eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
444 ویدیو
170 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📌از موهای سرگردان تا مافیای اقتصاد برهنگی ✍️ مرتضی رجایی 🎥 موهایی که از هند به چین برده می‌شوند و سرانجام در آمریکا و اروپا و حتی ایران به فروش می‌رسند! آیا از گردش مالی چیزی می‌دانید؟! مثلاً می‌دانید ارزش بازار در سال ۲۰۱۷ چیزی حدود ۲.۷ میلیارد دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۷ به ۷میلیارد دلار برسد؟! به نظر شما، چند درصد از فروش این بازار برپایه یک است؟! یعنی اگر در جوامع بشری ترویج نمی‌شد و زنان مجبور به بیشتر در سطح جامعه و تازه و متنوع ماندن در نگاه اطرافیان نبودند، و مثلاً موهای بانوان را فقط محارم می‌دیدند، فروش هر ساله کلاه‌گیس تا چند درصد میزان فعلی آن کاهش می‌یافت؟! در نظام ، چیزی ارزش است که به و منتهی شود و هر چیزی که سبب کاهش این سود شود، ضد ارزش است و باید با آن مبارزه کرد؛ این چنین است که بی‌حجابی و ارزش به شمار می‌آید و برای آن فرهنگ‌سازی می‌شود. @HOWZAVIAN
🚘 حذف واردات خودورهای دست دوم به کشور از بودجه 1402 ✍️ محمد صادق خرسند ⛔️خبری که امروز در فضای مجازی سرو صدا به پا کرد، حدف واردات خودروهای دست دوم به کشور از بودجه سال 1402 است. این مصوبه در بررسی بودجه سال جاری در مجلس، وقت زیادی را به خود اختصاص داد و اتفاقاً بیشترین اختلاف نظر دولت و نمایندگان مجلس بر سر این بخش بود. ⭕️به هر حال حذف این مصوبه توسط شورای تشخیص مصلحت نظام به رغم تأیید آن توسط شورای نگهبان نشان می دهد، ناهماهنگی زیادی بین نهادهای تصمیم ساز در زمینه خودرو وجود دارد که در نهایت دود آن به چشم مردم خواهد رفت. بی کیفیتی و قیمت بالای خودروهای ایرانی که حتی توسط رهبر انقلاب هم مورد انتقاد قرار گرفته است، نیازمند راهکاری جامع و همه جانبه توسط همه مراجع تصمیم گیر در سطح قوای سه گانه است. 💢آنچه که خبر حذف این مصوبه را بیشتر برجسته می کند، استقبال میرسلیم نماینده پرحاشیه مخالف این طرح از حذف آن است که با ادبیاتی نه چندان عامه پسند مطرح شده است. به نظر می رسد، صدور اطلاعیه ای برای آگاهی افکار عمومی توسط مرجعی که این تصمیم را اتخاذ کرده است، راه را برای موج سواری و تحریک مردم توسط رسانه های معاند مسدود خواهد کرد. @HOWZAVIAN
🍃 تفسیر کوتاه و کاربردی آیات اقتصادی قرآن کریم 2️⃣جلسه دوم، جزء دوم 🔻صوت و فیلم جلسه دوم تفسیر 🎙eitaa.com/m_amin_rezai/3152 🎥eitaa.com/m_amin_rezai/3153 ▪️توسعه مفهوم خرید و فروش در قران أُولَٰئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَىٰ وَالْعَذَابَ بِالْمَغْفِرَةِ (۱۷۵بقره) مصداق این آیه را بعضی از علمای یهود ثل کعب بن اشرف و..نامیدند که توقع داشتند پیامبرص از انها باشد لذا کتمان ما انزل الله کردند و خدا میگوید با این کار [یشترون به ثمنا قلیلا] (آیه ۱۷۴ بقره) یک حداقلی به دست آوردند و در حقیقت آتش نوشیدند! ♦️نکات تفسیری ۱: خرید و فروش در قران با واژه های مختلف آمده است. تجارت، کسب، ربح،بیع و شرا-اشتری ۲: کلمه اشتری در سه معنی استفاده شده الف: خریدن وَقَالَ الَّذِي اشْتَرَاهُ مِنْ مِصْرَ ب: فروختن بِئْسَمَا اشْتَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ(۹۰بقره) ج: معنای استعاری مثل همین آیه۱۷۵،۱۶بقره و.. در حقیقت ضلالت و هدایت، عذاب و مغفرت قابل خرید و فروش نیست و خدا تشبیعه معقول به محسوس کرده برای فهم مخاطب و رساندن یک مفهوم تربیتی-معرفتی و آن توسعه مفهوم خرید و فروش از کالاهای مادی به سایر امور است ۳:خرید و فروش یعنی "سود و ضرر"، ضرر به دست آوردن چیزی و ضرر از دست دادن آن است. جهان سرمایه داری اصرار دارد ما این مفهوم را صرفا در امور مادی بفهمیم! قران اصرار دارد معنای خرید و فروش را توسعه دهد بگوید عوض کردن اخرت با دنیا، ایمان با کفر، هدایت با ضلالت اینها هم خرید و فروش هست نه به معنای کالایی شدن به این معنی که مصداق سود و ضرر است. 🔗 متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| نسل جوان و آزادی مطلق اجتماعی حجت‌الاسلام فلاحتی؛ محقق و مدرس حوزه و دانشگاه ▪️خدایگان مروّج «لیبرالیسم»در غرب مثل هیوم، هابز و..نیز می‌گویند «آزادی» تا زمانی خوب است که به‌«اجتماع»، به«آرامش عمومی»، به«اقتصاد جامعه»، به«حریم ناموسی افراد» و سایر آزادی‌های دیگران لطمه نزند. ▪️بیشترین محدودیت‌های اجتماعی را در همان فرهنگ سنتیِ اروپایی، خود «فرانسوی‌ها» دارند، در حالیکه فرانسه «مهدآزادی» است. ▪️عقبه‌ی فکری-فرهنگی غلطی حاکم شده است که معتقد است «حکومیت دینیِ روحانیت» و آن دیکتاتوریی که دارد ما را از لذت مدام، از اجتماعیات و از آزادی‌های مشروع انسانی محروم کرده است، این در حالیست که فهم عمیقی از غرب باستان و غرب پست‌مدرن و غرب مدرن ندارند. 🔗تماشای گفتار کامل در آپارات فکرت @HOWZAVIAN @Fekrat_Net
💐 حضور اعضای جدید را پربرکت می‌دانیم. سلام و رحمت خوش آمدید💐🙏 شعار ما: در
🔰الهیات نوروز، نوروز الهی ✍ مهدی عامری 🔻تحویل سال که نشان از حرکت انتقالی و وضعی زمین دارد، انسان را با یک نظم در کهکشان مواجه می‌کند که در طبیعت سالهاست، بدون وقفه و دخالت انسانها جاری است. توجه به نظم، عقلای عالم را معطوف به ناظم می‌کند و هر چه نظم و استحکام و غایت یک مجموعه دقیق‌تر و در هم تنیده تر باشد، ناظم آن اعلم و حکیم تر معرفی می‌شود. هر سال با تحویل سال، حول یک نظم شگفت‌انگیز حال زمین متغیر شده و در بخش‌هایی از طبیعت سرزندگی و طراوات بازیابی می‌شود. توجه به ناظم و خالق عالم حتما یک امر مهم و مخصوص عقلاست از این جهت است که رویش سبزه و علف برای انسان عاقل عيد و مسرت بخش است و آن را به جشن می‌نشیند. چرا که در نگاه او این اتفاق طبیعی مانند یک مناسبت مذهبی بزرگ است که انسان را یاد خدای حکیم و علیم می‌اندازد و شکوفه‌های معنویت در بستر این عقلانیت سبز شده و ثمر آن قرب الهی خواهد بود. 🔻رویش درختان و سبز شدن طبیعت پس از ایام زمستان، چنانچه در روایات اسلامی هم مشهور است انسان عاقل را یاد نشر و حشر قیامت می اندازد. آن سان که زمین پس از دورانی سرد و در خواب فرو رفته، دوباره رنگ حيات به خود می گیرد، کل عالم هستی و انسان نیز چنین است و پس از مرگ و سردی، مجددا مبعوث شده و حیات دیگری را از سر می گیرد. از این منظر هم بهار طبیعت جنبه ذکر دارد و علاوه بر مبدا، یادآور معاد نیز می باشد. چرا برای پدیده‌ای که در حرکت و حدوث و نظم و اتقان آن یاد خداوند و مرگ و قیامت و نشور و حتی ظهور نهفته و بلکه عیان است نباید سرمست و شاداب شد و آن را به دیگران تبریک نگفت؟ اگر بازگشت به فطرت باشد، شاید هم‌تراز با عید فطر باشد. به واقع الهیات ناب شیعی به روزگار و زندگی معنایی دیگر می بخشد و آن را از یک اتفاق تهی از معنا به یک حادثه معنوی بدل می‌کند. این مهم وقتی به تحقق نزدیک می شود که نوروز با صله رحم، دست گیری محرومان، مهربانی و مواسات و دوری از معصیت همراه شود. فارغ از بدفهمی ها و کج سلیقگی ها نوروز را باید در عداد غدیر و قربان و فطر و جمعه و... پاسداشت و از برکات آن بهره جست. @HOWZAVIAN
اقتصاد و فرهنگ! ✍ سید مسعود حسینی 🔻اینکه ایران و باهم به تفاهماتی رسیدن و با همه وسعت تجارتش، داره دلار رو از چرخه معاملاتش حذف میکنه و عن قریب هیمنه آمریکا کاملا در هم می‌شکنه و ظرف مدت کوتاهی بخش عمده آمریکایی ها با مشکلات جدی اقتصادی مواجه میشن و خود به خود قبله آمال خیلی‌ها ۱۸۰درجه تغییر می‌کنه، دلیل نمیشه که تو این مدت کوتاه، در جهت بصیرت افزایی و تبیین چهره واقعی استکبار و پشت پرده ترویج بی حجابی و مظاهر فساد اخلاقی، هیچ اقدامی نکنیم! @HOWZAVIAN
🔸فلسفه کنش‌های سیاسی و فرهنگی @HOWZAVIAN
"توهم گشایش" ✍زهرا سبحانی، عضو تحریریه مجتهده امین پرده ی اول اپلیکیشنی بر روی موبایل‌ها نصب می‌شود؛ تحت عنوان Qr کد سلامتی! کدی که بیرون رفتن از خانه، رفتن به مترو، رفتن به محل کار، ورود به کافه‌ها و رستوران‌ها و مجتمع‌های تجاری و هر نوع حرکت را با نمایش یک رنگ روی نمایشگر موبایل نشان می‌دهد. سبز به این معناست که می‌توانید به کارتان برسید و قرمز به این معنا که اجازه‌ی ورود ندارید. کدی که پازل قرنطینه‌ی هوشمند را تکمیل می‌کند... پرده ی دوم در آپارتمان شما آتش سوزی اتفاق می‌افتد، شعله‌های آتش زبانه می‌کشد؛ نمی‌توانید از خانه خارج شوید چون اپلیکیشن سلامت، رنگ قرمز را نشان می‌دهد و عملا خروج شما از درب منزل، غیر ممکن می‌شود، تنها راه نجات هم فقط پنجره می‌باشد! فرزندتان نوزاد چند ماهه ست... پرده ی سوم سین کیانگ چین، ایالتی که میلیون‌ها مسلمان در آن زندگی می‌کند. آتش سوزی‌های متعددی از این ایالت گزارش می‌شود که به علت وجود موانعی از جمله قفل بودن درب های ورود، وجود دیوارهای قرنطینه و... باعث اخلال در رسیدگی گروه امداد و نجات می‌شود! و هر بار هم به مرگ چند نفر ختم می‌شود. اما خبر متفاوتی که جهان را متاثر کرد؛ مرگ نوزاد چند ماهه‌ای بود که نه به علت آتش، بلکه براثر بیرون انداختن از پنجره و متلاشی شدن مغز او اتفاق می‌افتد. حادثه‌ای که منجر به اعتراضات اخیر مردم چین شد. مادر، برای نجات نوزاد خود، او را از پنجره بیرون می‌اندازد و خود او هم گرفتار آتش می‌شود و می‌میرد. https://bitterwinter.org/urumqi-fire-mother-threw-baby-out-of-the-window/ پرده ی چهارم اینجا جمهوری اسلامی ایران است که اصلا با جمهوری خلق چین، همخوانی ندارد؛ با این حال شاید ماهم مثل آن مادر فوت شده، زمانی با شنیدن مزیت‌های کد سلامت، از محدود شدن ویروس کرونا، خوشحال و ذوق زده می‌شدیم و با توجه به هیاهوی رسانه‌ها تا آنجا پیش می‌رفتیم که به توهم غلبه بر قدرت خداوند می‌رسیدیم که مثلا مرگ را برای همیشه چال می‌کردیم! َاما حالا؟! انگار کرونا آمد تا نشان دهد که خیلی از باورهایمان، توهمی بیش نیست، چون ما هم درست در این زمان متوجه خطای محاسباتی خودمان شدیم، یک زمانی نصب دوربین‌های هوشمند جاده‌ها، ما را متوهم کرد که دیگر مرگ در جاده‌ها سرک نمی‌کشد؛ دلخوش بودیم به تصور ته کشیدن تخلفات رانندگی! اما در همین اوجِ بازیِ رسانه‌ای کرونا، به جای رسیدگی به تخلفات رانندگی، به جریمه‌ی خودروهای واکسن نزده پرداخته شد! بعدها کاشف به عمل آمد جریمه براساس ارائه‌ی لیست اسامی وزارت بهداشت بود، در این میان اعتراض افراد واکسینه شده به جریمه‌ها، توهمات ما را با خاک یکسان کرد. mshrgh.ir/1362326 جناب مسئول با تمام زیر شاخه و سرشاخه! برای رسیدگی به موضوع حجاب نمی‌خواهد ما را با ابزار کنترل هوشمند خوشحال کنید! همان قوانین موجود را پیاده کنید دعایتان می‌کنیم... @AFKAREHOWZAVI
. 📌آیا قدر "انسانِ" اسلام را می‌دانیم؟ @HOWZAVIAN
. حرف مهم آیت الله کوهستانی(ره): 💠 من حرف‌های بیهوده را کمتر از غذای حرام نمی‌دانم پ.ن: در خانه اگر کس است یک حرف بس است ✍️ نوشتن دشوار است؛ چون باید درست باشد. @HOWZAVIAN
. 🔴 درباره ادارات بی‌خاصیت ✍️ مهدی کرد فیروزجایی، رمان‌نویس حوزوی دوستانم در مؤسسه افرا برای دورنشینان از مرکز دوره های داستان و پویشهای مطالعاتی برگزار می کنند، فعلا در ده شهرستان در حال برگزاری یا پیگیری برای برگزاری است که بابل خودمان هم جزو آن شهرهاست، برنامه که با همکاری و هماهنگی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و موسسه خانه کتاب و ادبیات برگزار می شود این گونه است: ماهی یکبار استاد از تهران به شهرستان می رود و دو روز با بچه ها کلاس حضوری دارد و هفته ای هم یک جلسه مجازی. اسکان و پذیرایی استاد در شهرستان‌ها با هماهنگی معاونت فرهنگی توسط ادارات ارشاد شهرستان‌ها تأمین می شود، این اتفاق اما در بابل ما نیفتاد، اداره ارشاد علی رغم ابلاغ معاونت می گوید در توان ما نیست که این اسکان و پذیرایی ( ماهی یکبار) را فراهم کنیم. البته دم بچه‌ها گرم که از مسیری دیگر که ربطی به داستان ندارد تامین کردند. فقط من ماندم که ارشاد پس در این شهر و استان چه کار می‌کند؟ پ ن: جا دارد به عنوان اهل ادبیات و داستان هم از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و هم از موسسه خانه کتاب و ادبیات صمیمانه تشکر کنم. @HOWZAVIAN
🔸بانوی نقش‌آفرین ✍ علی‌رضا مکتب‌دار یکی از ویژگی‌های همه ادیان آسمانی به‌ویژه اسلام، شکستن ساختارها و کلیشه‌های مبتذلی است که از نگاه‌های برآمده از جاهلیت آدمی نشأت گرفته است. زن در قریب به اتفاق مکتب‌های بریده از وحی، جایگاهی پست و یا نه چندان شایسته داشته و دارد. امروزه نیز در دوران مدرنیته، نگاه ابزاری به زن بر کسی پوشیده نیست. این نگاه آزاردهنده، جمعیت نسوان را از چند دهه پیش، بر آن داشته است تا با هدف بازیابی هویت و منزلت خویش، برای گریز از نگاه ابزاری به خود، به ورطه هولناک دیگری به‌نام «فمینیسم» فروغلطند تا شاید بتوانند انتقامِ ستمِ رفته بر خود را از جامعه مردان بازستانند. انکار ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در جنس زن و تلاش برای برکشیدن خود تا جایگاهی که مردان به فراخور قابلیت‌های تکوینی جنس خود، آن را حائز گشته‌اند-صرف نظر از ستم‌هایی که بر جنس مقابل روا داشته‌اند- زنان را در دامن بحرانی تازه افکنده است؛ بحران انکار هویت زنانه. اما در طول تاریخ، زنانی که هویت زنانه خود را شناخته و به ظرفیت‌های بزرگ نهفته در جنس خویش آگاه گشته‌اند، با اراده‌ای پولادین، سعی وافر نموده‌اند تا نقش خود در جهان هستی را به بهترین شکل ممکن ایفا نمایند و در مواردی حتی بهتر از جنس مرد، نقش‌آفرین بوده، نقطه‌های عطفی بر صفحه تاریخ رقم زنند. خدیجه کبری (س) یکی از این زنان تأثیرگذار است که تاریخ بشریت تا ابد رهین منت اوست. @HOWZAVIAN
. 🔹بانوی با بصیرت ✍️نجمه صالحی ، عضو تحریریه مجتهده امین او خوب می‌دانست مال دنيا ماندنی نيست و سايه‌ای زودگذر است. همسفر زندگی‌اش را خودش انتخاب کرد و پیشنهاد ازدواج را به عموی همسرش گفت و این پیوند نیک را کارِخدا* می‌دانست. هنگام صحبت پیش از ازدواج، به مرد زندگی‌اش، گفت:" ای محمد من تو را به همسری خود برگزيده‌ام و مهريه را هم خود به عهده می‌گيرم*..." عده‌ای سخن او ـ که مهريه را در مال خود قرار داده بود ـ به تمسخر گرفته و با شگفتی گفتند: چگونه زنان مهريه را متعهد می‌شوند؟! سخنان یاوه‌ این جماعت، عموی همسرش، حضرت ابوطالب علیه‌السلام، را آزرد؛ خشمگين شده و برخاست ـ و اين در حالی بود که مردان قريش از خشم او می‌ترسيدند و کراهت داشتند که او غضبناک شود ـ و فرمود:" اگر مردی همانند برادر زاده‌ام باشد، او را با بيشترين مهر خواستار می‌شوند؛ اما اگر مردی همانند شماها باشد، طبيعی است که بايد برای ازدواج، مهر سنگينی بپردازد..*." خطبه عقدشان را، عمو جانِ نبی صلی الله علیه و آله، قرائت کرد و چنین شد که این بانوی شریف، در روزگاری که اسلام در حال طلوع بود، یکی از مهمترین حامیان همسرش یعنی رسول خداصلی الله علیه و آله گردید و از بذل مال فراوانش نیز دریغ نورزید. او بود که خدا و ملک مقربش بر او سلام فرستادند. در شب معراج پیامبر به جبرئیل فرمود: "حاجتی داری" و او گفت:"حاجت من این است که سلام خدا و سلام مرا به خدیجه سلام الله علیها برسانی." رسول خاتم صلی الله علیه و آله هنگامی که به زمین رسید، سلام خدا و جبرئیل را به همسرش، ابلاغ کرد، خدیجه سلام الله علیها گفت:"ان الله هو السلام، و منه السلام، و الیه السلام، و علی جبرئیل السلام"* و این جملات بیانگر اوج بصیرت و درک عمیق حضرت خدیجه سلام الله علیها نسبت به معبود و فرستاده اوست. این‌چنین بود که او، به‌عنوان نخستین بانوی مسلمان، نه تنها برای دخترش فاطمه سیده نساءالعالمین سلام الله علیها الگوی صبر و مقاومت و الگوی دفاع و حمایت از ولایت، بود بلکه برای جامعه زنان مسلمان نیز الگویی بی بدیل گردید. با رفتن خدیجه سلام الله علیها یک روز و یک هفته و یک ماه، عزا اعلام نشد! یک‌سال برای رفتنش اندوهگین بودند و نبی خاتم در سوگ فقدانش، سال رفتنش را ، عام الحزن*، سال غم و اندوه، نامید. ■■اَلسَّلامُ عَلَیْک یا أَوَّلَ الْمُؤْمِناتِ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا مَنْ أَنْفَقَتْ مالَها فِی نُصْرَةِ سَیِّدِ الاْنْبِیاءِ، وَ نَصَرَتْهُ مَااسْتَطاعَتْ وَدافَعَتْ عَنْهُ الاْعْداءَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا مَنْ سَلَّمَ عَلَیْها جَبْرَئِیلُ، وَ بلَّغَهَا السَّلامَ مِنَ اللهِ الْجَلِیلِ، فَهَنِیئاً لَک بِما أَوْلاک اللهُ مِنْ فَضْل، وَالسَّلامُ عَلَیْک وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ.■■ 🥀دهم رمضان، سال‌روز رحلت سلام الله علیها تسلیت🥀 @AFKAREHOWZAVI
🔹روزگاران غریبی در روزگاران غریبی، آشنا بودى تنها تو با قرآن ناطق هم‌صدا بودی هر شب كنار خانه با یعقوب چشمانت چشم انتظار یوسف غار حرا بودی آیات كوثر روی دامان تو نازل شد چون آیۀ تطهیر بودی، إنما بودی وقتی امین مكه را مردم رها كردند تنها امان جان ختم‌الانبیا بودی با عشق، با لبخند، با احساس، با اشكت بر جای زخم سنگباران‌ها دوا بودی مادربزرگ بی‌كفن‌ها لحظۀ آخر جای كفن دنبال یک تكه عبا بودی شعب ابی‌طالب كجا و طف كجا بانو ای كاش تو همراه زینب، كربلا بودی... سلام‌الله‌علیها 💠 @shaeranehowzavi
. نوروزِ مردمی؛ کاری از ایرانیِ زیرکِ مسلمان @HOWZAVIAN
. 💠 خدای حجاب همان خدای ابراهیم است 🌼 «ابراهیم(ع) را در آتش انداخته بودند، از بس حرارت زیاد شد کسی نزدیک آتش نمی‌شد. مرغکی می‌رفت سر یک جوی آب و منقارش را پر از آب می‌کرد و می‌آورد در آتش می‌ریخت. زبان حالش این بود که من می‌دانم آتش خاموش نمی‌شود، اما محبتم این را اقتضاء می‌کند؛ نکنم چه کار کنم؟» 🌸 خدای حجاب همان خدای حضرت ابراهیم(ع) است؛ در این میدان هر چند مرغک هستی، تلاش کن، چه بسا خداوند در پی تلاش و مسئولیت‌پذیری انسان است که آتش را بر ابراهیم گلستان می‌کند. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
. ▪️اندوه ۳۵۵ روزه‌ی پیامبر اکرم(ص) ⚫️ عام الحزن، سال رحلت ام‌المومنین، حضرت خدیجه(س) https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
بختت بلند باد و بلندا ببینمت! ایرانِ من مباد که تنها ببینمت! یک عمر روی پای خودت ایستاده‌ای بگذار چون گذشته سرِ پا ببینمت زیبای چارفصلِ انار و بهارِ من بر شاخه‌های شوق، شکوفا ببینمت.. همچون حماسه‌های خودت باشکوه باش تا هم‌چنان در اوج تماشا ببینمت پُرحوصله چو خاک خراسان و سیستان یکرنگ مثل آبی دریا ببینمت پیش هزار رنگ شغالان شومِ شب ای شیرِ نر، شکسته مبادا ببینمت من رأی می‌دهم به تو ای خاک جاودان! در خاک و خون معرکه حاشا ببنیمت! 💠 @shaeranehowzavi
🔸خداوندگار تکنولوژی 🖋 امیر خندان تکنولوژی هر چند که دستاوردهای زیادی از خود نشان داده است ولی تا مرحله «انا ربُّکم الاعلی»(نازعات 24) گفتن پیش نرفته است. با ظهور خدمات پزشکی تا اندازه ای می‌خواهد بگوید که «أنا اُحیی و اُمیت»(بقره 258) ولی هنوز ندای ابراهیم در برابر آن بلند است. می‌دانید که این دو کلام فرعون صفتان عالم است. @HOWZAVIAN
🔸جاده های امید ✍ مهدی عامری از اخبار ایام نوروز حجم بالای مسافرت‌ها در سرتاسر کشور بوده است که طبق آمار پلیس ۴۲۰ میلیون تردد در نوروز امسال ثبت شده است. این آمار خیره کننده نشان دهنده چند نکته مهم است: ۱. مردم ایران همچنان سرزنده و شاداب و با نشاط هستند و علیرغم لجن پراکنی های رسانه های غربی و غربزده که اصرار دارند مردم ایران شاد نیستند و حالشان خوب نیست، ملت ما سرشار از امید و حال خوب هستند. دو اینکه... @HOWZAVIAN