🔔موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(علیه السلام) با همکاری پژوهشگاه قرآن و حدیث برگزار می کند:
🌀 كرسي علمی ترويجي:« اصول عام اخلاقی فضای سایبر از منظر اخلاق اسلامی »
👤ارائه کننده:
سبحان نقدی پور
👤ناقد:
حجت الاسلام دکتر حسینعلی رحمتی
👤دبیر علمی:
حجت الاسلام مهدی عزیزی
🗓 زمان: یک شنبه17 دی 1402
⏰ ساعت : 13
🔳 نحوه اجرای برنامه:
🏢حضوری: قم، میدان سعیدی، خیابان هفت تیر، کوچه ۱۲، تقاطع اول، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام
https://nshn.ir/7bs446NxQtj9
#مجازی:
🔗 پخش زنده ازطریق آپارت:
http://aparat.com/emamreza_ac/live
🔊 کراسی؛ اخبار علمی حوزه👇
@Karasy
✅کانال نویسندگان حوزوی (چهارمحال و بختیاری)به ما سر بزنید✅
https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
مقاله:«تحلیل بروندادهای غلبه جریان عقل گراییاعتدالی بر نصگرایی افراطی در مهدویتپژوهی سده اخیر حوزه علمیه قم»
✍نویسنده:سیدمحمد کاظمی شیخشبانی،ابوذر رجبی
🔻ویژهنامه همایش یکصدمین سالگشت بازتأسیس حوزه علمیه قم
چکیده:
در ادیان الاهی – به ویژه دین اسلام و مذهب تشیع – نسبت به متون دینی، به طور کلی، با دو نگرش و رهیافت مواجه هستیم: «نصگرایی» و «عقلگرایی». جریان نص گرا، در فهم دین محوریت و اصالت را به متن داده و بر فرع و حاشیه بودن عقل تاکید می کند و جریان عقل گرا (اعتدالی)، ضمن پایبندی به متن، برای عقل نیز شان کشف معارف دینی قایل است. حوزه علمیه قم در سده اخیر، شاهد حضور این دو جریان در صحنه مهدویت پژوهی بوده است. جریان عقلگرای اعتدالی با نقد تک ساحتی بودن روش نص گرایان افراطی، بین عقل و متن و پایایی و پویایی باورداشت مهدویت پیوند و آشتی برقرار کرده و مبارزات علمی بر جریان نقل گرای افراطی غالب شد. پژوهش پیش رو، از آن جا که به دنبال کشف بروندادهای غلبه جریان عقلگرایی اعتدالی بر نصگرایی افراطی حوزه علمیه قم در مهدویت است و به توصیف و تحلیل نتایج غلبه تفکر عقلگرایی بر نصگرایی در آن آموزه می پردازد، و بر مطالعات کتابخانه ای و اسنادی مبتنی است؛ از نظر روش اجرای تحقیق، توصیفی تبیینی خواهد بود.
مطالعه مقاله👇👇👇
https://www.magiran.com/volume/211191
✅کانال نویسندگان حوزوی(چهارمحال و بختیاری)به ما سر بزنید✅
https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
تحلیل های خودتون رو از شرایط فعلی منطقه برای ما ارسال کنید...
#انتقامسخت
#جانفدا #حاجقاسم
#نویسندگان_حوزوی
#چهارمحالوبختیاری
✅کانال نویسندگان حوزوی/به ما سر بزنید✅
https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
🌻 برارجان
✍️سعید احمدی
این مدت که «زن، زندگی، آزادی» افتاد روی زبانها، از هر کس که شنیدم، سرووضع و ریختوقیافهاش دادمیزد هیچچیز که نداشته نباشد، دستکم بهره و ثمرهای از زندگی دارد؛ آزادی را نمیدانم. میان اینهمه هیاهو، لابهلای اینهمه آدم، زنانی را میشناسم که آنقدر از زندگی هیچچیز ندارند که داخل آدم بهحساب نمیآیند؛ چه رسد به پرچم و شعار و جنبش و این حرفها. امروز همراه همسرم، سری زدم به خانم برارجان. از بس هی میگوید: برارجان! برارجان! خودم این اسم را برایش گذاشتم؛ وگرنه نام دیگری دارد. یکی از زنهای آواره و دربهدر افغان با چهارتا بچه. شوهرش معلم قرآن بود. فقط همسر نبودند؛ دوست و جانِ هم بودند. دلشان خوش بود به همان لقمهی نان و یک استکان چای که با دلوقلوه دادن به هم میخوردند. خدا را هم شکر میکردند. راضی بودند به هر چه میرسید و نمیرسید. روزگارشان بد نبود؛ البته اگر همینطور میگذشت؛ ولی نگذشت؛ یعنی نگذاشتند که بگذرد؛ از وقتی که سایهی خداخواندهها، پیامبران تباهی، ریشهای چندوجبی و دستارهای پیچدرپیچ با کلاشینکفهای روسی و امشانزدههای آمریکایی افتاد روی زندگی آنان. شوهر برارجان با چندتا از مردهای فامیل میروند مزارشریف، زیارت. نه میرسند و نه برمیگردند. خبر سرهای بریده و جنازههای سوخته که رسید، آشیانهی برارجان هم آتش گرفت و خاکستر شد. پر میزند با سه بچهی قدونیمقد و یکی هم توراهی. میگریزد و میگریزند. همان نیمچه زندگی جایش را میدهد به آوارگی. مهاجرتِ مرغی که لانه هم ندارد چه رسد به خانه. مثل گربهای که میان محلههای نامهربانی و سگهای هار و بیباک، باید دمبهساعت بچههایش را به دندان بگیرد و تن آنها را و جان مضطرب و پریشان خود را اینطرف و آنطرف بکشد. گز کند زمین را شاید جایی، گوشهای از این دنیای پتوپهن، کام تلخشان، کمی، فقط کمی، طعم شیرین زندگی را بچشد؛ ولی نمیچشد. خانهبهدوشی مثل بادبادکی است که از دست بچهای بازیگوش رها میشود و به اسارت ارادهی سخت و خشن طوفان درمیآید. میرود و نمیداند تا کی و تا کجا؟ مانند همین برارجان که گردباد خانهبهدوشی، او را تا قم آورده. با گرمای قلبهای مهربانِ آدمهای بیادعا، او و سید حسین و زینب و فاطمه و رقیهساداتِ موخرمایی کوچولو، الآن توی قم و میان کوچهدالانهای قدیمی و پایینشهری، آلونکی اجارهای دارند. برارجان برای زندگی میجنگد؛ از سرصبح تا دمغروب. بچهها پشت در بسته و پردهی انداخته، میمانند تا برارجان از سر کار برگردد. از دمغروب تا سرصبح هم مادری میکند هم پدری؛ ولی زندگی نمیکند. آزادی پیشکش. امروز گفت: «برارجان! صاحبخانه این ویرانه را فروخته، میگه زودتری به فکر جا باشید. خریدار میخواد این خانهی کلنگی را بکوبد و دوباره بسازد». بازهم ترس، بازهم اضطراب، بازهم آشفتگی، بازهم بادبادک و طوفان. راستی! رقیهسادات موخرمایی کوچولو! سهم تو از زندگی میان این همه هیاهو و شعارهای دهانپرکن چقدر است؟ آیا تو جایی برای آراموقرار خواهی یافت؟ اگر تو نیز از شهدای حادثهی تروریستی بدجور تلخ و دردآور کرمان بودی، چند قطره اشک برایت روی گونهها میغلتید؟ چندتا هشتک #رقیه_سادات_موخرمایی_کوچولو برایت مینوشتند؟
#جهاد_روایت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
✍️ تلنگرِ پس از خوشحالی
همه فضلا و طلاب تجربه پژوهشی، تبلیغی و جهادی دارند
اما کمتر هستند که پس از آن تجربه دست به قلم شوند و بنویسند
این کمتر بودن راوی حوزوی برای حوزه، اسلام و انقلاب #مصیبت_بزرگی است
سپاس از استاد احمدی، نویسنده و مبلغ جهادی که از روزانههایشان رویداد میسازند و مینویسند.
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
*یادداشتی برای مربیان اعتکاف*
🖌امیرحسین محمودی چلیچه
1⃣ یک پرونده تفکری برای #خودت و پرونده هایی برای #متربیان باز کن
📂 *پرونده خودت:*
2⃣ حتما ساعات #خلوت برای خودت و تفکر روی وضعیت موجود و مطلوب (زندگی و معنویت و رابطه هایی که با خدا و اهل بیت و دیگران داری) اختصاص بده
3⃣ در ساعات #عبادت و تلاوت و دعا از طرفی، و در #رفتار و اخلاق در برخوردها از جهت دیگر دقت کن چرا که مهم تر از گفتارهای تو گاهی رفتارهاست که در ذهن ها ماندگار می شود
🗂 *پرونده متربیان:*
4⃣ برای متربیانی که به تو می سپارند #نقشه داشته باش؛ برای *جلسه های گروهی، گعده ها، صحبت های فردی و سایر برنامه ها* _ و این که در هرکدام چه ایده ای را دنبال کنی
5⃣ انتخاب #طرح_بحث_گروهی مناسب نمونه های مختلفی در کانالهای گوناگون آماده شده و ایده های خوبی هست که میتونه مفید باشه
دو نمونه از کانالهایی که ایده هایی دارند:
https://eitaa.com/Itkaf_Strategy
https://eitaa.com/itikaf_mohtava
6⃣ از ظرفیت #گعده های غیر رسمی چند نفره غافل نشو و مشتت رو از داستان و خاطره و حکمت ها پر کن
نکته۱_ گعده فضای گپ و گفت غیر رسمی چند طرفه است و نباید به سخنرانی تبدیلش کنی ولی خوبه بهش جهت بدی
نکته۲_ این گعده ها میتونن فرصت خوبی باشن برای : شناسایی، انس و رفاقت و جذب، آموزش غیرمستقیم (که گاهی عمیق تر از آموزش مستقیم است)، و ...
7⃣ در #گفتگوی_فردی دو چیز رو مد نظر قرار بده:
الف_بیشتر #بشنو تا این که بخوای بیشتر توصیه کنی
ب_ اگر می خوای اثر عمیق بگذاری بیشتر سعی کن او را با #سوال منطقی و صحیح مواجه کنی و در توشه اش سوالاتی که عامل حرکت فکری است به یادگار بگذاری
8⃣ اگر ارتباط مستمری با بچه ها نداری و این اولین برخورد توست و امکان ادامه جدی با همه نیست...
الف_ حتما با معیار و ملاک های صحیح بچه هایی که یا از استعداد ویژه ای برخوردارند یا از آسیب جدی و فوری رنج می برند را برای ادامه ارتباط و کمک های بعد اعتکاف شناسایی و جذب کن
ب_ همراهی با تو باید برای همه بچه ها جاذبه داشته باشه _ این جاذبه می تونه با خوش مشربی و اخلاق خوب و حل مشکلات و ارائه راهکارها و ... باشه
📌 با وجود فاصله ها و موانع، فرصت تاثیر عمیق کمه مگر بشه تلنگرهایی زد، پس یادت باشه دو کار #شناسایی و #جذب اونم نسبت به افرادی که ذکر شد، فوری تر و مهم تر هستن
#اعتکاف
#فرهنگی
@hadianeha
@morabbiha
✅کانال نویسندگان حوزوی/به ما سر بزنید✅
https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
🔻اجتهاد حداقلی در خبرگان
✍ مهدی طاهری
حصول معرفت نسبت به صلاحیت کاندیداهای خبرگان رهبری یکی از وظایف مردم در نظام اسلامی است. اولین گام برای این کار شناختن شرایط لازم برای خبرگان رهبری است. یکی از این شرایط اجتهاد است.
لابد همه دست کم بعد از انقلاب به مراتب فقاهت آگاهی دارند از مجتهد اعلم جامع الشرایط که صلاحیت صدور فتوا و مرجعیت تقلید را دارد تا مجتهد متجزی در ابواب فقه که تنها برای خودش توان استنباط را دارد و استنباطش تنها برای خودش حجت است تا مجتهد در برخی از ابواب و حتی بعضاً مجتهد در برخی مسایل فقهی که در همه این مراتب عنوان اجتهاد و با کمی مسامحه فقاهت صادق است؛ پرسش این است که کدام مرتبه شرط لازم برای صلاحیت کاندیداتوری در خبرگان است؟!
در پاسخ به این پرسش دقت در بند۸ماده ۱۱ قانون انتخابات خبرگان رهبری لازم است که بیان می دارد:
«اجتهاد در حدى كه قدرت استنباط بعض مسائل فقهى را داشته باشد و بتواند ولى فقيه واجد شرايط رهبرى را تشخيص دهد».
بر اساس این بند مرتبه اجتهاد به عنوان شرط لازم در دواطلبان مرتبه ای حداقلی و در حد اجتهاد در برخی مسایل فقهی است و ضرورتی به حصول معرفت نسبت به اجتهاد فرد مورد نظر در تمام ابواب فقهی یا اعلمیت نیست؛ بر این اساس نمی توان بر اساس مراتب اجتهاد به حصول معرفت در مورد داوطلب اکتفا نمود و باید سایر شرایط نیز مورد بررسی قرار گیرد؛ بنابراین اعلمیت فقهی ملاک شایستگی نمایندگی نیست چنان که در ثبوت ولایت و رهبری سیاسی برای رهبر نیز اعلمیت و مرجعیت شرط نیست.
.....
برای تحلیل بیشتر می توان به کتب زیر مراجعه کرد:
۱) امام خمینی ره، کتاب البیع ج۲؛
۲) آیت الله سیدکاظم حائری، ولایة الامر فی عصر الغیبة؛
۳) آیت الله شیخ حسین مظاهری، فقه الولایة و الحکومة الاسلامیه؛
۴) آیت الله اراکی، نظریة الحکم فی الاسلام؛
۵)آیت الله مؤمن، الولایة الهیه.
به شرط حیات ادامه دارد ان شاءالله ...
یادداشت بیشتر از نویسنده👇👇👇
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
✅کانال نویسندگان حوزوی/به ما سر بزنید✅
https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
🔻آرای مقدس
✍️ سید عبدالله هاشمی
▫️در فرهنگ عمومی جامعه ما برای ارزش گذاری یک شخصیت، رخداد اجتماعی، مکان و یا زمان خاص، از واژه «مقدس» استفاده میشود. مقدس بودن با یک احساس مثبت و پذیرش جمعی همراه است. اگر قداست یک موضوعی در ذهن جامعه اثبات شده باشد به طور طبیعی و بدون توصیه و اکراه رفتار جامعه با آن مساله، همراه، سازگار و فداکارانه خواهد بود.
▫️به عنوان مثال حضرت آیت الله بهجت به عنوان یک شخصیت دینی، در ذهن عموم مردم، قداست خاصی دارد. به همین جهت بدون آنکه فعالیت رسانهای خاصی انجام شود و یا تشکیلات منسجمی نام و یاد ایشان را در لایههای اولیه ذهن مردم زنده نگه دارد اما مردم در ابراز ارادت به ایشان بسیار صادق و بدون تکلف هستند.سردار شهید قاسم سلیمانی یکی دیگر از چهرههای مقدس در جهان اسلام است.شخصیتی که دلها برای شهادتش اندوگین و چشمها اشکبار شد.
▫️دوران جنگ تحمیلی یکی از پدیدههای اجتماعی مقدس در تاریخ معاصر ایران است. همین قداست دفاع از میهن و نظام اسلامی،سنگینی بار جنگ و تلخی غم ای آن را بر جان مردم هموار میساخت به گونه ای که بسیاری از مادران یکی پس از دیگری شیردلان خود را بدون چشم داشت به میدان جهاد فرستادند و هرگز پشیمان نشدند.
🔸پدر سردار شهید علیزاده که اخیرا در سوریه توسط رژیم اسرائیل به همراه چند مستشار سپاه شهید شد در مصاحبهای گفت: «برای دفاع از دین و اسلام ،یک فرزند دیگرم در جنگ تحمیلی شهید شد و باز هم پای کار این نظام هستم و هیچ توقعی هم از کسی ندارم.»
🔸مقدس بودن از واژه «قدس» گرفته شده است و درباره یک پدیده الهی به کار میرود. لذا به احادیثی که از جانب خداوند نقل شده و جزء آیات قرآن نیست «حدیثقدسی» میگویند. هر امری که در نگاه فطرت خدا جوی انسان به چیزی جز خدا ارتباط نداشته باشد و انگیزههای دنیوی در آن دخیل نباشد مقدس محسوب میشود.
🔸از این رو منشأ قداست یک واقعیت الهی بودن آن است. خداوند برای همه انسانها مقدس است و نسبت به آن دلبستگی و کرنش وجود دارد.او آفتاب قداست است و هر پدیده، فرد یا جامعهای که به تقویت رابطه خود با خدا بپردازد به همان اندازه رنگی از قداست آن ذات پاک را به خود میگیرند.
▫️جهاد در راه خدا نیز به همین جهت مقدس شمرده میشود؛ چرا که انگیزههای زمینی از ترس جان پا به فرار میگذارند و تنها عامل ایستادن در میدان مبارزه جلوه جمال خدای بیهمتاست.
▫️هر جا که انگیزههای زمینی انسان برای حضور در عرصهای قربانی شده باشد و رضای خدا خواست انسان باشد آن عرصه مقدس است. انسانهای که در این جهت همسفرند همه رنگی از قداست خدا را به خود گرفتهاند.
♦️عرصه انتخابات و سپردن مقدرات کشور به دست صالحان، بدون انگیزههای زمینی، یکی از مقدسترین جلوههای حیات اجتماعی است؛ اما عملکرد برخی نامزدها و هیجان جاهلانه برخی طرفداران نور قداست آن را تار میکند و انگیزهها و رفتارهای زمینی، نگاه آسمانی مردم را به زمین میزند. یکی از پیامدهای ناگوار این گناه اجتماعی این است که مردم از صندوقهای رأی دلسرد میشوند و در میانه راه نور روشن راه حق را گم میکنند مگر آنکه از بصیرت نافذی برخوردار باشند و بهتر از خواص حق را تشخیص دهند.
♦️تک تک آرای مردم به اندازه تک تک قدم های شهیدان در فکه و شلمچه مقدس است، اگر انگیزهها و معیارهای انتخاب، شبیه شهیدان، پاکیزه و خداپسندانه باشد.
🔻نتیجهی آرای مقدس،همان نتیجهی دفاع مقدس است.
#انتخابات
#نویسندگان_حوزوی
✅کانال نویسندگان حوزوی چهارمحال و بختیاری/به ما سر بزنید✅
https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
...............
@HOWZAVIAN
نامزد اصلح در خبرگان کیست؟
▫️صلاحیت نامزد خبرگان با نماینده مجلس و ریاست جمهوری متفاوت است؛هرچند در برخی ویژگیها مشترک هستند.شایستگی نامزد خبرگان را باید متناسب با وظیفه و رسالت خطیر قانونی او تعیین کرد.
▫️ طبق اصل 107 قانون اساسی مجلس خبرگان،مسئول نظارت بر عملکرد رهبری و انتخاب رهبر در زمان خاص است.اولین ویژگی رهبری در اصل 109قانون اساسی نیز، مساله فقاهت است.
▫️با توجه به این دو اصل مهم قانون اساسی ،شایسته ترین نامزد مجلس خبرگان،کسی است که فقاهت و دیانت فقیه حاکم،را بهتر بتواند احراز کند.
▫️نشانه این شایستگی برای نامزد خبرگان قوت علمی وسابقه فقاهت ریشه دار و عمیق در حوزه علمیه است تا توانایی کامل برای درک اندیشه فقهی فقیه حاکم را داشته باشد.
▫️علاوه بر ویژگی مهم فقاهت، شایستگیهای دیگری نیز برای نامزد خبرگان لازم است تا بتوان او را برای نظارت و انتخاب عالیترین مقام سیاسی و معنوی کشور انتخاب کرد.زهد وپارسایی،عدم وابستگی حزبی به جریان های سیاسی،استقلال شخصیت و عدم تاثیر پذیری،قدرت تشخیص و...از جمله این شرایط است.
🔸در صورتی که همه نامزدهای خبرگان، در شرایط لازم، یکسان باشند و فردی بیش از دیگران، برخوردار از فقاهت نباشد،میتوانیم یکی را انتخاب کنیم.
اما در صورتی که شرایط یکسان نباشد و در میان نامزدها یکی شایستهتر باشد،وظیفه ما این است که انتخاب مهمترین تصمیم تاریخ یک ملت را به او بسپاریم و در این زمینه احتیاط لازم را رعایت کنیم.
🔸شناخت فقاهت و مقام علمی عالمان دینی و برتری برخی از آنان،برای عموم مردم کار آسانی نیست. بهترین راه در این زمینه شهادت عالمان آگاه و وارسته است.در صورتی که نسبت به برخی از نامزدها،عالمان دینی و وارسته مثل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح به برتری علمی آنان داشته باشند و اطمینان قلبی برای انسان حاصل شود،موظفیم اصلح را انتخاب کنیم.
🔻تعیین سطح حداقلی اجتهاد در بند۸ ماده ۱۱ قانون انتخابات خبرگان در واقع معیار عمل شورای نگهبان برای تشخیص «نامزد صالح» است نه «نامزد اصلح»چراکه احراز شرایط نامزدهای خبرگان وظیفه قانونی شورای نگهبان است نه مردم و برای معرفی نامزد صالح حداقل شرایط کافی است،اما مردم موظف به انتخاب اصلح هستند و اجتهاد حداقلی معیار تشخیص اصلح نیست بلکه برتری یک نامزد در فقاهت وسایر شرایط در تشخیص اصلح تاثیرگذار است.
لذا مستند به این اصل قانون اساسی نمیتوان گفت برتری فقهی برخی از نامزدها معیاری برای تشخیص اصلح نیست.
ارتکاز و فهم عمومی مردم و متشرعین تا به امروز هم اینگونه بوده است. به طور مثال در رقابت میان مرحوم آیت الله مومن و طلبه جوانی به نام جناب حجتالاسلام والمسلمین دوستمحمدی برای خبرگان در قم،مردم به معیار حداقلی در انتخاب اکتفا نکردند و جامعه مدرسین و دیگر بزرگان آیتالله مومن را اصلح میدانستند.
سیره عقلا در امور خطیر و مهم نیز،گزینش شایستهتر هست و به شرایط حداقلی اکتفا نمیکند.
البته اصلح بودن از مجموع شرایط از جمله اجتهاد حاصل میشود و منحصر در اجتهاد نیست.
یکی از آسیب ها در انتخاب اصلح ،انحراف در ملاکهای نامزد شایسته است.در صورتی که معیارهای دیگری برای نامزد اصلح مطرح شود نتیجه آن انحراف در آرای مردم است و مسئولیت تاریخی به دنبال دارد.
برجسته ساختن منافع قومی،وابستگیهای صنفی یا منطقهای برای انتخاب نامزد خبرگان یکی از مصادیق انحراف درمعیارهای انتخاب اصلح است.
نشانهی خلوص کامل و الهی بودن انتخاب انسان، این است که دلبستگیها و منافع فردی و .. در انتخاب انسان تاثیرگذار نباشدبلکه تنها رضای خدا و ملاحظه شایستگیها معیار انتخاب باشد؛هرچند برخلاف دلبستگیها و تمایلات انسان باشد.
🔰رهبر انقلاب در تبیین اصول انقلاب اسلامی میفرمایدفرمودند:
" اصلاً جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی برای #حاکمیّت_دین_خدا تشکیل شد؛ اصلاً برای این است که جامعه با شکل و #هندسهی_دینی زندگی کند و تنظیم بشود. حکومت با هندسهی دینی تنظیم بشود و حرکت کند و پیش برود و اقدام کند؛ این جزو بیّنات انقلاب بود. مردم جان دادند، خون خودشان را تقدیم کردند، نثار کردند برای اینکه این اتّفاق بیفتد؛ این جزو اصول انقلاب است؛ "
https://khl.ink/f/49361
با توجه به سخنان امامین انقلاب و مراجعه به سیره شهدای عزیز می توانیم اهتمام به تکلیفمداری در کنشهای سیاسی و اجتماعی را مشاهده کنیم. ما نیز با تاسی به شهدا از خواستهها و سلایق خود باید عبور کنیم و مصالح اسلام و سرنوشت انقلاب را معیار قرار دهیم.
صحنه انتخابات عرصه قربانی کردن اسماعیلهای حزبی و قومی و دل سپردن به رضایت معبود شهیدان است.
🔻فاستبقوا الی الخیرات
✅کانال نویسندگان حوزوی چهارمحال و بختیاری/به ما سر بزنید✅
https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
╭┅───────┅╮
🆔@Sahsh1367
╰┅───────┅╯
🌷سلام علیکم
🔰 از حضور شما در جمع نویسندگان حوزوی استان چهارمحال و بختیاری خرسند و سپاسگزارم.
📣منتظر یادداشتها و نگاشتههای ارزشمند شما هستیم.👏
👈جهت ارتباط و ارائه نگاشتههای خود ازقبیل مقاله ،یادداشت علمی،مطالب سیاسی، اجتماعی و... از طریق آیدی👇👇
@Admin_nevisandegi
اقدام بفرمایید.
🔸نوشتن پیکار افسران جنگ نرم در عرصهی جهاد تبیین با سلاح واژههاست.
🔹نویسا و امیدوار کنار هم بمانیم.
🌺با سپاس