eitaa logo
کارورزی اجتهاد تمدنی
493 دنبال‌کننده
180 عکس
19 ویدیو
49 فایل
اجتهاد تمدنی و تمدنسازی اسلامی بدون اجتهاد جواهری ممکن نیست. اجتهاد جواهری با تمرکز بر سه رویکرد در فقاهت 1️⃣قاعده محور (۱۶۰) 2️⃣مهارت محور (۱۳۰) 3️⃣الگوریتمی(۱۰۰) دست یافتنی است.🏆 ارائه پیشنهادات و انتقادات👇 @Shasanrafatizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فقه الأقوال.mp3
45.63M
✅ روش شناسی اجتهاد؛ فقه الاقوال 🔹ارائه: استاد مبلغی @manhajah 🔸 کانال روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
المناهج. ١٠.mp3
22.26M
⭕ مناهج الاجتهاد ١٠ 🔹️ منهجية فقه السيد الخوئي @manhajah
4_5767278232483138441.mp3
25.01M
⭕ مناهج الاجتهاد ١١ 🔹️ أنواع القرائن التي تستخدمها مدرسة الاجتهاد التحليلي @manhajah
[@vahed_tahghigh]14431017.mp3
52.37M
(۷) « ظرفیت‌شناسی منطق فازی در سیر تحصیلات حوزوی » ✉️ استاد حجة الإسلام و المسلمین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌┄┅══••✾❀✾••══┅┄ 🏢موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام ▫️▫️▫️پردازش مدل علم دینی و طراحی سیستم های دینی ▫️▫️▫️ 🔰https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
✅ استاد : «درس خارج فقه، درس یاد گرفتن روش‌ها است». (خارج فقه هنر، ۸ خرداد ۱۴۰۱) 🔸 کانال روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
موضوع شناسی. مکاسب. شرط اختیار متعاقد.m4a
6.56M
✅ روش شیخ انصاری 🔹ارائه: استاد سید محمدرضا ◽️مرحوم شیخ برای موضوع شناسی از هشت روش استفاده کرده اند ◽️منبع: کانال استاد @yaddashhayetalabegi 🔸 کانال روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
📒یک سئوال: 👇 آیا منضبط کردن روش اجتهاد و تعریف الگوریتم منجر به قاعده‌زدگی نمی‌شود؟ برخی از اساتید به الگوریتم استاد واسطی اشکال کرده بودند که این باعث می شود ذهن در این همین روشها و در همین مسیرها متوقف شود و پویایی خود را از دست بدهد؟! قبلا درباره فوائد روشمندی فرایند فقاهت سخن به میان آمده است 1. روشن است که قاعده‌مند بودن با قاعده‌زدگی فرق دارد✔️🎖 اتفاقا قاعده‌مندی و روشمندی به همین معناست که به آسیبهای احتمالی و تمام شرایط حاکم بر مسیرها و .. توجه داشته باشیم. 2. ممکن است معنای روشمندی درست تلقی نشده است. روشمندی بمعنای وحی منزل بودن الگوریتم و روش ارائه شده نیست 😳بلکه ممکن است در آینده الگوریتم ارائه شده، ویرایش شود همچنین هر متفکر و فقیهی یک روش و الگوریتم اجتهاد دارد پس یک الگوریتم نداریم بلکه متعدد است به تعدد مبانی 3.خود این افراد باید پاسخگو باشندکه آیا عدم انضباط منجر به هم‌ریختگی و احتمال خطا در برآیندگیری از ادله و عدم ثبات در روش استنباط و تحیّر و سرگردانی در مسیر نخواهد شد؟ 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
⚡️چهار نکته درباره اولویت های ۱۲ گانه تمدنی 👌نکته اول اینکه: در مباحث الگوی پیشرفت اسلامی به دنبال تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه هستیم و پایه های اصلی روابط انسانی در همه زمان ها و مکان ها شامل ۱۳ حوزه ۱- رابطه فرد با امام و مسئول، ۲- رابطه فرد با معلم، ۳- رابطه فرد با خانواده، ۴- رابطه فرد با همسایه، ۵- رابطه فرد با دوست، ۶- رابطه فرد با شریک شغلی، ۷- رابطه فرد با طرف معامله، ۸- رابطه فرد با دشمن، ۹- رابطه فرد با همسفر، ۱۰- رابطه فرد با فقیر، ۱۱- رابطه فرد با یتیم، ۱۲- رابطه فرد با ابن سبیل و ۱۳- رابطه فرد با مهمان است. 👌نکته دوم آنکه: در بسته اولویت های تمدنی، در واقع اولویت های حوزه برنامه ریزی برای تنظیم صحیح روابط انسانی را طرح کرده ایم. به عبارت بهتر پیشنهاد داده ایم که در ۱۲ حوزه مهمِ ۱- مسکن، ۲-مدیریت شهری، ۳- سلامت، ۴- آموزش و پرورش، ۵- محرومیت زدائی، ۶- مدیریت راهبردی، ۷- مواجهه با اسناد بین المللی، ۸- تجارت کشور، ۹- تنظیم و انتشار خبر، ۱۰- تقنین، ۱۱- برنامه و بودجه و ۱۲- امنیت؛ تغییر هویت در برنامه ریزی ایجاد شود. نتیجه تغییر هویت در حوزه های ۱۲ گانه فوق الذکر : بهبود روابط انسانی است. 👌نکته سوم اینکه: اولویت های تمدنی ۱۲ گانه شامل ۴۰۰ اقدام اجرائی است و کمک می کند تا فضای اجرائی کشور، ارتباط بهتری با تمدن سازی و الگوی پیشرفت اسلامی برقرار کند. همچنین فضای کلی این بسته فکری در مواجهه با ۱۷ بخشِ سند توسعه پایدار 2030 و ١٦٩ هدف فرعی آن تلقی و تعریف می شود. 👌و نکته آخر آنکه برای تحقق و اجرای اولویت های تمدنی ۱۲ گانه، سه استراتژی پیشنهاد شده است؛ در استراتژی اول؛ باز تعریف ۱۵ قانون مادرِ مجلس شورای اسلامی بر اساس این اولویت ها مفید است. به عنوان مثال معتقدیم: قانون تجارت کشور - به دلیل اینکه زمینه عمومی شدن تجارت را فراهم نمی آورد- نیازمند تحول است! حجت الاسلام علی کشوری- تبیین چهار ویژگی درباره اولویت های ۱۲ گانه تمدنی - دوشنبه نیمه شعبان ۱۴۴۲ هجری قمری - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/09 @olgou4
✔️ مقام معظم رهبری دیدار با طلاب حوزه‌های علمیه تهران ۱۳۹۶/۶/۶ 🔹 نگویید حالا دنیا دارد براساس پیشرفت‌های فنّی و فنّاوری و مانند اینها اداره می‌شود، ما نشسته‌ایم داریم مثلاً فرض کنید حاشیه‌ی ملّاعبدالله می‌خوانیم یا فرض کنید منطق مظفّر می‌خوانیم! نه، این منطق مظفّر را باید بخوانید؛ این کتاب نحو را یا کتاب صرف را به ‌عنوان مقدّمه باید بخوانید؛ این کتاب فقه را و کتاب اصول را باید بخوانید تا بتوانید به‌عنوان یک روحانی اثرگذار باشید. باید درس خواند.
elahi-thesis.mp3
14.43M
🎙دانلود صوت: «موضوع‌یابی و مسئله‌شناسی برای پایان‌نامه‌های فقهی» 👤ارائه: حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی، استاد خارج فقه و اصول 👈مشاهده در آپارات: https://aparat.com/v/DNSzM 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🔔 فراخوان پذیرش رشته تخصصی «فقه خانواده» 🔹سطح چهار/ ویژه خواهران 🔸از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی 📌امتیازات دوره: * دریافت دانشنامه سطح چهار *بهره مندی از اساتید برتر استانی و کشوری *بهره مندی همزمان از امکانات آموزشی و پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و حوزه علمیه خراسان 📌شرایط پذیرش: * اتمام سطح سه حوزه علمیه * عدم اشتغال به تحصیل همزمان * موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری 🗓 مهلت ثبت نام: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ 🗓آزمون کتبی: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ 🗓مصاحبه حضوری: ۹ و ۱۰ شهریور 🖇لینک ثبت نام: paziresh.dte.ir 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
130101_0177.MP3
50.03M
✅ فایل صوتی حل مسئله فقهی (۲) 🔹استاد (مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد)، تیرماه ۱۴۰۱ @pajooheshgoharshad www.m-gowharshad.ir 🔸 مجموعه فقهی روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
130104_0171.MP3
49.04M
✅ فایل صوتی حل مسئله فقهی (۱) 🔹استاد (مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد)، تیرماه ۱۴۰۱ @pajooheshgoharshad 🔸 مجموعه فقهی روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
130101_0186.MP3
47.69M
✅ فایل صوتی حل مسئله فقهی (۵) 🔹استاد (مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد)، تیرماه ۱۴۰۱ @pajooheshgoharshad 🔸 مجموعه فقهی روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
استاد درایتی) روش حل مسئله) ج سوم.mp3
50.26M
✅ فایل صوتی حل مسئله فقهی (۳) 🔹استاد (مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد)، تیرماه ۱۴۰۱ @pajooheshgoharshad www.m-gowharshad.ir 🔸 مجموعه فقهی روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
130101_0182.MP3
48.12M
✅ فایل صوتی حل مسئله فقهی (۴) 🔹استاد (مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد)، تیرماه ۱۴۰۱ @pajooheshgoharshad www.m-gowharshad.ir 🔸 مجموعه فقهی روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
✅📒قابل توجه مسئولین آموزش مدارس، مدیران، اساتید ادبیات عرب و اساتید کلاس تجزیه ترکیب و محققین این رشته 👇👇👇 در ضرورت برخی از علوم برای اجتهاد برخی از فقها خدشه دارند ✅اما در ضرورت ادبیات برای اجتهاد حتی یک نفر مخالف نداریم😳😊 کلاس تجزیه ترکیب در مدارس از دروس کاربردی و مفید است تجزیه ترکیب 👇👇 💎پل ارتباطی بین ادبیات و قرآن و روایات💎 حال این کلاسهای مفید خود بی پیرایه و بدون آسیب هستند؟ یا اینکه آسیبهایی متوجه این دوره هاست؟ برای پاسخ تصویر ذیل را ملاحظه بفرماید 👇👇 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
1_1642884975.pptx
113.7K
جزوه روش شناسی حل مسئله فقهی استاد (۱) 🔸روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
روش شناسی خرده فرآیند موضوع شناسی در شرح لمعه.pdf
149.6K
روش موضوع شناسی در شرح لمعه 🔹نگارش: حجت الاسلام رضا (طلبه درس خارج حوزه علمیه مشهد) 🔹روشنا از فاضل محترم برای ارسال این فایل سپاسگزاری می‌نماید. 🔹از همین نویسنده: ◽️روش لغت شناسی شیخ انصاری ◽️روش استفاده از دلیل اجماع توسط شهید ثانی 🔸روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
1_1647508253.docx
33.8K
جزوه روش شناسی حل مسئله فقهی استاد (۲) 🔸 روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
130101_0189.MP3
52.54M
✅ فایل صوتی حل مسئله فقهی (۶) 🔹استاد (مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد)، تیرماه ۱۴۰۱ @pajooheshgoharshad 🔸روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
استاد درایتی.mp3
20.81M
✅ فایل صوتی حل مسئله فقهی (۷) 🔹استاد (مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد)، تیرماه ۱۴۰۱ @pajooheshgoharshad 🔸روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
💥آغاز درس «شخص اعتباری» آیت الله شب زنده دار💯 💥شناخت شخصیت حقوقی و احکام آن💯 📚شروع تدریس کتاب «الشخص الاعتباری» از یکشنبه ۶ شهریور💯 📍استاد: آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار (دام عزه) 📆 زمان: شنبه تا سه شنبه 🕚 ساعت: یک ساعت قبل از ظهر ♦️مکان: قم، مسجد اعظم، شبستان ۴ 💥 شرکت برای عموم طلاب است ✅ آخرین دستاوردهای علمی فقه معاصر حوزه های علمیه را از دفتر فقه معاصر پیگیری نمایید: https://eitaa.com/joinchat/835584018C53bfbd8554
◽️ بی حجابی را باید یک آسیب اجتماعی تعریف کنیم و آسیب اجتماعی جرم نیست 🔸 حجت الاسلام عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه در نشستی مطرح کرد: ◾️ بنده معتقدم که مقوله حجاب در حال تبدیل شدن به یک بحران اجتماعی است، در حالی که اگر روش‌های خود را اصلاح کنیم به نتایج بهتری می‌رسیم. 🔻من به عنوان یک دانش‌آموخته حوزه می‌گویم که حجاب وظیفه شرعی و اجتماعی است و حکومت نسبت به آن مسئولیت دارد. با این حال، برخورد کیفری با آن نتیجه ندارد. اگر هم کسی اصرار بر برخورد کیفری دارد، باید محدود به آن گروه خاص هنجارشکن شود. آنهم نه برای بی‌حجابی، بلکه به این خاطر که با یک عنوان دیگر یعنی دعوت به فساد عجین شده است. در اینجاست که می‌توان عنوان جرم را اطلاق کرد. 🆔 @iictchannel