eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
476 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
«یک عکس و سه حرف» ✍ احمد اولیایی ۱_ در زمانی که انقلاب از کانال شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توئیتر منتشر نمی‌شد و حتی تلویزیون و رادیو را نیز در اختیار نداشت این، نوار کاست بود که انقلاب را به جهان معرفی کرد، تا جائیکه حامد الگار در وصف اهمیت این رسانه، آن را سمبل تکنولوژیک انقلاب ایران معرفی می‌کند. رسانه های کوچک هم می‌توانند موفق شوند. ۲_ پیام والا مانند هوا در همه جا منتشر می شود. پیام اگر پیام باشد بالاخره شنیده می شود و حتی با کوچکترین رسانه ها هم می توان آن را منتشر کرد. انقلاب اسلامی و مبانی آن، پیامی ست که راه خود را باز می کند چه رسانه کوچک داشته باشد چه بزرگ. ۳_ اساسا رویکرد مطالعاتی پدیده انقلاب اسلامی از حیث ارتباطات و رسانه، باید آیینی باشد نه انتقالی. در رویکرد آیینی فقط فرستنده و گیرنده پیام نداریم بلکه بجای انتقال صرف پیام، همه در کنار هم به تولید پیام به مثابه آیین مشغولند و این مدل رسانه ای_ارتباطی ست که کاسِت و اعلامیه را تبدیل به بزرگترین رسانه می کند. @HOWZAVIAN
🔻نبودنت نه تنها اشکال ندارد، شاید بهتر هم باشد❗️ (نقدی بر فیلم نبودنت، در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر) ✍ محمدحسین پیشاهنگ "یادشان رفته قرار بود سینما حال ما را خوب کند، حالا یا با فیلمی طنز، یا با داستانی سرگرم کننده و خوش بیان یا با فیلمی هرچند تلخ اما همچون نیشتر و دارو، درمان کننده و درس آموز برای حل مشکلات." این‌ها جملاتی بود که موقع بیرون آمدن از سینما بعد از دیدن فیلم نبودنت میگفتم. با این تعریف از سینما، فیلم سینمایی "نبودنت" اصلا سینما نیست. قرار نیست هر چیزی که مقابل دوربین اجرا شود و بعد روی نوار ۳۵ میلیمتری بکشند، اسمش سینما بشود. اساسا با فیلم تلخ مشکلی ندارم. مگر فیلمی تلخ تر از "درخت گردو" داشتیم؟! تماشایش خیلی سخت بود اما سینما بود و تاریخ یک ملت و رنجهای بی پایان مردمی مظلوم را به قاب نقره‌ای سینما رسانده بود. اما فیلم نبودنت، تصویرسازی سیاه و مشمئز کننده‌ای از یک اجتماع مجهول الهویه است که مخاطب هم نمی‌تواند خودش را در آن ببیند تا بلکه کاتارسیس ارسطویی در او روی دهد. در همه درام‌های هنری یک قاب فراموش نشدنی وجود دارد که می‌تواند مدتها بعد دیدن اثر، تصویرش در ذهن بماند و این قاب بیانگر همه اهداف و کارایی اثر هنری است. در فیلم نبودنت، تنها قاب به یاد ماندنی مشترک در ذهن اغلب مخاطبین، کورتاژ و پله های خونی از یک سقط جنین است. اما این لحظه‌ها چه حرفی برای گفتن دارد؟ هیچ. هیچ به معنای واقعی کلمه، هیچی برآمده از نهیلیسم مزمن و ذهنی بیمار. در کل اگر این فیلم از فیلم‌های جشنواره و حتی فهرست فیلم‌های سینمای ایران حذف شود، چه خللی حاصل میشود؟ هیچ. این هیچ یعنی احترام به مخاطب، احترام به ایران و احترام به هنر و سینما. @HOWZAVIAN
. اجابت یک دعوت ✍خالقی امام خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی می‌فرماید: «پیغمبر امروز دارد دعوت می‌کند ما را. همه‌ی ما را. امّا دعوت شونده اجابت نکند اتفاقی نمی‌افتد. آنچه که در انقلاب ما اتفاق افتاد این بود که دعوت شونده‌ها اجابت کردند، امام بزرگوار سخن پیغمبر را، بعثت پیغمبر را برای مردم بیان کرد از مردم مجاهدت را مطالبه کرد مردم هم اجابت کردند. این حرکت عظیم اتفاق افتاد این کار بزرگ انجام گرفت.» ( ۱۹بهمن۱۴۰۲) https://eitaa.com/afkarehowzavi/2907 «حضرت باران» ✍م.اکبری تا بر زمین تشنه باران نبارد قیمت پیدا نمی‌کند... باران همان نماد رحمت است، با آمدنش برکت و فراوانی می آید، تشنگی ها پایان می یابد ، شوق و سرزندگی به جان ها می نشیند، لطافت و پاکی به ارمغان می آورد. انسان هم در طول عمر دم به دم محتاج رحمت است، مولا که خود صاحب اختیار است نیاز های بنده خویش را می داند. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2910 «انتخاب بزرگ» ✍ راضیه کاظمی زاده از همان ابتدای تولدت موجب برکت بودی! آنروز که به دنیا آمدی مرهمی بر دل غمدار و ماتم زده ی مادرت آمنه شدی، و آرامشی را که آمنه مدتها بدلیل داغ پدرت عبدالله از دست داده بود را به او برگردانی! https://eitaa.com/afkarehowzavi/2912 «آزادی» ✍زهرا نجاتی 🔹و تو بیش از هرار و چهارصد سال پیش از این، آمدی و سنگینی رسالت اسلام را روی دوش، حمل کردی تا به بلندای عشق به بلندای آزادی و بلندای رهایی برسانی. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2913 سلام بر سه لبخند ✍نجمه صالحی لبخند اول برای او بود، وعده الهی محقق شد، باید می‌خواند با نام پروردگارش، همو که رَبّ و خالق کل جهان است، آغاز شده بود راه تبیین رسالتش. https://search.eitaa.com/?url=https%3A%2F%2Fhawzahnews.com%2FxcGxb @HOWZAVIAN
. داستان یک «هیچ» ✍آمنه عسکری منفرد سرود، آب و جارو، گل و ریسه، شیرینی و شکلات و مردمی که بدون توجه به دستور و تهدید به حکومت نظامی، برای استقبال از آیت الله خمینی به خیابانها آمده بودند. آنها که می‌توانستند خود را به فرودگاه رساندند تا اولین دیدار حضوری را در خاطراتشان جاودانه کنند. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2884 «امام تحول‌های عظیم» ✍آمنه عسکری منفرد انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (رحمه‌الله علیه) انفجار نور بود و همچون معجزه‌ای، زمینه‌ساز ظهور عقلانیت و توحید در دوران جاهلیت ثانی گشت و چون یک موجود کاملاً زنده در جهان معاصر است؛ تفکرش، اهدافش، مبارزات و موضع‌گیری‌هایش زنده‌است. انقلاب یک حقیقت و موجود زنده است؛ که تولّد دارد، رشد دارد، قِوام دارد و عمر طولانی دارد در صورتی؛ و بیماری دارد، مرگ دارد، نابودی دارد، در صورت دیگری؛ مثل هر موجود زنده‌ٔ دیگری. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2885 نفس تازه ی بهاری .... ✍ الهام امامی فر وقتی تقویم زندگیم را ورق می‌زنم یاد ایام دانش آموزیم می‌افتم که در وسط زمستان سرد انگار نفس تازه بهاری به سرزمینم آمده بود در آن ایام‌ها معلمان دانش آموزان در تکاپوی خاصی بودند انگار حرف از جشن بزرگی در میان بود کلاس درسمان را با نوارهای رنگی و پرچم‌های کوچک و عکس‌های زیبا تزیین می‌کردیم. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2886 مستور در تاریخ ✍نرگس سلیمانی استاد مباحث الهیات تاریخ، گذر سی سال را‌‌ زمان مناسبی برای تاریخی شدن یک رخداد می‌دانست و حالا بعد از گذشت چندترم، من مانده‌ام که چرا سی سال باید منتظر ماند و چه سرّی در انتخاب این بازه زمانی بوده؟! البته که ممکن است هیچ رمز و رازی در کار نباشد و مامثل بعضی از مواقع که کم هم نبوده‌اند، درحال کتابت و املایِ خطایِ برخی علمای تاریخ‌دان بوده‌ایم. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2887 ما دهه شصتی‌ها ✍🏻زهرا کبیری پور هر سال با شروع دهه‌ی فجر خاطرات گذشته برایم زنده می‌شود کلاس‌های پر از کاغذهای رنگی که برای وصل کردنشان به دیوارِ کلاس‌هایمان سر از پا نمی‌شناختیم از یک هفته قبل از دهه‌ی فجر با همکاری مربی پرورشی سرود آماده می‌کردیم صدای بوی گل و سوسن و یاسمن‌مان مدرسه را پر می‌کرد.... https://eitaa.com/afkarehowzavi/2889 «گذری بر تاریخ» ✍سیده ناهید موسوی طی مطالعه کوتاهی که چند روز گذشته بر حوادث فرهنگی _اجتماعی دوران قبل از انقلاب داشتم، تقریبا از دوره‌ی پهلوی اول سیاست‌ها همگی سمت و سوی ذائقه‌سازی، تمدن مدرن و پرورش ذوق عامه پسندانه داشته است. فرهنگ‌سازی و تشویق به کاربرد هنرهای گوناگون روز به روز گسترده می‌شود وزارتخانه تاسیس و زیرساخت های اساسی با تامین منابع از طرف دولت مشخص می‌گردد. اما در دوره‌ی پهلوی دوم‌، وزارتخانه «فرهنگ و هنر»، «آموزش و پرورش» و ده‌ها سازمان، اداره، موسسات و نهادهای خرد دیگر از جمله مدرسه صنایع هنری، اداره موسیقی، هنرستان موسیقی، اداره هنرهای زیبا و... درکشور فعال می‌شود. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2901 دهه فجر معجزه عظیم الهی ✍خالقی ۱. ‌دهه‌ی فجر مقطع و نقطه‌ی رهایی ملت ایران از قرن‌ها ستمکاری و ظلمت حکومت‌ پادشاهان مستبد، بخصوص حکومت پهلوی است؛ که سرتا پا در رذیلت‌های انسانی فرو رفته بود و علاوه بر استبداد، نوکری استعمار و بیگانگان را نیز بر دوش می‌کشید، حکومتی که منتهای آرزویش رسیدن به تمدن پوسیده و مبتذل غرب بود. این نقطه‌ی رهایی که ایام الله دهه‌ی فجر نام گرفته است؛ یک عید حقیقی برای ملت ایران اسلامی‌ست، زیرا در چنین ایامی، با ورود حضرت روح‌الله، نعمت ولایت بر ملت ما تمام شد و حقیقت امامت به صورت عملی محقق شد. ملت انقلابی ایران هر سال در دهه‌ی فجر، با آرمان‌های انقلاب اسلامی این معجزه‌ی عظیم الهی، تجدید عهد می‌کنند. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2906 @HOWZAVIAN
. جمعه... ✍نجمه صالحی داستان خلقت، داستان عجیبی است، خداوند در شش روز یا شش دوره یا شش هنگام، جهان خلقت(آسمان‌ها و زمين و... ) را آفرید، در دو روز اول زمين و دنيای مادی آفريده شد و مواد مورد نياز حیات در دو روز بعدی و در نهايت در دو روز آخر آفرينش، آسمان‌ها و حيات معنوی خلق شد؛ و خلاصه که در روز آخر ابر و باد و مه و خورشید و فلک گرد هم آمدند؛ گویی در روز جمعه، تمام آفرینش تکمیل شد و جمعه شد روز اجتماع و چه روز مبارکی! https://eitaa.com/afkarehowzavi/2914 «شهید به روایت دیگر» فاطمه رجبی دیروز کار ارزیابی و ویرایش شهید صابر مهرنژاد به پایان رسید. شهید مهرنژاد از بچه‌های گردان 17 علی بن ابی‌طالب بود به فرماندهی شهید زین‌الدین. توی بخشی از دست نوشته های شهید، از شهادت مهدی زین‌الدین و عزاداری رزمنده‌ها نوشته بود، با اشعاری جانسوز و بیت‌هایی که خودشان در رثای فرمانده شان سروده بودند. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2911 جانم وطنم! ✍فاطمه مهدوی من دوست دارم به جای نق‌زدن و دنبال مقصر گشتن، خودم برای امورم دست به کار شوم و یک جا ننشینم تا دیگران برایم تصمیم بگیرند. اصلا این شیوه زندگی اجتماعی، با غیرت و خلق و خوی ایرانی‌ام سازگار نیست. یک ایرانی هیچ‌گاه دست روی دست نمی‌گذارد تا ذره‌ای از صلابت و اقتدار وطنش کاسته گردد. من می‌خواهم به دنیا ثابت کنم که یک ایرانی اجازه‌ی دخالت در امور کشورش را به بیگانه نمی‌دهد و خودش امور کشورش را رقم می‌زند و برای کسب سبک و روش صحیح زندگی، فقط به فرامین الهی متمسک می‌شود.... https://eitaa.com/afkarehowzavi/2909 «فلج روحی» ✍طیبه فرید نمی دانم تا امروز که قریب به سی هزار جانِ گرامی در غزه به خاک و خون کشیده شده شما کجای داستان ایستاده اید اما اگر هنوز معتقدید به شما ربطی ندارد باید خیلی نگران باشید.قصه فلسطین پایش را از آرمان های امت اسلام فراتر گذاشته.دل غیر مسلمان ها ازین جراحت به درد آمده... https://eitaa.com/afkarehowzavi/2908 «نعمت انتخاب» ✍️ آمنه امان زاده این روزها صحبت از انتخاب است.خداوند برای انسان از همان اول توانایی و قدرت انتخاب را داد ،تنها موجودی که قدرت تفکر و تعقل دارد انسان است. اولین چیزی که انسان با آن محک خورد انتخاب بود انتخاب چند دانه گندم... بهشت یا جهنم،کفر یا ایمان،شک یا یقین. جهان، جهانِ انتخاب است خلقت انسان با انتخاب عجین شده است.فرشته ای انتخاب کرد تا ابد رانده شود ... https://eitaa.com/afkarehowzavi/2904 «شهر عجایب» ✍سیده ناهید موسوی مردد بودم که از شهر عجایب اطراف خانه‌ام بنویسم یا خیر! با نوبت قبلی رسیدم. سالن تقریبا تا نصفه پُر بود از مشتری، اصلا همین مشتری‌ها شهر را عجیب کرده‌اند! وارد که شدم همه چشم‌ها سمتم چرخیدند زیاد دقیق نشدم نگاهم را به زمین انداختم سلام کردم اما پاسخی جز از یکی دو نفر نشنیدم. ته سالن نشستم اما هرچند لحظه نگاهی هم به من می‌کردند، حیران مانده بودم من عجیبم یا آن‌ها! بوی چسب و روغن ناخن‌کاری در هوا پیچیده بود، عادتا به بوها حساسیت خاصی دارم کار من کوتاه و خلاصه بود. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2903 «به خودمان مربوط است» ✍طیبه فرید تا وقتی درِ یک خانه بسته است هیچ کس نمی داند پشت دیوارها و پنجره هایش چه خبرست.هرچند هر عقل سلیمی می داند به حکم اقتضائات آدمیزادی و مبتنی بر آدابِ دنیا مشکلات با آن قیافه ی رِندانه کم و بیش سایه اش افتاده روی سر زندگی‌ ها.خدا در قرار قبلی که هیچکدام الان یادمان نمی آید گفته« سین برنامه در دنیا این است که توی مشکلات غوطه بِوَری،تا خودت را جدی بگیری و ببینی من چی خلق کردم!قدرت موتور را ببینی که در یک دقیقه چند هزار دور می چرخد!مشکلاتت را بعدا خودم تلافی می کنم.تو فقط شکوه خودت را ببین» https://eitaa.com/afkarehowzavi/2902 «مرا با خودت ببر» ✍فاطمه میری طایفه‌فرد به قاعده رشته و علاقه‌ام، رمان‌های تاریخی بیشتر توجهم را جلب می‌کند. حالا اگر رمان را استاد نوشته باشد، انگیزه بیشتر هم می‌شود. آن‌قدر که شخصیت‌های حقیقی را در اوراق تاریخ بیابی و درباره آن فکر کنی. ◽◽◽◽◽ ابن سکت، ابن زیات و چند تن دیگر شخصیت تاریخی که اتفاقا شناخت آنان گره ذهنی را باز می‌کند. داستان به بغداد می‌رود و شک به جان ابن خالد می‌اندازد حالا باید ابن خالد جواب شک درون را بدهد، حالا باید بداند که زیدی‌ست یا رافضی؟ ابن‌الرضا چگونه با کوچکی سن، می‌تواند امامش باشد؟ در گردش همین سوالات در ذهن، خدا ابراهیم را جلوی پایش می‌گذارد و... https://eitaa.com/afkarehowzavi/2900 @HOWZAVIAN
. مشارکت فرصتی بی‌بدیل و زیبا ✍خالقی ۱. پس از قرن‌ها حکمرانی پادشاهان مستبد در کشور ما بدون کمترین اعتنا به ملت، با پیروزی انقلاب اسلامی، طعم شیرین تجربه‌ای نو برای بشریت، به وسیله‌ی الگویی به نام نظام جمهوری اسلامی با رهبری بی‌نظیر و با به پای صندوق آمدن توده‌ی میلیونی مردم ایران و انتخاب حکومتی براساس مردم‌سالاری دینی پدید آمد و به معرض تماشای جهانیان گذاشته شد. این شور و نشاط و حضور مردم در انتخابات از همان روزهای اول انقلاب به خلاف تمام انقلاب‌های دنیا زمینه‌ای شد برای استحکام پایه‌های مردم‌سالاری دینی، بنابراین، این حضور و نقش پررنگ مردم، نشانه‌ی پیوند عمیق ملت با این معجزه‌ی الهی _ انقلاب اسلامی _ و تحقق هرچه بیشتر و بهترِ مردمی بودن نظام اسلامی است، که مسئله‌ی بسیار گرانقدر، مهم و تمدنی‌ست و باید آن را قدر دانسته و از این مشارکت به نحو احسن حمایت و حفاظت کرد. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2898 از کنسرت چه خبر؟! ✍زهرا سبحانی گوشی‌ام خاموش می‌شود بی آنکه متن شعر «تلک القضیه» را پیدا کنم. یک ماهی می‌شود که هر وقت از دردسرهای دنیا، فارغ می‌شوم؛ دنبال متن این ترانه می‌گردم. هنوز متعهدم به اینکه هر آهنگ و ترانه‌ای را گوش ندهم، بخاطر همین، اولین بار که این ترانه به گوشم خورد و دنبال تصویرش رفتم، نه گیتار امیرالعید به مذاقم خوش آمد و نه آن خالکوبی‌های دست و گردنش؛ انگشترهایش هم. با این همه.... https://eitaa.com/afkarehowzavi/2890 صدای حاج همت ✍فاطمه میری‌طایفه‌فرد روایت فتح با مسمّاترین نام برای مستند‌های شهید آوینی بود. عبارات درون این مستند پر بود از امید، از فتح. دقیقا در کوران جنگ تحمیلی، درست وقتی که کل دنیا ما را تحریم کرده‌‌بودند، انگار سید شهیدان یک نگاهی ورای همه دو دوتاهای دنیا به ما نشان می‌داد. روایت فتح خبر از فتحی قریب می‌داد، فتحی نزدیک برای همه مسلمانان. قاعده بازی در روایت‌های سید، نه‌تنها امید بخش بود، بلکه افق روشنی از جبهه واقعی نشان می‌داد. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2888 @HOWZAVIAN
قصد داشتیم با همکاری مدرسه فکرت و انتشارات جمکران یه دوره مدرسه شعبانیه ویژه الهیات تاریخ را برای ایام شعبان برگزار کنیم، کلی با هم طرح ریزی داشتیم ولی امروز باخبر شدم دکتر محمد خادمی در اثر تصادف به دیار باقی شتافت. شادی روحش فاتحه‌ای را نثار فرمایید. @HOWZAVIAN @cafe_fekr
🇮🇷 ا ✅ انقلاب اسلامی ایران تنها یک نقطه عطف در کیفیت نسبت نیروهای اجتماعی ایران نبود. بلکه ساختارهای سیاسی، و اقتصادی، و نظامی ایران را هم در هم ریخت. وحرکت نوینی به سوی تکوین نظام دینی آغاز کرد. 📍صفحه ویراستی استاد پارسانیا ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 💢کانال استاد حمیدپارسانیا را دنبال کنید 📲 وبگاه ا ایتا @HOWZAVIAN
✊گلبانگ تکبیر امشب ساعت ٢١ به همراه گسترده ترین نورافشانی در پایگاه انقلاب قم 🇮🇷شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم 🆔@shora_h_qom
🌻انتخابات مصداق «أَمْرٍ جَامِعٍ» ✍️ سید مهدی هاشمی خدای سبحان در آیات پایانی سوره نور به یک نکته سیاسی اجتماعی مهمی تذکر می دهد و آن همراهی و لبیک به ندای رهبر جامعه اسلامی در امور اجتماعی بعد از ایمان خدا و رسولش است که با پشتوانه مردمی انجام می شود و در این باره می فرماید: إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ ءَامَنُواْ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا کَانُواْ مَعَهُ عَلَى‏ أَمْرٍ جَامِعٍ لَّمْ یَذْهَبُواْ حَتَّى‏ یَسْتَئْذِنُوهُ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَئْذِنُونَکَ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ فَإِذَا اسْتَئْذَنُوکَ لِبَعْضِ شَأْنِهِمْ فَأْذَن لِّمَن شِئْتَ مِنْهُمُ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمُ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ‏ در این آیه سه شاخصه مومن انقلابی را مطرح می کند که عبارتند از؛ ۱.ایمان به خدا ۲.ایمان به پیامبرخدا ۳.و همراهی با رهبر جامعه اسلامی در امور اجتماعی در اینکه مراد از «أَمْرٍ جَامِعٍ» در آیه شریفه چیست برخی مفسرین مصداق امر جامع را بیان کردند نظیر نماز جمعه. جهادو نماز استسقا و برخی تعریف ارایه کردند یعنی هر امر اجتماعی و عمومی که نیاز به حضور مردم است «انتخابات» یکی از مصادیق اتم «أَمْرٍ جَامِعٍ» دانست زیرا تحقق آن به حضور مردم و یک تصمیم جمعی برای اقدام و انتخاب است بنابراین مشارکت در یک امر اجتماعی مثل انتخابات مطالبه رهبر جامعه اسلامی است و از نشانه های مومنین راستین معرفی شده است و ادامه آیه تذکر می دهد فراخوانی که رهبر جامعه اسلامی به مردم و ملت خود میدهد مثل دیگر فراخوانها نیست که برخی بپذیرید برخی نپذیرید بلکه باید همگان اطاعت کنند آنجا که میفرماید لَا تَجْعَلُوا دُعَاءَ الرَّسُولِ بَيْنَكُمْ كَدُعَاءِ بَعْضِكُمْ بَعْضًا ۚ قَدْ يَعْلَمُ اللَّهُ الَّذِينَ يَتَسَلَّلُونَ مِنْكُمْ لِوَاذًا فَلْيَحْذَرِ الَّذِينَ يُخَالِفُونَ عَنْ أَمْرِهِ أَنْ تُصِيبَهُمْ فِتْنَةٌ أَوْ يُصِيبَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ البته برخی ها از این امر تخلف میکنند و اطاعت نمی‌کنند که در ادامه آیه شریفه به این مهم می پردازد و می فرماید کسانی که با رهبر جامعه اسلامی مخالفت کنند بدانند که خدا آنها را به یک فتنه ای در دنیا و عذاب دردناک در آخرت مبتلا می کند این است فرجام تنها گذاشتن رهبر جامعه اسلامی آنچه شایسته تامل است آن است که اطاعت از رهبر جامعه اسلامی از علامت های مومن انقلابی شمرده شده است که در کنار ایمان به خدا و ایمان به رسول خدا معرفی شده است و اگر رهبری در موضوع مهمی مثل انتخابات فراخوان عمومی داد همگان باید همراهی کنند. @HOWZAVIAN
🌐 نقش دیپلماسی پارلمانی در تأمین منافع ملی ✍️محمدصادق خرسند یکی از مهمترین ویژگیهای دیپلماسی پارلمانی در تراز انقلاب اسلامی، توجه به عنصر کارآمدی است. همسویی و انسجام راهبردی بین طراحان و بازیگردانهای دیپلماسی پارلمانی جمهوری اسلامی، از ملزومات کارآمدسازی فعالیتهای دیپلماتیک مجلس است. منافع ملی، خط تلافی تمامی تصمیمات مهم کشور است. به همین دلیل همسوسازی راهبرد ديپلماسی مجلس با اولويت منافع ملی و چشم انداز ترسيم شده در سند گام دوم انقلاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به نقش اصلی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در تدوین و «شکل دهی» به سیاست خارجه، مجلس شورای اسلامی با استفاده از ظرفیت های دیپلماسی پارلمانی خود به «پیشبرد» این سیاست ها کمک می نماید و در این راه از ابزار و لوازمی نظیر سفرهای روسای پارلمان ها، رفت و آمدهای پارلمانی، تشکیل گروه های دوستی و... استفاده می کند. باید توجه داشت یکی از مواردی که در صحنه سیاست خارجی ایران بعد از پیروزی انقلاب مغفول مانده، عدم استفاده مؤثر از ظرفیتهای دیپلماتیک مجلس بوده است. به طور قطع، بعد از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، همه دستگاه ها و نهادها موظف به روزرسانی خود برای حرکت در گام دوم انقلاب هستند که بدون تردید نقش مجلس شورای اسلامی در این مسیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آنچه مشخص است نیاز قوه قانونگذار به لوازم مؤثر برای استفاده بهینه از ظرفیت های دیپلماتیک خود در گام دوم انقلاب است، به ویژه در عینیت‌ بخشی به نظریه نظام انقلابی، پاسداری از آزادی و استقلال ملی و تلاش برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که می تواند با به کارگیری مطلوب دیپلماسی پارلمانی نقش مؤثری در نیل به اهداف تعیین شده داشته باشد. آنچه مسلم است طراحی دیپلماسی پارلمانی پیشران و منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب، مستلزم غربالگری کاستی ها و نقاط قوت فعالیتهای دیپلماتیک مجلس است. باید توجه داشت مجلس میتواند با فعال کردن دیپلماسی پارلمانی خود در هماهنگی کامل با وزارت خارجه نقش مهمی در پپشبرد سیاست ها و راهبردهای خارجی کشور داشته باشد. راهبردهایی که بدون همکاری مجلس به سرانجام مطلوب نخواهد رسید. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢انیمیشن کوتاه و بسیار پرمعنای «پیچ تاریخی» راه ما راه حق راه بهروزی است اتحاد اتحاد رمز پیروزی است و همگان می‌دانیم که تفرقه‌افکنی و ایجاد گسست اجتماعی از مهم‌ترین راهبردهای جنگ نرم دشمنان ایران اسلامی علیه ملت و دولت ماست. آنان از هیچ تلاشی در جهت تفرقه‌افکنی‌های (مذهبی، نسلی، اقتصادی، سیاسی، و ...) و ایجاد دوقطبی‌ها و چندقطبی‌های دروغین دریغ نکرده و نخواهند کرد. و می‌دانند که راه تسلط دوباره بر منابع و ذخایر مادی و معنوی این ملت تفرقه‌افکنی درونی است. به تعبیر شیطانی انگلیسی‌های خبیث: Divide and Rule (تفرقه بیانداز و حکومت کن) 🔹تنها راه خنثی سازی این راهبرد شیطانی، «اتحاد همه آحاد ملت بر محور ولایت» است. 💐 و اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً وَ كُنْتُمْ عَلى‏ شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْها كَذلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آياتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُون‏ (آل‌عمران، ۱۰۳) و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد، و پراكنده نشويد؛ و نعمت خدا را بر خود ياد كنيد: آنگاه كه دشمنان [يكديگر] بوديد، پس ميان دلهاى شما الفت انداخت، تا به لطف او برادران هم شديد؛ و بر كنار پرتگاه آتش بوديد كه شما را از آن رهانيد. اين گونه، خداوند نشانه‌هاى خود را براى شما روشن مى‌كند، باشد كه شما راه يابيد. ✔️صفحه استاد احمدحسین شریفی @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🔶🔹 دیوارنوشته‌هایی در واکنش به اقدامات دیجی‌کالا که آینده‌ی مشخصی را نشان می‌دهندمهندس شکوهیان‌راد 🔴 موضوع توهین‌‌های اخیر دیجی‌کالا به مقدسات، این روزها دست به دست می‌شود و بازهم انواع تحلیل‌ها 💢 فراتر از حرف‌های امروزی، امیدوارم کارشناسان جامعه‌شناسی، معنای تصاویر فوق را از منظر بازتاب‌های اجتماعی بدانند و بفهمند چه امتدادی در آینده دارد، اگر ریل فعلی تغییر نکند. ⭕️ کدام ریل⁉️ دیجی‌کالا صرفاً یک مثال است، نه اصل مسأله. مثالی است از مسأله‌ای که به دلیل بی‌توجهی مسئولان ذی‌ربط در دستگاه‌های مختلف فرهنگی، قضایی، نظارتی، امنیتی و ...، شکل اجتماعی به‌خود گرفت و به تبدیل شد، آنجا که نوعی انحصارگری در فضای اقتصادی را به نمایش گذاشت؛ اما بازهم توجه نشد. لذا استمرار یافت، حجیم و عضله‌مند شد و به تبدیل شد؛ آنجا که در فتنه‌ی ز-ز-آ سمت دشمن ایستاد؛ اما بازهم برخورد بازدارنده مشاهده نشد. لذا معضل دیروز، امروز به تبدیل شده و علناً بستر توهین به مقدساتی را فراهم آورده که در کلام قرآن، مجازات معیّن دارد‼️ و اگر امروز کماکان، ترمز خطر اجتماعی امثال دیجی‌کالاها کشیده نشود، فردا باید با فرهنگی، اعتقادی، امنیتی و اقتصادی ناشی از ولنگاری آنها مقابله گردد. ⛔️ اگر دستگاه‌های ذی‌ربط از مردم عقب بمانند، نتیجه‌ی آن چیزی جز واگرایی پای‌کارهای انقلاب و اسلام و نظام از بخش‌های حاکمیتی نیست. ⬅️ آیا به این بحران محتمل اندیشیده‌اید⁉️ @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷فریاد الله اکبر ✍️زینب سید میرزایی، مدرس حوزه،عضو تحریریه مجتهده امین شادمانه‌های کودکی‌ام با حضور و حماسه گذشت. کلاس دوم ابتدایی بودم که سال ۵۷ به ماه‌های پایانی خود نزدیک می‌شد. حدود آذر ماه در خانه از پدر و مادرم جسته گریخته کلمات جدیدی می شنیدم، کلماتی نظیر تظاهرات، تیر اندازی، زخمی شدن و شهادت! از این کلمات سر در نمی آوردم که منظورشان چیست؟ سرم به درس‌های کلاس دوم گرم بود و بازی با کودکان هم سن و سال خودم؛ تا اینکه حضرت امام (ره) فرمان اعتصاب سراسری دادند و از آنجایی که مرحوم پدرم مقید بود که واو به واو اوامر حضرت امام(ره) را اطاعت کنند از من هم خواستند که به مدرسه نروم و این حرکت شد آغاز حرکت‌های مبارزاتی من! اولین روز حضور در تظاهرات برایم بسیار جذاب بود.مادر خواهر کوچکم را که تازه راه افتاده بود، در آغوش می‌گرفت ومن هم گوشه چادر مادر را می‌گرفتم و در کنار پدر، به سیل خروشان انقلابیون می‌پیوستیم. روز به روز شوقم‌ برای حضور در راهپیمایی‌ها بیشتر می‌شد. آن‌روزها کل روز به راهپیمایی می‌گذشت، (حداقل در کرج این‌گونه بود!) ساعت ۸ صبح در میدان شهدا که آن‌روزها به خیابان مظاهری معروف بود راهپیمایی شروع می‌شد و تا امامزاده محمد (حصارک کرج) که مسیری طولانی بود، ادامه می یافت. یکی از نوستالژی‌های کودکانه من ویفر «یام یام‌» بود که مادرم به یمن حضورم‌ در راهپیمایی و اینکه به قول ایشان دختر خوبی بودم و خوب شعار می‌دادم تعلق می گرفت،که آن را هم با خواهر کوچکم‌ نصف می‌کردیم. مرحله بعدی راهپیمایی حدود سه بعد از ظهر شروع می.شد و از همان مبداء به سمت کوه‌های عظیمیه امتداد پیدا می‌کرد. شب‌ها هم ساعت ۹ بر فراز بام‌ها فریاد تکبیر سر می‌دادیم. چون‌منزل ما مشرف به خیابان بود، اکثر همسایه ها راس ساعت ۹ بر پشت‌بام خانه ما حاضر می‌شدند و این‌گونه بود که یک محله پر می‌شد از فریاد تکبیر! @AFKAREHOWZAVI
🔴 امام خمینی: ۲۲ بهمن "سرآغاز حکومت الله" بر زمین است ✍ میراحمدرضا حاجتی 1⃣ با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران هنوز هم ابعاد عظیم آن ناشناخته باقیمانده است؛ انقلابی بی نظیر که می‌رود تا چهره جهان را به کلی و عمیقا دگرگون نماید؛ چه آنکه امام کبیرمان فرمودند: ۲۲ بهمن سرآغاز حکومت الله بر زمین است (پیام ایشان / سال ۶۲) 2⃣ امام خمینی قدس سره مردی از تبار ابراهیم علی نبینا وآله و علیه السلام بود که با تکیه بر شعار و شعور توحیدی تمامی بتهای بزرگ جهان معاصر را به مبارزه طلبید و تحقیر نمود؛ 3⃣ به صراحت اظهار میدارم: ما اکنون نیز دچار "فقر امام پژوهی" هستیم؛ باید مبداء و مقصد انقلاب و مغز تحولات جاری را درست درک نمائیم؛ بی شک امام خمینی و امام خامنه ای "کلید رمز" درک تحولات عظیمی هستند که بشریت عطشناک درک آنها می‌باشد؛ 4⃣ برای درک امام و انقلاب اسلامی باید به تاریخ انبیاء و اوصیاء مراجعه نمود؛ امام شیوه معرفت شناسی جدیدی بر مبنای آموزه های پیامبران الهی به بشریت معاصر ارائه نمود که جهان کفر در درک ناتوان و در تحلیل آن درمانده گردید؛ 5⃣ غرب در شناخت امام خمینی متحیر و سرگردان ماند چراکه برای شناخت مدل رهبری امام الگوئی نداشت، الگوی غرب در تعریف رهبران دینی، "مدل تخت و تاج" و پاپ و اسقف و کاردینال بود که عمیقا با پدیده امام خمینی بیگانه بودند؛ 6⃣ در جلسه بررسی اندیشه های امام در وزارت امور خارجه که بنده حضور داشتم اندیشمند و نویسنده شهیر مصری و جهان اسلام، فهمی هویدی تاکید کرد که: مطالعات من نشان می‌دهد: امام خمینی در ادبیات سیاسی اش واژگانی را استخدام می‌کرد که برای موحدین جهان، آشنا و ریشه در کتب آسمانی ادیان الهی داشت واژگانی چون استکبار، مستضعف، شیطان (اکبر) و....و لذا خیل کثیری از موحدین جهان با او همدل و همراه گردیدند؛ 7⃣ الوین تافلر نویسنده سرشناس آمریکایی در کتاب "تغییر ماهیت قدرت" در تفسیر نظریه خود و اثبات تغییر ماهیت قدرت در دنیای معاصر به امام خمینی و آثار فتوای قتل سلمان رشدی ایشان استناد می‌نماید و می‌نویسد: ایشان از جمله رهبرانی است که فرمانی (قتل سلمان رشدی) ماوراء مرزهای ملی کشورش صادر نموده و آثار عینی آن قلب اروپا و آمریکا را درنوردیده 8⃣ در طلیعه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نگارنده به همه تحلیگران توصیه می‌نماید با عبور از سطوح ظاهری تحلیل؛ به تحلیل حقیقت انقلاب اسلامی و امامین آن اقدام نمایند تا تحولات عظیم پیش رو غافلگیرمان نکند؛ 9⃣ یکی از جامعترین تحلیل‌ها در وصف حقیقت مبداء و مقصد حرکت الهی امام خمینی قدس سره جملات سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی میباشد: "حتی اگر هیچ برهان دیگری در دست نداشتم ، ظهور انقلاب اسلامی –و بهتر بگویم ، بعثت تاریخی انسان در وجود مردی چون حضرت امام خمینی(ره)- برای من کافی بود تا باور کنم که "عصر تمدن غرب سپری شده" است و تا وضع موعود که انتظار اوست ، " فاصله چندانی" باقی نمانده است. او اضافه می‌کند: تحولاتی که این روزها در کره زمین روی می دهد، نوید "عصر دیگری" را می دهد که در آن "ابوالهول" (شیطانی که تحقق تاریخی یافته و حاکمیت خود را بر ترس و وحشت مردمان از قدرت خویش بنا کرده است) از اریکه قدرت به زیر خواهد افتاد و غرب از هم "فروخواهد پاشید"و تمدنی دیگر نه از شرق و نه از غرب ، که از خاورمیانه برخواهد خواست.  ان شاالله اندکی صبر سحر نزدیک است @HOWZAVIAN
🎞 به بهانه برگزاری جشنواره فیلم فجر و ۞ ماجرای بلیتِ حاج خانم و حجابِ عاطفه ✍ روح‌الله متوسل یادم می‌آید سال ۱۳۶۵ کلاس اول بودم که با دو برادر بزرگ‌ترم با بلیتِ _آن موقع‌ها بلیطِ_ خانم مهربان و مسنی که مستأجر دو اتاقِ _آن موقع‌ها اطاقِ_ سمت راست خانه پر از خاطره پشت باغ نادری بود به سینما رفتیم؛ آخر حاج خانم هم خادم حرم امام رضا علیه‌السلام بود و هم مادر شهید مفقودالأثر بهروز نجاتی؛ برای همین از قضا چند بلیت اهدایی مناسبتی جنگ از بنیاد شهید، نصیب ما شد. صبح همان روز با اجازه مادر در نبود پدر در روزهای جنگ و جبهه، عازم سینما شدیم؛ از سینما هویزه مشهد خیلی خاطره دارم؛ اینکه دلت برای بوی خاص فضای ورودی یک سینما تنگ شده باشد عجیب نیست؟ برای صف‌های طولانی و دلهره اینکه بالاخره به گیشه می‌رسی یا نه؟ برای آن ساندویچ‌های کتلت بین فیلم که مادر به جای کاغذهای سفید، روزنامه‌پیچ‌شان کرده بود و...؛ دل تنگی‌ای از جنس ! اما خاطره فیلمِ آن روز چیز دیگری‌ست؛ در نگاه اول، پارچه نقاشی شده فیلم «تنوره دیو» بر سر در سینما، ورود ما را با خوشحالی و هیجان وصف ناشدنی‌ای همراه کرد. خصوصا که با آن شور و حال و هوای کودکانه در قسمت بالکن برای یکدیگر از دیو و ترس و هیجان احتمالی فیلمِ ندیده به واسطه فقط اسم فیلم صحبت می‌کردیم که ناگهان با تیتراژ فیلمی دیگر رو‌به رو شدیم؛ فیلمی که به شدت با آن ارتباط برقرار کردم و بعدها فهمیدم که برایم اثرگذار بوده است! گذشته از همه نقدها و نقاط ضعف فیلم سینمایی مثل بعضی از کشت و کشتارهای اغراق آمیز و ... دقایق ابتدایی فیلم در درون‌ِ شهر و درون‌ِ خانواده شخصیت‌های اصلی فیلم می‌گذرد، ما در این سکانس‌ها و صحنه‌ها با یک فرهنگ خانواده ایرانی آن زمان _زمانی نه چندان دور_ مواجهیم، سبک زندگی و فرهنگی که از دل باورهای اسلامی و انقلابی آن دوران نشأت گرفته؛ مثلاً سبک برگزاری مراسم عقدی شاد و اجرای گروه تئاتری محله‌ای و طنز در حسینیه؛ بسیار واقعی و ملموس با سبک زندگی همان زمان که من بارها و بارها مثلش را در محله ایام کودکی‌ام به چشم دیده بودم و یا نوع پوشش و حجاب و نجابتِ عاطفه در همان دقایق نه چندان زیاد فیلم که چقدر در آن سن برایم یا بهتر بگویم در ضمیرِ ناخودآگاهم مؤثّر بود و در بخشی از انتخاب‌های دوره‌های بعدی عمرم تأثیر گذاشت؛ این که اسلام عزیز به رعایت حیا و پوشش در مقابلِ طفل ممیّز تأکید دارد بیشتر از آن که برای شخص مکلف مفید باشد برای کودک در آن سن فوق العاده از لحاظ گیرایی ذهنی، مفید است یعنی رعایت نکردنش فاجعه بار است!!! پیشنهاد می‌کنم دقایقی را به کودکی‌تان برگردید!😊 از موسیقی متن حماسی فیلم، ساخته استاد مجيد انتظامی هم نباید غافل شد و البته دوبله به یادماندنی صدای بازیگرها ... خلاصه دلم برای روزها و شب‌های دهه شصت، برای آن سبک زندگی بدجور تنگ شده است. 👈 سَری بزنید @HOWZAVIAN