eitaa logo
حرف حساب
7.4هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
46 ویدیو
15 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم | گروه مطالعاتی هیئت امام جعفر صادق علیه السلام ارتباط با مدیر: @Einizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حرف حساب
✳️ جامع نعمت‌های مادی و معنوی 🔻 علیه السلام در ، طرز سپاسگزاری را به ما آموخت که ما خدا را چگونه شکر بکنیم و در قبال چه نعمتی شکر بکنیم. برخی‌ها روی نعمت‌های مادی خدا را می‌ستایند و برخی‌ها روی نعمت‌های معنوی و جامع نعمت‌های مادی و معنوی و نظام دینی است. 👤 📝 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ تا كی چشم‌به‌راه بنده‌ام باشم...؟ 🔻 در آمده است كه می‌فرمايد: ای فرزند آدم! به حق تو بر من سوگند كه من تو را دوست دارم، پس تو را به حق من بر تو سوگند می‌دهم مرا دوست بدار. 🔸 به پيامبرش (علی نبينا و آله و عليه السلام) فرمود: « یا عیسی! کَم اُطیلُ النّظَر؟ و اُحسِنُ الطَّلَب؟َ و َالقَومُ لا یَرجعُونَ...» ای عيسی! تا كی چشم‌به‌راه باشم و پيگيری كنم و مردم به‌سوی من بازنگردند؟ 👤 📚 از کتاب ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ خویشتن را قربانی کنید! 💠 «هُوَ أَعْلَمُ بِكُمْ إِذْ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَإِذْ أَنْتُمْ أَجِنَّةٌ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ ۖ فَلَا تُزَكُّوٓا أَنْفُسَكُمْ...»؛ او به شما از هنگامی كه شما را از زمین به وجود آورد و از هنگامی كه در شكم مادرانتان جنین بودید داناتر است؛ پس خودستایی نكنید...(نجم، ۳۲) 🔻 ذات اقدس الهی می‌فرماید ما آغاز هستی شما را می‌دانیم، از آن روزی که تراب بودید، طین بودید، بعد نطفه و علقه شدید، تا «أَجِنَّةٌ» بودید و «وَ إِذْ أَنْتُمْ أَجِنَّةٌ»؛ یعنی جنین بودید، «فی بُطُونِ أُمَّهاتِکُمْ» بودید. پس دیگر خودتان را نگویید که ما چنین هستیم! شما مأمور به هستید، مجاز به نیستید. «تضحیه»؛ یعنی ، جانتان را از خودتان بگیرید، کنید. 🔺 تضحیه یعنی خودستانی؛ ما مأمور به خودستانی هستیم، مجاز به نیستیم که من این هستم، من این قدر بلد هستم، من این درس را خواندم، اگر - خدای ناکرده - دهن باز کردیم گفتیم من این چنین هستم، این خودستایی است و حرام. فرمود: «فَلا تُزَکُّوا» نهی است، خودتان را تزکیه نکنید؛ اما خودستانی؛ یعنی خویشتن را از خود بگیرید، قربانی کنید، تضحیه‌ی نفس کنید، این وظیفه‌ی ماست. 👤 📝 | ۹۵/۱۲/۲۵ 💠 | آیات ۲۹ تا ۳۲ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ روغن‌مالی! 🔻 مرحوم می‌فرماید: مَثَل شخصی که مواظبت بر می‌کند اما هیچ‌وقت با خودش نکرده و خود را متوجه نشده مانند فردی است که بیماری پوستی گرفته و به پزشک مراجعه کرده و می‌گوید: من شب‌ها بدنم می‌خارد و نمی‌توانم بخوابم. پزشک می‌گوید: سه تا دستور به تو می‌دهم که باید با هم اجرا شوند. اول: . یک چیزهایی است که پوست تو را حساس‌تر می‌کند. این‌ها را نخور. آقایان! تمام ما از پرهیز شروع می‌شود! دوم: شربتی هست که تو را از معالجه می‌کند. سوم: پوستت را خارانده‌ای و اذیت شده‌ای. روغنی هست که باید به‌عنوان مرهم روی پوستت بمالی تا از بیرون به پوست تو آرامش بدهد. بیمار می‌رود و هفته‌ی بعد می‌آید و می‌گوید: من خوب نشدم. پزشک می‌پرسد: چرا؟ می‌گوید: پرهیز که فرمودید، خب نمی‌شد انجام داد! یک جایی رفته بودیم، غذایی بود، گفتم اگر نخورم دلشان می‌شکند! شربت هم تا حالا وقت نکردم پیدا کنم. اما خوشبختانه آن روغن بود! نراقی می‌فرماید: نوع مردم با دلشان را خوش کرده‌اند! فقط یک انگشتری و یک محاسنی و یک عطر تی‌رُزی و «مسّاکم الله بالخیر»، «صبّحکم الله بالخیر»! ای بیچاره! ‼️ آدم باید خلوت کند با خودش که آقا من تا کی در خانه بزنم؟ نباید ترک کنم این دادزدن را؟ تا کی در خانه باشم؟ تا کی تند باشم؟ یک خلوتی بکنیم با خودمان. 👤 📝 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ شفاعت 🔻 در اسلام عامل کسب «شایستگی نجات» است؛ نه وسیله‌ی «نجات شایسته»، این فرد است که باید شفاعت را از بگیرد و سرنوشت خود را بدان عوض کند. یعنی سرشتش را چنان تغییر دهد که شایسته‌ی تغییر سرنوشتش باشد و آری، فرد آن را از شفیع می‌گیرد؛ شفیع آن را به فرد نمی‌دهد. هیچ عنصر آلوده و بی‌ارزش با هیچ فوت‌وفنی از نمی‌گذرد؛ مگر پیش از آن، در این «جهان زندگی و تلاش و کار و خدمت و خیانت» فن عبور از آن را آموخته باشد و شفیع، یکی از این آموزگاران است؛ نه یک پارتی! 📚 برگرفته از کتاب | هفت گفتار از 📖 ص ۲۴۳ 🙏 ارسالی یکی از اعضای محترم کانال ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ گلوبالیزیشن مهدوی یعنی امنیت برای همه 🔻 روایت داریم که در زمان حکومت جهانی (عج) بدان حد بر جهان حاکم می‌شود که یک دختر نوجوان بدون کمترین توهین و تهدیدی به‌تنهایی از این سوی عالم به آن سو خواهد رفت. یعنی امنیت برای ؛ امنیت برای دخترهای افریقا، مکزیک، غنا و افغانستان؛ نه فقط برای دختران سرمایه‌داران نیویورک. اما تفکر جهانی‌شدن از آن نوع که می‌گوید و می‌خواهد، درواقع عین محافظه‌کاری است لذا اینان در مقیاس جهانی با اصول‌گرایی، با مدینه‌ی فاضله سازی، با ایدئولوژی و حاکمیت مخالف‌اند و می‌گویند که ارزش‌ها اصولا مفاهیم غیرعلمی و مقولات غیرعقلانی و لذا مسائل شخصی بلکه جزء وسایل شخصی هستند! و ارزش‌ها شخصی و نسبی است؛ پس ربطی به حکومت و امر عمومی(پابلیک) ندارد و ، همین است. 👤 📚 برگرفته از کتاب «مهدی(عج)، ده انقلاب در یک انقلاب» 📖 صفحات ۸۹ و ۹۰ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ مراقبه حرف اول را می‌زند 🔻 در ابتدا که به خدمتش رسیدم، از او طلب دستور کردم اما در پاسخ فرمود: «این ذکر را بسیار بگو که خود کیمیاست: اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ.» 🔸 دستورهای او حول و می‌چرخید و بارها تکرار می‌کرد که این اذکار و ادعیه، با شرایطش تأثیر می‌کند و مراقبه حرف اول را می‌زند. اصول و فنون او در تربیت منطبق بر شریعت بود و اجازه نمی‌داد کسی ذره‌ای از آن فاصله بگیرد. همان دوران در میان شاگردانش این جمله‌ی او به شهرت رسید: «اگر کسی را بخواند و به مقامات عالیه نرسد، مرا لعن کند.» 👤 راوی: 📚 از کتاب | داستانی بر اساس زندگی 📖 صفحات ۴۵۹ و ۴۶۰ ✒ نوشته: ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ امام زمان؛ میزان‌کننده‌ی ترازوها 🔻 شرّ -که بدترین شر است- شری است که در آن، به و به تبدیل شده است. در این زمان ترازوها تغییر کرده، زیبایی‌شناسی‌ها عوض شده و اراده‌ها در آخرین حد از انحراف و انحطاط قرار گرفته‌اند و به همین دلیل تاریکی مطلق حاکم شده است. در تاریکی مطلق، خشت گلی جای طلا را می‌گیرد؛ چراکه ترازوهای بشر عوض شده است. لذا حضرت (عج) ابتدا ترازوها را اصلاح می‌کنند تا عدل در بیرون قابل تحقق باشد. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۱۱۳ و ۱۱۴ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ از پیشرفت دیگران خوشحال می‌شوی؟ 🔻 اگر دیگری کرد و ما شدیم و گفتیم «لَکَ الحَمد»، معلوم می‌شود که قلب ما شفاف است؛ این استخر را که زلال است، نه آلوده کرده‌ایم و نه شورانده‌ایم. 👤 📝 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ شماها دیگه کی هستید! 🔻 در گیلانغرب چوپانی بود به نام شاهین که گوسفندهایش را در تپه‌های مابین ما و عراقی‌ها می‌چرخاند. آدم خوبی بود. ابراهیم حسابی با شاهین عیاق شد. مدتی بعد به مراتع دیگری رفت. چیزی از رفتنش نگذشته بود که ابرام گفت دلم هوای شاهین رو کرده. رفتیم ببینیمش. 🔸 همین‌طور که نشسته بودیم، دیدیم شاهین بلند شد و رفت. پشت سرش هم ابرام رفت. یکدفعه صدای ابرام و شاهین ما را متوجه آن‌ها کرد. شاهین می‌گفت: «من باید این حیوون رو بزنم زمین!» ابرام هم می‌گفت: «به مولا اگه بذارم!» بلند شدیم ببینیم چه خبر است. دیدیم شاهین یه میش از بین گله جدا کرده تا سرش را ببرد و برای ما کباب کند اما ابرام مانعش شده و اجازه نمی‌دهد. ده دقیقه، یک ربع این‌ها با هم بکش نکش داشتند. بالاخره شاهین کوتاه آمد. وقتی آمد و نشست، گفت: «همین جایی که شما الان نشستید، قبل از استوار ژاندارمری می‌اومد و تقاضای گوسفند می‌کرد. من هم مجبور بودم براش گوسفند بکشم. یک دفعه که من گوسفند کوچکی براش جدا کردم، قبول نکرد. خودش بلند شد رفت یک میش بزرگ سوا کرد و گفت اینو بکش. گوسفند رو کشتم، گوشتش را خرد کردم، گذاشت لای پوستش و برد و به اندازه‌ی یک آبگوشت هم برای ما نگذاشت. حالا موندم که شماها دیگه کی هستید! اون استوار نامرد ژاندارمری چطور رفتار می‌کرد، شماها چطور!» 📚 از کتاب | روایت زندگی و خاطرات | ج۱ 📖 صفحات ۹۵ تا ۹۷ ❤️ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳️ می‌ترسم از فضایل تو بگویم! 🔻 پس از فتح قلعه‌ی خیبر به حضور (ص) رسیدم. آن حضرت با گرمی از من استقبال کردند و فرمودند: ای ! می‌ترسم که امتم همانند مسیحیان که درباره‌ی علیه السلام سخنان کفرآمیز و اغراق‌گونه گفتند، درباره‌ی تو چنان سخنانی بر زبان آورند، وگرنه امروز مطالبی را درباره‌ی تو می‌گفتم که پس از آن بر هر جمعی گذر کنی، خاک پای تو و قطرات آب وضوی تو را برای شفا و تبرک برگیرند! اما به همین مقدار بسنده می‌کنم که تو از من هستی و من از تو هستم، تو وارث من هستی و من وارث تو هستم، تو برای من همانند هارون برای موسی هستی، جز این‌که پس از من پیامبری نخواهد بود. 📚 از کتاب 📖 ص ۵۵ 👤 ❤️ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ امام هادی با «زیارت جامعه» کل قرآن را تفسیر کرد! 🔻 فقط همسان و همتای عصمت و طهارت(ع) است. قرآن، تفسیری دارد که مفسران فراوانی به این نعمت نایل شدند اما ، تفسیر می‌خواهد. آن روایت‌ها و جمله‌های کوتاه که و ولایت را شرح می‌دهد آن‌ها لازم بود ولی کافی نبود. وجود مبارک امام دهم (ع) امامت و ولایت را تفسیر کرده است. این زیارت نورانی به منزله‌ی تفسیر امامت است. یعنی همان‌طوری که قرآن، احتیاج به تفسیر دارد، امامت هم احتیاج به تفسیر دارد که هر کدام از ائمه(ع) یک آیه یا چند آیه‌ی قرآن را تفسیر کردند، ولی وجود مبارک امام هادی کل قرآن را تفسیر کرد، چون عترت و قرآن همتای هم هستند. 👤 📝 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ چه سنخیتی با امیر مؤمنان داریم؟ 🔻 ما چه سنخیتی با داریم؟ بعد از این همه فضایلی که در مدح حضرت گفتیم، جای این سوال باقی است که ما را چه به حضرت. همین که او را دوست داریم، کافی است؟ ، و پیروی را آسان‌تر می‌کند، ولی کافی نیست، بلکه به عکس، ما را بیشتر می‌کند، زیرا مسئولیت کسی که محبت در دل اوست، بیشتر از کسی است که امام را دوست ندارد و یا نمی‌شناسد. 🔹 کاری که ما می‌کنیم، این است که امام را باعظمت جلوه می‌دهیم، سپس او را مانند کالاهای لوکس و دکوری به نمایش می‌گذاریم و به وجودش افتخار می‌کنیم اما ما چه می‌کنیم؟ امیر مؤمنان (ع) از این راه می‌رود و ما از راه دیگر، آن‌گاه او را امام خود می‌خوانیم. این دروغ و افترایی بیش نیست. 🔸 ما و پیرو علی‌بن‌ابی‌طالبیم و مردم اعمال ما را به حساب او می‌گذارند. آیا او راضی است که به خود ظلم کنیم یا اینکه در کوتاهی کنیم؟ هرگز! او کسی است که تازیانه به دست می‌گرفت و داخل بازار می‌شد و فریاد می‌زد: «اول فقه، سپس تجارت.» سپس در میان بازار می‌گشت و اگر مظلومی را پیدا می‌کرد [حق او را از ظالم می‌گرفت.] او این‌گونه در میان مردم حکومت و داوری می‌کرد. 🔺 وقتی در با امام رابطه‌ای نداریم، پس در واقع هیچ ارتباطی میان ما و او نیست. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۴۸ تا ۵۰ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ علی را دوست داشته باش... 🔻 یکی از روزها که فرشته‌ی وحی بر (ص) فرود آمد، این پیام را برای آن حضرت آورد: ای محمد! این فرمان خداست که را دوست بداری و به دوستان او نیز محبت بورزی؛ زیرا خداوند متعال علی را دوست دارد و دوستان او را نیز دوست می‌دارد. 📚 از کتاب 📖 ص ۲۵ 👤 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳ علی را دوست داشته باش... 🔻 یکی از روزها که فرشته‌ی وحی بر #پیامبر (ص) فرود آمد، این پیام را برای
💬 : محبت کافی نیست، پیروی هم لازمه، درست!(اشاره به مطلب قبل😊) اما طوری نشه که از اون طرف بوم بیفتیم! محبت علی و اولاد علی در دلمون کم نشه الهی☺️ این رباعی هم عیدی شما🌸 گويند هر آنکه هر چه را دارد دوست از بعد وفات هم همان همدم اوست یا رب تو گواهی که نباشد ما را غیر از علی و محمد و آلش دوست 🌺 عزیزان
هدایت شده از حرف حساب
✳️ اتحاد با امام 🔻 اين يک چيز عجيبی است که در برخورد با انسان‌های اشراقی و قرار گرفتن در ذيل شخصيت آن‌ها، انسان از جنس آن‌ها می‌شود، مثل که ظهور تفصيلی مقام اجمالی حضرت (ع) شدند. شما (ع) را جلوه‌ای از (ع) می‌يابيد و با ارادت به حضرت اباالفضل(ع) به شخصيت امام حسين(ع) منتقل می‌شويد، بدون اين که حضرت را منفک از امام حسين(ع) بنگريد و بر همين اساس (ع) می‌فرمايند: «مَنْ أَحَبَّنَا كَانَ مَعَنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ» هرکس نسبت به ما ورزد در با ما است. به اين معنا که يک نوع اتحادی با امام دارد. چون وقتی کسی در ذيل شخصيت يک انسان اشراقی قرار گيرد ديگر دوگانگی با او ندارد، مثل نور بی‌رنگی است که در ذيل نور شديدتر از خود قرار دارد. 👤 📚 برگرفته از کتاب «سلوک ذیل شخصیت امام خمینی» ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ یاد امام زمان باید همیشگی باشد، نه موسمی! 🔻 یاد علیه السلام باید همیشگی باشد و نباید هر وقت توانستیم به یاد او بیفتیم، یا هر وقت شدیم نام او را بر لب بیاوریم و بگوییم: «یا صاحب الزمان». زمان کنکور خیلی‌ها نذر می‌کنند و صلوات می‌فرستند. درحالی که قرآن انتقاد می‌کند و می‌گوید چرا هر وقت گرفتار شدید می‌گویید: یا الله! «فاذا رکبوا فی الفلک دعوا الله» (عنکبوت، ۶۵)؛ چرا وقتی کشتی‌ات غرق می‌شود یا الله می‌گویی؟ 🔸 یاد مورد انتقاد است، یاد موسمی کار است؛ او هم یا الله گفت. فرعون به محض اینکه دید دارد غرق می‌شود، گفت: «تَبْتُ اَلْانَ؛ خدایا من الان توبه کردم». اصلاً قرآن می‌گوید: «وَ لَیسَتِ التُوبَهْ» (نساء، ۱۸) آن‌هایی که لحظه‌ی استغفر الله می‌گویند فایده‌ای ندارد. باید توجه کنید توبه‌ی دقیقه‌ی آخر هیچ فایده‌ای ندارد. فرعون هم دقیقه‌ی آخر توبه کرد، «یاالله» وقت غرق خاصیتی ندارد. ما هم وقتی یاد امام زمان علیه السلام می‌کنیم که دچار سختی می‌شویم، درحالی که باید همیشه به یاد او باشیم و هر روز برایش بدهیم، در هر خانه‌ای یک کتاب باشد تا با امام آشنا بشود و خود را برای رساندن به آن قله کند. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۱۱۸ و ۱۱۹ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ راه دست‌یابی به حضور قلب دائمی 🔻 اگر انسان به طوری نظر کرد که همه‌ی او را اشغال كرد، به‌طوری كه به‌اندازه‌ای آن‌ها را دوست داشت كه را دوست دارد، هيچ‌گاه نمی‌تواند به در محضر خدا نایل شود چون آن وسایل بین او و حجاب می‌شوند، وقتی قلب خواست به که خدا است نظر کند، صورت‌های آن محبوب‌های غیرحقیقی در افق نگاهش ظهور می‌کنند و نظر او را به خودشان جلب می‌نمایند. اما اگر كسی با خدا زندگی كند و از وسایل زندگیِ دنیا هم استفاده كند، اگر هم در صورت وسایل زندگی دنیا در افق نگاهش ظاهر شد، از آن‌جا كه آن وسایل در قلب او جايگاهی پايين‌تر از خدا دارد، به‌راحتی از آن‌ها عبور می‌کند و جهت قلب خود را متوجه محبوب حقیقی‌اش می‌کند.  🔸 براساس نکته‌ای که عرض شد می‌فرمایند: يكی از راه‌های مفيد برای اين است كه انسان خود را بالاتر از بداند. حضرت  (ع) در همین رابطه به هشام می‌فرمایند: ای هشام! گران‌قدرترين مردم كسی است كه را برای خود قدر و منزلتی نداند. به‌راستی که بهای پيكرهای شما جز نیست، پس آن‌ها را به چيز ديگری نفروشيد. 👤 📚 از کتاب «فرزندم این‌چنین باید بود (ج۱)» ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ تا با خداييد، با هم خواهيد بود 🔻 هراسان، برخاستم! پدر، بر سجاده‌ی خويش بود، به لطافت گفت: بخواب! چيزى نيست، صداى خِش خِشِ برگ‌هاست! و خوابيدم، اما خوابم نبرد، شنيدم كه پدر با خود مى‌گفت: بيچاره برگ‌ها! روزى كه با درخت بودند، و با هم، سبز بودند، و در ، و در ، و طوفان نمى‌توانست ايشان را بگويد: بالاى چشم‌هاتان ابروست! اما، اكنون، كمترين بادها بر آنان حكومت مى‌راند! 🔺 و من از اين سخن، به ياد سخن واعظ شهر افتادم، كه شبى ما را مى‌گفت: تا با هستيد، با خواهيد بود، و با حيات، و با نشاط، و هيچ قدرت بالايى نتواند كه بر شما حكومت راند! اما اگر از فطرت خويش فاصله جویيد، و رنگ خويش را ببازيد، مى‌افتيد، و مى‌خشكيد، و از آن پس، كمترين‌ها و ناچيزها بر شما حكومت مى‌دارند! 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۲۱ و ۲۲ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ حق‌الناس؛ دیواری میان انسان و آثار اعمال 🔻 روایت می‌فرماید که اولین است. ، مخاصمه و جدال و دشمنی است. این دشمنی دیواری آتشین پیرامون ایجاد می‌کند. 🔸 در زمان جنگ، وقتی هواپیماهای عراقی می‌آمدند، گرد شهرها دیوار آتشی ایجاد می‌شد و هواپیما از هر سویی می‌خواست وارد شود، به دیوار آتش برمی‌خورد و قدرت عبور پیدا نمی‌کرد. حق‌الناس هم دیوار آتشی گرد وجود انسان ایجاد می‌کند که هر عملی انجام دهد، اولاً از این سو عبور نمی‌کند و بالا نمی‌رود و ثانیاً، اگر عملی بالا رفته باشد، نمی‌تواند به سمت او بیاید زیرا این دیوار آتش مانع می‌شود؛ این مخاصمه نمی‌گذارد نتیجه‌ی عمل بر عمل مترتب شود. 🔺 لذا عده‌ای گفته بودند که دیدیم پس از اینکه حقوق ناس در بعضی از اشخاص ادا و آن مخاصمه برداشته شد، نتایج بسیاری از اعمالی که تاکنون مانده بود و امکان لحوق نتایجش نبود، یکباره بر وجود او مترتب شد و باب باطن عالم بر رویش گشوده گشت. یعنی این‌ها پشت این دیوار مانده‌اند و با وجود حق‌الناس امکان ارتباط بین ظاهر و باطن نیست یا بسیار سخت است. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۱۲۲ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ زینت انسان در جان اوست 🔻 آیه‌ی هفتم سوره‌ی «كهف» اين‌چنين فرمود: «انا جعلنا ما علي الارض زينة لها لنبلوهم ايهم احسن عملا»؛ ما هر چه را [كه] روی زمين است قرار داديم؛ نه زينت اهل ارض، زينت زمين است و اهل الارض. 🔹 زينت انسان همان است كه در اوست و آن را در سوره «حجرات» مشخص كرد. فرمود: «حبب اليكم الايمان و زينهُ في قلوبكم». یعنی خداوند به و و را محبوب انسان قرار داد و اين و را زيور جان آدمی قرار داد. 🔸 هر چه جدای از است زينت انسان نيست، لذا فرمود آنچه در روی زمين است زينة الارض است و وسیله‌ی شما؛ خواه دادنش [كه] برای آزمون است و خواه گرفتنش [كه] برای آزمون . 👤 📝 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳ پاکی من با شهادتم است! 🔻 خداوندا! من چه بگویم از این همه دردها و از این همه ظلم‌هایی که بر خود روا داشتیم؟ ای معبودم! من بنده‌ی ذلیلت، من بنده‌ی حقیرت، من بنده‌ی ظالم بر نفسم چه بگویم؟ این هستی مرا خداوندا چه سرنوشتی است؟ 🔸 تو خود می‌دانی که از آن لحظه‌ای که در قرار گرفتم، امیدم، حرکتم، راهم، زندگی‌ام و هر آن چه در توانم بود، در راهت گذاردم و در این راه چه حرکت‌های ضد خدایی که صورت نگرفت. خداوندا! خودت مرا در آخرین نَفَس‌هایم در راهت قرار ده و این را می‌دانم که تنها من با و می‌باشد. 🔺 تو را به جان سمبل زنان عالم، سوگند می‌دهم که این نعمت را به من ارزانی دار که دیگر تاب تحمل این را ندارم، خودت می‌دانی. پس تو را به وحدانیتت سوگند، را از من پذیرا باش و این نیت را به عملم مبدل گردان. معبودم! 📝 «یادداشتی از » 📚 برگرفته از کتاب 📖 ص ۲۷۶ 👤 نویسنده: علی اکبری مزدآبادی ❤ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ اگر در جوابم گفته شود «لا لبیك» چه كنم؟ 🔻 حدیث معروفی است كه زیاد شنیده‌اید. می‌گوید: من یك بار در خدمت علیه السلام به‌سوی مكه می‌رفتم. رسیدیم به مسجد شجره و از آن‌جا محرم شدیم. وقتی كه امام خواست لبیک بگوید و محرم بشود، من به چهره‌ی او نگاه كردم، دیدم رنگ از صورت مباركش پریده، می‌خواهد [لبیک] بگوید ولی مثل این‌كه صدا در گلویش می‌شكند. آن‌قدر خوف بر او مستولی شده كه نزدیك است از مركب به زمین بیفتد. من رفتم جلو. فهمیدم از خوف خداست، عرض كردم: آقا! بالاخره تكلیف است، باید بگویی. گفت: چه می‌گویی؟! معنای لبیک این است كه خدایا من همان بنده‌ای هستم كه دعوت تو را اجابت كرده‌ام. اگر در جوابم گفته شود «لا لبیك» من چه بكنم؟ 👤 📚 ج۱ 📖 ص ۶۵ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ تو هیچی نیستی! 🔻 چشمشان که به مهدی افتاد، از خوشحالی بال درآوردند. دوره‌اش کردند و شروع کردند به شعار دادن: «فرمانده آزاده، آماده‌ایم آماده!» هر کسی هم که دستش به مهدی می‌رسید، امان نمی‌داد؛ شروع می‌کرد به بوسیدن. مخمصه‌ای بود برای خودش. خلاصه به هر سختی‌ای که بود از چنگ بچه‌های بسیجی خلاص شد، اما به جای اینکه از این همه ابراز محبت خوشحال باشد، با چشمانی پر از اشک به خودش نهیب می‌زد: «مهدی! خیال نکنی کسی شدی که اینا این‌قدر بهت اهمیت می‌دن، تو هیچی نیستی؛ تو خاک پای این بسیجی‌هایی...». 👤 📚 برگرفته از کتاب «۱۴ سردار | ۱۱۴ خاطره برگزیده از ۱۴ سردار شهید» 📖 صفحات ۲۹ و ۳۰ ❤️ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳ علی، خودِ پیغمبر است... 🔻 درباره‌ی (صلی الله علیه و آله) و (علیه السلام) در آيه‌ی چه مى‌گوييم‌؟ منظور از «انفسنا» در آيه‌ی مزبور، على است. پس على، جان پيغمبر است. به مخالفان مى‌گوييم: وقتى خود پيغمبر هست، براى چه دعوا مى‌كنيد كه خليفه كيست‌؟ وقتى على هست، خود پيغمبر هست. اما متأسفانه گرفتار تعصب‌هاى ناروا هستند. 👤 📚 از کتاب «لو لا علی‌ علیه السلام» (اگر علی علیه السلام نبود...) 📖 صفحات ۴۲ و ۴۳ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f