eitaa logo
امتداد حکمت قرآنی و فلسفه الهی
1.2هزار دنبال‌کننده
472 عکس
133 ویدیو
26 فایل
حکمت قرآنی در اندیشه فیلسوفان انقلاب اسلامی: امام خمینی علامه طباطبایی شهیدان مطهری، بهشتی، صدر آیات علامه جعفری، مصباح یزدی، جوادی آملی و امام خامنه ای https://eitaa.com/Taha_121 نگاشته‌های سید مهدی موسوی طلبه و مدرس فقه واصول-دکتری فلسفه علوم اجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَدًا رَّابِيًا وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغَاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِّثْلُهُ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا يَنفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺁﺑﻲ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺩﺭّﻩ ﻭ ﺭﻭﺩﻱ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻨﺠﺎﻳﺶ ﻭ ﻭﺳﻌﺘﺶ [ ﺳﻴﻠﺎﺑﻲ ] ﺟﺎﺭﻱ ﺷﺪ ، ﺳﭙﺲ ﺳﻴﻠﺎﺏ ، ﻛﻔﻲ ﭘُﻒ ﻛﺮﺩﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﻭﻱ ﺧﻮﺩ ﺣﻤﻞ ﻛﺮﺩ ، ﻭ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﻓﻠﺰﺍﺗﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺯﻳﻨﺖ ﻭ ﺯﻳﻮﺭ ﻳﺎ ﻛﺎﻟﺎ ﻭ ﻣﺘﺎﻉ ، ﺁﺗﺶ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻣﻰ ﺍﻓﺮﻭﺯﻧﺪ ، ﻛﻔﻲ ﭘُﻒ ﻛﺮﺩﻩ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﻴﻠﺎﺏ ﺑﺮ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ ; ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺧﺪﺍ ﺣﻖ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﺤﺴﻮﺱ ] ﻣَﺜَﻞ ﻣﻰ ﺯﻧﺪ . ﺍﻣﺎ ﺁﻥ ﻛﻒِ [ ﺭﻭﻱ ﺳﻴﻞ ﻭ ﺭﻭﻱ ﻓﻠﺰ ﮔﺪﺍﺧﺘﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻛﻨﺎﺭﻱ ﺭﻓﺘﻪ ] ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺘﻲ ﻣﺘﻠﺎﺷﻲ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﻰ ﺭﻭﺩ ، ﻭ ﺍﻣﺎ ﺁﻧﭽﻪ [ ﭼﻮﻥ ﺁﺏ ﻭ ﻓﻠﺰ ﺧﺎﻟﺺ ] ﺑﻪ ﻣﺮﺩم ﺳﻮﺩ ﻣﻰ ﺭﺳﺎﻧﺪ ، ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻣﻰ ﻣﺎﻧﺪ . ﺧﺪﺍ ﻣَﺜَﻞ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ [ ﺗﺎ ﻣﺮﺩم ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﻣﻮﺭ ﺣﻖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﺎﻃﻞ ﺑﺸﻨﺎﺳﻨﺪ . ] (رعد ١٧)
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ‌پیام تصویری خبرنگار زن اهل غزه به دیدار امروز رهبر انقلاب: اگر موضع همه ملتها مثل مردم ایران بود، فلسطین تابحال آزاد شده بود 🔹هم‌اکنون در جریان دیدار جمعی از زنان و دختران با رهبر انقلاب، پیام تصویری خانم اِسراء البُحَیصی خبرنگار شبکه العالم از میان ویرانه‌های شهر غزه در حسینیه امام خمینی پخش شد. 🔹البُحَیصی در سخنانش با سلام و درود به مردم ایران و رهبر انقلاب از مقاومت مردم فلسطین گفت و تاکید کرد که «شما ملت ایران تنها ملتی هستید که پای موضوع فلسطین و مسجدالاقصی ایستادید و بخاطر این حمایت تحت شدیدترین تحریم‌ها و فشارها قرار گرفتید.» 🔹خانم البُحَیصی گفت: من در جلسه شما حاضر نیستم اما پیام من را می‌شنوید، پیام من این است؛ همانطور که تا الان از مردم فلسطین حمایت کردید، به حمایت خودتان ادامه دهید. اگر موضع و ایستادگی همه کشورهای اسلامی همچون ایران بود، سرزمین فلسطین تا الان آزاد شده بود. 🔹خانم البُحَیصی در بخشی از این ویدیو گفت که معلوم نیست من زنده بمانم و ممکن است خداوند شهادت را نصیبم کند اما از شما درخواست دارم مردم فلسطین و غزه را تنها نگذارید و بدانید که خداوند با ما است. ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ 🗓
📌عجب ماجرایی 🔹این پنجشنبه و جمعه توفیق شد چند کتاب تحلیلی درباره‌ی جریانهای فکری معاصر ایران بخوانم و بار دیگر در باب چرایی شکل‌گیری انبوه جریان‌ها و فرقه‌ها با لباس‌ها اسلامی و غیر اسلامی فکر کنم. 🔸شاید در هیچ زمانی به اندازه زمان ما یعنی یکصد سال اخیر فرقه سازی و گروه‌بندی شکل نگرفته باشد الا در دو سه قرن اول اسلام. 🔹مکتب قرآن گرایان، سوسیالیست‌های خداپرست، حزب برادران، نهضت آزادی، فرقان، مجاهدین خلق، حزب توده، چریک‌های فدایی خلق، کانون نویسندگان، انجمن شاهنشاهی فلسفه، دارالتبلیغ، گروه‌های کوچک چپ اسلامی، انجمن حجتیه، و صدها جریان و فرقه‌ی دیگر در پیش از انقلاب اسلامی. همچنین شخصیت‌های چون: احمد کسروی، علی اکبر حکمی‌زاده، خرقانی، شریعت سنگلچی، تنکابنی، قلمداران، ابوالفضل برقعی، محمدتقی شریعتی، علی شریعتی، محمد حنیف‌نژاد، احسان طبری، اکبر گودرزی، مسعود رجوی، حسین روحانی، حبیب‌الله آشوری، مهدی بازرگان، حبیب‌الله پیمان، احمد فردید، جلال آل‌احمد، حسین نصر، سید محمود طالقانی، سبد محمد موسوی خوئینی‌ها و صدها شخصیت فکری و کنشگر اجتماعی دیگر. 🔸هر کدام از این جریانات و شخصیت‌ها بنیان‌های فکری و سرنوشت ویژه‌ای داشته‌اند که خوانش دقیق آنها می‌تواند چراغ آینده‌ی ما و محکی برای شناخت جریانات و گروه‌های زمان ما باشد. 🔹می‌توان با شناخت مشترکات فکری از سرنوشت محتمل جریانات و شخصیت‌های زمان خودمان مطلع شد و در انتخاب ها و پیروی‌ها، اعتمادها و بی‌اعتمادی‌های خودمان احتیاط کرد. 🔸در این میان آنچه زیاد خودنمایی می‌کند فراوانی دغدغه‌ی و تلاش برای روایت چپ‌گرایانه و عدالت‌خواهانه از اسلام و نقد تاریخ تشیع و علوم اسلامی بخصوص علوم عقلی همچون فلسفه و منطق اجتهاد (علم اصول) به جهت دغدغه‌ی تغییر اجتماعی و سرپرستی جامعه است. این‌ جریان‌ها با نگرش انتقادی به تاریخ حوزه‌های علمیه و علوم اسلامی، تلاش دارند تا شیوه‌های متفاوتی را برای فهم دین و تغییر اجتماعی و سرپرستی جامعه معرفی کنند. برخی با دال توحید، برخی با اندیشه ولایت، برخی با مفهوم عدالت. اما همه از، نوزایی تفکر (رنسانس) و تأسیس فلسفه، منطق، روش و علوم جدید اسلامی سخن می‌گویند. جالب‌تر اینکه بنیاد این رنسانس و تأسیس را هم در انقطاع تاریخی و گسست فرهنگی از تاریخ تشیع و بازگشت بی‌واسطه به متون اصلی قرآن یا حدیث می‌دانند. 🔹عموم این جریان‌ها با برساخته دانستن عقل، عقل شیعی از شیخ مفید و فارابی و ابن سینا، تا خواجه نصیرالدین طوسی و ملاصدرا و شیخ انصاری را تابعی از فلسفه‌ی یونانی و جریان اعتزال سنی می‌دانند و هیچ نوع اصالت و هویت مستقلی برای فلسفه‌ی اسلامی و علم اصول شیعی (منطق اجتهاد) قائل نیستند، از این‌رو، بر انقطاع تاریخی و گسست فرهنگی اصرار دارند و بر بازگشت به نقطه صفر و آغاز از نو و تأسیس فلسفه و روش و منطق حجیت تمرکز کرده‌اند. 🔸پرسش مهم این است که چرا اشخاص و جریان‌های همواره با فلسفه اسلامی موجود و اجتهاد عمیق جواهری مرسوم در حوزه‌ها مخالف هستند و درصدد تولید فلسفه‌های جدید و تغییر منطق اجتهاد بر پایه‌ی نوعی «سلفی‌گری مدرن» یا «روشنفکری سلفی» هستند؟ ❇️ https://eitaa.com/hekmat121
📌مؤلفه‌های انسان بصیر اميرالمؤمنين امام علی عليه‌السلام: 🔹اِنَّمـَا الْبـَصـيـرُ مـَنْ سـَمـِعَ فـَتـَفـَكَّرَ وَ نـَظـَرَ فـَاءَبـْصـَرَ وَانْتَفَعَ بِالْعِبَرِ، ثُمَّ سَلَكَ جَدَداً واضِحاً 🔸انـسـان بـا بـصـيـرت كـسى است كه بشنود و خوب بينديشد و بنگرد و ببيند و از تجارب دنيا بهره گيرد، سپس در راه روشن حركت كند. 📚 نهج‌البلاغه ، خ ۱۵۲، ص ۴۷۴ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121
📌 چپ_اسلامی 🔹 متشکل مجموعه‌ای از نیروهای جوان مسلمان است که با اهداف اجتماعی همچون عدالت خواهی و یا ستیز با تمدن غرب، به کنش‌گری اجتماعی توجه دارند و علوم حوزوی موجود اعم فلسفه و فقه را برای این کنشگری انقلابی کافی نمی‌دانند و معتقدند که باید طرحی نو در افکند و علوم جدیدی را بر منطق و پایه‌های نوین تأسیس کرد. از این‌رو، به فلسفه‌های انتقادی غرب چشم دوخته و با الهام از منطق دیالکتیک و فلسفه تضاد و همچنین نگرش‌های کل‌گرایانه و ساختارگرایانه، سعی در بازسازی اسلام برای کنترل مناسبات انسانی و سرپرستی و تصرف معادلات اجتماعی و ستیز با تمدن غرب بخصوص لیبرال سرمایه‌داری دارند. 🔸 در جریان ، طیف‌ها و گرایش‌های مختلفی وجود دارد، اما وجه مشترک همه‌ی آنها تضاد با لیبرالیسم و کاپیتالیسم و گرایش به سوسیالیسم و جامعه‌گرایی است هر چند ممکن است در ظاهر نوعی غرب‌ستیزی مطلق را هم ترویج کنند و مطالعه‌ی آثار غربیان را تحریم کنند. اما با دقت در زندگی و آثار طراحان اولیه‌ی این جریانات روشن می‌شود که عمده مبانی فلسفی و روشی خود را از جریان‌های انتقادی و چپ غربی همچون هگل و مارکسیسم و مکتب فرانکفورت اخذ کرده‌اند و سعی زیادی داشته‌اند تا آنها را با مفاهیم اسلامی تطبیق دهند. 🔹به لحاظ آن مفهوم اسلامی که نقش تعیین کننده‌ای در صورت‌بندی چپ اسلامی دارد، برخی از مهمترین جریانات چپ اسلامی از این قرار است: ✔️یک طیف با برجسته‌ساختن مفهوم به جامعه‌ی بی‌طبقه‌ی توحیدی می‌اندیشند و آموزه‌ی توحید را صرفا طریقی برای مبارزه با هرگونه مظاهر سرمایه‌داری و اشرافیت تفسیر می‌کنند. توحید الهام بخش مبارزه با ظلم برای تحقق عدالت و جامعه‌ای بی‌طبقه و نفی استضعاف است. ✔️ طیف دوم بر مفهوم تمرکز دارند و آن را محور همه‌ی مفاهیم دینی و انسانی معرفی می‌کنند. در این نگرش، عدالت است که دین و آموزه‌های آن معنا و نظم می‌بخشد و آنها را صرفا ابزاری برای تحقق عدالت اجتماعی و ایجاد رفاه اقتصادی طبقه‌ی مستضعف و کارگر می‌دانند. این طیف منتقد جدی سیاست تعدیل اقتصادی هستند و دولتی شدن تمام مناسبات اقتصادی را راه‌کار برون رفت از معضلات اجتماعی معرفی می‌کنند. ✔️ طیف دیگری با برجسته‌سازی مفهوم (حب و بغض) تلقی نوینی از معارف دینی و انسانی عرضه می‌کنند. اینان با نفی حجیت ذاتی عقل و انکار حسن و قبح عقلی و اذعان به سلطه‌ی حب و بغض ها بر عقل و تقدم اراده بر معرفت، به نفی مدرنیته و همه مظاهر آن می‌پردازند. اینان با طاغوتی خواندن تمدن غرب، همه علوم و فنون و قوانین آن را نیز تحت ولایت شیطان می‌دانند. در این نگرش تعیین کننده و معنابخش به توحید و عدالت است. به تعبیر دیگر، هر قدرتی تفسیری از توحید و عدالت می‌دهد لذا بایستی قدرت را به دست گرفت و در مناسبات قدرت، توحید و عدالت و هر مفهوم هستی‌شناسی و انسان شناسی و فضیلت اخلاقی معنا پیدا کند و الا تحت قدرت و حاکمیت شیطان قرار دارد و حتی توحید و عدالت و فضیلت هم در شبکه‌ی روابط شیطانی و طاغوتی تفسیر می‌شود همچنان که فلسفه، کلام و علم اصول فقه شیعی تحت حاکمیت باطل یونان و معتزله نظم گرفته است و به مفاهیم و فضایل معنا بخشیده است. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121
📌 فیلسوفان امتداد در کلام حکیم انقلاب ❇️ شخصیت اول: «متفکر انقلابی و فیلسوف اجتماعی اسلام علامه سید جمال‌الدین اسدآبادی(رحمة الله علیه)» 🔹هنر بزرگ در مبارزه‌ی سیاسی او نبود، بلکه هنر بزرگ او در این بود که اسلام را به عنوان یک دین زنده و به عنوان یک مایه‌ی زندگی و به عنوان یک مکتبی که یک نظام اجتماعی را در خودش دارد دوباره مطرح میکرد. ✍گفتگوی آیت الله خامنه‌ای پیرامون شهادت استاد مطهری 10/2/1362 •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121
📌 فیلسوفان امتداد در کلام حکیم انقلاب ❇️ شخصیت دوم: «فقیه حکیم و عارف مبارز آیت‌الله العظمی شیخ محمد علی شاه‌آبادی (رحمة الله علیه)» 🔸امام بزرگوار ما فقیه بزرگی بود؛ انصافاً ایشان فقیه برجسته‌ای بود امّا در عرفان نظری [هم] ایشان یک مجتهد به تمام معنا و صاحب‌نظر [بود]. یا استاد ایشان مرحوم شاه‌آبادی؛ امام یک وقتی به خود بنده فرمودند «شما خیال نکنید که آقای شاه‌آبادی در کار مبارزات نبود؛ چرا، ایشان ». حالا تعبیر ایشان یادم نیست؛ به نظرم یک جایی یادداشت کردم که مرحوم شاه‌آبادی، عارف آن‌چنانی، به امام گفته بود که «اگر من یاوری داشتم، می‌کردم». ✍بیانات در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121
📌 فیلسوفان امتداد در کلام حکیم انقلاب ❇️ شخصیت سوم: «نادره‌ی نودران، عارف مطلق، حکیم الهی، فقیه نظام‌ساز ، یگانه‌ی دین و سیاست حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه)» 🔸امام (رضوان اللَّه علیه) چکیده و زبده‌ی مکتب ملاصدراست؛ نه فقط در زمینه‌ی فلسفی‌اش، در زمینه‌ی عرفانی هم همینجور است. ۱۳۸۶/۰۹/۰۸ ‌بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا حوزه‌های علمیه کشور 🔹ما ایرانیان بیش از همه به این فلسفه الهی وامدار و بیش از همه در برابر آن مکلفیم. دوران ما با دمیدن خورشیدی چون که دین و فلسفه و سیاست و خود یکی از صاحبنظران برجسته در حکمت متعالیه بود، و نیز با حوزه‌ی درسی و تحقیقی پربرکت حکیم علامه‌ی طباطبایی که استاد یگانه مبانی ملاصدرا در طول سی سال در حوزه‌ی قم به شمار میرفت، و تلاش تلامذه و هم دوره‌های آنان، بیشک دوره‌ی با برکتی برای فلسفه الهی است. ۱۳۷۸/۰۳/۰۱ پیام به کنگره بزرگداشت ملاصدرا •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121
📌فیلسوفان امتداد در کلام حکیم انقلاب ❇️ شخصیت چهارم: «فیلسوف یگانه، احیاگر فلسفه، فیلسوف‌پرور دردانه، نظام پرداز اجتماعی علامه آیت الله سید محمد حسین طباطبایی (رحمة الله علیه)» 🔹استقامت و استحکام و ریشه‌داری این نظام به گونه‌ای است که به توفیق الهی، قرن‌ها این نظام پابرجا خواهد بود. مبانی فکری را هم... روحانیون آماده کردند. امثال شهید مطهری، امثال علامه‌ی طباطبائی و بزرگانی از این قبیل، مبانی فکرىِ مستحکم را آماده کردند؛ این زیرساختهای فکری را که بر اساس آنها میشود نشست فکر کرد، پرورش داد، گسترش داد، تفریع فروع کرد و نیازهای فکری امروز جوانها را پاسخ داد. در کشور ما آن سخن قاطعی که توانست تفکرات مارکسیستی را مثل پنبه‌ای حلاجی کند، به هم بزند و باد هوا کند، فرمایشات مرحوم مطهری بود - که ایشان شاگرد آقای طباطبائی بود - و بعضی دیگر از شاگردان مرحوم علامه‌ی طباطبائی. این نظام در یک چنین بستری به وجود آمده. ۱۳۹۱/۰۷/۱۹ بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121
📌 فیلسوفان امتداد در کلام حکیم انقلاب ❇️ شخصیت پنجم: «فیلسوف انقلاب، حکیم نظام‌پرداز، معمار تفکر انقلابی، حضرت استاد آیت الله شهید مطهری» 🔸(استاد مطهری) امروز بحق یکی از بزرگترین معماران بنای فکری نظام اسلامی به حساب می آید.» 🔹«بنده اعتقاد راسخ دارم و بارها هم گفته ام که جریان فکری اسلامی انقلاب و نظام اسلامی ما در بخش عمده ای، متکّی به تفکرات شهید مطهری است؛ یعنی آنها پایه ها و مایه های اسلامی ای است که ما در تفکرات اسلامی از آنها بهره بردیم و به نظام اسلامی منتهی شد.» 🔸«اعتقاد بنده این است که آثار شهید مطهری، مبنای فکری این جمهوری کنونی ماست. مبنای فکری این انقلاب، تفکرات شهید مطهری است.» استاد در کلام رهبر، ص۲۴. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121
📌 ۵ نمونه از کتابهای مهم در زمینه‌ی امتداد فلسفه اسلامی : ۱. نیچریه؛ اثر علامه سید جمال‌الدین اسدآبادی؛ ۲. شذرات المعارف؛ اثر آیت‌الله العظمی محمد علی شاه آبادی؛ ۳. کشف‌الاسرار، اثر حضرت امام خمینی؛ ۴. اصول فلسفه و روش رئالیسم، اثر علامه‌ سید محمد حسین طباطبایی؛ ۵. مقدمه‌ای بر جهان‌بینی اسلامی، اثر استاد شهید آیت الله مطهری. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121
📌فیلسوفان امتداد و ادامه‌ی راه پیامبران آیت الله العظمی خامنه‌ای: «مسلمانان عالم در طول قرنهای متمادی و بخصوص متفکّرین بزرگ در قرن اخیر - از سید جمال اسدآبادی تا اقبال لاهوری، تا بزرگان فکر و اندیشه، تا علمای بزرگی در داخل کشور خود ما - دنبال آن بوده‌اند که دین خدا را حاکم کنند و این ادامه راه پیغمبران بوده است.» ۱۳۷۷/۰۲/۰۲ بیانات در دیدار جمعی از روحانیون حکمت قرآنی و فلسفه‌ی اسلامی •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121
⚫️ آجرک الله یا صاحب الزمان عیدمون عزا شد 😭😭 تسلیت به همه خانواده های شهدای حادثه تروریستی کرمان💔 ..
📌جنایتکاران سنگدل بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد/ این جنایتکاران بدانند که از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود/ این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله 👈 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درپی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان پیامی صادر کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است. 📝 بسم الله الرّحمن الرّحیم دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران،‌ بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند. 🔹ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله. 🔹اینجانب در عزای خانواده‌های مصیبت دیده با آنان همدل وهمراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌فیلسوف انقلاب در عرصه دفاع از دین 🎥 نویسنده متفاوت مجله «زن روز» 🔹مجله زن روز پیش از انقلاب از مجله‌های مشهوری بود که با پرداختن به مسائل مد روز و زنان با نگاه غربی، بین مردم مخاطبانی دست و پا کرده بود. این مجله در برهه‌ای، نویسنده متفاوتی داشت که کسی فکرش را نمی‌کرد. حکمت قرآنی و فلسفه‌ی اسلامی •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121
📌 تروریست‌های مجازی 🔹پدیده‌ی تروریسم همواره محصول جهالت و حماقت افرادی است که مورد سوءاستفاده جنایتکاران قرار می‌گیرند و به بهانه‌های مختلف ارتجاعی و حتی روشنفکری، به قتل انسان‌ها و نابودی فکر و فرهنگ جامعه می‌پردازند. 🔸 امروز، نوع جدیدی از تروریسم فکری و فرهنگی و حتی نظامی و اقتصادی شکل گرفته است که در فضای مجازی به نابود کردن روح و روان جامعه مشغولند. این تروریست‌ها، اسلحه و بمب‌ پیچیده و خطرناکی دارند چرا که به ظاهر دیده نمی‌شوند و فقط جسم‌ها را هدف قرار نمی‌دهد بلکه فکر و فرهنگ، ذهن و روان افراد را به صورت نامرئی هدف قرار می‌دهند و اعتماد و همبستگی اجتماعی را تضعیف و ارزش‌های انسانی و آرمان‌های متعالی و قهرمان‌های ملی را تخریب می‌کنند. 🔹تروریستهای مجازی روی دیگر سکه‌ی داعش و صهیونیزم هستند که به تشویق و تحریک آنها مشغولند و از کشتار مردم بیگناه، زن و کودک، پیر و جوان و قهرمانان ملی احساس خوشحالی می‌کنند و در جبهه داخلی، جنایت آن جنایتکاران را تکمیل می‌کنند. 🔸 تروریست‌های مجازی، از جمله جُهال و فریب‌خوردگانی هستند که از عقده‌های روانی و مشکلات فکری رنج می‌برند و نیاز به اصلاح و تربیت جدی و اساسی دارند تا بتوانند از اسارت های فکری و روانی و جهالت و ضلالت نجات یابند و الا تروریست‌های مجازی عن‌قریب به عاملان میدانی کشتار و جنایت مردم مبدل خواهند شد. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121
📌اصل اصول زندگی حافظ دوش با من گفت پنهان کاردانی تیزهوش وز شما پنهان نشاید کرد سِرِّ مِی‌فروش گفت آسان گیر بر خود کارها کز رویِ طبع سخت می‌گردد جهان بر مردمانِ سخت‌کوش وان گَهَم دَر داد جامی کز فروغش بر فلک زهره در رقص آمد و بَرْبَط زنان می‌گفت نوش با دلِ خونین لبِ خندان بیاور همچو جام نی گَرَت زخمی رسد، آیی چو چنگ اندر خروش تا نگردی آشْنا زین پرده رَمزی نشنوی گوشِ نامحرم نباشد جایِ پیغامِ سروش گوش کن پند ای پسر وز بهرِ دنیا غم مَخور گفتمت چون دُر حدیثی، گر توانی داشت هوش در حریمِ عشق نَتْوان زد دَم از گفت و شنید زان که آنجا جمله اعضا چشم باید بود و گوش بر بساطِ نکته‌دانان خودفروشی شرط نیست یا سخن دانسته گو ای مردِ عاقل، یا خموش ساقیا مِی ده که رندی‌هایِ حافظ فهم کرد آصِفِ صاحب‌قرانِ جرم‌بخشِ عیب‌پوش  •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121