eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
444 ویدیو
170 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
. 💠 قدر و قرآن و علی 📌 پیام ویراستی‌ها @HOWZAVIAN
. 💠 ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی و ترسیم مسیر تحقق آنها 🖋 دکتر سیدمرتضی میرتبار، مدیرگروه فرهنگ دینی مرکز پژوهشی مبنا ⬅️ زمانی که سخن از انقلابی می‌شود این نگرش تاریخی به اذهان خطور می‌کند که منظور از آن هنر، ابزاری به عنوان تریبون ایدئولوژیک جنبش انقلابی است و لذا با پایان یافتن جریان‌های و بازگشت ثبات به جامعه، تاریخ مصرف این نوع گرایش نیز خاتمه می‌یابد. 🔰 هنر انقلابی، هنری است که پس از تجربه انقلاب اسلامی، با رویکرد و چهره‌ای جدید از تجاوز و دفاع روبرو شده که جوهره اصلی آن را ایثار و شکل می‌دهند و تمثیل‌ها و نمادهای هنری نیز نما و چهره آن به شمار می‌روند. ✔️ هنر انقلاب اسلامی که عمدتاً در ۴ طیف، ۱- انقلاب اسلامی ۲- دفاع مقدس ۳- استکبارستیزی و ۴- مسئله مقاومت، طبقه‌بندی می‌شود؛ واکنشی قوی و عاطفی از سوی جامعه هنرمندان به نهضت انقلاب اسلامی است. 👈 بی‌تردید بررسی دیدگاه و مقام معظم رهبری نشان می‌دهد هنوز بسیاری از هنرمندان این عرصه، پیام این انقلاب را درنیافتند و همچنان راه درازی تا تحقق در پیش داریم و این می‌طلبد تا در نگاه کلی، به ویژگی‌های تراز هنر انقلابی شناخت یابیم و به نظر می‌رسد بهترین منبع برای شناخت این ویژگی‌ها، دیدگاه مقام معظم رهبری است. 🌐 مطالعه متن کامل این یادداشت @HOWZAVIAN
. 🔴 اتوکشیده‌ترین سوء استفاده از زنان روزنامه شرق و هم مسلکانش «نقش زنان در گشودگی‌های اجتماعی» را در حالی طرح می‌کنند که یک: از سرنوشت زنان غرب خبر خوبی در دست نیست؛ دو: سرمایه‌گذاری روی «جمعیت زنان» بهترین فرصت برای بازگشت به قدرت سیاسی در ایران است. این کار روزنامه‌ی شرق «اتوکشیده‌ترین» سوء استفاده از حقوق زنان است؛ خیلی شیک، خیلی مجلسی! 🍃 همکاران شرق! باور کنید با اسم شرقی نمی‌توانید رسم غربی را در کشور جاسازی کنید. @HOWZAVIAN
شما باشید و این دنیا! علی و یک جهان ماتم سکوتم را شما دیدید اما بی‌صدا بودید به سوی قبله اما رویگردان از خدا بودید   سراغم آمدید اما چه دیر! آن روز که باید- به دادم می‌رسیدید، آه ای مردم کجا بودید؟!   ز غربت با شما می‌گفتم ای بی درد دین داران! اگر اندازه ی این چاه با من آشنا بودید   تمام زندگی من میان کوچه روزی سوخت چه می گویم؟! شما خود در میان کوچه‌ها بودید!   شما بودید و می دیدید من تنها شدم، آری! همان‌ها که مرا آتش زدند آن شب، شما بودید!   شما باشید و این دنیا ! علی و یک جهان ماتم شمایی که از اول هم به دنیا مبتلا بودید 💠 @shaeranehowzavi
📝 اولش خواستم بنویسم «قدرش را نشناختند»؛ با خودم گفتم آخه کی می‌تونه قدر علی رو بشناسه؟ این چه توقعیه... حتی اگر فرق علی(علیه السلام) رو با دیگران می‌فهمیدند، شاید اینطور فرقش رو نمی‌شکافتند... ✍️محمدجواد محمودی @HOWZAVIAN
✴️ ولایت علی علیه السلام استاد علی صفایی حائری: ولايت على، نه على را دوست داشتن كه فقط‌ على را دوست داشتن است. ولايت على، على را سرپرست گرفتن و از هواها و حرف‌ها و جلوه‌ها بريدن است و اين ولايت، ادامه‌ى ولايت حق است و دنباله‌ى توحيد، آن هم توحيدى در سه بعد؛ در درون و در هستى و در جامعه؛ كه توحيد در درون انسان، هواها و حرف‌ها و جلوه‌ها را مى‌شكند؛ هواهاى دل و حرف‌هاى خلق و جلوه‌هاى دنيا را. و در جامعه طاغوت‌ها را كنار مى‌ريزد و در هستى خدايان و بت‌ها را. در اين حد، موحد، جز خدا كسى را حاكم نمى‌گيرد. جز وظيفه چيزى او را حركت نمى‌دهد. هيچ قدرت و ثروت و جلوه‌اى در روح او موجى نمى‌آورد و هيچ دستورى او را از جا نمى‌كَنَد. جز دستور حق و امرِ اللّه، از هر زبانى كه اين دستور برخيزد و از هر راهى كه اين امر برسد. و هنگامى كه روحى به آزادى رسيد و جز امر حق امرى نداشت و جز خواست او خواهشى نداشت، اين روح به ولايت مى‌رسد و به سرپرستى مى‌رسد و دستور او و حتى نگاه او در دل‌هاى موحد عاشق، حركت مى‌آفريند و اين است كه رسول به ولايت رسيد و به اولويت رسيد كه «النَّبىُ‌ أَوْلى‌ بِالمُؤمِنينَ‌ مِنْ‌ أَنْفُسِهِمْ‌». 🌿و اين است كه على به ولايت مى‌رسد كه: مَنْ‌ كُنْتُ‌ مَولاه فَهذا عَلىٌّ‌ مَولاه 📚غدیر، صفحه 13 @HOWZAVIAN 📚@dostaneketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📌 تلاش مهدی نصیری برای خروج از عصر حیرت! 🎥 آموزش سواد رسانه در ۱۰۰ ثانیه و دیگر هیچ! ⛔️مهدی نصیری: چین به ایران درس سیاست داد🤔، شی جین پینگ به آقای رییسی گفت جناب پرزیدنت، ما میخواهیم ۵۰۰ میلیارد دلار در عربستان سرمایه گذاری کنیم، اینکه نمی‌شود که شما می خواهید سیاست منطقه‌ای تان را داشته باشد به حوثی های یمن موشک و پهپاد بدهید آرامکو را بزند، منافع ما خطر بیافتد.😢 💯مهدی خانعلی زاده: این مطلب رو یک ماه پیش، عموی من هم برام فرستاده بود😊. ازش خواستم رو بگه گفت تحلیل خودمه😳. 👌یک برگ بیاورند شی جین پینگ این حرف را زده، میرم وسط حیاط دانشگاه داد میزنم عذرخواهی میکنم. شب‌ها می نشینند برای هم گروه های واتساپی می فرستند این چیزها را باور می‌کنند، آقای نصیری..... ▫️فیک نیوز، بزرگ و کوچک نمیشناسد. روشنفکر و عوام و استاد و شاگرد هم ندارد. هرکسی به تناسب موقعیت خود در گیر می‌افتد. سوال بزرگ در آموزش سوادرسانه ای برای شناسایی خبر درست از غلط، همین پرسش از منبع پیام است. ▫️ یک فرایند پنج مرحله‌ای دارد که میزان اعتبار پیام‌ را راستی آزمایی می‌کند.این پنج سوال را ، برای امنیت و سلامت خبری مطرح کرده است:1- چه کسی؟ (فرستنده یا منبع)، 2- چه می گوید؟ (پیام)،3- از چه کانالی ؟ (طریق)، 4-به چه کسی ؟ (گیرنده)،5-با چه تاثیری؟ (تاثیر) @HOWZAVIAN
| ✅ آقا سیدمرتضی کسی بود که در یوغ ظلمت‌زدگی دوران معاصر قرار نگرفت و مشهورات زمانه او را فریب نداد؛ از این رو حریت و پرهیز از عافیت طلبی‌هایِ مرسوم و شجاعت و جسارت در بیان حق و حقیقت به مهم‌ترین ویژگی‌هایش تبدیل شد. 🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام @HOWZAVIAN @Fekrat_Net
📚 دوستی با «دوستانِ کتاب» دریچه‌ای به سوی زندگی اندیشمندانه 👇👇 🔗 https://eitaa.com/joinchat/504889710C40f1629af6 🙏از عزیزانی که صفحه‌ی «دوستان کتاب»👆👆 را راه‌اندازی کردند، قدردانی می‌کنیم. 🍀 بی‌تردید یکی از مسیرهای مهم رسیدن به ، ترویج فرهنگ است. @HOWZAVIAN
🔴 انحراف از معنای معنویت ✍️ حجت الاسلام محمد جعفری، دانشیار مؤسسه امام خمینی(ره) معنویت‌های نوین صرفاً به‌دنبال کامیابی در زندگی و بهداشت روانی و هیجان بیشتر در زندگی این جهانی‌اند. امروزه بسیاری از افراد در جوامع مدرن به مشکلات برآمده از زندگی ماشینی مانند بیماری‌های جسمی، فقر مالی، استرس، افسردگی گرفتارند و حتی در روابط شخصی‌شان مسئله دارند. جنبش‌های معنوی مدعی‌اند که به آنها اعتماد به نفس، رضایت خاطر و بهبود شخصی ارائه می‌کنند. این جنبش‌ها بر رشد و شکوفایی استعدادهای پنهانی تأکید می‌ورزند و موفقیت در امور این جهانی را نه‌تنها نفی نمی‌کنند که خود کاملاً دست‌آورد و محصول همین جامعه سرمایه‌داری به‌شمار می‌آیند و به ارزش‌هایی معتقدند که تا اندازه زیادی با ارزش‌های جامعه سرمایه‌داری همخوانی دارد و برای آنکه این توفیقات مادی ملال برانگیز نباشد، غالباً می‌کوشند توفیق دنیوی را با جستجوی معنا ترکیب کنند. بسیاری از کتاب‌هایی که در قالب تکنولوژی ذهن، کامیابی و موفقیت در سال‌های اخیر در غرب تألیف و در کشور ما هم تبلیغ شده‌است، با این نگاه قابل تبیین است. عده‌ای نظیر همیلتون جامعه‌شناس برجسته دین، جنبش‌های معنوی را به بحران ارزش‌ها یا هنجارها در جوامع صنعتی غرب به‌ویژه ایالات متحده نسبت داده و آن را مهم‌ترین وجه تکوّن این جنبش‌ها می‌دانند. البته برخی معتقدند که این جنبش‌ها یک نحوه شورش فرهنگی علیه فردگرایی و عقلانیت علمی موجود در جامعه مصرفی نوین است که با روش‌های پیچیده جذب و شگردهای نظارت، به مغزشویی و آدم‌ربایی می‌پردازند. 🔗 متن کامل در صفحه تحلیلی فکرت @HOWZAVIAN