eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
439 ویدیو
169 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢انیمیشن کوتاه و بسیار پرمعنای «پیچ تاریخی» راه ما راه حق راه بهروزی است اتحاد اتحاد رمز پیروزی است و همگان می‌دانیم که تفرقه‌افکنی و ایجاد گسست اجتماعی از مهم‌ترین راهبردهای جنگ نرم دشمنان ایران اسلامی علیه ملت و دولت ماست. آنان از هیچ تلاشی در جهت تفرقه‌افکنی‌های (مذهبی، نسلی، اقتصادی، سیاسی، و ...) و ایجاد دوقطبی‌ها و چندقطبی‌های دروغین دریغ نکرده و نخواهند کرد. و می‌دانند که راه تسلط دوباره بر منابع و ذخایر مادی و معنوی این ملت تفرقه‌افکنی درونی است. به تعبیر شیطانی انگلیسی‌های خبیث: Divide and Rule (تفرقه بیانداز و حکومت کن) 🔹تنها راه خنثی سازی این راهبرد شیطانی، «اتحاد همه آحاد ملت بر محور ولایت» است. 💐 و اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً وَ كُنْتُمْ عَلى‏ شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْها كَذلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آياتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُون‏ (آل‌عمران، ۱۰۳) و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد، و پراكنده نشويد؛ و نعمت خدا را بر خود ياد كنيد: آنگاه كه دشمنان [يكديگر] بوديد، پس ميان دلهاى شما الفت انداخت، تا به لطف او برادران هم شديد؛ و بر كنار پرتگاه آتش بوديد كه شما را از آن رهانيد. اين گونه، خداوند نشانه‌هاى خود را براى شما روشن مى‌كند، باشد كه شما راه يابيد. ✔️صفحه استاد احمدحسین شریفی @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🔶🔹 دیوارنوشته‌هایی در واکنش به اقدامات دیجی‌کالا که آینده‌ی مشخصی را نشان می‌دهندمهندس شکوهیان‌راد 🔴 موضوع توهین‌‌های اخیر دیجی‌کالا به مقدسات، این روزها دست به دست می‌شود و بازهم انواع تحلیل‌ها 💢 فراتر از حرف‌های امروزی، امیدوارم کارشناسان جامعه‌شناسی، معنای تصاویر فوق را از منظر بازتاب‌های اجتماعی بدانند و بفهمند چه امتدادی در آینده دارد، اگر ریل فعلی تغییر نکند. ⭕️ کدام ریل⁉️ دیجی‌کالا صرفاً یک مثال است، نه اصل مسأله. مثالی است از مسأله‌ای که به دلیل بی‌توجهی مسئولان ذی‌ربط در دستگاه‌های مختلف فرهنگی، قضایی، نظارتی، امنیتی و ...، شکل اجتماعی به‌خود گرفت و به تبدیل شد، آنجا که نوعی انحصارگری در فضای اقتصادی را به نمایش گذاشت؛ اما بازهم توجه نشد. لذا استمرار یافت، حجیم و عضله‌مند شد و به تبدیل شد؛ آنجا که در فتنه‌ی ز-ز-آ سمت دشمن ایستاد؛ اما بازهم برخورد بازدارنده مشاهده نشد. لذا معضل دیروز، امروز به تبدیل شده و علناً بستر توهین به مقدساتی را فراهم آورده که در کلام قرآن، مجازات معیّن دارد‼️ و اگر امروز کماکان، ترمز خطر اجتماعی امثال دیجی‌کالاها کشیده نشود، فردا باید با فرهنگی، اعتقادی، امنیتی و اقتصادی ناشی از ولنگاری آنها مقابله گردد. ⛔️ اگر دستگاه‌های ذی‌ربط از مردم عقب بمانند، نتیجه‌ی آن چیزی جز واگرایی پای‌کارهای انقلاب و اسلام و نظام از بخش‌های حاکمیتی نیست. ⬅️ آیا به این بحران محتمل اندیشیده‌اید⁉️ @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷فریاد الله اکبر ✍️زینب سید میرزایی، مدرس حوزه،عضو تحریریه مجتهده امین شادمانه‌های کودکی‌ام با حضور و حماسه گذشت. کلاس دوم ابتدایی بودم که سال ۵۷ به ماه‌های پایانی خود نزدیک می‌شد. حدود آذر ماه در خانه از پدر و مادرم جسته گریخته کلمات جدیدی می شنیدم، کلماتی نظیر تظاهرات، تیر اندازی، زخمی شدن و شهادت! از این کلمات سر در نمی آوردم که منظورشان چیست؟ سرم به درس‌های کلاس دوم گرم بود و بازی با کودکان هم سن و سال خودم؛ تا اینکه حضرت امام (ره) فرمان اعتصاب سراسری دادند و از آنجایی که مرحوم پدرم مقید بود که واو به واو اوامر حضرت امام(ره) را اطاعت کنند از من هم خواستند که به مدرسه نروم و این حرکت شد آغاز حرکت‌های مبارزاتی من! اولین روز حضور در تظاهرات برایم بسیار جذاب بود.مادر خواهر کوچکم را که تازه راه افتاده بود، در آغوش می‌گرفت ومن هم گوشه چادر مادر را می‌گرفتم و در کنار پدر، به سیل خروشان انقلابیون می‌پیوستیم. روز به روز شوقم‌ برای حضور در راهپیمایی‌ها بیشتر می‌شد. آن‌روزها کل روز به راهپیمایی می‌گذشت، (حداقل در کرج این‌گونه بود!) ساعت ۸ صبح در میدان شهدا که آن‌روزها به خیابان مظاهری معروف بود راهپیمایی شروع می‌شد و تا امامزاده محمد (حصارک کرج) که مسیری طولانی بود، ادامه می یافت. یکی از نوستالژی‌های کودکانه من ویفر «یام یام‌» بود که مادرم به یمن حضورم‌ در راهپیمایی و اینکه به قول ایشان دختر خوبی بودم و خوب شعار می‌دادم تعلق می گرفت،که آن را هم با خواهر کوچکم‌ نصف می‌کردیم. مرحله بعدی راهپیمایی حدود سه بعد از ظهر شروع می.شد و از همان مبداء به سمت کوه‌های عظیمیه امتداد پیدا می‌کرد. شب‌ها هم ساعت ۹ بر فراز بام‌ها فریاد تکبیر سر می‌دادیم. چون‌منزل ما مشرف به خیابان بود، اکثر همسایه ها راس ساعت ۹ بر پشت‌بام خانه ما حاضر می‌شدند و این‌گونه بود که یک محله پر می‌شد از فریاد تکبیر! @AFKAREHOWZAVI
🔴 امام خمینی: ۲۲ بهمن "سرآغاز حکومت الله" بر زمین است ✍ میراحمدرضا حاجتی 1⃣ با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران هنوز هم ابعاد عظیم آن ناشناخته باقیمانده است؛ انقلابی بی نظیر که می‌رود تا چهره جهان را به کلی و عمیقا دگرگون نماید؛ چه آنکه امام کبیرمان فرمودند: ۲۲ بهمن سرآغاز حکومت الله بر زمین است (پیام ایشان / سال ۶۲) 2⃣ امام خمینی قدس سره مردی از تبار ابراهیم علی نبینا وآله و علیه السلام بود که با تکیه بر شعار و شعور توحیدی تمامی بتهای بزرگ جهان معاصر را به مبارزه طلبید و تحقیر نمود؛ 3⃣ به صراحت اظهار میدارم: ما اکنون نیز دچار "فقر امام پژوهی" هستیم؛ باید مبداء و مقصد انقلاب و مغز تحولات جاری را درست درک نمائیم؛ بی شک امام خمینی و امام خامنه ای "کلید رمز" درک تحولات عظیمی هستند که بشریت عطشناک درک آنها می‌باشد؛ 4⃣ برای درک امام و انقلاب اسلامی باید به تاریخ انبیاء و اوصیاء مراجعه نمود؛ امام شیوه معرفت شناسی جدیدی بر مبنای آموزه های پیامبران الهی به بشریت معاصر ارائه نمود که جهان کفر در درک ناتوان و در تحلیل آن درمانده گردید؛ 5⃣ غرب در شناخت امام خمینی متحیر و سرگردان ماند چراکه برای شناخت مدل رهبری امام الگوئی نداشت، الگوی غرب در تعریف رهبران دینی، "مدل تخت و تاج" و پاپ و اسقف و کاردینال بود که عمیقا با پدیده امام خمینی بیگانه بودند؛ 6⃣ در جلسه بررسی اندیشه های امام در وزارت امور خارجه که بنده حضور داشتم اندیشمند و نویسنده شهیر مصری و جهان اسلام، فهمی هویدی تاکید کرد که: مطالعات من نشان می‌دهد: امام خمینی در ادبیات سیاسی اش واژگانی را استخدام می‌کرد که برای موحدین جهان، آشنا و ریشه در کتب آسمانی ادیان الهی داشت واژگانی چون استکبار، مستضعف، شیطان (اکبر) و....و لذا خیل کثیری از موحدین جهان با او همدل و همراه گردیدند؛ 7⃣ الوین تافلر نویسنده سرشناس آمریکایی در کتاب "تغییر ماهیت قدرت" در تفسیر نظریه خود و اثبات تغییر ماهیت قدرت در دنیای معاصر به امام خمینی و آثار فتوای قتل سلمان رشدی ایشان استناد می‌نماید و می‌نویسد: ایشان از جمله رهبرانی است که فرمانی (قتل سلمان رشدی) ماوراء مرزهای ملی کشورش صادر نموده و آثار عینی آن قلب اروپا و آمریکا را درنوردیده 8⃣ در طلیعه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نگارنده به همه تحلیگران توصیه می‌نماید با عبور از سطوح ظاهری تحلیل؛ به تحلیل حقیقت انقلاب اسلامی و امامین آن اقدام نمایند تا تحولات عظیم پیش رو غافلگیرمان نکند؛ 9⃣ یکی از جامعترین تحلیل‌ها در وصف حقیقت مبداء و مقصد حرکت الهی امام خمینی قدس سره جملات سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی میباشد: "حتی اگر هیچ برهان دیگری در دست نداشتم ، ظهور انقلاب اسلامی –و بهتر بگویم ، بعثت تاریخی انسان در وجود مردی چون حضرت امام خمینی(ره)- برای من کافی بود تا باور کنم که "عصر تمدن غرب سپری شده" است و تا وضع موعود که انتظار اوست ، " فاصله چندانی" باقی نمانده است. او اضافه می‌کند: تحولاتی که این روزها در کره زمین روی می دهد، نوید "عصر دیگری" را می دهد که در آن "ابوالهول" (شیطانی که تحقق تاریخی یافته و حاکمیت خود را بر ترس و وحشت مردمان از قدرت خویش بنا کرده است) از اریکه قدرت به زیر خواهد افتاد و غرب از هم "فروخواهد پاشید"و تمدنی دیگر نه از شرق و نه از غرب ، که از خاورمیانه برخواهد خواست.  ان شاالله اندکی صبر سحر نزدیک است @HOWZAVIAN
🎞 به بهانه برگزاری جشنواره فیلم فجر و ۞ ماجرای بلیتِ حاج خانم و حجابِ عاطفه ✍ روح‌الله متوسل یادم می‌آید سال ۱۳۶۵ کلاس اول بودم که با دو برادر بزرگ‌ترم با بلیتِ _آن موقع‌ها بلیطِ_ خانم مهربان و مسنی که مستأجر دو اتاقِ _آن موقع‌ها اطاقِ_ سمت راست خانه پر از خاطره پشت باغ نادری بود به سینما رفتیم؛ آخر حاج خانم هم خادم حرم امام رضا علیه‌السلام بود و هم مادر شهید مفقودالأثر بهروز نجاتی؛ برای همین از قضا چند بلیت اهدایی مناسبتی جنگ از بنیاد شهید، نصیب ما شد. صبح همان روز با اجازه مادر در نبود پدر در روزهای جنگ و جبهه، عازم سینما شدیم؛ از سینما هویزه مشهد خیلی خاطره دارم؛ اینکه دلت برای بوی خاص فضای ورودی یک سینما تنگ شده باشد عجیب نیست؟ برای صف‌های طولانی و دلهره اینکه بالاخره به گیشه می‌رسی یا نه؟ برای آن ساندویچ‌های کتلت بین فیلم که مادر به جای کاغذهای سفید، روزنامه‌پیچ‌شان کرده بود و...؛ دل تنگی‌ای از جنس ! اما خاطره فیلمِ آن روز چیز دیگری‌ست؛ در نگاه اول، پارچه نقاشی شده فیلم «تنوره دیو» بر سر در سینما، ورود ما را با خوشحالی و هیجان وصف ناشدنی‌ای همراه کرد. خصوصا که با آن شور و حال و هوای کودکانه در قسمت بالکن برای یکدیگر از دیو و ترس و هیجان احتمالی فیلمِ ندیده به واسطه فقط اسم فیلم صحبت می‌کردیم که ناگهان با تیتراژ فیلمی دیگر رو‌به رو شدیم؛ فیلمی که به شدت با آن ارتباط برقرار کردم و بعدها فهمیدم که برایم اثرگذار بوده است! گذشته از همه نقدها و نقاط ضعف فیلم سینمایی مثل بعضی از کشت و کشتارهای اغراق آمیز و ... دقایق ابتدایی فیلم در درون‌ِ شهر و درون‌ِ خانواده شخصیت‌های اصلی فیلم می‌گذرد، ما در این سکانس‌ها و صحنه‌ها با یک فرهنگ خانواده ایرانی آن زمان _زمانی نه چندان دور_ مواجهیم، سبک زندگی و فرهنگی که از دل باورهای اسلامی و انقلابی آن دوران نشأت گرفته؛ مثلاً سبک برگزاری مراسم عقدی شاد و اجرای گروه تئاتری محله‌ای و طنز در حسینیه؛ بسیار واقعی و ملموس با سبک زندگی همان زمان که من بارها و بارها مثلش را در محله ایام کودکی‌ام به چشم دیده بودم و یا نوع پوشش و حجاب و نجابتِ عاطفه در همان دقایق نه چندان زیاد فیلم که چقدر در آن سن برایم یا بهتر بگویم در ضمیرِ ناخودآگاهم مؤثّر بود و در بخشی از انتخاب‌های دوره‌های بعدی عمرم تأثیر گذاشت؛ این که اسلام عزیز به رعایت حیا و پوشش در مقابلِ طفل ممیّز تأکید دارد بیشتر از آن که برای شخص مکلف مفید باشد برای کودک در آن سن فوق العاده از لحاظ گیرایی ذهنی، مفید است یعنی رعایت نکردنش فاجعه بار است!!! پیشنهاد می‌کنم دقایقی را به کودکی‌تان برگردید!😊 از موسیقی متن حماسی فیلم، ساخته استاد مجيد انتظامی هم نباید غافل شد و البته دوبله به یادماندنی صدای بازیگرها ... خلاصه دلم برای روزها و شب‌های دهه شصت، برای آن سبک زندگی بدجور تنگ شده است. 👈 سَری بزنید @HOWZAVIAN
🌱 حجاب به مثابه یک کنش اجتماعیمجید ابطحی 🔹بسیاری از آموزه‌های دین، ظاهری فردی و باطنی اجتماعی دارند؛ نماز در ظاهر یک عمل فردی است، اما شریعت با توصیه به حضور در مساجد، اقامه‌ی جماعت، برگزاری نماز جمعه و... این عمل فردی را تبدیل به یک کنش اجتماعی می‌کند. اعتکاف، خمس و زکات و حتی روزه _که کاملا فردی به نظر می‌رسند_ سرشار از کارکردهای اجتماعی بوده و در ساخت یک به جدّ تأثیرگذارند. 🔹در این میان کارکرد اجتماعیِ عجیب‎تر است و آن اینکه شخص صرفا با یک پوشش عفیفانه _و البته منش عفیفانه_ بدون انجام هیچ فعالیت خاصی در شکل‌دهی به نقش‌آفرینی می‌کند، این ویژگیِ منحصربه‌فرد حجاب را هیچ آموزه‌ی دینی ندارد! چرا که هر نوع کنش‌گری اجتماعی نیاز به یک سری فعالیت‌های جمعی (و یا حداقل فردی) دارد، که گاه نیاز به ، هزینه‌های کلان و متناسب با خود دارد، اما حجاب -بی‌آنکه نیاز به غیرخود داشته باشد- یک‌تنه کار چند را انجام می‌دهد! 🔹جالب اینکه این نه تنها در جامعه بلکه در ، و حتی در بهبود امور جامعه و جامعه مؤثر است؛ تبیین و اثبات تک‌تک این گزاره‌ها هرچند امری راحت و میسور است، اما مجال واسعی می‌طلبد! 🔹مختصرا می‌توان گفت جامعه‌ای که مردانش زیبایی‌های زنان دیگر را می‌بینند و نتیجتا علاقه‌مندی و پایبندی‌شان به زندگی خود کمتر می‌شود، آمار بالا رفته و خانواده‌هایی مستحکم نخواهد داشت؛ جامعه‌ای که دانشگاهش مکانی برای ارتباطات آزاد است بر حل مسائل اجتماعی خود ندارد؛ کارمندانی که در روابط اداری و کاری با جنس مخالف، حریم شرعی را رعایت نمی‌کنند، تمرکزشان در انجام کمتر است... 📌حجاب به تنهایی توانایی اصلاح بسیاری از این معضلات را دارد؛ با این مقدمه می‌توان را که به ظاهر یک پوشش و منش فردی‌ست؛ از مؤثرترین کنش‌های اجتماعی در در ابعاد گوناگون دانست! @HOWZAVIAN
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤سرود مثل شعر تازه بود انقلاب ✍ محمدرضا میرزائی اصفهانی مثل شعر تازه بود انقلاب مثل قصه قشنگ يک کتاب مثل رويش نهال در کوير مثل ميوه رسيده دلپذير مثل يک پرنده رها شده مثل غنچه اي که صبح وا شده آمد و زمين مرده زنده شد جانشين گريه شور و خنده شد خانه، خانه گرم شد از آفتاب فصل نو رسيده، فصل انقلاب @HOWZAVIAN
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الله اکبر الله اکبر الله اکبر اینجا آسمان تهران😍 آری خداوند بزرگتر از همه ی خدایان پوشالی ابرقدرت هاست 👌👌👌 و سلام و درود خدا بر خمینی کبیر بزرگ مردی که به ما جرات توفان شدن را داد @HOWZAVIAN
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
...تشکیلاتی‌تر یکم: قرار شد جشن پیروزی انقلاب با حضور همه مردم خصوصاً دانش‌آموزان در مسجد جامع برگزار بشود. دوم: برنامه‌ها یکی پس از دیگری چیده شد؛ چیدمان شد مثلِ جایزه، مسابقه، فیلم کوتاه، دکلمه و... اما جای یک مهم خالی بود؛ چی؟ سرود! چرا سرود؟ سوم: می‌گویند نغمه­‌ای که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند و نغمه های گروهی بسیار مؤثرتر از یک تک­خوانی است. تاریخ معاصر هم شاهد تاثیر گروه­‌های سرود دانش­‌آموزی مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و مخصوصا هشت سال دفاع مقدس بوده و هست. چهارم: همین هم باعث شد صبح علی‌الطلوع وارد مدرسه بشوم؛ وارد کلاس ششم دبستان و تمرین و تمرین و تمرین؛ تمرین سرود، تمرین رفاقت و تمرین ارتقاء از درجه دانش‌آموزی به درجه مسجدی شدن! پنجم: اصلاً سرود روی اعتماد به نفس بچه‌ها تأثیر مستقیم دارد. بعد از هر اجرا در رفتار و گفتار بچه‌ها کاملاً مشخص است که به خودشان و توانایی‌هایشان اعتماد دارند و هزار و چند تأثیر دیگر. ششم: اینکه بدون واسطه با امام جماعت مسجد و محله، این تمرین‌ها انجام بشود یعنی اجتماعی‌تر، گروهی‌تر و تشکیلاتی‌تر کار دنبال می‌شود. آخر: این داستان ادامه دارد ان‌شاءالله 👈 سَری بزنید @HOWZAVIAN
🔸خودروی اقتصادی! ✍️مرتضی بذرافشان باز هم سورپرایز؛ یکی پس از دیگری؛ البته به شرط شگفت زده نشدن؛ دور از جون، مثل جان باختن هوادار نگون بخت، پس از شگفتی باخت تیم ملی به قطر نشود؛ آری خودرویی کاملا اقتصادی و تو دل برو با مختصات ذیل: _همانطور که از نامش پیداست، اقتصادی ست؛ نه سیاسی، و غیررانتی؛ آن هم باسابقه نیم قرن شرمندگی و خودکشی مدیران؛ نه همچون بی خیالی مدیران کره و ژاپن، برای عمل نکردن به تعهداتشان!. _به معنای ارزان بودن خودرو نیست. مرغ و تخم مرغ هم اقتصادی ست؛ اما ارزانی را مگر با خودتان به گور ببرید. چرخ خودروسازان، به قول آن آقای لا رحمت الله، باید بچرخد. به قول فردوس در سریال ستایش، افتاد؟؟؟!. _گفتم خوشحال کننده، البته نه برای مردم؛ چون قراراست، در انحصار دو شرکت بزرگ خودرو ساز و غیر رفاقتی بماند؛ که روز از نو، روزی بیشتر، برای خودروسازان خیلی ورشکسته؛ نیفتاد؟؟!. _بعلت استاندارد نبودن خودرو، لاجرم، مراجعات پس از فروش، خیلی زیاد و برای شرکت، دوسر سود است. مشتری شاید، در صف انتظار بماند. اگر نخواست، یک سال بعد، پولش را کامل، بدون سود و جریمه دریافت کند؛ حتما افتاد. _ از کاهش تلفات جاده ای هم خبری نیست. به قول آخوندی وزیر سابق، دیه عزیزشان را وراث، بدون منت، دریافت کرده؛ به نان و نوایی، خواهندرسید. _فعلا طرح در مرحله خام بوده؛ باشرکت دیزل خودروی میرسلیم، گفتگوی اولیه انجام شده؛ پس از کسب مجوز مدیران معزز دو شرکت و اجازه مافیای قدرت و ثروت، باتصویب مجلس بعدی، بزودی رونمایی خواهدشد. _ از اینکه ذوق زده نشدید و اتفاق ناگواری برایتان نیفتاد، شاکرم. همین الان خبر رسید مدیران دوشرکت با دفتر بنده بسیار حقیر، تماس گرفته؛ مراتب قدردانی شان را از واردات خودرو دست چندم، باقیمت نجومی، به مقام عالی وزارت اعلام کردند. باسپاس، نمک پرورده. @HOWZAVIAN
🔴 کمی با آقای اکبرنژاد ✍️بهروز دلاور 🔻ضمن عرض تبریک ایام، پیشاپیش بابت نگارش این متن در ایام سرور و شادی شما عزیزان پوزش می طلبم. 1️⃣ جناب آقای اکبرنژاد در راهپیمایی امروز همه حضور داشتند. جایتان خالی بود. فقط شما تشریف نداشتید. (پیشنهاد می کنم چند دقیقه ای تصاویر را ببینید.) 2️⃣ دوستان عزیز بهترین مواجهه برای پاسخگویی به مباحث ایشان عبور کردن است. پاسخ مباحث ایشان از مسیر علم عبور نمی کند. به نظر می رسد مسأله اصلی ایشان استراتژی انبیاء نیست؛ بلکه مسأله اصلی کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران است. 3️⃣ می دانم که با هوش هستید و وقتتان را تلف نمی کنید، اما جداً پیشنهاد می کنم به جای صرف وقت در این مباحث، تمرکزتان را بر تقویت ایران اسلامی بگذارید. 4️⃣ برداشت ایشان از استراتژی امامان معصوم با سیره خودشان، مفاهیم بنیادین توحیدی و قرآنی، تحلیل مباحث تاریخی سازگاری ندارد. مهمتر از همه تطبیق این مباحث بر نظام جمهوری اسلامی ایران جدا قطعا روا نیست. 5️⃣ به شدت موافق برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه و دانشگاه هستم، اما به نظرم برای اینگونه افراد(حوزوی و غیر حوزوی، استاد و غیر استاد)، ظرفیت مناسب برای دو اردو را فراهم آورید: الف) اردو راهیان نور با هدف تقویت ایمان، معنویت و عبرت گیری از فرهنگ غنی دفاع مقدس 2. اردو راهیان پیشرفت با هدف نمایش بخشی از کارنامه جمهوری اسلامی ایران در ساحت های گوناگون داخلی کشور. 6️⃣ جناب آقای اکبرنژاد شما روحانی فاضل و مشتاق علم آموزی هستید. پیشنهاد می کنم اولاً از مطالعات جزیره ای پیرامون قرآن، مباحث توحیدی و فقه شیعه پرهیز کرده و ثانیاً چند دقیقه ای از محصولات اندیشکده راهبردی سعدا و استاد راجی استفاده بفرمایید. @HOWZAVIAN
🔻نکته اخلاقی ⭕️فرق حسرت با حسادت ✍️ بابک شکورزاده 🔸برخی افراد حسد را با حسرت اشتباه می‌گیرند؛ در حالی که این دو، اختلاف اساسی با یکدیگر دارند. در حسادت، شخص حسود، چشم دیدن نعمتی را برای شخص مورد حسادت ندارد؛ مثلا ناراحت است که چرا فلانی موقعیت شغلی مناسبی دارد. ولی در حسرت که نام دیگرش غبطه است، شخصی که حسرت می‌خورد ناراحت نیست که چرا فلان شخص نعمت خاصی را دارد؛ بلکه دوست دارد او هم از این نعمت برخوردار باشد. حسرت اگر در امور معنوی و مثبت باشد ثواب هم دارد؛ مثل اینکه انسان حسرت بخورد که فلان شخص اهل نماز شب است و ای کاش من هم اهل آن باشم؛ ولی ناراحت نیست که چرا آن شخص اهل نماز شب است. خطر حسد 🔹حسادت از جمله اموری است که می‌تواند زمینه‌ساز مسائلی مثل غیبت، تهمت، قطع رحم، کینه‌توزی و حتی قتل و جنایت شود. اساساً بعضی اوقات، ریشه این امور، همین حسادت است. اولین قتلی که در بنی آدم رخ داد، ریشه‌اش همین موضوع بود که قابیل به برادرش هابیل حسادت کرد و در نهایت او را کشت. داستان حضرت یوسف و ظلمی که برادرانش در حق او مرتکب شدند ریشه در همین حسادت داشت. از حسد در احادیث به عنوان ریشه‌های کفر و نابود کننده ایمان یاد شده که نشان می‌دهد چقدر باید مراقب باشیم تا گرفتار این رذیله نشویم. @HOWZAVIAN
. چهل‌وپنج سال «قول ثابت»! ✍️ علی خسروی 🔻علی‌رغم نجوای دائمی شیطان در محیط رسانه و ذهن‌سازی توده‌ای، خوشبختانه انقلاب‌اسلامی، سِیلی ساکت از خلق‌الله دارد، که همواره در ساعت صفر سیاست پای به عرصه می‌نهند و تکلیف را یک‌سره می‌کنند! 🔻این را نه تنها آنان که امروز خیابان‌های اصلی را دیدند، بل آنها که به تصادف از خیابان‌های همجوار نیز گذر کردند، به مشاهده نشستند. 🔻با وجود عربدهای مستنکر و ناکام خارجی و ناله‌های مستصغر و ناشاد داخلی، خصوص در مجازستان، و نقدها و گلایه‌های دایمی که در کوچه و بازار از مردم می‌شنوی اما به ناگاه و یکپارچه، از کسانی خاموش در این فتره، بانگی انقلابی می‌شنوی که تا پیش از ۲۲ بهمن، هرگز گمانِ برآمدن آن و شنیدنش را نمی‌بردی! 🔻و این یعنی انگار تمام سلول‌های تن و تمام زوایای روح و روان چند نسل با انقلاب هویت پیدا کرده، درخشیده و شکفته و آن درخشندگی و شکفتگی را ملت چهل‌وپنج سال است که گرامی می‌دارد. 🔻پرواضح معنی این سخن این نیست که همه مردم از هر سنخ و سن و جنس و گرایش همگی از وضعیت موجود خرسندند و حضور آنان در راهپیمایی ۲۲ بهمن به معنی تایید وضع موجود است، نه! ۲۲ بهمن نشانه تداوم پیمان مردم با انقلاب و میراث امام(ره) است. مردم به خوبی نشان داده‌اند که می‌توانند مطالب و امور اصلی و محوری را از امور حاشیه‌ای هرچند دشوار و رنج‌آور، جدا کنند. 🔻معطل تان نکنم، این مردم ستون خیمه دین و ستون خیمه کشورند و این حضورشان، نشانه و دلیل «قول ثابت» آنان است: يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي‌الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَ فِي الْآخِرَةِ ۖ وَيُضِلُّ اللَّهُ الظَّالِمِينَ ۚ وَيَفْعَلُ اللَّـهُ مَا يَشَاءُ ﴿سوره ابراهیم، آیه٢٧﴾ خدا كسانى را كه ايمان آورده‌اند، در زندگى دنيا و در آخرت با سخن استوار ثابت مى‌گرداند، و ستمگران را بى‌راه مى‌گذارد، و خدا هر چه بخواهد انجام مى‌دهد. @HOWZAVIAN
حوزه علمیه کجا است؟ ✍️ علی مهدیان 💥در بین گروههای مجازی که عضو هستم، یک جایی دیدم از من این سوال را پرسیده بودند که فلانی! «حوزه در این سالها نمیتوانست مجموعه ی عالم شورای نگهبان پسند تربیت کند؟ که الان اینطور در برخی حوزه های رای گیری با کمبود عالم مواجه نباشیم؟» میشد در جوابش خیلی بهانه ها آورد اما واقعیت این بود که او راست میگفت. 🔹اینکه شورای نگهبان در رد صلاحیت ها درست عمل کرده یا اشتباه، در این ماجرا، آدرس درستی نیست. آدرس درست همین است که خروجی حوزه چرا نمیتواند برای پشتیبانی خبرگان که اساسی ترین کار حوزه ها در این زمان است عالم تربیت کند. 🔹شنیدم مسوول محترم حوزه ها دهه فجر را تعطیل کرده و اختصاص داده به تبلیغ برای انتخابات و حضور مردم. طیبا طاهرا. الحمدلله ایشان از فهیم ترین مسوولین حوزوی است که تا کنون شناخته ام. اما چند درصد طلاب در این مدت مشغول تبلیغ بوده اند؟ همین چند ماه پیش رهبری گفت «وضع تبلیغ نگران کننده است و اینگونه پیش برویم سیلی میخوریم.» راه عملیاتی هم نشان داد که ایجاد کانونهای عظیم تولید محتوا و تولید روش و تربیت مبلغ بود. خوب؟ چه شد؟ درخواست مستقیم رهبری چه شد انصافا؟ 🔹این تحذیرهای رهبری نسبت به تعلل و‌ سکوت و کم کاری و بی صراحتی خواص، مخاطب نخستش اگر طلاب نیستند، کیست؟ آقایون طلبه ای که سخن حقیر به دستتان میرسد! این وضع پیش برود حیثیت برای حوزه باقی نخواهد ماند. این درست نیست که صدای یک عده آخوند نادان بی سواد در فضاهای مجازی در نقد امام و رهبری بچرخد و بعد این خیل عظیم طلبه انقلابی دستورهای روشن ایشان را دنبال نکنند. 🔹حوزه اگر مدد علمی و عملی به انقلاب ندهد «میمیرد یا منزوی میشود». مرگ و انزوای حوزه، باعث انحراف یا کندی حرکت مردم خواهد شد و سیلی خوردن اسلام را باعث میشود. 🔹دانش حوزوی پشتیبان اداره کشور کجا است؟ محتوای تبلیغی جریان دهنده ایمان به عمل چه شد؟ تربیت عالم حاضر در صحنه و خبرگان و کجا و کجا چه شد؟ تربیت مبلغ برای حرکت مردمی انقلاب چه شد؟ ✔️رشد حوزه در همه جهات خیلی خوب بوده اما کفاف حرکت کشور را نمیدهد و سرعت رشد ما کمتر از رشد نیازهای صحنه است. باید فکری کرد. اما قدم اول این است که همه مان خود را مخاطب و مسوول بدانیم. سکوت و تعلل و تنبلی و کم کاری خطرناک است. حوزه باید شش دنگ متوجه نیازهای کشور و انقلاب باشد. @HOWZAVIAN
. 🔰انتشار یادداشت سرکار خانم مرضیه عاصی در خبرگزاری حوزه لینک خبر👇 https://hawzahnews.com/xcGRM 🔰انتشار یادداشت سرکار خانم نجمه صالحی در خبرگزاری حوزه لینک خبر👇 https://hawzahnews.com/xcGS5 @AFKAREHOWZAVI
💠 «خانه‌ای به وسعت جهان»؛ به بهانه ۱۲ بهمن ✍️ احمد اولیایی 🔹توفیق شد این بار در سفر عتبات عالیات، دو روز پیش به دیدن خانه حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در نجف اشرف بروم. خانه ای نه فقط از آجر و خشت و گل، بلکه از صفا، صمیمیت و ساده زیستی. 🔸خانه ای که ۱۳ سال میزبان بزرگ مردی بود که جهان را تغییر داد و معادلات آن را جابجا کرد. 🔹راهنمایی که خانه را معرفی می کرد می گفت: «سال هاست اینجا هستم و میزبان عاشقان امام. بیش از هشتاد درصد مردمی که از اینجا بازدید می کنند، درب و دیوار این خانه را می بوسند». این بوسه نه بر آجر و درب خانه بلکه بر روح حاکم برین خانه است. خانه ای که سال ها محل عبادت و خدمت امام راحل بوده است. این روح امام است که از شدت تعالی چنین بر ساختمان هم اثر گذاشته که هنوز آن را می توان حس کرد. 🔸اوست که در چنین روزی در سال ۵۷ وارد ایران شد و نتیجه سال ها تلاش خود و مردم را به ثمر نشاند....و سال هاست جهان متحیر انقلاب امام است. @HOWZAVIAN