eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
5.9هزار دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
واقعه عاشورا از منظری دیگر 🔻 قسمت (دوازدهم) 2️⃣1️⃣ ♦️ این شیاطین خزندهای وجنی یا با اشخاصی در داخل دربار امویان مرتبط بودند و یا از بیرون بنی امیه با یهودیانی جادوگر ارتباط داشتند. به هر حال در تحریک مخالفان امام (ع) به جنگ با ایشان و به شهادت رساندن حضرت نقش داشتند. 🔷 یکی دیگر از این موجودات که در نقطه مقابل جناب زعفر وطوایف جنیان شیعه در عاشورا قرار داشت شیطانی جنی بود که پادشاه برخی از قبایل وطوایف در شمال بین النهرین بود و در عصر باستان با کاهنان ساحران و جادوگران آشور ارتباط داشت این ملعون مانند اسمار ، معروف نیست . 🔶 در مورد سرانجام این موجود دو نقل متفاوت وجود دارد، اول اینکه این موجود در همان عاشورا توسط ملائکه و یا سپاه جناب زعفر به هلاکت رسید ،نقل دوم اینکه این موجود زنده است و با انجمنهای مخفی در ترکیه ارتباط دارد تا اینکه شخصی از عرفای شیعه که استاد تسخیرات نیز می باشد ، در غرب ایران اقدام به کشتن این ملعون نمود و او را از بین برد. الله اعلم 🔷 حضور موجودات ماورائی در کربلا فقط به اجانین ختم نمی شود. نقل هایی از اسبهای ماورائی نیز شده است آن ده تن زنازاده که ظاهرا از قبیله هوازن بودند بر روی پیکر حضرت تاختند ظاهرا سوار بر اسب های طبیعی نبودند. 🔶 در اینکه این اسبها مانند شتر عایشه در جنگ جمل از شیاطینی بودند که به این شکل درآمدند و یا موجوداتی مستقل هستند اطلاعی ندارم اما طبق برخی نقلها در عوالم حيوانات اسطوره ای اسب شیر اژدها و حیواناتی خاص نظیر سیمرغ وجود دارد که زمانی قبل از خلقت حضرت آدم بر روی زمین بودند و در عصر باستان نیز با برخی ارتباط داشتند و در نگارههای باستانی به تصویر کشیده شدند. 🔷 مانند شیردال ها که درجهان میانه به) اشتباه خاورمیانه ساکن بودند و امروزه نیز در عوالم خود هستند و ظاهرا با هخامنشیان نیز ارتباط داشتند. طبق متون عیلامی نیز اونتاشگال پادشاه عیلامیان و بنیان گذار زیگورات چغازنبیل شیردالی را به اینشوشیناک خدای خدایان عیلام هدیه کرده است. 🔶 ظاهرا قبل از خلقت آدم (ع) شیردالها نگهبان گنجینه پادشاهان آن زمان خدایان باستان ( در جهان میانه بودند چرا که مردم باستان اعتقاد داشتند شیردالها نگهبان خزانه خدایان هستند ،اسبهای اسطوره ای به چند دسته تقسیم میشوند که میتوان به اسب شاخ دار و اسب بالدار اشاره نمود. 🔷 در صورت صحت اصل مطلب ، مشخص نیست اسبهای ذکر شده در عاشورا از چه نژادی بودند و آیا قدرت تغییر شکل همانند اجانین را دارند یا خیر و آیا اصلا جزو حیوانات اسطوره ای هستند یا شیاطینی زیر پوست اسب هستند . 🔶 نقطه مقابل این اسب ها در نقلها ، ذوالجناح است از برخی روایات این طور استنباط می شود که ذوالجناح اسبی عادی نبود و عجیب آنکه ذوالجناح درلغت به معنی بالدار است که البته این اسم را به دلیل چابکی و تیزرو بودن ذوالجناح ذکر می نمایند که به پرندگان تشبیه شده است. 🔷 همچنین از کودکی برخی نقل های شفاهی را شنیدیم که حضرت صاحب الزمان (عج) با این اسب ظهور میکنند. در این صورت باید گفت در صورت صحت این گفته ها، ذوالجناح پس از عاشورا به عالم خود رفته و هنگام ظهور که عوالم تبدیل به یک عالم میشوند ، خود به خود رویت میشود سپس در زمان ظهور حضرت حجت (عج) به ایشان میپیوندد. 🔶 در کتاب اسرار الشهادة نقلى تاريخى را از عبدالله بن قیس ذکر میکند که گفت : آن اسب (ذوالجناح) را دیدم که تمام مردم از دور او پراکنده شدند و او به سرعت به طرف خیمه ها رفت و کسی قادر نبود به او نزدیک شود و سپس آهنگ فرات کرد و به سرعت خود را به وسط فرات رسانید و در آب فرورفت و تا امروز ، کسی نمیداند او کجا رفته و چه شده است اسرار الشهادة ص (436) 🔷 مطابق نقل برخی از تاریخ نویسان ذوالجناح اسب خاص نبی مکرم اسلام (ص) بوده است بوده و انس و الفت او با امام حسین (ع) فراتر از حدود عادی بوده است تا این حد که نقل است وقتی فهمید صاحب بزرگوارش در آخرین لحظات دیگر طاقت نشستن براو راندارد به گونه ای روی زمین نشست که ایشان راحت بر زمین قرار گیرد . ♦️ همچنین نقل است هنگامی که امام (ع) بر اثر عطش و جراحات و خونریزی بی حال شده بودند ، او با مهارت و چابکی و زیرکی ،خاص صاحب بزرگوارش را از میدان نبرد خارج نمود که به خیمه گاه برساند ولی ایشان پیش از رسیدن به خیمه گاه از اسب به زمین افتاد سپس ابن سعد فریاد زد آن اسب را بگیرید به خدا قسم از گران بهاترین اسبهای پیامبر (ص) است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
واقعه عاشورا از منظری دیگر 🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣1️⃣ ♦️ هنگامی که سپاه عمر بن سعد خواستند اسب را بگیرند ذوالجناح به آنان حمله کرد و با لگد آنان را به هلاکت رساند ابن شهر آشوب آمار کشتگان توسط ذوالجناح را 40 تن ضبط کرده و دیگران بیش از این تعداد نیز گفته اند ابن سعد فریاد زد او را رها کنید وگرنه همه را به قتل میرساند. این که چرا عمر بن سعد در آن شرایط به دنبال ذوالجناح بوده است خود حکایتی عجیب است. 🔷 نویسندگان مقاتل و راویان در وفاداری، هوشمندی و صمیمیت ذوالجناح روایات بسیار ذکر کردند و نکات زیادی در مورد این اسب خاص نقل شده است که اندکی از آنها را مطالعه نمودید و این مطالب همگی نشانگر عادی نبودن این اسب میباشند در مورد سرانجام آن نیز نقل های گوناگونی مطرح است. 🔶 گروهی براین باورند که ذوالجناح پس از رساندن خبر شهادت امام(ع) به خاندان ایشان آن قدر سرخود را به زمین کوبید تا این که مقابل خیمه گاه نقش بر زمین گشت و مرد برخی نیز میگویند پیش از شهادت امام (ع) کشته شد و ایشان زمانی را پیاده با لشكر عبيدالله بن زياد جنگیدند تا به شهادت رسیدند و اما برخی تاریخنویسان نیز گفته اند بعد از عاشورا آن حیوان ناپدید شد و دیگر کسی او را ندید. 🔷 هم چنین اگر مطابق نقل برخی مورخان، این اسب متعلق به نبی مکرم اسلام (ص) بوده و به نوعی به حضرت ارث رسیده باید در عاشورا حداقل عمری حدود پنجاه سال داشته باشد که بیشتر از میانگین عمر یک اسب معمولی است. 🔶 به توضیحات ده نفری که بر پیکر حضرت اسب تاختند بازمیگردیم خطیب بغدادی در تاریخ بغداد میگوید: در احوال این ده نفر بررسی کردم همه آنان را فرزندان زنا یافتم طبق برخی نقلها این عمل ننگین و عاملانش از قبل مشخص شده بودند و بحثهایی در میان اهل باطن از نعل این اسبان که اسبهایی عادی نبودند وجود دارد که نعل این اسبهای عجیب نیز نعلی معمولی نبوده و پس عاشورا ، یهودیان این نعلها را به دست آوردند و با خود به شامات وبیت المقدس بردند و اقدام به انجام اعمال جادوگری روی آن ها نمودند. 🔷 علامه بزرگوار ابوالفتح محمد بن علی کراجکی از بزرگان شیعه ماجرایی شبیه به این را در مورد مصریان نقل کردند برخی از این اسبها را به مصر بردند و نعل آنها را کندند و جهت تبرک بر در خانه هایشان نعل نصب میکردند. نقل هایی که مطالعه نمودید بدون شک فقط اندکی از مسائل پشت پرده عاشورا است. 🔶 شیعیان جن به شدت اهل عزاداری و نوحه در ماه محرم هستند و در مجالس روضه در نقاطی از ایران شرکت مینمایند و بعضا مداح یا روضه خوانی مخصوص در میان انسان دارند که به مجالس مخصوص خود می برند. تربت کربلا نیز به شدت مورد احترام شیعیان جن میباشد تا حدی که مقدار اندکی از آن را به عنوان هدیه به یکدیگر و یا به برخی انسان ها میدهند. 🔷 سرزمین کربلا برای دشمنان بسیار مهم است اهمیت باطنی آن ، فضای شدید معنوی این اقلیم است که جاذبه فراوانی دارد و همچنین باعث می شود تا تولید نور در این عصر ظلمت ایجاد شود خصوصا راهپیمایی بزرگ اربعین که در گسترش انوار تشیع و انتشار ارتعاشات و انرژی روحانی بسیار مؤثر است . ♦️ از اینرو دشمنان همیشه در صدد برهم زدن این همایش عظیم با نقشه های شوم خود میباشند همچنین این اقلیم مقدس ، بعد از مکه مکرمه دومین مکانی است که کفار جن پس از شیعه شدن ، از ترس شیاطین به آنجا پناهنده میشوند چرا که انوار این سرزمین و حضور ملائکه تا حدود زیادی در دفع موجودات تاریک که از نور فراری اند ، مؤثر است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
به هر انسان چند ستاره قابل مشاهده می رسد ⁉️🌌🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مکان اساطیری عرصه شیرها در یونان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلمی کمیاب و قدیمی از حمل ضریح حضرت ابوالفضل العباس (سلام الله علیها) که توسط صنعتگران اصفهانی ساخته شده از اصفهان به کربلا در سال « ۱۳۴۳ شمسی » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
▪️@ferghe_mavara ◾️ عاشوراى حسینى ▪️ کتاب سرخى بود که : ▪️ «تفسیر ناب» آن از زبان امام سجاد علیه السلام تراوید. ◾️ شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام تسلیت باد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عزاداری در سیره نبوی « صلی‌الله‌علیه‌وآله» در منابع اهل سنت ◼️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ پیامبر فرمود: عمویم حمزه گریه کننده‌ای ندارد و پس از حادثه احد، صفیه خواهر حمزه هرگاه گریه می‌کرد، پیامبر هم گریه می‌کرد، هرگاه ناله‌ی صفیه بلندتر می‌شد، گریه‌ی پیامبر هم بلندتر می‌شد. ▪️ ایشان در رثای سعد بن خوله گریه کرد، هم‌چنین در مرگ سعد بن عباده و فرزندشان ابراهیم و کنار قبر دختر و مادر گرامیشان حضرت آمنه اشک ریخت. ▪️ خداوند در قرآن صراحتاً نسبت به امر و نهی پیامبر، به مردم این‌چنین دستور می‌دهد که: ▪️ «ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا[حشر/7] آن‌چه رسول خدا دستور می‌دهد بگیرید و هر چه را که نهی می‌کند واگذارید.» ♦️ فلذا با توجه به این‌گونه آیات همه‌ی سیره و سنت رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در تمام ابعادش برای ما الگو و سرمشق است، و از آن مورد است عزاداری پیامبر اکرم در مناسبت‌های مختلف که در کتب فریقین، خصوصاً در منابع اهل سنت وارد شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سوگواری و عزاداری در سیره و سنت پیامبر« صلی‌الله‌علیه‌وآله» از منابع اهل سنت ◼️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ پیامبر(ص) از وقوع حوادثی محزون و ناراحت بوده و یا نسبت به پیشامدهای آینده و تلخی و ناگواری آن‌ها ابراز ناراحتی و تألم می‌کردند، چرا که آن حضرت در مرگ بسیاری از افراد دور و نزدیک گریستند و سفارش به برگزاری مجالس عزا کردند . ▪️ از جمله‌ی این مجالس، اقامه عزا برای شهدای جنگ احد، به‌ویژه برای عموی بزرگوارشان حضرت سید الشهداء و یا فرزندش امام حسین (علیه‌السلام) که فرمودند امت من یاد و خاطره‌ی فرزندم حسین (علیه‌السلام) را با عزاداری‌های خود زنده نگه دارند. ▪️ مثلاً در شهادت حمزه سید الشهداء بعد از مراجعت از جنگ احد که زنان گریه و نوحه برای شهدا می‌کردند، چشمان مبارکشان پر از اشک شد و آن‌گاه که به درب خانه عموی گرامش رسید و صدای گریه از منزل حمزه بیرون نمی‌آمد فرمود: «...لکن عمّی الحمزه لابواکی له.[1]... عمویم حمزه گریه کننده‌ای ندارد.» ▪️ واقدی در کتاب خود می‌نویسد: «پس از حادثه احد، صفیه خواهر حمزه خدمت پیامبر آمد و نشست، ... هرگاه گریه می‌کرد، پیامبر هم گریه می‌کرد، هرگاه ناله‌ی صفیه بلندتر می‌شد، گریه و ناله‌ی پیامبر هم بلندتر می‌شد...»[2] ▪️ پس این عبارت حاکی از این است که پیامبر علاوه بر این‌که بعضاً آرام گریه می‌کرد، در برخی موارد هم با صدای بلند جزع و ناله می‌کرد و می‌گریست. علمای اهل سنت نام برخی دیگر از افراد از جمله: جعفر بن ابی‌طالب، زید بن حارثه، و عبدالله بن رواحه را که در جنگ موته به شهادت رسیدند و پیامبر برای آن‌ها اشک ریخت را ذکر کردند. ▪️ و نیز در رثای سعد بن خوله مرثیه خواند و گریه کرد.[4] و هم‌چنین در مرگ سعد بن عباده که در بستر بیماری فوت کرد.[5] و افرادی مانند فرزندشان ابراهیم که در دوران طفولیت فوت کرد و نیز در کنار قبر دخترشان، هم‌چنین در کنار قبر مادر گرامیشان حضرت آمنه و... اشک ریخت. ▪️ در نتیجه این نمونه‌های تاریخی نه تنها مورد نکوهش نیست، بلکه صراحتاً مورد تایید و روش پیامبر اکرم بوده است. ♦️ در مورد امام حسین (علیه‌السلام) هم حضرت در مناسبت‌های مختلفی گریستند، ازجمله در مقتل خوارزمی آمده است که اسماء بنت عمیس روایت می‌کند که: ▪️ «... ای اسماء! پسرم را گروه ستمکاران خواهند کشت، خداوند شفاعتم را به ایشان نرساند، بعد گریه سختی کرد و...»[6] و یا این عبارت از ام الفضل که می‌گوید: «... قال اتانی جبرئیل فاخبرنی امتی ستقتل ابنی فقلت هذا؟...[7] ... ▪️ پیامبر فرمود جبرئیل به من خبر داد که امتم، فرزندم حسین را به قتل می‌رسانند؛ گفتم این فرزندم را؟ فرمود: آری! سپس خاک سرخی را به من دادند و آن‌گاه گریه کردند و...» ♦️ از این قبیل روایات، فراوان در منابع اهل سنت به چشم می‌خورد که پیامبر در شهادت فرزندش عزادار بوده و گریه می‌کردند در حالی‌که هنوز امام حسین (علیه‌السلام) به شهادت نرسیده بودند. لذا عزاداری و گریه در سیره و سنت پیامبر خصوصاً برای فرزندش علاوه بر این‌که نهی نشده، بلکه رجحان دارد و از پیامبر صادر شده است. 🔻پی‌نوشت: [1]. سیره حلبیه، حلبی، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، حوادث جنگ احد، ج2 ص260. مستدرک علی الصحیحین، حاکم نیشابوری، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، کتاب الجنائز، ج1 ص381. [2]. مغازی، واقدی، موسسه الاعلمی للمطبوعات، بیروت، لبنان، ج1 ص315-317. [3]. طبقات الکبری، ابن سعد، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، باب تسمیه النساء المسلمات المبایعات ج8 ص282. صحیح بخاری، بخاری، دار صادر، بیروت، لبنان، کتاب فضائل اصحاب النبی فی غزوه تبوک، ج4 باب789. [4]. ارشاد الساری، قسطلانی، دار الطباعه المحمدیه، قاهره، مصر، باب رثی النبی ج2 ص406. [5]. صحیح بخاری، بخاری، دار صادر، بیروت، لبنان، باب البکائه عند المریض، ج3 ص140. [6]. مقتل، خوارزمی، انوار الهدی، قم، ایران، فصل 6 ج1 ص88. [7]. مستدرک علی الصحیحین، حاکم نیشابوری، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، کتاب المعرفه الصحابه، ج3 ص176. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خاکسپاری عجیبِ یک «خون آشام» در لهستان ⚰️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« بائوباب » یا « درخت زندگی » در قاره آفریقا 🌴🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
امام سجاد (علیه السلام) تا پایان عمر بر مصائب امام حسین (علیه السلام) گریست 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : حلقه شیطان ☯️🔺 قسمت (اول) 1️⃣ 🔷 این مستند ( 16 قسمتی ) به برسی فرقه حلقه عرفان می پردازد. ♦️ محصول موسسه راهبردی حق پژوهی، این مستند سال 1395 از شبکه 3 سیما پخش شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوگواری و عزاداری درفتوای علمای فریقین شیعه و اهل سنت ◾️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ علمای فریقین عزاداری کردن، نوحه و گریه را حرام نمی‌دانند . ▪️ نهایت نظری که از ایشان به‌عنوان فتوا صادر شده، کراهت آن است. ▪️ البته آن هم در صورتی است که مشتمل بر جزع و نوحه‌سرایی به باطل و دروغ باشد. ♦️ ضمن این‌که در برخی از حالات عزاداری مثل فریاد زدن، پاره‌کردن گریبان، شیون کردن بدون فریاد، به صورت لطمه و سیلی زدن و... محل اختلاف است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سوگواری و عزاداری درفتوای علمای فریقین شیعه و اهل سنت ◾️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ اما در حکم کلی، دیدگاه‌های فقهای شیعه و سنی یکی است که از باب نمونه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. 🔻 در کتاب فتاوی الهندیه چنین آمده است: ▪️ «در تشییع جنازه و در منزل میت، نوحه، گریه و شیون کردن و گریبان چاک دادن مکروه است، اما گریه بدون فریاد، اشکالی ندارد، ولی صبر و شکیبایی بهتر است.»[1] 🔻 در جای دیگری از این کتاب نیز آمده است: ▪️ «گریه و نوحه‌ی بلند روا نیست، اما گریه‌ای که از سوز قلب باشد، مانعی ندارد، لباس سیاه برای مردان مکروه است، ولی برای زنان اشکالی ندارد. ▪️ سیاه کردن گونه‌ها و دست‌ها، پاره‌کردن گریبان و زخمی‌کردن صورت و ... از رسومات دوران جاهلیت بوده و باطل است.»[2] 🔻 در کتاب فتاوای غیاثیه این‌گونه آمده: ▪️ «شیون، زاری و فریاد زدن مکروه است و پیامبر از آن جلوگیری فرموده است، اما گریه اشکالی ندارد، زیرا روایت است که پیامبر در مرگ فرزندش ابراهیم گریه کردند.»[3] 🔻 عبدالرحمان جزیری در کتاب «الفقه علی مذاهب الاربعه» می‌گوید: ▪️ «از نظر مالکیه و حنفیه گریه با صدا و فریاد زدن حرام است. ◾️ اما از نظر شافعیه و حنبلی‌ها مباح است، چنان‌که اشک ریختن بدون صدا به اتفاق علما، مباح است.»[4] ⚫️ و از نظر فقهای شیعه جزع و نوحه‌سرایی به باطل و دروغ، پاره‌کردن گریبان و ... مکروه است. 🔻 مرحوم صاحب جواهر می‌نویسد: ▪️ «شکی نیست که گریه بر میت به‌خاطر روایات متعددی که به حدّ تواتر معنوی رسیده و فتاوای فقها جایز است و آن روایات عبارت است از گریه پیامبر بر عموی خود حمزه و...»[5] 🔻 و نیز مرحوم امام خمینی می‌نویسد: ▪️ «گریه کردن بر اموات نه تنها مباح و رواست، بلکه در هنگام شدت حزن و اندوه، مستحب است، ولی سخنی که باعث غضب خداوند شود، نگوید و جایز است؛ نوحه‌سرایی، خواه با شعر یا نثر ... ▪️ بنا بر احتیاط جایز نیست، سیلی زدن به صورت، زخمی کردن، بریدن و کندن مو...»[6] 🔻 صاحب عروه می‌نویسد: «گریه بر میت هر چند با صدا همراه باشد، جایز است، بلکه در صورتی‌که برای تسکین تألم و سوز دل باشد، رجحان دارد؛ همراه با جزع و بی‌تابی کردن جایز است...»[7] 🔻 پی‌نوشت: [1]. «و یکره النوح و الصیاح و شق الجیوب... فأما البکاء من غیر رفع الصوت فلابأس و الصبر افضل.» فتاوی الهندیه فی مذهب الامام ابی حنیفه، مولانا الشیخ نظام و جماعه من علماء الهند، المطبعه الکبری الامیریه، قاهره، مصر، ج1 ص162. [2]. «اما النوح العالی فلایجوز و البکاء مع رقه القلب فلابأس به و یکره للرجال تسوید الثیاب و تمزیقها للتعزیه ولاباس بالتسوید للنساء و اما تسوید الخدود والایدی و شق الجیوب و خدش الوجوه...» همان، ج1 ص162-163. [3]. «یکره النوح و الصیاح لنهی النبی و البکاء لاباس به کما روی ان النبی بکی علی بنی ابراهیم.» فتوای غیاثیه، قاضی غیاث الدین، دارالفکر، بیروت، لبنان، ص45. [4]. «یحرم البکاء علی المیت برفع الصوت و الصیاح عند المالکیه و الحنفیه و قال الشافعیه و الحنابله انه مباح اما هطل الدموع بدون صیاح فانه مباح باتفاق.» الفقه علی المذاهب الاربعه، جزیری، دار الکتب العمیه، بیروت، لبنان، ج1 ص484. [5]. «لاریب فی الجواز البکاء علی المیت نصاً و فتوی الاخبار التی لاتقصر عن التواتر معنی من بکاء النبی علی حمزه -سید الشهداء- و...» جواهر الکلام، شیخ محد حسن نجفی، موسسه دائر المعارف الفقه الاسلامی، قم، ایران، ج4 ص364. [6]. «یجوز البکاء علی المیت بل قد یستحب عند اشتداد الحزن ولکن لایقول ما یسخط الربّ و کذا یجوز النوح علیه بالنظم و النثر...» تحریر الوسیله، امام خمینی، دارالعلم، قم، ایران، ج1 کتاب الجنائز. [7]. «یجوز البکاء علی المیت و لو کان مع الصوت بل قد یکون راحجاً کما اذا کان مسکناً للحزن و حرقه القلب...» عروه الوثقی، سید محمد کاظم یزدی، موسسه الاعلمی للمطبوعات، بیروت، لبنان، مکروهات دفن ج2 ص130. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
میدان مغناطیسی زمین چیست ❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
معبد اسرار آمیز « ژوپیتر» در بعلبک لبنان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : حلقه شیطان ☯️🔺 قسمت (دوم) 2️⃣ 🔷 این مستند ( 16 قسمتی ) به برسی فرقه حلقه عرفان می پردازد. ♦️ محصول موسسه راهبردی حق پژوهی، این مستند سال 1395 از شبکه 3 سیما پخش شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
حماسه حسینی واقعه‌ای چند بعدی 🔻 قسمت (اول)1️⃣ ♦️ دعوت به توحيد با گفتار و در عمل، بدون شك محور همه معارف آسمانى و اساس دعوت همه پيامبران الهى است. همه مراحل قيام پر شكوه امام حسين (ع)، از آغاز تا پايان در توحيد موج مى‌‏زند. 🔷 آن حضرت از اولين قدم تا آخرين نفس، لحظه‌‏اى از ياد حق و حمد و ثنا و شكر او غافل نبود. سخن حضرت در مسیر «الحمدلله و ماشاءالله و لاحول و لا قوه الا بالله» بود. 🔶 ستارگان هيچ آسمانى مانند ستارگان آسمان كربلا، اين همه شكوه، عظمت و فضيلت را به تماشا ننشسته است آفتاب در هيچ روزى مانند روز عاشورا با ترديد و دل لرزان و رنگ پريده، رخ ننموده است. 🔷 در اینجا درباره‌ی اهمیت و جایگاه حماسه انسان‌ساز عاشورا و نقش آن در تاریخ انسان و اسلام، همچنین درس‌ها و عبرت آموزی‌هایی که برای همه انسان‌ها به‌ویژه مسلمانان دارد، اشاره‌ای نمی‌کنیم. ♦️ خوشبختانه در این زمینه نیز کارهای فراوانی انجام شده، هر چند که هنوز هم جای کار هست. آنچه اینک و به مناسبت بحث می‌توان گفت آن است که واقعه عاشورا و جایگاه و عملکرد پرچم‌دار بزرگ آن، حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) و دیگر یارانش می‌تواند حاوی درس‌هایی بزرگ از منظر نقش و جایگاه عرفان در اسلام باشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
حماسه حسینی واقعه‌ای چند بعدی 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ حماسه حسینی واقعه‌ای چندبعدی بود، همان طور که پیشگامان و پرچم‌داران آن هم افرادی چندبعدی بودند. یکی از این ابعاد، بعد عرفانی و معنوی این واقعه است. 🔷 بررسی این جنبه از حادثه عاشورا را می‌تواند شاخصه‌های عرفان اصیل اسلامی را به ما نشان دهد.[1] 🔶 در پرتو این معیار شناسی است که مرز عرفان مقبول از عرفان مطرود مشخص می‌شود. جدای از تربیت عرفانی امام حسین (علیه‌السلام) تا پیش از واقعه عاشورا، بررسی و تحلیل رفتارها و گفتارهای ایشان از ابتدا تا انتهای خود واقعه هم نشان دهنده روح عرفانی امام است. 🔷 سخنان امام در زیارت عرفه، توکل ایشان بر خداوند، راز و نیازهایی که در طول حادثه داشتند، رسیدن به مقام صبر و رضا در روز واقعه، نماز ظهر عاشورا، همه و همه نشان دهنده انسانی است که سلوک عرفانی را مرحله‌به‌مرحله طی کرده و در آخر به مقام فنای فی‌الله و بقای بالله می‌رسد. 🔶 حرکت امام نشان داد که نظر اسلام، عرفان و سلوک معنوی مستلزم دوری از صحنه عمل اجتماعی و رها کردن مسئولیت مانند عرفان‌های شرق و غرب در قبال مکتب و جامعه نیست. 🔷 قیام حسینی نقطه اوج تلاقی عرفان و حماسه بود. علاوه بر دیگر ابعاد، این جنبه و جلوه از قیام عاشورا نیز برای انسان امروز و جامعه اسلامی در عصر حاضر درس‌های فراوانی دارد. 🔶 مهم آن است که این درس‌ها شناخته ‌شود و راهنمای عمل قرار گیرد. کوتاهی در این زمینه نه تنها کوتاهی در عمل به رسالت و مسئولیت بزرگ تبیین و تبلیغ دین و آموزه‌های دینی است، بلکه موجب جلب و جذب جامعه به‌ویژه جوانان به سوی کسانی می‌شود که صلاحیت‌های لازم را برای این کار ندارند. 🔷 با توجه به اهمیت ایام بزرگداشت شعائر حسینی باید خاطر نشان کنیم که سخنرانان، مداحان، مرثیه‌سرایان و دیگر کسانی که در این زمینه فعال هستند، مسئولیتی بسیار خطیر و حساس به عهده دارند، چرا که میراثی عظیم و سرمایه‌ای گران‌قدر به امانت در اختیارشان نهاده شده که باید به‌خوبی از آن پاسداری کنند. 🔶 این امر نیز محقق نمی‌شود، مگر آن که هر یک به سهم خویش، ابتدا در صدد شناخت هر چه بهتر شخصیت و شعارهای عاشورا برآیند سپس چهره زلال و روشن این واقعه را به دیگران معرفی کنند. 🔷 از این رو، بیان هر مطلب یا انجام هر حرکتی که به جلوه و جمال نهضت حسینی خدشه وارد کند در واقع کوتاهی در انجام این رسالت الهی و اسلامی است. 🔶 برای ایفای هر چه بهتر وظیفه تبلیغ و تعظیم شعائر عاشورا، لازم است که مدیریت امور مجالس حسینی در اختیار افراد اسلام‌شناس، روشن‌بین و آگاه به زمان باشد؛ یعنی کسانی چون شهید مطهری که هم درد دین دارند و هم دغدغه حفظ و حراست شعائر دینی در برابر خرافات و تحریفات را. 🔷 علاوه بر دست‌اندرکاران مراسم بزرگداشت قیام امام حسین (علیه‌السلام)، افراد و مردم عادی نیز هر یک به سهم خود در قبال این واقعه مسوولند و باید به گونه‌ای عمل کنند که شعارها و آرمان‌ امام حسین (علیه‌السلام) و یارانش در گفتار و رفتارشان تجلی کند. 🔶 ایام محرم فرصت مغتنمی است برای تبلیغ عرفان اصیل اسلامی، به شرط آن که هم مسئولان هیئت‌ها و مجالس تعظیم شعائر حسینی هم افراد، نهادها و رسانه‌های تبلیغی و فرهنگی جامعه ما با احساس مسئولیت جدی وارد میدان شده و برای این موضوع برنامه‌ریزی کنند. ♦️ باید توجه داشت که یکی از راه‌های تقویت روح معنویت و سلوک عرفانی در بین افراد جامعه به‌ویژه نسل جوان، فعال کردن و بهره گرفتن از ماه مبارک رمضان و ماه محرم، اعیاد گوناگون اسلامی، مراسمی چون اعتکاف، دعاها، از این سرمایه ارزشمند است و در صورتی که به درستی شناخته، فعال، مدیریت و تبلیغ شود، می‌تواند علاوه بر سیراب کردن کام تشنگان امور روحانی و معنوی، باعث کم رونق شدن بازار افراد و جریان‌های مدعی شود.[2] 🔻پی‌نوشت: [1]. على سعادت پرور، فروغ شهادت، ص. 185 [2]. جمعی از نویسندگان، کژراهه، انتشارات موسسه جام‌جم، 1390، ص 467. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2