارزش‏هاى اخلاقى و پايبندى ‏هاى معنوى متزلزل شوند و وحدت و يكپارچگى مسلمانان به تفرقه و تشتت تبديل گردد . 🔷 و از قدرت بى ‏نظير مذهب تشيع و مراكز علم و فقاهت و مراجع و فقها و علماى بيدار و آگاه كه مدافعان راستين اسلام و سنگرهاى مستحكم دفاع از هويت دينى و استقلال و شرف و اعتلا و اقتدار مسلمانان مى ‏باشند، كاسته شود و راه‏هاى تاخت و تاز و سلطه استعمار خارجى صاف و هموار گردد . 🔻 كتاب‏هاى فرقه ضاله بهائیت عبارتند : 1️⃣ الاتقان 2️⃣ اشراقات والبشارات والطرزات 3️⃣ مجموعه الواح مباركه، كه وصاياى بهاء به پسران خود مى‏باشد 4️⃣ كتاب شيخ 5️⃣ الدرر البهية 6️⃣ الحجج البهية 7️⃣ الفرائد 8️⃣ فصل الخطاب 9️⃣ اقدس ♦️ بهائيها معتقدند بغير از زن پدر با همه حتي خواهر مي توان ازدواج كرد. آنها معتقدند نجس و حرام معنا ندارد , محرمات وجود نداشته , حجاب وجود ندارد و لواط اشكال ندارد. 🔷 ميرزا حسين علي نوري اعلام نمود پس از مرگش قبر او را قبله قرار دهند و به سمت او عبادت كنند. ♦️ باب و بهاء و غير از احسائي تمام روساي اين فرقه مدعي سيادت , بابيت , مهدويت , نبوت و الوهيت بودند. ♦️ بهاء الله علناً اعلام مي كرد كه اوست خالق هر چيز. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عاشقانه ترین ساختمان دنیا 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا سیاره مریخ برای زندگی امن تر از زمین است⁉️🌕🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2