eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.8هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
565 ویدیو
363 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
کشکول ناب حوزوی
💥اگر نوآوری نباشد با دنیای خود بیگانه خواهید شد! 🔸بدانید که بدون تحقیق، بدون نو آوری، بدون ژرف یابی
💥امروز نوبت ماست! 🎤 انقلاب: 🔻یک روزی مردم اروپا با استفاده از دانش مسلمین و فلسفه‌ی مسلمین توانستند از این دانش و استفاده کنند و یک تمدّنی را برای خودشان شالوده‌ریزی کنند. این تمدّن البتّه تمدّن مادّی بود. از قرن شانزدهم و هفدهم میلادی اروپایی‌ها شروع کردند به شالوده‌ریزی یک تمدّن جدید، و چون مادّی بود از ابزارهای گوناگون بی‌محابا استفاده کردند؛ [از طرفی‌] به سمت استعمار رفتند، به سمت مغلوب کردن ملّتها رفتند، به سمت غارت کردن ثروت ملّتها رفتند؛ از یک طرف هم خودشان را در درون تقویت کردند با علم و با فنّاوری و با تجربه، و این تمدّن را بر عالم بشریّت حاکم کردند. این کاری بوده است که اروپایی‌ها در طول چهار پنج قرن انجام دادند. این تمدّنی که آنها به دنیا عرضه کردند، جلوه‌های زیبایی از فنّاوری و سرعت و سهولت و ابزارهای زندگی را در اختیار مردم گذاشت امّا خوشبختی انسانها را تأمین نکرد، را برقرار نکرد؛ بعکس، بر فرق عدالت کوبید، ملّتهایی را اسیر کرد، ملّتهایی را فقیر کرد، ملّتهایی را تحقیر کرد؛ در درون خود هم دچار تضادها شد، از لحاظ اخلاقی فاسد شدند، از لحاظ معنوی پوک و پوچ شدند. امروز خود غربی‌ها به این معنا گواهی میدهند. یک سیاستمدار برجسته‌ی غربی به من گفت دنیای ما دنیای پوچ و پوکی است و این را حس میکنیم. راست میگوید؛ این تمدّن ظاهر پُرزرق‌وبرقی داشت امّا باطن خطرناکی برای بشریّت داشت. امروز تضادهای تمدّن غربی خود را دارد نشان میدهد؛ در آمریکا یک‌جور، در اروپا یک‌جور، در مناطق تحت سلطه‌ی اینها در سراسر دنیا هم یک‌جور. ✅امروز نوبت ما است، امروز نوبت اسلام است. وَ تِلکَ الاَیّامُ نُداوِلُها بَینَ النّاس؛ امروز نوبت مسلمین است که با همّت خود، تمدّن نوین اسلامی را شالوده‌ریزی کنند. همچنان‌که اروپایی‌ها آن‌روز از دانش مسلمین استفاده کردند، از تجربه‌ی مسلمین استفاده کردند، از فلسفه‌ی مسلمین استفاده کردند، ما [هم] امروز از دانش جهان استفاده میکنیم، از ابزارهای موجود جهانی استفاده میکنیم برای برپا کردن ، منتها با روح اسلامی و با روح معنویّت. این وظیفه‌ی امروز ما است. 📆۱۳۹۴/۱۰/۰۸ 🟡کشکول ناب حوزوی🔻 🟦 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥معرفی تفسیر علی بن ابراهیم قمی 🎤حجت الاسلام دکتر علوی مهر 📺برنامه ضیافت هر روز ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه قرآن و معارف سیما ، به معرفی مفسرین و کتب تفسیری می پردازد 🟠کشکول ناب حوزوی🔻 ▪️ @kashkolenab
💻 ششمین وبینار علمی مجمع حوزویان مهندس و گروه معارف اسلامی با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با موضوع «تبیین و اثربخشی مقررات شرعی ساختمان» با ارائه آقای دکتر محمد معرفت در روز چهارشنبه مورخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ برگزار گردید. 🎥 وبینار مذکور ضبط شده و از طریق لینک زیر قابل مشاهده می‌باشد👇 🌐 https://aparat.com/v/8nZIF @hozavianemohandes @kashkolenab
💥حسن آقامیری و مهدی نصیری در مهمانی اصلاحطلبان(فروردین ۱۴۰۱) در این جمع صادق زیباکلام ، یاشار سلطانی ، علی ربیعی (سخنگو دولت حسن روحانی) ، آذری جهرمی (وزیر ارتباطات روحانی)، محمدعلی ابحطی(یار غار خاتمی فتنه گر) ، محمد مهاجری و... حضور داشتند. این عکس کاملا واضح نشان از نزدیکی فکری و عملی این افراد باهم دارد. حسن آقامیری شاگرد محمود ابطحی از شاگردان محمود امجد(استاد اخلاق! منحرفِ خارج نشین) بوده و از اول در این جریان میزیسته است. مهدی نصیری اما دورانی اصولگرا و در روزنامه کیهان بود ولی اونقدر در این سالها موضع فکری و سیاسی خود را تغییر داد که شبیه رُفاعه(در فیلم مختار) شده و حالا در جمع غرب پرستان و فتنه گران حضور می یابد!! 🟢کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥بیانات جنجالی آیت الله رضا در نخستین محفل فهرستنگاران نسخ خطی دی ماه 1400 ✍پ.ن: از این فرمایشات معظم له ، برداشت می شود که باید بعضی حقایق را به جهت اینکه مصلحت نیست از تاریخ علم و تمام کتب حذف کرد! شکی در این نیست که بعضی مباحث جنجالی و شبهه انگیز را نباید در فضای عمومی نشر داد ، اما آیا در کتب تخصصی مثل فهرست نگاری هم باید این مباحث سانسور شود؟!
واکاوی نقّادانۀ روش خاورشناسان در فهم احادیث در باره آموزۀ‌ امامت (مطالعۀ موردی کتاب راهنمای ربّانی در تشیّع نخستین)__.pdf
734.2K
📕 واکاوی نقّادانۀ روش خاورشناسان در فهم احادیث در باره آموزۀ‌ امامت (مطالعۀ موردی کتاب راهنمای ربّانی در تشیّع نخستین) ✍مهیار خانی مقدم، محمد تقی دیاری بیدگلی 💧چکیده💧 پژوهش حاضر با روش توصیفی- تحلیلی و با هدف تأمّلی در روش خاورشناسان در فهم احادیث در حوزۀ امامت، به واکاوی نقّادانۀ کتاب راهنمای ربّانی در تشیّع نخستین از محمّد علی امیرمعزّی، استاد کرسی شیعه‌شناسی در دانشگاه سوربن فرانسه می‌ پردازد. نتایج پژوهش بیان‌گر آن است که با وجود نقاط قوّت در روش امیر معزّی، مانند استفاده از منابع معتبر و متقدّم مرتبط، دقّت در تطوّر معنایی اصطلاحات و تلاش برای تبیین سازمان یافته از مفهوم امام، برخی از آسیب‌ ها مانند عدم دقّت در استناد دهی به منابع، استفاده ناصحیح از اصل تقیّه در توجیه برخی از احادیث، عدم تشکیل خانوادۀ حدیث و معنایابی بدون استناد برای مفردات حدیثی، در روش وی قابل مشاهده بوده که منتج به ارائۀ برخی از آموزه‌ های موهوم در باره آموزۀ امامت و ویژگی‌ های امام گردیده است. 🟢کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ در صدا و سیما.mp3
21.58M
💥چالش‌های معرفتی مواجهه با تجربه‌های نزدیک به مرگ در صدا و سیما ▫️لایو مشترک دو صفحه مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات و تا ابد زندگی در اینستاگرام با موضوع "چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ در صدا و سیما" برگزار گردید که در آن جناب استاد امینی نژاد به ارائه نظرات خویش پرداختند. ▫️در این برنامه - که نگاهی داشت به برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی که از شبکه چهارم صدا و سیما پخش می شود - نظرات اهل معرفت نسبت به مرگ و مسائل پیرامونی آن و نیز تجربیات تجربه‌گران بررسی شد. ⏱ زمان: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه 💿 حجم: ۲۰ مگابایت 🎤استاد (۱) 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات @nafahat_eri 🟢کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ - نشست دوم.mp3
37.74M
💥چالش‌های معرفتی مواجهه با تجربه‌های نزدیک به مرگ - نشست دوم ▫️لایو مشترک دوم دو صفحه مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات و تا ابد زندگی در اینستاگرام با موضوع "چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ"برگزار گردید که در آن جناب استاد امینی نژاد به ارائه نظرات خویش پرداختند. ▫️در این برنامه - که نگاهی داشت به برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی که از شبکه چهارم صدا و سیما پخش می شد - توضیح مختصری از مباحث جلسه قبل ارائه شد و سپس جناب استاد امینی نژاد به پاسخ پرسش های مطرح شده از سوی مخاطبین پرداختند. ⏱ زمان: ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه 💿 حجم: ۴۰ مگابایت 🎤استاد (۲) 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات @nafahat_eri 🟢کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
❓قرائت چه دعاهايى را براى شب‌هاى قدر و برآورده شدن حاجات توصيه مى‌فرماييد؟ ✍پاسخ آیت الله : به‌طوركلى به انجام اعمال صالح و كارهاى خير در شب قدر توصيه‌شده است. در روايت معتبر از حضرت امام باقر (عليه السلام‌) آمده است كه هر عمل خير در شب قدر، بهتر است از انجام آن عمل در طول هزار ماهى كه شب قدر در آن نيست. البته در روايات معتبر، به انجام خصوص برخى اعمال مثل غسل، احياء اين شب، زياد دعا نمودن و زيارت حضرت سيد الشهداء (عليه السلام‌) تأكيد شده است. در شب بيست و سوم به اين اعمال سفارش شده است: ١ - خواندن صد ركعت نماز به اين شكل كه در هر ركعت حمد و ده مرتبه سورۀ توحيد خوانده شود؛ ٢ - قرائت سورۀ عنكبوت و روم؛ ٣ - هزار مرتبه سورۀ قدر را خواندن. 📚استفتاءات (شبیری زنجانی) - 2، صفحه 132 کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
💥غرور در جوانی و انصاف علمی در پیری! مرحوم شاکر در لمعات آورده که روزی (قدّس سرّه) بالای منبر برای طلّاب درس می فرمودند. در ضمن سخن به مناسبتی فرمودند: 🔹من در ایام تحصیل خود در خدمت حاج ملا احمد و شریف العلماء و شیخ علی کاشف الغطاء چنان بر ذهن و ادراک خود مغرور بودم که هرگاه در مطلبی تعمّق می کردم و چیزی ادراک می نمودم هرگاه مخالف آن را از اساتید خود استماع می کردم اعتناء به او نمی کردم بلکه گوش به تمام کردن بیانات ایشان نمی دادم ولی حالا به گونه ای شده ام که وقتی کمترین شاگردی از شاگردان خودم سخنی می گوید به او گوش می دهم و متّهم می سازم ذهن خود را تا آن شاگرد مطلب خود را تمام نماید؛ زیرا که تجربه کرده ام و بسیاری از افکار خود را باطل یافتم به واسطه سخنی که از مبتدی شنیدم. 📚کشکول ابن العلم ج2 ص202 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯 نزول تمام ملائکه از عرش به زمین رقم خوردن تمام مقدرات روی زمین 🎤حضرت آیت الله قرهی(مد ظله العالی) @emammahdy81
⚠️ویحک! وَ قَالَ صَالِحُ بْنُ سَهْلٍ : كُنْتُ أَقُولُ فِي اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَا تَقُولُ اَلْغُلاَةُ فَنَظَرَ إِلَيَّ فَقَالَ وَيْحَكَ يَا صَالِحُ إِنَّا وَ اَللَّهِ عَبِيدٌ مَخْلُوقُونَ، لَنَا رَبٌّ نَعْبُدُهُ وَ إِنْ لَمْ نَعْبُدْهُ عَذَّبَنَا . صالح بن سهل گفت من در باره حضرت صادق عقيده غاليان را داشتم نگاهى تند بمن نموده فرمود واى بر تو صالح بخدا قسم ما بنده و مخلوق هستيم و خدائى داريم كه او را مي پرستيم اگر نپرستيم و عبادتش نكنيم ما را عذاب خواهد كرد. 📚اختیار معرفة الرجال (رجال الکشی) ج ۱، ص ۳۴۱ 📚بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۴۷، ص ۱۲۵ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
⁉️شیخ بهایی یا ظل‌السلطان: نسبت متولیان مذهبی و میراث فرهنگی در ایران امروز چیست؟ ۱. ژان شاردن در س
♨️تعارض توسعه شهرسازی با حفظ بافت سنتی ✍ سید محمدرضا برقعی سال‌هاست که در شهر قم، شاهد تعارض‌هایی میان توسعه شهرسازی و حفظ بافت سنتی هستیم. درست‌تر آن است که توسعه شهری متناسب با ساختار فرهنگی و بافت قدیمی منطقه رشد پیدا کند؛ در حالی که معمولاً این بافت سنتی بوده که در مواجهه با توسعه طلبی‌های افراطی نابود شده است. در این میان منطقه «بلوار عماریاسر» از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. سال‌ها پیش با احداث این بلوار، بازار قدیمی قم به دو بخش تقسیم شد. در کنار آن بافت سنتی منطقه نیز آسیب دید. چندی پیش نیز با احداث مرکز تجاری «سلام» در کنار محله «عربستان» و بر فراز آب‌انبار تاریخی آن، برگ زرین دیگری در کارنامه توسعه‌ شهری استان قم به ثبت رسید. این موارد تنها بخشی از خاطرات تلخ گذشته است و یادآوری آنها اگر موجب اصلاح عملکرد نشود، جز حسرت چیزی نخواهد داشت. هم اکنون نیز، ساختمانی قدیمی در بلوار عماریاسر، روبه‌روی محله «عربستان» و گذر «باغ پنبه»، درست در کنار پل عابرپیاده، در شرف تخریب و نابودی است. ساختمانی که می تواند جزو میراث فرهنگی ما باشد. از این دست ساختمان‌های قدیمی و آثار باستانی در شرف تخریب، چه در استان قم و چه در سایر شهرهای این مرز و بوم، بسیار است. اگر کمی توجه از سوی مسئولان و مردم صورت بگیرد، می‌توان این آثار را برای نسل‌های آتی حفظ کرد. امید است با پیگیری به موقع و درست مسئولان مربوطه، دیگر شاهد از دست رفتن میراث فرهنگی و ملی خود نباشیم. ۱۴۰۱/۰۲/۰۴ 🌐 http://www.qompajoohi.ir ✅کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
💥این دست، بوسیدن دارد، چون کفش‌های آقای آملی را جفت کرده است! 🎤استاد : یک وقت با مرحوم آیت الله العظمی حاج سید احمد خوانساری در جلسه ختمی شرکت کردیم. هنگام بیرون آمدن از جلسه، آقای خوانساری با مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد تقی آملی همراه شدند. بلافاصله مرحوم آقای خوانساری خم شدند و کفش‌های آقای آملی را پیش پایشان جفت کردند. مرحوم آقای آملی هم بلافاصله خم شدند و دست آقای خوانساری را بوسیدند! آقای خوانساری فرمودند: بله، این دست، بوسیدن دارد، چون کفش‌های آقای آملی را جفت کرده است! 📚سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل خاطره از استاد ناصرالدین انصاری قمی، ۱۴۰۰.۴.۲۲ ✍پ.ن: این ادب و تواضع علما نسبت به همدیگر متاسفانه در بسیاری از طلاب و تعدادی اساتید دیده نمیشه، باید این اخلاق و سیره ها در حوزه ها بیشتر ترویج شود. خود رفت و آمد با بزرگان اخلاقمدار درس آموز و مروج این اخلاق خواهد بود. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
⚠️ویحک! وَ قَالَ صَالِحُ بْنُ سَهْلٍ : كُنْتُ أَقُولُ فِي اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَا تَقُو
🚨غُلات بدترين آفريدۀ خدا هستند! غلات از يهوديان و مسيحيان و زرتشتيان و بت‌پرستان پليدترند! 🔹وَ عَنْهُ ، قَالَ: أَخْبَرَنَا اَلْحُسَيْنُ بْنُ عُبَيْدِ اَللَّهِ ، قَالَ: أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى اَلْعَطَّارُ ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبِي ، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ ، عَنْ اَلْعَبَّاسِ بْنِ مَعْرُوفٍ ، عَنْ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ بْنِ مُسْلِمٍ ، عَنْ فُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ ، قَالَ: قَالَ اَلصَّادِقُ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) : اِحْذَرُوا عَلَى شَبَابِكُمْ اَلْغُلاَةَ لاَ يُفْسِدُونَهُمْ، فَإِنَّ اَلْغُلاَةَ شَرُّ خَلْقِ اَللَّهِ، يُصَغِّرُونَ عَظَمَةَ اَللَّهِ، وَ يَدَّعُونَ اَلرُّبُوبِيَّةَ لِعِبَادِ اَللَّهِ ، وَ اَللَّهِ إِنَّ اَلْغُلاَةَ شَرٌّ مِنَ اَلْيَهُودِ وَ اَلنَّصٰارىٰ وَ اَلْمَجُوسَ وَ اَلَّذِينَ أَشْرَكُوا. ثُمَّ قَالَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ): إِلَيْنَا يَرْجِعُ اَلْغَالِي فَلاَ نَقْبَلُهُ، وَ بِنَا يَلْحَقُ اَلْمُقَصِّرُ فَنَقْبَلُهُ. فَقِيلَ لَهُ: كَيْفَ ذَلِكَ، يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ قَالَ: لِأَنَّ اَلْغَالِيَ قَدِ اِعْتَادَ تَرْكَ اَلصَّلاَةِ وَ اَلزَّكَاةِ وَ اَلصِّيَامِ وَ اَلْحَجِّ، فَلاَ يَقْدِرُ عَلَى تَرْكِ عَادَتِهِ، وَ عَلَى اَلرُّجُوعِ إِلَى طَاعَةِ اَللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) أَبَداً، وَ إِنَّ اَلْمُقَصِّرُ إِذَا عَرَفَ عَمِلَ وَ أَطَاعَ. 🔸ترجمه: فضيل بن يسار گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: نسبت به جوانانتان از نيرنگ غلات [گروهى افراطگر كه بندۀ خدا را تا مقام خدايى بالا مى‌برند] به هوش باشيد كه آنان را به فساد نكشانند زيرا غلات بدترين آفريدۀ خدا هستند كه شكوه خداوندى را كوچك مى‌سازند و براى بندگان خدا ادّعاى پروردگارى مى‌كنند، به خدا سوگند كه غلات از يهوديان و مسيحيان و زرتشتيان و بت‌پرستان پليدترند. سپس حضرت عليه السّلام فرمود:افراطگر به ما بازمى‌گردد و ما او را نمى‌پذيريم و سهل‌انگارى به ما مى‌پيوندند و ما او را مى‌پذيريم، به حضرت عرض شد؟ اى فرزند رسول خدا اين چگونه است‌؟ فرمود: زيرا افراطگر به رها كردن نماز و زكات و روزه و حجّ‌ خو گرفته و هرگز توانايى فرو نهادن عادتش و بازگشت به فرمانبرى از خداوند(گرامى و بزرگ)را ندارد. ولى سهل‌انگار آنگاه که آگاه شود ، انجام داده و فرمان مى‌برد. 📚أمالی شیخ طوسی ، ترجمه حسن زاده: ج ۲، ص۵۹۹ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
1819877121_-213324.mp3
42.86M
♦️صوت جلسه "آشنایی با چیستی، مبانی، اهداف و لوازم فقه نظام و افق های پیش روی طلاب و چشم انداز طلبگی" از مجموعه جلسات علمی "کار بر زمین مانده" 🎤استاد : 💥مهم ترین بار بر زمین مانده فقه نظام و فلسفه های مضاف است/ کارهای بر زمین مانده به قدری‌ست که خارج از حد احصاء است! 🔺مهم ترین خلأ امروز دوچیز است: 1_نظام معرفتی و ایدئولوژی اسلام 2_نظام عینی و حکمرانی ❗️طی این مسیر بدون همت، توکل، توسل و اشک نمی‌شود 💧 چکیده مطالب 👉 💯استماع این صوت به همه طلاب و اساتید معزز توصیه می‌شود💯 ✅کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
💥مقیاس هواپرستی یک آخوند ✍استاد شهید : هوای نفس جوان یک چیز است و هوای نفس پیر یک چیز دیگر. هرکسی در هر مقام و هر درجه و هر طبقه و هر سنی که هست یک نوع هوای نفس دارد. مقیاس هواپرستی یک عالم روحانی این نیست که ببینیم مثلاً شراب می‌خورد یا نمی‌خورد؟ قمار می‌کند یا نمی‌کند؟ نماز و روزه را ترک می‌کند یا ترک نمی‌کند؟ مقیاس هواپرستی او در جاه و مقام و میل به دست‌بوسی و شهرت و محبوبیت و علاقه به اینکه مردم دنبال سرش حرکت کنند و در مصرف بیت‌المال در راه آقایی خود و یا باز گذاشتن دست کسان و خویشان و مخصوصاً آقازادگان گرام در بیت المال و امثال اینهاست. 📚 ده گفتار، ص ۱۲۶ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
__اسلام.mp3
3.96M
💥اسلام رحمانی نشئت گرفته از لیبرالیسم! انسان مشاهده می‌کند و خوب احساس می‌کند که این اسلام رحمانی یک کلیدواژه‌ای است برای معارف نشئت‌گرفته‌ی از لیبرالیسم، یعنی آن چیزی که در غرب به آن لیبرالیسم گفته می‌شود. 🎤بیانات انقلاب در دیدار جمعى از دانشجویان ۱۳۹۴/۰۴/۲۰ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab
💥اشاعه محافظه کاری! توئیت جالب حبیب رحیم پور ازغدی درباره شیوه گزارش سخنان مهم رهبر معظم انقلاب توسط برخی رسانه های به اصطلاح انقلابی اما محافظه کار و ضد 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥مقدّس اردبيلى اموال خود را با فقرا تقسيم مى‌كرد و براى خود به اندازه سهم يكى از فقرا نگاه مى‌داشت
💥حاج شيخ عبدالكريم همان شبى كه از دنيا رفت خانواده او شام نداشتند! ✍ آیت الله : 🔹موسّس حوزه مقدّسه قم آيت الله العظمى عبدالكريم حائرى كه در سال ١٢٧٦ در مهرجرد يزد متولّد و در سال ١٣٥٥ قمرى چشم از اين جهان بست‌علاوه بر كمالات و امتيازات فراوانى كه داشت از لحاظ زهد و ساده زيستى‌نيز نمونه‌اى بود. 🔸 خمينى (ره) در يكى از سخنراني هاى خود فرمودند: «مرحوم آقاى حاج شيخ عبدالكريمِ ما وقتى كه فوت شد آقا زاده‌هاى او همان شب چيزی نداشتند ، همان شب شام نداشتند.» 🔹او چون مرجع شيعيان بود وجوه شرعيّه فراوانى به ايشان مى‌رسيد ولى‌هنگام وفات همه اثاثيه‌اش به هزار و پانصد تومان نمى‌رسيد و مبالغى‌مقروض بود كه طلبكاران همه طلب خود را به آن بزرگوار بخشيدند. 🔸[شیخ تهرانی] در كتاب نقباء البشر مى‌گويد: «حاج شيخ عبدالكريم حائرى با اينكه اموال فراوانى از وجوه‌شرعيه براى او آورده مى‌شد ولى او هرگز آنها را پيش خود نگاه نمى‌داشت و آن اموال را به تجّارى در بازار قم كه از صُلَحاء بودند، تحويل مى‌داد و در نزد آنها جمع مى‌شد و در موقع دادن‌شهريّه طلاّب يا مواقع ديگرى كه لازم مى‌شد ايشان حواله‌مى‌دادند و پول از آنها گرفته مى‌شد و مورد تقسيم قرارمى‌گرفت و يا به مصارف لازم خرج مى‌شد.» 📚علمای بزرگ اسلام، حسین نوری همدانی ، صفحه 373 ✅کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای ترور بیولوژیک نادر طالب زاده از زبان خودش شهادتت مبارک سپهبد فرهنگی بین المللی😭 https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️انقلاب کردیم که مسئولین بیشتر به فکر تحصیل فرزندان خود باشند؟! 🎤حجت الاسلام براتی: 🔹بعد از پیروزی انقلاب و هنگام تدوین قانون اساسی، آقای بهشتی که خودش مدرسه‌ خصوصی ایجاد کرده بود این مدارس را در سیستم انقلاب اسلامی می‌کند و می‌گوید اکنون جمهوری اسلامی است و دنبال عدالت اجتماعی و هستیم و نباید فقط یک طبقه خاص ایران را بچرخانند، همه بچه‌های ایران باید ایران را بچرخانند. الان همه‌‎ی مدارس ایران باید وزیر و وکیل تربیت بکنند نه یک مدرسه! 🔸در واقع این‌ها پیش از انقلاب از سر ناچاری وارد آن عرصه شدند، اما از یک زمانی فهمیدند نه! الآن جمهوری اسلامی است و ما فقط نسبت به فرزندان خودمان و اطرافیانمان مسئولیت نداریم؛ نسبت به آحاد ملت مسئولیت داریم... ✍پ.ن: در دولت هاشمی رفسنجانی مدارس خصوصی راه افتاد به عناوین مختلف(غیرانتفاعی و تیزهوشان و...) و الان طوری شده که بیش از ۵۰ درصد مدارس کشور پولی و خصوصیست! یعنی پولدارها(مذهبی و غیر مذهبی) آینده بچه هاشونو با این کار میخرن و رتبه های برتر کنکور در این سالها همه از مدارس خصوصی هستند! یعنی فقرا دانشگاه هم حق ندارند بروند! ✍پ.ن۲: ای کاش ما طلبه ها در شاخه های متعدد مساله عدالت از جمله عدالت آموزشی دغدغه پیدا کنیم و متوجه بشیم که ریشه خیلی از مشکلات فرهنگی در همین بی عدالتی ها و تبعیض هاست! و برای حل این مسائل تلاش کنیم! والله تبعیضها و بی عدالتیها از بدحجابی ها اثر سوءش بر نسل آینده بیشتره! 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab
✍شیخ در بیان اعمال روز عید فطر: و من السنة فيه الطيب و لبس أجمل الثياب و الخروج إلي الصحراء و البروز للصلاة تحت السماء. و يستحب أن يتناول الإنسان فيه شيئا من المأكول قبل التوجه إلي الصلاة وأفضل ذلك السكر و يستحب تناول شيء من تربة الحسين ع فإن فيها شفاء من كل داء و يكون ما يؤخذ منها مبلغا يسيرا. و صلاة العيد في هذا اليوم فريضة مع الإمام وسنة علي الانفراد... 📚مسار الشیعه، ص۳۲ 🌺عید سعید فطر مبارک باد🌸 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab