eitaa logo
امتداد حکمت قرآنی و فلسفه الهی
1.4هزار دنبال‌کننده
529 عکس
151 ویدیو
26 فایل
حکمت قرآنی در اندیشه فیلسوفان انقلاب اسلامی: امام خمینی علامه طباطبایی شهیدان مطهری، بهشتی، صدر آیات علامه جعفری، مصباح یزدی، جوادی آملی و امام خامنه ای
مشاهده در ایتا
دانلود
📌بی‌اخلاقی در انتخابات یعنی چه؟ 🔸برخی از افراد فعال در فضای مجازی پرسش داشتند که مصادیق بی‌اخلاقی و تخریب در انتخابات چیست. برخی از مهمترین مصادیق بی‌اخلاقی و تخریب از این قرار است: ۱. تقطیع کلام، صوت و فیلم‌های کاندیدا و هواداران وی به قصد واقعیت؛ ۲. مقایسه‌های غلط آن متن یا صوت تقطیع شده با یک بخش تقطیع شده از بیانات امام و رهبری و شهدا به قصد تقابل سازی و القا دشمنی و ضدیت؛ ۳. همانند سازی یک نامزد با شخصیت دیگری که به هر دلیل نزد جامعه از شهرت خوبی برخوردار نیست به قصد هم‌ذات پنداری و سرایت دادن قبح فعل و شخصیت دیگری به نامزد مورد نظر؛ ۴. جعل اسناد و مدارک و تصاویر؛ ۵. ارائه تفسیری از کلام و صوت و تصویر یک نامزد به گونه‌ای که اصلا هماهنگ با قصد و ذهنیت او نیست؛ ۶. تکرار شایعات بی‌اساس و اتهاماتی که شبکه‌های معاند (همچون بی‌بی‌سی و اینترنشنال و افراد معلوم الحال) مطرح کرده‌اند و نهادهای قانونی مثل قوه قضاییه و شورای نگهبان به کذب آن رأی داده‌اند. ۷. دروغ گفتن و نسبت دادن حرفهای غیر واقعی به یک نامزد با مهارتهای هنری و رسانه‌ای آن را راست جلوه دادن؛ ۸. تخریب نامزدی به بهانه حمایت یک شخص خاص از او که شاید حاشیه‌ای داشته باشد و یا متنی را در نقد کسی نوشته باشد؛ ۹. اصرار بر نشنیدن و‌ نپذیرفتن دفاعیات کاندیدا از خود در برابر شایعات و اتهامات؛ ۱۰. مارپیچ سکوت و وادار کردن دیگران به سکوت و عدم امکان دفاع از نامزد مورد علاقه ایشان از روش‌های مختلفی مثل تهدید، توهین، نصیحت‌های دروغین، فشار مجازی و .... •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1939
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌توانایی کار در جهت ملاک‌های انقلاب 🇮🇷 رهبر انقلاب در دیدار مدال‌آوران علمی: برای انتخاب خوب ببینید چه کسی در جهت ملاک‌های انقلاب را دارد ----------------- https://eitaa.com/usul121/1222
📌 ملاک‌های انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی یک تحول بزرگ در جامعه ایرانی بود که عزت و افتخار را به انسان ایرانی بازگرداند و کشور را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار داد. انقلاب اسلامی بر سه ملاک و محور اساسی ، و استوار است و کسی می‌تواند با انقلاب اسلامی تا پایان همراهی کند که این سه ملاک اصلی را به صورت جمع سالم بفهمد و در مسیر تحقق این سه اصل مهم تلاش کند. امروز حضرت آقا فرمودند که فردی را باید برای ریاست جمهوری انقلاب کرد که «توانایی کار در جهت ملاک‌های انقلاب اسلامی را داشته باشد». با توجه به مطالعه فراوان در آثار مکتوب و سخنان مختلف شش نامزد موجود، بخصوص گفتگوهای تلویزیونی اخیر آنها، بر این اعتقاد مصمم‌تر شدم که دکتر قالیباف نسبت به بقیه نامزدها از توانایی و کارآمدی بیشتری در تحقق اهداف و ملاک‌های انقلاب اسلامی برخوردار است و می‌تواند همچون گذشته را به سطوح مختلف دولت تزریق کند و ادامه دهنده‌ی مسیر آیت الله شهید رئیسی باشد و را همچون در مسیر راهبری کند. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1941
📌تفکر دیروز و امروز مسلمین درباره‏ میزان تأثیر عمل در سعادت انسان‏ ✍استاد شهید آیت الله مطهری بخش اول: بحث ما درباره احیای تفکر اسلامی است. مصلحین اسلامی، متفکران بزرگ اسلامی، مخصوصاً آنان که در قرون متأخر پیدا شده‌اند، به این مطلب کاملًا توجه کرده‌اند که طرز تفکر مسلمانان درباره اسلام آسیب دیده است. در هفته گذشته عرض کردم فرق است بین اینکه یک آیین و مکتب، خودش در ذات خود زنده باشد و اینکه طرز تلقی مردمی که آن را پذیرفته‌‏اند به صورت زنده‌ای باشد. ممکن است خود آیین، جوهر حیاتی داشته باشد ولی آن طرز تفکری که مردم درباره آن دارند طرز تفکر صحیحی نباشد. ❇️آسیب‌‏شناسی‏ بنابراین وقتی عرض می‌کنم که طرز تفکر مسلمین در عصر حاضر درباره اسلام آسیب دیده است، مربوط به تلقی ما مسلمانان از اسلام است. ما اگر بخواهیم این طرز تفکر را بررسی کنیم باید مثل طبیبی که بیماری را بررسی می‌کند بررسی کنیم. اولین کار طبیب این است که او را تحت معاینه قرار می‌دهد، می‌خواهد بیماری‏‌اش را تشخیص بدهد، از او سؤالاتی می‌کند، سوابقش را می‌پرسد، عوارضی را که الآن دچارش هست می‌پرسد، گذشته‏‌اش را از او می‌پرسد و همه کوشش‌اش این است‏ که در درجه اول بیماری‌‏اش را تشخیص بدهد، پس از آن در مقام معالجه برمی‌آید. ریشه‏ های آسیب ‏دیدگی طرز تفکر اسلامی ما ما مسلمانان اگر بخواهیم طرز تفکر خودمان را تصحیح کنیم باید به سوابق و گذشته و تاریخ خودمان مراجعه کنیم، چرا که ریشه‏‌های این آسیب بسا هست که از زمان‌های خیلی دور باشد. البته مختلف است؛ بعضی دو قرن و بعضی سه یا چهار یا پنج قرن و بعضی از آنها ممکن است سیزده قرن سابقه داشته باشند، یعنی از قرن دوم اسلام پیدا شده باشند. من به یکی دو مطلب اشاره می‌کنم که مربوط به قرون اول اسلامی است، گو اینکه در قرن ما هم ریشه‏‌های جدیدی پیدا کرده است. از جمله آسیب‌های قرون اولیه اسلامی خوار شمردن تأثیر در سعادت انسان است. به عبارت دیگر رجوع از طرز تفکر واقع‏ بینانه به خیال‌بافانه. انسان اگر به قرآن که سند و مرجع اول ماست مراجعه کند و بعد از قرآن اگر به سنت قطعی نبوی و همچنین سنن قطعی‏ ای که از ناحیه ائمه اطهار رسیده است- مثل روایاتی که از ناحیه آنها رسیده است- مراجعه کند کاملًا به این اصل پی می‌برد که اسلام دین عمل است. ❇️عمل، تکیه‏ گاه تعلیم و تربیت اسلامی‏ تکیه‏ گاه تعلیم و تربیت اسلامی عمل است. اسلام بشر را متوجه این نکته می‌کند که هرچه هست عمل است. سرنوشت انسان را عمل او تشکیل می‌دهد. این یک طرز تفکر واقع‌بینانه و منطقی و منطبق با ناموس خلقت است. قرآن کریم راجع به عمل چقدر صحبت کرده و چقدر تعبیرات رسا و زیبایی در این زمینه دارد! مثلًا: وَ انْ لَیسَ لِلْانْسانِ الّا ما سَعی‏ برای بشر جز آنچه که کوشش کرده است نیست؛ یعنی سعادت بشر در گرو عمل اوست. فَمَنْ یعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیراً یرَهُ. وَ مَنْ یعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یرَهُ‏ هرکسی به اندازه وزن یک ذره اگر کار خیر بکند آن کار خیر او از بین نخواهد رفت، به او خواهد رسید؛ و اگر به اندازه وزن یک ذره کار بد کند، از میان نخواهد رفت و به او خواهد رسید. این تعلیم، یکی از بزرگترین تعلیمات برای حیات یک ملت است وقتی یک ملت فهمید که سرنوشتش به دست خودش است، سرنوشت او را عمل خودش تعیین می‌کند، آن وقت متوجه عمل و نیروی خودش می‌شود، متوجه اینکه هیچ چیز به درد من نمی‌خورد مگر عمل و نیروی من که صرف فعالیت و سعی می‌شود. این خودش عامل بزرگی است برای حیات. شما اگر می‌بینید در صدر اسلام مسلمین آنقدر جنبش و جوشش داشتند، چون یکی از اصول افکارشان همین بود. آنها این تعلیم را که از سرچشمه گرفته بودند هنوز منحرف نکرده بودند. فکرشان این بود که هرچه من عمل و سعی می‌کنم و هرچه که می‏ جنبم (البته عمل یک مسلمان اختصاص به عمل جوارح ندارد بلکه نیت و ایمان او هم باید صحیح باشد) فقط همین است که به درد من می‌خورد و جز این چیز دیگری نیست. این چقدر به انسان اعتماد به نفس می‌دهد، چقدر انسان را متکی به نیروی خودش می‌کند؟! از جمله تعلیمات اسلام که در همان صدر اسلام کم و بیش آسیب دید و هرچه گذشت این آسیب زیادتر شد (نه تنها اصلاح نشد بلکه زیادتر شد) همین مسئله‌ است. 🛑 ادامه دارد ... •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1942
📌تفکر دیروز و امروز مسلمین درباره‏ میزان تأثیر عمل در سعادت انسان‏ ✍استاد شهید آیت الله مطهری بخش دوم: ❇️نقش اموی‌ها در پیدایش این آسیب‏ کم کم افکاری پیدا شد که عمل را تحقیر و آن را بی‌ارزش تلقی می‌کرد. به عبارت دیگر طرز تفکر مسلمین در مسئله‌ مبنای سعادت انسان، از طرز واقع‏‌بینانه به طرز خیال‌بافانه گرایش یافت و به طوری که تاریخ نشان می‌دهد ریشه این فکر را اموی‌ها ایجاد کردند. مسئله‌ای است که از قدیم در بین علمای کلام مطرح بوده و آن این است که آیا اساس، ایمان است، و اصلًا ایمان چیست؟ تاریخ نشان می‌دهد که خلفای بنی ‏امیه از نظر اینکه خودشان در عمل فاسق و فاسد بودند و این امر را نمی‌توانستند از مردم کتمان کنند و مردم هم می‌دانستند که اینها از نظر عمل فاسدند، این فکر را ترویج می‌کردند که اساس این است که ما ایمان داشته باشیم، اگر ایمان درست باشد عمل اهمیتی ندارد. ❇️چرا فکر تحقیر عمل پیدا شد؟ چون اینها حکومت داشتند و قدرت و ثروت در اختیارشان بود، قهراً می‌توانستند تبلیغات وسیعی در این زمینه بکنند؛ مزدورهایی هم از آن عالم‌نماها درست کنند و آنها هم مرتب بگویند اساس، ایمان است؛ ایمان که درست شد عمل هرچه بود بود؛ برای اینکه خلفای بنی ‏امیه را تبرئه کنند که مردم خیلی حساسیت نشان ندهند و نگویند که اینها چه جور خلفایی هستند که عملشان اینچنین فاسد است! علم کلام نشان می‌دهد که فرقه‌‏ای در قرن دوم اسلامی پیدا شد که آنها را «مُرْجِئه» می‌گفتند. مرجئه یکی از اصول عقایدشان همین مطلب بود و خلفای اموی هم ازاینها حمایت می‌کردند. ❇️ایمان چیست؟ در آن وقت ما شیعیان چه فکر می‌کردیم، یعنی ائمه ما چه دستور می‌دادند؟ ما از علی بن ابی‏طالب چه الهام می‏‌گرفتیم؟ وقتی که از ائمه ما سؤال می‌کنند که ایمان چیست؟ می‌فرمایند: الْایمانُ مَعْرِفَةٌ بِالْجَنانِ وَ اقْرارٌ بِاللِّسانِ وَ عَمَلٌ بِالْارْکانِ‏، ایمان با سه چیز محقّق می‌شود: اعتقاد قلبی، اقرار به زبان و عمل با اعضا و جوارح. اصلًا ائمه ما را جزو ایمان شمرده‏ اند، یعنی کسی که ندارد ایمان ندارد. دلش را خوش نکند بگوید ایمان مجزای از می‌تواند وجود داشته باشد. اگر در قرآن می‌بینید مؤمنین تمجید شده‌اند، خیال نکنید مقصود کسانی است که یک گرایش اعتقادی دارند ولی در برنامه عملی شرکت ندارند. خیر، در قرآن هرجا که مؤمنین تمجید شده‌اند، یعنی کسانی که شهادتین را می‌گویند و در دل اعتقاد دارند و با جوارح و اعضای خودشان می‌کنند. ... ❇️فکر مسخ‏‌شده‏ اما به فکر امروز خودمان که نگاه می‌کنیم می‌بینیم عمل به عناوین و اسامی مختلف تحقیر می‌شود؛ می‌بینیم ملت ما به چیزی که اعتنا ندارد عمل است. مثلًا پیش خودش خیال می‌کند که اگر بتوانم در حرم حضرت رضا علیه السلام یا در حرم امام حسین علیه السلام یک جا قبری پیدا کنم، این جانشین همه چیز حساب می‌شود. این کجا و فکر اسلام کجا! آیا مردمی که فکر می‌کنند که اگر در عمرشان هرکار کردند، کردند ولی بعد از فوتشان در پایین پای حضرت رضا علیه السلام دفن شدند، همه کارها یکجا نادیده گرفته خواهد شد، روی سعادت را می‌بینند؟ فکر نمی‌کند که اگر تو در پایین پای حضرت رضا علیه السلام می‌خواهی دفن شوی هارون‏ الرشید هم در پایین پای حضرت رضا علیه السلام مدفون است؛ پس یکی از کسانی که باید از مجازات الهی مصون بماند هارون‏ الرشید است، پس چرا وقتی که از بالای سر حضرت می‌خواهی رد شوی می‌گویی بر هارون و مأمون لعنت؟ این را می‌گویند یک فکر مسخ‌‏شده و مرده. اینکه می‌گوییم احیای تفکر اسلامی، یکی از مواردش این است که در مسئله‌ عمل، فکر ما باید زنده بشود، باید بفهمیم اسلام دین عمل است، دین وابستگی‌های خیالی نیست. منبع: احیای تفکر اسلامی ، ص ۳۳-۳۷. و ص۴۴ و ۴۵. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1943
📌گریز از عمل و آثار سوء آن در جامعه اسلامی ✍استاد شهید مطهری آنقدر که جانشین‌سازی‌ها به جای عمل برای بشر خسران آورد، خود فسق و فجورها برای بشریت خسران نداشته است. جانشین‌سازی برای ایمان در جهان اروپا رخ داد و جانشین‌سازی برای عمل در جهان اسلام. ازخصوصیات تأسف‌آور در تاریخ اسلامی همین سلسله جریان‌هاست. علی‌رغم تأکید شدید قرآن به این که ایمان و عمل دو رکن اساسی سعادت بشر است، حرکت‌هایی می‌بینیم که در آن حرکت‌ها آگاهانه یا ناآگاهانه (برای اکثریت مردم ناآگاهانه؛ شاید برای افراد معدودی که خواستند سوء استفاده‌ای بکنند آگاهانه) چیز دیگری جانشین عمل شد و این یکی از علل اساسی انحطاط مسلمین است، یعنی یکی از آن ریشه‌هایی است که سبب شد در دوره‌های بعد جامعه اسلامی و تمدن اسلامی به سوی انحطاط برود. معمولا وقتی یک بیماری در یک بدن رخنه می‌کند، خصوصاً اگر آن بدن خیلی سالم و قوی و نیرومند باشد ابتدا که رخنه می‌کند اثرش ظاهر نمی‌شود، باید چند سال بگذرد [تا اثرش ظاهر شود.] مثلاً میکروب سل وقتی که در بدن یک انسان جوانِ قوی و نیرومند وارد می‌شود تا مدتی اصلاً احساس نمی‌کند، درصورتی که آن میکروب قسمت‌هایی از ریه او را خورده است. بعداز مثلاً سه سال عوارضی احساس می‌کند؛ وقتی به طبیب مراجعه می‌کند طبیب می‌گوید تو سه سال است که مبتلا به سل هستی. جامعه اسلامی یک جامعه بسیار نیرومند بود. نفوذ این میکروب‌ها درابتدا اثر خودش را نمی‌توانست ظاهر کند ولی بعد از چهار قرن، پنج قرن، شش قرن اثرش ظاهر شد یعنی اثر میکروبی که در قرن اول یا دوم و یا سوم پیدا شده بود ـ که اینها زیاد هم هست ـ بعد از چند قرن ظاهر شد.
1.49M
📌نقش عمل و عملکرد در انتخاب رئیس جمهور اخیرا متنی از علامه استاد آیت الله شهید مطهری در فضای مجازی منتشر شده است که به مخاطب اینگونه القا می‌کند که کارنامه و عملکرد در انتخاب رئیس جمهوری لازم نیست بلکه توجه به آن یک انحراف است. در حالی که این یک مغالطه بزرگ و نتیجه عدم آشنایی با فکر و اندیشه استاد شهید علامه مطهری است. 🎙پاسخ از حجت الاسلام دکتر سید مهدی موسوی مطالب پشتیبان جهت آشنایی با اندیشه استاد مطهری درباره نقش عمل در تربیت و اجتماع اسلامی: ✍استاد شهید آیت الله مطهری 📌تفکر دیروز و امروز مسلمین درباره‏ میزان تأثیر عمل در سعادت انسان‏ https://eitaa.com/hekmat121/1942 📌گریز از عمل و آثار سوء آن در جامعه اسلامی https://eitaa.com/hekmat121/1945 °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1232
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌ویژگیهای رئیس جمهور آینده در آخرین سخنان رهبر انقلاب «ملّت ایران برای اینکه بتواند در معادلات پیچیده بین‌المللی، منافع خود را حفظ کند و عمق راهبردی خود را تثبیت کند و ظرفیّت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی خود را به بُروز و ظهور برساند و کام مردم را شیرین کند و همچنین بتواند و اقتصادی و فرهنگی را پُر کند، احتیاج دارد به یک رئیس‌جمهور ، ، و » •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1947
📌سه گونه اسلام 🔹یکی از آثار شهید بهشتی کتاب است که عنوانی بسیار انذار دهنده است. یعنی تفسیر ما از اسلام سه گونه می‌تواند باشد و هر کس براساس مبانی فکری و روشی خود، اسلام را به گونه‌ای فهم و تفسیر می‌کند و بر یک سلسله عناصری تاکید می‌کند و نظامی از مباحث اسلامی ارائه می‌دهد که در تفسیر دیگر آن عناصر برجسته نیست و نظام‌واره‌ی دیگری پیشنهاد می‌دهد. 🔸 رقابت‌های انتخاباتی این دوره و استفاده هر گروه و جریان از معارف اسلامی و بیانات رهبران و متفکران انقلاب به گونه‌ای استفاده می‌کنند تا از این طریق بتوانند نامزد خود را کارآمد و مطمئن و انقلابی معرفی کند. 🔹 بعد از انتخابات، لازم است درباره این تفاسیر متفاوت و روش‌شناسی آنها بحث و گفتگوی دقیق شود و ریشه‌های فکری و الهیاتی برخی از اختلاف‌ها و تضادهای درونی نیروهای مدعی انقلابی‌گری را بهتر بازشناسی و تحلیل کرد. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1948
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 به یاد او … 🔹 تصاویری از لحظه حضور شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در محل برگزاری مناظرات انتخاباتی در صداوسیما 🇮🇷 •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1949
خون پاک و مطهر شهید آیت الله رئیسی فضای جامعه را بسیار اخلاقی و معطر کرده است و الحمدلله این مناظره یک جلوه از این رشد فکری و بلوغ سیاسی بود. رحمت خدا بر آن شهید عزیز و همراهان گرامی‌اش. و باید از همه نامزدهای محترم تشکر ویژه داشته باشیم که در عین صراحت و نقد، اخلاق و ادب و تقوا را رعایت کردند. 🇮🇷 •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1957
📍هم اکنون KHAMENE.IR تیتر یک سایت رهبری در مورد اول : افزایش مشارکت بعد انتخاب خوب؛ دوم : شاخص، نزدیکی و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب است. 🇮🇷 •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1957
📌 تغییر ذائقه‌ها در فضای مجازی (شکل گیری سوفیسم جدید) 🔸فضای مجازی یک جهان واقعی ویژه‌ای است که انسان را از حقیقت جدا ساخته و حقایق جدیدی را می‌سازد و فرد را وارد یک جهان معنایی متفاوتی می‌کند. در این جهان مجعول، انگاره‌های ذهنی حاکمیت دارد و پدیده‌های خارجی به پدیدارهای ذهنی تبدیل می‌شود و هر کس براساس جهانی که در آن حضور دارد پدیده‌ها را می‌نگرد و تفسیر می‌کند. 🔹 پدیده‌ی انقلاب و انقلابی‌گری هم از این قاعده مستثنی نیست و هر گروه و جریان فکری و سیاسی با استفاده از فضای مجازی و ابزار شناختی به تغییر ذهنیت افراد می‌پردازد و تلقی خود از انقلاب و انقلابی‌گری را به دیگران القا می‌کند تا دیگران از این چشم‌انداز و براساس این ذهنیت و انگاره انقلاب را بشناسند و کنشگری انقلابی خود را سامان دهند. 🔸 در این جهان واقعی و واقعیت ساز، هرکس از ابزارهای قدرتمندتر رسانه‌ای و جذابیت‌های بیشتر هنری و هیاهوهای سیاسی بیشتر بهره‌مند باشد از قدرت نرم و اقتدار بیشتری برخوردار است و می‌تواند افراد بیشتری را با خود همراه کند و خود را به عنوان چهره سرشناس و سخنگوی جبهه‌ی انقلابی معرفی کند و ذهنیت افراد را تغییر دهد و انگاره‌های جدید را ایجاد کند. 🔹 متاسفانه افراد کم‌سواد ولی پر هیاهو، بی‌اخلاق اما سخنور، دارای تیم، گروه و پول ( ) می‌توانند سازندگان این جهان معنایی جدید باشند و عموم جوانان مذهبی و هئتی که دغدغه‌ی انقلابی‌گری دارند را جذب خود کنند. جوانانی که با یک استاد فاضل انقلابی و مسلط بر افکار و اندیشه‌های امام و رهبری ارتباطی نداشته‌اند و از بنیان‌های فکری و نظری انقلاب اسلامی هیچ اطلاعی ندارند. لذا طبیعی است که انقلاب و انقلابی گری را از این مدعیان پرطمطراق و دارای رسانه‌های قدرت در فضای مجازی بیاموزند و براساس انگاره‌ها و ذهنیت‌هایی که آنها ساخته‌اند افراد را داوری کنند و بیانات امام و رهبری را بد بفهمند و به تندروی و کندروی / افراط و تفریط روی بیاوردند. 🔸تنها راه جلوگیری از این افراط و تفریط‌ها، گسترش عقلانیت انقلاب اسلامی و آشنا ساختن نسل جوان و افراد مذهبی و هیئتی با نظام اندیشه اسلامی و مکتب فکری امام خمینی با تفسیر مقام معظم رهبری و شهید مطهری و شهید بهشتی‌هاست. تا نسل جوان به عمق مباحث نظری و فکری انقلاب اسلامی پی ببرند و با ملاک‌های انقلاب اسلامی که عبارتند از عقلانیت، معنویت و عدالت است بیشتر آشنا بشوند. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1961
شهید مطهری : این یک نکته‌ای است که غالباً جامعه‌ها از راه گرایش صددرصد به باطل، به گمراهی کشیده نمی‌شوند، بلکه از در یک به فساد کشیده می‌شوند. بسیاری از انسانها نیز از این راه به فساد کشیده می‌شوند. نمونه‌های افراط در رشد یک ارزش خاص‌: ۱. عبادت ۲. خدمت به خلق ۳. آزادی ۴. عشق ✍انسان کامل، ص۳۶ به بعد. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1962
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 شأن ملت ایران نیست ... تخریب به دیگران اهانت به دیگران متهم کردن دیگران ... این علامت بدی است. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1964
بازخوانی نقش در جنگ صفین یک ضرورت برای جبهه انقلاب اسلامی در همه‌ی زمانهاست. خوارج با دسیسه عمر و عاص ابتدا در برابر ایستادند و با انواع تهمت‌ها و تخریب‌ها و اتهامات، دست او را در صحنه جنگ بستند و شکست دیپلماتیک را به امیرالمؤمنین (علیه السلام) تحمیل کردند و بعد از آن به ایجاد دو دستگی در جبهه‌ی اسلامی پرداختند و امام علی و یاران او را عامل این شکست دانستند. خوارج یک روح و یک تفکر است که در هر زمانی چهره‌ای جدیدی به خود می‌گیرد. استاد شهید مطهری به خوبی در کتاب جاذبه و دافعه از این مصیبت بزرگ اجتماعی و سیاسی در جامعه اسلامی یاد کرده و خطرات آن را تحلیل کرده است. چقدر خوب است در ایام این کتاب را برای مردم بخوانیم و خطرات خوارج و روحیه خارجی‌گری را بازگو کنیم. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1965
📌 تخریب و درگیری از دو ناحیه 🔹در ایام عید قربان تا عید غدیر هستیم که حقیقتا می‌توان آن را دهه امامت و ولایت دانست. ولایت و امامت، رکن حیات اجتماعی انسان است که همواره با ابتلا و امتحان همراه بوده است و هر چقدر تاریخ به جلو آمده است این ابتلائات و امتحانات پیچیده‌تر شده است. 🔸حضرت امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام) در دو جبهه داخلی مبتلا بود که یکی در میان یاران خود بود و دیگری رقیب سیاسی ایشان بود. 🔹خوارج آن ابتلای پیچیده و عجیب در میان همراهان و یاران امام علیه السلام بود. 🔸ابتلای دیگر اهل جمل و سپس معاویه و جناح امویان بود که در شام مستقر بودند و در امر حکومت و سیاست با امام علیه السلام رقابت می‌کردند. 🔹امام علی (علیه السلام) و یاران ایشان از سویی با جمعی از صحابه و تابعین و اهل حجاز درگیر بودند که با سیاستهای امیرالمومنین موافق نبودند و سر به شورش نهادند. 🔸و از سوی دیگر در درون جبهه‌ی خود با طیفی تندرو و تخریب‌کننده و اتهام زن درگیر بودند که با سیاست‌های اصلاحی امیرالمومنین همراه نبودند و بر برخوردها تند و تقابلی اصرار داشتند و چاره‌ای جز حفظ و تحمل آنها نبود. 🔹اما به تدریج هر دو جناح، با اهداف مختلف علیه امام و سرداران سپاه او همچون مالک اشتر شوریدند و در عین تفاوت در اهداف و اغراض، یک نتیجه را به دست آوردند، تحمیل حکمیت، اغتشاشات داخلی، شهادت یاران امام همچون محمد بن ابی بکر و مالک اشتر و نهایتا شهادت امیرالمومنین (علیه السلام). •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1966