eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
469 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 دو کلمه‌ی انتخاباتی انتخابات میراث ارزشمند امام و جمهوری اسلامی است. رهبری معظم انقلاب بر اخلاق انتخاباتی و تمرکز طرفداران بر ویژگی های نامزد موردنظر _و نه بی حرمتی به رقیب_ تاکید دارند. اما عرصه ی رقابت عمدتا آلوده به انواع شیوه های ناجوانمردانه برای حذف رقیب تبدیل می شود. در این میان بنگاههای جنگ روانی رقبا فعال تر از همیشه به عرصه می آیند. بازار فیک نیوزها پر رونق می شود. هدف تنها یک چیز است؛ پیروزی! روش؟ مهم نیست! در همین یک ماه اخیر فراوان دروغ ساخته شد و بعضا توسط کاربران بی خبر _و البته به قصد خیر_ انتشار یافت. جعلی بودن چند درصد این دورغ ها برای شخص منتشر کننده ی خیرخواه روشن شد؟ خدا می داند. مراقب باشیم برای آخرتمان وزر و وبال جمع نکنیم. قسم حضرت عباس نخوردیم که هر چه دیدیم را دست به دست کنیم. سواد رسانه ای خویش را بالا ببریم. افزایش سواد رسانه‌ ای، از مهمترین راه‌های مراقبت از جامعه در برابر رشد سریع انتشار فیک نیوزها است. به ایران مقتدر و سربلند بیاندیشیم. در انتخابمان و تبلیغاتمان از نامزد مورد نظر دقت کنیم. هر گرای غلط به یک نفر برابر با یک سیئه است؛ چنانکه کمک به انتخاب درست موهبت الهی است. به امید انتخاباتی پرشور و رئیس جمهوری با رای بالا برای اقتدار ایران اسلامی در پناه خدا باشید. ✍️ محمدصدرا مازنی @HOWZAVIAN
🌷زنگ شهادت در خرمن دل باز افتاده شراره باران خون می‌ریزد از چشمم دوباره شولای آتش بر تنم پوشاند این داغ شب تا سحر می‌جوشد از جانم شراره اشک زمین و آسمان با هم درآمیخت تا ریخت بر خاک از ستم ده‌ها ستاره 🔗 شعر کامل در کانال شاعران حوزوی ✍️ محمدتقی عارفیان @HOWZAVIAN
💠 حکیم پارسی‌گو قرن چهارم هجری، اوج شکوفایی تمدن شیعی، دوره اقتدار آل‌بویه اولین حکومت مستقل شیعه و ظهور دانشمندان و نویسندگان و ادیبان بزرگ است. بزرگانی که تاکنون، از نامشان به نیکی یاد می‌شود. از بین شاعران اما، فردوسی چیز دیگری است برایم. یک شیعه بی‌اماواگر و یک شاعر بزرگ در تاریخ ادبیات فارسی، آن هم در قرن چهارم. برین زادم و هم برین بگذرم چنان دان که خاک پی حیدرم قرن چهارمی که طلیعه بروز و ظهور فرهنگ و تمدن شیعی است و شاهنامه، کتابی که طلایه‌دار حفظ و صیانت از زبان فارسی است و داستان‌هایی که در اوج زیبایی، نشان از روزگاری دور دارد: تو این را دروغ و فسانه مدان به رنگ و فسون و بهانه مدان فردوسی زحمات زیادی کشیده تا این ابیات، شاهنامه شوند. دل کنده از سلطان محمود غزنوی‌ها تا کتابش بعد از هزارسال، بماند و سندی برای تمدنی بزرگ باشد. خودش می‌گوید: بسی رنج بردم در این سال‌سی عجم زنده کردم بدین پارسی شاعری که به غایتِ شعر، تمام و به غایتِ دین، کمال را داشت. اما نمی‌دانم پس از گذران روزگار، چرا این بلاها بر سر مزارش رخ داده است، سال‌ها محل جولان افرادی بوده که می‌خواستند با بزرگ‌کردن فردوسی، ارزش‌های دینی و اسلامی را کوچک کنند، اما غافل بودند که فردوسی، خود بزرگ است و دین اسلام از حافظه تاریخی ملت ایران و از درون قلب و پی آنان پاک‌شدنی نیست. باورش برهمه سخت است که چه بر سر مزار او آوردند: از پی‌کندن‌های نابجا تا طراحی اهرام ثلاثه مصر؛ خراب‌کردن‌ها و آمد و رفت‌های معماران خارجی که حتی یک بیت از او را نشنیده بودند و در آخر، طرحی که اکنون بر روی مقبره اوست، نمادی از مقبره کوروش. راستش رفتارشان را نمی‌فهمم، اما این را می‌فهمم که سهم فردوسی مقبره‌خراب‌کردن نبوده است. سهم فردوسی ساختن مزاری پر شکوه و هنری و به غایت زیبا و هنرمندانه بوده که با مضمون شعرهایش مطابقت داشته باشد، به دور از هرگونه معمار اجنبی. امسال وقتی به سنگ مزارش رسیدم، دیدم همه مشغول خودشان هستند، ژست می‌گیرند و لایک می‌خرند، عکس می‌گیرند و لایو می‌روند و در این میانه، ناگاه به خودم نهیب می‌زنم فاتحه یادت نرود. فراموشت نشود حالا که تا این‌جا آمده‌ای، تحفه‌ای از نور نثارش کنی. در پی کنجکاوی‌های همیشگی درباره ابنیه تاریخی، به راهنمای مقبره مراجعه کردم. بعد از مواجه‌شدن با سؤالات من گفت: تمام ایام عید را اینجا بودم و منتظر، شاید کسی سؤالی بپرسد، اما همه در حال و هوای عکس یادگاری بودند، حالا خویش‌انداز یا سلفی، چه فرقی می‌کند! شروع کرد به توضیح‌دادنِ بخشی از آن‌چه در بالا آمد... در موزه آرامگاه فردوسی، نسخه چاپی اما بدل دو مجلد، از قدیمی‌ترین نسخ شاهنامه در ویترینی شیشه‌ای به نمایش گذاشته شده بود. یکی نسخه فلورانس ایتالیا بود، مربوط به ۲۰۰ سال بعد از زندگانی فردوسی و قدیمی‌ترین نسخه خطی موجود و دیگری شاهنامه بایسنقری هرات بود که الآن در کاخ گلستان محبوس است و امکان دیدنش فراهم نیست. نمی‌دانم چرا شاهنامه باید در ایتالیا باشد و یا چه کاری باید انجام شود تا به خانه‌اش برگردد؟ در این موضوع اهل‌فن نیستم، ولی من عادت ندارم چیزهای باارزش خود را به کسی، حتی امانت دهم. در آرامگاه غریب‌تر از هر کسی شاید خود فردوسی بود. هنوز که هنوز است نتوانستیم با اشعارش آن‌طور که باید و شاید، انس بگیریم. در کنار موزه، خانه ابدی اخوان ثالث بود، شجریان هم در گوشه‌ای دیگر از باغ شخصی فردوسی خوابیده بود و عده‌ای بر سر مزارش... برخی از آنان، حرمت متوفی را نگه نداشته بودند و برای آرامش روحش، سوهان بودند، بگذریم... از باغ شخصیِ فردوسی در تابرانِ توس که خارج می‌شدم یاد شعر اخوان ثالث افتادم که اخیرا با بیانی شیوا از زبانی آشنا شنیده بودم که این شعر را در وصف صحیفه سجادیه و دعای ابوحمزه ثمالی خوانده بودند: ای تکیه‌گاه و پناهِ زیباترین لحظه‌هایِ پرعصمت و پرشکوهِ تنهایی و خلوت من؛ ای شط شیرین پرشوکتِ من... ✍️ فاطمه میری @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این بانوان ساکن بیت المقدس، "مرابطات الأقصی" هستند. "مرابطات" جمع واژه "مرابِطَة" است و "مرابطة الأقصی" لقب زنی است که زندگی خود را وقف مراقبت و حفاظت از مسجد الاقصی کرده است. یکی از احکام فقهی اسلام، "مُرابَطَة" است که ریشه در آیه ۲۰۰ سوره آل عمران و روایات فراوانی مثل روایات باب "مرابطه در راه خدا" در کتاب "تهذیب الاحکام" دارد. مُرابَطة از ریشۀ "ربط" به معنای مواظبت کردن (از طریق بستن و منع کردن) است. در اصطلاح فقهی، وقتی عده‌ای برای حفاظت از مرزها و مراقبت از تحرکات دشمن در آن‌سوی مرزها، در مناطق مرزی حاضر و مدتی آنجا ساکن شوند، به آن‌ها "مُرابِط" گفته می‌شود. این بانوان، که بیشترشان معلم قرآن‌اند، هر روز برای نماز به مسجد الاقصی می‌روند تا حواسشان به مسجد باشد. آن‌ها همواره اطراف مسجدالاقصی هستند و یکی از مسئولیت‌های مهمشان، تنظیم کردن حرکت‌ها و تشکل‌های انقلابی است. مثلاً چالش نماز جماعت صبح برگزار می‌کنند و وقتی ساکنان بیت المقدس به مسجدالاقصی آمدند، اخبار کارهای یهود درباره مسجدالاقصی و فلسطین را به گوش‌آن‌ها می رسانند. یکی از کارهای مرابطات در ماه رمضان این است که افطاری درست می‌کنند و همه زنان را به بهانه افطار در مسجدالاقصی کنار هم جمع می‌کنند تا اطلاعات و اخبار لازم را به گوش همه برسانند. پ.ن۱: در این فیلم، مرابطات برای افطاری "مقلوبة" آماده کرده‌اند؛ چیزی شبیه "ته چین" خودمان. داستان نامگذاری این غذا به مقلوبه هم خواندنی است که آن را در جای خود دنبال کنید. پ.ن۲: مطالعه بیشتر درباره مرابطه:👇 https://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa21684مرتضی رجایی
🕌 معاونت پژوهش حوزه علمیه مروی برگزار می کند 🎉 مسابقه یادداشت نویسی با محوریت 1400 🔰 ریز موضوعات: 🔻ثمرات نگاه به داخل برای حل مشکلات کشور ،با نگاهی به تجربیات 🔻خاستگاه طرح اصلح غیر مقبول و صالح مقبول در شرایط امروز جامعه 🔻انتخابات، سبب تغییر و رفع مشکلات یا پدیده ای تکراری و بی فایده ؟ 🔻مقایسه اختیارات رئیس جمهور با سایر قوا و نهادها در کشور 🔻انتخابات؛ تکرار همه‌پرسی برای اصل نظام 🔻تنافی و ناسازگاری انتخاب شورای نگهبان با آزادی انتخاب مردم 🔻تأثیر حضور حداکثری مردم در پیشرفت، اعتلای کشور و حفظ امنیت ملی 🔻آگاهی‌بخشی نسبت به دوگانه انقلابیگر و انقلابی نما و نقش آن در انتخاب سکاندار اجرایی کشور 🔻مضرات دو قطبی شدن فضای انتخابات در بستر جامعه ⚠️ شرایط نگارش یادداشت: ❗️یادداشت حداکثر ۷۵۰ کلمه و حداقل ۵۰۰ کلمه باشد. ❗️حداقل ۶۰ درصد یادداشت تولیدی نویسنده باشد . 🎁 مزایا: 🔸 اعطای حق الزحمه نگارش 🔸 اهدای جوایز ویژه به برترین ها 🌐 لینک ارسال یادداشت: https://formafzar.com/form/lecture ⏰ مهلت ارسال: تا تاریخ 15 خرداد 1400 💠روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه استان تهران 🌐 www.howzehtehran.com 🆔 @howzehtehran
کتاب خاطرات دردناک - ناصر کاوه.pdf
23.65M
خاطرات دردناک 📣 کتابی که باید قبل از انتخابات حتما خوانده شود:👇 کتاب_خاطرات_دردناک به قلم ✍ناصر کاوه 📣کتابی که باید قبل از انتخابات حتما خوانده شو: این کتاب تقدیم می شود به: ائمه اطهار (صلوات الله علیهم اجمعین), امام، شهدا از صدر اسلام تا شهدای انقلاب اسلامی, شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای اقتدار، شهدای هسته ای، شهدای سلامت و علی الخصوص میدان ، سپه سالار محور مقاومت، . @HOWZAVIAN
(2) شما مقصر هستید! وقتی در دانشگاه ازدواج را به نوک قله معرفت رساندید که دسترسی جوان به آن ناممکن شد! دین را به فضا پرتاب کردید که عقل جن هم به آن نرسید! نردبان خدا را برداشتید و عقل ناقص انسان را جایگزین کردید! کشتی ساده خداشناسی را شکستید و بلم ناخداشناسی راه انداختید! برهان نظم! برهان وجوب! برهان علت و معلول! برهان پشت برهان! 🔗 متن کامل ✍️ سیدجواد محمدزاده @HOWZAVIAN
۸ شاخص برای انتخاب درست 🔹 از منظر رهبر انقلاب ✍️ باسواد رسانه‌ای باشید @HOWZAVIAN
امیدواریم پیام حضور این همه چهره این موارد باشد⬇️ ۱- کشور زنده است و افراد توانمند و دغدغه مند زیاد دارد و نباید مردم مأیوس بشوند. ۲- این افراد دغدغه ملت و مملکت دارند، نه قدرت و شهوت❗️ ۳- مشکلات کشور راه علاج دارد و علاجش در داخل است، نه بیرون مرزها و التماس از بیگانگان. ۴- این نامزدها چون قرار است مجری قانون باشند، پس قبل از همه، مطیع آن می باشند، و از ابتدا برای قانون خط و نشان نمی کشند❗️ ۵- با ارزش های ملت یعنی اسلام و انقلاب و رهبری آشنا هستند و پشتیبان مظلومان و دشمن مستکبران می باشند. ۶- این اشخاص فرزندان نظام هستند و با تصاحب پُست در این انقلاب شهرت پیداکرده اند و قرار است بعد از پیروزی، بدون منت خدمت کنند. ۷- برای نقد عملکرد دولت ها و اشخاص، آبروی پر افتخار بیش از چهل ساله انقلاب را خدشه دار نمی کنند. ۸-فرصت آزادی بیانی که به بهانه انتخابات در رسانه ملی و سراسر کشور برایشان به وجود آمده را برای بیان پیشنهادهای قابل اجرا و نه وعده های عوام فریب استفاده می کنند و در نقد رقبا، پایبند اخلاق و منطق خواهند بود. ۸- این افراد بخشی از وضعیت امروز را حاصل عملکرد خود و هم حزبی هایشان می دانند که زمانی در جایگاه رئیس جمهور، وزیر، نماینده مجلس و استاندار و ...بودند. ✍ امین محمدلو @HOWZAVIAN
nf00009885-1.mp3
257.6K
🎧 عملیاتی مزین به نام مبارک علامه شیخ فضل الله نوری(ره) 🌹 ۲۵ اردیبهشت، سالروز پیروزی عملیات "شهید شیخ فضل الله نوری(ره)" گرامی باد ✍️ عملیاتی که زمینه ساز شکستن حصر آبادان شد 🌹 و همچنین گرامی باد، یاد و خاطره شهدای گرانقدر این عملیات، بخصوص سردار فاتح آن، شهید غلامرضا مؤذنی 🌹«رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات» اللّهُمَّ صَلّ عَلَی محَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجّل فَرَجَهُم 📕 🔸عنوان: کتاب «فاتح تپه‌ها» 🔸موضوع: پیرامون زندگی سردار شهید غلامرضا مؤذنی فرمانده عملیات پیروز "شهید شیخ فضل الله نوری(ره)" که در همین عملیات به شهادت رسید. این کتاب به کوشش دکتر مهدی ابوالحسنی ترقی و توسط کنگره سرداران و ۲۳۰۰ شهید شهرستان خمینی شهر در ۲۴۷ صفحه به صورت تمام رنگی و با کیفیت عالی تهیه شده است + مشخصات عملیات و تصاویر شهید👇 http://isfahan.navideshahed.com/fa/news/389102/ ✍️ کانال تخصصی شهید رابع @HOWZAVIAN
(1) ✴️ تیترها آخرین جمله‌ی هر محتوای رسانه‌ای است. 🖌 ابتدا متن‌تان را با موضوع کلی آغاز کنید... 📌تیترها خودشان را در هنگام انتشار به شما نشان می‌دهند. ✍️ با همراه باشید. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🗓آنژیوگرافی لوازم نویسندگی 1- ریسندگی تبدیل الیاف حروف به کلمات و ساختن جمله وپاراگراف؛ همان ریسندگی است . لیف واژگان را باید از مزرعه حافظ و مولانا، سعدی و عطار؛ با ظرافت به یک زنجیره ملکولی مفاهیم برسانید. و دراثر کشش دادن، موازی کردن کلمات، تاب دادن جملات و پیچیدن حروف بهم، تولید نوشتار راه بیاندازید. 2-نقطه جوش بگذارید حرفهای نهفته به نقطه جوش تحلیل برسند. و فشار اتمسفریک موجود در مفاهیم از نقطه انجماد به مایع حلال تبدیل گردد.آن وقت شما نمی توانید ننویسید! با خون خواهید نوشت. 3- مونتاژ قطعات تولید شده از واژگان را در یک سرهم بندی صحیح و اصولی با قطع و وصل کلمات نامتوازن؛ به جملات زیبا، شکیل، دلربا و مشتری پسند؛ تبدیل و وارد بازار کتاب و نوشته جات نمایید. 4-بسته‌بندی بسته بندی؛ جزء لازم و ضروری یک محصول است. که شناساندن و نگهداری محصول را از تولید تا مصرف بر عهده دارد. هنر و فناوری {نام گذاری ، شیوه ویرایش ، پارت بندی، استفاده از ابزار و شکلک ها، علائم ها} در نوشته ها؛ فرصت ایستادن در میدان بار نویسندگان را خواهد داد. 5- سُوز دل بر صفحه افکار خود قدری اَفشرده سُوز دل {التهاب، حرارت، سوزش، اشتیاق، شور، داغ، درد، عشق} بپاشید. ساختمان نوشتار شما بدون سوز دل؛ همان گِل بی روح است که تا در او ندمید، حیات پیدا نخواهد کرد. 6-تجاری سازی تجاری سازی؛ فرآیند تبدیل ایده‌ها و سوژه ها به یک محصول دانش بنیان، راه گشا، و قابل عرضه در نگاه مخاطبان است. که مراحل تجاری سازی «سوژه یابی، حفاظت، طراحی ایده، تامین کلمات و پشتیبانی، صادرات و انتشار متناسب» را باید گام به گام پیش بُرد. 7. شبیه سازی فناوری شبیه سازی را در سیستم هوشمند مغز نصب ننمایید. بهره وری نویسندگی در ایجاد خودِ واقعی انسان است. حافظ حافظ است و هیچ شباهتی با مولانا ندارد. سعدی سعدی است و هیچ شباهتی با عطار ندارد. فرودسی با هیچ کس شبیه نیست. دست به قلم شوید و آنچه هستید، بنویسید. 8-مینیاتوری موشکافانه، عالَم و پدیده های هستی را بشکافید. هسته آن را دور بریزید و مغز جان بخش آن را به دیدگان کاغذ بسپارید. تا انسانهای خسته، مرده، بی حال، بی رمق، مریض؛ شفا یابند. ‌ ✍️سید جواد محمدزاده 💠 بیایید : 🆔 @m_rajaaei
📣تا پایان خرداد ماه تمدید شد؛ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی برگزار می‌کند: یازدهمین دوره آموزشی معارف مهدویت باهدف تربیت مدرس و مبلغ معارف مهدویت (ویژه خواهران) زمان نام‌نویسی: 1400/1/15 تا 1400/3/31 همراه 09360585809 جهت ثبت نام غیر حضوری به آیدی @mashhad_mahdaviat پیام دهید @HOWZAVIAN
🔶 طرفداری، بدون تقابل 🔰 رهبر معظم انقلاب: به‌خاطر نامزدها در مقابل یکدیگر قرار نگیرید. ممکن است شما به یکی از نامزدها علاقه‌مند شوید، رفیقتان به یک نامزد دیگر؛ این موجب نشود که شما در مقابل هم قرار بگیرید… هیچ مانعی ندارد که شما به یکی علاقه‌مند باشید، بنده به یکی دیگر علاقه‌مند باشم؛ شما به او رأی دهید، من به دیگری رأی دهم. (۱۳۹۲/۰۳/۰۶) @HOWZAVIAN
♦️ ۱۵ دلیل کوتاه به احترام کتاب؟ 1- مطالعه یک فرآیند فعال ذهنی است. 2- مطالعه تمرکز را افزایش می‌دهد. 3- مطالعه باعث ایجاد اعتماد به نفس می‌شود. 4- مطالعه انضباط فردی را افزایش می‌دهد. 5- مطالعه خلاقیت را افزایش می‌دهد. 6- مطالعه این امکان را به شما می‌دهد تا در رابطه با موضوعی صحبت کنید. 7- مطالعه کتاب سرگرمی ارزانی است. 8- مطالعه این امکان را به شما می‌دهد تا به اختیار خود مطالب بیاموزید. 9- مطالعه قوای استدلال شما را افزایش می‌دهد. 10- مطالعه باعث می‌شود تا اشتباهاتمان کاهش پیدا کند. 11- مطالعه کسالت را کاهش می‌دهد. 12- مطالعه می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. 13- مطالعه استرس را کاهش می‌دهد. 14- مطالعه شما را از مضرات دنیای دیجیتالی دور می‌سازد. 15- مطالعه کتاب همیشه از تماشای فیلم بهتر است. @HOWZAVIAN
بسته‌ی محتوایی امروز👆 🔅 راه رهبر 🔅 آنژیوگرافی نویسندگی 🔅به احترام کتاب 🔅 دوره مهدویت با متنوع بخوانید. @HOWZAVIAN
🔶 مــرد مــیدان همچنان میدانِ ایران عزیزمان، مرد می طلبد، مردی از جنس حاج قاسم، مردی از جنس نجابت و ایمان و کفایت از جنس مبارزه با فساد از جنس اقتدار و شجاعت. ✍حیـدر هلیـرودی @HOWZAVIAN
🔰جریان تحریف تحریم در تقابل با مردم 👈 بانکداری در صحن مجلس ✴️شماره جدید هفته‌نامه پرتو👆 صبح چهارشنبه " 29 اردیبهشت ماه " روی دکه مطبوعات کشور @HOWZAVIAN
🔴 جنگ زرگری برای تخریب نامزدهای جبهه انقلاب در یکی از کلاب های نرم افزار کلاب هاوس اتاقی ایجاد شد که با نام سعید جلیلی شروع میشد اتاقی به نام سعید جلیلی در قامت رئیس جمهور یا در حد کاندیدای پوششی. این اتاق که توسط سید علیرضا مستوفی و دوستان اصلاح طلبش مدیریت می‌شد، تمام تلاش خود را کرد تا بگوید باید آقای دکتر جلیلی و آیت الله رئیسی تا آخر در ذهن بمانند و با یکدیگر رقابت کنند انتخابات حالت دو قطبی نداشته باشد بلکه یک انتخابات چند قطبی شکل بگیرد و حداقل ۳ سه تا چهار قطب آن در بدنه اصولگرایی تشکیل شود. بدون شک هدف اول این اتاق ایجاد دو دستگی یا چند دستگی در جبهه انقلاب و جریانات اصولگرایی است. نکته جالب و قابل توجهی که در این اتاق گفتگو رویداد این بود که عده ای اصلاح‌طلب که در نهایت نیز اعتراف کردند نه طرفدار آقای جلیلی هستند و نه از حامیان آیت الله رئیسی، به اسم دفاع و طرفداری از این دو شخصیت آن یکی دیگر را تخریب می کردند. به طور مثال آقای مصطفی جلالی در دفاع از آقای جلیلی به تخریب آیت الله رئیسی اقدام نمود و مطالبه نادرستی را به ایشان نسبت می‌داد و مشی او را مخالف و مقابل مسی آقای جلیلی معرفی می‌کرد هرچند ای کاش از آقای جلیلی نیز دفاع نمی‌کرد زیرا روش دفاع نیز به گونه‌ای روشن، تخریب یا ذم در سایه مدح بود. بعد از او فرید مدرسی معلوم الحال می آمد و به اسم دفاع از آیت الله رئیسی هرچه می توانست علیه آقای جلیلی مطرح می نمود و با شعار انصاف هرچه اتهام غیرمنصفانه علیه آقای جلیلی به ذهنش میرسید، منتشر می‌کرد. جالب آنکه هر دو بزرگوار که نگران چهره اصلاح‌طلبی خود بودند در پایان یادآوری می کردند که اصلاح طلب هستند و از حامیان آقای جلیلی و رئیسی نمی باشند. در حقیقت جریان مشکوک سیاسی نشسته بر رسانه‌های کشو و تریبون‌های رسانه‌ای برای آنکه بتوانند عملیات تخریب علیه نامزدهای اصلی جبهه انقلاب را انجام دهند تبعات آن را نیز متوجه پایگاه اصلاح‌طلبی خود نکنند، به نام حمایت اجمالی و نه قطعی از یک کاندیدای جبهه انقلاب، هم کاندیدای دیگر جبهه انقلاب را محکوم و تخریب می کنند و هم با این کار چهره حامیان این کاندیدای به ظاهر مورد حمایت را مخدوش می سازند. به علاوه آتش بیار معرکه جدال بین نیروهای انقلابی می‌شوند. جالب‌تر آنکه جناب آقای فرید مدرسی یک شب پیش از آن اتاق را باز کرده و خودشان مدیریت می کردند که نامش با تخریب شروع میشد و در آن ادعا می کردند رسانه های انقلاب دست به تخریب نامزد اصلاحات آقای جهانگیری یا آقای لاریجانی می زنند و تو مال ها در مذمت تخریب کاندیداهای ریاست جمهوری خواندند آنگاه ۲۴ ساعت بعد عملیات تخریب آیت الله رئیسی و دکتر سعید جلیلی را به این شیوه منافقانه و در یک جنگ زرگری کلید زدند. منصفانه سوال میپرسم اگر نام این کار جنگ روانی بر پایه نفاق نیست پس چیست؟ بدون شک آنچه دیشب در این بستر جدید شبکه‌های اجتماعی روی داد، سرآغاز عملیات فریب روزهای بعد در سطح رسانه های رسمی و غیر رسمی کشور است و نیازمند هوشمندی جبهه انقلاب، نامزد های آن و حامیان ایشان است تا صف خود را از از تخریب کننده های آلوده به نفاق جدا کنند. قطع به یقین نامزدهای جبهه انقلاب هیچ تضاد و تعارض گفتمانی با یکدیگر ندارند و در صورت تایید صلاحیت، اجازه تَکرار آنچه در انتخابات ۹۲ و ۹۶ روی داد را نیز نمی‌دهند. ✍ محمدحسین پیشاهنگ @HOWZAVIAN
نامه جمعی از فضلا و اساتید حوزه علمیه به اعضای محترم شورای نگهبان.pdf
33K
🔊 نامه بسیار مهم اساتید و طلاب حوزه علمیه به اعضای محترم 🔹 ریاست جمهوری افراد فاقد صلاحیت، برای دلسوزان انقلاب چوب دو سر باخت است، از یک‌سو حمایت از بی‌تدبیری‌ها و اقدامات ناصوابی که کشور را به لپه پرتگاه کشانده، خلاف عقل و شرع است و از سوی دیگر انتقاد از عملکردها با این سؤال مردم مواجه می‌شود که اگر این فرد شایسته نیست، چرا شورای نگهبان صلاحیت وی را تایید کرده است؟! و این سؤالی است که پاسخ صحیح و قانع‌کننده‌ای برای آن نداریم! 🔸 مستحضرید احراز صلاحیت یک نفر به معنای شهادت شما بر صلاحیت او است و مردم نیز از بین گزینه‌هایی که شما شهادت به صلاحیت آن‌ها داده اید، یک نفر را انتخاب می‌کنند. بر این اساس آن شورای محترم نیز، در نتایج عملکرد رؤسای‌ جمهور سهم مهمی دارد. 🔹 تجربه نشان می‌دهد پیشرفت‌ها، کارآمدی‌ها و روحیه‌های جهادی، متعلق به مسئولانی است که واجد شرایط قانونی برای تصدی مسئولیت بوده‌اند و در مقابل، پلشتی‌ها و مشکلات، ناشی از قرار گرفتن افراد فاقد صلاحیت در جایگاه تصمیم‌گیری است و چه مسئولیتی مهم‌تر و حساس‌تر از ریاست جمهوری؟! 🔸فقها و حقوقدانان بزرگوار! کمترین شک و تردیدی در دیانت، تقوا و پاک‌دستی شما وجود ندارد اما مردم و دلدادگان انقلاب، نسبت به مصلحت‌سنجی‌هایی که خلاف مصلحت به نظر می‌رسد، انتقاد جدی دارند. 🔹 امید آنکه با عنایات حضرت حق، آن شورا با عمل به ، گزینه‌های صالحی را در معرض انتخاب مردم قرار دهد. 📝 برای امضای این نامه نام و نام خانوادگی و میزان تحصیلات خود را به آیدی @karbasi14 ارسال نمایید. @HOWZAVIAN
👈 کسب تکلیف سعودی از آمریکا 🔻موشک حاج قاسم 🔸تخریب ممنوع ✍️ منبأ بخوانید @HOWZAVIAN
💠 پرسش های انتخاباتی، پاسخ های قرآنی (۱) 🔸چرا باید رأی بدهیم و در انتخابات شرکت کنیم؟ ✅ جواب: «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» (سوره رعد، آیه ۱۱) 👈 خدوندا سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند. 💡با ما همراه باشید 👈 نشر حداکثری @HOWZAVIAN
👌از اجمال به تفصیل ♦️ جمله‌ای دارد درباره‌ی شعر پس از که مشهور است و الهام‌بخش؛ «سرودن شعر پس از آشویتس خود عملی است غیرمتمدنانه!» این سخن، با برداشت‌ها و تفسیرهایی که درباره‌اش آمده، در همان سطح اول گویای یک نکته‌ی مهم است؛ شعر در دنیای پس از آشویتس نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، جبران‌کننده باشد و یا تسکین‌دهنده. قالب شعر انگار برای مجال و فرصتی غیر از وضعیت‌های بغرنجی نظیر مواقع جنایت است. جنایت را باید خوب دید، خوب توصیف و تصویر کرد، و خوب ازش تحلیل و تبیین و گزارش داد. این «خوب» یعنی با توجه به تمام ابعاد و به تفصیل. خب، این همان کاری است که از شعر برنمی‌آید. چرا که شعر مجال اجمال است و نه تفصیل. هر کاری از شعر بربیاید، این یک کار قطعا از آن برنمی‌آید. چون اساسا موقعیت موقعیتی نیست که در آن بخواهیم در بند زیب و زینت کلام باشیم که لازمه شعر است. لذاست که ما تا به امروز هر چه کتاب درباره‌ی آشویتس و کوره‌های آدم‌سوزی و اردوگاه‌های یهودکشی خوانده‌ایم، همه در قالبی غیر از شعر بوده. نمی‌گویم شعر گفته نشده، می‌گویم مورد اقبال نبوده‌. دلیلش هم روشن است؛ شعر نمی‌تواند گویای تمام واقعه باشد. ♦️ آدورنو یک نیمه‌یهودی اهل تفکر است. او پیش از همه این نکته را دریافت و دستورات لازم را همان ابتدا صادر کرد درباره‌ی قالب‌های کلامی باظرفیت‌تر برای نوشتن از جنایت. البته شاید او در کنار این توجه به قالب، گوشه‌ی چشمی هم داشته به تغییر ذائقه در دوران جدید که سواد فراگیر شده، و عمومی؛ و دیگر اصل پیام و محتوا ارزش یافته و نه زیبایی و شیوایی کلام؛ آن‌چنانکه پیشتر بود. ♦️ مقصودم از این همه، بیان این نکته بود که در ماجرای اتفاقی که افتاد، این بود؛ اهل ادب و فرهنگ فلسطین و جهان اسلام، بی‌توجه به اقتضائات روزگار، و تحولات ویران‌کننده‌اش در بازگویی مصائب،‌ همچنان آویختند به دامان شعر، و خواستند آن همه جنایت و ظلم را با زبانی تاریخ‌گذشته بازگویند. چیزی که عملا ناممکن بود. خوب است اما این است که دنیا را با خود همراه کرد. واقعیت این است که سردادن افغان از محنت‌های روزگار در لفافه‌ی کلام زیبا دیگر کارکرد برانگیزانندگی پایدار ندارد، چرا که استوار است بر تحریک عواطف و نه اقناع عقلانی. پس اگر فلسطین درک نمی‌شود امروز و دفاع مشروعش از بدیهی‌ترین حقوق تلقی می‌شود در بخش بزرگی از دنیا، دلیلش این است که همچنان به اجمال حرف می‌زند و با تکیه بر قواعد اشارات نظر؛ برخلاف جبهه‌ی مقابل که قلم به‌دست گرفت و ساده و صریح و مفصل مسائلش را روایت کرد. ✍️ علی اصغر عزتی پاک @HOWZAVIAN
❓چرا بقیع تخریب شد؟ 🏴 شش دلیل بر رد عقائد وهابیت ◻️ وهابیان و آل سعود بر حجاز و شهرهای مکه و مدینه و اطراف آن تسلط یافتند به خاطر برخی اعتقادات انحرافی و مخالف با اسلام اصیل این بناها را در تاریخ ۸ شوال ۱۳۴۴ هـ. تخریب نمودند و این اقدام ننگین را در تاریخ به نام خود ثبت کردند. اما در ردّ عقاید وهابیه درباره مسائل مطرح شده با دلائل فراوانی می توان این عقاید را باطل دانست:🔻 1️⃣ سیره عموم مسملین جهان از همان زمان رحلت پیامبر(ص) تا به امروز بر این بوده که پیوسته در مراسم حج و در ایام دیگر به قصد زیارت نزد قبر آن حضرت می روند و این سیره را هیچ کس نمی تواند منکر شود. 2️⃣ برای بنای قبه و گنبد وبارگاه روی قبر در قرآن اشاراتی هست که مردم در زمان اصحاب کهف وقتی که از محل خواب آنها باخبر شدند بر روی آن مسجدی بنا کردند تا یاد آنها همیشه زنده بماند، ‌ 3️⃣ اگر این عمل در قرآن یا سیره منع شده بود، در طول ۱۴ قرن کسی خلاف بودن ساختن بنا بر روی قبر را هیچ یک از دانشمندان فرق اسلامی متعرض ومتذکر نشده اند، تا در قرن ۱۴ فقط پیروان این فرقه گمراه و رهبران آنها به این نتیجه رسیدند، در حالی که حتی روی قبر رهبران چهارگانه اهل سنت، قبه بنا کرده اند که تا کنون در بغداد باقی است. 4️⃣ در باب شفاعت خواستن از پیامبر (ص) و شفیع قرار دادن آن حضرت که اینان منکرند در زمان خود حضرت صحابه شخصاً از حضرت شفاعت می خواستند. انس بن مالک می گوید: از پیامبر(ص) درخواست کردم که در روز قیامت در حق من شفاعت کند وی درخواست مرا پذیرفت. 5️⃣ یا اینکه دربارة زیارت قبور در منابع اسلامی اعم از شیعه و سنی آمده است که پیامبر(ص) شخصاً به زیارت مدفونین در بقیع می رفت، به آنها سلام می کرد و به مردم سفارش می کردند به زیارت بقیع و مدفونین آن بروند. و باز از آن حضرت نقل است که فرمودند: هر کس قبر مرا زیارت کند شفاعتم بر او واجب است. 6️⃣ بنابر اعتقاد خود اهل سنت نیز ساختن بنا و قبه بر روی قبور ائمه (علیهم السلام) و انبیاء و شهدا و صالحین جایز است، تا اینکه دیگران به زیارت آن پرداخته و به آن تبرک جویند. متن کامل + منابع: https://hawzahnews.com/xb9DL @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
entekhabe_salehan_1809.pdf
2.89M
999 منتشر شد 🔸سردار سلیمانی مرد دیپلماسی و میدان 🔸انصارالله پیروز میدان و دیپلماسی 🔸تولید و رفع موانع آن 🔸چالش مسئله اجتماعی 🔸صهیونیست‌ها در محاصره مقاومت 🔸خشـم مقدس 🔸نام‌نویسی‌ها پیام‌ها و پیامدها 🔸تنور انتخابات داغ‌تر شد @ssweekly 🆔 https://eitaa.com/Bidarb_a_s_h