eitaa logo
حضرت آیت الله قاضی(ره)
2.2هزار دنبال‌کننده
513 عکس
33 ویدیو
28 فایل
عارفان که جام حق نوشیده‌اند رازها دانسته و پوشیده‌اند هر که را اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند تبادل،تبلیغ ⛔کپی مطالب با ذکر منبع جایز است
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سیر الی الله
﷽ کتاب سیری در تاریخ پیامبر اکرم صلوات الله علیه اثر عالم ربانی آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدس الله سره. 📥 برای دانلود روی عنوان آبی رنگ کلیک نمایید : دانلود رایگان دو جلد کتاب دانلود صوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ ▪️نزدیکترین حالت بنده به خدا▪️ حضرت امام رضا علیه السلام 🔹أقْرَبُ مَا يَكُونُ الْعَبْدُ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُوَ سَاجِدٌ وَ ذَلِكَ قَوْلُهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ اسْجُدْ وَ اقْتَرِب‏* ▪️نزدیکترین حال بنده نسبت به خداوند عزّوجلّ زمانی است که در سجده است؛ و این است معنای کلام خدا تبارک و تعالی: «سجده کن و نزدیک شو» 📚«عیون أخبار الرضا علیه السلام» ج ۲ ص ۷ *سورۀ العلق، آیة ۱۹ @ghazi_ir
﷽ 🏴 ظهور ولایت امام رضا علیه السلام در تمام عوالم... امام‏ رضا همه جا هست، امام‏ رضا در منزل خود انسان هم هست، امام‏ رضا اختصاص به مشهد و نقطه خاص ندارد؛ ولايت امام عليه‏ السّلام، با خون و گوشت و پوست انسان قرين و عجين است، با نفس و ضمير و سِرّ و روح انسان عجين است. 📝حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 📘نفحات انس ؛ ص108 علیه السلام @ghazi_ir
﷽ 🔍 | ۰۰۰۹ 📌 انس با قرآن 📜 آیةالله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 🌐 منبع: yon.ir/ZB4wf ☑️ سوال: ~ با سلام ؛ برای اینکه با قرآن بیشتر مانوس شویم چه باید کرد ⁉️ ✅ جواب : ~ هوالعالم؛ انس بمعنای الفت و مصاحبت با شیئی را گویند و این مسئله همراه با یک نوع التذاذ است بدون التذاذ مؤانست معنی نخواهد داشت خواه التذاذ نفسانی یا عقلانی و یا روحی. حقیقت انس ملازم با سنخیت آنس با مأنوس می باشد و در صورت عدم سنخیت هیچ نوع ارتباطی که محصل این حقیقت باشد به وقوع نخواهد پیوست. توضیح اینکه از انجا که قران دارای مراتب مختلفه ای از معرفت و معانی است هر فرد باندازه همان میزان از معرفت خود با قران انس پیدا می کند و کسی که از قران حظ و نصیبی ندارد معلوم می شود هیچ نوع سنخیتی با قران نخواهد داشت. ❖ مرحوم والد [ علامه طهرانی ] رضوان الله علیه می فرمودند: " در زمانیکه ما در نجف اشرف تحصیل می کردیم. روزی با یکی از فضلاء و مدرسین معروف راجع به لزوم قرائت و تدبر و تامل در قران برای طلاب صحبت می کردیم، آن شخص معروف می گفت: " طلبه نباید وقتش را به خواندن قران بگذراند زیرا قران یا مجموعه ای از احکام است که مدارک احکام بصورت روایات در میان، موجودات در قران فقط مجملاتی بیش نیست و یا حکایات و قصص است که قصه و حکایت خواندن ندارد و یا مسائلی اخلاقی و اجتماعی است که طلبه اینها را خود بخود می فهمد. "" ❖ زهی نادانی و جهالت شما ببینید چقدر فرق بین این سخن سخیف و موهون با کلام بلند مرتبه و گرانسنگ علامه طباطبایی است که می فرماید : " مکتب تشیع حقیقتش را از مفاهیم قرانی گرفته است ولیکن شیعه آن را رها نموده و صرفا به ولایت تمسک کرده است. " و نتیجه آن نگارش این تفسیر کبیر المیزان است بنابراین هر چقدر انسان به مفاهیم و معانی قرآن بیشتر برسد شوق و علاقه ی او برای ادراک بیشتر ، بیشتر خواهد شد و نور آن در قلب او بیشتر خواهد شد و اُنس او با قرآن بیشتر خواهد شد. @ghazi_ir
﷽ 💠. این جهان کوه است و فعلِ ما ندا سوی ما آید نداها را صَدا 🔸تمام کارهایی که انسان انجام می‌دهد، بدانیم یا ندانیم روی مسائل و توفیقاتی که بعد اتفاق می‌افتد اثرِ مستقیم و غیر قابل انکاری دارد؛ اگر تا حالا نمی‌دانستید، بدانید! 🔸یعنی هر خطوری که به ذهن ما می‌آید، در یا سلب توفیقی که باید برای ما پیدا شود اثر دارد. یک «تو» گفتن، یک بی‌احترامی کردن، یک آزردنِ مؤمن، یک عملِ خلاف کردن اثر دارد؛ این‌قدر این عالَم دقیق است! 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔉. ، جلسه ٨۶ @ghazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 📌 قضاوتی عارفانه ... 🔹شما از كجا مى ‏دانيد افرادِ گنه كار از آن گونه روحانى ‏ها به خدا نزديك تر نباشند؟ 🔹اين‏ دخترها و پسرهاى آلوده، به مقتضاى برنامه ‏هاىِ غلط، اين طور بار آمده ‏اند. آنها تربيت نشده‏ اند، و چه بسا در ظنّ و گمانِ گناه نیز در خود يك حالِ انفعالى داشته باشند؛ حالِ توبه ‏اى داشته باشند كه «من كار بدى مى ‏كنم!» 🔹آن رقّاصۂ سينما، در خانواده ‏اى بار آمده است كه نماز و روزه نبوده، شُربِ خَمر بوده است، سپس به مدرسه رفته و از روى تربيت‏ هاى ناصالح اينطور شده است. و چه بسا در انديشۂ خود، منفعل و انتظار استماع و شنیدنِ صيحۂ حق و توبه ‏اى را دارد! 🔹ولى آن روحانى كه براى رياست درس خوانده مى ‏گويد: «همۂ كارهاى من صحيح است، همۂ كارهاى من مورد رضاى خدا است» آيا او به خدا نزديك تر است يا اين؟ علامه طهرانی قدّس سرّه. 📚 کتاب وظیفه فرد مسلمان در حکومت اسلام، صفحه 62. @ghazi_ir
﷽ 📌 " میثم تمار " عارفی امام شناس 📚 سیدالطائفتین علامہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ سرہ در " امام شناسى، ج‏۳، ص ۳۸ " مرقوم نموده اند که: ❖ ميثم تمّار مردى است خرما فروش چند سبد خرما دارد و در دكّه‏ اى نزديك مسجد كوفه می گذارد و می فروشد، در اثر تسليم و اطاعت آن قدر مقام و منزلت يافت كه امام خود را به نورانيت و به ولايت شناخت و اميرالمؤمنين عليه السّلام ساعاتى چند در دكّان او می رفتند و می نشستند و مانند دو برادر مهربان مأنوس بودند و آن قدر از اسرار غيبى و معارف الهى به او آموختند كه هر بيننده را متحير می ساخت. ❖ ابن عبّاس كه شاگرد مكتب اميرالمؤمنين عليه السّلام است و در تفسير، استاد و از سرلشگران نامى و مبرّز و از خواصّ آن حضرت است و محمّد ابن حنفيه او را استاد و ربّانى امّت خطاب می كند در مقابل علوم ميثم تمّار نتوانست طاقت بياورد و ظرفيت تحمّل آن را داشته باشد، و به آن درجه‏ اى كه اين مرد خرمافروش امام خود را شناخت و به حقيقت معرفت پى برد ابن عبّاس پى نبرد، و گهگاهى به آن حضرت دستور می داد يا ايراد می گرفت. ❖ حضرت روزى به ميثم فرمودند: حالت چگونه است در وقتى كه زنازاده بنى اميه تو را بطلبد و امر كند كه از من بيزارى بجوئى؟ - ميثم گفت: به خدا سوگند كه هيچگاه از تو بيزارى نخواهم جست. - حضرت فرمود: به خدا قسم ترا خواهند كشت و بر دار خواهند كشيد. - ميثم گفت: صبر خواهم كرد و اينها در راه خدا كم است و آسان. - حضرت فرمود كه: اى ميثم تو در آخرت با من خواهى بود و در درجه من. ❖ اين شاگرد عارف و امام‏ شناس است كه سيطره غيبى امام خود را بر مُلك و ملكوت ادراك نموده است و لذا از مغيبات و از فِتَن آينده خبر می داد و چون آينه‏ اى تمام وقايع آينده در مقابل ديدگانش هويدا و مشهود بود تا چه رسد به خود مقام ولايت كه از اسرار و مغيبات خبر دهد و دوست و دشمن بر علوم غيبى او معترف باشند. @ghazi_ir __ 🗃 جهت اطلاع بیشتر رجوع شود به: • امام شناسی ، ج۱۲، ص ۱۸۸ • انوارالملکوت ، ج۲ ص ۲۰۷ و ۲۳۱ • نورملکوت قرآن ، ج۳، ص ۳۹۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 🔵. حقیقت تبرّی، از برخی رفتارها مبرّاست! 🔸شکی نیست که انسان باید هر دو جنبۀ تولّی و تبرّی را داشته باشد. تبرّی یعنی انسان باید در نفسِ خود نسبت به اعداء دین موضع داشته باشد و آنها را نپسندد. البته لازمۀ این مسئله این است که انسان از مصائبی که آنها بر دین و اولیای دین وارده کرده اند محزون باشد. اینکه نهم ربیع تعیین شده است، شاید در تعیین این روز نظر و ایراد باشد بلکه نظرِ موثّق این است که روز دیگری است؛ عَلَی کُلِّ حالٍ این روز سمبل شده است. 🔸 اما مطلبی که در جامعۀ ما وجود دارد و من از برخی معمّمین که افراد عادی روی حرف آنها حساب باز می‌کنند هم شنیده‌ام، این است که می‌گویند: «در چنین شرایطی که انسان باید اظهار شعف و شادی کند دیگر آزاد است هر کاری دلش خواست انجام دهد و امشب هر عملِ قبیحی مباح است و قُبحش را از دست می‌دهد بلکه مستحسن می‌شود!» این کلام جای صحبت و حرف دارد. عملِ قبیح، قبیح است و یک مسلمان و شیعه باید با متانت باشد و نباید کار قبیح و حرام و زشت انجام دهد؛ عملِ زشت، زشت است در هر جا که می‌خواهد باشد. 🔸گفته‌اند: «امشب رُفِعَ القلم است و قلم تکلیف برداشته می‌شود و دیگر هر کاری که دلتان خواست بکنید!» خیر! اینها چرندیاتی است که عوام آمده‌اند و در میان مردم منتشر کرده‌اند. در کدام روایت و آیه و سند داریم که در این شب، انسان هر کاری دلش خواست بکند و تکلیف در این شب برداشته می‌شود؟! اظهار شَعَف و شادی مطلبِ دیگری است و همچنین نُقل پخش کردن و شیرینی خوردن و شادی کردن. اما حرف زشت و رکیک زدن، ممنوع! حرف خلافِ عفّت زدن و حرف ناشایست زدن، ممنوع و حرام است! 🔺شیعۀ امیرالمؤمنین علیه السلام بالاتر از این حرفهاست، و مقام و موقعیتِ شخصی که خود را دنباله رو آن مکتب قرار داده است بسیار بالاتر و عظیم تر از این حرفها است که بیاید خودش را تضعیف کند. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔉. ، جلسه 22، با تلخیص @ghazi_ir
﷽ 📜. به دنبال کشف و کرامات رفتن سالک را از خدا دور می کند! ❂. حضرت سید هاشم حداد رضوان الله علیه به شاگردان خود توصیه می نمودند: " دنبال کشف و کرامات نروید! این طلب ها سالک را از خدا دور می کند گرچه مطلوبش حاصل شود. کرامات و کشفی که خدا پیش آورد ممدوح است نه آنرا که بنده دنبال کند. " ما [ علامه طهرانی قدس سره ] در تمام مدت عمر از ایشان یک کلام که حاکی از مقام و یا بیان کشف و کرامات باشد نشنیدیم؛ آنچه می فرمودند، از مقامات توحیدی و سیر در عوالم معنی بود... ❇️. منبع: روح مجرد ، ص ۵۵۶ #⃣. موضوع: @ghazi_ir
﷽ ❖. حرم الهی ، حرم امن است؛ راه سلوک ، راه عشق است ؛ راه محبت است؛ این راه بدون عشق و محبت اصلا محال است طی بشود؛ و از رموز عشق و محبت این است که اسرار داخل حرم نباید در خارج بیان بشود. اسراری که بین بنده و پروردگار است ، مختص رابطه ای است که بین بنده و پروردگار است؛ اگر انسان آن را به غیر ابراز کند، خدا روی صفت غیرت، خوشش نمی آید و دور میکند. حالا برای این بیچاره که خداوند بیرونش کرده ، بررگترین آفت و بزرگترین بلا بر سرش می آید. آن بلا چیست؟ استدراج ! یعنی کم کم ، پایین می آورد تا اینکه منحط می کند ✍🏻. قدس سره 📚. آیین رستگاری ، ص ۸۰ و ۸۲ 📥 دانلود کتاب 📓 خرید کتاب @ghazi_ir
﷽ 📜. معنای خیر و عافیت حقیقی.... ❂. حضرت سید هاشم حداد رضوان الله علیه می فرمودند : " ما با این دیدگاه طبیعی و حسی خود می پنداریم خیر همیشه در سلامتی و قدرت و حیات است بدون ملاحظه واقعیت حیات، از نیت خوب یا بد ، و از اراده خوب یا بد، و از اعتقاد خوب یا بد؛ ولی اینطور نیست. زیرا ملاحظه معنی را هم باید نمود. حیات برای انسان وقتی خیر است که وی برای نفس خود و دیگران منشا خیر باشد؛ و اما اگر منشا شر شد و زیادی عمر و زیادی سلامتی و صحت و زیادی قدرت موجب تعدی و تجاوز به نفس خود و حریم بشریت شد، در اینجا دیگر خیر نیست، عنوان خیر بر آن صادق نیست! ❇️. منبع: روح مجرد ، ص ۱۱۲ #⃣. موضوع: 📥 دانلود کتاب @ghazi_ir
﷽ 📿 | ~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~ 🕯 حدیث: " الصّلاةُ خَيرُ مَوضوعٍ، فمن شاءَ استقلَّ و من شاءَ استَكثَر " | ١ | 📜 ترجمه: " بهترین چیزی که در اسلام قرار داده شده است، نماز است ؛ هرکسی می خواهد کمتر و هرکسی میخواهد بیشتر بخواند. " ~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~ ✍🏻 شرح از سیدالطائفتین قدس سره: ❖. آن نماز واجبی که انسان می خواند، برای اقل مومنین و اضعف مومنین است. در روایت داریم که رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: " این هفده رکعت را که خدا واجب کرد به خاطر ضعفاء و اضعف مأمونین است " | ۲ | چون از زن و مرد و ضعیف و قوی دیگر کسی نیست که از عهده این هفده رکعت بر نیاید، و همه بر می آیند؛ لذا واجب شد. اما برای کسانی که می توانند راه را بیشتر طی کنند ، مستحب موکد است که نوافل را بجا بیاورند و باید دو برابر این مقدار نوافل بخوانند. و نوافل هم خیلی مهم است؛ مکتوبه است، یعنی نوشته شده است! لذا مومنین و آن افرادی که اهل مراقبه هستند اصلا بین نماز واجب و نافله مکتوبه تفاوت نمی گذارند، و همه این پنجاه و یک رکعت جزء نمازهایی است که به طور وظیفه بجا می آورند. ❖. حالا از این پنجاه و یک رکعت بگذریم، کسی می خواهد بیشتر بخواند، بخواند؛ صد رکعت بخواند ، دویست رکعت بخواند، هزار رکعت بخواند. اصلا شما از اول طلوع آفتاب در تمام شبانه روز مدام بایستید دو رکعت نماز بخوانید و تمام که شد دو رکعت دیگر ؛ نه نماز حاجت ، نه نماز توبه ، نه نماز زیارت، بلکه همین طوری نماز بخوانید، این خیلی کار خوبی است. و این نماز هم مستحب است، چون عبادت است و عبادت هم بدون استحباب نمی شود. [ خداوند میفرماید : ] ای بنده ای که پنجاه و یک رکعت نمازت را خواندی، باز هم دلت میخواهد نماز بخوانی ؟! خوب بیا بخوان! هر چه بیشتر میخواهی نماز بخوانی، بخوان ؛ راه بسته نیست! آن افرادی که من بر آنها واجب کردم که هفده رکعت نماز بخوانند ، اضعف مامونین اند. ❖. خب خداوند این را به عنوان مستحب قرار داد، اما چرا واجب نکرد؟! چون اگر واجب می کرد که نمی شد؛ آخر او پیغمبر رحمه للعالمین است، و تکلیف او هم بر اساس حکمت است ، و شریعت او هم‌ شریعت سمحه و سهله، یعنی آسان است. آن وقت اگر پنجاه و یک رکعت را بر همه واجب کند؛ آن دختری که تازه بالغ می شود و آن پیرمرد ضعیف و رنجور و مریض باید پنجاه و یک رکعت نماز بخوانند! نه اینکه غیرممکن است، اگر غیرممکن باشد متعذر باشد که به او تکلیف نمی شود، بلکه متعسر و مشکل است؛ ولی این تکلیف مشکل برداشته شد. پس رسول خدا ما را از یک راه روشن و مستقیم حرکت می دهد و خودش مدام آشغال ها را جمع می کند، خار و خاشاک ها را جمع می کند، و مدام راه را نشان می دهد و یک دین سهل و سمحه به دست ما داده و ما قدرش را نمی دانیم! | ۳ | ~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~ 📚 منابع: ۱. بحارالانوار، ج۷۹، ص ۳۰۸ ۲. الامالی ، شیخ صدوق، ص ۴۵۱ ۲. شرح فقراتی از دعای افتتاح، ص ٩١ و ٩٩ 📥 دانلود کتاب @ghazi_ir
﷽ 📌. برای خدا گریستن از اشد طاعات و مثوبات .... 📥 دانلود کتاب @ghazi_ir
﷽ ❖. مرحوم والد ما، علّامه طهرانی رضوان الله عليه بارها به بنده مى‏ فرمودند: " من پيش از آنكه با تذكّر استادم متوجّه خطا و رفع اشتباهم شوم، خود به تحليل و تحقيق رفتارم مى‏ پرداختم و آن را اصلاح مى‏ كردم. " حال، ما صراحتاً به افراد متذكّر مى‏ شويم، ولى آنها توجّهى به تذكّر ما نمى ‏كنند! و همين مسأله، سرّ تعالى و ترقّى ايشان به مراتب عليا بوده است. و ايشان مى ‏فرمودند: " استاد براى مواردى است كه انسان به اشتباه و خطاى خود پى نبرد، نه در جايى كه تشخيص خطا براى خود شخص ميسّر است؛ در آنجا ديگر نيازى به استاد نيست! " ✍🏻. قدس سره 📚. حیات جاوید ، ص ۱۷۸ 📥 دانلود کتاب @ghazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ ❖. انسان در دنیا به هر چیز متکی باشد، ایمان به آن چیز دارد. یعنی قلب انسان به هر چیز که تعلق بگیرد و مقصود و هدفش را او قرار بدهد، دلبستگی و پیوند با او است؛ و این دلبستگی و گرویدن را ایمان می گویند. بنابراین ، انسان که یکی از موجودات است و دارای عقل و شعور است، حالا می خواهد پیوند و دلبستگی پیدا کند، دلبستگی و پیوند به چه پیدا کند؟ به موجودی که مانند او در یک ردیف و در عرض هم دست خوش فنا و فساد هستند ؟! یا دلبستگی پیدا کند به آن ذات مقدسی که قیوم اوست و در هر لحظه بیدار است و کفیل امور انسان است؟ ✍🏻. قدس سره 📚. مبانی تشیع ، ص ۱۰۶ 📥 دانلود کتاب @ghazi_ir
﷽ 🌹شب و روز بسیار محترم🌹 آیةالله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی 💠میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم است. این شب خیلی محترم است و همچنین فردا خیلی محترم است و در آن زیارت حضرت رسول وارد شده است. 💠حضرت را از راه دور زیارت کنید! خود حضرت می فرمایند: «هر کس به من سلام کند از او دستگیری می کنم.» 💠...از حضرت آنچه را خیر ماست که همان عبور از دنیا و نفس باشد بخواهیم؛ از حضرت بخواهیم هر چه نفس داریم، هر چه آمال داریم همه را محو کرده و از بین ببرد و خدا را جایگزین آن نماید. 📚 «گلشن أحباب» ج ۱ ص ۲۰۶ @ghazi_ir
﷽ 💠. برتر از هزار رکعت نماز... صلی الله علیه و آله @ghazi_ir
4_5987739535147009332.mp3
19.17M
﷽ 🎧 حدیث: 🖋 ترجمه: قدس سره 🕰 زمان: ۲۵ دقیقه 💾 حجم: ۱۸.mb 📚 دانلود متن pdf ____ @ghazi_ir
﷽ 🌼مقام محمود و سعۀ نفس رسول خدا صلّی الله علیه و آله🌼 علّامه آیةالله حاج سیّدمحمّدحسین حسینی طهرانی قدّس سرّه 🌷رسول الله صلّى الله عليه و آله و سلّم با هر موجودى بوده است؛ يعنى تمام ماسوى الله از عالم مُلک و مَلَكوت، از عقول، و ارواح، و نفوس عِلويّه، و سفليّه، و موجودات عالم صورت، و عالم طبع؛ با همه و همه بوده است؛ 🌷بلكه حقيقت آن موجودات اوّلًا و بالذّات بوده است، و نسبتِ وجود به آن موجودات ثانياً و بالعرض است؛ و اين است مقام محمود. 🌷زيرا گفتيم اين مقام، مقامى است كه هر گونه حمدى، از هر حمد كننده اى، نسبت به هر حمد شده اى صورت گيرد، راجع به آنجاست؛ 🌷يعنى: گلى را كه ما مى ‏بوئيم و حمد مى‏ كنيم، اين حقيقتِ حمد راجع به رسول الله است؛ يعنى: حقيقت وجود گل و زيبائى گل و بوى عطرآميز گل و طراوت گل، همه و همه رسول الله است، و حقيقت ما كه حامد هستيم و حقيقت حمد ما، همه و همه رسول الله است. 🌷و همچنين بلبلى را كه مى‏ستائيم، و ماه و خورشيد، و زيبائى ‏هاى عالم را كه مملوّ از شادابى و طراوت و عشق و محبّت و علم و قدرت و حيات است، همه و همه رسول الله است. 🌷وجود و نفس واسع آن حضرت آن‏ قدر در عالم بقاء بالله وسيع و واسع است كه با هر موجودى از مَلَكوت و باطن، و از مُلک و ظاهرِ او همراه است؛ و اين است مقام كلّيّه كه ما درباره امامان‏ عليهم السّلام قائل هستيم‏. 📚 «معادشناسی» ج ۹ ص ۴۲۳ @ghazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا