🔍 سطح نازل و احمقانه اپوزیسیون نظام
✍️ علی سلیمانی
🔸حدود چهل روز از شروع آشوب و اغتشاشات و هرج و مرج آفرینی در کشور می گذرد،در این چهل روز همه نوع اتفاقی را از جانب هرج و مرج طلبان دیدیم،از تهدید و ارعاب و قتل و حمله به زنان بی پناه و برداشتن حجاب از سر آنها(تضاد کامل با نام حرکتشان که بر پایه ی حمایت از زنان بود) و آتش زدن اموال عمومی و خصوصی و انسان!
🔸نان به نرخ روز خوری فراوان دیدیم،از سلبریتی هایی که با پول و رسانه این نظام و مردم به نام و نان رسیده اند و پنجه به چهره همین نظام و مردم کشیدند تا افرادی که در این به اصطلاح خودشان انقلابشان کشف حجاب کردند تا تلاشی برای آزادی کرده باشند! بماند که تا قبل از این هم حجابی نداشتند که حالا کشف حجاب کنند.
🔸در این چهل روز رسانه های فارسی زبان اما وطن فروش و مزدور بیگانه هم عیان تر از قبل در شیپور ناامنی و خون و آتش دمیدند، رسانه ای هایی که تا قبل از این لااقل برای حفظ ظاهر هم که شده نمایان دعوت به جنگ خیابانی نمی کردند،البته جز رسانه ی قاتل ارّه به دست محمد بن سلمان یعنی سعودی اینترنشنال که موسسش یک قاتل بالفطره است و کارکنانش مزدوران آشوب طلب و وابسته به منافقین و تجزیه طلبان. در این زمینه یکی دیگر از ادعاهای غرب هم رنگ باخت آفکام برخلاف قوانین خودش هیچ یک از این شبکه های حاضر در لندن را نه تنها جریمه نکرد بلکه تذکری هم بابت جنگ افروزی و ترویج خشونت نداد.
🔸ورزشی که می گفتند سیاسی نیست و ما فریاد می زدیم از خود سیاست هم سیاسی تر است را هم آشکارا سیاسی کردند،عمله هایشان در داخل ایران مچ بند سیاه بستند و خودشان با انواع بهانه از صدور روادید برای حضور در مسابقات بین المللی و کسب سهمیه المپیک خودداری کردند. سه زن ایرانی در فاصله ی اندک در مسابقات بین المللی شرکت کردند یکی با حجاب کامل برای اولین بار سه طلا در وزنه برداری کسب کرد و دیگری در دوومیدانی طلایی شد و سومی هیچ افتخاری کسب نکرد اما بیش از آن دو به او پرداختند و عملا آن دو را نادیده گرفتند،چرا؟ بله چون آن یکی خواسته یا ناخواسته در زمین آنها بازی کرده بود و می شد از او برای پروژه سیاسی شان بهره برداری کنند.
🔸اما هیچکدام از اتفاقات بالا به اندازه سطح پایین بودن و بی سوادی و مطالبات سخیف و اکثرا جنسی آشوبگران و حامیان آنها آزار دهنده نبود. شعارهای سطحی و دم دستی اصطلاحا استادیومی، بطور مثال توپ تانک فشفشه... یا شعارهایی با همین مضامین که نوشتن آنها هم خنده دار و وقت تلف کردن و دور از شأن خوانندگان محترم این یادداشت است و یا فضاسازی آنها در مجازی با عنوان «برای...» که در هیچکدام از این «برای» ها یک مطالبه و آرمان مترقی دیده نمی شد و همه خلاصه می شد در دغدغه های نه کودکانه که احمقانه و به شدت جنسی و یا سانتی مانتال.
حال شما این شعارها را مقایسه کنید با شعارهای انقلاب اسلامی سال۵۷ برای مثال همان شعار «توپ تانک فشفشه....» را مقایسه کنید با شعار« ما همه کارگر برزگر متحد می شویم تا برکنیم ریشه ی استثمار،درود درود درود درود بر خمینی» مفاهیم و ارزش های والا و تقابل با استکبار و استثمار در شعارها و مطالبات موج میزد اما حالا سطح شعارها از کری های استادیومی و دعواهای بعد از مدرسه فراتر نمی رود و مطالبات هم از کمر بالاتر! آنجایی هم که از کمر بالاتر رفته به سر می رسد باز با فکر واندیشه آدمی کار ندارد،آنجا هم اسیر ظاهر است.
🔷 در نهایت این آشوب و اغتشاش نقاب های زیادی را کنار زد،نقاب رسانه های مثلا حرفه ای و مستقل،نقاب چهره های مشهور داخل کشور، نقاب فعالان سیاسی خارج از ایران که از هر فرصتی برای پر کردن جیب خود و بهره مند شدن از مواهب وطن فروشی و مزدوری برای کشورهای متخاصم استفاده می کنند حتی اگر این فرصت موج سواری بر خون زن و فرزند خودشان باشد مانند حامد اسماعیلیون که برای مطامع خود خون زن و فرزندش را سرمایه کرده است.
حقیقتا این آشوب ها با تمام آسیب هایشان محاسن بسیاری دارند که اگر عبرت گیرندگان از این تجارب وجود داشته باشند،تجربه تاریخی بشر ایرانی هر روز بیش از گذشته خواهد شد و به راحتی بازیچه قرار نخواهد گرفت.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🌹ترک عادت
✍️ سیده الهام موسوی
نوشتم و پاک کردم
شنیدم و فراموش کردم
خواندم و از یاد بردم
آمدند، گفتند و رفتند
رفتند، دیگر برنگشتند
گفتند؛ ولی عمل نکردند
در پی چه هستی؟
عادتها ترک نمیشود مگر در لباس قبر!
و اوست که هماره حی و حاضر است؛ او را بخوان.
سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلَائِکَةِ وَ الرُّوحِ 🌸🌱
#ادبی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
☑️ جالی خالی "جرمشناسی مبتنی بر عصر رسانه"
🕹 دیگر وقت تفکر شعاری نیست!
✍ علی اسفندیار
وقت ترمیم بدنهی انقلاب اسلامی از ناکارآمدهای فرهنگی و تبلیغی فرا رسیده است.
یا باید مدیران تبلیغی، دوره ضمن خدمت رسانهای را بگذرانند یا بیزحمت بازخرید شوند.
بخشی از خسارت آتش زدن آمبولانس و خدمات شهری به ویژه ناامنی روان جامعه را باید کسانی بپردازند که "ترک فعل"های مکرر فرهنگی داشتهاند.
قوه قضاییه باید به همه ابعاد ماجرا توجه کند و بازداشت چندین جاسوس و عامل خارجی در اغتشاشات، این دستگاه را از کمکاران و محتکران فرهنگ و هنر غافل نکند.
به نظر می رسد نیازمند جرمشناسی مبتنی بر عصر رسانه هستیم.
#جامعه_شناسی
#قوه_قضائیه
#آسیب_شناسی_فرهنگی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🙈 برخی دانشجوهای شریف به کدام دبیرستان و چگونه دستشویی میرفتند!
🔸 از فرهنگ ادراری تا سلف مختلط
✍ احسان توکلیان فرد، نویسنده حوزوی
🔹بابت بیان این خاطره #عذر میخواهم
گمان میکردم که ایستاده ادرار کردن کار بچه کوچولو هاست و دیگر آدم ها که بزرگ میشوند این کار ها را نمیکنند.
🔹تا جایی که وارد این دبیرستان کذایی شدم. وقتی میرفتم دستشویی میدیدم که طرف در دسشویی را باز گذاشته و جلوی بچه ها دارد ایستاده ادرار میکند و خاطره میگوید. روی در و دیوار میپاچید و با هم میخندیدند.
این کار، رویه بود. وضعیت دستشویی های ما افتضاح بود. همیشه کثیف.
سطل آشغال را میبردند درون دسشویی و درون آن ادرار میکردند و آن را می شکستند.
🔶جالب اینجاست ک بعدش هم اصلا اصلا اصلا بدون اینکه دست خود را بشویند میرفتند بیرون.
🔹خدا را گواه میگیرم که یاد ندارم کسی دست خود را پس از دستشویی در آنجا شسته باشد.
پ. ن: حدودا 60 درصد بچههای دبیرستان دستغیب(شیراز) یا دانشگاه تهران میرفتند یا شریف.... تازه این آمار را دست پایین دادم...
#دانشگاه_شریف
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
☑️ جالی خالی "جرمشناسی مبتنی بر عصر رسانه" 🕹 دیگر وقت تفکر شعاری نیست! ✍ علی اسفندیار وقت ترمیم
.
#با_کاربران
خوب گفتید جناب
مدیر اداره ... ما هنوز تایپ بلد نیست
هر وقت هم پیامی در گروه ها منتشر می کنه، بی سر و ته و پر از غلط املایی...
حالا نداشتن پیام تاثیرگذار و جریانسازش پیشکش😞
........................
پی نوشت نویسندگان حوزوی:
🔻عمل این گونه مدیران تبلیغی جرمخیز است؛ گفتن از ما.
📌 فلسفه حقوق گرفتن مدیران فرهنگی و دینی، جذب مخاطب و نزدیک کردن دلهای مخاطبان به انقلاب و اسلام است.
📣 برای حل مساله، نظرات خود را به نشانی @Medad1 ارسال کنید.
@HOWZAVIAN
#خبر_خوب
✍ راهاندازی صفحهی استاد جواد محدثی در ایتا
🔅استاد جواد محدثی در سال ۱۳۳۱ در شهرستان سراب واقع در استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد پدر و پدر بزرگش روحانی بودند و در مکتب مرحوم میرزا جلیل واعظ سرابی به درس و تدریس اشتغال داشتند...
🌱 کانال "برگ و بار" مروری است بر زندگی و آثار استاد جواد محدثی.
نشانی:
🌐 @javadmohadesi
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🌓 خورشید ۶۴ میلیون برابر ماه است
✍️ محمدحسین مطهری
🔹هر از گاهی، ماه مقابل خورشید میایستد و دیدگان اهالی کرهی ارض را از نور او محروم میسازد. این رویهی ماه است و سالی چندبار اتفاق میافتد.
🔹وقتی به جریان خورشیدگرفتگی فکر میکنم، واقعیتی تلخ برایم تداعی میشود؛ نور ستارهای به این عظمت و جلالت و فروغ، به همین سادگی میتواند از دیدگان زمینیان ناپدید شود.
♦️و این جریان میتواند ما را به دردی تاریخی رهنمون سازد؛ گاهی بزرگترین وقايع و پرشکوهترین مناسک و پرافتخارترین حقایق و اثرگذارترین انسانها، بخاطر جهل مردم و بازی #رسانه های ابلیسْمسلک، از یاد مردم محو میشوند.
♦️صفحات تاریخ پراست از #تدبیر جماعت باطل برای اینکه مردم، رشادتها و افتخارات علی و ابوطالب و خدیجه علیهمصلواتالله را فراموش کنند.
♦️و باز تاریخ به خوبی در یاد دارد روزهایی را که فرقهای اندک و گروهی بیفروغ و حزبی حقیر و جماعتی پست، تاریخ را تحریف کردند و در مسجدالنبی و بعد از شهادت نبی، روایت جعل کردند و جنگ روایت به راه انداختند و همهی افتخارات امیرالمؤمنین را یا مصادره به مطلوب کردند و یا تحقیر کردند و یا از ذهن مردم محو کردند.
🔴اگر در صحت این گفتار شک داری، تاریخ را بخوان و وقایعی را که همین روزها رخ داد بخوان و بسوز و بسوز و بسوز.
اگر امروز هم در جنگ روایت ها ببازیم، قرارگاه #امام_زمان را از دست خواهیمداد.
#نماز_آیات
#جنگ_شناختی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✏️لیبرال زندگی میکنیم و توقع داریم فرزندمان اسلامی فکر کند!
❗️#سبک_زندگی
✍️محمدجواد محمودی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔍 از غرور تا یأس نخبگان
✍️ احمد اولیایی
روزهای نسبتا سختی را در ایران امروز شاهد هستیم.
شاید برخی از مسئولان و نخبگان دچار یأس شده باشند که مبادا ایران عزیز آسیبی ببیند.
برخی نیز ممکن است دچار غرور شده باشند که خودمان مشکل را حل می کنیم.
این بیانات امام رحمتالله علیه برای همه ما به ویژه هر دو گروه فوق خوب است. توجه به آنچه مقام معظم رهبری درباب استغفار اجتماعی فرمودند نیز بسیار مهم است.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌 قصه «این نوع درگذشتِ» مهسا و برداشت فقهی استاد سروش محلاتی
✍️سید عبدالله هاشمی
پس از انکه نهاد های مختلف، به دلیل حساسیتهای اجتماعی پیشآمده، تهدیدات امنیتی و فضای ملتهب کشور ،موضوع مرگ خانم امینی را با دقت و حساسیت دنبال کردند و نتیجه آن توسط کمیسیون مجلس ،همراه با جزئیات حادثه منتشر شد، پرسشی از سوی استاد حجتالاسلاموالمسلمین سروش محلاتی دراینباره مطرحشده است. پرسش این است که«با فرضِ اینکه حادثه درگذشت، همانگونه که رسماً گزارششده، اتفاق افتاده، آیا بهطور کلی این "نوع مردن" ازنظر فقهی "قتل" بهحساب میآید؟»
ایشان ضمن پذیرش گزارشهای رسمی نهاد های مربوطه، به لحاظ فقهی به دنبال اثبات این است که «این نوع مردن» قتل محسوب میشود. برای اثبات آن به برخی روایات و گزارشهای تاریخی استناد میکند و نتیجه میگیرد که مرگ مهسا از نوع مرگی است که قتل محسوب میشود.
اولین پرسش از محضر استاد سروش محلاتی این است که با پذیرش گزارشهای رسمی مبنی بر عدم تعدی و برخورد با فرد متوفی، مراد از «این نوع مردن» چیست؟ نکته دوم اینکه بعد از تعیین حکم «این نوع مردن» توسط فقیه، مرجع تشخیص این نوع مردن کیست؟ آیا تشخیص مصداق نیز کار فقیه است یا خیر؟
از مجموع متن ایشان و شواهد روایی و مقدماتی که بیان کردند، چنین به نظر میرسد که مراد از «این نوع مردن» مرگ از روی ترس و استرس همراه با سابقه ی بیماری است.
برای کسی که سابقه بیماری داشته است اگر کسی او را در محیط استرسزا قرار دهد و موجب مرگ شود قتل محسوب میشود. تا این مقدار کاری فقیهانه است و نیاز به استنباط و مراجعه به ادله دارد نتیجه آن نیز در ضمن یک گزاره کلی بیان میشود که هرکسی زمینه بیماری داشته باشد و توسط دیگران ترسانده شود و بمیرد، باید دیه پرداخت شود.
مطلب مهم بعدی این است که اثبات کنیم مرگ مهسا امینی از این قبیل بوده است. ایشان معتقد است که مرگ مهسا امینی از این نوع بوده است، لذا همچنان مرگ او نوعی قتل محسوب میشود.
پرسش دوم این است که مرجع برای تشخیص نوع مردن کیست؟ آیا از فقیه باید پرسید که نوع مرگ افراد چگونه است یا تشخیص این امور جزئی، وظیفه کارشناسان مربوطه است و نهادهای اجتماعی و حقوقی مرتبط باید اظهارنظر کنند؟
در پاسخ باید گفت که فقیه باید با شناخت درست موضوع، حکم الهی آن را بهصورت یک گزاره کلی، بیان کند. تشخیص اینکه در خارج مصداق این موضوع، محقق شده است یا خیر وظیفه فقیه نیست. تطبیق موضوع در موضوعات فردی با مکلف و در مسائل اجتماعی به عرف ذیصلاح واگذارشده است.
اگر قرار باشد فقیه علاوه بر بیان حکم کلی الهی، مصداق یابی نیز انجام دهد و در همه حوادث جاری جامعه نیز، بهجای نهادهای حقوقی و رسمی کشور به تطبیق موضوع فتوای خود بر مصادیق خارجی بپردازد و بهجای دیگران کارشناسی کند، نوعی دخالت در حیطه مسئولیت و وظایف اجتماعی دیگران محسوب نمیشود؟
آیا در همه حوادثی که در کشور رخ میدهد باید از فقیه پرسید که این موضوع چیست؟ آیا فقیه هم باید مصداق خارجی موضوع را بیان کند وهم حکم الهی را کشف کند؟ آیا این دخالت در حیطه مسئولیت سایر نهادها نیست؟
برفرض که مرگ فرد مذکور، از این نوع باشد؛ مرجع برای تشخیص آن حوزه علمیه نیست؛ بلکه مرجع رسمی، پزشک قانونی است. حوزه علمیه فقط میتواند در ضمن یک گزاره کلی بگوید که اگر مرگی چنین شرایط داشته باشد، قتل است و حکم شرعی آن نیز دیه یا قصاص است.حوزه علمیه، بیش از این نباید اظهارنظر کند. نباید مرجعیت نهادهای رسمی کشور را به بهانه فقه زیر پا بگذارد. یکی از الزامات کار فقیهانه حفظ حریم دانشهاست. نباید به بهانه فقه در سایر حوزههای دانش دخالت کرد.
با این توضیحات آیا استاد سروش محلاتی مرجع برای تعیین نوع مرگ افراد در جامعه است؟ آیا در حادثه مترو پل آبادان نیز حوزه علمیه باید اظهارنظر میکرد که چه رخداده است و چه کسی موجب مرگ دیگران شده است؟ آیا در حادثه هواپیمای اوکراین و کشته شدن برخی شهروندان فقیه باید کار کارشناسان را انجام دهد و نوع مرگ افراد و ماهیت واقعه رخ داده، را مشخص کند؟
استاد سروش محلاتی در انتهای همین متن به این مسئله اشارهکرده است که مرجع در تشخیص نوع مرگ، کارشناسان مربوطه است بااینحال ، بااینکه مراجع ذیصلاح اظهارنظر کردهاند و مرگ مهسا را قتل ندانسته اند اما ایشان میفرماید: مرگ مهسا امینی قتل بوده است!
#سروش_محلاتی
#مهسا #حجاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌 تکلیف حجاب
✍️ بابک شکورزاده
🔷در ماجرای حجاب یکبار برای همیشه تکلیفمان را با خودمان مشخص کنیم. بالاخره اسلام را قبول داریم یا نه؟! اگر -نعوذ بالله- قبول نداریم که هیچ؛ ولی اگر قبول داریم بپذیریم که حجاب از ضروریات دین اسلام است و تردیدی هم در آن وجود ندارد و جایی برای چون و چرا آوردن نیست. نص صریح قرآن گویای این حقیقت است و در اصل وجوب حجاب بحثی نیست. روایات معصومین علیهمالسلام و سیره ایشان هم اهمیت حجاب را به روشنی میرساند. مسلمان واقعی کسی است که تمام احکام دین را بپذیرد؛ نه اینکه اگر حکمی به مذاقش سازگار نبود آن را کنار بگذارد.
🔷شیخ طوسی در کتاب «تهذيبالاحکام» که از کتب اربعه شیعه است از امام صادق علیهالسلام نقل میکند که فرمود: «اوّلين تابوتى كه در اسلام ساخته شد، تابوت فاطمه عليهاالسلام بود. زيرا آن بانو در آن بيمارى كه از دنيا رفت به اسماء فرمود: من لاغر شدهام و گوشت بدنم از بين رفته است، آيا چيزى كه بدنم را بپوشاند، براى من درست نمىكنى؟ اسماء گفت: زمانى كه در حبشه بودم نوعى تابوت مىساختند. مايل هستيد من شكل آن را نشان دهم؟ فرمود: مانعى ندارد. اسماء گفت تا تختى را آوردند، آنگاه آن تخت را وارونه بر روى زمين قرار داد، دستور داد تا شاخههاى خرمايى هم آوردند، آن شاخههاى خرما را به پايههاى آن تخت تابيد و يک پارچه روى آنها انداخت و گفت: اين شكل همان تابوتى است كه من ديدم. حضرت فاطمه زهرا عليهاالسلام فرمود: نظير اين تابوت را براى من بساز و بدنم را به وسيله آن بپوشان! خدا بدن تو را از آتش حفظ کند!» (تهذیبالاحکام/ج۱/ص۴۶۹)
🔷این روایت اهمیت خاصی درباره حجاب و دور بودن از چشم نامحرم را گوشزد میکند؛ چرا که حضرت زهرا علیهاالسلام از اینکه بعد از فوت حجم بدنش نمایان باشد و بخواهد نامحرمی او را با این وضع ببیند نگرانی دارد. این در حالی است که تشییع حضرت شبانه و با عده انگشت شماری صورت گرفت و شاید حداکثر 5 نامحرم در تشییع حضرت حضور داشت که آنها هم همچون سلمان فارسی انسانهای باتقوا و چشم پاکی بودند.
حضرت زینب علیهاالسلام که وقتی در کاخ یزید قرارمیگیرد، با وجود آن همه رنج و سختی و مصیبتی که دیده دغدغهاش حجاب و عفت است و به یزید ملعون میفرماید که آیا عادلانه است که زن تو در پشت پرده باشد و فرزندان رسول خدا در معرض نامحرم!
♦️حالا جای سوال دارد که چرا برخی از کسانی که ادعای دینداری دارند موضعگیریهای منفعلانهای درباره حجاب میگیرند و برخوردی مسامحهگونه با آن دارند؛ مثلا برخی با نگاه عرفی به حجاب مینگرند و میگویند چون اکثر مردم تمایلی به حفظ حجاب شرعی ندارند نیازی نیست که با حجاب شرعی در جامعه حاضر شوند و نظریت اکثریت ارجحیت دارد! اگر اکثر مردم خواستار آزادی مشروبات الکلی و راهاندازی کاباره و فاحشهخانه شدند آیا باز هم باید نظر اکثریت را تمکین کرد؟!
♦️چنین استدلالی اصولا با فلسفه وجودی حکومت اسلامی و اصل دین در تعارض است. اگر قرار باشد نظر اکثریت جامعه بدون ضابطه عملی شود پس دیگر چرا حکومت اسلامی تشکیل شده است؟! آیا با این مبنا فلسفه حکومت دینی زیر سوال نمیرود؟! آیا این بدنام کردن اسلام نیست؟!
♦️از طرفی اعتنا کردن به عرف زمانی موضوعیت دارد که حکم قطعی از نظر شارع نباشد و خود شارع مقدس موضوع را به عرف واگذار کرده باشد؛ مثلا اگر عرف و اکثریت جامعه بگویند ما نماز را قبول نداریم و به جای آن هر گونه که خواستیم خدا را عبادت میکنیم چنین عرفی سر سوزنی اعتبار ندارد؛ چرا که حکم قطعی درباره وجوب نماز و چگونگی آن از جانب شرع وجود دارد. برای مثال درباره اصل وجوب حجاب نمیتوان عرف را لحاظ کرد، ولی در مورد نوع پوشش، عرف معنا پیدا میکند؛ مثلا اگر پوشش شخص به گونهای باشد که لباس شهرت حساب شود و انگشتنمای خاص و عام گردد، این پوشش و حجاب صحیح نیست و عرف دراینجا دخیل است؛ ولی درباره اصل حجاب، عرف موضوعیت ندارد.
#حجاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
👈 دیه بر عاقله است
✍️ انتشار یادداشت زهرا سبحانی، عضو تحریریه بانو مجتهده امین در روزنامه سراسری سراج
🔗 متن کامل در روزنامه
#سقط_جنین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔍 لوازم جهاد تبیین
✍️ انتشار یادداشت علی صالحی، عضو تحریریه مدادالفضلاء در روزنامه سراسری سراج
🔗 متن کامل
#جهاد_تبیین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
😍 شوخی ادیبانه با حافظ خان شیرازی!
✍️ تهیه و تنظیم هادی حمیدی
از آنجایی که لسان الغیب شیرازی هم از طنز و شوخی های ادیبان معاصر در امان نبوده و نیست برخی از این مطایبات دلنشین نوش جان و طبعتان:
«به مژگان سیه کردی هزاران رخنه در دینم»
از آن تاریخ دینم کاملاً سوراخ سوراخ است
«از نامه سیاه نترسم که روز حشر»
همراه خویش لاک غلطگیر میبرم!
«بیا که رونق این کارخانه کم نشود»
که هست شخص وزیر از سهامدارانش!
«ناصح به طعنه گفت برو ترک عشق کن»
رفتم به یک مؤسسه ترک اعتیاد!
«تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد»
علیالخصوص اگر عضو بیمه هم باشی!
«درویش را نباشد برگ سرای سلطان»
زیرا که او اصولاً کوبیده دوست دارد!
«من از آن حسن روزافزون که یوسف داشت دانستم»
گریمش کردهاند انگار قبل از فیلمبرداری!
«سالها دل طلب جام جم از ما میکرد»
بیخبر بود که ما مشترک کیهانیم
#طنز
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🖍 ادای دِین قلم
✍️ فاطمه میری، نویسنده حوزوی
در کوچهپسکوچههای شهر قدم میزنم، چشمم به گنبد بلند حمدالله مستوفی میافتد. هنوز فاتحهای نخوانده به کوچه مرکبفروشها میرسم.
ذهنم در تلاطم است. چندبار از این کوچه رد شدم چرا دقت نکردم؟ کوچه مَرکبفروشها یا مُرکّبفروشها؟
در دنیای قدیم این کوچه محل چه شغلی بوده؟ شاید مَرکب راهوار میفروختند، شاید هم مُرکّب تازه...
راستش را بخواهید چیزی نیافتم که حجتی باشد برایم یا مثلاً قسم حضرت عباس بخورم که این است و جز این نیست، اما اگر به پیشینه شهرم نگاه کنم، بیشتر دلم سمت مُرکّب میرود، این شهر پایتخت خوشنویسی ایران است، انگار کوچه مُرکّبفروشها بیشتر به اینجا میزیبد.
این روزها حال و هوای قلمم فرق کرده، انگار میخواهد ادای دین کند به یک عمر عزت در سایه پرچمی که نام خدا در وسط آن حک شده است.
به همه چیز جور دیگری نگاه میکنم، مثلاً حالا همین کوچه... همین کوچه که نمیدانم کدامش بخوانم، هر کدامش باشد واجآرایی زیبایی دارد. فکر میکنم که مُرکّب قلم من، مَرکب راهواریاست برای بیان حقیقتها، حقیقتی به نام عزت، به نام اقتدار، بهنام ایران.
مَرکب من، همین قلم است که خدا برآن قسم خورده و بر هر آنچه مینویسد.
دلم میخواهد با پررنگترین مُرکّبها بنویسم:
«ایران دوستت دارم.»
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✂️ زلف بر باد نده تا نشود داعش شاد
اثر هنرمند: سید محمدرضا موسوی
#شیراز
#داعش
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
لشکر سلبریتی که برای مرگ مهسا امینی اشک تمساح ریختید، زمین #شاهچراغ به خون ایرانیان رنگین شد نمیخواهید واکنشی نشان دهید؟
♦️ننگ به شما که حس مردمی بودنتان به خواست آمریکا و اسرائیل میجوشد
#مهران_مدیری #علی_کریمی
@serajna
#شیراز
#داعش
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
May 11
🔸و اینک پایان آزادی!
✍ علی کردانی
این تصویرِ حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز است؛ تروریستها چندین تن از زائران و مردم بیگناه را به شهادت رساندند.
هر چند که این خباثتها نسبتی با مردم ندارد؛ اما اعتراضات و آشوبهای دامنهدار خیابانی خواسته یا ناخواسته این کد را به دشمنان منتقل میکند که تا تنور داغ است بیایید و نانتان را بگذارید.
دشمنانی که با خواب تجزیه و ناامنی ایران شب را بهسر میبرند، گاهی سودای تعبیر خواب میکنند.
ای کاش جوانان و دختران این مملکت دریابند که پایان آزادی در این تصاویر و مثل آن خلاصه خواهد شد.
#اجتماعی
#ایران_امن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
▪️زر و زور و تزویر
✍ محمدحسین مطهری
جبهه باطل
گاه با لباس زور
و گاه با لباس زر
و گاه با تزویر به میدان میآید
فرقی ندارد؛ جبهه باطل، باطل است با هر لباس و هر شعار و هر ندایی.
اگر ندای #اسلام را از حلقوم باطل شنیدی فریب نخور؛ این ندا، همان پیراهن عثمانی است که قرار است علی را مدتها درگیر کند تا عمار و مالک را از او بگیرد.
#شیراز_تسلیت
#ایران_تسلیت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📸 انگشتر خونین شهید آرمان علیوردی که به دلیل ضربوشتم آشوبگران شکسته و خونین شد
◼️برای ما انگشترهای خونین، خود روضه مجسم است...
#شهید
#آرمان #آرتین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
✏️آقای مسئول! ▪️#شیراز_تسلیت ▪️#مردم_بیگناه ✍️ محمدجواد محمودی #نویسندگان_حوزوی @HOWZAVIAN
#با_کاربران
به نظرم سهل انگاری مسئولان در حوزه فرهنگ و رسانه و کم کاری شان، بیش از مماشات در برابر اوباش و فتنه گرهاست.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
از نقد و نظرتان استقبال می کنیم
☑️روحانیت و ناکامی در خنثیسازی اغتشاشات
✍ سیدروح الله سیدی
🔸روحانیت امروز با مسائل متفاوتتری از گذشته و پیشینه خود روبهرو است. جهان پیچیدهای که نمیتوان آن را همانند اجتماع ساده گذشته قلمداد کرده و در تناسب با موقعیتهای اجتماعی، سیاسی و حتی فرهنگی اقدام کرد. در همتنیدگی و حجم زیاد معانی موجود در جهان جدید در تعاملات روزمره عرفی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اجازه تعاملات سنتی را از روحانیت سلب کرده و کارویژه آنها را در جهان امروز معاصر، به چالش کشیده است. بنابراین مسألهی جهان امروز مسأله هویت مدرن و دنیای جدید است که با ایجاد طرح دهکده جهانی تلاش میکند ارزشها، باورها و هنجارهای اسلامی را به تدریج با ایجاد تساهل و تسامح از میان برداشته و پس از زدودن هویت اسلامی از چهره کنشگران و آحاد امت اسلامی ایران، فرآیند تحقق هویت متناسب با تفکر خود را دنبال نماید.
📎 متن کامل را در «روحانیت امروز» بخوانید
#روحانیت
#آسیب_شناسی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN