eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
495 ویدیو
179 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔎فهم کاریکاتوری و متد موزاییکی یک حوزوی دگراندیش(۱) ✍️علیرضا محمدلو ▫️روش شناسی می‌گوید؛ در فهم متون اگر تمرکز منفصل در تک گزاره‌ها داشته باشیم، مبتلا به درک جزء در غیاب کل می شویم و معنای منظومه‌ای و یکپارچه و دلالت کلان سخن را از دست می‌دهیم. دلیل روشن هم این است که با هر سنت کلاسیک یا مدرن معرفتی، اگر بخشی را بدون بخش های متمم و مکمل و مفسر متصل یا منفصلش، اُبژه قرار دهیم، دچار قرائت گزینشی با نارسا و منفصل از مکمل ها و متمم ها و مفسرها خواهیم شد. پر واضح است که تاریخ، شخصیت و گاهی حتی متون دینی را هم اگر در تک گزاره هایش بدون شان نزول و قبل و بعد، مطالعه کنیم، دچار اعوجاج و و غیرمنضبط و دور از مراد متکلم و دلالت اصلی ماجرا خواهیم شد. 🔸بعنوان مثال وقتی عباراتی از صحیفه امام راحل را بدون پیوست مقام و ضرب قراین مفسر و به سبک تقطیع و برش های امروزی قرائت کنید، خوانش شما همینقدر مبتذل خواهد بود که خمینی کبیر را که از سال ۴۲ تا ۵۷ بدون هیچ اقدام نظامی، قیام مردمی را به ایستگاه ۲۲ بهمن رسانید، اهل تنش و تک روی، خطاب کرده و بودن را همین مقدار سطحی و بدون درک الزامات پیچیده حکمرانی در عینیت، اهرم دیکتاتوری ترجمه می‌کنید. 🔸امام حداقل در سه ساحت روشن نشان داد که به مردم و نگاه نخبگانی، اعتقاد راسخ دارد و پای این باور هم هزینه داد. در ساحت ساختاری، تفکیک قوای سه‌گانه را ذیل ولایت فقیه پذیرفت و پای نهادهایی همچون مجمع تشخیص و شورای نگهبان‌ را هم امضا کرد. یک دیکتاتور(به زعم نارسای شما) آیا تن به ساختارهای پیچیده و پر‌وتکل های محدویت‌زا در ساحت حکمرانی می دهد؟ 🔸در عرصه مدیریتی هم افرادی را پذیرفت که به جد با بودنشان مخالف بود اما فهم نخبگانی و شورای همراه انقلاب را صحه گذاشت و زیر بار انتخاب بازرگان، بنی صدر و منتظری هم رفت. مدیریت نخبگانی کشور برای امام، یک مانیفست جاری بود نه یک ژست و شعار ابتدایی از نهضت که حتی در حساس ترین لحظات میدان هم علی‌رغم میل باطنی و به تبع مشورت نخبگان، را نوشید. جای سوال اینجاست که چگونه می توان چنین شخصیتی را دیکتاتور خواند الا کسی که بدلیل مدل مطالعه تفننی یا گعده‌ای، تاریخ را گزینشی، کات خورده و سکانسی متوجه شده و تک گزاره هایی را برای اثبات فرضیه اش برجسته سازی نماید و جنگ تحمیلی بیش از ۲۰ کشور علیه ایران را هم نتیجه ماجراجویی و تفکر تنش‌زای امام راحل تلقی کند! 🔸آیا رواست که ارتباطات با ساواک و سیا و مرام منافقانه و مارکسیستی اش را مطابق اسناد تاریخی در نظر نگیریم و تندروی و جنایت های بعد انقلاب او را هم پای تندروی و تندخویی امام(العیاذ بالله) با این شخصیت معلوم الحال بنویسیم؟ برای اثبات فرضیه غلطتان تا کجا قرار است که دنده معکوس بکشید جناب اکبرنژاد که حتی محاکمه و را که سیزده سال پابه‌پای شاه معدوم در قامت نخست وزیری علیه مردم و اسلام خیانت و جنایت به خرج داد، زیر سوال ببرید و امری بیهوده و ناشی از تنش‌زایی بخوانید! 🔸در عجبم از اینهمه فهم گزینشی و پازل های آشفته شما که به دلیل بساطت زیاد و سادگی بیش از حدش، هیچ حس علمی و فقهی را جهت پاسخگویی تحریک نمی کند. شما دچار شده‌اید که یکدفعه از عرش تحول در حوزه، به فرش انسداد حکومت داری در عصر مدرن، شیفت وضعیت داده اید. 🔸فهم شما از مدرنیته و مقهور شدنتان مقابل ماشین غرب هم حاکی از ضعف شناختی شما در تفکیک سه ساحت مبانی، مسائل و نتایج غرب است که شما در نهایت سادگی فقط برخی نتیجه‌های بسته‌بندی شده را در غیاب مبانی و فرایند شکننده و مبتلا به تعارض غرب می‌بینید و همچون یک شبه انجمنی، قائل به عدم امکان حکومت اسلامی در عصر حاضر شده اید. جالب است که تئوریسین پایان تاریخ هم بعد از شکست های متعدد جریان غرب و لیبرالیسم در منطقه و جهان در ساحت های سیاسی و اقتصادی، طی مصاحبه ای این نظریه اش را پس گرفت و وضعیت جهان متجدد را در ثبات و بقا با توجه به ارتشی و میلیتاریستیک شدن نسخه های آمریکا برای جهان امروز، مبتلا به تردید و امتناع دانست. ادامه دارد... @HOWZAVIAN
🔰مشروعیت مردمی حکومت (دموکراسی) ✍️ م. پازکی 🔸مشروعیت حکومت به معنای حقانیت حکومت و به معنای الزام اطاعت از حکومت است. حال، سوال این است، منشا مشروعیت حکومت چیست؟ 🔸مشروعیت دموکراسی، تنها ملاک مشروعیت حکومت را خواست و رضایت افراد جامعه می داند و اگر حکومتی رضایت افراد جامعه را نداشت دیگر حق حکومت ندارد. چرا؟ چون حکومت را حق ذاتی مردم می داند که خود مردم به اختیار خود به دلیل زندگی اجتماعی و ضرورت وجود نظم و امنیت، این حق را به صاحبان حکومت تفویض کردند تا قانون وضع کنند و به اجرا بگذارند. بنابراین آنچه مهم است، رضایت آنان است. 🔸پس مشروعیت دموکراسی؛ یعنی نظام برآمده از خواست مردم براساس توافق و قرارداد اجتماعی. یا دادن حق حکومت به کسی با توافق جمعی. برخی اشکالات؛ ۱- این نوع مشروعیت، مبتنی بر اومانیسم و سکولاریسم است. ۲- فرض بر آن است، حکومتی در مرحله اول با خواست مردم براساس قرارداد اجتماعی مبتنی بر عقلانیت شکل گرفت و کسانی هم زمام امور را به دست گرفتند، اما ممکن است این افراد غیراصلح باشند. ۳- با توجه به منفعت طلبی ذاتی انسان با پشتوانه قدرت، چه ضمانتی است که حاکمان در ادامه حکومت به نفع سایر مردم حکم کنند. ۴- در زمانی که مردم از حکومت راضی نباشند، چه ضمانتی برای تغییر حکومت وجود دارد وقتی حکومت در دست قدرتمندان قرار گرفت. ۵- خواست و رضایت مردم از یک حکومت براساس کدام اصول و معیار است؟ ۶- لازمه مشروعیت دموکراسی، عدم ثبات حکومت است چون هر دفعه که خواست مردم تغییر کرد، حکومت هم باید تغییر کند. ۷- لازمه دموکراسی این است که رضایت همه افراد جامعه را داشته باشد که قطعا شدنی نیست. بر فرض رضایت اکثر، بر چه حقی حقوق اقلیت نادیده گرفته می شود؟ ۸- اگر دو گروه از مردم نظراتشان تزاحم کند وضعیت مشروعیت حکومت چه خواهد شد؟ و ... @HOWZAVIAN
. 🔻 سفر به قم برای استحاله انقلاب از درون و برخی آخوندها؛ خواب یا خائن @HOWZAVIAN
🍃 فیلسوفِ عاشق ✍️ مهدی جمشیدی 🗒 فیلسوف بود اما «عشق» را به تمامِ معنا می‌فهمید. و هنگامی‌که صادقانه با او از عشق می‌گفتی، زبانِ عاشقانه‌اش گشوده می‌شد. فرسنگ‌ها از مرتبه‌ی کمالی او فاصله داشتی اما فروتنانه، تو را «دوست» خطاب می‌کرد و به واسطه‌ی جذبه‌ی عشق، به مقام «معیّتِ باطنی» اشاره می‌نمود. بیش از بیست سال، عاشقانه دوستش داشتم و اینک بسی دلتنگم از هجرانش. دو بار در عمقِ آغوشِ بی‌کرانه‌اش، معنی «محبّتِ ایمانی» را تجربه کردم. هویّت اسلامی و انقلابی من، زاده‌ی همان تجربه‌های وجودی است. نسبتی در میان بود که از اقیانوس معرفت او آغاز شد و به آسمان معنا راه یافت. چشمه‌ی اشکم در غم فراقش، خشکیده نخواهد شد. در جان، خانه کرده و دل را شیدا و شیفته ساخته. گذر زمان، از طراوتش نمی‌کاهد و داغ‌ سوزانش را از یاد نمی‌برد. رضوان الله تعالی علیه. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمازِ دلتنگی! نسخه‌ای معنوی از حضرت آیت‌الله مصباح یزدی(ره) که تاکنون نشنیده‌اید! موکب آنلاین @HOWZAVIAN
☀️مصباح، همیشه روشن است ✍️ علی عسگری هنگام اذان مغرب شده بود و باید خودم را به جلسه می‌رساندم. از پله‌های موسسه پایین می‌آمدم که همزمان چند نفر از دوستانم را برای شرکت در جلسه دعوت کردم. با اینکه پوستر محفل را در گروه‌های مختلف گذاشته بودم ولی دعوت چهره‌ به چهره مزه‌ی دیگری داشت... یکی از مدعوین میان پله‌ها گفت... آقای مصباح درست می‌گوید. مردم نقشی ندارند. کمی تعجب کردم و گفتم اصلا آقای مصباح کی چنین گفته است؟! سرم را به طرف عقب چرخاندم و گفتم: اگر بدون مردم می‌توان حکومت کرد پس چرا امیرالمومنین(ع) در ۲۵ سال غصب حق، چنین نکرد؟ مگر نه آنکه اسلام در بستر حکومت، جلوه می‌یابد؟! نگاهش را از من مخفی کرد و سرش را پایین انداخت و به فکر فرو رفت. بعد از لحظه‌ای مکث و زمانی که جلوی درب خروجی بودم به من گفت شاید من اشتباه می‌کنم ولی قرآن گفته اکثرهم لایعقلون... اسنپ آمده بود و باید به محفل می‌رسیدم. در راه به شبهاتی که دوستم گفته بود فکر می‌کردم و از خود می‌پرسیدم چرا علامه‌‌ی روشنگر را چونان تحریف کرده‌اند در حالیکه ضد مردم بودن به کام لیبرال‌هاست و به نام مصباح تمام می‌شود؟! ساعت ۱۷:۴۰دقیقه... مهدی جمشیدی با کت و شلوار سرمه‌ای آماده‌ی پیکار علیه تحریف و حماقت شده بود. به اذعان جمشیدی، تحریف علامه مصباح و اعتقاد به ضدیت او با امام راحل، آنقدر عجیب است که کمترین تاملات در آثار رهبر انقلاب، می‌تواند پاسخ درستی به هجمه‌های نادرست و بر خلاف حقیقت فراهم سازد. زمانی که برای محفل در نظر گرفته شده بود ۳ ساعت بود. اما این ۳ ساعت با چشم بر هم زدنی مملو از سوالات و پاسخ به یاوه‌گویی‌های لیبرال مسلکان گذشت. مصباح در این ۳ ساعت نورانی‌تر و نوارنی‌تر می‌شد و خاموشی جهل، تیره‌تر و تیره‌تر می‌گشت. گویا علامه بنا داشت بعد از رحلتش بانگ رحیل بر جهل مشرکانِ خفی بزند. مشرکانی که به نعمت انقلاب واقف بوده و خدای خالق را لبیک گفته بوند اما به قول جمشیدی عزیز، خدای شارع را پس می‌زدند. اوج جلسه آنجا بود که چهره‌ی دموکراتیک مصباح بیش از پیش بر همه عیان شد. جایی که او برای جمهوریت، ساختاری مردم‌سالارانه‌تر با محوریت عقلانیت اجتماعی تعریف کرده بود. هرچند جمشیدی سخن می‌گفت ولی من علامه را می‌دیدم که با اشاره‌ی دستش بر دلها‌ی حاضران، غبار تحریف را از جلوه‌ی حقیقی معرفت می‌زدود. پوپولیست‌های نامرد آنقدر در این سال‌ها عوام فریبی‌کرده بودند که هر چقدر مصباح مردمی‌تر بیان می‌شد کسی باورش نمی‌شد. صدای اذهان را می‌شنیدم که بلند بلند می‌پرسیدند: واقعا مصباح قائل به جمهوریت بود؟ مگر ممکن است؟! مصباح کمیت و کیفیت را باهم می‌دید و مناط را توانایی در اداره‌‌ی حکومت می‌دانست. او جاهلیت را خطر بزرگی برای همراهی ۹۰ درصدی مردم قلمداد می‌کرد و عقلانیت را کمک بزرگی برای همراهی ۴۰درصدی می‌خواند. اینجا بود که جهاد تبیین اهمیت خود را با طعم جدید خود نشان داد. جلسه آنقدر داغ و پرشور بود ‌که جوانان یادشان رفته بود تا قلب‌هایشان را با خود ببرند. صندلی‌ها علی الظاهر خالی بود ولی دلها در میان خلوت خود با استاد فکر به گفت و گو پرداخته بودند. استکان‌های چای را در سینی پلاستیکی جابجا می‌کردم که ناگهان علامه را دیدم که هنوز بر صندلی آبی رنگی کنار سالن نشسته بود درحالیکه عینک خود را با دستمالی پاک می‌کرد. نگاهی به او انداختم و فهمیدم اندیشه اگر آزاد باشد، هیچگاه خاموش نمی‌شود و مصباح همیشه روشن است. @HOWZAVIAN
🔵 مرزبانِ تیزبین ✍️ علی خسروی ایران‌زمین روزگاری را در حافظه دارد که دگردیسان و رِفُرمیست‌های چپ، و عمله‌های چشم‌وگوش بسته «پوزیتویسم» و پشیمانان از انقلاب - همان‌ پونز داران و قیچی به دستان ضد امپریالیست ابتدای انقلاب- با رنگین‌نامه‌های گونه‌گون قرن شانزده و هفدهمی، حس «پروتستانتیسم‌شان» چنان قلمبه شده بود که می‌خواستند لیبرال دموکراسی را از استاد اعظم‌شان «فوکویاما» غلیظ‌تر واگویه کنند و اگر استادشان از «پایان تاریخ» گفته بود، آنان رسماً «پایان خدا» را اعلام کنند. دور از انصاف است اگر نگویم آنها موفق هم بودند. آنها توانسته بودند با وعده «جامعه» مدنی و «عصر آزادگان» و «نشاط» تقلبی، «صبح آن روز» دانشجویان و محیط‌های دانشگاهی و جوانان ساده‌دل دهه هفتادی را چنان ربوده و آنها را عمله خود کنند که «آزادی اندیشه» را در کنار زدن «ریش‌ و پشم» بجویند و کارتونیست‌های بی‌ارزش، بی‌مقدار و بی‌سوادشان - چون نیک‌آهنگ کوثر را که اکنون به شغل شریف مزدوری مشغول است- را به هماوردی با پهلوانی چون «علامه مصباح یزدی» با ۱۶۲ جلد تألیف و تحقیق، و هزاران ساعت تدریس و روشنگری فرا بخوانند. زمانه، زمینۀ فوران ابتذال و درهم غلطاندن طلا و مطلا بود. در این زمستان استخوان سوز بود که عالِمی از وجود خویش برخواست، و غیورانه سقفی ساخت از تفکر و سایه‌بانی از اندیشه. اگرچه تیغ تهمت‌ها و توهین‌ها زخمی‌اش کرد اما او توانست شب شراب دیکتاتورهای روشنفکر را به صبح خماری بدل کند. درد دیانت و سیاست‌دینی چنانش کرده بود که در دنیای فراخش نیم لبخند هم نمی‌گنجید، زخم‌ها به عوضش می‌خندیدند. نه ناسزاهای عسل‌پیچ و ادبی عبدالکریم‌سروش کارگرش شد و نه پناهندگان امروز رسانه‌های عبری-عربی-غربی توانستند حریف‌اش شوند. امروز آنها حق دارند در نبود او شادی کنند؛ شادی امروز آنها محصول سوزش همان صبح‌خماری است. رحمةالله علیه @HOWZAVIAN
🔸محفل پرسش و پاسخ فکرت این بار با حضور استاد قنبریان 🌻«شهید سلیمانی، تجسم حرف نوی انقلاب اسلامی» موضوع چهاردهمین محفل گفت‌وگو محور سایت اندیشه‌ای فکرت است که به بازخوانی تبیین اندیشه مقاومت با رویکرد جهادی حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد. 🔸این محفل در ادامه پرونده محافل اندیشه‌ای فکرت به مناسبت سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود. ✔️حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان، استاد حوزه و دانشگاه به عنوان مهمان ویژه و جمعی از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در این محفل حضور می‌یابند. 🔻گفتنی است، سلسه محافل پایگاه تحلیلی و اندیشه‌ای فکرت با طرح مسائلی چون بازخوانی «تبیین نظریه حکمرانی اجتهاد»، «حوزه و دانشگاه پیشران جهاد علمی در کشور»، «مردم در منطق علامه مصباح» و از این دست موضوعات با بهره مندی از استادان برجسته حوزه و دانشگاه، به محفل چهاردهم رسیده است. ⚡️این محفل 12 دی ماه ساعت 18 تا 20 در قم، خیابان بسیج، مؤسسه شناخت برگزار می‌شود. @HOWZAVIAN
داستان این عکس! ✍️سعید احمدی یکی از چند چیزی که دلم برایش ضعف می‌رود «معماری ایرانی‌اسلامی» است. چند روز پیش رفتم گلزار شهدای قم. مقبره امام‌زاده‌ی معروفی آنجاست به نام علی بن جعفر. بنا و تزئینات آن ارزش دست‌کم یک‌بار دیدن را دارد. من ده‌ها بار با دقت و لذت به ایوان آن چشم دوخته‌ام. این بار ناپرهیزی کردم و خواستم لذت دیدار آن را با دیگران قسمت کنم. داشتم عکس می‌گرفتم که صدایی زنانه از داخل گفت: «نکن آقا! اشکال داره». گوش و چشم و حواسم را داده بودم به دوربین. صدا دست‌بردار نبود. «آقا! پسرم! با شمام. عکس نگیر! اشکال داره.» سرم را چرخاندم طرف صدا. روی زنی میان‌سال به من بود و صدایش توی گوشم. به سر و وضعش می‌آمد که خادم باشد. یک چیزی توی مایه‌های خادم‌های مسجد یا حوزه یا البته خادم‌های عربی حرم امام حسین، سلام‌الله علیه. «اشکالش چیه خانم؟» «آثار باستانیه. عکس گرفتن تو به این‌ها ضرر می‌زنه.» سر از این حرف‌هایش در نیاوردم. فقط این را فهمیدم که تا حالا چشمش به گل و مرغ‌های زیبای این کاشی‌ها نیفتاده؛ مقرنس‌های بالای سرش را ندیده؛ خطوط متنوع کتیبه‌ها را نخوانده؛ دلش فقط بند ضریح اما‌مزاده است. شاید هم نه؛ نمی‌خواهد دیگران از دیدن این معماری سهمی ببرند و دل‌شان ضعف برود. همین‌طور که به کار ضرردارم ادامه می‌دادم، زبانم را بی‌کار نگذاشتم و به‌نظرم جمله‌ی هوشمندانه‌ای گفتم: «من خودم میراث فرهنگیم خانم! نگران نباش. حواسم هست». @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌نقدی به برنامه فرزند ایران در معرفی میرزا علی ثقة الاسلام 📜از نگاه تاریخی یک نکته مهم وجود دارد: شناخت ناقص تاریخ نه تنها عبرت آموز نیست بلکه میتونه موجب انحراف هم بشه . تو برنامه خوب به معرفی ثِقَةُالاسلام از مبارزان مشروطه‌خواه آذربایجانی پرداخته میشه،کلیپ خیلی خوب ایشون رو معرفی میکنه اما یک نکته مهم رو نمیگه! ✔️ متن کامل در صفحه مطالعات تاریخ معاصر @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔴 درنگی بر جریان خوداسطوره‌سازان ✍️ محمدحسین پیشاهنگ 🔹صحبتهای کارشناس برنامه 👆بسیار درست و بجا و خود برنامه، برنامه بسیار خوبی است. ولی تصویری که در لایه پایین تصویر استفاده شده اشکال دارد. به جناب آقای هاشمی در سیاست و اقتصاد نقدهای جدی وارد است. ولی خوب است به شیوه رهبرمان عمل کنیم که اگرچه نگفت از او جز خیر ندیدم، ولی لعنت و نفرین هم نکرد و برایش از خدا طلب مغفرت کرد. همه ما میدانیم که هاشمی و خانواده‌اش با این مملکت، چه‌ها که نکردند! ولی وقتی حضرت آقا درباره او با رعایت ادب صحبت میکنند قرار نیست از ولایت جلوتر برویم. البته یادمان نرفته که در سالروز فوت آقای هاشمی، حضرت آقا هیچ یادی هم از او نکردند. این دقیقا روش از یک انسانی است که خودش یا دیگران به غلط از او اسطوره ساخته بودند. وقتی اسطوره زدایی بشود، ارزیابی‌ها دقیقتر و بدون حب و بغض خواهد بود. ولی تولید کننده این محتوا عکس دو جرثومه فساد را سیاه و سفید گذاشته و عکس هاشمی را رنگی و کج گذاشته که برجسته سازی کند. این دقیقا اسطوره سازی است هرچند این اسطوره سازی با روش غلط ما در نقد انجام شود. ما هم قبول داریم که خاتمی و روحانی از سیئات هاشمی بودند ولی از ولایت یاد بگیریم که چطور اسطوره شکنی میکنند. ضمن آنکه معمولا در این مسائل تاکید حضرت آقا توجه به مسائل امروز و برنامه های فرداست و تاریخ را فقط برای عبرت میدانند نه زنده باد و مرده باد. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸چرا مادرها فرشته‌اند؟ ✍ علی کردانی @HOWZAVIAN
▫️نان، نمک، نت...!هادی حمیدی، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی ۱.نت گران شد.تقاضای افزایش صددرصدی از جانب اپراتورها بود و تصویب ۳۴ درصدی از طرف دولت. اینکه دولت محترم به حرمت نان و نمک و درک گرانی اقلام ضروری سبد خانوار و فشار اقتصادی،گرانی نت را به عنوان قوت غالب ملت با شیب نیمه ملایم تصویب نمود و تسلیم اپراتورهای ناخلف نشد خود جای بسی شکر و تشکر دارد! ۲.ما جماعت غرق در زیرخطِ فقر، در روز زن و مادر طلا بخر که نبودیم هیچ! گفتیم لااقل ضمن یک خروار احساسات،به پیوست گل و شیرینی حداقل ۱۰ گیگ نتِ فدایت‌شوم! به مادر عزیزتر از جان و همسر همیشه آنلاین،تقدیم کنیم که به علت گرانی به ۵ گیگ کاهش یافت. ۳.خدا کند بهرحال نت، یک‌بار برای همیشه گران شود و چون مرغ و تخم و مرغ و دلار و...برنامه ای برای گرانی هفتگی و ماه و سال نداشته باشد. مرحوم گل‌آقا در ۳۰ سال پیش چه نیکو سروده بود؛ از نو، همه اجناس به بازار گران شد گردید گران، آن چه که ده بار گران شد... @HOWZAVIAN
. شعله‌ای سیال برای همیشه ... ✍️ علی خسروی «زندگانی».. انگار واژه‌ای است که بر چند بار زندگی دلالت می‌کند. ما زندگی می‌کنیم و افرادی زندگانی. مثل زندگانی آرش کمانگیر به روایت ناب ماندگار کسرایی: زندگانی شعله می‌خواهد... صدا سر داد عمو نوروز شعله‌ها را هیمه باید روشنی افروز... بزرگی می‌گفت: گاهی تن آدم هیمۀ روحش می‌شود و روحش شعله‌ای که برای همیشه افروخته می‌ماند. گویا شهید «صالح العاروری» و مردانی چون او، چنین زندگانی داشته و دارند. شعله‌هایی سیال و فروزان برای همیشه. پیش از صالح، افرادی چون احمد یاسین، فتحی شقاقی، عزالدین شیخ خلیل، جهاد الغنام، طارق عزالدین و .. به دست جوخه‌های ترور رژیم موقت شهید شده بودند؛ پیدا بود که نوبت او هم می‌رسد. مردانی در متن جهاد و زندگانی غبطه برانگیز. آزادی قدس و سربلندی فلسطین، بی‌نام مردانی چون «صالح العاروری» به درستی شناخته نمی‌شود. آنها جهاد و شهادت را به عنوان راه و آرمان زندگانی خود انتخاب کرده بودند. اگر چریک‌های قهرمانی که در راه آزادی ملت و کشور فرانسه با نازی‌ها می‌جنگیدند، تروریست بودند. اگر «نلسون ماندلا» رهبر مقاومت داخلی علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی تروریست بود. اگر ماهاتما گاندی از نظر دولت استعماری بریتانیا تروریست بود. اگر همه آنانی که در راه آزادی و استقلال کشور و سربلندی ملت خود مبارزه می‌کنند، تروریست‌اند. شهید «صالح العاروری» هم به زعم دولت آمریکا و رژیم جعلی تروریست است. صهیونیست‌ها اکنون می‌توانند آشکارا شادی کنند، هلهله سر دهند و بگویند: «دنیا بدون صالح بهتر و کشور جعلی امن‌تر است»، اما شاید روزی به این پرسش بیاندیشند که این مردان چرا چنان راهی را در زندگانی خود انتخاب کردند! انتخابی که به روشنی آفتاب، سرانجامش شهادت است؟! @HOWZAVIAN
سردار؛ سرباز واقعی ولایت ✍ سیدعلیرضا موسوی "قـال لـي والـدي مـرةً إذا سـمـعـتِ أحـداً يـهينُ "قـاسم سُـليمـاني" فـي الجامـعة فـلا تهـتـمّي والـزمـي الـصــمت، لڪــن أيُّ أحـدٍ يتعـرضُ للإمـام الـقـائد فـلا تـسـڪـتـي… ڪــان أبـي يعتـبرُ القـائـد مظلـوماً، وحـين يشـاهـده ويسمعـه عـلى التـلـفـاز يُـڪـرّر : ‹ روحـي فـداك..› زينـب سلـيمانى.. پدرم یک بار به من گفت: اگر شنیدی کسی در دانشگاه به قاسم سلیمانی توهین کرد اهمیتی نده و سکوت کن اما اگر شنیدی کسی به امام خامنه ای توهین کرد ساکت ننشین.. پدرم رهبر انقلاب را مظلوم می دانست و هر وقت او را از تلویزیون مشاهده یا می شنید، این جمله را تکرار می کرد جانم فدای شما .. زینب سلیمانی.. @HOWZAVIAN
شاید اگر آمریکا می‌دانست که شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی اثرگذار است، دست به چنین جنایتی نمی‌زد؛ ولی از آن‌جایی که دشمن احمق است و از طرفی، شهادت هنر مردان خداست و آرزوی دیرینه سردار هم شهادت بود، این توفیق نصیبش شد و برکات وجودیش بیش از پیش خودنمایی می‌کند. تشییع جنازه با عظمت و با شکوه از یک سو و گسیل شدن سیل زائران به سوی گلزار شهدای کرمان و مزار سردار از سویی دیگر، بخشی از این اثرپذیری است. @HOWZAVIAN
🌸 زن گل استمجید ابطحی روانشناسی را زیر و رو کن آن‌ها که در مورد زن نوشته اند، بعد سراغ های مرتبط با موضوع زن برو، خوب که گشتی و خسته شدی، ها را هم زیر و رو کن همینطور صفحات و کانال‌های را؛ ببین آنها که اهل قلم اند، آنها که حرفی برای گفتن دارند در مورد چه می گویند؟ از نظرات دانشمندان یونان باستان و فروید و فخر رازی و غیره بگیر تا نظرات متفکران معاصر؛ حالا که ذهنت از هزاران صفحه حرف و نظر و هزاران گونه نگرش به چیستی و چگونگی این پُر شد برگرد و کلام مولای‌مان علی علیه السلام را هم بخوان! ببین چه گفته؟👈 "زن گل است" همین! یک جمله که یک دنیا از را در خود جمع کرده و هزاران کتاب ارزشمند را در معرفی ، خلاصه کرده! روز زن بر تمام زنان مسلمان سرزمینم مبارک باد🌹 ! ! @HOWZAVIAN
گفتم قاسم به چه معناست؟ گفت قسمت کننده... گفتم قسمت کننده‌ی چه؟! گفت خودش را تقسیم می‌کند، برای پدر و مادر شهید، فرزند است، برای فرزند شهید، پدر است، برای برادر و خواهر شهید، برادر است، برای... 🍃گفتم بس است، فهمیدم! او است، هر قسمتش به یک دل می‌رسد. ✍️ محمدجواد محمودی @HOWZAVIAN
36.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ⚫️ در دهه هفتاد که کارگزاران بدنبال مادام العمر کردن ریاست جمهوری آقای هاشمی بودند و در دهه هشتاد که اصلاح طلبان بدنبال تضعیف مقام رهبری بودند، به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه تهران حاضر شد و یک تنه در مقابل شبهات و حملات دشمنان ایستاد و انواع توهین، تهمت و تمسخر را تحمل کرد. 🥀روحش شاد و یادش گرامی. ✍️ محمدحسین رمضانی @HOWZAVIAN
تبریک خاص حرف‌های عجیب‌وغریب قلمدار به هر کس که «زن» است ✍ سعید احمدی مادران! مادربزرگ‌ها! زنان! خوهران! خاله‌ها! عمه‌ها! عروس‌ها! زن‌برادرها! زن‌عموها! زن‌دایی‌ها! خانم‌های خانه‌دار! خانم‌معلم‌ها، خانم‌دکترها، خانم پرستارها! خانم‌های بچه‌دار! خانم‌های بی‌بچه! خانم‌های هنرمند! خانم‌های کارمند! خانم‌های عشایری! خانم‌های روستایی! خانم‌های شهری! خانم‌های اول! خانم‌های یکی مانده به آخر! خانم‌های عاشق! خانم‌های بی‌احساس! خانم‌های مایه‌دار! خانم‌های طلایه‌دار! خانم‌های کار! خانم‌های حسابی و ناحسابی! بانوها! کدبانوها! هر روز برای شماست. هر روزتان مبارک! امروزتان هم خیلی خیلی مبارک! ما همه از مرد و نامرد از بچه و بزرگ، از آمده و نیامده، از مانده و رفته، مهمان دست‌پخت شماییم. آش کشک شما بیخ ریش ماست. سر سفره‌تان می‌نشینیم نان و نمک‌تان را می‌خوریم. خدا را به داشتن شما هم بی حد و اندازه شکر می‌کنیم. نمکدان هم نمی‌شکنیم. فقط یک چیز را بدانید: صددرصد «بدبختی و خوشبختی» ما همه، به هنر پخت‌و‌پز شما بستگی دارد. بخت‌ وقتی یار ماست که «فاطمه» باشید. «زهرا» باشید. ما را از ته جهنم بکشانید بالا. ببریدمان داخل بهشت زندگی کنیم. دامن پاک شما، فرشته‌خوبی شما، گل وجود شما بهشت موعود ماست. گل باشید، زن‌ها! بانوها! خانم‌ها! @HOWZAVIAN
🔸عقیق رهبر ✍ علی کردانی #حاج‌_قاسم #نویسندگان_حوزوی @HOWZAVIAN
🔥به وقت انتقام؟! ✍ محمدصادق خرسند 💔بارها گفتم این دیو پلید صهیونیستی آرام نمی گیرد و تا دست هایش را تا مرفق در خون ایرانیان فرو نکند، از پا نمی نشیند. هنوز رد خون مجاورین شاهچراغ بر در و دیوارهای آن تازه است. سیستم امنیتی را چه شده است که به راحتی مردم این سرزمین طعمه کفتارهای خون آشام می شوند؟ خون، جواب خون است! اینجا ایران است. ما طاقت تکه پاره شدن فرزندان مان را نداریم، بیش از ۶ کودک بی گناه در جنایت تروریستی کرمان تکه تکه شدند تا ذره ای از داغ دل مردم مظلوم غزه را ما هم بچشیم. 🖤دیگر سکوت جایز نیست! این است نتیجه عقب نشینی و مصلحت بازی! سردمداران این رژیم می گویند زمستان سرد و خشکی برای جمهوری اسلامی آغاز شده است. وقت انتقام است. باید زمستان سرد وعده داده آنان را به زمستانی داغ برایشان تبدیل کنیم، مطمئن باشید به زودی صهیونیست ها برق شمشیر حیدری را بالای سر خود حس خواهند کرد. منتظر باشید. «وسَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ» @HOWZAVIAN
هدایت شده از فکرت
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌕 چهاردهمین گفت‌وگو محور فکرت با عنوان: ☑️شهید سلیمانی؛ تجسم حرف نوی انقلاب اسلامی ✔️تبیین اندیشه مقاومت با رویکرد جهادی حاج باحضور: 👤حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان