#تلخند_تبلیغی به مناسبت تبلیغ ایام فاطمیه
#طنز👇
سلام و رحمت
مبلغ بزرگوار حکم تبلیغی شما صادر شد
هر جا رفتید بگذارید مردم هم با شما حرف بزنند
آنها خودشان برای منبر شما، مسأله و موضوع طرح می کنند.
التماس دعا
آها ... راستی ...👇
حق التبلیغ شما همان تجربه ای ست که کسب می کنید
ما به دلیل این که بودجه نداریم، مجبوریم توجیه عرفانی و اخلاقی کنیم.
آها .... راستی ...
اخلاق حکم میکند یک واقعیتی را هم عارض بشویم:
مَبلغ ناچیزی برای تبلیغ به دست ما رسیده
اما ترجیح دادیم همکاران مان را مأمور کنیم و درباره تبلیغ پژوهش کنند
اسمش را هم گذاشتیم «پژوهش تبلیغ»!
شما خیال تان جمع باشد که ما اینجا در قم دغدغه تبلیغی داریم
بودجه تبلیغی برای ما
پژوهش ما برای شما
به نظر میرسد این طور منصفانه باشد.
در مناطق محروم، ما را از دعای خیرتان محروم نفرمایید
آنجا شما به خدا نزدیکتر هستید.
#آسیب_شناسی
#تبلیغ_اولویت_است
#سیاستگذاری_تبلیغ
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🍃 استقامتی به قامت «سربلندی»
✍️ فاطمه برآبادی
🔸یهو میریختن سر مردم و اگر کسی گیرشان میافتاد حسابش با کرامالکاتبین بود. تصمیمش را نهایی کرد. شنیده بود مبارزه جدی است. بعد از رضایت همسر، بچه ها را آماده و از قم راهی تهران شد.
دیگر قانع به شرکت در تظاهرات و شعار دادن در کوچه و خیابان نبود.
سرش درد میکرد برای کارهای سخت و پر زحمت. پخش کردن اعلامیه آن زمان، مهم و پرخطر بود. تمام سختیهایش را به جان خرید و با روحیه مبارز و خستگی ناپذیرش موفق به پخش اعلامیه به شیوه های شگفتی ساز شد.
🔸کتاب «تنها گریه کن» به قلم اکرم اسلامی، روایت مادریست که میدانست اصلی ترین عنصر وجودی اش سازندگیست.
اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان بعد از انقلاب، دست از مجاهدت و تلاش بر نداشت. خانهاش را پایگاه فعال کرد و مشغول خدمات رسانی به جبهه جنگ شد.
از وظایفی که بر عهده داشت، غافل نبود. زیرا دریافته بود خداوند حیات بخشی خویش را در روح زن نهاده است تا در دامان پاک خود، فرزندانی تربیت کند که در آینده جهان را بر آرمانهای مهدویت ترسیم کنند.
🔸وقتی لحظه به لحظه با این کتاب همراه میشوی به وجود چنین بانویی افتخار میکنی. دنیا، آمال و آرزوی او نیست تا با از دست رفتن آنها خودش را ببازد؛ بلکه جهان دیگری را در پیشروی خویش میبیند و به ثواب و ابدیت باور دارد.
معلوم است که پاداش چنین مادری عاقبت بخیری ابدی پسرش است...
پسری که خودش راهی جبهه میکند؛ به وصیت فرزندش عمل میکند و پسرش را به خاک میسپارد.
آخر کتاب غافلگیری دارد که خوشا به سعادت چنین بانوانی...
به راستی که «ولاتقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لكن لا تشعرون» ...
🔸این کتاب را به تمام بانوان کشور که سعادت و شقاوت جامعه بسته به وجود آنهاست و دشمن آنها را هدف گرفته است و تمام توانش را گذاشته تا زنان از اصالت روح خویش هیچ ندانند و اسیر زیبایی های ناپایدار جسمانی شوند و قدرت تفکر را از آنها سلب کرده است، پیشنهاد میشود.
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔹 خودت اسیر بودی، ما را اسیر نکن! (۱)
✍️ مجتبی عادل پور، مدرس نویسندگی و مبلغ دینی
آزادهای را به مناسبت سالروز بازگشت اسراء به مرکز آموزشی دعوت کرده بودند تا از اسارت بگوید؛ از خاطراتش؛ از روزهای دور از خانه و خانواده و آنچه بر او و همرزمانش گذشته است. هنگام ورود به حسینیه خیلی گرم با اطرافیانش احوالپرسی میکرد و حس و حال خوبی به آنان انتقال میداد. حدوداً ۵۵ ساله به نظر میرسید. تمام موهای سر و صورتش سفید شده بود؛ حتّی ابروهایش همرنگ موی سرش شده بود. میشد تازیانههای اسارت را در چینهای صورتش دید. مجری، ایشان را بعد از انجام تشریفات ابتدایی روی سن دعوت کرد. در معرّفی ایشان نیز گفت که دکترای دانشگاهی دارد و در کسوت معلّمی سالیانی است در آموزش و پرورش تدریس دارد.
با خودم گفتم با این همه تجربه حتماً کارش را خوب بلد است. خصوصاً اینکه پشت میز ننشست و مانند مجریان کارکُشته میکروفن را به دست گرفت. این را نیز اشاره کنم که در کلاسهای آموزش روایتگری به راویان میآموزند پشت میز ننشینند و دائم موقعیّت خود را روی صحنه تغییر دهند. نیم ساعت بیشتر وقت نداشتیم؛ چون برنامه به دلایلی کمی دیر شروع شده بود و سربازان طبق برنامهای که از پیش برای آنان پیشبینی شده بود، باید در کلاس دیگری شرکت میکردند. ریاست محترم عقیدتی از مسئولان خواست تا نیم ساعت به وقت مهمان برنامه اضافه کنند.
خیلی نگذشت که نظرم بهکلّی دربارۀ انتخاب مهمان مراسم عوض شد. با اینکه به دیوار تکیه داده بودم، دعا دعا میکردم این جلسه به پایان برسد. در چهره و چشمان سربازان یک «تو را به جان مادرت زودتر تمام کن!» دیده میشد. حتماً میپرسید: چرا؟
مخاطب از کسی که چند سال در اسارت بوده، انتظار شنیدن چه چیزی دارد؟ آیا غیر از این است که دوست دارد او از خاطرات اسارت بگوید؟ با این حال، ایشان بیشتر مطالبی که میگفت تناسبی با مراسم و کار و تخصّص ایشان نداشت. برای اینکه من را متهم به قضاوت اشتباه نکنید، یکی دوتا از کارهای ایشان را بیان میکنم. برای نمونه همان ابتدای مراسم از سربازان پرسید که چند نفرشان آیةالکرسی را حفظ هستند. بعد چند نفرشان را روی سن آورد تا بخوانند! یا مثلاً در وسطهای جلسه چند سرباز را بالای جایگاه کشاند تا حمد و سوره بخوانند!
🔗بخش دوم در صفحه فکر شنبه
#خاطرات_تبلیغ
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#در_حوالی_جستار
✅ پدیده ای به نام فِلانور
✍️ «گروه تحریریه»: هادی حمیدی _ علی اسفندیار
یک سؤال مهم؟ مگر می شود شهرها و مردم در عصر هجوم اطلاعات یا عصر پسامدرن تغییر کرده باشند و قالبهای «زبان» تغییر نکرده باشد؟ اینجا نمیشود به آن پاسخ داد؛ اما روزنهای از این تحول و تطور را میتوان به نظاره نشست.
مسأله مهم امروز نسبتسنجی بین شهر و ادبیات است و مهمتر از هرچیزی قالبهای جدید ادبی که در غرب به وجود آمده اما نه در حمایت بی چون و چرا از شهر مدرن که گشت و گذار در آثارش و تفکر انتقادی به آوردههای تکنولوژی است.
«فلانور» یا پرسهزن حرفهای شهر میخواهد اوضاع و احوال شهر از معماری گرفته تا جاهای به ظاهر خالی و بیهوده را در ادراک شخصی خود حلاجی کند، معنا بکاود و تقدیم خواننده کنند؛ در حقیقت ارائه روایتی شخصی شده از جهان مدرن به زبان شیرین هنر.
پرسهزن یا فلانور مفهومی است که از زبان فرانسه به عاریت گرفته شده و به معنای قدمزنی است. شارل بودلر، شاعر و نویسندهٔ فرانسوی مفهومی دیگر از آن مشتق کرد و به معنای فردی است که در شهر قدم میزند تا تجربه کسب کند.
به علت استفادهٔ بودلر و دیگر اندیشمندان در حوزههای مختلف اقتصادی، فرهنگی و ادبی، پرسهزن مفهومی مهم در پدیدههای شهری و مدرنیته شد. پرسهزنی تنها به قدم زنی در خیابانهای شهر محدود نمیشود؛ بلکه میتواند شیوه ای از تفکر فلسفی و زندگی باشد!
بودلر پرسهزنی را یک قدم زنِ با شخصیت در خیابانهای شهر توصیف میکند که نقشی اساسی در درک و ترسیم فضای شهر دارد. مفهوم پرسهزن در بحث پدیدهٔ مدرنیته در محافل دانشگاهی مفهوم مهمی است. همچنین این مفهوم دریچهای از تفکر در زمینههای معماری و شهرسازی باز کرده است.
والتر بنیامین فیلسوف و زیباییشناس مارکسیست آلمانی، این مفهوم را ابزاری برای تحلیل و همچنین شیوه ای از زندگی میداند از دیدگاه مارکسیستی او، پرسهزنی مولود زندگی مدرن و انقلاب صنعتی است. وی خود به نمونه ای از پرسهزن تبدیل شد که خیابانهای پاریس را مشاهده میکرد و به مطالعات اجتماعی و زیبایی شناختی میپرداخت[پرسهزنی و زندگی روزمرهٔ ایرانی، عباس کاظمی، نشر آشیان، ۱۳۸۸]
حال اگر این پدیده با پدیده مشابه دیگر مانند «ون لایف» که از جدیدترین سبکهای زندگی بشری است ادغام شود جذابتر هم میشود.
سفر و زندگی در «وَن» امروزه برای برخی تبدیل به سبک زندگی شده و عدهای در سراسر دنیا به این روش زندگی میکنند؛ سفری توأم با زندگی و زندگی توأم با سفر است؛ به اضافه عنصر کلیدی درک شخصی و تلاش برای شناخت پدیدههای زیستی و اجتماعی پیرامون خود.
پ.ن: در مجالی دیگر درباره این پدیده اجتماعی بیشتر خواهیم نوشت.
#فلانور
#جستار
#جستار_نویسی
#نویسندگی_و_مدرنیته
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#قلمدون
🔶 آنم آرزوست
هفته پژوهش و دیدار سردبیران نشریات حوزوی با آیت الله اعرافی، مدیر حوزههای علمیه
اقدامی شایسته و در خور ستایش است.
پ. ن: امیدواریم در مناسبتهای مطبوعاتی یا روزی مثل روز خبرنگار، همین وسعت نظر وجود داشته باشد و از رسانههایی که رسالت خود را حوزه علمیه و پیشرفت حوزه میدانند، نامی و یادی به میان آید.
گمان میرود با تأسیس خبرگزاری رسمی حوزه، به بیماری «خودبسندگیِ مطبوعاتی» دچار شدیم.
#رسانه
#پویش_نوشتن
#مهارت_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#چهارشنبههای_امام_رضایی
🔻 خسارت ریاست طلبی
✍️ جواد رستمی
وَ قالَ أبُوالحَسَن الرِّضا عليه السلام:
ماذِئْبانِ ضارِيانِ فى غَنَمِ قَوْمٍ قَدْ تَفَرَّقَ رُعاؤُها بِاَضَرَّ فى دينِ الْمُسلِمِ مِنَ الرِّئاسَةِ.
[اصول كافى، ج 2، ص 297]
دو گرگ درنده در گله بى چوپان، به اندازه رياست طلبى در دين يك مسلمان زيانبار نيست!
گرگ خوی درندگی دارد نه به اندازه خوراکش بلکه برای تامین این خلق و خوی، گوسفندان زیادی را میدرد در حالی که مقدار کمی از آن می خورد.
اگر به گله ای یورش ببرد سعی میکند تعداد زیادی را مورد حمله و دریدن قرار بدهد.
امام رضا(ع) می فرماید ریاست طلبی در دین خسارتش از اینکه دو گرگ به گله ای بدون چوپان و مانعی حمله کند، بیشتر است.
با این شناخت از گرگ که اگر فرصت کند همه گله را از بین می برد، تصور دو گرگ بدون چوپان یا مانعی، یعنی نابودی تمام گوسفندان که خسارت زیادی به بار می آورد.
این تشبیه امام عمق فاجعه و خسارت زدن خصیصه ریاست طلبی در دین را برای یک مسلمان به تصویر می کشد که برای ارضای این حالت، دین هم مانع نخواهد بود بلکه وسیله ای برای رسیدن به آن خواسته های برآمده از ریاست طلبی می شود.
از این رو لازم است مسلمان تدارک ایستادگی در برابر این خصلت زیان آور را ببیند و خود را با توکل به خدا و پناه جستن از شر شیطان، توسل به ائمه و دوری از امیال نفسانی، بیمه کند تا خسارتی این چنین سنگین نبیند.
#اهل_بیت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔶 فلسطین چگونه کلید رمز آلود فرج است؟
✍️ محمدسجاد پارسا
رهنمودهای رهبر انقلاب مبنی بر این که فلسطین کلید رمزآلود فرج است چند وجه دارد:
درجنگ تمدنها بین تمدن نوین اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی و تمدن مدرنیته با محوریت آمریکا و صهیونیسم، ان شاءالله وقتی قدس شریف آزاد شود جهان به خصوص مسلمانان با تمام وجود خواهند فهمید که مقاومت جواب می دهد و لمس خواهند کرد که از عِده و عُده جبهه باطل نباید ترسید، چنانچه با سرنگونی رژیم طاغوت در کشور که باورش برای بزرگان و مبارزانی همچون آیت الله طالقانی(ره) هم که وسط میدان مبارزه بودند به گفته رهبرانقلاب باورنکردنی بود الان برای یک جوان کم سن وسال حزب اللهی هم باورپذیر شده، كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ.
نکته بعد این که با نابودی رژیم صهیونیستی ضربه غیرقابل جبرانی به جبهه کفارو نفاق وارد می شودو سبب خواهد شد بسیاری از مسئولان و سران کشورها که با وجود نارضایتی از مستکبران جرات اظهار نداشتند جرأت پیدا میکنند و به مقابله با جبهه استکبار بر میخیزند.
دیگر اینکه با مقاومت جانانه و صبورانه مردم شریف غزه چهره از نقاب دروغین لیبرال دموکراسی و ژست حقوق بشری و انسان دوستی آمریکا و غربی ها کنار رفت و آزادگان جهان فهمیدند که نسخه نجات بخش آنها مدرنیته ولیبرالیسم نیست و باید دنبال راه حل دیگری بگردند،در این حین اسلام و امت اسلامی با درایت و هدایت ولی فقیه زودتر وراحت تر می توانند تمدن نوین اسلامی را تحقق ببخشند تمدنی بر پایه دین و عقل و علم و اخلاق که بشر درآن هم زندگی دنیوی همراه با آسایش و آرامشی دارد هم معنویت و آخرت دارد.
واین می شود کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ درغالب یک امت ویک حکومت، بعد مردم دنیا خواهند گفت اینها که پیروان منجی موعدهستند این چنین کردند پس از خدا بخواهیم خودموعد تشریف بیاورندکه خود او چها خواهدکرد!
فلسطین کلیدرمزآلودفرج است.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#باکاربران از 🍃حسینیه شهدا
🌹حالِ خوب دخترم
قد بلندی کرد. میخواست در ازدحام جمعیت دستش را هر طور شده برساند؛ اما سن کم و کوتاه بودن قدش نمی گذاشت. تصمیم گرفت از همان جا برایش دست تکان دهد. میدانست شهدا میبینند...
#شهیدگمنام
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
⚡️جدال فلسفه با سلفیه
✍️ سیّدعلی بطحائی
🔹ریاض پایتخت عربستان، برای سومین بار در روزهای اخیر شاهد برگزاری کنگره بین المللی فلسفه با رویکرد «فلسفه در جهان چند قطبی» با حضور چهره های سرشناس فلسفی جهان بود.
به همین مناسبت در یادداشت پیش رو به نکاتی در مورد این همایش و جایگاه فلسفه ورزی در عربستان پساسلفیه خواهیم پرداخت.
1️⃣ یکم: این همایش، با عنوان «مؤتمر الرياض الدولی للفلسفه ۲۰۲۳» درتاریخ هفتم تا نهم دسامبر ۲۰۲۳ میلادی و با مشارکت «کتابخانه ملی ملک فهد» در ریاض برگزار شد. رویدادِ فرهنگی که برخی از فلاسفه ی عرب در آن شرکت کردند. اهتمام عربستانی ها با وجود سیطره تفکر سلفی - که مخالفت جدی به فلسفه ورزی دارد - قابل توجّه و حکایت از تحوّلات فکری – فرهنگی عربستان پساسلفیه دارد که به جاست به صورت مستقل بررسی شود.
2️⃣ دوم: حضور و سخنرانی «سایمون کریچلی» [از بریتانیا و متخصص در فلسفه قاره ای که در باب فلسفه کاربردی و مضاف از نیهیلیسم و مرگ گرفته تا سینما، طنز و فوتبال دست به قلم شده] به عنوان سخنران اصلی حائز اهمیت بود. جالب اینکه کریچلی در عربستانی که ضد تصوف است، از مزایای تصوف و ارتباط آن با فلسفه گفت و در مهد تفکر آنتی تصوف، از ضرورت توجه عربستان به تصوف سخن راند. «روبرت برناسکونی» که سارتر خوان قهاری است در زمینه «آینده فلسفه وزری در جزیره العرب» پرداخت و تلاقی فرهنگ عرب و فلسفه مدرن در عربستان را به فال نیک گرفت. «حسام نایل» برنده جائزه اتحاد الكُتاب فی الترجمه در سال ۲۰۱۹ و مترجم اصلی آثار فلاسفه غرب به زبان عربی درمورد ضرورت «توجه به اخلاق نسبیت در مواجه با جهان مدرن» پرداخت و ضرورت توجه به فکر فلسفی عربستان را نوید داد.
یکی از مهمترین سخنرانی این همایش با موضوع «عدالت و قانونگذاری در جهان چندفرهنگی: بررسی موردی حقوق و اخلاق» بود که توسط دکتر فهد الدبیان ارائه شد. همچنین دکتر عبدالرحیم الدقون، فاطمه نورا و دکتر ولید الزمیل در مورد «نقش قانون در شکل گیری اندیشه، اخلاق و سنت های اخلاقی»، «عدالت بین ارزش های حق و خیر و رابطه آن با اخلاق» و «نقش حاکمیت در شکلدهی اندیشه و سنتهای اخلاقی» سخنرانی کردند. «هانا آرنت و عبور فرهنگی» ملک الجهانی از سخنرانی های پر مخاطب بود.
3️⃣ سوم: از مباحث حاشیه ای این همایش بخش فلسفه برای کودک و ایده های جدید برای کاربردی کردن فلسفه بود. توجه ویژه دست اندرکاران مؤتمر ریاض به نماد «سیزیف» و افسانه معروف او در مورد اینکه پیروزی در فلسفه ورزی و کنار زدن راز خدایگان است را نمی توان به تعریض آنها به سلفی ها بی ارتباط دانست. با این حساب، سیزیف و افسانه او که آلبر کامو فرانسوی نوشته، بسان سرّ مگویی است که در نسخه ی عربستانی این مؤتمر، به رویارویی فلسفه با سلفیه منتج خواهد شد.
4️⃣ چهارم: به طور کلّی کشورهای ثروتمندِ حاشیهٔ خلیج فارس در مقایسه با سایر کشورهای جهان اسلام، از جهت فلسفی بسیار فقیرند. کم برگ و بار بودن میراث فلسفی در این خطّه و قلّت اندیشوران متعمّق در فلسفه، در این منطقه شاهد خوبی بر این مدعاست. در حالی که قرن هاست که غرب جهان اسلام، ایران، شبه قاره هند و... سیراب از فلسفه ورزی شده است و موضوعاتی دربارهٔ جامعه، سیاست، دین و همه چیز مورد مداقّه متفکّران فیلسوف قرار گرفته است؛ امّا سهم کشورهای حاشیهٔ خلیج فارس و بویژه عربستان در این روند بسیار ناچیز است.
5️⃣ پنجم: اهمّ مباحث عالمان این خطّه، آکنده از مباحثی است که هیچ ارتباطی با فلسفه یا حتّی ضد آن ندارد. در این منطقه، موضوعاتی پیرامون ایمان و قلمرو آن به وفور بحث و بررسی شده است؛ ولی عقلانیّت علمی یا تفکّر فلسفی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که تمدّنها تنها بر دو رکن فکری استوارند؛ علم و ایمان یا به عبارتی دین و فلسفه. ریاض دریافته است تا زمانی که تنور فلسفه ورزی رونق جدّی نگیرد، خمیر ایمان و نان دینداری نمی تواند جان تازه ای ببخشد و تا مادامی که چراغِ فلسفه کم سو است؛ مشعلِ ایمان پرفروغ نخواهد بود.
6️⃣ ششم: ارزیابی خیزش فلسفی کشورهای حاشیه خلیج و به ویژه عربستان در این رویداد فکری بسیار زود است. تا زمانی که جرقهٔ فلسفی اخیر به جریانِ فلسفی پایدار تبدیل نشود و متن های سخنرانی های این همایش مورد بررسی دقیق قرار نگیرد، نمی توان از یک جهش فلسفی برای جبران عقب ماندگی ها سخن در عربستان سکولار پساسلفیه سخن گفت. هر چند که نقش فیلسوف های اجاره ای و دو تابعیتی در فلسفه ورزی عربستان را نمی توان به استقرار یک نظام فلسفی منسجم در عربستان منتج کرد.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🖌 تجربهای از تلخ و شیرین نوشتن
✍️ زهرا شعبانزاده
سال گذشته، همین روزهای ایام فاطمیه بود، در گروهی عضو شدم، که اکثر اعضای آن شاعران فعال و خوش ذوقی بودند.
هر روز چندین پیام از جدیدترین شعرها و بداهههایشان منتشر میکردند، من هم عاشق شعر بودم؛ اما چون مسلط به وزن و قافیه نبودم، نمیتوانستم خودم مستقیم و مباشر، شعر بنویسم، ناچار از باب تمرین، به شعرهای بزرگواران تعریض میکردم (بنابر وزن و قافیه، مضمون را تغییر میدادم، و در پاسخ شعر ایشان میگفتم).
یکبار، دمم در تله یکی از شاعران بد اخم گیر کرد، برخلاف سایرین، تشویق و لبخند نبود، بلکه دو یا سه پیام طولانی، در حد طومار نوشت و هر چه خارج از ادب بود نثار من کرد، خلاصه حسابی در جمع مرا کوبید. مجبور شدم گروه را ترک کنم، حدود چهار ماه اصلا طرف شعر نرفتم، نه نوشتم و نه خواندم!
پیش خودم گفتم، اصلا مرا چه به پا کردن در کفش استادان ادبیات؟
نمیدانم چطور؛ اما با تشویق یک نفر، دوباره حال و هوای سابق را از سر گرفتم، بعد از افسردگی و سرخوردگی سابق، این بار که مینوشتم، انگار خیلی بهتر توانش را یافته بودم.
تلخی لحن شدید آن شاعر و بعد از مدتها، شروع دوباره، دو درس بزرگ به من داد؛ اول این که ثبات قدم و ادامه دادن، کم کم من را رشد میدهد، نباید با انتقاد متوقف شد. دوم این که هرچند نقد او پر از توهین بود؛ ولی نقاط ضعف مرا گفت.
گاهی انسان درسهایی از دشمناش میگیرد، که دوستانش، به خاطر خجالت و حیای بیجا هیچ وقت به او گوشزد نمیکنند، همین لحن تند او حواس مرا جمع کرد، تا در نوشتههای بعدی دقت بیشتری داشته باشم، بعد از آن، خودم بداهه گفتم، که اگر فقط تشویق شده بودم، هنوز داشتم تعریض مینوشتم.
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#کلیپ ا #شیخ_زکزاکی
☑️ انقلاب یعنی تغییر مردم
▪️شیخ ابراهیم زکزاکی در برنامه تلویزیونی جماران میگوید:
✔️ آن چیزی که ما از امام یادگرفتیم اینست که انقلاب، تغییر حکومت نیست بلکه تغییر مردم است. تغییر مردم یعنی تغییر تفکر و باورهای مردم. هرگاه که تفکر مردم تغییر کند، آنگاه تغییرات اساسی ایجاد میشود که امام این کار را کرد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🌹همسفر با نسل قاسم
✍️ سید عبدالله هاشمی
«بر سر تربت من گر گذری همت خواه / که زیارتگاه رندان جهان خواهد شد»
از همان روز سرد و دلگیر زمستانی که اینجا مزار تو شد، دل من هم بیقرار شد.
«بی قرار زیارت!»
یکبار نشد تصویر این گلستان زیبا را در قاب رسانه ببینم و آرزوی حضور در آن را نداشته باشم.
اکنون به مهر تو اینجا هستم.
کنار تو...
«چه وصالی!»
🔻با کاروان«نسل قاسم» از شهرکرد، همسفر نوجوانان عزیزی شدم که میخواستند صداقتشان در دوستی با تو را با همان صفای همیشگی،نشان دهند.
پانزده اتوبوس، نوجوانان دختر و پسر از شهرها و روستاهای مختلف استان، به همت و تلاش مدیر محترم و باصفای سازمان تبلیغات اسلامی استان،«حاج آقای طاهری» و همکاران پرتلاشش، عازم این سفر معنوی و معرفتی شدند.
«چه مبارک سفری بود و چه فرخنده رهی!»
🔸در مسیر زیارت،در استان یزد از بیش از ده کارخانه مختلف بازدید شد تا از نزدیک شاهد پیشرفتهای بزرگ کشور خود بوده و در بازگشت «راوی» این افتخارات برای دوستانشان باشند.
در این بازدیدها، بچهها به خوبی فهمیدند که شعار«ما میتوانیم» «شعر»نیست بلکه«شعور اجتماعی» است وسیاهنمایی رسانههای بیگانه درباره ایران چیزی جز «یاوه»نیست.
از گفتگو با بچهها دریافتم،دستاوردهای «استقلال ملی» و «هویت دینی» را با تمام وجودشان تماشا کردهاند.
کارخانههایی که در رتبههای اول جهانی هستند و به کشورهای زیادی صادرات دارند و در زمینه تولید ملی، اشتغال و افزایش ثروت ملی بسیار موفق بودند.
«چه افتخاراتی!»
🔸اکنون این نوجوانان آمدهاند بر مزار تو تا «همت» طلب کنند و با روح بزرگ سردار دلها، پیمان ببندند تا راه تو را تا «فتح قلههای دوردست» ادامه دهند و پرچم «ملت امام حسین علیهالسلام» را بر بلندای جهان به اهتزاز درآورند.
«چه قرار و پیمانی!»
نسل قاسم برمزار تو همت و هویت خویش را مییابد و روزی «رندان جهان» خواهند شد.
به سوی تو...
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN