eitaa logo
میراث/اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
176 ویدیو
11 فایل
💠 میراث/اندیشکده سبک زندگی اسلامی ~•• در بین هزاران کانال باید ❤ به کانالی داد که ثمره آن تأملات زندگی‌ساز باشد ••~ ✅ مدیر اندیشکده: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین‌ عباسی‌اصل ⁉️ پرسش درباره‌ی اندیشکده و دوره‌ها: @N_sobhany 🔁 تبادل: @R_Bahreyninejad71
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 علیه‌السلام (۴) ✅موضوع: مدیریت آینده _____________________ ، اندیشکده‌‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸️http://eitaa.com/joinchat/2804023296C83f7060f0f
🔆 علیه‌السلام (۴) ✅موضوع: مدیریت آینده ✨علی علیه‌السلام با رویکرد الهی و عملکرد قدسی خود، الگویی برای انسانیت است. در تاریخ ثبت است که علی علیه‌السلام بعد از شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به عقیل که در نسب‌شناسی خبره بود، فرمود: «همسری شایسته، از قبیله‌ای که اجدادش از شجاعان باشند، برایم پیدا کن». عقیل هم به حضرت، بانو «فاطمه کلابی» را معرفی و امام هم انتخاب کردند. از این بیان می‌توان به مقوله‌ای مهم رسید که درک خوب آن، ضرورت اصلاح نگاه به قومیت‌هاست. ✨دو نگاه به قومیت‌ها وجود دارد که هر کدام معماری زندگی را به دنبال دارد: 1⃣ 2⃣ عده‌ای که سلامت نفس لازم را ندارند سریعا و بدون لحاظ جوانب دینی، این امور را بر حمل نموده و مجوزی برای زشت‌کاری‌های خود می‌دانند، مانند اینکه گفته شود: «آنها فلان قوم هستند و ما نمی‌پسندیم». ✨اما عده‌ای دیگر با تأمل بر فرمایش حضرت و توأمان کردن آن با آیه: «إِنَ‏ أَكْرَمَكُمْ‏ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ» به اینجا می‌رسند که: از یک طرف وجود قومیت‌ها با ویژگی‌های متفاوت و با نکات مثبت و منفی مختلف یک حقیقت غیر قابل انکار است. از طرف دیگر تقوای دینی می‌تواند انسان را به گونه‌ای تربیت کند که نکات منفی و غیر الهی موجود در قومیت را از او بزداید و نکات مثبت قومیتی او تقویت کند تا آنها را با جوشش درونی و علاقه انجام دهد. ✨لذا با لحاظ الهی در افراد، انسان می‌تواند قومیت‌گزینی کند. مثلا بیان شود: فلان قوم بسیار بخشنده هستند و عضو با تقوای آنها بسیار برای انتخاب مناسب است چرا که انسان با تقوای آن قوم ضمن آنکه اهل هست ولی اهل فخرفروشی و اسراف نخواهد بود. ✨در این ماجرای تاریخی نیز، علی علیه‌السلام با لحاظ تقوا به عنوان محور اصلی، از بین نقاط مثبت قومیت‌ها به سراغ شجاعت رفته است چرا که او قصد مدیریت آینده را دارد و می‌داند که این ویژگی طایفه در آینده نسلش بسیار به کار خواهد آمد. لذا جان کلام این است که انسان‌ها باید را در لابه لای انتخاب‌هایشان رقم بزنند. ✍🏻حجت‌الاسلام و المسلمین حسین عباسی‌اصل ___________________ ، اندیشکده‌‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸️http://eitaa.com/joinchat/2804023296C83f7060f0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 برتر از هزار ماه 🔺️ رهبر انقلاب: یکی از مواد این مائده‌ی الهی و ضیافت الهی، لیلةالقدر است؛ که در باب وظایف لیلةالقدر فرمود «لیلةالقدر خیر من الف شهر»؛ [این شب]، از هزار ماه برتر و بالاتر است. در ساعت‌های کیمیایی لیلةالقدر، بنده‌ی مؤمن باید حداکثر استفاده را بکند. بهترین اعمال در این شب، دعاست. احیاء هم برای دعا و توسل و ذکر است. دعا یکی از مهمترین کارهای یک بنده‌ی مؤمن و یک انسان طالب صَلاح و نجات و نجاح است. ۱۳۸۴/۰۷/۲۹ 🌙 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 علیه‌السلام (۵) ✅ موضوع: علم نافع ______________________ ، اندیشکده‌‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸️http://eitaa.com/joinchat/2804023296C83f7060f0f
🔆 علیه‌السلام (۵) ✅ موضوع: علم نافع 🌸 علی علیه‌السلام به اقرار دوستان و دشمنانش انسان زمان خود و بعد از آن است. 🌸 یکی از توصیه‌های ایشان به و علم آموزی بوده است. ایشان در یکی از بیاناتشان می‌فرمایند: «علم بر دو قسم است: مطبوع و مسموع و علم فایده‌ای ندارد، مادامی که نباشد». 🌸توضیح آنکه: باید دانست که علم به دو گونه است: 1⃣ 2⃣ ✔️علم علمی که به شنیده‌ها یا دیده‌ها یا خوانده‌ها و یا آنها گفته می‌شود، این علم که تعریف دقیقترش «» است، خود به دو دسته تقسیم می‌شوند: 🔹 – دسته‌ای که هیچ ثمره‌ای و ندارند و فقط به حافظه‌ی کوتاه مدت یا بلند مدت انسان‌ها منتقل می‌شوند و منشأ و عدم توجه به مسائل مهم‌تر است، نمونه‌ی آن به صورت جزئی اطلاعات در مورد زندگی شخصی بازیگران و... است، اما به صورت کلی‌تر می‌توان به بخش عمده‌ای از «» اشاره کرد که تنها برای پُر کردن جدول روزنامه‌ها مفید است. 🔹 #ب- دسته‌ای که سبب را فراهم می‌کنند، که افراد برای کسب شغل و درآمد می‌خوانند مانند علوم تجربی و آزمایشگاهی از این قبیل است. این علوم در صورتی که آنان رشد و نباشد، یک «» تلقی شده و منشأ «» می‌شود. 🌸اینجاست که علی علیه‌السلام می‌فرماید: چه بسا دانشمندانی که کشته خود هستند و علمی که همراه دارند، به حالشان ». ✔️اما علم ، علومی هستند که بهترین دستاویز برای و نزدیک کردن انسان به می‌باشند، علومی که را شکوفا و را آباد می‌کنند لکن پیش شرط آن همراه شدنش با است. 🌸همانطور که علی علیه‌السلام می‌فرماید: «العلم و ینادی بالعمل» این علوم را «علم نافع» می‌گویند. ⚠️جان کلام آنکه، جان انسان باید صرف علمی شود که ارزش عمرش را داشته و زمینه‌ساز رشد معنوی به صورت مستقیم و غیر مستقیم باشد، در غیر اینصورت «جهل» است. ✍🏼حجت‌الاسلام و المسلمین حسین عباسی‌اصل __________________ ، اندیشکده‌‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸️http://eitaa.com/joinchat/2804023296C83f7060f0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 علیه‌السلام (۶) ✅ موضوع: تهمت به دنیا _______________________ ، اندیشکده‌‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸️http://eitaa.com/joinchat/2804023296C83f7060f0f
🔆 علیه‌السلام (۶) ✅ موضوع: تهمت به دنیا ✔️ سخنان عمیق علی علیه‌السلام به‌گونه‌ای‌ است که شیعه، سنی و مسیحی از شراب کلام او مست هستند. 💎 یکی از آن مفاهیمِ الماس گونه‌ای که در کلام علی علیه‌السلام آرامیده است، می‌باشد که جز او، از کس دیگری صادر نمی‌شود. ✔️ روزی یکی از اصحاب علی علیه‌السلام به ذم و عِتاب دنیا پرداخته بود و با خود می‌گفت: «ای دنیای فریبنده و بدبخت‌کننده»، علی علیه‌السلام این کلام را شنید و فرمود: «مَا الدُّنْيَا غَرَّتْكَ وَ لَكِنْ بِهَا اغْتَرَرْتَ» یعنی «دنیا تو را نفریفته بلکه تو فریب دنیا را خورده‌ای». ✔️بیان حضرت ما را به این نکته رهنمود می‌کند که دنیا، دو گونه قابل تبیین است: 1⃣ 2⃣ 💠عده‌ی زیادی دنیا و آنچه در آن هست را و منشاء تمام انحراف‌ها در عالم می‌دانند، آنها و و را ابزار می‌دانند که دنیا با خباثت آنها را به عنوان ابزار برای جهنمی کردن انسان‌ها استفاده می‌کند و این‌گونه بین دنیا و جهنم جاده‌ی یک طرفه برقرار می‌کنند. 💠اما عده‌ای دیگر دنیا را می‌دانند که دلسوزانه مانند یک کتاب، تمام صفحات خود را در معرض انسان می‌گذارد، او هم کاخ‌ها را نشان می‌دهد هم قبرستان‌ها را، هم عاقبت مظلومان را نشان می‌دهد، هم عاقبت ظالمان را. 💠دنیا مانند ، آغوش پر مهر خود را باز می‌کند و تمام عوامل فریب‌دهنده را به انسان نشان می‌دهد و را از او طلب می‌کند. ❗️لکن مشکل اساسی کار، است که خود را با دنیا و لذت‌های آن فریب می‌دهد. آنچه که عامل انحراف است، «»ست. 🌸همانطور که بیان می‌شود «حبُّ الدنیا رأس کلّ خطیئه»، نه «دنیا» بلکه برعکس که دنیا و مافیها اعم از آسمان و زمین و اغذیه‌ها و... جزو آیات الهی و جلوه حق هستند که تامل در آنها سبب انسان می‌شود. 🌸بنابراین، به تأسی از علی علیه‌السلام باید از زیبایی‌های دنیا بهره برد و به خدا یافت و از زشتی‌های آن عبرت گرفت و به خدا تقرب جست. کما اینکه ایشان در ادامه می‌فرمایند: ✨«وَ لَنِعْمَ دَارُ مَنْ لَمْ يَرْضَ بِهَا دَاراً» یعنی «دنیا منزل خوبیست براى آن كه رضایت به ماندن در آن نمی‌دهد. آن را وطن خويش نمیداند.» ✍🏼حجت‌الاسلام و المسلمین حسین عباسی‌اصل - خرداد۹۶ ______________________ ، اندیشکده‌‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸️http://eitaa.com/joinchat/2804023296C83f7060f0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀🥀ملاقات علی و فاطمه باشد تماشایی... 🥀علی با فرق خونین و شکسته... 🥀فاطمه، پهلوی بِشکسته... 🏴 علیه‌السلام، امیر المومنین، تسلیت باد. آجرک الله یا صاحب الزمان... ________________________ ، اندیشکده‌‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸️http://eitaa.com/joinchat/2804023296C83f7060f0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 به مناسبت شهادت امام علی علیه‌السلام ✔️موضوع: امتداد جنگ‌های ناتمام علیه‌السلام _______________________ ، اندیشکده‌‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸️http://eitaa.com/joinchat/2804023296C83f7060f0f
🏴 به مناسبت شهادت امام علی علیه‌السلام ✔️موضوع: امتداد جنگ‌های ناتمام ▪️حضرت علی علیه‌السلام بعد از ۲۵ سال امامت، با مردم اسلامی را پذیرفتند. ایشان بارها اعلام کردند "هیچ علاقه‌ای برای تکیه بر صندلی خلافت ندارم" و اگر درخواست عمومی مردم نبود قطعا نمی‌پذیرفتم. ایشان حتی در قبل و بعد از پذیرش خلافت برای خواص اعم از و را پیش‌بینی کرده بودند. ▪️یکی از مصادیق تلفیق «عدم همراهی امت» در جنگ‌ها می‌باشد که امام در خطبه‌های مختلفی هم از عوام به دلیل عدم شرکت در جنگ و هم از خواص برای عدم تبیین ، شکایت کرده است. ▪️دلیل عوام برای شرکت نکردن در جنگ‌ها این بود که «علی در چهار سال، سه جنگ به راه انداخته است و خسته شدیم». علی علیه‌السلام این‌گونه پاسخ می‌داد که: من ناگزیر از جنگ هستم چرا هر کدام از این سه گروه، مانند هستند که حکومت اسلامی را در کوتاه و یا بلند مدت تهدید می‌کنند».اما از آنجایی که خواص امت با علی علیه‌السلام همراهی نکرد، این پیام به خوبی برای مردم و عوام نشد. ▪️در نهایت اگر چه در سه جنگ، دشمنان توسط لشکریان علی علیه‌السلام که به میدان آماده بودند، تار و مار شدند (به جزء معاویه )، اما متاسفانه جامعه به خوبی چراییِ دشمنی علی با آن را نفهمیدند فلذا آنان از بین رفت اما و آنان به صورت کامل از بین نرفتند و ریشه‌های آنها در تاریخ خشک نشد و به همین علت در طول تاریخ به رشد و نمو پرداخته اند. ▪️بهترین بر این ادعا آنکه: اگر امروز علی علیه‌السلام زنده بود باز هم با همان سه جبهه می‌جنگید. ⁉️⚠️ اما آن سه جبهه چه کسانی بودند و الان چه کسانی هستند؟! ⤵️ در پست بعد ✍🏼حجت‌الاسلام و المسلمین حسین عباسی‌اصل علیه‌السلام _______________________ ، اندیشکده‌‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸️http://eitaa.com/joinchat/2804023296C83f7060f0f
⤴️ پست قبل 1⃣اولین جنگ علی علیه‌السلام با جبهه یعنی پیمان شکنان (حزب طلحه و زبیر و عایشه) بود که در جنگ همه آنان کشته شدند. 2⃣دومین جنگ با جبهه یعنی ستمگران (حزب معاویه و عمروعاص) بود که در جنگ به مصاف هم رفتند و با عمروعاص به صورت ناتمام باقی ماند. 3⃣آخرین جنگ هم با جبهه یعنی خارج شده از دین (حزب ) بود که امام همه آنها را به‌جز چهار نفر در از بین برد. ▪️اما بعد از انجام وظیفه، و سربازانش که با هزاران مشقت و خون دل مالک انجام شد، وظیفه عقیدتی و سربازان بن یاسر بود که به تبیین چراییِ علی علیه‌السلام با آنها بپردازند و فکر و آنها را نیز از بین ببرند تا شخصیت آنها نیز مانند شخص آنها در زمین دفن شوند ولی متاسفانه «عدم همراهی خواص امت» و هجمه بالای و عقیدتی، و گسترده حیله و فریب دشمنان به خصوص معاویه سبب شد که این جنگ‌ها ناتمام بماند. ▪️اما امروز علی علیه‌السلام و یاران اشتری و عماری او نیز باید با و ویژه خوارنی که به خاطر سابقه انقلابی خود، سهم خواهی می‌کنند و پست‌های مدیریتی کلان و را حق خود می‌دانند به مبارزه برخیزند تا لگد مال نشود. ▪️همچنین باید با جبهه کفری که در ظاهر به اسلام و آداب آن احترام می‌گذارد اما در باطن به دنبال خشک کردن ریشه اسلام است، به مبارزه بپردازد، جریانی که با اسلام مشکلی ندارد اما با و شاخص‌های اسلامی مانند جهاد بسیار دشمنی می‌کند. این گروه که در زمان علی علیه‌السلام در کاخ سبز معاویه در غرب حکومت اسلامی می‌زیستند و امروز در غرب حکومت اسلامی و فعالیت می‌کنند. باید با جریانی که در بسیار مهارت دارد و همیشه از غفلت مسلمانان علیه اسلام استفاده می‌کند به مبارزه نظامی و عقیدتی پرداخت تا استقلال و هویت علوی زیر پا گذاشته نشود. ▪️جبهه دیگر مبارزه علی علیه‌السلام امروز با متعبدانِ سادهِ لوحِ وحشی می‌باشد که اگر چه در ابزار بسیار پیشرفته اما در عقاید و غیرقابل مذاکره باقی مانده‌اند، این.ها همان‌هایی هستند که امروز با نام ظهور یافته‌اند. باید با این گروه به مبارزه پرداخت تا معرفت علوی و اسلام ناب به قهقرا برده نشود. این سه گروه، سه نوع تفکر هستند که باید به درستی خشکانده شوند در هر دوره تاریخی با یک نام جدید ظهور نکنند و باعث تکرار تاریخ نشوند. ▪️لذا باید علی علیه‌السلام و یاران اشتری و عماری او در این برهه تاریخی به خوبی عمل کرده و برای همیشه طومار این سه جبهه را بپیچانند. ✍🏻حجت‌الاسلام و المسلمین حسین عباسی‌اصل علیه‌السلام ________________________ ، اندیشکده‌‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸️http://eitaa.com/joinchat/2804023296C83f7060f0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 علیه‌السلام (٧) ✅موضوع: دو جبهه، دو شعار ______________________ ، اندیشکده‌‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸️http://eitaa.com/joinchat/2804023296C83f7060f0f
🔆 علیه‌السلام (٧) ✅موضوع: دو جبهه، دو شعار 🌸 فعل و قول علی علیه‌السلام حق و باطل است. یکی از قول‌های ایشان در موضوع شناخت است که محور فعل‌های او اعم از مبارزاتش می‌باشد، ایشان می‌فرمایند: ✨ «إِنَّ الْحَقَّ لا یعرَفُ بِالرِّجالِ، اِعرفِ الْحقَّ تَعرِف أهلَهُ» است یعنی «حق به شخصیت‌ها شناخته نمی‌شود. خودِ حق را بشناس تا پیروان آن را بشناسی». 🌸 ما می‌دانیم که «» معرفی شده توسط پیامبر و ائمه حق است، اما مگر مخالفان علی علیه‌السلام که همگی بودند، چه بود. در یک جمع‌بندی می‌توان گفت که علی علیه‌السلام با دو جبهه با دو شعار مبارزه کرد: 1⃣ 2⃣ ✔️عده ای از دشمنان علی علیه‌السلام از روز اول با شعار «حسبنا کتاب الله» به مبارزه با علی علیه‌السلام پرداختند، آنان کسانی بودند که با خود از قرآن کریم، فتواهایی را در مقابله با علی علیه‌السلام و کشتن سربازان او صادر می‌کردند و اسباب ناامنی حکومت اسلامی را فراهم می‌کردند و علی علیه‌السلام آنان را تارومار نمود. ✔️اما جبهه‌ی دیگر گروهی بود که بعضی از آنان علی علیه‌السلام بودند که علیه او شمشیر کشیدند مانند طلحه و زبیر و بعضی آنان علی علیه‌السلام بودند که در مقام نصیحت‌کننده بر می‌آمدند، آنان مشترکأ محور عقایدشان شعار «حسبنا سمعنا و ابصارنا» یعنی «گوش‌ها و چشم‌ها ما را کفایت می‌کند» بود این شعار که جنس سخنان مخالفان انبیا در طول تاریخ بود در اثر عدم باور عمیق به دستورات اسلام، بیان می‌شد که علی علیه‌السلام با صاحبان این شعار هم در جبهه خودی و هم در جبهه مقابل به مبارزه می‌پرداخت چرا که آنها همه چیز را خود می‌کردند و با تحلیل‌های و خالی از به صورت نرم و به اصطلاح ، انکار وعده و نقد رویکرد قدسی علی علیه‌السلام می‌پرداختند. ⚠️اهمیت این این است که اگر چه امروز علی علیه‌السلام نیست، ولی معارف او آنچنان در عالم تاثیرگذار است که همان دو جبهه با نام‌های دیگر به دشمنی با او و معارف او آمدند و شیعیان باید به مقابله بپردازند و بدانند که جبهه‌ی دوم برای جهان امروز است. ✍🏼حجت الاسلام و المسلمین حسین عباسی‌اصل ____________________ ، اندیشکده‌‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸️http://eitaa.com/joinchat/2804023296C83f7060f0f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا