eitaa logo
حیات طیّبه | یوسف رستمی
152 دنبال‌کننده
389 عکس
162 ویدیو
5 فایل
طلبه ارشد مشاوره با رویکرد اسلامی مدرس دوره‌های رسانه، خانواده، تربیت فرزند و... یادداشت ها و دلنوشته های شخصی مباحث خانواده و همسرداری تکنیک های فرزندپروری تربیت رسانه ای راه ارتباطی @Youro313 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 | ✍ طبق فتوای مدظله‌العالی ⛔️ روزه را میکند 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #حکمت_های_نهج‌البلاغه ✍ #شرح_حکمت ۸۲ : 🔹تعبیر به «ضَرَبْتُمْ إلَیْها آباطَ الْإبِلِ»؛ (زیر بغل
🔰 ... ادامه‌ی👇 ✍ ۸۲: 🔹گفتن نمی‌دانم عیب نیست. عیب آن است که انسان جواب خطایی بدهد و دیگران را به گمراهی بیفکند و عقلاً و شرعاً در برابر آنها مسئول باشد. مخصوصاً هرگاه قول بدون علم در مقام قضاوت یا فتوا بوده باشد که مسئولیت بسیار عظیمی دارد. 🔸هنگامی که انسان از مادر متولد می‌شود، چیزی نمی‌داند و با گذشت زمان با سؤالات پی‌درپی از این و آن، حقایق بسیاری را فرا می‌گیرد. بزرگترین دانشمندان جهان یکی از دلایل پیشرفتشان در علم و دانش، سؤال بوده است. آری سؤال، کلید علم و دانش است. 🔹صبر و استقامت نسبت به ایمان مانن سر نسبت به بدن است که اگر صبر از ایمان جدا شود، دوام و بقایی برای ایمان نخواهد بود، زیرا نه در برابر گناه تاب تحمل ترک دارد، نه در برابر مشکلات اطاعت، توانی در خود می‌بیند و نه در مصائب صبر می‌کند. 📚 (ع) 🌴🍃🌹📖🌹🍃🌴 🌐 با معرفی کانال (ع) در ثواب سهیم باشید👇 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣با و می‌توانید را قابل و اطاعت پذیر سازید، تاثیر ادب در طبیعت انسان مانند اثر بر است💕. 🎥 💢 😍 👌بسیارعالییی ببینید👆 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #سوره_مبارکه_بقره ✍ #تفسیر_آیه۵۸و۵۹_بقره: 🔹با سپري شدن دوران چهل‌ساله‌ی تحيّرِ كيفري بني‌اسرائي
🔰 ... ادامه‌ی👇 ✍ ۵۸و۵۹_بقره : 🔹بني‌اسرائيل مي‌بايست به شكرانه‌ی نعمت‌هاي الهي، به ويژه نجات از سرزمين تِيه، از دَرِ مخصوص آن آبادي، يا در خيمه و قبّه‌ی منصوب براي عبادت، يا دري خاص از بيت‌المقدس، با خضوع و خشوع وارد شوند. 🔸گفته شده: آنان به هنگام ورود به اين در، متعبد به تلفظ عين لفظ «حِطّه» شدند. اگر چه تلفظ به اين لفظ خاص، نشانه‌ی اعتراف به گناه و نيازمند روح تعبد و قلب خاشع است؛ ليكن اثبات چنين تعبدي جز با روايت معتبر آسان نيست؛ به ويژه آن كه لغت نبطيان، عبري يا سرياني و مانند آن بوده، نه عربي، حال اين‌كه «حطّه» واژه‌اي عربي است. 🔹بنابراين، ظاهراً مقصود، استغفار و درخواست حطّ و ريزش گناهان است. كساني كه سه فرمانِ ورود به قريه، ورود باب در حال خضوع، و گفتن حطّه و طلب آمرزش را نيكو به جا آورند، افزون بر مغفرت و بخشش گناهانشان از رحمت و ثواب الهي نيز برخوردارند؛ ✅ ادامه دارد... . 📚 ، ج4، ص553. 🌴🍃🌹📖🌹🍃🌴 🌐 با معرفی کانال (ع) در ثواب سهیم باشید👇 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
👈 ✍ طبق فتوای مدظله‌العالی 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #تفسیر_موضوعی_قرآن‌کریم 🌍 #کیهان_شناسی۱۴ ✴️ #آسمان_و_زمین۸ ♻️ #تعداد_ارض۱: 🔹از ظاهر آيات بر مى‌
🔰 🌍 ۱۵ ✴️ ۹ ♻️ ۲: 🔺بارى، در آيه‌ى (12 طلاق) مورد بحث، احتمال تعدّد زمين، ضعيف است؛ زيرا در ساير موارد در قرآن نيز همه‌جا، ارض را مفرد به‌كار برده است؛ اگرچه احتمال تعدّد را هم نمى‌توان ناديده گرفت به‌ويژه كه در برخى از دعاها در كلام معصوم سلام الله عليه آمده است: «‌...وَالْاَضينَ السَّبع‌»؛ 👆هر چند در اين‌مورد هم، نمى‌توان گفت منظور امام، هفت كره‌ی زمين بوده است؛ بلكه ممكن است منظور قطعات هفت‌گانه‌ی زمين باشد؛ زيرا زمين مجموعه‌ى قطعات خشكى است كه از آب بيرون زده است ولى همين تقسيم نيز، حدّ و مرز مشخصّى ندارد؛ 💢چرا كه آسيا و اروپا، دو قارّه هستند؛ با اينكه مرز آبى ندارند. چنان‌كه در گذشته زمين را هفت بخش مى‌كردند و «‌اقاليم سبعه‌» مى‌ناميدند. آن‌چه در نهايت بايد تأكيد كرد، اين است كه به هر صورت، همه‌ی آن‌ها صرف احتمال و استظهار و دريافت است و نمى‌توان در هيچ سو، نظر قطعى داد. 📚 ، (آیت‌الله ) 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 💠 : ✨ قال علیه السلام لِرَجُلٍ أَفْرَطَ فِی الثَّنَاءِ عَلَیْهِ، وَ کَانَ لَهُ مُتَّهِماً: 💢 أَنَا دُونَ مَا تَقُولُ، وَ فَوْقَ مَا فِی نَفْسِکَ. 🔺 ۸۳: ✨ امام علیه السلام به کسی که زیاد مدح او کرد ولی در دل وی را متهم می‌ساخت، فرمود: 💢 «من کمتر از آن هستم که تو می‌گویی (و بر زبانت جاری می‌سازی) و بالاتر از آنم که در دل داری! ✍ : 🔹گرچه مدح و ثنای افراد، به سبب کارهای خوبی که انجام داده‌اند، باعث تشویق آن‌ها می‌شود؛ ولی به یقین، افراط در مدح و ثنا، افزون بر اینکه دروغ و گناه کبیره‌ای محسوب می‌شود، سبب اغفال طرف مقابل می‌گردد و او را از کوشش و تلاش برای رسیدن به مقامات بالاتر باز می‌دارد و آثار غرور و خودبرتربینی در او آشکار می‌گردد. 🔸ممکن است آن شخص در مورد امام، غلو کرده باشد و امام با این سخن می‌خواهد جلوی غلو او را بگیرد؛ ولی این احتمال نیز داده شده است که چه بسا او تنها بخشی از صفات واقعی امام را برشمرده، ولی امام متواضعانه چنین سخنی را می‌گوید. 🔹در هر حال جمله‌ی ذیل این سخن که می‌فرماید «برتر از آنم که در دل داری»، در واقع کرامتی است از سوی امام علیه السلام که باطن و درون مخاطب خود را می‌خواند و می‌داند او منافقانه تعریف و تمجید می‌کند و در دلش حتی صفات واقعی امام علیه السلام را نیز قبول ندارد. 📚 ع 🌐 کانال علیهم‌السلام 🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌸🌸🍃🍃 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a •┈┈••✾•🍃🌸🕊•✾••┈┈•