.
📌 پینوکیو بهمثابه ایدهای برای سیاستگذاری
✍️ علی ابراهیمپور، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی
🔸 امروز ظهر، داشتیم برای اسماء کانالهای تلویزیون را میچرخاندیم که افتادیم در شبکه قم که پینوکیو نشان میداد. خاطراتم زنده شد. پینوکیو اهمیت و ترس از دروغ را در ما ایجاد کرد. به ما فهماند «دروغ خیلی چیز مهمی است». دقیقا نقطه مقابل وضعیتی که امروز در آن قرار داریم که پیدرپی #درودیوار به ما و بچههایمان میفهماند که دروغ چیز مهمی نیست که هیچ، چیز لازمی است.
💡 همینجا لامپی در ذهنم چشمک زد:
🔹 دروغ/صداقت مهمترین معیار سنجش جامعه و افراد از نظر دین است. مشکل #دروغ -خصوصا وقتی با چاشنی وقاحت همراه شود- این است که ابدا مشهود نیست که هیچ، نافی خودش است!
🔹 اگر دروغگویی ملاک و خطقرمز ماست (؟!؟)، خب باید سریع شاخکهای ما را تیز کند. برای اینکه شاخکهای ما را تیز کند، باید در پیشانی نگاه ما باشد. برای اینکه در پیشانی نگاه ما باشد، باید با ابزارهایی، محسوس و ملموس شود و در مانیتور نگهبانان و مرزداران لحظهبهلحظه رصد شود. اما چطور؟
🔹 پینوکیو نمیتواند الهامبخش باشد؟
🔹 «ما باید مسئولین را پینوکیویی کنیم!» هرکسی به میزان مسئولیت و مقامش باید پینوکیویی بشود! به محض دروغ، دماغش بزرگ شود؛ تا جایی که این دماغ بزرگ به سقف گیر کند و جلو حرکت او را بگیرد، اشکش را در بیاورد و او را به غلطکردم بیندازد.
#خط_مشی_گذاری
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔰حاج قاسم؛ پیروز در نبرد و دفاع ترکیبی
✍️دکتر آفرین قائمی، استاد حوزه علمیه خواهران
🔸شروع عملیات جنگ ترکیبی از سوی سردار سلیمانی از دوران جوانی ایشان در پی آشنایی ایشان با رهبر انقلاب در دوران دفاع مقدس رقم خورده است.
🔸از ترفندهای دشمن در جنگ هیبریدی، ترور به منظور ایجاد رعب و وحشت در میان گروههای مخالف یا مردم است، به گونهای که افراد به علت فشارهای وارده به حالت تسلیم درآمده و از مواضع خود چشم پوشی کنند؛ ترور به دو شکل، ترور شخص و ترور شخصیت اعمال میشود.
🔸دشمنشناسی دقیق، پایه و اساس دشمنستیزی و دفع کید دشمنان است، متأسفانه نوع مبارزان در دشمنشناسی لغزیده و گاه دوست یا بیطرف و متسالم را دشمن اصلی میانگارند یا حاضر نیستند منازعات ساده را چشم پوشیده و در مقابل دشمن اصلی متحد شوند.
🔗 متن کامل در فکرت
#مقاومت
#حاج_قاسم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 چرایی واکنش دوگانهی بشر در برابر شهوت و غضب
✍️ سید محمدتقی موسوی کراماتی، محقق و پژوهشگر
🔸حرکت روی خط میانه و ملایم زندگی طبیعی، مستلزم کنترل مداوم شهوت در جایگاه حداقلی آن در چهار دیواری خصوصی و فردی است، تا تعادل روند زیست عادی انسان برقرار ماند؛ آنچنانکه استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری راجع به فواید حجاب در چهار اصل آن را بیان کرده است که عبارتند از: آرامش روانی، استحکام پیوند خانوادگی، استواری اجتماع و ارزش و احترام زن که بخشهای مختلف زندگی انسان را در حد فرد، بخشی از جامعه، نیمی از جامعه و همه جامعه را در بر میگیرد.
🔸اگر رشته فهم جامعه با عقبه نظری و فکری حجاب قطع شود، ارتباط تعاملی با مسأله حجاب، استوار و پابرجا برقرار نمیشود و به جای آنکه پوشش را پاسدار آزادیهای انسانی پندارد، مانع آزادیهای خویش میانگارد و چنانچه فرآیند فهم فلسفه حجاب با همه معانی پیشینی آن به طور کامل در ذهن عمومی جامعه نقش بندد، به عنوان یک ارزش فراگیر اجتماعی به یک رفتار ثابت عمومی در فرهنگ انسانی تبدیل میشود.
🔸یک مطالعه تطبیقی که در ۶۶ کشور صورت گرفته نشان داده است که هر چه زنان در جامعه بیشتر با مردان مختلط باشند میزان طلاق بالاتر خواهد بود
🔗 متن کامل این یادداشت
#اخلاق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#ویژه_طلاب_و_دانشجویان(برادر و خواهر)
✔️ آموزش مهارتهای پاسخگویی در فضای مجازی
🖊 دوره شبههشناسی و پاسخگویی(1)
🔍 محورها
1️⃣مبانی و اصول تبلیغ در شبکههای اجتماعی
2️⃣ تکنیکهای مناظره و گفتوگو
3️⃣ جریانشناسی رسانه
4️⃣ آشنایی با خبرنویسی
5️⃣ مهارتهای کنشگری
6️⃣ یادداشتنویسی
✍️نامنویسی و آشنایی با دوره
@Madrese_Shobhepajohi
✍️ این رویداد تولیدمحور به همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزههای علمیه و با مشارکت مرکز علمی تربیتی مهدیه در قم برگزار میشود.
🖌 مزایا و امتیازات:
☑️ برگزاری به صورت حضوری و مجازی
☑️ ارائه گواهی شرکت در دوره
☑️ چاپ و نشر آثار برتر در نشریات و فضای مجازی
☑️ پرداخت حق الزحمه برای آثار پذیرفته شده
☑️ امکان ادامه همکاری در زمینه پاسخ گویی
#تبلیغ_مکتوب
#کنشگری_آگاهانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.....................................................................
نویسا بمانید تا #پویش_نوشتن تا #جهاد_روایت
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔆 نخل و زیتون
✍️ علیرضا مکتبدار، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی
به هر دو سرزمین عراق و لبنان سفر کرده ام. از عراق، گنبدهای زرین محو شده در غبار که همچنانکه پیشتر می روی، درخشان تر میشوند و از لبنان، تپه های پست سنگی، درختان پراکنده «ارز» از خانواده صنوبر، بوی قهوه، همچون قابهایی زیبا در فضای ذهنم آویخته شده اند.
از هر دو دیار، شاعران نامداری برخاسته اند. از متنبی و ابونواس و دعبل تا الجواهری و الزهاوی در عراق و از می زیاده و میخائیل نعیمه تا غسان مطر و نزار قبانی در لبنان.
در نمایشگاه کتاب بیروت، غسان مطر، این شاعر مسیحی سرگرم امضای تازه ترین اثر خود برای علاقمندان و خریداران کتابش بود. شنیده بودم قصیده ای در وصف امام حسین علیه السلام سروده است. خواستم شور و شعف خود را از اینکه شاعری مسیحی در وصف امام شیعیان قصیده ای سروده است ابراز کنم.
صبر کردم تا سرش کمی خلوت شد. در حالیکه بر روی صندلی نشسته و پای راستش را روی پای چپش انداخته بود، به او نزدیک شدم. قدری خم شدم تا در هیاهوی بازدیدکنندگان، صدای من که تلاش می کردم به عربی فصیح با او سخن بگویم، به گوشش برسد.
با ادب و نگاهی مهربان سرش را کمی برگرداند و به من نگریست. خودم را معرفی کردم و گفتم: شنیده ام درباره امام حسین علیه السلام قصیده ای سروده اید. پاسخ داد: آری.
سپس من به خود جرأت دادم و گفتم: من دو بیت به زبان عربی درباره پیامبر و اهل بیت ایشان سروده ام. اجازه می دهید برای شما بخوانم؟
با کمال شگفتی پاسخ داد: امشب دوستان در منزل من گرد هم جمع می شوند. شما هم بیایید و در آنجا شعرتان را بخوانید.
اما صد افسوس که این فرصت دست نداد و از حضور در محفل ادیبان و شاعرانی که برای حقیقت و در رثای آن شعر می سرایند، بی بهره ماندم.
شاعران مسیحی زیادی از دیار زیتون درباره امامان اهل بیت علیهم السلام شعر سروده و زندگی آنان را در قالب داستانهای دلکش روایت کرده اند.
#امام_حسین_علیه_السلام
#شعر #غسان_مطر #نزار_قبانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
☘️ عاملیت و ساختار در مقوله حجاب
✍️ احمد اولیایی، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی
🔹فارغ از تاریخچه حجاب در جمهوری اسلامی، اکنون و به ویژه پس از اغتشاشات اخیر، بی حجابی و بدحجابی مجددا مسأله شده است.
🔸واضح است که دشمن هم می داند بی حجابی دریچه نفوذ فرهنگی تمام عیاری است که اگر باز شود ده ها آورده ی دیگر برایش دارد، لذا از پررنگ کردن حاشیه های حجاب استقبال می کند.
🔷سوال اصلی اینجاست که سروسامان دادن به وضع حجاب بر عهده کیست؟
⬅️ظاهراً پس از اغتشاشات و تعطیلی گشت ارشاد، هنوز تصمیم نظام در چگونگی مواجهه با این مقوله یا گرفته نشده یا هنوز اعلام نشده است. از طرف دیگر، کسانی که نسبت به شرع و اجرای آن حساس هستند احساس تکلیف کرده و از باب مقوله نهی از منکر، کنشگری میدانی می کنند. این کنشگری های انفرادی ناگزیر از اعمال سلیقه است چراکه طبیعتا فرد دارای سلیقه و اخلاق خاص مانند عصبانیت یا صبوری است که کنشگری او را نسبت به بی حجابی با کنشگری فرد دیگر متفاوت می کند.
◀️این اعمال سلیقه ها ممکن است در شروط امر به معروف و نهی از منکر مانند «عدم وجود مفسده»، یا «مراتب» خلل وارد کند.
🔷عاملیت یا ساختار؟ حاکمیت یا مردم؟ نظام یا آحاد؟ کدام یک در مقوله حجاب باید کنشگر باشند؟
🔸قطعا در نظام طاغوت که حاکمیت به عنوان ساختار، بنا و اراده ای در اجرای شریعت و من جمله حجاب ندارد، عاملیت پررنگ می شود. اما در نظام دینی و حکومت اسلامی که بنا و اراده دارد شرع را بطور سیستمی و مبتنی بر روابط طبیعی درون سیستم ها پیاده سازی کند، کنشگری عاملیت چه جایگاهی دارد؟ این، یک سوال جدی ست.
🔶فرد متدین و دغدغه مند فارغ ازین که در چه حکومتی (دینی یا غیر دینی) زیست می کند، دائما نسبت به اقامه شریعت حساس است. اما در حکومت دینی امید بیشتری به اصلاح دارد و اساسا منتظر بسترسازی اقامه شریعت توسط حاکمیت است. همانطور که رهبر معظم فرمودند «حکومت اسلامی وظیفه دارد مقابل حرام شرعی بایستد»، به خصوص احکامی که اجتماعی است و بسترسازی بیشتری می طلبد.
🔹به عنوان مثال، کنش فردی (توصیه، تبلیغ، امریه معروف و ..) یکمتدین برای اقامه نماز در هر دو حکومت یکسان است اما در باب استفاده از پول ربوی متفاوت است. یک حکومت می تواند با بسط بانکداری ربوی اساسا توصیه های فردی را برای دوری از ربا خنثی کند.
🔸اگر انتظار از حکومت در بسترسازی اقامه شریعت به سرعت پاسخ داده نشود دعوای عاملیت و ساختار بیشتر می شود. یعنی آحاد احساس تکلیف می کنند و عرض شد که درین صورت ممکن است سلایق اعمال شود. در نتیجه شاید فضا برای دشمن بیشتر فراهم می شود.
⬅️و آن چیزی که زمین می ماند دقیقا آن واجب شرعی و در بحث ما حجاب خواهد بود.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#خاطره_تبلیغی
✍️ هاشم جنگجو، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی
✅ در ایام فاطمیه به یکی از مدارس راهنمایی رفتم. مدرسه ای در یک روستای محروم، با بافت مردمی تقریبا 100 درصد ولایی.
عذاب وجدان داشتم که چرا یه جایی دارم میرم که نیاز به تبیین نداره و خودشون متدین هستن؟ چرا یه جای مهمتر که جوونها شبهه دارن نمیرم.
وارد مدرسه شدم، کادر مدرسه بسیار خوب و همراه بودن، بچه ها رو توی نماز خونه جمع کردن، از مسئولين تقاضا کردم که بیرون برن تا بچه ها راحت سوالاتشون رو بپرسن.
خیلی صمیمی و با یه شوخی شروع کردم و جوّ خوبی حاکم بود. از بچه ها خواستم که سوالشون رو بپرسن. همین قدر بگم که تقریبا غالب بچه ها سوالشون این بود که چرا نظام داره مردم رو میکشه؟ چرا مهسا امینی و نیکا شاکرمی رو کشتن؟ چرا حجاب اختیاری نیست؟ چرا وضع اقتصاد اینه؟ ...
یکیشون میگفت حاج آقا حقوقتون توی این ایام زیاد شده؟ گفتم چرا اینو میگی؟ گفت چون اومدید برای شستشوی مغز ها😔
با خودم گفتم وقتی روستای 100 درصد ولایی، منطقه محروم، با کادر متعهد، حال و روزش اینه، وای به حال جاهایی که...
خلاصه، بچه ها در محاصره کامل اطلاعات غلط بودن، بعضیهاشون ابتدایی ترین جوابها رو هم نشنیده بودن. هنوز معتقدن شاه چراغ کار خودشونه، مهسا امینی با ضربات به سرش کشته شده و....
هر چی میگفتم انگار آب توی هاون میکوبیدم و بعد از یک ساعت بحث، بعضیها هنوز همون سوال اول رو میپرسیدن.
🔗 متن کامل در صفحه این نویسنده
#تبلیغ_دینی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔆 عمامهها، عمارها میسازند...
🍃#جان_فدا
✍️ محمدجواد محمودی، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی
#رهبر_انقلاب
#حاج_قاسم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIA
محفلی برای همه حوزویان و مخاطبانشان👇
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
#خبر_خوب و #تبریک
☘️ حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه و مدرس عرصه رسانه، سرپرستی خبرگزاری ابنا را بر عهده گرفت
🔆 قرارگاه نویسندگان حوزوی و مجموعه تحریریه مدادالفضلاء و بانو مجتهده امین، این انتصاب شایسته را به استاد صدرایی تبریک گفته، موفقیت بیش از پیش ایشان را از خداوند متعال خواهانیم.
🖊 خبر ابنا: در حکمی از سوی آیت الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حسن صدرایی عارف به عنوان سرپرست خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا منصوب شد.
#تبلیغ_مکتوب
#رسانه #یادداشت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
▪️آمریکا مرد عمل!
✍️ علی کردانی، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی
دونالد ترامپ: دستور کشتن ژنرال ایرانی را من دادم.
عدهای میگفتند؛ چرا «مرگ بر آمریکا» میگویید؟! سخنی بس عجیب و غریب بود!
عجیبتر آنکه همه فهمیده بودند که داعش ساخته و پرداخته آمریکاییهاست!
حاج قاسم با برقراری وحدت بین کشورها و احزاب منطقه طرح تشکیل خاورمیانه جدید را با شکست روبرو کرد و با کمک نیروهای مردمی عراق، افغانستان و سوریه جلوی کشورگشایی غربیها را گرفت.
امام خمینی(ره) فرمود؛ «رئیس جمهور آمریکا بداند، بداند این معنا را که منفورترین افراد دنیاست پیش ملت ما.»
متن کامل در 👈 سایت روزنامه سراج
#سیاسی
#حاج_قاسم
#سردار_سلیمانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
♦️ افـــراط در تـفـریـط
✍️ حسین کاوه
🔹 افراط و تفریط هر دو غلط و اشتباه هستند اما وقتی گفتمان تفریط بر جامعه حاکم باشد، تو اگر در اوج اعتدال هم باشی باز برچسب افراطی خواهی خورد!
🔺 فلذا کندروها همواره پیشروها را تندرو میخوانند!!
🔸 افراط و تفریط هر دو مردود هستند لکن اکنون مشکل اصلی جامعۀ مـــا افراط نیست بلکه تفریط مفرط است!
🔺 خانه از تفریط ویران است خواجه در بند نقش افراط...
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#با_کاربران
💥 لاریجانی در ملک سلیمان چه می کند؟!
در چنین شبی برخی خوب از نام حاج قاسم برای تطهیر خود استفاده میکنند.
شبکه مردمی و شبکه خانواده یک شخصی بهتر نیافتند که رفتهاند با آقای لاریجانی در مورد حاج قاسم مصاحبه کرده است؟!
عجیب اینجا هست که تمام راههای تماس با صدا و سیما در این ساعت مسدود شده.
هم شماره ۱۶۲
هم شماره روابط عمومی شبکه یک
دوستان آگاه اگر نکتهای میدانند نا آگاهان را آگاه سازند.
#رسانه_ملی
......................................................
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی لزوما همه دیدگاه کاربران را تأیید نمیکند؛ معتقد است برخی حرفهای درون گفتمانی را باید گفت و در پیاش نقد و نظرش را هم شنید.
73.pdf
1.5M
#بازنشر
📰 #نشریه_عهد۷۳ به مناسبت #سالگرد_علامه_مصباح (ره)
🗞 ویژه نامه علامه مصباح یزدی (ره)
📦 محصول #خانه_طلاب_جوان
🗃 مشتمل بر:
💠 معجزه جامعیت (علامه مصباح)
💠 تربیت جهادی بر مدار توحید (دکتر راستیان)
💠 مدل حرکت تاریخ (استاد جواد سلیمانی)
💠 عقلانیت انقلابی ( سید مصطفی مدرس)
💠تفکر تشکیلاتی (احمد شریفی)
#مصباح_فکر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔅 معجزه باش
🔅تو همان دیگرانی
✍️ حسن مددخانی
دیگران را دیدن و خود را ندیدن خوب است، اما نه همیشه و نه همه جا. وقتی با دیگران همصحبت می شویم، «دیگران» سهمی از گفته ها و ناگفته هایمان دارند؛ سهمی از گله ها و گلایه هایمان دارند؛ سهمی از شکوه ها و شکایت هایمان دارند؛ چرا ایران در فلان جا پیشرفت نداشته؟ چرا از بعضی کشورها عقب افتاده؟ کِی می خواهد بجنبد؟ و صدها چرای دیگر. در گرماگرم این سؤالاتِ پُر از جواب اما همیشه بی جواب، از «دیگران» بسیار یاد می کنیم، گله و شکایت را هم چاشنی اش می کنیم؛ پس «دیگران» چه می کنند؟ چرا به فکر هیچ چیز نیستند؟! چرا همه چیز را رها کرده اند؟! همه جای ایران را گشتم، نه «ایران» را پیدا کردم و نه این «دیگران» را. انگار آب شده اند، رفته اند... کجا؟ شاید سوئیس، شاید آمریکا. هر چه فکر کردم دیدم «ایران» و «دیگران»، کسی نیست جز خود من، خودِ ما. ایران خانم است یا آقا؟ هر دو. ایران گم نشده، خودت را پیدا کن. ایران، تو هستی، من هستم. آن دیگرانی که پایش را به میز محاکمه می کشم، خودم هستم. خودت هستی. خودت را محاکمه کن. خودت را بساز که ایران ساخته خواهد شد. وقتی ایران را با کشورهای دیگر مثل سوئیس مقایسه کردی، بدان که خودت را مقایسه کرده ای و این را هم بدان که هر سوئیسی حداقل سالانه ده کتاب مطالعه می کند. این است که سوئیس می شود سوئیس. اگر به دام مقایسه افتادی، مراقب باش گرفتار دام نشوی. ایران قرار نیست که سوئیس شود، که اگر شود، خودش را باخته است و خودت را باخته ای. تو خودت باش. اما مردانه باش. ایران، ایران باقی خواهد ماند، اما آن چنان که شایسته ایران است. خودت برای حرف هایت، مقایسه هایت، گله ها و شکایت هایت، شنونده خوبی باش. تو فقط یک ایرانی نیستی، که خودِ ایرانی. از دیگران انتظار معجزه نداشته باش، که خودت معجزه باش. تو همان دیگرانی هستی که از آن ها انتظار داری.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌 اگر جدا بود دین از سیاست ...
✍️ حسن مددخانی با ارسال یادداشتی به جمع نویسندگان حوزوی پیوست:
صحبت از گرانی ها و اوضاع نابسامان اقتصادی شد. گفت اقتصاد مملکت درست شدنی نیست، مگر این که دین از سیاست جدا شود. دین وظیفه ای دارد و سیاست هم وظیفه ای. در لابه لای صحبت هایش بر خلاف وظیفه سازی هایش برای نهادهای مختلف جامعه و ادّعای جدا بودن آن ها از یکدیگر، همه چیز را به سیاست ربط می داد. اقتصاد و فرهنگ و تربیت را به سیاست ربط می داد. خانواده و اخلاق و بهداشت را به سیاست ربط می داد. اما در این میان، فقط «دین» بود که آن را به هیچ چیز ربط نمی داد. گفتم به نظر شما با جدایی دین از سیاست، سیاست، اقتصادی می شود یا اقتصاد، سیاسی می شود؟ به نظر شما کدام یک بهتر است؟ این که سیاست و اقتصاد ما دینی شود، یا که اقتصاد ما سیاسی شود؟ بگذریم از این که در جامعه شاهد نمونه های فراوانی هستیم که همه چیز به دین گره خورده و گره گشای خیلی از گره ها شده و در عمل نشان داده که دین از سیاست و اقتصاد و فرهنگ و بهداشت جامعه هرگز جدا نیست.
مثلاً اگر با ترویج فرهنگ زکات توسط مبلغین دین و پرداخت آن توسط کشاورزان عزیز و زحمتکش، درمانگاه و مدرسه و خانه و کتابخانه ساخته می شود، به خاطر این است که دین از سیاست و فرهنگ و اقتصاد جدا نیست.
اگر شاهد حضور طلاب و مبلغین دین به همراه قشرهای مختلف مردم در مناطق زلزله زده و سیل زده هستیم، به خاطر این است که دین از سیاست و مردم و جامعه جدا نیست.
اگر شاهد کمک های مؤمنانه و مسجد محور، به اقشار نیازمند و آسیب پذیر هستیم، و همچنین اگر شاهد حضور جوانان متدین در اردوهای جهادی و ساخت خانه برای نیازمندان هستیم، به خاطر این است که دین از سیاست و مردم و نیازهای آن ها جدا نیست.
اگر شاهد حضور طلاب و روحانیون در بیمارستان ها در ایام کرونا هستیم و کسی هم این اقدام مبلغین دین خدا را دخالت در کار کادر درمان تلقی نمی کند، به خاطر این است که دین از سیاست و بهداشت جدا نیست.
اگر زندگی رهبر جامعه اسلامی همچون زندگی سایر مردم است، به خاطر این است که دین از سیاست و زندگی مردم جدا نیست.
اگر زیست برخی از مسئولین فاصله زیادی با زیست سایر مردم دارد، چون در اندیشه آن ها متأسفانه دین از سیاست جداست.
و اگر شاهد ساده زیستی برخی دیگر از مسئولین جامعه هستیم، چون در اندیشه آن ها دین از سیاست جدا نیست.
و خدا را شکر که دین از سیاست جدا نیست!
#سیاست
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN