eitaa logo
حیات طیّبه | یوسف رستمی
153 دنبال‌کننده
389 عکس
162 ویدیو
5 فایل
طلبه ارشد مشاوره با رویکرد اسلامی مدرس دوره‌های رسانه، خانواده، تربیت فرزند و... یادداشت ها و دلنوشته های شخصی مباحث خانواده و همسرداری تکنیک های فرزندپروری تربیت رسانه ای راه ارتباطی @Youro313 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
مشاهده در ایتا
دانلود
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #جوان_و_انتخاب_بزرگ۳ ✴️ #وقتی_کارهای_ما_بر_ضد_خودمان_میشود۲ 🔹«شوماخر» مي گويد: «غفلت از خردمندی،
🔰 ۴ ✴️ ۱ 🔹انسان ها در زندگی خود با سه مرحله‌ی «كودكی»، «جوانی» و «پيری» روبه‌رو هستند؛ مرحله‌ی کودکی مشخصات خود را دارد و از آن‌جا می فهميم كسی كودك است که حرکات مخصوصی انجام می‌دهد که ما به اصطلاح می‌گوییم انتخاب‌هايش بچّه گانه است و به اهداف بلندی نمی‌اندیشد. حال اگر شخص بزرگی همان انتخاب هایی را داشته باشد که كودكان دارند مورد تمسخر و اعتراض بقيه واقع می‌شود، چون با آن که شخصِ بزرگی است انتخاب‌هايش بچّه گانه و دور از انتظار است و این فرد نبايد چنين انتخاب هايي را در چنين مرحله از زندگي اش داشته باشد. 🔸مثل این که اگر يك شخص سی ساله مثل بچّه ی پنج ساله عروسک بازی کند و یا دوچرخه کودکی را سوار شود و در كوچه و محله بچرخد، این شخص مورد تمسخر و اعتراض واقع می شود. در حالي كه اگر يك کودک پنج ساله اين كارها را بكند، كسی به او اعتراض نمی كند، چون اين كار، كارِ بچّه گانه است و اين هم كودك است و بايد كارهاي كودكانه انجام دهد. آری كودكان انتخاب هايشان كودكانه است؛ و بیشتر به كارهاي سطحی و سرگرم کننده می پردازند.  📚 جوان و انتخاب بزرگ 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
اعمال 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #جوان_و_انتخاب_بزرگ۴ ✴️ #مراحل_سه‌گانه‌ی_زندگی۱ 🔹انسان ها در زندگی خود با سه مرحله‌ی «كودكی»، «جو
🔰 ۵ ✴️ ۲ 🔹در مقابلِ كودكان كه انتخاب هايشان سطحي و زودگذر و براي سرگرمي است، پيرمردها و پيرزن ها را مشاهده می کنیم که مشخصه ی آن ها عبور از آرزوهایی است که یک جوان باید داشته باشد. پیران در حالت طبیعی در شرایطی هستند که نمی توانند به اهدافی فکر کنند که مربوط به یک جوان بیست و پنج ساله است. مثلاً نمی توانید به يك پيرمرد نودساله پیشنهاد کنید مؤسسه ای تأسيس كند تا در آن مؤسسه جوانانی تربيت شوند که پس از مدتی بتوانند به دانشگاه بروند و بعد از فارغ التحصیل شدن برايشان تعدادی كارخانه بسازد و آن ها مهندسان آن كارخانه ها بشوند. در مقابل چنین پیشنهادی خواهيد ديد كه آن پیرمرد طاقت شنيدن چنين برنامه ی وسيعي را ندارد چه رسد بخواهد به آن عمل كند. خدا هم از او نخواسته است؛ 🔸اگر هم بخواهد در سن نود سالگی چنين كاري را شروع نمايد، ممكن است مورد تمسخر واقع شود كه پيرمرد نودساله چه آرزوهايی در سر مي پروراند. به اصطلاح می گويند: «سر پيری و معركه گيری!» این مثال برای آن است که روشن شود عموماً انسان ها در سنّ پيري نمی توانند چنین انتخاب های بزرگی را به عهده بگیرند و از این مثال ها می توانیم نتیجه بگیریم که انسان ها در دو مرحله از زندگيِ خود - يعني در مرحله ی كودكي و در مرحله ی پيري- به جهت روحیه ی خاصی که دارند، نمی توانند انتخاب های اساسی و برنامه های دراز مدت داشته باشند و این اقتضای دوران کودکی و کهنسالی است.  📚 جوان و انتخاب بزرگ 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ✴️ 💠 🔸اگر پدر و مادر، به نماز اول وقت و سرزدن به فامیل و رسیدگی به نیازهای بستگان محروم، مقیّد باشند، فرزندان را هم با فرهنگ اهتمام به نماز و صلۀرحم و احسان و انفاق، بار می‌آورند. 🔹اگر بزرگ ترها، در سخن گفتن، صداکردن، جواب دادن، درخواست کردن و... رعایت متانت و ادب کنند، ادب در گفتار و رفتار را هم می‌توانند عملاً به جوانان و فرزندان خود بیاموزند. ✅از یاد نبریم که همۀ حرکات و سکنات ما، در شکل گیری شخصیت فرزندانمان مؤثر است. بکوشیم تا الگوی خوبی برای جوانانمان باشیم. 📚 تربیت دینی فرزندان 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #تفسیر_موضوعی_قرآن_کریم ✴️ #خداشناسی۷۳ 💠 #حد_شناخت_حصولی_خدا۷ 🔸...آنچه را ما نميتوانيم درك كنيم،
🔰 ✴️ ۷۴ 💠 ۸ ❇️ ۲ 1⃣ دليل عقلی: 🔸برخي در مقام استدلال بر امتناع شناخت خدا، گفته‌اند كه براي شناخت يك شيء بايد به وجود آن احاطه داشت و يا صورتي از آن، نزد ما حاضر باشد؛ اما نه ما بر ذات خدا احاطه مي‌يابيم و نه خداوند، صورت ذهني دارد. علم خدا نيز مانند ذات او، صورت ذهني ندارد تا با واژه «‌علم‌» از آن ياد كنيم. آنچه با عنوان «‌علم‌» مي‌شناسيم، مفهومي ذهني است كه از علم‌هاي محدود و امكاني خود به‌دست آورده‌ايم؛ 🔹اما علم خدا برخلاف علم ما، صورت ذهني ندارد؛ بنابراين، مفهوم علم و مانند آن، تنها بر نظاير علوم ما در عالَم امكان قابل تطبيق است، نه بر علم خداوند. ما درباره خود يا وجودهاي امكاني ديگر همچون خودمان، مفهوم علم را ميفهميم؛ اما درباره خدا همين مقدار مي‌دانيم كه علم او برخلاف علم ما، به‌واسطة صورت‌هاي حسي و مانند آن تحقق نمي‌يابد؛ بنابراين، از حقيقت علم او اطلاعي نداريم؛ پس به‌جاي اثبات اين صفت براي ذات الهي، بايد جهل (عدم العلم) را از ذات باري نفي كنيم. 📚 خداشناسی در قرآن 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
400-12-13 mohamadi ahkam ruzeh ghaza.mp3
2.89M
🔰 | احکام روزه ی قضا 🎙حجت الاسلام و المسلمین 🗓 13اسفند 1400 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #جوان_و_انتخاب_بزرگ۵ ✴️ #مراحل_سه‌گانه‌ی_زندگی۲ 🔹در مقابلِ كودكان كه انتخاب هايشان سطحي و زودگذر
🔰 ۶ ✴️ 🔹از آن چه عرض شد مي توان نتيجه گيري كرد كه «روحيه ی هر انسانی را انتخاب هايش مشخص می كند» و بر اساس همين قاعده می پرسیم به چه كسی جوان مي گويند و مشخصات جوانان چیست؟! با مقايسه با دو مرحله ی «كودكي» و «پيري یا کهنسالی» مي توان گفت: جوان كسی است كه انتخاب های او اساسی و بلند مدت است و به اهدافی نظر دارد که خیلی سطحی و زودگذر نیست و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی می‌كند. اين برای روحیه جوان یک حقیقت است و اگر مطابق روحیه ی خود عمل نكند، يا هنوز از نظر روحی كودك است و يا پيری است شكسته و فرتوت. 🔸مثلاً وقتی فردی که بين هفده تا بيست سال دارد و ما از لحاظ سنّی او را جوان می دانیم، مقداری آب در یک لیوان بريزد و مگسی را در آن بيندازد تا در آب غرق شود، می گوييم او هنوز بچّه است چون انتخابش سطحی و سرگرم کننده و بچّه گانه است و از او چنین انتخابی را انتظار نداریم چون جوان بايد انتخاب هایی بزرگ تر از این گونه اعمال داشته باشد، انتظارمان آن است که یک جوان انتخاب هایی وسيع و عميق و همه جانبه داشته باشد. 🔹در اسلام به انسانِ جوان، انسان رشيد می گویند؛ يعنی انساني كه رشد كرده و انتخاب های بزرگ انجام مي دهد و به اهداف واقعی و عميق و به ابزارهای مناسبی كه او را به اهدافش می رساند، فكر می كند. اصطلاحاً می گویند فلانی دیگر کودک نیست رشید شده و می تواند تکالیف دینی اش را انجام دهد، یعنی می تواند به موضوعاتی بیندیشد که عمیق تر از موضوعات محدود زندگی دنیایی است.  📚 جوان و انتخاب بزرگ 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #خانواده_و_همسرداری 💠 #نقش‌های_خانوادگی۱ 🔰با توجه به آموزه‌های اسلامی، می‌توان سه مرتبه را برای
🔰 💠 ۲ ✳️نقش پدری: ♦️هر چند میزان حضور پدر در خانواده مهم است؛ ولی آنچه اهمیت بیشتری دارد، و چگونگی و پدر با فرزندان است. 📌پژوهش‌ها نشان می‌دهد تأثیر پدران در تربیت فرزندان، از تأثیر مادران کمتر نیست؛ بلکه از جهاتی بهتر و مؤثرتر نیز هست. 📌مطالعات انجام شده، دیدگاه‌های سنتی در باره‌ی ایفای نقش پدری را تأیید نمی‌کند و هیچ نظریه‌ی قابل پذیرشی که الزاماً در فرزندپروری، نقش دوم را به پدرها محول کند، در دست نیست. 📌تأثیرگذاری پدر، از جنبه‌ی ، یعنی به ارث گذاشتن ویژگی‌های روحی، اخلاقی و جسمانی، آغاز شده و تا جنبه‌ی ، یعنی الگو بودن پدر حتی در کوچک‌ترین رفتارهای او که زیر ذره‌بین فرزندان است، ادامه می‌یابد. 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #تفسیر_موضوعی_قرآن_کریم ✴️ #خداشناسی۷۴ 💠 #حد_شناخت_حصولی_خدا۸ ❇️ #ادله_قائلين_به_امتناع_شناخت_خدا
🔰 ✴️ ۷۵ 💠 ۹ 💢 ارزيابي دلیل عقلی قائلین به امتناع شناخت خدا 🔸در پاسخ بايد گفت كه علم و جهل، دو مفهوم متقابل‌اند؛ اگر بتوانيم يكي از اين‌دو مفهوم را درك كنيم، توان درك مفهوم ديگر را نيز داريم و عدم درك يكي، ملازم با عدم درك ديگري است. اگر بتوانيم مفهوم جهل را از ذات خداوند سلب كنيم، قطعاً مفهوم علم را نيز درك كرده‌ايم؛ زيرا سلب اين مفهوم، بدون تصور و درك مفهوم مقابل آن امكان‌پذير نيست. چنان‌كه پيش‌تر گفتيم، آنچه را كه نمي‌توانيم بشناسيم، حقيقت مصداق اين مفاهيم و صفات است، نه اينكه هيچ معنايي از آنها درك نكنيم. ❇️ دلايل نقلي قائلین به امتناع شناخت خدا : 🔹برخي پنداشته‌اند كه مفاد آيات قرآن و يا رواياتي كه از اهل‌بيت (عليهم السلام) نقل شده‌اند، اين است كه معاني اسما و صفات الهي شناختني نيستند؛ براي نمونه، خداوند در قرآن خطاب به مشركان ميفرمايد: «فَلاَ تَضْرِبُواْ لِلّهِ الأمْثَالَ إِنَّ اللّهَ يَعْلَمُ وأنتُمْ لاَ تَعْلَمُون» (نحل:74)؛ «‌براي خدا مثَل نزنيد؛ خدا ميداند، ولي شما نميدانيد‌». ايشان ميگويند: مثل زدن، نوعي توصيف است؛ وصف كردنِ چيزي است از راه مثَل؛ وقتي خدا مي‌فرمايد: براي خدا مثل نزنيد، يعني خدا را با مثَل وصف نكنيد. پس اصلاً خدا را نميتوان وصف كرد و با اوصاف شناخت. 📚 خداشناسی در قرآن 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 💠 ۱۲۳: 🔸طُوبَى لِمَنْ ذَلَّ فِي نَفْسِهِ، وَ طَابَ كَسْبُهُ، 🔹وَ صَلَحَتْ سَرِيرَتُهُ،وَ حَسُنَتْ خَلِيقَتُهُ، 🔸وَ أَنْفَقَ الْفَضْلَ مِنْ مَالِهِ، وَ أَمْسَکَ الْفَضْلَ مِنْ لِسَانِهِ، 🔹وَ عَزَلَ عَنِ النَّاسِ شَرَّهُ، 🔸وَ وَسِعَتْهُ السُّنَّةُ، وَ لَمْ يُنْسَبْ إلَى الْبِدْعَةِ. 🔺(قالَ الرَّضِيُّ: أقُولُ : وَمِنَ النّاسِ مَنْ يَنْسِبُ هذا الْكَلامَ إِلى رَسُولِ اللهِ ۹، وَكَذلِکَ الَّذي قَبْلَهُ). 🔺 ۱۲۳: 💖 امام علیه السلام فرمود : 🔸خوشا به حال كسى كه در نزد خود كوچك (و متواضع) است (و در نظر مردم بزرگ وعزيز) و كسى كه كسب و كار او طيّب و حلال باشد 🔹و باطنش پاك و صالح، كسى كه اخلاق او نيكو باشد 🔸و اموال اضافى خود را در راه خدا انفاق كند و كسى كه سخنان زائد زبانش را نگه مى‌دارد 🔹و آزار او به مردم نمى‌رسد 🔸و آن كس كه سنت براى او كافى است و بدعتى از او سر نمى‌زند. 🔺مرحوم سيّد رضى مى‌گويد: بعضى از مردم اين كلام حكمت‌آميز و همچنين كلامى را كه قبل از آن است به رسول خدا صلی الله علیه وآله نسبت داده‌اند. 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #جوان_و_انتخاب_بزرگ۶ ✴️ #مشخصات_جوانان 🔹از آن چه عرض شد مي توان نتيجه گيري كرد كه «روحيه ی هر انس
🔰 ۷ ✴️ ۱ 🔹با توجه به این كه اگر كسی انتخاب هایش سطحی و زودگذر باشد، کودک است و جوان بايد انتخاب های بزرگ و عمیق داشته باشد و افق روح او آمادگی آن را دارد که حتی از دیوارهای محدود زندگی دنیایی عبور کند، می گوییم اگر یک جوان تمام انتخاب و آرزويش اين باشد كه بتواند در امور دنیایی موفق شود، آيا اين نوع انتخاب ها براي او يك انتخاب بزرگ است؟ آيا اين جوان، انتخابي مناسب جوانی اش كرده است و يا اين امور، در عين اين كه ممکن است ضروري باشند، كارهای بزرگی نيستند و او با انتخاب آن امور، انتخابی مناسب جوانی اش نكرده است؟ 🔸آري! انتخابِ اموری که مربوط به زندگی در دنیا است مثل موفقیت در کنکور دانشگاه و کسب و کار و شغل، هيچ كدام در جای خود بد نيست، ولی اگر این امور به عنوان انتخاب بزرگ انسان به حساب آمد، انتخابی در شأن روح جوانی اش انجام نداده و حتماً توجّه خواهيد داشت كه اگر جوان، انتخابی مناسب با شأن جوانی اش نكرد، جوانی شكست خورده و مأيوس خواهد بود که خيلی زود اين شكست و يأس در زندگي اش و در اعمالش ظاهر می شود. 📚 جوان و انتخاب بزرگ 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #تفسیر_موضوعی_قرآن_کریم ✴️ #خداشناسی۷۵ 💠 #حد_شناخت_حصولی_خدا۹ 💢 ارزيابي دلیل عقلی قائلین به امتن
🔰 ✴️ ۷۶ 💠 ۱۰ ❇️ دلایل نقلی قائلین به امتناع شناخت خدا 🔸خداوند در آيه ديگري مي‌فرمايد: «سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يَصِفُونَ * إِلَّا عِبَادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِين» (صافات:159ـ160)؛ «‌منزه است خدا از آنچه [مشركان] در وصف [او] مي‌آورند؛ مگر بندگان مخلَص خدا‌». در اينجا هرچند فاعلِ «‌يصفون‌» مشركان‌اند، استثنايي كه در آيه 160 آمده است، مجموعاً با آيه قبل، دلالت بر حصر مي‌كند. بنابر مفاد اين آيات، خداوند نه‌تنها از وصفي كه مشركان به او نسبت ميدهند منزه است، بلكه از هر وصفي‌ ـ مگـر وصف بندگان مخلَص ـ منـزه است؛ ما نيز چون مخلَص (الذين اخلصهم الله لنفسه) نيستيم، اوصاف حقيقي خدا را نميفهميم. 🔹در برخي روايات نيز از قول امام باقر (عليه السلام) آمده است:« كلَّمَا مَيَّزْتُمُوهُ باَوْهامِكمْ في اَدقِّ معانيه، مَخلوق مثلكم مَرْدودٌ اِلَيْكمْ»؛ يعني «‌آنچه را شما در ذهن خود با دقيقترين معاني درباره خدا تصور ميكنيد، آفريده‌اي مثل شماست و به شما بازميگردد و خدا از آن برتر است‌». از اين روايت نيز چنين نتيجه گرفته‌اند كه ما نميتوانيم خدا را با عقل خود و با مفاهيم ذهني درك كنيم. 📚 خداشناسی در قرآن 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 💠 💖 امام صادق علیه السلام: «جوانان را دریاب، زیرا که آنان سریع تر به کارهای خیر روی می‌آورند». 📚 کافی، ج ۸، ص ۹۳. 💐 میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان مبارک 💐 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #جوان_و_انتخاب_بزرگ۷ ✴️ #انتخاب_بزرگ۱ 🔹با توجه به این كه اگر كسی انتخاب هایش سطحی و زودگذر باشد،
🔰 ۸ ✴️ ۲ 🔹اگر انسان جوانی، امور دنیایی مثل قبول شدن در كنكور را انتخاب بزرگ خود بداند و هدف اصلي اش اين باشد كه به دانشگاه برود، معلوم است که وقتی به دانشگاه رفت بايد تعدادی واحد درسي بگيرد و بعد آن واحدها را در طول چند ترم بگذراند و بعد فارغ التحصيل شود و شغلي پيدا كند و بعد ازدواج كند و بچّه دار شود و بعد فرزندانش بزرگ شوند و آن ها را به مدرسه و دانشگاه بفرستد و شغلي براي آن ها پيدا كند، بعد پسرها را زن بدهد و دخترها را به خانه ی شوهر بفرستد. و بعد هم بميرد... حال آيا اين مسیر از ابتدا تا انتها، واقعاً يك انتخاب بزرگ براي زندگي است؟! بحث بر سر اين است كه آيا ما حق داريم اموری چنين محدود را انتخاب بزرگ زندگي مان قرار دهيم؟! آيا اين انتخاب - در عین حال که ضروری است- انتخابِ بزرگ جوانان به حساب می آید؟! و اگر انسانِ جوانی انتخابِ بزرگ زندگی اش را چنين امور محدودی قرار بدهد، چه می شود؟  🔹عرض شد جوان كسی است كه انتخابی مطابق جوانی اش بكند، انتخاب هایی بزرگ و عمیق، وگرنه جوان نيست. اگر از جوان های شكست خورده بپرسيد: «چه آرزویی دارید؟»، جواب می دهند: «آرزویمان آن است که جايی كار می كرديم و حقوق نسبتاً خوبي به ما می دادند» همه ی آرزو و انتخابی که دنبال می کنند همین است، در حالي كه اين انتخاب، يك انتخاب محدود و انفعالی است در محدوده ی نیازهای مادیِ زندگی دنیایی. اين جوان با چنین انتخابی روحيه ی خود را کشته و خودش مسئول روحيه ی شكست خورده اش می باشد و وقتی به آرزویش رسید هیچ چیز برایش عوض نمی شود، همان روحیه و همان یأس و سرخوردگی را با خود دارد.   📚 جوان و انتخاب بزرگ 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #تفسیر_موضوعی_قرآن_کریم ✴️ #خداشناسی۷۶ 💠 #حد_شناخت_حصولی_خدا۱۰ ❇️ دلایل نقلی قائلین به امتناع شنا
🔰 ✴️ ۷۷ 💠 ۱۱ ❇️ دلایل نقلی قائلین به امتناع شناخت خدا 🔸براساس چنين آيات و رواياتي گفته‌اند: اوصافي كه ما درباره‌ی خدا مي‌گوييم، هيچ‌يك صفت واقعي خدا نيستند. خدا را نميتوان وصف كرد. تنها خود خدا و بندگان مخلَص، يعني كساني مانند پيامبران الهي مي‌توانند صفات خدا را درك و او را وصف كنند؛ ولي ديگران كه از درك عظمت خداوند عاجزند، توان توصيف او را نيز ندارند. 💢 ۱ 🔹استدلال به آيه شريفة «فَلاَ تَضْرِبُواْ لِلّهِ الأمْثَالَ إِنَّ اللّهَ يَعْلَمُ وأنتُمْ لاَ تَعْلَمُون» (نحل:74) تمام نيست؛ زيرا با توجه به سياق، آنچه در اين آيه از آن نهي شده، توصيف خداوند از راه تشبيه او به مخلوقاتش است؛ و اين نحوه توصيف، از موضوع بحث ما خارج است.‌ موضوع بحث ما توصيفي است كه همراه با تنزيه باشد؛ يعني مي‌توانيم همه‌ی اوصافي را كه كمالي براي ذات‌اند، به خداوند نسبت دهيم و او را از جهات نقصي كه در اوصاف مخلوقات است، تنزيه كنيم. 📚 خداشناسی در قرآن 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا