eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
460 ویدیو
173 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 آیت الله مرعشی نجفی(ره): «من خیلی بارم سبک است و هیچ نگرانی ندارم؛ تنها یک چیز مرا زجر می‌دهد و آن این است که می‌ترسم در ایّام زندگی‌ام نوشته یا صحبت‌های من در هر موردی باعث شده باشد که حقی ناحق شود یا در همسایگی ما گرسنه‌ای بوده باشد و ما غذای سیر خورده باشیم که والله و بالله و تالله اگر چنین چیزی بوده، من آگاهی نداشته‌ام. شما هم بارتان را سبک کنید و از تجمّل‌پرستی و خانه‌ی بزرگ و ... بپرهیزید که همه چیز ظرف چند دقیقه نابود می‌شود.» 🇮🇷 کانال قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی @HOWZAVIAN
📚بازی آغاز شده 🔅 روش های شناخت و تحلیل بازی های کامپیوتری ✍ محمد حسن یادگاری 📖 در جهان اکنون ما بازی های کامپیوتری به یک نیروی مهم فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده اند و به صورت گسترده ای در مجامع علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته اند. کتاب حاضر با توجه به سه حوزه تشکیل دهنده هر چرخه رسانه ای - یعنی «متن پیام»، «مخاطب» و «سازمان صنعت رسانه»- به ارائه روش های تحقیق متناسب با این چرخه در حوزه مطالعات بازی میپردازد. https://sooremehr.ir/book/4035 ناشر : سوره مهر - سال نشر : 1399 انجمن سواد رسانه طلاب @HOWZAVIAN
🔴 کرامت‌ بزرگ آیت الله مصباح 🔻‌ اين روزها عده‌ای از دوستان آيت‌الله مصباح، در رسانه ملی به نقل پاره‌ای از کرامت‌های آيت‌الله مصباح پرداختند که آری ايشان از زمان مرگ خود و وضعيت بعد از مرگشان مطلع بوده‌اند و همچنين بعد از مرگ چشمان خود را برای غسال‌شان باز کرده‌‌اند. 🔹بنده به آن دوست پاک‌نیت عرض مي‌کنم اينها که چيزي نيست؛ چنين مسائلی درباره بسياری از افراد عادی هم فراوان نقل و تجربه شده است. 🔹کرامت بزرگ آيت‌الله مصباح اين بود که آنچه ديگران در آيينه نمی ‌ديدند، در خشت خام مي‌ديد. ايشان پيش از انقلاب، انحطاط انديشه‌اي و عملي‌ برخی از انقلابيون بزرگ را پيش‌بينی کرد. (انقلابيونی که حتي خودشان را پدرخوانده انقلاب مي‌دانستند و حتی ابراز میکردند آنها بودند که امام را براي تسريع در پيشبرد اهدافشان، جلو انداختند؛ به اين دليل که سيد بود و مقبوليت مردمي داشت!) 🔹کرامت بزرگ آيت‌الله مصباح اين است که از اوايل دهه شصت، بی اعتقادی پاره‌اي از مدعيان روشنفکري غربزده و نفوذيان انگليسي به اسلام و انقلاب را که حتي در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نفوذ کرده بودند! و در رسانه‌های جمهوری اسلامی به تفسير مثنوی و نهج البلاغه مي‌پرداختند!، ابراز کرد و تقابل آنها با تفکر اسلامی و قرآنی و انقلابی را دست کم ده سال جلوتر از دیگر افراد تیزبین آفتابي کرد. 🔹کرامت آيت‌الله مصباح اين نيست که بعد از مرگ، براي غسّال چشمان خود را باز کند؛ چشمان او هميشه باز و بينا و بصير بود؛ او شصت سال است که به دنبال بازکردن چشمان ديگران بر روي حقايق اسلام و فرهنگ اهل بيت بوده است و در اين جهاد بزرگ، عمارگونه هزاران چشم را بينا کرده است؛ فتنه‌های عمیق را آشکار کرده است؛ غبارهای غلیظ را کنار زده است و عمارگونه جان و آبرو و هستي خود را فداي انقلاب و ولايت کرده است. اینهاست کرامات عمار انقلاب. ✍شریفی 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی @HOWZAVIAN
💐با سلام خدمت اعضای محترم نویسندگان حوزوی 🔹این کانال همواره به دنبال شناسایی زمینه‌های رشد نویسندگی در حوزه علمیه است، از حضور سه دسته باید در این کانال قدردانی ویژه کنم، اول: مخاطبان غیرحوزوی که نوشته حوزویان را دنبال می‌کنند، دوم: نویسندگان حرفه‌ای حوزه که تحمل خود را از برخی نوشته‌ها بالا می‌برند، سوم: طلاب نوقلم که اراده آهنین برای شروع دارند؛ بی‌تردید کنار آمدن این سه طیف در چنین کانالی، سبب رشد و تعالی مجموعه جامعه دینی خواهد شد، ویژگی ها و معایب عرصه نوشتن دینی و انقلابی خود را نشان می دهد. ✔️ بر خود فرض می‌دانم زبان قدردانی برای حضور یکایک عزیزان در این محفل بگشایم به این سبب که برای جریان یافتن نوشتن و نویسندگی در حوزه صبور هستند؛ حرکتی که نیازمند همکاری همگان است. 📌 و اما جشنواره حضرت ابوطالب علیه السلام که مخاطبش همه اعضای محترم هستند؛ فرصتی است برای نوشتن شما. بی شک همه مخاطبان به ویژه پژوهشگران مجال مناسبی برای تدوین مقالات علمی ندارند، خدا را شاکریم فرصتی مهیا شده تا بهانه ننوشتن😊 برای همایش‌ها گرفته شود، می‌توانیم در فرم‌های متنوع و با تعداد کلمات محدود بنویسیم؛ و در رقابت این چنینی، قلم خود را محک بزنیم. ✍️ قوانین کلیدی برای نگارش اثر در جشنواره ادبی رسانه ای حضرت ابوطالب(ع) موضوع: درباره ابعاد شخصیتی حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر اکرم(ص) و پدر گرامی امیر مؤمنان(ع) دست به قلم شوید. توجه داشته باشید که قرار نیست در قالب‌های پیشنهادی به همه زوایای شخصیتی پرداخته شود، نویسنده و و تبلیغی، امتیاز اصلی نوشته‌هاست. به ترتیب👇 نام کامل نویسنده: تحصیلات: شماره تلفن: شماره حساب و کارت بانک ملی: شهر: تیتر اثر: متن اثر: .... و درج کلمه: «پایان» .............‌‌‌‌....................................... حداکثر کلمات در متن اصلی(بدون مشخصات نویسنده)👇 مینیمال: 60 کلمه نثر ادبی: 500 کلمه یادداشت: 800 کلمه گزارش کتاب: 1000 کلمه گزارش تحلیلی تاریخی: 1200 کلمه تا سی ام بهمن فرصت ارسال دارید. 🗞ارسال در قالب فایل ورد اندازه قلم ۱۴ فونت B Mitra سپاس💐 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📕 کتاب را بخوانیم(2) ✍️ استاد سیدمهدی شجاعی 🔻آیا هیچکس توانسته است غم فاطمه(س) را در سوگ پدر به تصویر بکشد جز ناله‌های بیت الاحزان فاطمه؟ 🔻در اندوه جگر سوز علی(ع) در مواجهه با فاطمه‌ی میان در و دیوار و گاه شستن صورت نیلی و بازوی کبود فاطمه (س) هیچ هنرمند عارفی توانسته است بسراید آنچنان که از عمق رنج آدمی در چروک‌های پیشانی علی(ع) خبر دهد و وسعت غم‌های خلقت را در پهنای اشک علی(ع) بشناسد و بشناساند جز با اشک پنهانی علی(ع)؟ @HOWZAVIAN
🔅 مصباح دوستان بعد از چند سالی شلوغ کاری توی‌دورانِ تحصیلی راهنمایی و دبیرستان ، فصل جدید دانشجویی برایم شروع شد.سال ۸۹بود. اوایل دانشگاه هم همان شلوغ بازی ها ادامه داشت.فکر کنم آخرین شلوغ کاری هم یک برف بازی حسابی توی دانشگاه بود. کم کم شلوغ بازی ها، جای خودش را به گروه مطالعاتی و حلقه مباحثاتی داد. امین، از رفقای ارشد جامعه شناسی که از کارشناسی شیمی تغییر رشته داده بود، هم بحث خوبی بود...صبور، آرام،با سواد... بحث ها هم حول‌محور علوم انسانی‌بود؛ مثل ژاپن اسلامی، جنبش‌نرم افزاری، علوم انسانی اسلامی و.... غیر از امین رحمانی، حجت صیادی، رسول جوهری و دیگرانی هم بودند که مباحث جدید و جدی را مطرح می کردند. کم کم شوخی ها و خنده های سر کلاس، تبدیل شده بود به مباحث جدی تر که نشان از تفاوت عمیق نگاه ها بود... فصل‌ تضادها و تنافی ها،شروع شده بود.خاتمیت و جامعیت دین با آنچه که برخی از اساتید‌به عنوان«دین هم صدایی بین‌صداهاست» در تضاد علنی بود. برخی هم که خیلی شیک و مجلسی التقاط را تدریس میکردند... «غرب و تمدن غرب خوبی هایی داره، اسلام هم خوبی هایی ، و ما باید بین این ها جمع کنیم برای‌تمدن نوین».این بود کلام استادی که بعد از کلاس با او بحث کردم و با اشاره به کلمه التقاط، تلمیحا پذیرفت که بله!این نگاه متهم به التقاط است... 👈  خواندن بیشتر 👉 ✍ یادداشت‌های یک طلبه @HOWZAVIAN
🔴 مدیریت کشور با دسته بیل! امروز 22 دی‌ماه یک هزار و سیصد و نود و نه هجری شمسی، در یکی از بخش‌های گزارشی اخبار ساعت دو شبکه‌ی یک سیما، گفتگویی شد با صادرکننده‌ی نمونه‌ی امسال که همین امروز معرفی و از او قدردانی شده بود. مجری آماری ارائه‌ی کرد دلالتگر بر اینکه اختلاف فاحشی بین میزان واردات و صادرات ما وجود دارد؛ یعنی واردات خیلی بیشتر از صادرات است؛ در حالی که ظرفیت صادرات کشور ما بسیار بیشتر از آن اندازه‌ای است که امروز انجام می‌شود. بعد از این صادرکننده‌ی نمونه پرسید به نظر شما چقدر از مشکلات شما در صادرات، ناشی از تحریم‌های بیرونی است و چه قدر ناشی از تحریم‌های داخلی (=کوتاهی‌های خواسته یا ناخواسته‌ی سیاست‌گذاران و مدیران دولتی). او پاسخ گفت: ۳۰ درصد خارجی و ۷۰ درصد داخلی و بعد نمونه‌هایی از بی‌تدبیرهایی دولتیان را بیان کرد. حرف او را در کنار نظرهای کارشناسی دیگری گذاشتم که اتفاق نظر دارند که سهم سوء مدیریت (اگر نگوییم سوء نیت) در مشکلات امروز جامعه‌ی ما به مراتب بیشتر از سهم دشمنان بیرونی است. اینجا بود که ناگهان مدل مدیریتی دولت فخیمه‌ی یازدهم و دوازدهم را کشف کردم؛ مدلی که می‌توان آن را «مدیریت دسته بیلی» نامید. برای روشن شدن جزئیات این مدل از داستان زیر کمک می‌گیرم. آورده‌اند که مرد کشاورزی خواست آتشی روشن کند که خیر سرش چای کوفت کند؛‌ ولی خود آتش گرفت. خوشبختانه او چند برادر داشت که در زمین‌های کناری مشغول کار بودند و به سرعت خود را بالای سر او رساندند و آتش را خاموش کردند و او را به مریض‌خانه بردند. طبیب پس از معاینه و سی‌تی‌اسکن و آندوسکوپی و... در پرونده‌اش نوشت: ۳۰ درصد سوختگی ۷۰ درصد کوفتگی. سپس رو به برادران غیورش کرد و علت را پرسید. گفتند حقیقتش چیزی دم دستمان نبود، مسائل کشور را با بیل خاموش کردیم! ✍ جیم جواتی @HOWZAVIAN
تا نویسنده شویم 💠 معرفی کتاب 🔹حتما کارتون جوجه اردک زشت را دیده اید. در این داستان جوجه اردکی در مزرعه‌ای سر از تخم بیرون می‌آورد و به واسطهٔ زشتی اش مورد ریشخند و تمسخر هر روزهٔ دیگر حیوانات مزرعه قرار می‌گیرد، تا اینکه با رسیدن به سن بلوغ به قوی سپید زیبایی تبدیل می‌شود و شگفتی و شرمساری دیگر حیوانات را برمی‌انگیزد. 🔹داستان‌ جوجه اردک زشت را شاعر و نویسنده ای دانمارکی، به نام هانس کریستین اندرسن (۱۸۰۵_۱۸۷۵) نوشته است. این را گفتم تا شما را با کتاب قصه زندگی من نوشته این نویسنده آشنا کنم. نویسنده ای که برای رده سنی کودکان و نوجوانان می نوشت. وقتی کتاب قصه زندگی من را بخوانید تصدیق می کنید که جوجه اردک زشت داستان زندگی خود نویسنده است. نویسنده ای مذهبی که آغازین سطور کتابش را با نام خدا آغاز می کند و پایانش را نیز با یاد او به سرانجام می رساند. نویسنده محجوب در صفحات میانی کتابش نیز از مفاهیم دینی و مذهبی بهره می برد. 🔹این کتاب ۱۳۰ صفه دارد و من آن را امروز در مسیر رفت و برگشت قم و تهران و نیز سالن انتظار بیمارستان خواندم. در قسمتی از کتاب می خوانیم:《زندگیِ من بد قصه‌ای نیست؛ کم پربار و میمون نبود. اگر در دوران بچگی که بی‌کس و یک‌لاقبا پا به عرصه اجتماع گذاشتم، پریِ دانا و توانایی سر راهم سبز نمی‌شد و نمی‌گفت: «کار و هدفت را انتخاب کن، آن وقت من هم با رشد فکریت و متناسب با سیر منطقی عالم، راهبر و نگاهدارت می‌شوم»، امکان نداشت سرنوشت من سعادت‌آمیزتر و اثربخش‌تر و موفق‌تر از این از کار دربیاید. قصه زندگی من حقیقتی را که بر من روشن کرده، بر عالم و آدم هم آشکار خواهد کرد و آن این‌که خدای بخشنده‌ای هست که همه چیز را به خیر و صلاح ما می‌سازد. میهنِ من، دانمارک، سرزمین شاعرانه‌ای است مالامال از قصه‌های عامیانه و ترانه‌های دیرینه و تاریخ گرانبار آن با تاریخ سوئد و نروژ درآمیخته. جزیره‌های دانمارک از جنگل‌های باشکوه درختان آلش و کشتزارهای غله و شبدر پوشیده شده و بی‌شباهت به باغ‌هایی نیست که به سبک زیبا آراسته شده باشند. فونن، یکی از این جزیره‌های سرسبز است که زادگاه من، اودنسه، در آن قرار دارد. اسم این خطه از اودین، رب‌النوع کافران، گرفته شده که بنابر اعتقادات کهن در این‌جا می‌زیسته. فونن که مرکز جزیره است از کوپن‌هاگ بیست و دو مایلی فاصله دارد....》 این کتاب را نشر نی منتشر کرده است. ✍️ محمدصدرا مازنی @HOWZAVIAN
حوزه/ جشنواره ادبی ـ رسانه‌ای حضرت ابوطالب(ع) آغاز به کار کرد به گزارش خبرگزاری حوزه، جشنواره ادبی ـ رسانه‌ای حضرت ابوطالب(ع) با مشارکت دبیرخانه «همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم(ص)»، «خبرگزاری حوزه» و «گروه نویسندگان حوزوی» آغاز به کار کرد. بر اساس این گزارش: این جشنواره با هدف تولید محتوا و بهره‌مندی از ظرفیت اصحاب رسانه و ادبیات درصدد است، در سه بخش «شعر»، «نثر ادبی» و «نگارش رسانه‌ای» آثار مرتبط با شخصیت حضرت ابوطالب(ع) پدر بزرگوار امیر مؤمنان علی(ع) را جمع‌آوری کند. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا ۳۰ بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. هنرمندان و نویسندگان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های شعر کلاسیک و نو، دلنوشته و مینیمال و یادداشت و گزارش به دبیرخانه گروه نویسندگان حوزوی به نشانی rahil۱۳۵۷@ در شبکه پیام رسان ایتا ارسال کنند. همچنین از برترین آثار در دو بخش جایزه ویژه و حق التألیف تقدیر و بهترین آثار این جشنواره نیز در رسانه‌های دینی و کانال نویسندگان حوزوی منتشر می‌شود. قابل ذکر است: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به کانال نویسندگان حوزوی به نشانی https://eitaa.com/howzavian مراجعه فرمایند. گفتنی است: جشنواره ادبی رسانه‌ای حضرت ابوطالب(ع) با مشارکت دبیرخانه همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) تحت اشراف مجمع جهانی اهل بیت(ع) با همکاری خبرگزاری حوزه و گروه نویسندگان حوزوی، اسفندماه امسال در قم برگزار می‌شود. https://hawzahnews.com/x9YQG بازتاب در خبرگزاری مهر mehrnews.com/xTx3C خبرگزاری شبستان http://shabestan.ir/detail/News/1014140 تبلیغ نیوز / دفترتبلیغات اسلامی @tablighnews پایگاه خبری عصر قم http://www.qom-online.ir/
🔴 درس‌هايي که بايد از علامه مصباح آموخت 🔸عليرغم بي‌تقوايي‌هاي فراوان عدة زيادي از مخالفان آيت‌الله مصباح، ايشان دربرابر شديدترين تهمت‌ها و افتراها و ناجوانمردانه‌ترين ناسزاها، هيچگاه پا از جادة حلم و بردباري و تقوا بيرون نگذاشت. 🔸دربرابر همه تهمت‌هاي ناروايي که به شخص او زده شد، واکنشي جز بردباري و سکوت نشان نداد. حتي تاجايي که مي‌توانست، به شاگردان خود نيز اجازة عکس‌العمل متقابل نمي‌داد. او هرگز خود را گرفتار اين حاشيه‌ها نکرد؛ او از مصاديق بارز اين آيه بود که «يُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِم‏» 🔸تهمت انقلابي نبودن به مردي که از نخستين حلقه‌هاي ياران امام بوده است و مجاهدت‌هاي کم‌نظيري در راه پيروزي انقلاب کرده است، کم تهمتي نبود؛ با نگاهي به 8 جلد کتابي که مشتمل بر بيانيه‌هاي جامعه مدرسين است، معلوم مي‌شود آيت‌الله مصباح از ابتداي نهضت تا واپسين روزهاي پيروزي نهضت، جزء کساني است که بيشترين امضاها را بر بيانيه‌هاي انقلابي جامعه مدرسين دارد. حال با وجود اين، عده‌اي ناآگاه يا مغرض در بوق و کرنا کنند که ايشان سابقة انقلابي نداشته است، افترايي بسيار سنگين و ناجوانمردانه است. 👈  خواندن بیشتر 👉 ✍️ احمدحسین شریفی @HOWZAVIAN
📕 کتاب را بخوانیم(3) ✍️ استاد سیدمهدی شجاعی سوز اشک‌های فاطمه هنوز پای عارفان را در بیت الاحزان او سست می‌کند و کمر ابرار را می‌شکند و آتش به جان اولیاء الله می‌اندازد. معاذالله که رشحه‌ی هیچ قلمی بتواند با اشک سوزناک علی به هنگام شستن پیکر فاطمه برابری کند. کجاست اسماء؟ از او بپرسید، فرشتگانی که در اشک‌های آن هنگام علی به تبرک غسل می‌کردند، بال و پرشان نسوخت؟ درد را اگر بسیار عمیق باشد به زخم تشبیه می‌کنند و زخم را اگر بیش از حد سوزنده باشد به آتش و حرارت! کدام آتشی می‌تواند با هُرم قلب علی در بیست وپنج سال سکوت خار در چشم و استخوان در گلوی او برابری کند؟ پس اینگونه دردها مشبه نیستند مشبهُ‌به‌اند. انگار که تاریخ را در سرزمین شیعه با خون رقم می‌زنند با مظلومیت خون. @HOWZAVIAN
🔺«دنیا» تا حالا فکر کرده ای در بیمارستان‌ها یا غسالخانه‌ها، چه‌ ارواحی وجود دارند که جایی بین برزخ و این دنیا در حال رفت و آمد و انتظارند؟ دنیای من و توی مومن، دقیقا دارد رنگ و بوی دنیای ماتریالیست‌ها را به خود می‌گیرد بسکه غرق شده ایم در همین زرق و برق‌ها، گرفتاری‌ها و.. فرق من نمازخوان و فلانی بی خدا، منحصر شده در دو رکعتی نماز بی‌حال، نه در نگرش روزمره ... رفیق! دنیا خیلی بزرگ‌تر و جذاب‌تر وخدایی تر از این چیزهاست که می‌بینیم... 👈  خواندن بیشتر 👉 @HOWZAVIAN
💠 راه انسجام تشکل‌های تربیت محور انتخاب هدف واحد و متعالی است نخ تسبیح همه برنامه‌های تربیتی، در داشتن هدف تربیتی است. باید گفت تمام برنامه‌های تربیتی در خدمت محقق کردن هدف تربیتی‌اند. باوجود روشن بودن این مسئله، بازهم بسیاری از تشکل‌ها هدف مشخص و واضحی را دنبال نمی‌کنند. آن‌ها می‌گویند ما می‌خواهیم انسان‌هایی منطبق با تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم؛ اما این مفهوم بلند و عمیق، جزئی نشده و مصداق‌های آن نيز به‌صورت دقیق مشخص نگرديده است. نخستین گامی که تشکل‌ها برای رفع این مشکل باید بردارند، انتخاب یک اندیشمند مسلمان معاصری است که در زمینه تربیت از نگاه اسلام متخصص بوده؛ و دارای اندیشه نظام‌مند و مستند براي تربیت کودکان و نوجوانان باشد. بعدازاین انتخاب، باید هدف غایی تربیت را در نگاه آن متفکر بررسی کرد. ✍️ علی فاطمی پور @HOWZAVIAN
خانم فائزه هاشمی گفته که سردار سلیمانی کاری برای توسعه ایران نکرد! اولا توسعه اقتصادی وظیفهٔ ایشان نبود؛ ثانیا بی‌عرضه ها و کاخ نشینان کارگزاران در هیچ چیز به گرد پای حاج قاسم هم نمی‌رسند و همین گلباران شدن اقتصاد را مدیون عشاق کاخ سفیدیم؛ ثالثا برای فهم ارزش کار شهید سلیمانی (ره) فقط یک لحظه تصور کنید که او هم مثل جماعت اصلاح طلب فکر می‌کرد و مثل عیسی کلانتری می‌گفت که ناامنی یکی دو ساعته شهرهای ما بهتر از جنگیدن در شهرهای سوریه است. مردم زمان جنگ روزی چند ساعت ناامنی را تحمل می‌کردند. یکی دو ساعت که چیزی نیست! ✍️ مجید پاک‌نیت @HOWZAVIAN
شعور فاطمی هر ساله با فرا رسیدن مناسبت های دینی و مذهبی فضای مجازی پر میشود از تصاویر و صوت ها و فیلم های حماسه سرایی و مداحی و مرثیه خوانی عاشقان اهل بیت علیهم السلام که احساسات هر بیننده ای رو جریحه دار کرده و منجر به جاری شدن قطرات اشک بر گونه ها و گرفتگی قلب در مصائب اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت شده و همین امر است که اسلام را زنده نگه داشته است. اما بدانید و آگاه باشید که تمامی ما مأمور به تحقق انقلاب جهانی هستیم و این وظیفه هر کدام از ما به اندازه توان و جایگاهی که در آن هستیم، است. انقلاب جهانی که همه مردمان آن بر اساس قوانین عقلی و فطری که منطبق بر دین و شریعت است به اطاعت از الله در تمامی ابعاد بپردازند. ✍️ مجتبی میرزایی @HOWZAVIAN
✔️ چگونه روحانی کرونا نگیرد! مستحضریم که رئیس جمهور محترم تمام پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا را تا هم فیها خالدونشان رعایت می‌کند؛ به همین دلیل به مجلس شورای اسلامی نرفتند، جلسه‌ی سران قوا را کنسل کردند، سفرهای استانی هم که خدا پدرت را بیامرزد؛ البته نمی‌توان ایشان را از این بابت ملامت کرد؛ چون اولندش که ایشان آدمی عاقل‌اند دومندش حتی اگر خود حضرت ایشان هم بخواهند، ستاد ملی مقابله با کرونا اجازت نمی‌دهد که ایشان پایشان به بیرون درز کند؛ و به قول جناب حافظ کرمانی (پسرخاله‌ی‌ حافظ شیرازین ایشون) صلاح کار کجا و من خراب کجا نمی‌دهند اجازت مرا به سیر و سفر منتها خوشبختانه خبر جدیدی منتشر شده است که می‌تواند سبب شود جناب رئیس جمهور دوباره به آغوش جامعه بازگردند؛‌ و اما خبر: «تاکنون هیچ‌گونه گزارشی از مرگ و میر یا ابتلای کرونا در میان نانوایی‌های تهران نداشتیم؛ زیرا گرمای بالای ۶۰ درجه پاشنه آشیل بیماری کرونا است؛ یعنی از زمان تهیه خمیر و چانه نان تا قرار گرفتن در تنوری با دمای حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه امکان بقای این ویروس وجود ندارد.» (خبرگزاری مهر: ۲۳ دی ۹۹) فلذا پیشنهاد می‌شود که زین پس، جلسات سران قوا و ایضاً جلسات مجلس شورای اسلامی کلهم در نانوایی‌های سنتی تشکیل شود؛ همچنین جناب ایشان می‌توانند بی هیچ نگرانی، سفرهای استانی‌شان را از سر بگیرند؛ تنها نکته اینکه دیدارهای عمومی و خصوصی و افتتاح‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنند دوستان که همه در نانوایی‌ها برگزار شوند. مزیت دیگر این طرح آن است که جناب رئیس جمهور وقتی دارند از این نانوایی (ببخشید از این) جلسه/ شهر به آن جلسه/ شهر تشریف می‌برند، مثل گذشته می‌توانند از داخل ماشین، نظرسنجی‌هایشان را انجام دهند. تازه ایشان پس از اتمام جلسات می‌توانند نان گرم تازه‌ی خاش‌خاشی به منزل ببرند که با کله‌جوش سمنانی آی می‌چسبه. ✍️ جیم جواتی @HOWZAVIAN
📕 کتاب را بخوانیم(4) ✍️ استاد سیدمهدی شجاعی 🔻گویی تقدیر چنین بوده است که حضور دو روزه من در دنیا با غم و اندوه عجین شود... 🔻اما آمدم، آمدم تا دفتر زنان بی سرمشق نماند، آمدم تا قرآن مثال بیابد، تفسیر پیدا کند، نمونه دهد، آمدم تا خلقت بی‌غایت نماند، بی‌مقصود نشود، بی‌هدف تلقی نگردد. 🔻من اگر نبودم، من و پدرم اگر نبودیم، من و شویم اگر نبودیم، من و شما نور چشمان و فرزندانم اگر نبودیم، اگر ما نبودیم، جهان آفریده نمی شد، خلقت شکل نمی گرفت، آفرینش تکوین نمی‌یافت، این را خداوند جلَّ وَ عَلا تصریح فرموده است. @HOWZAVIAN
📌چرا این همه استغفار؟! ☘حتی اگر کمی اهل انس با منابعی مثل مفاتیح الجنان یا دیگر کتاب‌های اعمال و اذکار باشیم، روایت‌های مختلف و متنوع مربوط به تأکید بر استغفار فراوان به چشممان خورده است. ☘بسیاری از علما و بزرگان هم بوده و هستند که در دستورالعمل‌های سلوکی خود، به تداوم بر استغفار سفارش می‌کنند و آن را کلید گشایش همه رزق‌ها، مخصوصاً رزق معنوی می‌دانند. ☘اما راستی، این همه تأکید برای چیست؟ و اساساً این همه استغفار، از کدام گناهان؟ شاید کسی پیدا شود که در دلش یا به زبان بگوید: من که مراقب همه رفتارهایم هستم و هیچ گناه و خطای فاحشی که آن را به یاد داشته باشم، از من سر نزده است؛ من دیگر چرا باید این همه استغفار کنم؟اگر شما هم این‌طور فکر می‌کنید، از همین فکرتان استغفار کنید. استغفار فراوان ما فقط برای گناهان و خطاهایی نیست که خودمان از روی قصد مرتکب شده‌ایم، که خیلی از خطاها از ما سر زده که خودمان متوجه نشده‌ایم یا آن را به یاد نداریم. ☘گذشته از این‌ها، همین که ما خیال کنیم همه دستورات پروردگار را درست و کامل اطاعت کرده‌ایم و کاملاً مطیع اوییم و هیچ حقی از او بر گردن ما نیست، خودش خطای اعتقادی بزرگی است که نیازمند استغفار است. ☘همیشه و در همه حال باید خود را بدهکار حضرت حق بدانیم و در برابر او احساس شرمساری کنیم و از او طلب آمرزش کنیم: استغفر الله ربی و اتوب الیه...مرتضی رجائی @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقایسه جایگاه زن در اسلام و غرب 💠مروری کوتاه بر نگاه اسلام به نقش زن در اسلام این اثر کاری از گروه فرهنگی عقیق جهت انتشار در طرح بانوی بی نشان -فاطمیه- معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه تولید شده است. 👈 تبلیغ_نیوز @HOWZAVIAN
CamScanner ۰۱-۱۳-۲۰۲۱ ۱۳.۰۳.pdf
4.07M
طرح مقدماتی بازسازی علوم انسانی" گفتاری منشر نشده از آیت الله در فروردین 1362 موضوع: گزارش فعالیت های بسیارگسترده و عمیق از "طرح مقدماتی بازسازی علوم انسانی" و پاسخ علمی، اخلاقی و غیر مستقیم به بسیاری از شبهات و تهمت ها منبعی بسیار غنی درباره شناخت عمیق آیت الله مصباح از تحول بنیادین علوم انسانی و مراحل مختلف تحول علوم انسانی این متن به خوبی نادرستی برخی از خاطرات غلط، خیالی و سطحی از اندیشه عمیق آیت الله مصباح یزدی در مواجهه بنیادین و اساسی با علوم انسانی در دهه 60 را نشان می دهد. آیت الله خامنه ای: 🔹مسبوقید که در یک مجموعه‌ای با کمک اساتید دانشگاه جمع شدند تا کارهایی را در زمینه‌ی علوم انسانی ریشه گرفته در باورها و مبانی اسلامی تهیه کنند؛ منتها کارهای ابتدایی و اولی بود. اگر آن اهمیت و آن تلاش در طول این بیست و چند سال ادامه پیدا می‌کرد، ما امروز از این جهت وضع بهتری داشتیم؛ اما ادامه پیدا نکرد. بیانات در دیدار با شورای بررسی کتب علوم انسانی- ۸۵/۱۱/۲ 🌐 اصول فلسفه و روش رئالیسم @HOWZAVIAN
‌ 🔅 تنهایی و کمبودهایت را نمی‌توانی با مردم جبران کنی ... 🌐 طلبه‌ای عکاس @HOWZAVIAN
🔰فیلسوف پرهیزکار 🔹علامه طباطبائی پس از شهادت استاد مطهری در وصف ایشان گفته بود: «انسان باتقوایی بود، تقوایی که از فلسفه اسلامی به دست آورده بود.» راز این رابطه شاید این باشد که فلسفه، اندیشه را نظم می‌دهد. مبنای فلسفه برهان و استدلال و تلاش برای رسیدن به یقین است؛ از این رو فیلسوف می‌کوشد تا از مغالطه و بیان نامرتب دوری کند و همین امر از اندیشه به بیان و عیان او نیز سرایت می‌کند. فلسفه اسلامی به همین امر اکتفا نمی‌کند و به خصوص در حکمت متعالیه و اشراق، در کنار تعقل و تفلسف، تهذیب نفس و نورانیت درون نیز لازم است. 🔸موضوعی که بی‌تردید مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی نیز مصداق بارز آن است، چرا که به گواه موافق و مخالف، در چهل سال اخیر، آیت‌الله مصباح جزء فيلسوفان برجسته رده اول جهان اسلام بوده است. او در فلسفه تنها یک مدرس نبود؛ بلکه صاحب ایده و جسارت نقادی بزرگان فلسفه بود. او نه تنها در فلسفه اسلامی، بلکه در فلسفه غرب نیز سری در سرها داشت. با مرور زندگی ایشان، می‌توان همان گونه که علامه طباطبایی بیان داشته بود، تقوای حاصل از فلسفه اسلامی را مشاهده کرد. 🔹این به معنای آن نیست که نقد و نقصی بر ایشان وارد نبود؛ بلکه سخن این است که ممشا و مبنای مواضع و تصمیماتش بر اساس تقوا و یقین بود، نه هوی و هوس و قدرت و سیاست‌بازی. او می‌توانست در کنجی به درس و بحث ممحض شود و طمطراق علمی خود را فزونی بخشد و گرد اهانت و هتاکی دونمایگان سیاست به دامنش ننشیند؛ اما بر اساس همین تقوا تشخیص داد باید به عرصه سیاست پا بگذارد و حتی در جزئیات و مصادیق ورود کند. اگرچه آماج هجوم و هتک حرمت قدرت‌طلبان بی‌تقوا هم قرار گیرد و وجهه علمی و آبرویش هم مخدوش شود. این مهم جز با تقوایی عمیق و ریشه‌دار حاصل نمی‌شد. 👈  خواندن بیشتر 👉 ✍ مهدی عامری @HOWZAVIAN
🔴 آنچه قرار بود مخالفان وارونه نشان دهنددموکراسی به روایت علامه مصباح 1⃣ «اگر دموکراسى در بُعد قانونگذارى به این معنا باشد که قانونى که با اسلام سازگار نیست، معتبر شناخته شود و ما تصور کنیم که اسلام چنین قانونى را معتبر می‌داند، این بدان معناست که چیزى که با اسلام سازگار نیست، با آن سازگار شود! این مطلب روشن است و احتیاج به استدلال ندارد.» 2⃣ «دموکراسی به معناي دوم، با رعایت شرایطی که اسلام براي حکام، قانونگذاران و مجریان قانون و براي قضات تعیین کرده، پذیرفته شده است. یعنی مردم در انتخاب افرادي که صلاحیت قانونگذاري و اجراي قانون را دارند مشارکت جدي داشته باشند و با این مشارکت، همکاري و همدلی خود را با دولت اسلامی اثبات کنند و خودشان را سهیم و شریک در امور کشور بدانند. این شکل از دموکراسی در اسلام قبول و در کشور ما هم بدان عمل می‌شود.» https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
♦️شما به شانس و اقبال باور دارید؟ شهید مطهری در کتاب بیست گفتار خود این چنین می فرمایند: «فکر بخت و فلسفه بخت هیچ علتی ندارد جز مظالم و ناهمواریها و بی عدالتی های اجتماعی. الهام کننده این فکر شیطانی، هرج و مرج ها و بی عدالتی های اجتماعی است». ایشان در ادامه می فرمایند: «چقدر فرق دارد که کسی برای سعی و کوشش اثر قائل باشد، ایمان داشته باشد به این که «لَیسَ لِلاِنسانِ اِلّا ما سَعی».(سوره نجم، آیه39). و بین کسی که بگوید هرچه زحمت بکشی از کیسه ات رفته، هیچ چیز شرط هیچ چیز نیست. چقدر فرق است بین اعتقاد « إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتىَ‏ یُغَیِّرواْ مَا بِأَنفُسِهِمْ».(سوره رعد، آیه۱۱) و بین اعتقاد به بخت. یکی از اصول قرآن خداوند متعال در قرآن کریم در دو جا می‌فرمایند، نعمتی را که به انسان‌ها عطا می‌نمایم و به آن‌ها بخشیده‌ام، از آنان نمی‌گیرم و آنان را محروم از لطف و نعمت خودم نمی‌نمایم، مگر آنکه انسان‌ها خودشان قدمی برخلاف قوانین و دستورات الهی بردارند و در مسیر و سلوک الهی خود تغییر ایجاد نمایند. در این صورت خداوند نیز نعمت خود را تغییر می‌دهد، و کسی قدرت جلوگیری و مقابله با خداوند متعال را ندارد. 👈  خواندن بیشتر در راسخون ✍ مجتبی میرزایی @HOWZAVIAN