eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
529 ویدیو
184 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔺بایکوت ابدی بارها تصمیم گرفتم بخاطر اینکه نوشابه‌ها چیزی جز ضرر نیست، دیگر مصرف نکنم اما باز گاهی نفس غالب می‌شد و بی‌خیال مراقبت می‌شدم. تا اینکه حوادث دردناک غزه و فلسطین رخ داد و کمی بعد متوجه شدم برندهای زیادی که در حال استفاده هستیم در انحصار شرکت‌های صهیونیستی قرار گرفته است. همین شد... دیگر تا امروز چه در اروپا چه در ایران، به هیچ برندی از این نوشابه‌ها لب نزده‌ام که احساس می‌کردم بجای شربتی خنک و گوارا، خون می‌خورم... مردم دنیا هر لحظه بیدارتر می‌شوند و باخبرم که بسیار وسواس گونه دیگر سمت این برندها نمی‌روند و آن‌ها را برای خود حرام اعلام کرده‌اند. امروز، خرید این برندها، مثل تغذیه کردن این غده سرطانی بر تن مجروح این کره خاکی است. تنها راه نجات نسل بشر، برای این ریشه دوانی، تحریم و بایکوت است تا خداوند به این حرکت مردمی هم برکت دهد و دنیا را از این بیماری مهلک که به جان بشر افتاده، نجات دهد. نوشته بود: هیچ کس در این جهان آزاد نیست، تا فلسطین آزاد نیست... و حقیقتا هم همین است. بسیاری در محاصره محصولاتی هستند که ناخواسته جز آن گزینه دیگری برای خرید ندارند چون انحصار همه چیز را در طول هفتاد سال از آن خود کرده است و خدا می‌داند چند شرکت و کارخانه را در این مسیر با خاک یکسان نموده و به خاک سیاه نشانده است... ✍🏻 مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی 🇮🇷 از فرانسه، هلند و ایران 🔗تربیت و حکمرانی @HOWZAVIAN
🏷 یک دالان «خلاقیت و مهارت» ✍️ محسن بختیاری شاید یک وقت هایی تصور کنیم «تحول» یک کوه رفیعی است که هر کسی را توانایی فتح آن نَبُوَد. ☺️ ⭕️ بلند بودن قله تحول در نظام تعلیم و تربیت رسمی، سخنی درست است، اما اینکه فقط برخی مدارس، و به احتمال زیاد فقط می توانند تحول آفرین باشند، قطعا اشتباه است. ⭕️ روایت به راه انداختن نمایشگاه دست سازه های دختر خانم های خلاق مدرسه دولتی یزد، روایتی است پر از شیرینی و تلخی، آکنده از امید و چالش. این روایت را باید از زبان مدیر محترم مدرسه «سرکارخانم ملکوتیان» و همکارانشان شنید. 💎 امیدوارم به زودی دست به قلم شوند و برایمان مدرسه دولتی خود را بنویسند. و امیدارترم به اینکه این فعالیت های خوب و تحولی، در کانون تابستان مدرسه نیز ادامه پیدا کند. @HOWZAVIAN
. ✅ آغاز نام‌نویسی خرید کتاب در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ▫️سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. ▫️همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیأت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیأت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود. ▫️سی‌‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. ▫️جهت ثبت‌نام بن نمایشگاه اینجا کلیک کنید. @HOWZAVIAN
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آخوند صورتی! این هفته یه جایزه داریم.💥 از اونجایی که فتنه‌باز این قسمت یه تپه نمکه، جایزه ته خیار رو براش کنار گذاشتیم 🥒🧂 🔻قسمت سوم فتنه‌باز 🔴 فتنه‌باز این قسمت رو ببین و برای دوستانت تعریف کن 😉 💢@engholtmag 💢 با مجله طنز همراه باشید @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
🔆 اندیشه اجتماعی فقیه فقید..! 🔸اندیشه اجتماعی مرحوم علامه مصباح از برخی ویژگی‌های اختصاصی برخوردار
. 🔷🔸پویش تبیینی «سوم» 🔸کلان موضوع: نشانه‌شناسی اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا (تاکید بر اصالت حرکت، در همه تحلیل‌ها اولویت دارد) 🔺۱. تبیین صداهای اعتراضی و جنبش‌های ضد دولتی در آمریکا و اروپا ذیل پدیده «خودافشاگری اسرائیل» 🔺۲. تبیین چرایی ناتوانی رسانه‌های نظام سرمایه‌داری در برابر «وجدان‌های بیدار» دانشجویی (موج جهانی تمرکززدایی از حکمرانی رسمی) 🔺۳. تبیین اصالت حرکت دانشجویی در آمریکا و اروپا در مقابل شبهات مربوط به تحریک‌شدگی یا گماشتگی 🔺۴. تحلیل چنین حرکاتی ذیل واقعیت «شرقی شدن قدرت جهانی» در دوره تاریخی جدید (انتقال گرانیگاه قدرت از غرب به شرق) 🔺۵. روایت سیر تاریخی انتقال گرانیگاه قدرت از غرب به شرق با نظر به تحولاتی نظیر تفوق ایران بر جریانات سلفی (تبدیل شدن به قدرت منطقه‌ای)، تحولات اوکراین و مقاومت مردم غزه 🔺۶.تبیین امکان افول تمدن غرب از درون به دلیل «تناقضات درونی نظام لیبرال-سرمایه‌داری» 🔺۷. رسالت تاریخی ما در این موقعیت خاص تاریخی و بهره‌برداری از ظرفیت خویش در ایجاد شرایط امکان معطوف به چرخش تاریخی @HOWZAVIAN
25.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 دومین همایش بین‌المللی 🖇به مناسبت سومین سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرج‌نژاد ⏰زمان برگزاری: ۷ تیرماه ۱۴۰۳ ⏱ مهلت ارسال آثار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 👈جهت کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @farajnejad_ir یا سایت زیر مراجعه فرمایید: 🌐farajnejad.ir/hamayesh2 @HOWZAVIAN
مسأله حجاب گذشته، حال، آینده.pptx
414.5K
🗂 پاورپوینت درس‌گفتارهای : گذشته، حال و آینده» این درس‌گفتارهای که در پاییز سال ۱۴۰۲ ضبط شده است از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سیما از ساعت ۱۷:۳۰ به مدت هشت روز (به غیر از روز جمعه) پخش خواهد شد. بازپخش آنها در همان شبکه چهار ابتدا در ساعت ۳ صبح و سپس ساعت ۱۰:۳۰ صبح خواهد بود. فایل PDF این جلسات (که در داخل گوشی راحت‌تر قابل استفاده است) در صفحه‌ی👇👇 ☑️ حجت الاسلام دکتر حسین سوزنچی @HOWZAVIAN
🔎 رسانه‌های معاند و کلیدواژه "زن" 📌رویداد اجتماعی یا تجزیه سیاسی ✍️علیرضا محمدلو 1️⃣ رویدادسازی: حادثه ای را در کمین نشسته و با زنجیره رسانه‌ای برجسته می‌کنند. 2️⃣ روایت سازی: بعد از شکار لحظه ها، با قلم و قصه و روایت، سطح درگیری افکارعمومی را بالاتر می‌برند. 3️⃣ هشتگ‌سازی: روایت ها باید داغ شوند و با تکنیک هشتگ‌، توجهات را جلب کرده و رونق یابند و ادبیاتِ باور پیدا کنند. 4️⃣ نمادسازی: از جلب توجه بایستی به کسب حمایت رسید و این فاز عملیات هم نیاز به اسطوره و نماد محسوس دارد. 5️⃣ سکوسازی: نمادسازی، توان حمایت‌پذیری و تعمیم‌ مسأله را بالا برده و صنعت شهرت و سلبریتی‌های جامعه را درگیر می‌کند. 6️⃣ تراژدی‌سازی: از یک حادثه ساده با فرایندی که طی شد،یک قصه تلخ و دراماتیک در حافظه جمعی ثبت می‌شود و انرژی و نشاط اجتماعی را بایکوت/تحریم می‌کند. 7️⃣ تئوری سازی: جریان روشنفکری این ماجرا را با عنوان جراحت جمعی و ترومای اجتماعی تئوریزه می‌کند و تبدیل به تاریخ سیاسی می‌شود. 8️⃣ نفرت‌سازی: تکرار انگاره‌های برساخته، تحریم شادی، تعمیم سکوها و توجیه روشنفکری، بتدریج مسأله را از صورت ذهنی به ساحت عینی کشانده و خشم بخشی از مردم از بخشی دیگر یا سیستم‌‌ را صورت می‌بخشد. 9️⃣ گسل‌سازی: نتیجه مشخص چنین ویروسی، ایجاد دوقطبی یا چندپارگی در جامعه با عنوان قهر،گسل و شکاف اجتماعی است. 🔟 تجزیه‌سازی: تیر خلاص این ماجرا هم بعد از تولید خوشه‌های خشم اجتماعی با عناوین سیاسی مثل رفراندوم،تحریم انتخابات و ایجاد ناامنی/آنارشی با ورود جریان‌های خارجی جهت تجزیه سیاسی با عنوان صلح اجتماعی رقم می‌خورد. @HOWZAVIAN
. ✔️ راه‌اندازی صفحه‌ی «انسان فلسفی» 📌 بررسی پدیده‌های روز جامعه با برش فلسفی و کلامی https://eitaa.com/joinchat/3218146022C3513f2c221 💡دریافت آثار رسانه‌ای (گفتار، یادداشت و کوتاه‌نوشت) فعالان عرصه کلام و فلسفه 👇 📫 @ensane_falsafi1 @HOWZAVIAN
🔴 زن؛ مربی یا ابزار؟! ✍️علیرضا احمدی زن در اندیشه دینی یک انسان مقدس و مربی است که باید انسان تربیت کند؛ اما در اندیشه غربی، زن فقط یک کالاست که تنها ابزارش، تن و جسم او برای فروش کالای ضمیمه است. زنان فریب خورده سرزمینم(مانند سارا خادم الشریعه قهرمان شطرنج و ...) که به ارزشها پشت پا زدند و با پول بیت المال رشد کرده و صاحب شان اجتماعی شدند، بعد از پشت پا زدن به ارزشها و فرهنگ اصیل، امروز تبدیل به مدلینگ شدند و رفته رفته به طرف برهنگی پیش میروند و این یعنی، هم در دنیا دچار خسران شدند و هم در آخرت باید پاسخگوی خدای متعال باشند.و چه زیبا گفتند سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی: والله هرکس به این نظام سنگی زد آواره شد... آری خسر الدنیا و الاخره مصداقش کسانی هستند که به دین و ارزش‌ها پشت پا زدند، همانانی که سر سفره علی و اولاد علی بزرگ شدند و در خدمت معاویه و شیاطین و اذناب آنها قرار گرفتند. با خدا قهر نکنید که او ارحم الراحمین است.قبل از آنکه دیر شود به دامن اسلام برگردید که خداوند توبه‌پذیر است. @HOWZAVIAN
🎙بخشی از مصاحبه روزنامه فرانسوی لوموند با امام خمینی ( ره ) در اردیبهشت ۱۳۵۷ در نجف اشرف 🔹س : با توجه به فقد روابط سازمانی آیا یک اتحاد تاکتیکی را با مارکسیستها برای سرنگون کردن شاه در نظر دارید؟ و روش و طرز رفتار شما با آنان پس از موفقیت اجتماعی تان چگونه خواهد بود؟ 🔸ج : نه ما حتی برای سرنگون کردن شاه با مارکسیستها همکاری نخواهیم کرد. من همواره به هواداران خود گفته ام که این کار را نکنند. ما با طرز تلقی آنان مخالفیم. ما میدانیم آنها از پشت به ما خنجر زده اند و اگر روزی به قدرت برسند رژیمی دیکتاتوری برقرار خواهند کرد و این مخالف روح اسلام است. اما در جامعه ای که ما به فکر استقرار آن هستیم، مارکسیستها در بیان مطالب خود آزاد خواهند بود؛ زیرا ما اطمینان داریــم کـه اسـلام دربردارنده پاسخ به نیازهای مردم است. ایمان و اعتقاد ما قادر است که با ایدئولوژی آنها مقابله کند در فلسفه اسلامی از همان ابتدا مسئله کسانی مطرح شده است که وجود خدا را انکار میکرده اند ما هیچگاه آزادی آنها را سلب نکرده و به آنها لطمه وارد نیاورده ایم. هر کس آزاد است که اظهار عقیده کند و برای توطئه کردن آزاد نیست. 📚صحیفه امام ج ۳ ص ۳۷۱ 🔊رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی @HOWZAVIAN